מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אדים קרים - אדים חמים, מה ההבדל?דידי30/11/2011
שלום,
בני בן שנה ותשעה חודשים ומחרחר כמעט מהלידה.
מאז ספטמבר, התחיל גן בפעם הראשונה ומנוזל כמעט באופן קבוע.
אני ממש לא מצליחה לעשות לו אינהלציות - הוא מתנגד נחרצות, ומדי פעם מצליחה לשים לו תרסיס מי ים (גם אחרי מלחמה קצרה...).
בלילה הוא ממש נחנק כל פעם מזה שהאף שלו סתום, ממש כואב הלב. וזה גם מעיר אותו המון משנתו בבכי ותסכול.
במשך חודשים שמנו בחדר מכשיר אדים קרים, אך לדעתי זה לא כל-כך מועיל.
מה ההבדל בין מכשיר אדים קרים למכשיר אדים חמים?
אודה לתגובה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדים קרים - אדים חמים, מה ההבדל? - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011הרעיון של שני המכשירים דומה. שני המכשירים יוצרים אדים ולחות בחדר, דבר שיכול להקל על הנשימה, לרכך את ההפרשות ולאפשר להפרשות האלה לצאת. מכשיר אדים חמים נחשב פחות בטיחותי מהקרים..(חשש לכוויה וכד'). אך פעילותם, בגדול, דומה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות אצל תינוקתנדב29/11/2011
שלום רב! ביתי בגיל שנה ושמונה הקיאה 7 פעמים במשך ה-3 שעות האחרונות היא רועדת אבל אין לה חום מראה סימני עייפות מסרבת לשתות יש לציין שהיא גם לא משלשלת. ממה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות אצל תינוקת - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011נדב שלום.
הקאות יכולות לנבוע מסיבות מרובות. הסיבה הנפוצה ביותר היא כחלק ממחלה דלקתית של מערכת העיכול, אשר מתבטאת בהתחלה בהקאות, ובהמשך בשלשול. יש מחלות נוספות היכולות להתבטא בהקאות, חלקן מסוכנות יותר (דלקת קרום המוח לדוגמא) וחלקן מסוכנות פחות (דלקת אזניים, דלקת בדרכי השתן) וחלקן לא מסוכנות כלל (הקאות לאחר שיעול, כיח, גירוי של הלוע).
על השאלה "ממה זה יכול להיות?" יש אינספור תשובות. יש צורך לראות את הילדה ולבדוק אותה כדי לזהות שלא מדובר במחלה מסוכנת, ולהקפיד על שתיה, כדי שלא תתייבש.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפתים יבשות תינוק בן חודשענבל29/11/2011
שלום,
בני בן חודשת שפתיו יבשות מאוד ונראה שגם סדוקות. אולי קשור לכך שהמזגן פתוח כל היום..? האם יש משהו שניתן למרוח בגיל זה?
תודה מראש,
ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפתים יבשות תינוק בן חודש - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011ענבל שלום.
בהחלט יכול להיות שזה מהמזגן. ניתן למרוח שכבה מאוד דקה של ואזלין (כמו במבוגרים), ואולי לדאוג שהחדר יהיה מאוורר עם מעט לחות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת 5 חודשיםג'ניפר29/11/2011
שלום,
בתי בת 5 חודשים, הראש האחורי של בתי ישר ולא עגול כפי שצריך להיות. הייתי אצל הרופאה של בתי לפני כחודש והסבירה לי שהראש יסתדר עם הזמן.
יש לציין שילדו אותי בלידת וואקום.האם זה ההסבר לכך שהראש שלה מאחורה ישר?
איך אני יכולה לטפל בזה?
להשכיב אותה על הבטן?
אשמח לתשובה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת 5 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011שלום רב.
זה אמור להסתדר מעצמו עם הזמן. ניתן להשכיב על הבטן רק בזמן שהילדה ערה. אם היא ישנה - יש להשכיב על הגב, כדי למנוע חס וחלילה מוות בעריסה.
