מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אפילפסיה אצל חיילעדנה28/06/2008
בני החייל קבל התקף מתוך שינה ובי"ח הגדיר את הארוע כ- JME , ה-EEG הראה גלים תואמי הגדרה, הכניסו אותו לטיפול תרופתי עם DEPALEPT והמליץ לצהל לבצע MRI. צהל דחה את הבדיקה מטעמים של היעדר תקציב. האם קיים פורום/גוף/ארגון של הורי חיילים הנתקלים בארועים דומים? אני מבינה שאפילפסיה הופכת להיות יותר ויותר שכיחה בקרב חיילים. איך מתמודדים עם האטימות של צהל? איך אני עוזרת לילד שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר יעקב עזרא
יוסי אונטרמן29/06/2008שלום עדנה
סוג האפילפסיה הזה למיטב ידיעתי הוא קל יחסית לאיזון
אני ממליץ לפנות לד"ר יעקב עזרא במספרי הטלפון הבאים
03-9571557 02-6777457 בחודשים הקרובים האו הכתובת בצה"ל לנושאים אלו והוא הסמכות בנושא. למיטב הבנתי קל יותר לקבל הפניה ל mri בהתוויה של אפילפסיה בצה"ל מאשר ברוב קופות החולים. אם לא תצליחי לקבוע תור קרוב או לשוחח עם דר' עזרא אני ממליץ לך לפנות אליו בכתב. מנסיוני מדובר באדם נחמד מאד שמנסה לסייע.
אם כל זה לא יעזור אנא פני לאי"ל-אגודה ישראלית לאפילפסיה וננסה יחד לפתור את הבעיה
בהצלחה
יוסֵי אונטרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר יעקב עזרא
יוסי אונטרמן29/06/2008שלום עדנה
סוג האפילפסיה הזה למיטב ידיעתי הוא קל יחסית לאיזון
אני ממליץ לפנות לד"ר יעקב עזרא במספרי הטלפון הבאים
03-9571557 02-6777457 בחודשים הקרובים האו הכתובת בצה"ל לנושאים אלו והוא הסמכות בנושא. למיטב הבנתי קל יותר לקבל הפניה ל mri בהתוויה של אפילפסיה בצה"ל מאשר ברוב קופות החולים. אם לא תצליחי לקבוע תור קרוב או לשוחח עם דר' עזרא אני ממליץ לך לפנות אליו בכתב. מנסיוני מדובר באדם נחמד מאד שמנסה לסייע.
אם כל זה לא יעזור אנא פני לאי"ל-אגודה ישראלית לאפילפסיה וננסה יחד לפתור את הבעיה
בהצלחה
יוסֵי אונטרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאכלים מסויימיםריאן25/06/2008
שלום, רציתי לדעת, האם יש מאכלים מסויימים העשויים לחזק תופעות של רעד ופירכוסים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK29/06/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופותרודני22/06/2008
שלום, מהן התרופות המומלצות לחולי אפילפסיה ועם הכי מעט תופעות לוואי? האם יש לכם המלצות בנושא? או עצה כיצד למצוא מידע זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות
יסכה מוניקנדם-גבעון23/06/2008שלום רודני
ישנם הרבה תרופות לאפילפסיה. אי אפשר לאמר מה יותר טוב. לכל סוג התקף יש תרופה משלו ולכל אדם מתאימה תרופה ספיצית. יש אנשים שאלרגים לתרופות מסוימות או שיש להם תופעות לואי בעוד האחרים חיים איתן שנים ארוכות בהצלחה.
אם תרצה, תוכל לרכוש אצלנו ספר מקיף על אפילפסיה (בעברית) שבו יש גם התייחסות לתרופות.
בברכה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רשיון נהיגה (שאלה קצת שונה)אורן19/06/2008
שלום ותודה מראש על התגובה.
