מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שם המחלהניסים20/08/2008
שלום רב, האם חולי אפילפסיה אוהבים את השם מחלת הנפילה, או שזה שם שמבייש אותם? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעזרת השם
יוסי אונטרמן21/08/2008
שלום רב
לשמות שאנחנו מעניקים לאנשים, מחלות או מקצועות יש חשיבות רבה. ספר יעלבבד"כ אם הוא קורא לעצמו מעצב שיער ופרופ' יעלב בד"כ אם נקרא לו דוקטור
מנסיוני עם אנשים עם אפילפסיה, רוב האנשים מעדיפים אפילפסיה . יש אופציה של "כפיון" אבל רוב האנשים לא מכירים את המושג- ולגבי השם "מחלת הנפילה" יש החמרה של הסטיגמה כיברוב התקפי האפילפסיה בכלל לא נופלים
אישית מפריעלי כשמישהו מגדיר את עצמו כאפילפטי ולאכאדם שיש לו אפילפסיה
הדברים יסתדרו באמצעות מאמץ משותף שלנו ובעזרת השם
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת אפילפסיהbadran14/08/2008
איזה סוגי עבודה חולה אפילפסיה יכול לבציע אותם .לקחת בחשבון שהוא שנים מתבודד בבית ללא מצב רוח . מצבו מתנדנד. ואם יש אפשרות לכוון אותי לאיזה שהוא מקום או מרכז שאני יכולה להעזר בו. אני מאוד מבקשת שתעזרו לי.תודה רבה מראש על העזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה בתעסוקה
יסכה מוניקנדם-גבעון18/08/2008שלום רב
השאלות שאת שואלת חשובות מאוד.
על מנת לעזור לך יותר, נשמח אם תוכלי להתקשר אלינו.
בברה
עו"ס יסכמה מוניקנדם-גבעון
02-5000283* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעסוקה
איריס04/11/2009אני יכולה לשאול בן כמה הוא, מישום שבני במצב דומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאיריס
יסכה מוניקנדם-גבעון04/11/2009שלום איריס
נשמח לסייע בנך.
יש לנו 3 סניפים עם קבוצות תמיכה שונות.
נשמח אם תצרי איתנו קשר.
יסכה
02-5000283* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאודי12/08/2008
שלום רב, כמה אחוזים בערך מחולי האפילפסיה מחלימים ממחלתם? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם מחלימים = ללא התקפים אז כ 75%
יוסי אונטרמן13/08/2008מדובר בסטטיסטיקה קצת טריקית
יש מה שנקרא " מאוזן" שמקובל להגדיר כשנה ללא התקפים- הסטטיסטיקה מדברת על 75- 80 %
יש חלק מסוגי האפילפסיה בהם הסטטיסטיקה לגבי חופשי מהתקפים ותרופות הוא כ 50%
בד"כ לאחר שנתיים ללא התקפים בהתיעצות עם הרופאים מתחילים להוריד מינון של תרופות כדי לבדוק אם אפשר גם להשאר מאוזן ללא תרופות.
למרות כל זאת נדמה לי שהשאלה צריכה להיות קצת אחרת
איזה אחוז מגיע לחיים בהם איכות החיים היא טובה. יכול להיות אדם ללא התקפים אבל הכדורים עושים לו כאלה מיגרנות או סחרחורות שזה מצב בו איכות חייו ירודה
מקווה שארתי את עינך
בהצלחה באיכות חחיך
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על בליעת לשוןל.07/08/2008
שלום
יש לי שאלה - לפי מה שידוע לי, אי אפשר בהתקף לבלוע את הלשון - האם אני טועה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין סכנת בליעת לשון!
יסכה מוניקנדם-גבעון09/08/2008שלום
את אכן צודקת.
בזמן התקף אין סכנת בליעת לשון. אין סכנת חנק ולא צריך לעשות הנשמה.
כל שצריך לעשות הוא לשים משהו רך מתחת לראש, להטות את הראש הצידה ולחכות שההתקף יעבור.רק אם ההתקף מעל 10 דקות יש להזמין אמבלונס.
בברכה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרובי03/08/2008
שלום רב, האם יכול להיות שיש סטייה בתוצאות ה-א.ק.ג עקב נטילת תרופות למקיטל או דפלפט? סטייה מינורית? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות
יסכה מוניקנדם-גבעון03/08/2008שלום רובי
בד"כ השפעת התרופה באה לידי ביטוי בכך שהיא ממתנת את הפעילות החשמלית במח ולכן בבדיקה אמורה להיות פחות פעילות חשמלית ממה שהיה בלי התרופה.