התופעה מוכרת, וחולפת לבד עם הזמן.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון גיל שנהקטי28/11/2011
ערב טוב,
בתי בת שנה וחודשיים קיבלה היום חיסון גיל שנה.(3 חיסונים).
בערב התחילה לפתח חום, אי רוגע , נורא בכיינית...
יכול להיות שהחיסון השפיע כ''כ מהר ומדובר בתופעות לוואי?
יש לציין שהייתה מקוררת קצת במתן החיסון (קצת נזלת,ללא חום).
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו...
קטי29/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אצלנו היה חום בלילה אחרי החיסון
נדב29/11/2011התקשרנו למיון ילדים וזה התשובה שקיבלנו:
"עד 38.5 מעלות אין מה לדאוג זה מהחיסון"
אני ממליץ להתקשר גם למיון(דפי זהב) ולתאר את הבעיה לאחות\רופא תורן אולי זה ירגיע אותכם.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אצלנו היה חום בלילה אחרי החיסון - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011חום יכול להיות תופעת לוואי של החיסונים של גיל שנה. כל עוד הילדה נראית טוב, חיונית ועירניות - אין מקום לדאגה. אם היא נראית חלשה, מסכנה, באי שקט - יש לתת לא תרופה להורדת חום, ולפנות לבדיקת רופא, כדי לחפש מקור לחום (כלומר,] לחפש סיבה אחרת, חוץ מהחיסון).
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהנלי28/11/2011
שלום רב. יש לי תינוקת בת חודש וחצי. היום שוקלת 3500 . בטיפת חלב אמרו לי שאני יכולה כבר לא להעיר אותה בלילה.... אני מאווודדד מקפידה עם השעות אכילה ועכשיו שלא צריכה להעיר אותה יותר קצת אלכתי לאיבוד... איך אני צריכה לחשב את כמות האוכל שהיא צריכה עכשיו אם אני מורידה לה ארוחה אחת (של הלילה)? היא אוכלת כל 3 שעות 80ככ. חשוב לי לציין שהיא אוכלת יותר מהכמות לפי הנוסחה של המשקל כפול 150. היא אוכלת 80 כי בטיפת חלב אמרו לי שבגלל שנולדה קטנה צריכה להשמין יותר אבל היא פולטת הרבה גם מייד אחרי האוכל ואפילו גם שעה אחר כך, בכל זאת ניסיתי לתת לה 90 אבל היא פלטה מלאה מייד אחרי הארוחה... אם אני מחכה שהיא תיהה רעבה לא יהיה לה סדר יום קבוע, ואני גם מפחדת שהיא לא תוכל את הכמות היומית שהיא צריכה.
בעצם שאלתי היא איך עכשיו אני צריכה לחשב את הכמות אם אני מורידה את הארוחה של הלילה. וגם אם אני מורידה לה את כמות האוכל אז היא כבר לא תעלה במשקל כמו שצריך???
אני מפחדת שהיא תפסיק לעלות במשקל... כמה היא צריכה לעלות בשבוע???
לא יודעת אם הייתי ברורה, אני בעצמי לא כל כך מבינה אותי.
תודה רבה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011לרה שלום.
אני ממליץ לך לזרוק את המחשבון לפח האשפה, ולא לחשב כמה הילדה אוכלת כל ארוחה, וכמה היא פולטת, וכמה עולים בשבוע... הילדה היא לא רובוט ולא מחשב... היא בן אדם.
כמה קלוריות את אכלת היום? ואתמול? את יודעת? כמה זמן עבר מארוחה לארוחה אצלך היום??? אנחנו לא יודעים את התשובות האלה, כי אנחנו בני אדם, ואנחנו לא אוכלים מדוייק כל יום, ולא מרווחים בין הארוחות שלנו כל יום באותה צורה.
