מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול בבעלי חייםעינב11/05/2008
שלום, האם שמעתם על כך שבעלי חיים גורמים להיחלשות כמות התקפיהאפילפסיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בבעלי חיים
יסכה מוניקנדם-גבעון11/05/2008שלום עינב
אני לא שמעתי על כך שבעלי חיים גורמים להחלשות ההתקפים אך הם יכולים לסייע בדרכים אחרות.
ישנם כלבים מסוימים שלאחר אילוף מיחוד (בעלות גבוהה מאוד) יכולים לזהות התקף לפני שהוא מתרחש ובכך להגן על האדם ולסמן לו להיות במקום בטוח לפני ההתקף.
כמו"כ אני מכירה טיפול באמצעות בע"ח, בעיקר לילדים, שמסייעים להתמודד עם חרדות ופחדים שונים.
ייתכן שטיפול כזה יכול לסייע להתמודדות הרגשית והחברתית (לא רק בהקשר לאפילפסיה) ובכך להפחית מצבי לחץ שעלולים לגרום להתקפים.
כל טוב
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיריב06/05/2008
שלום רב,
האם אפילפסיה מסוג טוני קלוני נחשבת לקשה? האם היא נפוצה יותר אצל ילדים או מבוגרים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טוני קלוני
יסכה מוניקנדם-גבעון06/05/2008שלום יריב
כאשר מדברים על סוגי התקפים אין מדובר על התקף קשה יותר או קשה פחות.
המדד לגבי חומרת האפילפסיה היא עד כמה היא נתנת לשליטה על ידי התרופות (מס' התקפים בחודש ומשכם ) ועד כמה היא מפריעה לחיי היו-יום.
יש לזכור ש- 80% מהאנשים עם כל סוגי האפילפסיה כמעט ולא חווים התקפים בזכות טיפול תרופתי.
כמו כן אין הבדל בין מבוגרים לילדים בסוג זה של התקפים.
בהתמודדות עם אפילפסיה הדבר המשמעותי הוא כיצד האדם והסביבה מתייחסים להתקף ופחות ההתקף עצמו. החזרה המהירה לשגרה ומיתון הלחץ והחדרה הם חיוניים לתפקוד נורמטיבי הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים.
בברכה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיפור לבן הזוגastel04/05/2008
שלום, אני יוצאת עם מישהו חודשיים, בחודש האחרון אובחנתי כחולת אפילפסיה, אני בעיצומן של הבדיקות כדי להתאים לי טיפול וכדומה, איני יודעת כיצד לספר לו ומה לעשות ועד מתי לשמור את זה בסוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינטימיות ואמון
יוסי אונטרמן05/05/2008שלום אסטל
ברור שמדובר בעניין אישי שמשתנה בהתאם למספר שיקולים מרכזיים
מידת האינטימיות שקיימת בינכם, מידת האמון שאתם רוכשים זה לזו, עד כמה אתם מאוהבים ומה להערכתך תהיה התגובה כאשר תספרי על האפילפסיה ומה יקרה אם בן הזוג יחשף להתקף מבלי שידע על כך קודם.
אני מניח שתספרי בהדרגה ותבחני את תגובותיו
זכרי ש 80% מהאנשים עם אפילפסיה מתגברים על ההתקפים ובעתיד נושא זה צפוי להשתפר
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלילך29/04/2008
האם ידוע לכם משהו על שינוי של ה"טופמקס " ל- "טופיתרים" של חברת תרימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר לתרופה זהה אבל שונה
יוסי אונטרמן30/04/2008שלום לילך
חברות התרופות משקיעות ממון רב בפיתוח תרופה. לכן התרופה מוגנת כפטנט למשך מספר שנים. עם תום תקופת הפטנט הרשום רשאיות חברות אחרות להעתיק את מרכיבי התרופה ולפתח תרופה תאומה. בד"כ מדובר באותם מרכיבים אבל יש אנשים שהמעבר גורם אצלם להדרדרות כנראה בגלל הציפוי השונה או סיבה אחרת. יש רופאים וקופות שמעודדות מעבר שכזה משיקולים כלכליים.
