מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הוספת תמ"ל וחזרה של גזיםsvetam06/08/2011
שלום רב,
בתי בת 3 חודשים, הגזים והכאבים נעשו קלים יותר סביב גיל חודשיים וחצי, כאשר עד אז סבלה מהם בצורה חריגה. נבדקה ע"י שני רופאי ילדים שלא מצאו כלום חוץ מקוליק...
בערך באותו הזמן התחלתי לשלב סימילאק אדוונס- 1-2 ארוחות ביום. עד אז ניזונה מחלב שאוב בלבד.
אחרי כשבוע וחצי שמתי לב שהגזים חזרו, אומנם לא באותה רמה אבל היא שוב ישנה ממש גרוע בלילה בין הארוחות וכל הזמן נאנחת. האם יכול להיות שאחרי יותר משבוע לאחר תחילת השימוש יש החמרה בגזים כתוצאה מהתמ"ל? האם להחליף כבר עכשיו או לחכות עוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספת תמ"ל וחזרה של גזים - תגובה
פרופ' יצחק לוי06/08/2011לא בטוח שהחלפת התמל תפתור את הבעייה
מציע להיעזר בסבלנות מאחר שבגיל 3 חדשים התופעה מתחילה לחלוף
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקלMaya06/08/2011
שלום דוקטור
בתנו בת 4 חודשים נמצאת באחוזון נמוך ( 25) במשקל , ואחוזון גבוה בגובה( 75). האם יש בכך בעייה? היא יונקת בלבד, חייכנית ומתפתחת יפה.
האם ההפרש קריטי בין האחוזונים?
תודה מראש
אנו חיים בארצות הברית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל - תגובה
פרופ' יצחק לוי06/08/2011לגמרי לא
הכל בסדר גמור
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבשלה מאוחרת של הראייהצביה05/08/2011
בתי בת שנה וחודש והייתה לה הבשלה מאוחרת של הראייה. בזמן האחרון שמתי לב שכשאני מרימה אותה או אחרים היא לא מסתכלת עלינו אלא לסביבה.
אני בקשר עין איתה אבל לא כשאני מרימה אותה.
יש מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבשלה מאוחרת של הראייה - תגובה
פרופ' יצחק לוי06/08/2011קרוב לוודאי שדעתה מוסחת ואין כל בעייה
בכל מיקרה אני תמיד ממליץ על בדיקת רופא עיניים שגרתית לכל ילד עד גיל שנה
לכן הייתי פונה לרופא עיניים רק ליתר בטחון
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליחה כרונית אצל תינוקותמיקה04/08/2011
שלום!
ביתי בת 7 חודשים. מגיל שבועיים היא סובלת מליחה שמאוד מפריעה לה,ומעירה אותה משנתה. רב הזמן,היא לא מצוננת.(לפעמים יש קצת בתוך האף) לקחנו אותה לרופאים,והריאות היו נקיות,ואפילו לא ראו את הליחה בגרון.
ניסינו אינהלציה של מי מלח,טיפות לייבוש נזלת,מכשירי אדים חמים וקרים,שמן אקליפטוס ואפילו הפסקתי לאכול חלב במשך שבוע(כי
היתה רופאה שטענה שזה עובר בחלב-אם) ושום דבר לא עזר,למעט שבועיים "נקיים".
האם יש פתרון לזה??? אשמח מאוד לתשובה מהירה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליחה כרונית אצל תינוקות - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011אין פתרון תרופתי-הסירופים לליחה ושיעול אינם פותרים את הבעייה ואינם מיועדים לגיל זה
להקלה-מי מלח בתרסיס לאף ואדים-אלו רק מקלים
בכל מיקרה אין כל סיבה לדאגה
אם יש אח או אחות במעון-קרוב לוודאי שזה המקור
ואז לדאוג שירחץ ידיים לפני במגע איתה כי ההעברה היא לרוב במגע
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליחה כרונית לתינוק
מיקה04/08/2011תודה רבה על התשובה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליחה כרונית
נורית08/09/2011מיקה שלום,
לא נראה לי שזה נובע מהדבקות
בני בן 11 חודשים גם סובל מתופעה כרונית זו, ליחה ללא הפסקה,
הרופא אמר לי שזו אלרגיה פנימית, ובד"כ זה עובר אחרי גיל שנתיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטיית ראש-תינוקת בת חודשיים וחציעדינה03/08/2011
שלום וברכה,
ביתי בת חודשיים וחצי.