לפני כחודשיים חוויתי התקף פירכוסים פוקאלי בצד שמאל של גופי, ובעקבותיו התגלה גידול על האונה הצידית הימנית של מוחי. לפני כחודש נותחתי, ואני שמח להגיד שהיום כבר חזרתי לשגרה מלאה ולתפקוד מלא.
לצערי, בעקבות התקף הפירכוסים נאמר לי כי אני אסור בנהיגה לתקופה של שנה בדומה לחולי אפילפסיה מכיוון שההתקף מוגד כהתקף אפילפטי.
שאליתי, האם מנסיונך מקרה כשלי זוכה להתחייסות דומה למחלת אפילפסיה, על אף שלכאורה אין סיבה שאחווה התקפים נוספים מכיוון שהגידול הוסר ברובו (אף על פי שאני מטופל בטרילפטין לאיזון)? האם יש התחשבות מבחינת החוק במקרים כאלו, או האם קיימת האפשרות לערער או לבקש התחשבות מיוחדת?
בתודה מראש
אורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשיון נהיגה
יסכה מוניקנדם-גבעון20/06/2008שלום אורן
אין לי הרבה נסיון עם מצב כמו שאתה מתאר. אבל מהיכרותי את המערכת נראה לי שאין הרבה סיכוי שיסכימו לקצר לך את תקופת ההמתנה.
בכל מקרה מדובר על תקופת המתנה יחסית קצרה שבין 3 חודשים-לשישה.
השיטה עובדת באופן הבא:
אם היה לך רק התקף אחד- ככל הנראה שתחכה רק 3 חודשים, אבל היות ואתה עדין לוקח כדורים כנראה שהרופאים כן חוששים שיהיו עוד התקפים ולכן כנראה שתצטרך לחכות חצי שנה.
אתה צריך להעביר להם את כל החומר הרפואי כולל אישור רפואי שאתה מאוזן והצהרה מעו"ד שלא היו התקפים חצי שנה (ו-EEG תקין).
חשוב שהרופא ידגיש מה בדיוק מצבך הרפואי ושאם הוא חושב שאין לך אפילפסיה שידגיש זאת- זו הדרך הטובה ביותר להשפיע על החלטת המערכת.
בהצלחה!
ובבריאות.
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםדוד18/06/2008
באיזה שלב בקשר כדאי לי לגלות ללבת הזוג שיש לי אפילפסיה?
היכרתי מישהי, ואני לא רוצה להגיד לה את זה כבר עכשיו.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי לספר לבת זוג
יסכה מוניקנדם-גבעון19/06/2008
שלום דוד
ברור שמדובר בעניין אישי שמשתנה בהתאם למספר שיקולים מרכזיים
מידת האינטימיות שקיימת בינכם, מידת האמון שאתם רוכשים זה לזו, עד כמה אתם מאוהבים ומה להערכתך תהיה התגובה כאשר תספרי על האפילפסיה ומה יקרה אם בן הזוג יחשף להתקף מבלי שידע על כך קודם.
באופן כללי אם אתה מאוזן אז כנראה שהזמן המתאים לספר הוא כאשר אתם כבר משוחחים על דברים אינטימיים אחרים. על מנת שלא לפגוע באמון ביניכם חשוב לא להסתיר את המידע הרבה זמן ולהציג אותו כמו שתציג כל דבר אישי אחר שאתה לא מדבר עליו בפגישות הראשונות.
כמו"כ הצגה של עובדות שונות יכול לשפר את התגובה כמו העובדה ש- 80% מהאנשים עם אפילפסיה הם מאוזנים. שלאחר 2-5 שנים של איזון ניתן לנסות לרדת מהתרופות וכו'.
ודבר אחרון-אם יהיו לה או לך שאלות אתם מוזמנים לפנות וננסה לסייע בהתאם.
בהצלחה!