אם את נאלצת לעבור על פי הנחיות הרופא המטפל יש לעשות זאת בזהירות ותוך כדי מעקב מירבי
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיפית27/04/2008
שלום רב,
ברצוני לדעת האם גברים חולים יותר באפילפסיה? כמו כן האם יש השפעה של העדה - אשכנזי או מזרחי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתונים
יסכה מוניקנדם-גבעון27/04/2008שלום יפית
אין הבדל בין נשים לגברים או בין גילאים לגבי האפשרות לחוות התקפי אפילפסיה. ניתן לקבל אפילפסיה בכל שלב בחיים, למרות זאת אצל ילדים וקשישים אנו צופים ביותר מקרים.
אין קשר בין מוצא לאפילפסיה. בכל העולם מדובר על בין 1% ל- 2% של אנשים עם אפילפסיה מכלל האוכלוסיה.
בישראל יש כ- 70,000.
כל טוב
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיוס מאוחרעופר24/04/2008
שלום, גייסו אותי מאוחר בגלל א-פילפסיה ואני לא יודע אם לספ ראת האמת לאלו ששואלים או סת להמציא משהו, כי אני חושש שסתם ירכלו עלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלק מהצורה שיתיחסו אלינו תלויה בנו
יוסי אונטרמן27/04/2008שלום רב
להסתרה יש מחיר משלה. חלק ניכר מהצור בה יתיחסו אלינו תלוי בנו. אני מניח שלאנשים קרובים אליך אין סיבה שלא תספר את כל הפרטים. לאנשים רחוקים ניתן לומר שמסיבות בריאות או בשל מצב האפילפסיה שלך. אולי אם לא תספר ירכלו עליך יותר וימציאו סיפורים נוראיים שיפגעו בך?
ההחלטה היא שלך כמובן- בהצלחה בצה"ל
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלאה21/04/2008
שלום רב,
יצאתי לדייט ראשון עם בחור. הוא אמר שהוא חולה אפילפסיה. הוא דווקא מוצא חן בעיני אבל אני לא יודעת לא יודעת אם כדאי לי להתחיל קשר עם בחור חולה בזה. אני בכלל לא מכירה את המחלה הזו..
בתור בת זוג של חולה אפילפסיה מה יהיה עלי לראות ולעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דייט
יסכה מוניקנדם-גבעון22/04/2008שלום לאה
יישר כח על היחס הפתוח שלך לאפילפסיה.
ההחלטה אם להמשיך עם בחור עם אפילפסיה, היא החלטה שלך. כאשר מדובר על אנשים מאוזנים (ללא התקפים שנה-שנתיים) האפילפסיה לא משפיעה על מהלך החיים ולכן אין סיבה אמיתית להרתע מקשר עם אדם עם אפילפסיה.
כאשר יש יותר התקפים הגישה להתקף היא המשמעותית. יש אנשים שאחרי כל התקף מתייאשים וקשה להם ולסביבה להתמודד. ויש כאלו שרואים בהתקף "הפסקת קפה" וממשיכים עם שגרת חייהם.
כדאי לך לברר עם הבחור מה גישתו.
לגבי ידע נוסף-ש הרבה מאוד חומר באתר שלנו, החל מ"[a href='http://www.epilepsy.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=bfd6d0f0-17fb-4cdd-b576-739a05b065a1&page=6a8db319-2052-47ca-9ab8-20ccd8189758&fol=03413c5b-7fbb-4a40-b99a-913573bddb8e' id='link']מה לעשות בזמן התקף"[/a]
וכלה במידע רפואי.
אם יש לך עוד שאלות, את מוזמנת לפנות אלינו!
בהצלחה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אני גם חולת אפילפסיה
רחלי24/04/2008היי חג שמח...
א. בהצלחה.. לשניכם.
ב. אני גם חולת אפילפסיה ואני לומדת עובדת ויש לי חבר 5 שנים בתחילת הקשר הייתי מקבלת התקפים והוא ראה את זה. ועכשיו הוא יודע איך להתמודד עם זה... חוצמזה יש מלא סוגים של התקפים!!!! יש אין ספור התקפים תשבי איתו ותדברי איתו על סוג ההתקפים שלו הכל בחיים תלוי בגישה שלך ושלו אם אתה מונע מעצמך דברים או שלא (כמו שזה נשמע... עצם הפתיחות שלו לא נראה ליע שהוא מתבייש מונע מעצמו דברים)....