תאכילי את הילדה שלך כאשר היא רעבה, ותפסיקי ברגע שאת רואה שהיא לא מועניינת לאכול. ותמשיכי לעקוב אחריה בטיפת חלב אחרי המשקל... אם היא עושה צואה ושתן במהלך היום, סימן שהיא אוכלת בסדר.
תזכרי שהחיים זה לא מתמטיקה, וילדים זה לא תרגיל בחשבון, ואין צורך ב 5 יחידות במתמטיקה כדי לגדל ילד. מספיק לאהוב ולחבק ו"להקשיב" לצרכים שלה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתה על הרופא הזה ..
אמא נועה01/12/2011איזו גישה נהדרת,אנושית,הגיונית תענוג.תודה.(-:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה :)
ד''ר אבישי קרן03/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק עם עצירותניצן28/11/2011
שלום,
הבן שלי, כיום בן 8 חודשים. אציין כי עד גיל כשבעה חודשים ינק הנקה מלאה והיו לו בערך 5-6 יציאות ביום.
בגיל חצי שנה, כשהוא עדיין ינק הנקה מלאה חלה בוירוס שגרם לו לשילשולים במשך כמה ימים. כשפסקו השילשולים התחילה לו עצירות כך שיש לו יציאה פעם בשלושה ימים בערך. לכן דחיתי קצת את המזון המוצק (טחון) והתחלתי רק בגיל שבעה חודשים, מתוך מחשבה שזה יעזור לו עם העצירות. אולם המצב לא השתנה והוא נשאר כך עד היום (כבר כחודשיים). היציאות שלו, כשכבר ישנן, הן קשות והוא בוכה כשהוא עושה. בימים שהוא לא עושה, הוא לא שקט וגם לא אוכל טוב (לא מוצק ולא יניקה). ניסיתי מזונות שונים שאמורים לעזור אבל בנתיים שום דבר לא עזר. מה עושים? מה אני צריכה לבדוק? אילו בדיקות לעשות לו?
הלכתי איתו לרופא הילדים, אבל הוא התעקש שזה בגלל המעבר למזון מוצק, זאת, למרות שכמו שכתבתי וסיפרתי גם לו, שהעצירות התחילה עוד כשהוא ינק הנקה מלאה, לפני המזון המוצק.
אשמח אם תוכלו לעזור לי.
בברכה,
ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק עם עצירות - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011שלום רב.
לפני שמבצעים בירורים ובדיקות, כדאי לנסות להקל על היציאות, בשמן ית + עגבניות מרוסקות, את הפורמולה למהול במים שהושרו עם שזיפים מיובשים, ואם אין שיפור - ניתן להוסיף טיפול בתרופות משלשלות (אבילאק, פגלקס, נורמלקס). אם המצב לא משתפר - אז יש מקום לבצע בירור מעבדתי (בין השאר, תיפקודי תריס)
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת מתאמצתג'ני26/11/2011
שלום!
הבת שלי בת 6 שבועות. עושה יציאה פעם ב 5-6 ימים (כלכלה הנקה בלבד).
במשך היום היא כל הזמן מתאמצת, מאדימה, משחררת פלוץ (סליחה) ונרגעת עד הפעם הבאה.
זה מעיר אותה משינה, וכשהיא ערה היא רוב הזמן בוכה בגלל זה.
האם מדובר בגזים? רק שהם יוצאים במקום להיתקע בבטן??
יש מה לעשות או רק לחכות שיעבור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת מתאמצת - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/11/2011ג'ני שלום.
קרוב לודאי שמדובר בגזים ובקוליק.