יחד עם זאת, הבדיקה הזו לא אמינה לגמרי. יש מקרים בהם יש פרכוסים והEEG תקין לגמרי ויש מקרים בהם המצב הפוך. כאשר הנבדק אינו מאוזן- הבדיקה בעיקר מראה לנו היכן הפעילות החשמלית ונותנת מידע כיצד להתאים את הטיפול התרופתי.
בהצלחה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי אפילפסיהבטי30/07/2008
שלום רב, האם יש סוגי אפילפסיה שלא מוכנים לגייס לצבא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגי אפילפסיה וגיוס
יוסי אונטרמן31/07/2008לא. הדבר תלוי בתדירות ההתקפים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדימה27/07/2008
שלום רב, יש לי שאלה, יש לי בכיתה ילד חולה אפילפסיה. רציתי לדעת אם במקרה הוא יקבל התקף לידי מה עלי לעשות? איך עלי לנהוג כדי לעזור לו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות בזמן התקף
יסכה מוניקנדם-גבעון28/07/2008שלום רב,
ראשית חושב לא להילחץ. אם ההתקף לא אורך יותר מ- 30 דקות אין נזק למוח ולכן למרות שזה נראה מפחיד, זה לא נורא. בודאי שאין להזמין אמבולנס.
ההוראות הן:
מה עושים בזמן התקף טוני-קלוני
(אבוד הכרה חלקי/מלא והתכווצויות קצרות חוזרות)
יש להשאר רגוע
לסלק חפצים מסוכנים מהסביבה
להשכיב על הצד ולהניח משהו רך מתחת לראש
לא לשים חפץ בין השיניים
לא לשפוך מים או להשקות
לא להגביל את התנועה
לא לבצע הנשמה
רק אם ההתקף נמשך מעבר ל10 דקות הנמדדות בשעון יש להזמין אמבולנס
יש לאפשר למי שחווה את ההתקף להתאושש בהדרגה ולישון אם הוא מעוניין בכך.
למידע נוסף ניתן לפנות לאי"ל – אגודה ישראלית לאפילפסיה,
02-5000283, www.epilepsy.org.il, [email protected]
אם תרצי שנגיע לכיתה במהלך השנה על מנת לתת הסבר והרגעה לילדים נשמח לעשות זאת. כמו כן נוכל גם לתת הסברה מפורט לצוות ביה"ס. אנא צרי עמנו קשר- 02-5000283.
בהצלחה!
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדמוד ראשמירי23/07/2008
בני בן שמונה חודשים בקירוב. כאשר הוא נמצא במצב שכיבה על הבטן או במצב זחילה התחלתית הוא מנדנד את ראשו למעלה ולמטה למשך 1 דקה לערך מפסיק וחוזר חלילה - לא תמיד. גם לעיתים כאשר נמצא בעגלה במצב כמעט ישיבה - עדיין לא יושב הוא עושה זאת לעיתים - מעין הנהון הראש למעלה ולמטה. על מה יכול הדבר להעיד? אני מעט בלחץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שווה בדיקה
יוסי אונטרמן24/07/2008שלום מירי
בהחלט יכול להיות שאין בעייה רפואית. עצתי לך היא לצלם אותו בזמן נדנוד בוידאו ולהגיע עם הילד והצילום לרופא לבדיקה.
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת תרופות?יונית20/07/2008
שלום, היתה לי לפני כמה שנים התקפה ופרכוס ומאז הוכרז שאני אפילפטית ולקתי תרופות, בצבא הפסקתי לקחת תרופות וכלום לא קרה עד היום 5 שנים מאז, האם יתכן כי היה פה איזה אירוע חד פעמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוע חד פעמי
יסכה מוניקנדם-גבעון20/07/2008שלום יונית
חשוב לי להדגיש שאיני רופאה וחשוב שתתיעצי עם רופא לגבי ההתקף האחרון שהיה לך.
מנסיוני, ייתכן שזה היה ,התקף חד-פעמי,
אך אם זה חוזר על עצמו (בד"כ רק מההתקף השני מתחילים לטפל- זה בעיקר תלוי בך, אם את חוששת שזה חזר ורוצה להתחיל או "לחכות" שיהיה עוד התקף) ייתכן והאפילפסיה חזרה ותצטרכי לחזור לקחת תרופות בשנית.