בכל אופן בהצלחה לשניכם תזכרי גם שהעולם מלא בהפתעות ולפעמים יוצאים עם בנ"א בריא ויכול לקרות משהו במהלך החיים ח"ו לכן לכל אחד יש את השק שלו ואם אתם מתייחסים לזה כמשהו שולי בחיים זהב באמת שולי!!! חג שמח רחלי....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות לאפילפסיהחיים17/04/2008
שלום, יש חשש שאני חולה אפילפסיה, רציתי לדעת אילו תרופות קיימות ואילו עם הכי פחות תופעות לוואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות
יסכה מוניקנדם-גבעון22/04/2008שלום חיים
יש למעלה מ-15 תרופות שונות להתקפי אפילפסיה. התאמת התרופה תלויה בסוג ותדירות ההתקפים שיש לך וסוג האפילפסיה. לכל אדם מתאימה תרופה אחרת ולפעמים נחוץ לשלב בין תרופות שונות.
כך גם בייחס לתופעות לואי. התגובה של כל אחד לתרופות היא מאוד אינדבידואלית ורק הנסיון יכול לאמר מה נכון בשבילך.
בברכת בריאות
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזון תרופתיגנית14/04/2008
קודם רציתי לומר תודה על שענית לשאלתי. שוב אני רוצה לשאול בקשר לבחור שאני מכירה שכפי שהזכרתי היה ללא התקפים, ביום, מזה כשנה ורק לאחרונה קיבל התקף . הוא סיפר לי שלאחר כ3 חודשים לאחר שקיבל את ההתקף האחרון . הרופאה שלו הפסיקה לו בהדרגה את התרופות למחלת האפילפסיה . ואז כעבור שנה מאז אותו התקף שוב הוא חווה התקף. שאלתי היא האם מנסיונכם זה הוא טיפול יעיל . האם לא היה נכון שהוא יפסיק לקחת את הכדורים רק לאחר מספר שנים ללא התקפים.
בתודה מראש ,
גנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש בדרך כלל ויש יוצא מן הכלל
יוסי אונטרמן15/04/2008שלום גנית
אדגיש שאני לא רופא אבל מכיר את נושא האפילפסיה. בדרך כלל נוטים לבחון הפסקת תרופות לאחר איזון של שנה או שנתיים. אבל חשוב לזכור שמטרת הטיפול היא שיפור איכות החיים של המטופל. לפעמים מטופל רוצה בהתיעצות עם רופא לקחת סיכון ולהפחית את התרופות בניגוד למה שמקובל . חשוב לזכור שאנשים עם אפילפסיה סוברנים להחליט לגבי גופם ובסופו של דבר ההחלטה היא שלהם.
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפסיה ובחירת מקצועגנית13/04/2008
יש לי ידיד שהוא חולה אפילפסיה שסיים לא מזמן צבא. יש לו התקפים שמתרחשים במהלך היום (הוא היה ללא התקפים במשך שנה אולם לאחרונה קיבל התקף). הוא הוציא תעודה מקצועית של טבח. ומעוניין לעבוד במקצוע. הייתי רוצה לדעת:
האם זה בטוח עבורו לעבוד במטבח , עם כלי מטבח חדים וליד תנורים חמים.
2. האם יש כללי בטיחות מיוחדים שאנשים עם אפילפסיה יכולים להתנהג על פיהם כשהם במטבח.
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטוח? בערבון מוגבל
יוסי אונטרמן14/04/2008שלום גנית
במקרים מעין אלו חשוב לפעול לפי ההגיון הבריא. בכל מקרה כדאי לעשות מאמץ להגיע לאיזון מקסימלי. כאשר יש התקפים שמתרחשים במשך היום עבודה ליד תנורים חמים ומכשירי חיתוך חשמליים אינה מומלצת ויש בזה מין הסיכון. לעומת זאת אם חבריו לעבודה מודעים לנושא ועירניים מאד ויש לידיד שלך "אאורה"- תחושה מוקדמת לפני התקף זה מסוכן פחות.
בכל מקרה נדמה לי שרצוי שלידיד שלך יהיה מקצוע נוסף למקרה שבגלל האפילפסיה יהיה לו קשה לעבוד או להתקבל לעבודה בתחום. לפעמים לא כדאי להכנס עם הראש בקיר אלא לעקוף אותו.
בהצלחה!