יסכה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסיגל15/06/2008
שלום רב,
למי יש יותר השפעה גנטית על הילד בכל הקשור לאפילפסיה - לאמא או לאבא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK15/06/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות רגשיותמלי ג.12/06/2008
שלום, האם יתכן כי בעקבות שימוש בתרופות בעקבות מחלת אפילפסיה יופיעו בעיות רגשיות בגיל מאוחר יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן נתקלתי באנשים שזה קרה להם
יוסי אונטרמן12/06/2008שלום רב
יש תרופות אנטי אפילפטיות שמשפיעות על מצבי רוח
אם יש לך חשד לגבי זה רצוי מאד לחזור לנירולוג שרשם לך את התרופה ולהתייעץ איתו. חשוב להפסיק את ההתקפים אך לא בכל מחיר
בהצלחה
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפטיתלילי06/06/2008
אני שוקלת זה זמן מה להפסיק את התרופות בס"ה היתה לי התקפה אחת ומאז רק תרופות, יש עצותאיך אוכל לבדוק אם באמת יש חשש להתקפים ואם ני מפפסיקה את התרופות שבוע בלי התקפה זה סימן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא להפסיק תרופות לבד
יסכה מוניקנדם-גבעון06/06/2008לילי שלום
באופן כללי אם לא היו לך התקפים בשנתיים האחרונות זה בהחלט רעיון טוב ומקובל להפסיק את התרופות.
יחד עם זאת את צריכה לעשות EEG כדי לראות שהמצב באמת תקין. וחשוב מאוד להתייעץ עם הרופא על מנת שתעשי את זה באופן מדורג ובפיקוח.
אם את מפסיקה בבת אחת זה עלול דוקא להגביר את ההתקפים וזה לא כדאי.
אני ממליצה לך לגשת לרופא ולהתייעץ איתו איך לעשות את זה בדרך הטובה והבריאה ביותר עבורך.
בהצלחה!
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיואב02/06/2008
שלום רב,
האם בקרב חולי אפילפסיה יש אחוזים גבוהים יותר של בעיות נפשיות? מחלות נפש, חרדות, דיכאון וכדומה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
יוסי אונטרמן03/06/2008שלום יואב
לפי מיטב ידיעתי יש אחוזים גבוהים יותר של אנשים שסובלים מדכאון בקרב אנשים עם אפילפסיה מאשר בקרב אוכלוסייה שהיא בריאה לגמרי. אולם אחוז האוכלוסייה שהיא בריאה לגמרי - אם יש דבר כזה הוא לא כל כך גדול בימינו
נתון נוסף שאפשר לדבר עליו בהקשר הזה הוא שבקרב אנשים שסובלים מאוטיזם,עיוורון, פיגור יש אחוז גבוה יותר של אנשים עם אפילפסיה
מקווה שלא בילבלתי אותך
יוסֵי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בkeppra והריוןgal30/05/2008
שלום רב ,
שמי גל בחור בן 32 , אובחנתי לפני שלוש שנים כחולה באפלפסיה ומאז אני נוטל את הכדור keppra במינון של 1500 מילגרם כל יום . האם הכדורים במינון הזה יכולים לגרום למומים או נזקים לעובר בזמן הניסיון להרות האם keppra גורמת לנזק או לפגם בזרע , משפיעה על הכרומוזומים המטען הגנטי ועשויה לגרום למומים ביילוד ?
אשמח לקבל תשובה בהקדם ,
הרבה תודות
גל .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK01/06/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=141 id=link]אפילפסיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפטיחני28/05/2008
שלום, יתכן שאדם חווה התקף אפילפטי חד פעמי שאינו חוזר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקף חד פעמי שאינו אפילפסיה
יסכה מוניקנדם-גבעון28/05/2008שלום חני
בהחלט יש מצב בו אדם יחווה התקף אחד ולא יחזור לחוות התקפים.
ההגדרה של אפילפסיה נתנת רק אחרי 2 התקפים.
התקף אחד יכול להצביע על בעיה רגעית ולא בהכרח מצביע על בעיה מהותית ארוכת טווח.
