פורום אפילפסיה - תמיכה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אפילפסיה אצל חייל
    עדנה
    28/06/2008

    בני החייל קבל התקף מתוך שינה ובי"ח הגדיר את הארוע כ- JME , ה-EEG הראה גלים תואמי הגדרה, הכניסו אותו לטיפול תרופתי עם DEPALEPT והמליץ לצהל לבצע MRI. צהל דחה את הבדיקה מטעמים של היעדר תקציב. האם קיים פורום/גוף/ארגון של הורי חיילים הנתקלים בארועים דומים? אני מבינה שאפילפסיה הופכת להיות יותר ויותר שכיחה בקרב חיילים. איך מתמודדים עם האטימות של צהל? איך אני עוזרת לילד שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפסיה אצל חייל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר יעקב עזרא

    יוסי אונטרמן
    29/06/2008

    שלום עדנה

    סוג האפילפסיה הזה למיטב ידיעתי הוא קל יחסית לאיזון

    אני ממליץ לפנות לד"ר יעקב עזרא במספרי הטלפון הבאים
    03-9571557 02-6777457 בחודשים הקרובים האו הכתובת בצה"ל לנושאים אלו והוא הסמכות בנושא. למיטב הבנתי קל יותר לקבל הפניה ל mri בהתוויה של אפילפסיה בצה"ל מאשר ברוב קופות החולים. אם לא תצליחי לקבוע תור קרוב או לשוחח עם דר' עזרא אני ממליץ לך לפנות אליו בכתב. מנסיוני מדובר באדם נחמד מאד שמנסה לסייע.

    אם כל זה לא יעזור אנא פני לאי"ל-אגודה ישראלית לאפילפסיה וננסה יחד לפתור את הבעיה

    בהצלחה

    יוסֵי אונטרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר יעקב עזרא

    יוסי אונטרמן
    29/06/2008

    שלום עדנה

    סוג האפילפסיה הזה למיטב ידיעתי הוא קל יחסית לאיזון

    אני ממליץ לפנות לד"ר יעקב עזרא במספרי הטלפון הבאים
    03-9571557 02-6777457 בחודשים הקרובים האו הכתובת בצה"ל לנושאים אלו והוא הסמכות בנושא. למיטב הבנתי קל יותר לקבל הפניה ל mri בהתוויה של אפילפסיה בצה"ל מאשר ברוב קופות החולים. אם לא תצליחי לקבוע תור קרוב או לשוחח עם דר' עזרא אני ממליץ לך לפנות אליו בכתב. מנסיוני מדובר באדם נחמד מאד שמנסה לסייע.

    אם כל זה לא יעזור אנא פני לאי"ל-אגודה ישראלית לאפילפסיה וננסה יחד לפתור את הבעיה

    בהצלחה

    יוסֵי אונטרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאכלים מסויימים
    ריאן
    25/06/2008

    שלום, רציתי לדעת, האם יש מאכלים מסויימים העשויים לחזק תופעות של רעד ופירכוסים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מאכלים מסויימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    מערכת BeOK
    29/06/2008

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות
    רודני
    22/06/2008

    שלום, מהן התרופות המומלצות לחולי אפילפסיה ועם הכי מעט תופעות לוואי? האם יש לכם המלצות בנושא? או עצה כיצד למצוא מידע זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    23/06/2008

    שלום רודני

    ישנם הרבה תרופות לאפילפסיה. אי אפשר לאמר מה יותר טוב. לכל סוג התקף יש תרופה משלו ולכל אדם מתאימה תרופה ספיצית. יש אנשים שאלרגים לתרופות מסוימות או שיש להם תופעות לואי בעוד האחרים חיים איתן שנים ארוכות בהצלחה.

    אם תרצה, תוכל לרכוש אצלנו ספר מקיף על אפילפסיה (בעברית) שבו יש גם התייחסות לתרופות.

    בברכה
    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רשיון נהיגה (שאלה קצת שונה)
    אורן
    19/06/2008

    שלום ותודה מראש על התגובה.