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רק הוספה לקודםמיגל11/04/2008
בתאונה האטתי והרכב מאחורי העיף אותי לגר הבטיחות בצד השני של
הכביש והרכב התגלגל 2 או 3 פעמים
מיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה אצל נירולוג שמומחה באפילפסיה
יוסי אונטרמן12/04/2008שלום מיגל
רצוי לפנות לנירולוג שמטפל בך אם הוא או היא מומחים באפילפסיה בקרב מבוגרים ולבקש שיבדקו אותך.
ניתן לפנות דרך קופת החולים שלך ולשאול לגבי המומחיות של הרופא שימליצו לך או לברר דרך אחד מהמרכזים הרפואיים באזור מגוריך שם בודאי ידעו לציין בפניך מיהו נירולוג עם התמחות באפילפסיה בקרב מבוגרים.
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופותירון08/04/2008
האם ישנן תרופות המרפאות או מונעות החמרה של המחלה או שכל התרופות מונעות את התסמינים רק בעת הימצאות התרופה בגוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התרופות אינן מרפאות אפילפסיה
יוסי אונטרמן09/04/2008מתי מתחילים בטיפול תרופתי?
מרבית הרופאים אינם מתחילים בטיפול תרופתי לאחר התקף בודד. לעיתים יש לשקול התחלת טיפול תרופתי כאשר יש מקרים נוספים של אפילפסיה במשפחה, לא היה גורם להתקף (כגון מחלה אחרת, שימוש בסמים, וכד'), ההתקף תועד ותרשים הEEG או בדיקת CT / MRI אינם תקינים.
לרוב, יתחילו בטיפול תרופתי לאחר שני התקפים או יותר.
מה הם השיקולים בקביעת תרופה ספציפית?
במאה האחרונה פותחו תרופות שונות לאפילפסיה (אנטי-קונבולסנטים) המאפשרות לאנשים רבים (כ 80%) לנהל למעשה חיים רגילים, בלי התקפים. גם אצל אותם אנשים שאצלם התרופות אינן מונעות התקפים לגמרי, ישנה בדרך כלל הפחתה במספר ההתקפים ובתדירותן. כיוון שרוב התרופות אינן מונעות אלא סוג אחד או שניים של התקפים, על הרופא לקבוע את התרופה המתאימה למטופל, בהתאם לסוג האפילפסיה הספציפית שלו.
במקרה שהמטופל באפילפסיה לוקח תרופה נוספת משום בעיה רפואית אחרת, תיתכן אינטראקציה שלילית בינה לבין התרופה המיועדת לטיפול בהתקפים האפילפטיים שלו. במקרה כזה צריך הרופא לבחור בתרופה האנטי-קונבולסנטית המתבקשת במצב זה. שיקולים נוספים בקביעת התרופה הם מצבו הפיזית של האדם עם אפילפסיה וההיסטוריה הרפואית שלו.
כיצד פועלות התרופות?
התקפים אפילפטיים נגרמים עקב התפרצות פתאומית ובלתי-מבוקרת של אנרגיה חשמלית במוח. התרופות השונות פועלות באחת משתי דרכים אלה:
- מונעות את ההתפרצות לגמרי
- מונעות את התפשטות ההתפרצות ליתר תאי המוח.
התרופות איפה, אינן מרפאות אפילפסיה אלא מונעות התקפים, והן אינן מועילות אלא אם יש בשעה שההתפרצות מתחילה כמות מספיקה מהן במוח. כדי להבטיח זאת, חייבים לקחת את התרופה באורח סדיר, בהתאם לקביעת הרופא.
חשוב לזכור שהתרופות השונות אינן יעילות לאלתר, ולכן אין בלקיחתן סמוך להתקף כל תועלת, פרט למקרים מיוחדים ובהתאם להוראות הספציפיות של הרופא בנדון.
כיצד קובע הרופא את המינון המתאים?
מינון התרופה נקבע בעיקר לפי משקלו של המטופל. ואולם, ישנם גורמים נוספים שעל הרופא להתחשב בהם, ועל כן הוא ידרוש בדיקות-דם לעיתים קבועות ולפי תגובות המטופל. בדרך זו ניתן לגלות אם המינון מתאים לצורכיו.
מה הן תופעות לוואי אפשריות?