מיום היוולדה עקבנו בדריכות אחר השלבים האמורים להגיע ואכן אלה הגיעו וחלקם אף הקדימו.
מעקב אחר חפצים,משיכה למקורות אור,הרמת ראש במצב של שכיבה על הבטן
ואף התהפכויות ספורות ביותר מהבטן לגב,בודדות ביותר.
בשבוע האחרון שמנו לב שכאשר היא במצב שכיבה על הבטן ומרימה את הראש היא מטה אותו לצד ימין בלבד ולא ממרכזת אותו.
במצב שכיבה על הגב- היא גם מטה את ראשה לצד ספציפי אך במצב זה קל יותר "לעזור" לה להטות ראשה גם לצד השני .
אני מאוד לחוצה (אמא טריה) ומיד עולים בראשי התרחישים הגרועים ביותר.
מה עלינו לעשות?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין ש
עדינה03/08/2011עד לפני שבוע היא מירכזה את ראש במצב שכיבה על הבטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההטיית ראש-תינוקת בת חודשיים וחצי - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011להבדק אצל רופא
ייתכן ומדובר בטורטיקוליס שניתן לטיפול בקלות אצל פיזיותרפיסטית
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מראה מוזר של פין אצל בן שנה וחצישלום03/08/2011
שלום רב
הבן שלי בן שנה וחצי, נימול .
זה נראה כאילו העורלה שנשארה - "דבוקה" לקצה הפין ("עטרה" אם אני לא טועה \ "לכובע")
זה לא נראה כמו פין רגיל שקצה הפין נפרד לגמרי מהעורלה (צירפתי ציור אנטומי מאיזה אתר)
האם זה תקין ? האם יפרדו ?
תודה
שלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מראה מוזר של פין אצל בן שנה וחצי - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011נראה לי תקין אך אם אינך בטוחה מציע להבדק
בכל מיקרה לא מדובר בבעייה משמעותית וניתן להפריד בקלות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתולים- עזרה דחוף!!1טלי03/08/2011
שלום רב
הילדה שלי בת שנתיים וחצי לפני כחודש נגמלה מטיטולים הכל עבר חלק מרצונה עושה פיפי בשרותים מפגשת ולא מפספסת, אך עם הצואה יש לה בעיה היא לא מוכנה לעשות בשרותים או בסיר היא עוצרת את עצמה וגורמת לעצירות, הילדה ממש סובלת מכאבי בטן והתכווצויות היא לא מוכנה לעשות, ניסיתי אפילו לבקש ממנה לשים לה טיטול ושתעשה בטיטול אבל היא לא מוכנה לקחתי אותה לרופא נתתי לה מוצרים טבעיים וזה לא עוזר זה מגיע לרמה עד שהיא כבר לא מחזיקה את עצמה ועושה בתחתונים בכאב ובכי, צרחות מה עושים? ניסיתי אפילו לא להתייחס אמרו לי שזה פסיכולוגי ויכול לקרות אבל זה כבר יותר מחודש וזה ממש מוגזם אני צריכה עזרה דחוף, מה ליעשות????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים- עזרה דחוף!!1 - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011תנסי סירופ אבילאק שירכך לה את היציאות ויקל על פעולת המעיים
צוכלי לקבלו עם מרשם אצל הרופא המטפל
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא הבעיה
טלי10/08/2011הצואה שלה רכה בכל זאת להשתמש במרכך, אני לא חושבת שזה הבעיה היא לא מוכנה ללכת לשירותים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא הבעיה - תגובה
ד''ר קווין שרייבר10/08/2011שלום רב
יש מרפאות שעוזרות עם הבעיה הזו
(כגון דר שגיא , דר קושנר וכו..)
הם יכולים לעזור עם החלק הפסיכולוגי
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מדמויות בקלטתאסתר02/08/2011
ד"ר שלום,
ביתי עוד מעט בת 6 חודשים צופה מגיל 3 חודשים בקלטות די.וי.די של בייבי איינטיין ומוצרט המותאם לגילה ונהגה מאוד להנות מהקלטות (הייתה מחייכת ומברברת כל הזמן)
היום הבחנתי כי היא בוכה בהפסקות בקטעים שונים בקלטת וזה היה לי מוזר. כשישבתי לצידה הבחנתי כי למראה דמויות של בע"ח אשר השמיעו קולות(נביחה לדו'ג) היא נבהלה והחלה לבכות ולמראה תינוקות וילדים שהופיעו בקלטת היא רוכנת קדימה כאילו רוצה לגעת.
