מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונה לתינוק עם ריפלוקסג25/06/2011
שלום רב,
אבחנו לתינוק שלי ריפלוקס והחלתי להסמי את החלב השאוב ואת התמ"ל שאני נותנת לו.
מאז הוא אומנם נינוח יותר, רגוע יותר אולם הוא אוכל פחות.
אני מניחה שזה בגלל שהקלוריות הנוספות של הקונפלור מספיקות לו, אולם האם זה בסדר שתינוק במשקל של כ 5 ק"ג אוכל כ- 500 מ"ל ליממה בלבד?
בנוסף, הוא עדין מקשית את הגב באמצע הארוחה, האם קשור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה לתינוק עם ריפלוקס - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/06/2011אם הוא שבע ועולה במשקל הרי אין כל בעייה וזה בסדר.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדין מתאמץ בהאכלה
ג28/06/2011שלום,
התינוק שלי עם ריפלוקס ואני מסמיכה את מזונו עם קונפלור.
באמצע הארוחה הוא מתפתל (מקשת את הגב), מתאמץ לעשות קקי ופוקים, לא יוצא לו ואז הוא מתחיל לבכות ולא בא לו לאכול יותר. מצליח לאכול כרק כ 30 מ"ל לארוחה
האם חלק מהריפלוקס? איך ניתן לעזור לו על מנת שיאכל? אוכל מעט מאוד וכבר החל לרדת באחוזונים....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שקט אצל תינוקת בת חודששרון23/06/2011
שלום, בתי ניזונה מחלב שאוב ופעמיים ביום סימילאק. בימים האחרונים לאחר כל ארוחה היא מתפתלת ומאדימה, קשה לה לעשות גרעפס, לוקח לה המון זמן להרדם וגם אז השינה שלה קלה וקצרה. היא איה פולטת פרט לפעם אחת, אז פלטה (או הקיאה...)כמות גדולה מאוד. באופן כללי היא מראה אי-שקט יותר מבשבועות הראשונים...מה יכולה להיות התופעה וכיצד מטפלים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שקט אצל תינוקת בת חודש - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/06/2011הארוחה מעוררת אצלה גל של ניע או התכווצות של המעי.
כמו כן ייתכן שמדובר בקוליק או גזים
התופעה ידועה ושכיחה וחולפת ללא צורך בכל טיפול
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות האכלהג22/06/2011
שלום,
יש לי בעיה ואינני יודעת מה לעשות.
התינוק שלי בן חודשיים וחצי. נולד במשקל 2.4 ובגיל חודשיים שקל 4.5.
במהלך השבועיים האחרונים יש לו בעיה לאכול.
הוא אמור לאכול מנה של 100-120. בפועל הוא אוכל 40, עושים גרפס, ואז הוא לא מוכן לאכול יותר, כשאני מכניסה לו את הבקבוק לפה הוא מתחיל לצרוח. אני ממש נלחמת איתו על מנת להגיע למנה של 70-80, וזה גם לוקח לי שעה.
שקלתי אותו היום והתברר לי שתוך שבועיים הוא עלה פחות מ 200 גרם.
יש לציין שבמהלך היום יש לו פוקים נוראיים (גם רבים בכמות וגם קולניים נורא), ויש לו המון המון גרפסים.
לא יודעת אם זה קשור, אבל הוא אוכל 80% חלב שאוב והשאר מטרנה.
ממה יכול לנבוע ואיך לעזור לקטנצ'יק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות האכלה - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/06/2011שלום רב,
ייתכן ויש קושי בבליעה, למשל עקב פטריה בפה, לכן יש להבדק
ברוב הפעמים הבעיה זמנית וחלופת אחרי מספר ימים,
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריכהאמא לחצוצה22/06/2011
האם זה בסדר להכניס ילדה בת 4 חודשים לבריכה של בית מלון? ולים?
תודה, חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריכה - תגובה
ד''ר קווין שרייבר22/06/2011כן, זה בסדר!
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעונים, "חררה" אצל תינוקותעדינה21/06/2011
שלום רב,
לפני כמה ימים התחילו להופיע על גבי פניה של ביתי בת החודש ושבוע פצעונים על לחייה.
בשני צידי הפנים יש לציין שגודלם קטן כגודל ראש הסיכה.
כחלוף מספר ימים התרבו פצעונים/"חררה" אלו על כל שטח הלחיים.