תרופות אנטי-קונבולסנטיות אינן גורמות להתמכרות או לתלות בהן. אך, לעיתים, יש להן תופעות לוואי בלתי רצויות. ברוב המקרים, תופעות לוואי אלה קלות ובאות רק בתחילת הטיפול בתרופה החדשה. אך תמיד ייתכן שאדם מסוים יגיב תגובה חריפה לתרופה מסוימת, בדיוק כמו שישנן תגובות חמורות אצל אנשים אחדים לפניצילין. אם מופיעה תופעה בלתי-רגילה, הודע מיד לרופא המטפל, אך בשום מקרה אין להפסיק לקחת את לקיחת התרופות בלי התייעצות עמו. (ראה "תרופות ספציפיות" לפירוט תופעות לוואי)
נשים מעוברות דורשות תשומת-לב מיוחדת, ולכן רצוי ללבן את הבעיות האפשריות לפני תחילת ההריון.
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון בחדר כושרחגית08/04/2008
שלום רב,
האם מותר לחולי אפילפסיה להתאמן בחדר כושר? יש טופס בו צריך להצהיר על מחלות ואני צריכה אישור רופא, האם רופא יתן לי אישור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כושר משפר איכות חיים
יסכה מוניקנדם-גבעון08/04/2008חגית שלום
[a href='http://www.epilepsyresearch.org.uk/news/0711enews/karate.htm' id='link']מחקרים שונים[/a] מראים כי כושר גופני משפר את איכות חייהם של אנשים עם אפילפסיה ואף מפחית התקפים.
אם את מאוזנת (ללא התקפים למעלה משנה-שנתיים) בד"כ הרופא יתן אישור למכוני כושר.
ייתכן (אך מנסיוני, לא סביר) והוא יגביל אותך מלהשתמש במכשירים בהם עלול להיות סיכון כגון מתח.
באם את לא מאוזנת סביר להניח שהוא ימליץ על התעמלות ללא מכשירים כגון אירובי.
בברכה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסימי06/04/2008
שלום, שבוע שעבר קיבלתי התקף אחרי 5 שנים בלי התקפים.
רציתי לדעת, אפילפסיה יכולה לעבור לגמרי או שלא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון מהתקפים
יסכה מוניקנדם-גבעון06/04/2008שימי שלום
יש מקרים בהם האפילפסיה יכולה לחלוף לגמרי. כ- 50% מהילדים שיש להם אפילפסיה בילדות מבריאים ממנה לגמרי. אצל מבוגרים האחוזים נמוכים יותר.
יחד עם זאת רבים האנשים שיש להם התקפים בודדים כל כמה שנים ולא תמיד הם יוגדרו כאנשים עם אפילפסיה.
בד"כ ננסה להפחית את השימוש בתרופות לאחר שנתיים בהם האדם מאוזן ואם ה-EEG שלו תקין. יחד עם זאת אנחנו אף פעם לא יכולים להבטיח שלא יהיו עוד התקפים.
אם היה לך התקף הייתי עושה בדיקת EEG על מנת לבדוק אם יש שינוי במצב הנוירולוגי.
ייתכן והרופא ימליץ על טיפול מונע לתקופה מסוימת על מנת שהתקף זה לא יתפתח לאפילפסיה.
בברכת בריאות!
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רישיון נהיגהמאיה01/04/2008
שלום, כיצד קובעים את דרגת המחלה על מנת לדעת אם אפשר לעשות רישיון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהכללה -איזון של שנה
יוסי אונטרמן02/04/2008בהכללה מדובר באיזון של שנה, אולם רופאי משרד הרישוי מנסים לחזות את הסיכוי לשמירה על איזון. אם מדובר למשל על אדם שלא מקפיד לקחת תרופות או אדם שנמצא בתהליך של החלפת תרופות אז התחזית תהיה שונה.
[a href='http://http://www.epilepsy.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=bfd6d0f0-17fb-4cdd-b576-739a05b065a1&page=6a8db319-2052-47ca-9ab8-20ccd8189758&fol=e3de9236-5547-40cd-9716-42450aba45eb&box=e70b9724-f26c-45a1-8f52-39034d6197ba&_pstate=item&_item=f98e8efc-c11b-48e1-8da9-287c61f0947e' id='link'][/a]
בקישור שהצגתי יש חומר מפורט יותר
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