    לפני כחודשיים חוויתי התקף פירכוסים פוקאלי בצד שמאל של גופי, ובעקבותיו התגלה גידול על האונה הצידית הימנית של מוחי. לפני כחודש נותחתי, ואני שמח להגיד שהיום כבר חזרתי לשגרה מלאה ולתפקוד מלא.
    לצערי, בעקבות התקף הפירכוסים נאמר לי כי אני אסור בנהיגה לתקופה של שנה בדומה לחולי אפילפסיה מכיוון שההתקף מוגד כהתקף אפילפטי.
    שאליתי, האם מנסיונך מקרה כשלי זוכה להתחייסות דומה למחלת אפילפסיה, על אף שלכאורה אין סיבה שאחווה התקפים נוספים מכיוון שהגידול הוסר ברובו (אף על פי שאני מטופל בטרילפטין לאיזון)? האם יש התחשבות מבחינת החוק במקרים כאלו, או האם קיימת האפשרות לערער או לבקש התחשבות מיוחדת?

    בתודה מראש

    אורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רשיון נהיגה

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    20/06/2008

    שלום אורן

    אין לי הרבה נסיון עם מצב כמו שאתה מתאר. אבל מהיכרותי את המערכת נראה לי שאין הרבה סיכוי שיסכימו לקצר לך את תקופת ההמתנה.
    בכל מקרה מדובר על תקופת המתנה יחסית קצרה שבין 3 חודשים-לשישה.
    השיטה עובדת באופן הבא:
    אם היה לך רק התקף אחד- ככל הנראה שתחכה רק 3 חודשים, אבל היות ואתה עדין לוקח כדורים כנראה שהרופאים כן חוששים שיהיו עוד התקפים ולכן כנראה שתצטרך לחכות חצי שנה.
    אתה צריך להעביר להם את כל החומר הרפואי כולל אישור רפואי שאתה מאוזן והצהרה מעו"ד שלא היו התקפים חצי שנה (ו-EEG תקין).
    חשוב שהרופא ידגיש מה בדיוק מצבך הרפואי ושאם הוא חושב שאין לך אפילפסיה שידגיש זאת- זו הדרך הטובה ביותר להשפיע על החלטת המערכת.

    בהצלחה!
    ובבריאות.
    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    דוד
    18/06/2008

    באיזה שלב בקשר כדאי לי לגלות ללבת הזוג שיש לי אפילפסיה?
    היכרתי מישהי, ואני לא רוצה להגיד לה את זה כבר עכשיו.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי לספר לבת זוג

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    19/06/2008


    שלום דוד

    ברור שמדובר בעניין אישי שמשתנה בהתאם למספר שיקולים מרכזיים

    מידת האינטימיות שקיימת בינכם, מידת האמון שאתם רוכשים זה לזו, עד כמה אתם מאוהבים ומה להערכתך תהיה התגובה כאשר תספרי על האפילפסיה ומה יקרה אם בן הזוג יחשף להתקף מבלי שידע על כך קודם.

    באופן כללי אם אתה מאוזן אז כנראה שהזמן המתאים לספר הוא כאשר אתם כבר משוחחים על דברים אינטימיים אחרים. על מנת שלא לפגוע באמון ביניכם חשוב לא להסתיר את המידע הרבה זמן ולהציג אותו כמו שתציג כל דבר אישי אחר שאתה לא מדבר עליו בפגישות הראשונות.

    כמו"כ הצגה של עובדות שונות יכול לשפר את התגובה כמו העובדה ש- 80% מהאנשים עם אפילפסיה הם מאוזנים. שלאחר 2-5 שנים של איזון ניתן לנסות לרדת מהתרופות וכו'.

    ודבר אחרון-אם יהיו לה או לך שאלות אתם מוזמנים לפנות וננסה לסייע בהתאם.
    בהצלחה!