כל טוב
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כניסה להריוןנועה25/05/2008
שלום, רציתי לדעת האם לחולות אפילפסיה עשויה להיות בעיה בהריון בגלל ההתקפים והאם הן מעבירות את המחלה לילד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון ואפילפסיה
יסכה מוניקנדם-גבעון25/05/2008שלום נועה
ככלל נשים עם אפילפסיה יכולות להרות ולהוליד ילדים בריאים. הן אפילו יכולות להניק.
למרות זאת יש כמה נושאים שחשוב להביא בחשבון לפני הכניסה להריון כמו המינון התרופתי, סוג התרופה ועוד.
[a href='http://www.epilepsy.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=bfd6d0f0-17fb-4cdd-b576-739a05b065a1&page=8f75a93a-3888-49f8-a03c-578f6bf6c99e&box=6c304758-deb9-4520-9d46-a9eec74877a9&_pstate=item&_item=9b35e109-45ef-46b4-b141-9fb565954f87' id='link']מצ"ב קישור [/a]להרצאה שניתנה לאחרונה במסגרת יום עיון שקיימנו בנושא.
במידה ויש לך שאלות נוספות את מוזמנת לפנות אלינו.
בהצלחה
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוז חולים בארץורה21/05/2008
שלום, היכן אני יכולה להשיג מידע על כמות החולים באפילפסיה בארץ? האם יכול להיות שהנתון אינו מדוייק כי לא כולם מאובחנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתונים
יסכה מוניקנדם-גבעון25/05/2008שלום ורה
על פי נתונים עולמיים מקובל להניח כי בין אחוז לשני אחוזים מהאוכלוסיה הכללית, יש להם אפילפסיה.
אותו נתון תקף גם לישראל.
אפילפסיה היא לא בעיה נוירולוגית שקשה לאבחן ולכן מסופקני שיש רבים שלא מאובחנים.
יחד עם זאת היות ויש דעות קדומות רבות על האפילפסיה היא מוסתרת מאוד.
כמו"כ 80% מהאנשים עם אפילפסיה הם מאוזנים ולכן לא תוכלי ל"זהות" אותם.
אם את מעוניינת בעוד פרטים את יכולה להסתכל באתר שלנו ובקישורים לאתרים מחו"ל להם יש נתוניים עולמיים.
כל טוב
יסכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגלות להוריםאילן18/05/2008
שלום, אני יוצא עם בחורה עם א]פילפסיה היא לוקחת תרופות כך שלא קורה שהיא מקבלת התקפות או משהו כזה, אני לא יודע אם לספר להורים שלי ולמשפחה על המחלה אולי בגלל חוסר מודעות הם לא יראו את זה טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לספר להורים
יסכה מוניקנדם-גבעון19/05/2008שלום אילן
השאלה אם לספר להוריך תלויה בקשר שיש לך עם חברתך ועם הוריך וכמה אתה בעצמך מרגיש בנוח עם האפילפסיה.
אכן יתכן שחוסר מודעות יעלה חששות מצד הוריך, אך אם חשוב לך לשתף אותם בחייך ובמיוחד אם הקשר עם הבחורה רציני שמירת הסוד יכולה להביא גם ללחץ ומתח.
מהנסיון שלי, הסביבה תופסת את האפילפסיה בצורה דומה למה שמשדרים כשמספרים עליה. כדאי להדגיש שאפילפסיה לא שונה בהרבה מאסתמה או סכרת. ולהפך כאשר מדובר באדם שאין לו התקפים, המשמעות העקרית של האפילפסיה היא נטילת התרופות בלבד.
במידה ותחליט לשתף את משפחתך ויהיו להם שאלות הם מוזמנים לפנות אלינו. הרבה פעמים מידע יכול להפיג דעות קדומות וחששות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהראובן14/05/2008
האם ניתן למות מהתקף אפילפסיה קשה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעיתים נדירות כן
יוסי אונטרמן17/05/2008מדובר בד"כ בתאונות כתוצאה מהתקף או מסיבה שאינה ברורה כעד הסוף.
