מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אוכלנלי01/11/2011
שלום רב.
יש לי תינוקת בת שלושה שבועות נולדה 2250 עם SGA, היום שוקלת 2800. אוכל כל 3 שעות 60-70 מ"ל מטרנה. אני רוצה לדעת איך ומתי אפשר וכדאי לעבור לאכילה כל 4 שעות ואיך מחשבים את הכמות שהיא צריכה אם עוברים ל6 ארוחות במקום 8.
עוד דבר, אני מעירה אותה בלילה כדי להאכיל אותה האם כדאי להמשיך ולהעיר אותה או אם היא לא מתעוררת עדיף לתת לה לשון...
בגלל שנולדה כל כך קטנה אני מאוד מקפידה על האוכל ו על השעות אני רוצה שהיא לצמצם את הפער...
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/11/2011שני, מזל טוב.
הדרך הטובה ביותר להעריך אם הילדה עולה במשקל זה במעקב שבועי בטיפת חלב. אם הם מרוצים שם ממנה, אפשר להגדיל את המרווחים של הביקורים בטיפת חלב.
יש נוסחה שאפשר להעזר בה (אבל לא להיבהל אם יש חריגות לפה או לשם...).
התינוקת שלך אמורה לאכול בערך 150 X משקל, ואת המכפלה לחלק למספר הארוחות.
לדוגמא, היא שוקלת כמעט 3 ק"ג, אז הכמות ליממה היא 450 מ"ל (=3X150). ואת זה מחלקים ל 8 ארוחות (ארוחה כל 3 שעות), כך שכל ארוחה היא בערך 60 מ"ל...
אם מחלקים ל 6 ארוחות, אז כל ארוחה היא בערך 80 מ"ל.
מתי עוברים לפחות ארוחות ביממה - לפי הדרישה של הילדה. עם הזמן את תראי מתי היא אוכלת כי היא רעבה, ומתי היא אוכלת כי את החלטת שהגיע הזמן... ועם הזמן זה יהיה טבעי לכן.
אין לדחוק בה להעלות במשקל מהר מהר... הצפי של מתי הילדה אמורה להשלים את ה"פער" הוא עד גיל שנתיים... יש זמן!
לגבי השינה בלילה - את יכולה לתת לה עוד שעה (במקום 3 שעות, לחכות 4 שעות), ואז להעיר אותה... אם את רואה שזה מסתדר, אפשר בהמשך לחכות קצת יותר... את תראי שאם היא ישנה יותר זמן, הארוחה שאח"כ תהיה גדולה יותר... וזה יסתדר עם החישוב הכללי.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה...
נלי01/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה :)
ד''ר אבישי קרן01/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעה מוזרהאורית30/10/2011
שלום
בתי בת 10.5 חודשים מתעוררת בלילה לקראת שעה 4 בלילהכבר 5 ימים ברצף ובוכה בכי מר. אני מרגישה שיש לה התקווצות בבטן, לאחר מכן תוך חצי דקה היא מפליצה ואחר כך הבכי נפסק והיא מנסה להרדם והתופעה חוזרת לאחר 20 דקות שוב. ב2 הלילות האחרונים אני נתתי לה נובימול ולאחר חצי שעה-40 דקות היא נרדמה וישנה עד 8. זו מרגיש לי כעצירות אבל אין לה עצירות, היציאות שלה אומנם קשות (בצבע ירוק מובהק) אבל יש לה יציאה לפחות פעם אחת ביום ולפעמים גם פעמיים.
אני רוצה לציין כי יוצאות לה בו זמנית 2 שיניים מלמעלה (יש לה כבר 4 שיניים מלמטה) יש לה הרבה רוק שתוך כדי שינה גם נוזל לה מהפה ויוצר שלוליות וחום הגוף שלה נא בין 36.5-37.8 - תלוי ביום.
הילדה סובלת מאוד ואני מרגישה כי לא ישנה מספיק. מה עלי לעשות? אני לא אוהבת את השימוש היום יומי בנובימול ומפחדת מזה. היא הרבה פמים במהלך היום עצבנית וכל הזמן רוצה להיות על הידיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעה מוזרה - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/10/2011אורית שלום.