    יסכה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    סיגל
    15/06/2008

    שלום רב,
    למי יש יותר השפעה גנטית על הילד בכל הקשור לאפילפסיה - לאמא או לאבא?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    מערכת BeOK
    15/06/2008

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות
    מלי ג.
    12/06/2008

    שלום, האם יתכן כי בעקבות שימוש בתרופות בעקבות מחלת אפילפסיה יופיעו בעיות רגשיות בגיל מאוחר יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות רגשיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכן נתקלתי באנשים שזה קרה להם

    יוסי אונטרמן
    12/06/2008

    שלום רב

    יש תרופות אנטי אפילפטיות שמשפיעות על מצבי רוח

    אם יש לך חשד לגבי זה רצוי מאד לחזור לנירולוג שרשם לך את התרופה ולהתייעץ איתו. חשוב להפסיק את ההתקפים אך לא בכל מחיר

    בהצלחה
    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפילפטית
    לילי
    06/06/2008

    אני שוקלת זה זמן מה להפסיק את התרופות בס"ה היתה לי התקפה אחת ומאז רק תרופות, יש עצותאיך אוכל לבדוק אם באמת יש חשש להתקפים ואם ני מפפסיקה את התרופות שבוע בלי התקפה זה סימן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא להפסיק תרופות לבד

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    06/06/2008

    לילי שלום

    באופן כללי אם לא היו לך התקפים בשנתיים האחרונות זה בהחלט רעיון טוב ומקובל להפסיק את התרופות.
    יחד עם זאת את צריכה לעשות EEG כדי לראות שהמצב באמת תקין. וחשוב מאוד להתייעץ עם הרופא על מנת שתעשי את זה באופן מדורג ובפיקוח.
    אם את מפסיקה בבת אחת זה עלול דוקא להגביר את ההתקפים וזה לא כדאי.
    אני ממליצה לך לגשת לרופא ולהתייעץ איתו איך לעשות את זה בדרך הטובה והבריאה ביותר עבורך.

    בהצלחה!
    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יואב
    02/06/2008

    שלום רב,
    האם בקרב חולי אפילפסיה יש אחוזים גבוהים יותר של בעיות נפשיות? מחלות נפש, חרדות, דיכאון וכדומה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    יוסי אונטרמן
    03/06/2008

    שלום יואב

    לפי מיטב ידיעתי יש אחוזים גבוהים יותר של אנשים שסובלים מדכאון בקרב אנשים עם אפילפסיה מאשר בקרב אוכלוסייה שהיא בריאה לגמרי. אולם אחוז האוכלוסייה שהיא בריאה לגמרי - אם יש דבר כזה הוא לא כל כך גדול בימינו

    נתון נוסף שאפשר לדבר עליו בהקשר הזה הוא שבקרב אנשים שסובלים מאוטיזם,עיוורון, פיגור יש אחוז גבוה יותר של אנשים עם אפילפסיה

    מקווה שלא בילבלתי אותך

    יוסֵי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בkeppra והריון
    gal
    30/05/2008

    שלום רב ,
    שמי גל בחור בן 32 , אובחנתי לפני שלוש שנים כחולה באפלפסיה ומאז אני נוטל את הכדור keppra במינון של 1500 מילגרם כל יום . האם הכדורים במינון הזה יכולים לגרום למומים או נזקים לעובר בזמן הניסיון להרות האם keppra גורמת לנזק או לפגם בזרע , משפיעה על הכרומוזומים המטען הגנטי ועשויה לגרום למומים ביילוד ?
    אשמח לקבל תשובה בהקדם ,
    הרבה תודות
    גל .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בkeppra והריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    מערכת BeOK
    01/06/2008

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפילפטי
    חני
    28/05/2008

    שלום, יתכן שאדם חווה התקף אפילפטי חד פעמי שאינו חוזר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חד פעמי שאינו אפילפסיה

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    28/05/2008

    שלום חני

    בהחלט יש מצב בו אדם יחווה התקף אחד ולא יחזור לחוות התקפים.
    ההגדרה של אפילפסיה נתנת רק אחרי 2 התקפים.