חשוב לציין שזהו החלק היחידי בגוף שבו הופיעו בצורה כה צפופה.
בעורף יש לה אדמומיות במקום בו אני ובעלי תומכים בה כאשר היא אוכלת.
מה ניתן לעשות??
תודה רבה מראש,
עדינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעונים, "חררה" אצל תינוקות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר22/06/2011תופעה ידוע
לא צריכים לעשות כלום
זה יעבור
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת חוםהילה21/06/2011
שלום,
רציתי לדעת כמה זה נחשב חום אצל תינוק בן 3 חודשים במד חום מוצץ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידת חום - תגובה
ד''ר קווין שרייבר22/06/2011מדד חום מוצץ לא אמין!
חום זה מעל 38
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חירחורים אצל תינוקת בת 3 שבועותמירי21/06/2011
שלום רב,
ילדתי בניתוח קיסרי בת לפני 3 שבועות. אחרי הלידה נאמר שהיא לא בכתה מיד, עשו לה שאיבת קיבה. בשעות הראשונות לחייה רמת הסטורציה של החמצן היתה יורדת ועולה והיא נשארה להשגחה ל-24 שעות ואז הועברה אליי. יש לה חירחורים מהלידה.
נאמר לנו גם לפני השיחרור מבית החולים וגם ע"י רופא הילדים שבדק אותה שבוע אחרי הלידה שהחירחורים נובעים כנראה מהבצקת שנגרמה עקב שאיבת הקיבה וזה יעבור ואין צורך בבדיקות נוספות. החירחורים האלה ממש מפחידים אותי. הם מופיעים בעיקר כשהתינוקת בוכה, או נלחצת, למשל בלילות כשיש לה כאבי בטן או במקלחת.
האם יש מה לעשות? האם המצב דורש בדיקה נוספת? מתי זה אמור לחלוף?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חירחורים אצל תינוקת בת 3 שבועות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר22/06/2011ילדים קטנים כשהם מנוזלים או סטומים באף זה לא מסוכן אבל זה ממש מפריעה. בחורף זה יכול להתמשך ל חודש או יותר. בקיץ בדרך כלל זה עובר יותר מהר.
בגלל הצינון הילדים עצבנים ובנוסף:
מקיאים
לא יושנים
מסרבים לאכול
בכיינים
משתעלים
אין משהוא תרופתי לעזור להם.
להקלה יכולים להשתמש עם מכשיר אידים, או לטפטף תיפות מי מלח לאף
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדמדמת??טלי21/06/2011
שלום רב, לפני כחודש חלה בני בן ה-9 חודשים באדמדמת לפי אבחנת הרופאה. היה לו חום גבוה מס' ימים ואז הופיעה הפריחה. שלשום שוב עלה החום והיום ירד ולאט לאט הופיעו הנקודות האדומות כמו אז. ביום השני לחום לקחתי אותו לרופאה שלא איבחנה כלום מאחר ולא היו עדין סימנים לפריחה. שאלתי היא האם זה שוב אדמדמת? הסימנים הם בדיוק כמו הפעם הקודמת. האם אפשר לקבל אדמדמת מס' פעמים? האם מדבק?? האם זה קשור להוצאת שיניים שיוצאות לו?.... אשמח לתשובה בהקדם, תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדמדמת?? - תגובה
ד''ר קווין שרייבר21/06/2011יכולים לידבק עם אדמדמת יותר מפעם אחד
אדמדמת מדבק עד שרועים את הפריחה. כשרואים את הפריחה זה כבר לא מדבק
אין קשר בן אדמדמת להוצאת שיניים
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שינהיסמין20/06/2011
הבת שלי בת חודש וחצי מתעוררת בבוקר ולא יושנת כל היום האם זה נורמאלי שלא תישן לפחות שעה שעתיים ביום???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית שינה - תגובה
ד''ר קווין שרייבר20/06/2011יש תינוקות שלא ישינות ביום
לא שכיח, אבל זה קורה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדקת תרבית שתן דחוףמונה16/06/2011
לילדה בת 6 חודשים בבדקה של התרבית צמחה מספר מעורבות של חיידקים אך נתן לדעת מה סוגי החיידקים ?ולטפל , לבת של יש רפלוקס דרגה 3 לפני 5 חודשים ומצוא חיידק איקולו האם גם הפעים יש אותו חיידק ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדקת תרבית שתן דחוף - תגובה
פרופ' יצחק לוי18/06/2011מאוד תלוי בנסיבות בה נלקחה התרבית,
בכל מיקרה הייתי חוזר על התרבית בתנאים אופטימליים (בייעוץ הרופא ילדים)
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאת16/06/2011
שלום וברכה.