את מציינת מספר בעיות במקביל:
1. עצירות - קשה להגדיר עצירות בגיל זה... האם זה רק מספר יציאות ביום, או האם זה קשור למרקם הקשה של הצואה... בכל מקרה, אם נראה שהיא ובלת וכואב לה - רצוי לתת לה כלכלה מרככת (מי שזיפים, עגבניות בשמן זית) או תרופות משלשלות (אבילק, נורמלקס, פגלקס) וכד'... כמובן, ביעוץ הרופא המטפל.
2. שיניים - הנצת שיניים יכולה לגרום לריור, כאבים ואי שקט, טיפול בנובימול יכול להקל, ניתן להשתמש גם במחות מקומיות (כדוגמת טיג'ל) להקלה על כאבים, או מנשך לפה.
בכל מקרה, רצוי לפנות לבדיקת רופא הילדים, כדי לראות שאין משהו חריג בבדיקתה.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק חולה רבותנטע30/10/2011
שלום, בני בן ה-11+ חודשים חולה כל הזמן החל מגיל 5 חודשים,כל שבוע משהו אחר, כעת הוא עם דלקת עיניים והקאות. הוא נולד באחוזון 70 וכיום הוא באחוזון 0, הוא כמעט ולא אוכל כלל, בערך 120 מ"ל סימילאק כל היום ובערך 6-10 כפיות של מרק ירקות.
אני די אובדת עיצות ולא יודעת כבר מה לעשות, הוא עבר כבר המון סוגים של מחלות שונות ועתה הגיעו ההקאות שאומנם זה פעם ביום אבל זה בערך 5 הקאות רצופות שנראה שלפי הכמות זה כל המים והאוכל של אותו היום. השיניים הקדמיות העליונות גם מאוד נפוחות אך עדיין לא בקעו.
מה ניתן לעשות? לאיזה רופא כדאי לפנות לבירור מעמיק של כל המחלות והמשקל הנמוך?
אני ממש לא יודעת כבר מה לעשות ואשמח לתשובתכם.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק חולה רבות - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/10/2011נטע שלום.
אני מניח שאת כתבת אחוזון אפס ( -0 -)? כלומר שבירת עקומות משמעותית מאחוזון 70 אל מתחת לאחוזון 3? דבר זה דורש בירור מעמיק. והראשון שצריך להתעסק עם זה הוא רופא הילדים שלך. בנוסף על בירור מעבדתי, יש צורך ביעוץ דיאטנית, כדי להעשיר את הכלכלה שלו, וכן הערכה של הפרעות אכילה.
רוב רופאי הילדים יודעים לנהל מקרה כזה, ולעיתים די בבירור אצל רופא הילדים במקביל ליעוץ דיאטנית. במקרים קשים יותר, יתכן שרופא הילדים יפנה אותכם לבירור לפי ממצאים בבדיקה פיזיקלית לרופא המומחה בתחום הבעייתי (לדוגמא, אם בהאזנה נמצאת אוושה לבבית, יתכן שהרופא שצריך לייעץ לכם הוא קרדיולוג, אם הילד סובל משלשולים כרונים - גסטרואנטרולוג... אם סבל מתסמינים נשימתיים חוזרים - יעוף רופא ריאות ושלילת מחלות ריאתיות כרוניות מולדות, וכו'... ) במקרים חריגים ניתן להפנות אותכם למרכזים העוסקים בבירורים שכאלה, בד"כ מרכזים כדוגמת אישפוז יום, או מרפאות אכילה.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש מאחורי האוזןשני29/10/2011
שלום,
בתי בת חודשיים ויש לה מאחורי אחת האוזניים יובש בצבע חום.
האם יש צורך לפנות לרופא לקבלת משחה או שטיפול במשחה נגד אדמומיות וגירויים (דוגמת בפנטן או משחה לתפרחת חיתולים) או בעזרת שמן תינוקות יכול לפתור את הבעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש מאחורי האוזן - תגובה
ד''ר אבישי קרן29/10/2011שלום שני.