    התקף אחד יכול להצביע על בעיה רגעית ולא בהכרח מצביע על בעיה מהותית ארוכת טווח.

    כל טוב
    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה להריון
    נועה
    25/05/2008

    שלום, רציתי לדעת האם לחולות אפילפסיה עשויה להיות בעיה בהריון בגלל ההתקפים והאם הן מעבירות את המחלה לילד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כניסה להריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון ואפילפסיה

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    25/05/2008

    שלום נועה

    ככלל נשים עם אפילפסיה יכולות להרות ולהוליד ילדים בריאים. הן אפילו יכולות להניק.
    למרות זאת יש כמה נושאים שחשוב להביא בחשבון לפני הכניסה להריון כמו המינון התרופתי, סוג התרופה ועוד.
    [a href='http://www.epilepsy.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=bfd6d0f0-17fb-4cdd-b576-739a05b065a1&page=8f75a93a-3888-49f8-a03c-578f6bf6c99e&box=6c304758-deb9-4520-9d46-a9eec74877a9&_pstate=item&_item=9b35e109-45ef-46b4-b141-9fb565954f87' id='link']מצ"ב קישור [/a]להרצאה שניתנה לאחרונה במסגרת יום עיון שקיימנו בנושא.
    במידה ויש לך שאלות נוספות את מוזמנת לפנות אלינו.

    בהצלחה
    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחוז חולים בארץ
    ורה
    21/05/2008

    שלום, היכן אני יכולה להשיג מידע על כמות החולים באפילפסיה בארץ? האם יכול להיות שהנתון אינו מדוייק כי לא כולם מאובחנים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחוז חולים בארץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתונים

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    25/05/2008

    שלום ורה
    על פי נתונים עולמיים מקובל להניח כי בין אחוז לשני אחוזים מהאוכלוסיה הכללית, יש להם אפילפסיה.
    אותו נתון תקף גם לישראל.
    אפילפסיה היא לא בעיה נוירולוגית שקשה לאבחן ולכן מסופקני שיש רבים שלא מאובחנים.
    יחד עם זאת היות ויש דעות קדומות רבות על האפילפסיה היא מוסתרת מאוד.
    כמו"כ 80% מהאנשים עם אפילפסיה הם מאוזנים ולכן לא תוכלי ל"זהות" אותם.
    אם את מעוניינת בעוד פרטים את יכולה להסתכל באתר שלנו ובקישורים לאתרים מחו"ל להם יש נתוניים עולמיים.

    כל טוב
    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגלות להורים
    אילן
    18/05/2008

    שלום, אני יוצא עם בחורה עם א]פילפסיה היא לוקחת תרופות כך שלא קורה שהיא מקבלת התקפות או משהו כזה, אני לא יודע אם לספר להורים שלי ולמשפחה על המחלה אולי בגלל חוסר מודעות הם לא יראו את זה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לגלות להורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לספר להורים

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    19/05/2008

    שלום אילן
    השאלה אם לספר להוריך תלויה בקשר שיש לך עם חברתך ועם הוריך וכמה אתה בעצמך מרגיש בנוח עם האפילפסיה.
    אכן יתכן שחוסר מודעות יעלה חששות מצד הוריך, אך אם חשוב לך לשתף אותם בחייך ובמיוחד אם הקשר עם הבחורה רציני שמירת הסוד יכולה להביא גם ללחץ ומתח.
    מהנסיון שלי, הסביבה תופסת את האפילפסיה בצורה דומה למה שמשדרים כשמספרים עליה. כדאי להדגיש שאפילפסיה לא שונה בהרבה מאסתמה או סכרת. ולהפך כאשר מדובר באדם שאין לו התקפים, המשמעות העקרית של האפילפסיה היא נטילת התרופות בלבד.
    במידה ותחליט לשתף את משפחתך ויהיו להם שאלות הם מוזמנים לפנות אלינו. הרבה פעמים מידע יכול להפיג דעות קדומות וחששות.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ראובן
    14/05/2008

    האם ניתן למות מהתקף אפילפסיה קשה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעיתים נדירות כן