מצ"ב מספר עצות שאספתי למניעת תאונות שכאלה
באמבטיה:
תמיד עדיפה מקלחת על אמבטיה. רצוי להשתמש במקלחון ללא אגנית חרס (שהמים עלולים להיאגר בה). במקרים מסויימים אף רצוי לשבת על כסא במקלחת כדי לצמצם את הסיכוי לפציעה בנפילה. עדיף וילון אמבטיה על דלת מקלחון, ואם כבר דלת מקלחון אז מזכוכית מחוסמת.
אם אין ברירה ומשתמשים באמבטיה, כדאי להניח מאחורי הראש מגבת (כדי למנוע פציעה בראש בזמן התקף). לא למלא הרבה מים ולסגור את הברזים לפני הכניסה לאמבטיה, או למלא את האמבטיה ולהוציא את הפקק לפני הכניסה.
מומלץ לא להתרחץ לבד, או להודיע למישהו בבית שאת/ה הולכ/ת להתקלח. מומלץ שדלת האמבטיה לא תינעל, ושניתן יהיה לפתוח אותה החוצה.
מטבח:
עדיף להשתמש במיקרוגל מאשר בתנור או בכיריים.
כלי פלסטיק לחימום אוכל עדיפים על פני כלי חרסינה ו/או זכוכית.
יש להקטין מתקן הגנה על הכיריים כדי למנוע נפילה עליהם. עדיף להשתמש בראשי הגז הפנימיים ולא בחיצוניים. יש להרחיק את ידיות הסירים ו/או המחבתות פנימה, כדי למנוע את הפיכתם.
יש להקטין את המרחק בו נושאים אוכל חם מהמטבח לשולחן, או לשאת אותו בעגלת מטבח.
עדיף להשתמש בקומקומים חשמליים נשלפים (אל חוט).
צמצמו את השימוש בסכין. רכשו אוכל שכבר נחתך (ירקות חתוכים לסלט וכדומה).
השתמשו כפפות גומי בעת רחצת כלים.
מדבקות מונעות החלקה או לינוליאום במטבח (וגם באמבטיה כמובן),ימנעו החלקה ופציעה בזמן נפילה בהתקף.
במיטה:
נסו לישון ללא כרית (נכון במיוחד לאלו הנוטים לחוות התקפים ליליים).
עדיף להשתמש במיטות נמוכות או בפוטון.
כדאי להצמיד את המיטה לקיר כדי לצמצם את הסיכון לנפילה.
רצוי להימנע מקצוות חדים באזור המיטה.
הסדינים על המזרן צריכים להיות מתוחים כדי להפחית סכנת חנק בעת התקף לילי.
בבית, כללי:
1. יש לכסות פינות של רהיטים בכיסויי פלסטיק מיוחדים (או לשקול קניית שולחנות
עגולים...), כדי למנוע סכנה של פציעה בעת נפילה עליהם.
בדלתות ו\או חלונות נמוכים יש להתקין זכוכיות בטיחות, כדי למנוע פציעות כתוצאה
מנפילה (או התנגשות).
2. חוטי חשמל יש לקצר ולהצמיד לקיר כדי למנוע נפילה. רצוי להימנע מרכישת תנורי
חימום קטנים שאפשר להפילם בקלות.
3. יש להתקין שבכה על אח. יש להתקין שבכת הגנה על רדיאטור.
.
בחוץ
ספורט ופנאי:
1. הימנעו מספורט אתגרי.
2. יש לחבוש קסדה ברכיבה על אופנוע, אופניים, סקטים, רולר בליידס.
3. בבריכה ובים, אף פעם לא לשחות לבד.
4. הימנעו מצלילה.
5. הימנעו מסקי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