אין צורך בטיפול. זה עובר עם הגיל.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שקט לפני שינהאני25/11/2011
שלום,
בני בן כמעט חודשיים. מידי ערב כאשר אני משכיבה אותו לישון מתחיל מעין "התקף היסטרי" של אי שקט הכולל התנשפות, תזזיתיות בידיים, מציצה מואצת של המוצץ וזאת במשך כשעה עד שהוא נרדם. למרות שהוא סובל מגזים, נראה כי אין מדובר בגזים היות ובמשך היום הוא מתנהג אחרת בהתמודדותו עם הגזים.
האם תקין?
מה יכול להיות המקור לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שקט לפני שינה - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/11/2011שלום רב.
נראה כמו תגובה בגדר הנורמה. האם כשאת מרימה אותו על הידיים הוא נרגע? האם את מחכה מספיק בין הארוחה שלפני הישנה ועד הכנסתו למיטה (כדי שאוכל לא יעלה לו ויציק?).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכחלה של פני תינוק בן שבועיים דחוף!מהמ"ז25/11/2011
שלום רב
לפני שבועיים נולד לי תינוק, בריא בד"כ.
במהלך האישפוז אמרו שהיתה לו הכחלה, והוא חובר למוניטור למשך יום שלם. תוצאות המוניטור היו תקונות לגמרי, אין כל סימן לבעיות נשימה או לב.
יחד עם זאת, בוצעו בו בדיקות א.ק.ג ואקו לב ובדירת קרדיולוג ילדים כשהיה עוד באשפוז. התוצרוה: תקינה. למעט
MILD ASYMMETRIC HYPERTROPHY OF IVS
מין אסימטריה במחיצה בין שני חדרי הלב.
לדברי הקרדיולוג: אין כל בעיה אצל הילוד. והתופעה הנ"ל לא נדירה בילודים חדשים עד גיל 6 חודשים. ושהיא תסתדר לבד, אך יש לבדוק אותו שוב לאחר 6 חודשים.
היום, האמא אומרת שהיתינוק פתח בצרחות במהלך אמבטיה, ושהיא הבחינה כאילו פניו השחירו!! (היא לא בטוחה אם הם השחירו או הכחילו!).
היות ודווח בבית החולים שהיתה לו הכחלה, התחליתי לדאוג, ובמיוחד בגלל שהוא אמור לעבור ברית מילה.
1. האם נראה לך שיש קשר בין שני האירועים (ההכחלה בבית החולים, וההשחרה במהלך אמבטיה)?
2. האם יש קשר למשהו לבבי- חלילה?
3. האם ניתן לימול את התינוק בביטחה, גם אם יחוש כאב במהלך ברית המילה?
נא תשובותיכם בהקדם, מפני שאני חי במתח רב.
בברכה ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכחלה של פני תינוק בן שבועיים דחוף! - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011שלום רב. אני רואה שניתנה תשובה לשאלה זו. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכחלה של תינוק בן שבועייםמהמ"ז25/11/2011
שלום רב
לפני שבועיים נולד לי תינוק, בריא בד"כ.
במהלך האישפוז אמרו שהיתה לו הכחלה, והוא חובר למוניטור למשך יום שלם. תוצאות המוניטור היו תקונות לגמרי, אין כל סימן לבעיות נשימה או לב.
יחד עם זאת, בוצעו בו בדיקות א.ק.ג ואקו לב ובדירת קרדיולוג ילדים כשהיה עוד באשפוז. התוצרוה: תקינה. למעט
MILD ASYMMETRIC HYPERTROPHY OF IVS
מין אסימטריה במחיצה בין שני חדרי הלב.
לדברי הקרדיולוג: אין כל בעיה אצל הילוד. והתופעה הנ"ל לא נדירה בילודים חדשים עד גיל 6 חודשים. ושהיא תסתדר לבד, אך יש לבדוק אותו שוב לאחר 6 חודשים.
היום, האמא אומרת שהיתינוק פתח בצרחות במהלך אמבטיה, ושהיא הבחינה כאילו פניו השחירו!! (היא לא בטוחה אם הם השחירו או הכחילו!).