אני אמא לילדה בת שנתיים. רציתי לשאול :
1. האם זה נורמלי שבאיזור הפות, מה שנראה כקרום הבתולין הוא חלקים חלקים, כלומר לא משטח אחיד?
2. בזמן החלפת טיטול, פי הטבעת שלה לפעמים נראה מתרחב או מתכווץ ומייד מתרחב (לפעמים כמו בעשיית קקי), בניגוד לרפלקס הטיבעי של סגירה.
רציתי לשאול- האם זה נורמלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' יצחק לוי18/06/2011יש לבדוק האם יש איחוי של השפתיים ולטפל בהתאם
לגבי פי הטבעת-נורמלי
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תה גרגירי שומר לתינוקות+לשון לבנהעדינה16/06/2011
שלום רב,
האם ניתן לתת תה גרגירי שומר לתינוקת בת חודש?
אפילו כמה טיפות.
שאלה שניה-
כיצד ניתן להבחין בין לשון שבסה"כ כוסתה בחלב לבין פטריה?
מהו הטיפול בכל אחד מן המקרים ?
תודה רבה ושבת שלום .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תה גרגירי שומר לתינוקות+לשון לבנה - תגובה
פרופ' יצחק לוי18/06/2011אין צורך בתה שומר דווקא,
פטריה על הלשון נשארת קבועה ואינה משתנה מארוחה לארוחה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקל תינוקתאסתר16/06/2011
בוקר טוב,
אני מאוד מוטרדת ממשקלה של ביתי. היא בת 4 חודשים וכבר שוקלת קרוב ל8 ק"ג.
היא מאוד בוגרת לגילה מבחינה התפתחותית, תקשורתית והתנהגותית.
כולם אומרים לי שנראית הרבה יותר מגילה (בסביבות 63 ס"מ אורך, תינוקות ערנית, חברותית מאוד, סקרנית, חייכנית, מודעת לסביבה וכד') ואף חושבים שהיא בן בגלל מידותיה.
אני ממש לא יודעת האם אני פוגעת בה ועושה טעות בהאכלה שלה או פשוט לתת לה להתפתח ולא לדאוג למשקלה בשלב זה.
האם בשלב הזה עלי לדאוג באשר לעודף המשקל? האם להפחית לה באוכל? (6 פעמים ביום בכמות של 150)
לתשובתך אודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל תינוקת - תגובה
פרופ' יצחק לוי18/06/2011אסתר היקרה,
תני לה לגדול בקצב שלה, תהני מכל רגע של אמהות חדשה ללא טרדות,
הכל בסדר גמור,
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקיצותאיילת15/06/2011
שלום דר', בתי בת שנה וחודשיים, מאוד רגישה לעקיצות יתושים. כבר פעמיים קרה שנעקצה באיזור העין והעין התנפחה מאוד ונסגרה לגמרי. בשני המקרים קיבלה צפורל (אחרי ששקלו במיון אנטיביוטיקה לוריד). שאלתי היא - האם יש מה לעשות עם הרגישות הזו? והאם יש צורך במתן אנטיביוטיקה למרות שדי ברור שמדובר ברגישות או תגובה אלרגית? תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקיצות - תגובה
פרופ' יצחק לוי18/06/2011לגבי התגובה העורית, אין מה לעשות
לגבי מניעת עקיצות יש הרבה מה לעשות למשל כילה- אם יש הרבה יתושים בבית
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת הנשיקהלירון15/06/2011
שלום, בני בן ה-8 חודשים אובחן היום עם מחלת הנשיקה, ה-CMV IGM שלו חזר חיובי וה-CMV IGG חזר 28.9.
מה המשמעות של הערך 28.9? אני אוסיף שגם התפקודי כבד שלו גבוהים (ALT 60 ו- AST 88).
רציתי לדעת האם יש יכולת לדעת אם הוא מדבק על סמך נתונים אלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת הנשיקה - תגובה
פרופ' יצחק לוי18/06/2011נגיף ה EBV מעבר ברוק גם אצלו וגם אצל הרבה אנשים שאינם חולים אלא חלו בעבר
ולכן אין מה לעשות בהקשר הזה.
תפקודי הכבד יחזרו לנורמה תוך מס שבועות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)