שאלתי היא- האם זה טבעי שבגיל כזה המודעות שלה אחרת והיא יכולה להיבהל מאותה קלטת שצפתה בה מגיל 3 חוד'??? (לכאורה הייתי חושבת שזה מוכר לה ולכן אין לה מה להיבהל)
דרך אגב, הילדה חייכנית וחברותית ביותר לכולם. היו רק מקרים בודדים בהם נבהלה מאנשים לא מוכרים והחלה לבכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מדמויות בקלטת - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011בהחלט יכולה להרתע מדמויות מסוימות כבר בגיל זה
מציע להמנע מכל מה שמרתיע אותה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנפמיל וצואה סמיכהג02/08/2011
שלום רב,
הקטנצ'יק שלי שעכשיו בן כמעט 4 חודשים סבל מאוד בזמן האכלות אובחן עם ריפלוקס סמוי ועתה אוכל רק אנפמיל וגם מטופל בזנטק.
מאז שינוי הכלכלה אכן מצליח לאכול יפה יותר, וגם ללא כאבים.
אולם יש בעיה קטנה,
ראשית נראה לי שאחד מהם, או הזנטק או האנפמיל - משתנים. יש לו המון פיפי ולפיפי יש ריח לא נעים.
בנוסף,יש לו גם מלא גזים ופוקים. לפעמים הגזים כל כך חמורים שהם מעירים אותו באמצע הלילה. וגם התחילו להיות לו יציאות ממש ממש סמיכות, וכאשר הוא עושה קקי הוא ממש מתאמץ ואפילו צועק ובוכה.
האם קשור לזנטק או לאנפמיל?
איך אפשר לעזור לו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנפמיל וצואה סמיכה - המשך
ג03/08/2011הרתחתי מים והשרתי בתוכם כל הלילה שזיפים מיובשים ואז סיננתי את המים והשתמשתי בהם להכנת הפורמולה.
עבד יופי ורואים על הקטנצ'יק שהוקל לו (מתקפל הרבה הרבה פחות).
אבל הצואה הייתה בצבע ירוק. האם בסדר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנפמיל וצואה סמיכה - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011לעיתים שינוי פורמולה עושה בעיות
לא נראה שזה הזנטק
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרד בראשעינת02/08/2011
שלום דר', בתי בת שנה ושלושה חודשים, כבר שבועיים בערך מגרדת בראש ורואים שזה ממש מציק לה, הצלחתי להבחין באדמומיות ואפילו בכמה פצעים וקילופים על הקרקפת, רופאת ילדים אמרה שאינה יודעת מה זה - אולי מזיעה,ונתנה פניסטיל למספר ימים. הילדה ממשיכה להתגרד, לפעמים זה מעיר אותה מהשינה. לא נראה כי זה כינים וגם לא היה לה עד היום שום דבר שקשור באטופיק דרמטיטיס. מה מומלץ לעשות במקרה כזה? תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרד בראש - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011ייתכן ומדובר בהזעה או בקשקשת.
במיקרה הראשון לאוורר ולמזג כדי למנוע הזעה
אם יש קשקשת ניתן לעסות עם שמן לתינוק ולהוריד בעדינות על ידי מסרק לאחר החפיפה
או לבקש שמפו לקשקשים בכל בית מרקחת
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דורש בדיקת רופא?ליאת01/08/2011
שלום בני בן שמונה חודשים. לפני כחמישה ימים החל לחוש ברע הקיא מנת אוכל מיד בסיום הארוחה וקיבל חום של 37.3. באותו יום גם שילשל פעמים. אציין כי היה נודניק לאורך היום ולא רגוע. לא אכל אפילו בקבוק ולא ישן כהרגלו.בימים לאחר מכן המשיך החום הנמוך שילשל פעם אחת ללא הקאות. מצב הרוח שלו היה ירוד ונראה כי הוא אינו מוצא שלווה. הוא גם אינו אוכל כהרגלו בקושי 240 מ"ל של תחליף חלב ומעט מאוד מרק/פירות ביום. הילד אוהב לאכול ולכן אני מעט מוטרדת שמא הוא אינו מקבל את כל מרכיבי התזונה הנחוצים.
היום ירד החום אך מצב הרוח והאכילה נשאר ללא שינוי. האם מצב זה דורש ביקור אצל רופא? אציין (לא בטוח שקשור) כי עדיין לא יצאו לו שיניים ואולי יש בדרך כי בקופה ארוכה יש לו המון רוק. מה כדאי כן לנסות לתת לו לאכול להשלים את החוסרים.
סליחה על האורך רציתי לפרט כמה שיותר.
