מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שתיית מיםחגיגת05/07/2011
שלום,
ביתי בת 4 חודשים. ינקה הנקה מלאה עד לפני חודש. בחודש האחרון החלה לאכול סימילאק פעמיים ביום במקום ההנקה. שמתי לב שלאחרונה השתן שלה ממש מסריח והיא גם קמה משנת הלילה עם חיתול ממש, אבל ממש ספוג בשתן (בדרך כלל היא אוכלת סימילאק בפעמיים האחרונות לפני השינה...).. לאחר אכילת סימלאק היא יכולה לבקש שוב לאכול אחרי שעתיים וחצי שלוש (כמו הפער שהיא פותחת בין הנקה להנקה).
האם אני צריכה לתת לה לשתות גם מים בין הארוחות או רק לפני ארוחות הסימילאק או בכלל לא צריך לתת?
תודה, חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיית מים - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/07/2011רוב התזונה של התינוק היא נוזלית ולכן ניתן לתת לשתות אך לא בכמויות גדולות כי זה יבוא במקום האוכל
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן לתינוק בן 7 שבועותמיכל04/07/2011
שלום רב,
בני היקר בן שבעה שבועות וניזון ממטרנה.
החל מהשבוע הראשון סבל משניים עד ארבעה התקפים קצרים (כשתי דקות) של כאבי בטן כל יום, אשר ניתן היה להרגיע אותם בקלות.
בשבוע האחרון ההתקפים החלו להיות חזקים יותר, ארוכים יותר ומרובים יותר. היום מהבוקר ועד שהלך לישון היה לו התקף כל חצי שעה - שעה, והתקשינו מאוד להרגיע אותו.
מה יכול להסביר את ההחמרה במצב? חשבתי שבגיל 6 שבועות ההתקפים אמורים להגיע לשיא, האמנם?
ייתכן שיש צורך לשנות את התזונה (מטרנה חלבית)?
תודה רבה מראש,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב להוסיף
מיכל04/07/2011בימים האחרונים התחיל לרווח יותר בין הארוחות - עד כה אכל כל שעתיים וכעת מחכה לעיתים 3-4 שעות.
כמו כן, עד כה עשה קקי פעם ולפעמים פעמיים ביום, אך היום לא עשה כלל.
האם יש קשר בין הדברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן לתינוק בן 7 שבועות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר06/07/2011יכול להיות שייך לתזונה.
לפני שהייתי משנה את ה תמ"ל הייתי מבקר אצל הרופא ילדים לראות איך לשנות ולאיזה תמ"ל
אין קשר ליציאות
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
מיכל06/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה אצל תינוק לאחר חוםתינוק200904/07/2011
שלום רב,
ילדי בן 9 חודשים היה עם חום מספר ימים שבמהלכם הופיע פריחה לא מגרדת. רופאת הילדים אמרה שמדובר בוירוס ושהפריחה ככל הנראה כתוצאה מהחום.
הילד ללא חום כבר יום אך הפריחה אינה עוברת. כמה זמן לוקח לפריחה לעבור? האם לא כדאי לילד להתקרב לילדים אחרים בגלל הפריחה? כיצד כדאי לטפל בה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה אצל תינוק לאחר חום - תגובה
ד''ר קווין שרייבר04/07/2011נשמע כמו אדמדמת אפילו שהפריחה הופיעה עם החום
הפריחה יכולה להתמשך עד שבוע
אין צורך בטיפול צפסיפי
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשיםשרון04/07/2011
שלום הבן שלי כמעט בן 9 חודשים הוא עושה קקי 6 עד 8 פעמים ביום
האם זה תקין
הצואה לא נוזלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודשים - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/07/2011בהחלט תקין
ועדיף על עצירות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זנטק לאבחון ריפלוקסג03/07/2011
שלום,
לבני בן ה- 3 חודשים אובחן ריפלוקס.
נתנו לו מרשם לזנטק.
הבעיה היא שהזנטק ממש לא טעים לו והוא מנסה לירוק אותו.
האם אפשר להוסיף לו טיפה'לה סוכר או לחילופין להוסיף אותו למנה קטנטנה של חלב (נניח 10-20 מ"ל) לפני כל ארוחה גדולה. הכוונה היא על מנת להיות בטוחה שהוא יסיים את כל המנה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זנטק לאבחון ריפלוקס - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/07/2011נראה לי שלא צריכה ליהיות בעייה עם התוספת שאת מציעה
בכל מיקרה יש להתייעץ עם הרוקח -מה ניתן להוסיף
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרליזציהאמא לחצוצה03/07/2011
שלום,
ביתי בת 4 חודשים. אני עושה סטרלזציה קרה לבקבוקים שלה עם הטהרטף, בדיוק לפי ההוראות. העניין הוא ששמתי לב שלבקבוקים יש ריח חזק של כלור והמחשבה הזו קצת מלחיצה אותי. האם יכול להיות שיש סיכון בדרך הזו?