בנוגע יובש מאחורי האזניים - ניתן לטפל באמבטיות עם שמן תינוקות, ובהמשך קרם גוף מאחורי האזון, כדי לשמור על הלחות של האיזור. הרבה פעמים יובש/קילוף באיזור זה הם סימן ל"אסטמה של העור" או אטופיק דרמטיטיס. במקרה של חוסר שיפור, יש מקום לפנות לבדיקת רופא בכדי לשקול הוספת טיפול במשחה סטרואידלית.
רפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאה חד פעמיתשואלת שאלה28/10/2011
שלום רב!
בת בת שנה ושבועיים.אתמול אכלה בצהריים 2 גמדים,ובערב לפני השינה 80 מ"ל מטרנה בלבד.כאשר באתי יותר מאוחר לנסות ולתת לה עוד,היא הקיאה המון,והאמת שהיה לזה ריח של הגמדים שאכלה בצהריים..
שאלותי הן האם יכול להיות שהגמדים "פשוט לא התעכלו טוב" בקיבה ולכן יצאו, אפילו שעברו 6 שעות מאז שאכלה אותם?
יש לציין כי לאחר ההקאה לא נמדד חום,ולא נתתי לה עוד לאכול מהחשש שתקיא בשנית.לאחר מכן נרדמה כרגיל וישנה כל הלילה.
האם באמת תינוק יכול להקיא פעם אחת ללא סימפטומים נוספים?למה עלי לשים לב בזמן הקרוב?כי למשל הבוקר שתתה מטרנה כרגיל וחזרה לישון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאה חד פעמית - תגובה
ד''ר אבישי קרן28/10/2011שלום רב.
מהקאה האחת לא "עושים עניין", ודאי אם לאחר ההקאה הילדה ישנה טוב, ואח"כ הספיקה לאכול בלי להקיא שוב. הקאה היא תלונה מאוד לא ספציפית ויכולה להיות התייצגות של אינספור מחלות, וכן קורית במצבים נורמלים לעיתים. אם הכל חלף - אז ניתן לחזור לשגרה ולהיות רגועים.
אם יופיעו סימנים נוספים (שלשול? חום? הקאות נוספות? פריחה?)... יש לפנות לבירור אצל הרופא המטפל.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיהוקים לאחר צחוקליאת27/10/2011
שלום,
יש לי תינוקת בת 3.5 חודשים.
לאחרונה היא החלה לצחוק בקול רם, אבל כמה שניות אחרי שהיא מתחילה "להתגלגל" מצחוק, היא מתחילה לשהק.
כך קורה בכל פעם.
האם זו תופעה מוכרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיהוקים לאחר צחוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/10/2011ליאת, שלום רב.
שיהורים אינם מחלה, אינני מכר מצב בו ניתן לגרות לגרום שיהוקים, כמו לאחר צחוק דוקא... אבל בכל מקרה, אין בכך כל בעיה.
המשיכו לצחוק בכייף!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 5 חודשים עם כאבי בטןאילנה27/10/2011
שלום רב.
בני בן 5 חודשים, מגיל 3 וחצי חודשים הפסיק לסבול מ"קוליק" ואכל מצויין עד לפני שבועיים כ150 CC סימילאק. בשלושת השבועות האחרונים אוכל בקושי 120 CC עם הפסקות וללא התלהבות רבה, לא מסכים לישון על הבטן וכל הזמן מנסה להרים את הטוסיק ולדחוף הצידה, מתעורר משינה מאי נוחות ובבכי ויש לא גזים עם ריח לא נעים.
היציאות עד היום היו סדירות פעם ביום אך היום היה כהה מאוד ושלוש פעמים במהלך היום...בכללי הפך לתינוק הרבה פחות רגוע עם יותר בכי ואי נוחות.
אציין כי מגיל 4 חודשים התחלתי לתת לו טעימות של פירות וירקות (מהן הוא מאוד התלהב ורצה עוד) מעט מאוד, לאור האי נוחות עשיתי מדי פעם הפסקה של כמה ימים וכבר כשלושה ימים לא אכל מוצקים.
שאלתי:
1. האם זה נשמע חריג ביחס למתואר מה שדורש בדיקת רופא.