היות ודווח בבית החולים שהיתה לו הכחלה, התחליתי לדאוג, ובמיוחד בגלל שהוא אמור לעבור ברית מילה.
1. האם נראה לך שיש קשר בין שני האירועים (ההכחלה בבית החולים, וההשחרה במהלך אמבטיה)?
2. האם יש קשר למשהו לבבי- חלילה?
3. האם ניתן לימול את התינוק בביטחה, גם אם יחוש כאב במהלך ברית המילה?
נא תשובותיכם בהקדם, מפני שאני חי במתח רב.
בברכה ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכחלה של תינוק בן שבועיים - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/11/2011שינוי צבע תוך כדי בכי הינו תופעה די שכיחה,
איני בטוח שיש קשר בין התופעות,
וכמו כן לדעתי לאחר שלא מצאו מום לב בבירור, אין סיבה לדאגה,
עם זאת מציע להתייעץ עם הרופא המטפל
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך...
מהמ"ז25/11/2011אבל במהלך ברית מילה הוא עלול לעצור את הנשימה מכאב...
אגב, האם היית ממליץ על הרדמה מקומית בטקס ברית מילה??
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך... - תגובה
פרופ' יצחק לוי03/12/2011כל דבר שעשוי למנוע כאב והא בטוח לשימוש
אני ממליץ בחום
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום גבוה ללא סימנים נוספיםאורית25/11/2011
לילה טוב,
בתי בת השנתיים מיום רביעי ((קצת יותר מ 24 שעות) עם חום גבוהה 40 .
החום יורד עם לאחר מתן אקמול, ולאחר כ 5 שע בממוצע עולה שוב.
בבדיקת רופא לא נמצא דבר , אין תלונות מצד בתי.
מבחינת מצב הרוח - מצב רוח טוב מאוד, מדברת צוחקת ומשחקת
מבחינת אוכל אוכלת מעט אבל קיים תיאבון .
אני מאוד מודאגת ורציתי לשאול מה ניתן לעשות במצב זה חוץ מלהוריד את החום
אולי בדיקת דם ?
האם יתכן שחום כזה גבוה נובע ממחלה ויראלית וכמה זמן נורמלי שחום זה ימשך?
אשמח לתשובתכם המהירה
תודה מראש
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום גבוה ללא סימנים נוספים - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/11/2011ייתכן ומדובר במחלה ויראלית
אולם אם החום נמשך ברמות כאלו רצוי להבדק שוב ואם לא נמצא מקור לחום
לעשות בדיקות כולל בדיקת ספירת דם ובדיקת שתן
שלך
ד"ר יצחק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
אורית25/11/2011תודה על התגובה.
ההתלבטות שלי עוד כמה זמן לתת למצב לפני שאנחנו ממשיכים בירור
הפעם אחרונה שהיה חום גבוהה היה בשלוש לפנות בוקר עד השעה 15:00בצהריים לא עלה שוב החום ועכשיו החל שוב לעלות נתתי אקמול ב 38.8
האם אפשר לומר שיש שיפור ? כי יש יותר פער בשעות בין החום שהיה בלילה לחום שהתחיל בצהריים .
תודה מראש
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורת וי בישבןאבי24/11/2011
בביקור ראשון אצל רופאת ילדים היא הבחינה ב-וי ושאלה אם עשינו סקירת מערכות והגבנו בשלילה. שאלנו מה זה אומר והיא התחמקה בטענה של 'עכשיו זה לא אומר כלום' וזה משאיר אותנו בסקרנות לדעת ממה היא חוששת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צורת וי בישבן - תגובה
ד''ר אבישי קרן25/11/2011לא ברור לי מה זה אומר ישבן בצורת וי... האם זה פתח נוסף /פס עומק באיזור עצם הזנב? sacral dimple (-חפשו בגוגל תמונות לפי מילה זו) ?