עד איזה גיל מומלץ לעשות סטרליזציה לבקבוקים ומה הסיבה לכך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרליזציה - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/07/2011עד גיל שנה
ואם יש ריח של כלור מציע להחליף השיטה
שלך
ד"ר יצחק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיוות בפה לתינוק בן תשעה חודשיםאוראל03/07/2011
היי בוקר טוב.
אודה על תשובתך בהקדם..(:
לבן שלי בדיוק מלאו תשעה חודשים והתחיל לפני מספר ימים לאכול חלבי(לא יודעת אם יש לזה קשר..) במקביל הוא התקרר והיה עם שיעול חום וחרחורים התחילו לו אינהלציות של אירובנט בודיקורט ומי מלח. אתמול בבוקר הזמנו רופא הבייתה כי ראינו שהמצב מחמיר והועלה המינון של הבודיקורט ל1 סיסי פעמיים ביום (במקום חצי סיסי) ומאז החלו לו עיוותים באיזור הפה דומים לפיהוק ארוך אבל רואים שזה לא פיהוק אלא משהו בלתי רצוני... הרופאה אמרה להפסיק את האיירובנט ולהמשיך בודיקורט בריקלין ומי מלח...טרם ניסיתי כי הוא נרדם..
אני נורא מפחדת שיש משהו מעבר...כי היא אומרת שלא ייתכן שיש תופעות כאלה מאיירובנט אבל בכל מקרה ננסה...והיא צחקה כאילו היא לא מאמינה שבאמת היו תופעות כאלה ועל כל מקרה שינתה את האינהלציה כדיי "לרצות" אותי...
בבקשה תעזרו לי אני ממש מפחדת...מעבר לזה הוא ילד מאוד פעיל ונבון משחק יפה עומד מגיל 7 וחצי יושב זוחל ומתפתח ברוך ה' יפה...
אשמח לתשובה מהירה(:
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיוות בפה לתינוק בן תשעה חודשים - תגובה
פרופ' יצחק לוי04/07/2011מניח שעד הבוקר התופעה תחלוף
אם לא מציע לגשת להבדק
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 9 חודשיםשואלת שאלה01/07/2011
בתי בת 9 חודשים בקרוב.
כבר יותר מפעם אחת יצא שהקיאה במהלך נסיעה ברכב.בפעם הראשונה זה היה כחצי שעה לאחר שאכלה (תמ"ל),ולכן חשבנו שזה בגל זה,אולי משהו הפריע לה.
היום זה קרה שוב,אבל עברה יותר משעה וחצי מאז שאכלה..
מיותר לציין כי זה מלחיץ נורא,אבל לאחר מכן היא מתנהגת כרגיל והכל בסדר.גם רופאת ילדים שראתה אותה אחרי שזה קרה בפעם הראשונה לא התרגשה במיוחד.
מה יכולה להיות הסיבה?אני כבר ממש פוחדת לנסוע איתה ברכב..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 9 חודשים - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/07/2011מדובר בתופעה ידועה ושכיחה הקורית גם ביותר גדולים
התופעה מקבילה לאלו המקיאים בנסיעות ארוכות או בים
יש הרגישים יותר ויש הרגישים פחות
בגיל הזה אין כל כך מה לעשות
בכל זאת מציע להמנע מסיבובים חדים ופניות מהירות וכמה שפחות לטלטל
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשימותדפנה01/07/2011
שלום,
הבן שלי בן 6 חוד'
וראיתי בבוקר שישן שנשם לא כרגיל,והזיז את הראש ממש טיפה בגלל הנשימות
וכבר קרה לו שהיה לו נשימות לא סדירות וכבדות,זה לא פעם ראשונה
ובטח היו עוד פעמים שאני לא רואה..
מה לעשות?ממה זה יכול להיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימות - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/07/2011ממליץ לעקוב אחר התופעה
אם אפשר אפילו לצלם אותו בזמן שזה קורה ולהתייעץ עם הרופא
קרוב לוודאי שלא מדובר בתופעה מדאיגה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
דפנה01/07/2011כן אבל ממה זה יכול להיות? למה זה קורה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - תגובה
פרופ' יצחק לוי02/07/2011תיאור האירוע לא מזכיר בעייה רפואית מוגדרת
כך שקשה לענות ממה זה קורה
ייתכן ומדובר בהפרעה כלשהי בשינה
תנסי להתייעץ בפורום להפרעות שינה
ייתכן שימליצו לך להגיע למכון שינה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות מרובותיעל28/06/2011
בני בן 8 וחצי חודשים.
עד גיל חצי שנה קיבל חלב אם באופן מלא (הנקה/שאיבה). באופן כללי הוא הרבה לפלוט ולכן ידענו להושיב אותו על טרמפולינה לפחות 45 דקות לאחר האוכל, ואכן לרוב זה עזר.
הבעיה התחילה לקראת גיל חצי שנה, אז התחלנו לנסות לתת לו תמ"ל, בהתחלה מטרנה חלבית ואח"כ סימילאק, ואת שניהם הוא הקיא באופן סדרתי. עברנו לצמחי- ושוב הקאות.
כשעברנו למוצקים בגיל חצי שנה, בהתחלה נתנו לו אוכל טחון לגמרי (גרבר, מרקים טחונים וכו'.) ולאחרונה התחלנו לתת לו חתיכות טיפה יותר גסות. אני רואה שכשאני נותנת לו חתיכות של מזון הוא מעבד אותם בפה ואף משחק איתם מעט עם השיניים, אבל תכל'ס, אחרי כמה דקות מסיום הארוחה, הוא מקיא את הכל. כמות החלב שלי ירדה משמעותית בחודשיים האחרונים כי אני כמעט ולא מניקה אותו במשך היום ולכן אין לי האפשרות לחזור להניק/לשאוב..
כמו שאמרתי קודם- באופן כללי הוא ילד דיי פלטן, ובכל מחלת חום הוא יכול להכנס לטרנס של הקאות ולהקיא ברצף 4-5 פעמים.
הוא עולה יפה במשקל- נולד 4 ק"ג, ובגיל 7 חודשים שקל 8.6, ובאופן כללי הוא ילד רגוע, אבל המצב הזה נהיה בלתי נסבל, הוא מקיא לנו כמה פעמים בשבוע ארוחות שלמות, ואח"כ אני פוחדת לתת לו משהו אחר כדי שלא יקיא שוב.
מה אפשר לעשות? עד איזה גיל אני אמורה לטחון את המזון עד כדי כך? ואיזה תחליף חלב אחר אפשר לתת לו?
תודה, יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות מרובות - תגובה
פרופ' יצחק לוי28/06/2011מדובר בבעייה שכיחה של קושי בלעיסה והתמודדות עם מוצקים,
אנא התייעצי עם קלינאית תקשורת או מרפאה בעיסוק,
זה שייך לתחום שלהן והן יסייעו לך מאוד,
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריה בלשוןליבת28/06/2011
ביתי בת 4.5 וקיבלה טיפול לפטריה בלשון של דקטרין אורל ג'ל,היא אינה מוכנה בשום אופן לתת לי למרוח לה את המשחה בפה, רציתי לדעת אם קיים טיפול אחר שאינו משחה (כמו טיפות, תרסיס)ע ל מנת לטפל בפטריה וכך להקל על שתינו...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה בלשון - תגובה
פרופ' יצחק לוי28/06/2011ישנו תרחיף ניסטטין לאותה מטרה, זהו נוזל,
לא ידוע לי על תרסיס
תודה
ד"ר יצחק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכת ראש לתינוקת בת חודשייםמישהי28/06/2011
הבת שלי בת חודשיים נפלה מהמיטה וקיבלה מכה בראש היא פרצה בבכי ללא אובדן הכרה ללא הכאות הצלחתי להרגיע אותה אחרי 5 דקות .. היא נימנמה ונרדמה אחרי כחצי שעה..היה לה קצת אודם ונפיחות בקרקפת נסעתי איתה למיון שם הרופא אמר שהתינוקת בסדר ועדיף שתהיה תחת השגחה 24 שעות.
בבוקר של אחרי יום מהחבלה שמתי לב שהעיין שלה קצת קטנה מהשנייה ויש בה נפיחות ואחרי כשעתיים זה עבר.. אני חושדת שקיבלה מכה גם בצוואר .. לקחתי אותה עוד פעם לרופא ילדים הוא אמר שהתינוקת בסדר .. עם זאת אני מאוד מפחדת ..
גם מהעיניים וגם מהצוואר למרות שהרופא הרגיע אותי קצת אבל עם זאת אני עדיין בהלם שזה קרה לה ממש לא רגועה , האם יש מקום לדאגה?
איך אדע שחס וחלילה קרה לה משהו פנימי שאי אפשר לזהות???
אני מאוד מפחדת ולא רגועה,מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכת ראש לתינוקת בת חודשיים - תגובה
ד''ר קווין שרייבר28/06/2011אם היא מתנהגת בסדר, אין סיבה לדאגה
מעקב רופא ילדים
בברה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשב בחדר התינוקתאמאל'ה27/06/2011
שלום רב,
יש לי תינוקת בת 3 חודשים שעברה לישון בחדר משלה. בחדר יש מחשב.
האם יש צורך לכבותו בלילה? האם לכבות רק את המסך? (כי רק ממנו יוצאת קרינה?)
האם זה באמת מזיק?
יש לציין כי המרחק בין מיטת התינוקת לשולחן המחשב הנו יותר משני מטרים.
מה ידוע בנושא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחשב בחדר התינוקת - תגובה
ד''ר קווין שרייבר28/06/2011זה בסדר
לא צריכים לעשןת משהוא מיוחד
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמסרב לישוןשים26/06/2011
שלום רב
בני בן שנה וחצי ובשבועות האחרונים מתעורר כל לילה בשעה 1 בבכי וכשאני מרגיעה אותו הוא לא רוצה לישון אלא לשחק.. עד השעה 4 בבוקר הוא לא ישן ורק משחק. ככה זה נמשך כמה וכמה שבועות ואני פשוט מותשת ועייפה כל כך.
האם מפריע לו משהו?
איך אני מחזירה אותו לשגרה של שינה?
תודה מראש
שים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שמסרב לישון - תגובה
ד''ר קווין שרייבר26/06/2011שים-
זה משהוא היתנהגותי
הייתי קובע תור לטיפת חלב . רופא ילדים שיכולים להסביר לך איך מתגברים על זה. בד"כ מדברים על כמה לילות של בכי ואז זה מסתדר
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה ויציאות אצל תינוקמירי26/06/2011
שלום רב!
בני בן כמעט שבעה חודשים. הוא יונק ובשבועות האחרונים הוא אוכל פעמיים ביום מוצקים (פעם תפוח ופעם בננה עם בסקוויט. בנתיים מסרב לירקות ומסרב למים בבקבוק כשאני מציעה לו לאחר הפירות )ופעם ביום גם תוספת פורמולה. לאחר שתוספת הברזל גרמה לו לעצירות וחוסר שקט וביעוץ עם רופא הילדים הפסקתי לו את הטיפות לכמה ימים ואז אתן לו סוג אחר. כרגע לאחר שהפסקתי את הברזל הוא התחיל לעשות קקי פתאם לפחות ארבע פעמים ביום. הוא יונק ותוך כדי או ממש בסיום היניקה כשהוא עדיין בזרועותיי הוא מתאמץ לכמה רגעים ועושה. הצואה יוצאת כגוש, לא קשה מאד אבל גוש, ובצבע ירקרק לא מאד כהה.
אני מניחה שהוא מתאמץ ושהצואה הפכה קשה יותר בגלל המוצקים והתוספות אבל האם זה תקין שהוא התחיל לעשות פתאם 3-4 פעמים ביום כבר במשך שבוע?
(עד גיל חצי שנה כשרק ינק עשה קקי עפ"י רוב רק פעם ביום, לפעמים אפי' פעם ב3 ימים).
שאלה נוספת. הוא סובל מגזים באופן קבוע כבר מגיל חודשיים. בתחילה ניסינו גרייפווטר וכדו' אך מכיוון שלא ראינו שינוי הפסקנו. עקרונית הוא לא מתלונן על כך בכלל אבל אנחנו שומעים אצלו מהטיטול המון גזים ממש בצרורות (לפעמים גם ריח לא נעים) אבל כלפי חוץ לא נראה לי שהוא סובל מזה, הוא ילד רגוע מאד בסה"כ וחייכן.
האם ריבוי גזים מחייב התייחסות או שאם הוא לא מתלונן אין צורך לעשות דבר?
סליחה על ריבוי השאלות.
תודה מראש!
מירי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה ויציאות אצל תינוק - תגובה
ד''ר קווין שרייבר26/06/2011כל מה שאת מתארת נשמע תקין להעברה למזון במוצק מהינרה. פולמולה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)