2. האם כדאי להפסיק לגמרי עם מוצקים כרגע.
3. האם יש המלצות על דרכים להקלת כאבי בטן מסוג זה.
מצטערת על אורך השאלה ומודה מראש.
אילנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 5 חודשים עם כאבי בטן - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/10/2011אילנה שלום.
לא נראה שיש צורך בבדיקת רופא, את מתארת מצב נורמלי של שינוי בגוון וריח היציאות לאחר מעבר לכלכלת מוצקים. אין להפסיק בשל כך את המוצקים, מערכת העיכול של בנך תלמד להתמודד עם הזמן עם הכללה החדשה.
בנוגע לדרכים להקלה על כאבים, יש תרופות המיעדות לכך (כמו סימיקול, גרייפווטר, גליקול וכד') אני באופן אישי פחות מתלהב מלטפל תרופתית במצבים שהם אינם מחלה. אבל אם את מנסה את אחד המוצרים הללו ורואה שזה עוזר - בהחלט ניתן להמשיך בלי כל בעיה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי ללא הפסקאפרת27/10/2011
בתי בת חמישה חודשים כמעט. לפני כחודש וחצי אובחנה כסובלת מרפלוקס ושטי, שגרם לה בעיקר לסבל באכילה (פחות לפליטות). האבחנה של הגסטרולוג היתה על סמך התיאור שלי בלבד ולא ע"י בדיקות מיוחדות. מאז אוכלת אנפמיל ומקבלת זנטק, ואכן חל שיפור באכילה שלה.
איני יודעת אם זה בגלל הרפלוקס, אולי גזים שסבלה מהם או אולי האופי שלה, מאז ומתמיד נטתה לבכות הרבה. בדרך כלל כשניגשים אליה ומתחילים לשחק איתה זה עובר, אך היא אינה מוכנה לשהות לבד אפילו דקה מול המובייל או האוניברסיטה. נדנדה מאז ומתמיד לא אהבה. בשבוע האחרון אני מרגישה שהבכי אף מתחזק, ויש הרגשה שלמעט כשהיא ישנה, היא פשוט לא מפסיקה לבכות.
אני ממש אובדת עצות, שכן איני יכולה להחזיקה על הידיים כל היום (יש לה אחות קטנטונת נוספת) ויחד עם זאת איני מסוגלת לתת לה לסבול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי ללא הפסק - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/10/2011שלום אפרת.
את מתארת ילדה שנראית סובלת, ובוכה הרבה ובאי שקט, אך כל זה חולף כאשר מעסיקים אותה ומשחקים איתה. נראה לי שזה לא קשור לרפלוקס או לכל מחלה אחרת. הבכי הוא התנהגותי (את כותבת "אופי", וזה אותו דבר) והטיפול בו הוא התנהגותי.
הייתי ממליץ לא להתרגש מאוד מהבכי, וללמוד לאט לאט מה עושה לה טוב ואיך ניתן להעביר את האי שקט שלה בלי מחיר של להחזיק אותה כל היום על הידיים. פיתרון כמו לשחק איתה, להסב את תשומת ליבה לדברים אחרים - הוא פיתרון טוב. ניתן לחפש עוד פתרונות. במקרים בהם אתם לא מסתדרים לבד, ניתן להיעזר בסדנאות/יעוץ להורים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 שבועות - גזיםלילך27/10/2011
הבן שלי התחיל לסבול מגזים, יש ערבים שמ- 9-24 בלילה אני פשוט עומדת איתו על הידיים והוא צורח.
הוא ניזון ממטרנה אקסטרה קר. הבנתי שחלב יכול לגרום לגזים, האם כדאי להחליף למטרנה צמחית במקרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 שבועות - גזים - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/10/2011גזים אינם סיבה לעבור לכלכלה אחרת. רצוי שלאחר שאכילה להחזיק אותו ל"גרעפס" במשך כ 10-15 דקות, ולאחר שהוא סיים - ניתן לשים אותו לישון. הרבה פעמים הגזים האלה נובעים מזה שלא אפשרנו לתינוק להוציא אותם מייד לאחר הארוחה.
אם למרות זאת הוא באי שקט כל הזמן - יש לפנות לבדיקת רופא.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילך שלום
אילה31/10/2011אני מבינה את הדאגה שלך אבל החלפה בין תמל"ים היא לרוב לא הפיתרון בטח שלא תמ"ל צמחי כמו שכתב לך הרופא.
יש כמה דברים שאת יכולה לנסות שיעזרו לו:
א. מנשא עירסול מבד. מאוד מרגיע אותם.
ב. כיפוף הרגליים כלפי הבטן ולחיצה מתונה עד לשיחרור גזים.
ג. תכשיר להקלה בגזים. יש את גרפווטר שלנו ממש ממש עזר. כמה טיפות לפני כל האכלה ממש סייעו להקל בכאבים.
ד. תנוחת נמר על עץ.
אגב רק שתדעי שיש תינוקות שסובלים מגזים גם 5-6 שעות ויותר כל יום. העיקר תזכרי שבסוף זה עובר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילך שלום - תגובה
ד''ר אבישי קרן31/10/2011אילה, תודה רבה. מסכים עם כל מילה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח חזק של שתןדנה26/10/2011
שלום,
בני בן חודש, ניזון בעיקר מתמ"ל (סימילאק), אוכל כמויות יפות של 90 מ"ל אחת לשעתיים-שלוש. לשתן שלו יש ריח חזק, כאשר הצבע בחיתול נראה בהיר. האם זה תקין?
כמו כן, יש לו יציאה אחת ליומיים, בד"כ יציאה רכה, מידי פעם נראית קטנה ומעט קשה. הוא מתאמץ מאוד בזמן היציאה ובוכה. מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח חזק של שתן - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/10/2011דנה שלום,
בנוגע לשתן - קרוב לודאי שאין כל בעיה, אך אם הריח שונה וחריג מהרגיל והמוכר... כדאי לפנות לרופא הילדים, לשקול בדיקת שתן (לודא שאין זיהום). כמו"כ, יש מחלות מטבוליות מאוד נדירות אשר מתבטאות בריח שונה של נוזלי הגוף... נדיר, אבל אם הריח כל כך חריג - זה שווה בדיקה.
בנוגע ליציאות - נשמע נורמלי לחלוטין.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרחות ואנטי מוצץ- דחוףףף בבקשהלין26/10/2011
שלום,
הבת שלי בת חודשיים ו 3 ימים, יש לה תיאבון היא יונקת וגם מקבלת תוספת של מטרנה אקסטרה. הבעיה שלעיתים קרובות מאוד היא בוכה,צורחת וזה לא בגלל האוכל, ובידיים שלי היא שותקת. אני מנסה מאז שהיא נולדה לתת לה מוצץ והיא לא מקבלת אותו- היא עושה פרצוף שכאילו זה מגעיל אותה ודוחפת אותו החוצה וכשאני מנסה להכניס לה את זה בכל פעם שהיא מוציאה היא מתחילה להתעצבן וצורחת. מה לעשות? אני לא רוצה שהיא כל הזמן תצרח ותהיה בידיים שלי - כיצד להרגיל אותה למוצץ? אגב אני ניסיתי של NUK, MAM,WEE והיא לא הסכימה לקבל אותםלפעמים לכמה שניות היא כן מסכימה ואז נגעלת וזורקת.
עוד שאלה- האם אפשר לתת לתינוקת שלי חליטה של צמחים- נגיד תה להרגעת כאבי בטן? וממתי מתחילים לתת לה לשתות מים??
מחכה לתשובה,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרחות ואנטי מוצץ- דחוףףף בבקשה - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/10/2011חוה שלום.
להרגיל למוצץ זה אתגר קשה... וכל ילד עם אופיו. עם הילדים האישיים שלי, גיליתי באופן מפתיע שהמוצצים שאינם מותגים, אלא הכי זולים, (מגומי חום, "מגעיל"...) במידה הכי גדולה (LARGE) למרות שזה היה לתינוק קטן - הועילו... בעוד שכל המוצצים היקרים לא צלחו... צריך להמשיך לנסות.
כמובן שאם אין שיתוף פעולה בשום מקרה, צריך אולי לוותר...
בנוסף, יש צורך לחפש מה מטריג אותה כל כך אם היא בוכה, לא ציינת את משקלה... הרבה פעמים ילדים קטנים בגיל הזה סובלים מקוליק (כאבי בטן עוויתיים) ומרפלוקס, כדאי לפנות לרופא להעריך האם בזה מדובר.
שתיה של נוזלים, אפשרי רק לאחר שחלק נכבד מהכלכלה שלה הוא מוצק. בשלב זה רוב הכלכלה היא נוזלים ממילא, ואין לתת נוזלים כמו מים או תה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 8 חודשיםג'סיקה26/10/2011
שלום דוקטור
ביתי בת שמונה חודשים וישנה איתנו בחדר.
עד לפני חודש נרדמה בכוחות עצמה וישנה יפה לילות (מתעוררת מעט פעמים כשהמוצץ נופל) שלמים וגם צהריים.
לפני כחודש בגלל שבעלי עבר ניתוח התחלתי לקחת אותה איתי למיטה, מאז היא רוצה רק לישון איתי, בכל לילה אני מנסה להיות חזקה אבל היא מתעוררת כל 10 דקות וצורחת ללא סוף ואז אני נשברת ומחזירה אותה למיטה, וגם אז היא ממשיכה לקום כמה פעמים בלילה ובוכה אבל נרגעת מהר כשאני לידה.
חשוב לציין גם שהיא התחילה ללכת לפעוטון ולא ישנה שם כל כך טוב ולכןכשהיא מגיעה הבייתה בסביבות חמש נרדמת כשעה.
אני כבר ממש מיואשת, איך מחזירים את הגלגל לאחורה???
בנוסף היא סובלת מעל חודש משיעול ונזלת שלא פוסקים ואני שואבת לה נזלת ומשתמשת במי מלח+ אינלציות ( אני אסמטית) היינו כמה פעמים אצל הרופא ונאמר שאין כרגע הרבה מה לעשות אבל השיעול הכבד והנזלת לא פוסקים ומציקים לה לישון ובכלל במהלך היום
ממתינה לעדכונך
תודה מראש
ג'סיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 8 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/10/2011ג'סיקה שלום.
1. בנוגע להחזרת הילדה למיטתה... הדרך היא פשוט להחזיר אותה למיטה, וכאשר היא בוכה, לא "להישבר" אלא להיות לצידה, ללטף, ולהגיד "אמא פה"... ושוב להתרחק ממנה... היא ממשיכה לבכות קצת, לחזור אליה שוב, ולהרגיע "אמא כאן, אמא לא עוזבת".. ולאחר שנרגעת - להתרחק. כדאי לקרוא / לחפש באינטרנט מה מיכל דליות מציעה בנושא (היא עוסקת בזה הרבה, גם במאמרים, וגם בתוכניתה בטלויזיה).
2. נזלת ושיעול על רקע נזלת וליחה, יכולים להימשך ת קופה ארוכה. הטיפול הוא במי מלח ( או בשפריצר או באינהלציה) והשכבה גבוהה. לא להתייאש, ולא להתפתות לטיפול מיותרים (אשר לא מוכחים כיעילים) רק כדי להרגיש שאת עושה משוה ומטפלת... זה עובר בסופו של דבר לבד, גם אם זה לוקח הרבה זמן.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפות רגלים??קרן25/10/2011
שלום בתי בת שנתיים ושלושה חודשים לאחרונה מעירים לי הרבה על כך שכפות הרגליים שלה שטוחות והאמת שלא התייחסתי כל כך אבל עכשו זה מציק לי ורציתי לדעת מה ניתן לעשות?
האם זה פלטפוס?
מה אסור לעשות?
ואם זה יכול להשתנות באופן טבעי אם הזמן או שזה דורש טיפול מסיום?