ממה שנשמע ממך, לא צריכה להיות בעיה מיוחדת והטיפול התרופתי יכול לעזור ואחרי שנה-שנתיים בלי התקפים, תוכלי לחזור להפסיק לקחת את התרופות.
בברכה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעלפותעליזה16/07/2008
לאימי יש מצב שבו היא "מתעלפת " אבל כל שרירי הפנים תכווצים והגוף נשאר רפוי , לא מאבדת את ההכרה , הרוק מצטבר בפה - בבדיקה שללו את מחלת הורטיגו והאפילפסיה , ברצוני לדעת מה אומרות תופעות אלו ( שי לציין שבדיקת EMG ע"י העיין יצאה לא תקינה ) ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK17/07/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=131 id=link]בדיקות רפואיות, בדיקות דם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליעת לשון בהתקף אפילפסיהחן13/07/2008
שלום, הסבירו לי כי אם נמצאים בהתקף יש סכנה בבליעת הלשון, מה ניתן לעשות כדי למנוע זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין בליעת לשון בהתקפי אפילפסה
יוסי אונטרמן14/07/2008חד וחלק
הלשון מחוברת לגוף במקום שהשיניים אינן מגיעות אליו ולכן אין בליעת לשון בהתקפי אפילפססיה על פי דעתם של מיטב המומחים
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבליעת לשון
אירית19/07/2010כאילו אף פעם בחיים אי אפשר לבלוע את הלשון? היא תמיד מחוברת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןטל10/07/2008
שלום רב! אני בת 27 חולת אפילפסיה יותר משנה. התחלתי טיפול תרופתי רק השבוע (טגרטול) אני נשואה טרייה ומאוד רוצה להכנס להריון. בנוסף לבעלי הייתה אפילפסיה (הסוג של הניתוקים) במשך שנה בתור ילד האם הסיכוי שלנו לילד חולה באפילפסיה גדול יותר? אני מאוד חוששת - תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK10/07/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות בזמן התקףרונית06/07/2008
שלום, אני מעסיקה עובד שסיפר כי חלה באיפילפסיה, ברצוני לדעת כיצד לנהוג במקרה התקף וכדומה, האם להתערב, להניח לו לנפשו, מה לעשות במידה ויקרה משהו חס וחלילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוראות להתקף טוני קלוני ( גדול )
יוסי אונטרמן06/07/2008הוראות הבאות מתייחסות רק להתקף טוני-קלוני - התכווצויות שבאות לידי ביטוי בכיווץ שרירים ממושך ובשלב שני בהתכווצויות קצרות חוזרות
:בשעת התקף יש
להשאר רגוע
לסלק חפצים מסוכנים מהסביבה
להשכיב על הצד ולהניח משהו רך מתחת לראש
להתיר בגד הדוק
לא לשים חפץ בין השיניים
לא לשפוך מים או להשקות
לא להגביל את התנועה
לא לבצע הנשמה
רק אם ההתקף נמשך מעבר ל10 דקות על השעון יש להזמין אמבולנס
יש לאפשר למי שחווה את ההתקף להתאושש בהדרגה ולישון אם הוא מעונין בכך..
למידע נוסף ניתן ליצור קשר עם אחד ממרכזי אי"ל
02-5000283 02-5371044 03-5739090 04-8527163* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טגרטולדנה03/07/2008
אני נוטלת 800 מ"ג טגרטול ביום. האם ידוע האם ישנה השפעה של טגרטול על יכולות כמו זכרון, ריכוז וארגון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK03/07/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרן02/07/2008
בני כיום בן 13.5 לפני כ-3.5 שנים לאחר שני ארועים בשינה ובהמשך לפרכוסים חלקיים בזויית פה ימין אובחן, כחולה באפילפסיה רולנדית.מטופל באוספולוט ב-1 כדור לני השינה.. בבדיקת EEG בחסך שינה ,שבצענו לפני מספר ימים לאחר 1.5 ללא התקפים נמצא מוקד צנטרי פעיל משמאל בשינה עם התפשטות המיספרלית ללא כל פעילות עצמונית או התפשטות ליימין. נשלחנו לבצע בדיקת MRI שאלתי היא: מה הסיכויים לגבי הפסקת טיפול? האם זאת אפילפסיה רולנדית?(שכרגע יש ספקות) בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK03/07/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