תודה מראש על תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דורש בדיקת רופא? - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011אם החום ירד זה ייקח עוד יומיומיים עד שיחזור לאיתנו
יציאה רכה תיתכן עוד מספר ימים
סבלנות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה ירוקה+נקודות דםא31/07/2011
שלום,
בני בן חודשיים, יונק הנקה מלאה.
בשבועיים האחרונים היציאות שלו הפכו להיות ירוקות ויחסית ריריות, עם נקודות דם בחלק מהחיתולים. עשינו תרבית צואה והכל יצא שלילי למעט- "נראו ליקויציטים רבים, צואה רירית, אריתרוציטים 5-10".
חשוב לציין שחוץ מהצואה הוא מתנהג כרגיל, מדי פעם מתקשה לתת צואה/ להוציא פוקים.
מה יכולה להיות הסיבה ליציאות שלו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
א01/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצואה ירוקה+נקודות דם - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/08/2011התופעה מוכרת בתינוקות הניזונים מפורמולות (תמ"ל)
אם אין תופעות אחרות והתינוק יונק באופן מלא
מציע לעקוב בלבד
אם התופעה נמשכת לחזור על תרבית צואה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנסת ילד בן 3 חודשים למיםמאיה31/07/2011
שלום,
רציתי לדעת מאיזה גיל ניתן להכניס תינוק למים?
בני בן שלושה חודשים ורציתי לדעת האם אני יכולה להכנס איתו לבריכה או שאולי עדיף שאקנה בריכה קטנה ואמלא אותה במים רגילים ללא כל הכלור שיש בבריכת ילדים.
תודה
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנסת ילד בן 3 חודשים למים - תגובה
פרופ' יצחק לוי31/07/2011נראה לי מקדם מידי,
בריכות התינוקות מזוהמות ומהוות מקור להדבקה,
תמתיני עם זה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמדות?אביטל30/07/2011
אני לא יודעת אם זה הפורום המתאים אך אני מנסה...
רציתי לשאול האם גמדות מאותרת עוד בשלבי ההריון ואם לא- מתי למעשה ניתן לאתר שיש בעייצ גדילה אצל תינוק.
בתי בת 8 חודשים. נולדה 48 ס"מ במשקל 2700 (שבוע 41) וכעת שוקלת 7 ק"ג וגובהה (או אורכה כפי שנהוג לומר) הוא 6 ס"מ. כולם כל הזמן אומרים לי כמה שהיא קטנה וקוראים לה גמדה. אני רואה שהיא נמוכה משמעותית מבני גילה.
אין לנו במשפחה שום מקרה של גמדות, בשני הצדדים. אני לא מאד גבוהה (160 ס"מ) ומאד רזה אך בעלי די גבוה.
האם ניתן וצריך לבדוק את מצבה של בתי???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמדות? - תגובה
פרופ' יצחק לוי31/07/2011בהחלט ניתן למדוד גובה ומשקל ולהציב על עקומות הגדילה ולראות היכן היא נמצאת על העקומות
ומכאן הלאה לעקוב
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון טעות
אביטל31/07/2011שמתי לב שכתבתי 6 ס"מ במקום 66 ס"מ גובה.
ובכן- כרגע היא באחוזון 10.
נןלדה אחוזון 5, עלתה לאחוזון 25 וכעת ירדה לאחוזון 10.
בהחלט אעקוב...
האם צריך רשופא ילדים יהיה בתמונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי יציאותשואלת שאלה29/07/2011
שלום רופאים יקרים!
הבת שלי בת 9.5 חודשם.לאחרונה ישנן מס' פעמים שאני רואה שקשה לה לעשות קקי.
נראה כאילו היא מתאמצת,לעיתים אף בוכה מאוד,ולבסוף יוצא (וסליחה מראש על התיאור) רק גוש קטן יחסית ומאוד מוצק..
יש להדגיש כי לא מדובר בכל יציאה, רק פעם בכמה ימים.
האם יכול להיות שזה קשור למאכיל חלב שהתחילה לאכול?אולי לבננה שאוכלת מדי פעם?מה ניתן לעשות כדי להקל?כי לדעתי לא בהכרח מדובר בעצירות,שכן לרוב היציאות תקינות...
תודה רבה שבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי יציאות - תגובה
פרופ' יצחק לוי29/07/2011מציע תוספת פירות, ירקות, מאכלים עשירי סיבים תזונתיים
בנוסף ואם אלו לא עוזרים, סירופ אבילאק (דרך הרופא המטפל)
אלו יקלו על היציאות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)