    יוסי אונטרמן
    17/05/2008

    מדובר בד"כ בתאונות כתוצאה מהתקף או מסיבה שאינה ברורה כעד הסוף.
    מצ"ב מספר עצות שאספתי למניעת תאונות שכאלה

    באמבטיה:
    תמיד עדיפה מקלחת על אמבטיה. רצוי להשתמש במקלחון ללא אגנית חרס (שהמים עלולים להיאגר בה). במקרים מסויימים אף רצוי לשבת על כסא במקלחת כדי לצמצם את הסיכוי לפציעה בנפילה. עדיף וילון אמבטיה על דלת מקלחון, ואם כבר דלת מקלחון אז מזכוכית מחוסמת.
    אם אין ברירה ומשתמשים באמבטיה, כדאי להניח מאחורי הראש מגבת (כדי למנוע פציעה בראש בזמן התקף). לא למלא הרבה מים ולסגור את הברזים לפני הכניסה לאמבטיה, או למלא את האמבטיה ולהוציא את הפקק לפני הכניסה.
    מומלץ לא להתרחץ לבד, או להודיע למישהו בבית שאת/ה הולכ/ת להתקלח. מומלץ שדלת האמבטיה לא תינעל, ושניתן יהיה לפתוח אותה החוצה.

    מטבח:
    עדיף להשתמש במיקרוגל מאשר בתנור או בכיריים.
    כלי פלסטיק לחימום אוכל עדיפים על פני כלי חרסינה ו/או זכוכית.
    יש להקטין מתקן הגנה על הכיריים כדי למנוע נפילה עליהם. עדיף להשתמש בראשי הגז הפנימיים ולא בחיצוניים. יש להרחיק את ידיות הסירים ו/או המחבתות פנימה, כדי למנוע את הפיכתם.
    יש להקטין את המרחק בו נושאים אוכל חם מהמטבח לשולחן, או לשאת אותו בעגלת מטבח.
    עדיף להשתמש בקומקומים חשמליים נשלפים (אל חוט).
    צמצמו את השימוש בסכין. רכשו אוכל שכבר נחתך (ירקות חתוכים לסלט וכדומה).
    השתמשו כפפות גומי בעת רחצת כלים.
    מדבקות מונעות החלקה או לינוליאום במטבח (וגם באמבטיה כמובן),ימנעו החלקה ופציעה בזמן נפילה בהתקף.

    במיטה:
    נסו לישון ללא כרית (נכון במיוחד לאלו הנוטים לחוות התקפים ליליים).
    עדיף להשתמש במיטות נמוכות או בפוטון.
    כדאי להצמיד את המיטה לקיר כדי לצמצם את הסיכון לנפילה.
    רצוי להימנע מקצוות חדים באזור המיטה.
    הסדינים על המזרן צריכים להיות מתוחים כדי להפחית סכנת חנק בעת התקף לילי.
    בבית, כללי:

    1. יש לכסות פינות של רהיטים בכיסויי פלסטיק מיוחדים (או לשקול קניית שולחנות

    עגולים...), כדי למנוע סכנה של פציעה בעת נפילה עליהם.

    בדלתות ו\או חלונות נמוכים יש להתקין זכוכיות בטיחות, כדי למנוע פציעות כתוצאה

    מנפילה (או התנגשות).

    2. חוטי חשמל יש לקצר ולהצמיד לקיר כדי למנוע נפילה. רצוי להימנע מרכישת תנורי

    חימום קטנים שאפשר להפילם בקלות.

    3. יש להתקין שבכה על אח. יש להתקין שבכת הגנה על רדיאטור.

    .
    בחוץ

    ספורט ופנאי:

    1. הימנעו מספורט אתגרי.

    2. יש לחבוש קסדה ברכיבה על אופנוע, אופניים, סקטים, רולר בליידס.

    3. בבריכה ובים, אף פעם לא לשחות לבד.

    4. הימנעו מצלילה.

    5. הימנעו מסקי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום