מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נפיחות בבלוטותאינה13/08/2011
שלום דר', בתי בת שנה וארבעה חודשים, בלוטות הלימפה מתחת לאוזניים תמיד היו קצת בולטות אצלה, אך לאחרונה גדלו עוד יותר - 2 ס"מ. בנוסף התנפחה עוד בלוטה בצוואר. האם יכול להיות שההגדלה בבלוטות קשורה לפצעים בקרקפת שיש לה בשבועיים האחרונים? (היא מגרדת ופוצעת את עצמה). איזה בדיקות כדאי לעשות? והאם כדאי למרוח תמיסת בטאקורטן על הפצעים? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בבלוטות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר14/08/2011בלי לראות את הפצעים קשה להגיד איך לטפל
הבלוטות הגדולות יכולות להיות קשורות לפצעים
הייתי פטונה לרפא ילדים
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע עור צהבהב לתינוקת בת שנה וחודשקרן13/08/2011
שלום רב,
ביתי בת שנה וחודש ושמתי לב שעורה מעט צהבהב לאחרונה. הורדתי באוכל את הכתומים ליחידה אחת למספר ימים ועדיין. אציין שהיתה חולה וקיבלה אנטיביוטיקה (מוקסיפן) למשך שבוע כשבסופו גילינו גם שיש לה תולעים והפנו אותנו לבדיקת צואה.
בנמסגרת בדיקתה במוקד בוצעה לה בדיקת דם להלן תוצאותיה :
WBC LEUCOCYTES - 16.4
RBC- 4.3
HEMOGLOBIN-11.4
HEMATOCRIT-33.5
MCV-78
MCH-26.7
MCHC-34
RDW- עלי לדאוג ולגשת לרופא ? האם בדיקת הדם שעשתה יכולה כבר לשלול צהבת ? אציין שחוסנה בכל החיסונים כחוק בזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צבע עור צהבהב לתינוקת בת שנה וחודש - תגובה
ד''ר קווין שרייבר14/08/2011לא עשו בדיקה לצהבת
הספירה יחסי תקינה
עם ה"צהוב" ממשיך הייתי פונה לרפא ילדים
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים לי ?
קרן20/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היקף ראשעירית קוסונוב13/08/2011
האם הגיוני שהיקף ראש גדל רק ב-3 מילימטר ב-3 חודשים לתינוקת בת 9 חודשים?
יש לציין שבחודשים קודמים הגדילה הייתה כל חודש ביותר מסנטימטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היקף ראש - תגובה
ד''ר קווין שרייבר14/08/2011צריכים לראות את העקומות
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא לאכול בלילה במשך 10 שעותיונתן12/08/2011
שלום רב, בתי הבכורה, בת ה 3.5 חודשים מתעוררת כמה פעמים בלילה ואוכלת בכל יקיצה (הנקה או מטרנה). אני ואשתי התייעצנו לאחרונה עם יועצת שינה שהמליצה לנו להשכיב את התינוקת במיטתה ולא להאכיל אותה במשך 10 שעות (20:00-6:00), גם אם תבכה זמן רב (למשל שעה). אני פונה לפורום זה מכיוון שאני מתעניין בפן הבריאותי של החלטה כזו. הבת שלנו נולדה במועד, בריאה, עולה במשקל ונמצאת באחוזון מעל הממוצע. אני מודע לכך שחוות דעת מנהלי הפורום אינה באה להחליף חוות דעת של רופא הילדים שלנו איתו בוודאי אתייעץ על עניין זה גם כן.
שאלתי היא - האם עבור תינוקת בריאה המתפתחת בצורה נורמטיבית זה בריא ותקין לא לאכול במשך 10 שעות רצוף במהלך הלילה? ואם לא אז מאיזה גיל לדעתכם כן אפשרי מבחינה בריאותית להתחיל התערבות כפי שתיארתי לעיל?
תודה רבה
יונתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא לאכול בלילה במשך 10 שעות - תגובה
פרופ' יצחק לוי13/08/2011נראה לי מוגזם לא להאכילך את התינוק במשך 10 שעות.
בגיל זה מציע לתת לה כאשר מבקשת ואם ישנה אז להעיר אותה כבר אחרי 5-6 שעות לצורך ארוחה.
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי ביציאות - דילגתם על שאלתיטליה12/08/2011
ד"ר שלום,
בני בן השנתיים כמעט נולד קטן (1.900 ק"ג) בשבוע 39 , שהה 10 ימים בפגייה, ונמצא בעיכוב התפתחותי מאז שנולד. כרגע הוא עוד לא הולך עצמאית.
חוץ ממוטוריקה גסה בכל שאר התחומים הוא מאוד מפותח (מדבר ושר, מוטוריקה עדינה טובה וכו), קצת חושש מזרים.
לא נראה לי שזה קשור אבל...:
כל כמה שעות הוא מנסה לתת צואה , בוכה וצורח ומכווץ את כל הגוף- והצואה לא יוצאת, לפעמים רק התחלה של משהו. בד"כ בשעות הערב הצואה כן יוצאת, היא לרוב לא קשה או עצירות, ולא ברור לנו למה כאבה לו כל כך.מרגע שהיא יוצאת הבעיה נפתרת והוא רגוע. היינו לפני כחודשיים במיון עם הבעיה, לאחר שהנסיונות לעשות צואה והצרחות הופיעו כל כמה דקות, הם חשדו שזו פיסורה אנאלית ובשל חשש לסטרפ A בטוסיק (שהתבדה) נתנו לו גם אנטיביוטיקה. בבדיקת אולטרה סאונד הכל היה נראה תקין.
הילד גם לא אוכל כל כך טוב, כבר תקופה ארוכה,בדיקות הברזל שהפנה רופא הילדים יצאו תקינות.אני חוששת שכל התופעות האלה מתחברות למשהו שלא במיון ולא אנחנו מבינים. אשמח לחוות דעתך
תודה רבה
טליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי ביציאות - דילגתם על שאלתי - תגובה
פרופ' יצחק לוי13/08/2011ניתן להקל על העצירות והקושי על ידי תזונה עם הרבה ירקות ועשירת סיבים תזונתיים.
כמו כן סירופ אבילאק יקל על היציאה ובמיקרים שאין יציאה מספר ימים ניתן להיעזר בנר גליצרין.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי ביציאות לבן שנתייםטליה11/08/2011
ד"ר שלום,
בני בן השנתיים כמעט נולד קטן (1.900 ק"ג) בשבוע 39 , שהה 10 ימים בפגייה, ונמצא בעיכוב התפתחותי מאז שנולד. כרגע הוא עוד לא הולך עצמאית.
חוץ ממוטוריקה גסה בכל שאר התחומים הוא מאוד מפותח (מדבר ושר, מוטוריקה עדינה טובה וכו), קצת חושש מזרים.
לא נראה לי שזה קשור אבל...:
כל כמה שעות הוא מנסה לתת צואה , בוכה וצורח ומכווץ את כל הגוף- והצואה לא יוצאת, לפעמים רק התחלה של משהו. בד"כ בשעות הערב הצואה כן יוצאת, היא לרוב לא קשה או עצירות, ולא ברור לנו למה כאבה לו כל כך.מרגע שהיא יוצאת הבעיה נפתרת והוא רגוע. היינו לפני כחודשיים במיון עם הבעיה, לאחר שהנסיונות לעשות צואה והצרחות הופיעו כל כמה דקות, הם חשדו שזו פיסורה אנאלית ובשל חשש לסטרפ A בטוסיק (שהתבדה) נתנו לו גם אנטיביוטיקה. בבדיקת אולטרה סאונד הכל היה נראה תקין.
הילד גם לא אוכל כל כך טוב, כבר תקופה ארוכה,בדיקות הברזל שהפנה רופא הילדים יצאו תקינות.אני חוששת שכל התופעות האלה מתחברות למשהו שלא במיון ולא אנחנו מבינים. אשמח לחוות דעתך
תודה רבה
טליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי ביציאות לבן שנתיים - תגובה
פרופ' יצחק לוי13/08/2011תשובה למעלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפות רגליים מזיעותטליה11/08/2011
בני בן 5 חודשים. לעיתים קרובות כפות הרגליים שלו קרות ומזיעות...
מה יכולה להיות הסיבה לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפות רגליים מזיעות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר11/08/2011תופע תקינה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה וחספוס בגוףשואלת שאלה11/08/2011
בתי בת 10 חודשים.לאחרונה שמתי לב שיש לה קצת אדמומיות בעיקר בשכמות העליונות ובאיזור הכתפיים,וקצת בחזה.הלכתי לרופאת ילדים שאמרה שזו לא פריחה,אלא אולי תגובה לחום/מזג האוויר.
בעצתה התחלתי לשים שמן בלנאום באמבט,ושמתי לב שזה קצת עזר.
היום שמתי לב כי באזור הסנטר שלה-הכל מחוספס למגע.
ממה זה יכול לנבוע?אלרגיה למשהו?היא לא אכלה משהו יוצא דופן בימים האחרונים.
האם יש צורך לחזור לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה וחספוס בגוף - תגובה
ד''ר קווין שרייבר11/08/2011בלי לראות את ה"פריחה" קשה להגיב
נשמע כמו רגישות, אולי?
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא
שואלת שאלה12/08/2011רגישות למה?היא לא אכלה משהו שונה ממה שאכלה עד היום..האמת שזה קצת מדאיג אותי,כי מתחת לסנטר זה נהיה ממש מחוספס,אולם היא לא מגרדת..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא - תגובה
ד''ר קווין שרייבר14/08/2011אני חוזר
בלי לראות את ה"פריחה" קשה להגיב
בתור נחישה הייתי חושב על רגישות
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים לתינוק בן חודשייםמאיה09/08/2011
שלום,
בני בן החודשיים התחיל לאכול רק סימילק אחרי שלפני יומיים הפסקתי להניק.
שמתי לב אתמול שיש לשתן שלו ריח חריף יותר.
האם אני אמורה לתת מעט מים?
האם הוא מקבל את מה שקיבל מחלב האם מבחינת מזון ושתיה?
תודה והמשך יום נעים
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים לתינוק בן חודשיים - תגובה
ד''ר קווין שרייבר10/08/2011הוא לא צריך מים
הסימילק זה מספיק
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת ילודיםזאב גולן09/08/2011
האם יש הבדל בין ילודים רגילים, ללא כל סימנים וסיכונים כלשהם, לבין פגים שנולדו בשבועות 32-33 בקשר למחלת הצהבת.
מהן רמות הבילירובין המסכנות ילודים או הדורשות החלפת דם, אצל ילודים בריאים ובין פגים שנולדו בשבוע 32-33?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת ילודים - תגובה
ד''ר קווין שרייבר10/08/2011דואגים יותר על צהבת בילודים
להגיד מספר זה קשה
תלוי בידיוק מתי נולוד ואם יש עוד סימפטומים ועוד בעיות רפואיות
ילודים יותר פגים דואגים על רמת צהבת יותר נמוך
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאותעאדל09/08/2011
שלום רב
יש לי תינוקת בת חודש וחצי...יונקת עם תוספת פעם ביום..אבל יש לה יציאה רק פעם בשבוע..עם ריבוי גזים בין לבין..האם זה נורמלי פעולת מעיים פעם בשבוע?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר09/08/2011אם כשהצוע יוצא זה נראה תקין (לא גולות, ללא דם) זה תקין
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיעה בלילה אחרי מחלהאלה08/08/2011
שלום רב,
אתמול בלילה לבני בן השנה היה חום גבוה שהגיע ל - 40.5 מעלות.
טיפלנו בו ע"י אמבטיה ונר אקמולי ומהבוקר לא היה לו חום והיה חיוני, אך סרב לאכול כהרגלו.
כעת הוא ישן ומאוד מאוד מזיע ואדום בפנים, מה זה אומר?
לתשובה מהירה אודה מאוד
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיעה בלילה אחרי מחלה - תגובה
ד''ר קווין שרייבר09/08/2011זה תופע ידוע קשור לחום
על תדאגי
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לארגמנת?רותם08/08/2011
שלום,
בני בן חצי שנה, לפני כשבועיים הופיעה לו נק' אדומה באזור הירך, לאחר שבוע התווספו פצעים שנראים כשלפוחית והפכו למחרת לנק' אדומות.
כאשר מותחים את העור הן לא נעלמות, המצב עכשיו שהפריחה הזו גדלה ונמצאת רובה באזור הגב התחתון ואמצע הגב.
ביצענו ספירת דם שלא הראתה על שום דבר חריג חוץ מזיהום ויראלי שהיה בימים האחרונים וגרם לחום בינוני.
האם זו ארגמנת? ומה צריך לעשות? רופאת המשפחה לא נלחצה מזה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש לארגמנת? - תגובה
ד''ר קווין שרייבר09/08/2011הייתי מבקר אצל רופא ילדים
בלי ראות את זה קשה להגיד אם זה ארגמנת
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים וגרדאיילת08/08/2011
שלום דר', בתי בת שנה וארבעה חודשים, מזה כשבועיים היא סובלת מפצעים אדומים על הקרקפת שמגרדים לה מאוד - עד זוב דם. הרופא המליץ על תמיסת בטאקורטן אך אני חוששת מהסטרואידים (חוששת שמא זה יחריף את התופעה). מה דעתך? האם מותר לשימוש בגיל זה? האם יש תחליף לטיפול שאינו סטרואידי? תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים וגרד - תגובה
ד''ר קווין שרייבר09/08/2011בלי לראות את זה קשה חהגיב
הייתי מנסה את הבטקורטן
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום לעיתים תכופותנורי08/08/2011
שלום ד"ר לוי - יש לי בת בגיל 9 חד'.
לפני כחודש חלתה במחלת חום עם זיהום ויראלי בגרון .
לפני שבועיים נזלת עם שיעול, לקראת גמר השיעול והנזלת הופיע חום למשך 3 ימים.
בשבוע שעבר 3 ימים של שלשולים, ללא הקאות, ללא חום.
בחלוף השלשולים שוב נזלת שהתחילה אתמול והיום עליית חום עד 39 מעלות.
האם כל הארועים הנ"ל נראים לך מחלות ויראליות?
לציין - ילדה עם מטפלת,ולא במסגרת גן/מעון - מבקרת הרבה בג'ימבורי השכונתי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום לעיתים תכופות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר09/08/2011האם כל הארועים הנ"ל נראים לך מחלות ויראליות?
סביר להניח שכן
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)