סימנים חצוניים באיזור הגב התחתון (כמו שיעור יתר, סינוס, פתח, כתם עורי) מרמזים על מום פנימי באותו איזור, לרוב - מדובר בחשד לאי סגירה מלאה של העטיפות של חוט השדרה (מילוצלה, מנינגומילוצלה וכד'). ניתן לבדוק זאת באולטרהסאונד לאחר הלידה (במקרה שלא בוצע אולטרהסאונד בזמן ההריון).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת כבדהתהל24/11/2011
שלום רב
ביתי בת 9 חודשים וכמעט מאז שנולדה סובלת מנזלת.
קרוב ל 3 חודשים כמעט יום יום לפני השינה אני עושה לה אינלציה של מי מלח.
זה מתחיל בלילה תמיד, שיעול כבד שנרגע רק אחרי האינלציה.
בעקבות השיעול היא מתעוררת הרבה וממש שומעים את הנזלת כשהיא נושמת.
במפחה שלנו משני הצדדים יש הרבה חולי אסטמה, ובתור אחת אני מזהה את קשיי הנשימה.
הרופאה טוענת שכרגע עוד מוקדם לעשות משהו ולהמשיך לשאוב נזלת+ אינלציה.
אני כבר ממש מיואשת
עכשיו התחיל החורף ואני לא ממש יודעת איך להיתנהג (ילדה ראשונה) בלילות ממש קר ולכן היא ישנה עם תנור אך בחום נמוך עם החלון סגור והדלת פתוחה לרווחה (האם זה תקין)
במקביל אני מלבישה אותה בשתי שכבות ארוכות דקות, לא ניתן עבות כי מזיעה הרבה.
חשבתי להתחיל להישתמש באדין קרים במהלך הלילה ולהוסיף טיפות של אקליפטוס.
היא גם מקבל PROFITEN פעמיים ביום.
אשמח לקבל חוות דעת
אני ממש ממש ממש מיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך להודעה הקודמת
תהל24/11/2011עוד שאלה קטנה....
יש לה פריחה באזור הפנים, הצוואר והגב נאמר לי שזה בגלל מזג האויר וכו' .
כרגע אני מורחת לה מידי יום את הסדרה של WALLEDA לאזור החיתול, לפנים ולגוף.
מה מומלץ?
שוב תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך להודעה הקודמת - תגובה
ד''ר אבישי קרן25/11/2011תהל. נראה שאת עושה כבר הכל. ואין צורך לעשות מעבר לכך.
מי מלח לאף, אינהלציות של מי מלח, אדים קרים / חמים בחדר... לא צריך יותר מזה. בנוגע לפריחה - לעיתים די באוורור של הגוף (למנוע הזעה), ולשמור על ניקיון הגוף ברחצה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנזלת כרונית
אמא מודאגת28/11/2011בתינוקות קטנים תמיד עדיף לטפל בדרך הטיבעית - לכן כדאי שתבררי לגבי חדרי מלח, שם נותנים מענה לבעית בדרכי נשימה מגיל 4 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח של שתןבת אל24/11/2011
בגיל חודש בערך בני היה מאושפז בבית החולים עקב דלקת בשתן..נתנו לו טפול אנטיביוטי בווריד ולאחר שהשתחררנו ניתן המשך טיפול בבית דרך הפה. נעששששה לו אולטרסאונד והכול יצא תקין.
כעת כחודש וקצת לאחר האישפוז יש בטיטול ריח של שתן. אומנם לא חריף אבל ריח של שתן..ואין לו חום..
השבוע החלפתי לו את האוכל מסימילאק למטרנה הם יש לזה קשר..??
האם זה תקין..??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח של שתן - תגובה
ד''ר אבישי קרן25/11/2011בת אל, שלום רב.
לאור הרקע של בנך, הייתי ממלציץ לקחת בדיקת שתן (כללית ותרבית, אמצע זרם) כדי לשלול זיהום בדרכי השתן.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)