אשמח לתשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפות רגלים?? - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/10/2011כפות רגלים שטוחות, בהגדרתם הן פלטפוס = שזה נלקח מהמילים flat-foot, רגל שטוחה. זהו וריאנט נורמלי שקיים באחוז מסויים של האוכלוסיה (בגיל צעיר עד כ 30-40%, ועם הגדילה, השכיחות פוחתת). אין צורך בטיפול ספציפי ברוב המקרים. לעיתים, במקרה של הופעת כאבים במן הליכה, יש צורך להתאים מדרסים. כדאי להיבדק ע"י רופא הילדים או אורטופד ילדים, רק כדי לודא שאכן מדובר בפלטפוס ולא במנה חריג אחר. כאמור, ברוב המקרים אין צורך בכל טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת משתעלתמשי25/10/2011
שלום,
בתי בת 11 חודש. בחודש וחצי האחרון היא משתעלת המון, זה התחיל מצינון והרבה ליחה וכשנגמר הצינון המשיך השיעול. בעיקר בלילה ובבוקר. שיעול, כאילו משהו מציק.
מס' פעמים פניתי לרופא והוא טוען שהריאות נקיות והוא לא רואה כלום.
בנוסף, היא מגרדת מדי פעם בעיניים.
האם זו יכולה להיות אלרגיה?
אילו בדיקות כדאי לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת משתעלת - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/10/2011משי שלום,
שיעול על רקע של נזלת וליחה הוא שיעול שמועיל לגוף להיפטר מההפרשות של דרכי הנשימה. אין צורך להילחם בשיעול הזה (הוא לא הבעיה, הוא הפיתרון של הבעיה), ויש צורך להילחם בהפרשות (נזלת, ליחה) - לרוב די בטיפות מי מלח או באינהלציות של מי מלח.
בנוגע לעיניים - אם אין אודם או הפרשות - לא נראה לי שיש צורך לטפל.
חשוב לציין שנזלת וליחה הן תלונות שיכולות להימשך תקופות ארוכות. הן לא נחשבות מחלה, ואין צורך לדאוג מכך שהן נמשכות. כאשר מתלווה חום - יש צורך בבדיקת רופא.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיול בחוץ עם תינוקתג'ני24/10/2011
יש לי תינוקת בת שבועיים.
רציתי לשאול האם מסוכן בגילה לנסוע ברכבת (כחצי שעה נסיעה),
ולהיות במקום פתוח, אבל עם הרבה אנשים? (כמו פארקים גדולים וכו')* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיול בחוץ עם תינוקת - תגובה
ד''ר אבישי קרן25/10/2011ג'ני, שלום.
אני מניח שאת שואלת על רכבת לא בגלל שזה כלי תחבורה מסוכן או בשל הקושי לקשור כסא תינוקות למושב, אלא בשל הצפיפות והקרבה לאנשים נוספים. מקובל לשמור על ילדים קטנים, ודאי מתחת גיל חודש במקום "מוגן", כדי שלא יחשפו למזהמים שונים. צפיפות היא אחד מהגורמים להתפשטות קלה ומהירה של זיהומים, ותינוקות קטנים עלולים להידבק, בדיוק כמו שמבוגרים עלולים להידבק כאשר נמצאים בצפיפות עם אנשים אשר עלולים לפזר וירוסים סביבם.
אבל... בעוד שמבוגר בעל מערכת חיסון טובה קרוב לודאי לא ידבק, וגם אם ידבק, מקסימום יסבול ממעט נזלת, אצל תינוקות הקטנים מגיל חודש - עלול להתפתח חום.
וכאשר תינוק קטן סובל מחום (מעל 38 מעלות), הרופא לא יסתפק בלומר "זה וירוס ויראלי", אלא ישלח לבית חולים, ושם התינוק יעבור "התעללות" בבדיקות דם, שתן ונוזל עמוד שדרה (בדיקה הדומה מאוד לאפידורל...), ואישפוז וטיפול אנטיביוטי בן 3 ימים לפחות...
למרות שקרוב לודאי שהוא נדבק מוירוס...
כדי לא להגיע למצב הזה, עדיף לשמור על ילדים קטנים מוגנים בחודש הראשון לחיים (והמחמירים, עד גיל חודש וחצי חודשיים...) ואח"כ, ניתן לצאת למקומות ציבוריים, אך עדיף פתוחים ומאווררים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
