מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ivfשירה24/05/2011
אני בת35 ובטיפולי ivf. שלחו אותי לעשות צילום רחם למרות שהרחם נראה תקין בהיסטרו'.
רציתי לשאול מה ההיגיון בזה אם ממילא עושים ivf שעוקף את החצוצרות.
תודה לכם,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ivf - תגובה
פרופ' ראול אורביטו24/05/2011מקובל במהלך טיפולי IVF לשלוח להיסטרוסקופיה להערכת חלל הרחם (בשל עקיפת החצוצרות)
מאידך, קיימת אינדיקציה לצילום רחם במצבך, לצורך שלילת סקטוסלפינגס (במידה וקיים חשד), שיכול לכוון לסיבה לחוסר קליטה ולאפשרות טיפולית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה + שאלה
שירה24/05/2011למרות שאני עושה מעקב זקיקים באופן קבוע ונאמר לי שאין נוזל בחצוצרות?
כלומר יש נוזל שפשר לראות בצילום ואי אפשר לראות באולטרסאונד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה + שאלה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו24/05/2011נוזל לא , חסימה לא (רק בצילום או לפרוסקופיה)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' מצטערת על הניג'וס
שירה24/05/2011ותודה רבה (!) על תגובותייך המהירות.
לא הבנתי -
האם ניתן לראות בצילום רחם קיום נוזל בחוצוצרות, למרות שבסונר הוגינאלי נראות חצוצרות בלי נוזל?
שוב - תודה וכל הכבוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' מצטערת על הניג'וס - תגובה
פרופ' ראול אורביטו24/05/2011במידה והחצוצרה חסומה, הנוזל המוזרק לרחם מצטבר בחצוצרה ואז ניתן לזיהוי בצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם שנישירה23/05/2011
שלום
בצילום קודם: רחם תקין. חצוצרה ימנית: סקטוסלפינגס ללא מעבר ופיזור. שמאלית: עם התרחבות שקולרית, מעבר ופיזור מוגבל.
מאז עברתי היסטרוסקופיה ניתוחית תקינה.
לפרוסקופיה - הפרדת הידבקויות מרובות, ציסטה 10 ס"מ (השחלה כעת לא מתפקדת), בהזרקת מטילן בלו - הידרוסלפינגס דו"צ. נאוסלפינגוסטומיה - מעבר צבע תקין.
מאז הלפרוסקופיה (לפני 5 ח') עברתי עוד 3 ivf. בשל הכשלונות ד"ר בר חוה חושש שהחצוצרות התמלאו שוב בנוזל והפנה לצילום נוסף.
שאלות:
1. האם צילום יכול "לסלק" מהחצוצרה נוזל שמפריע להשתרשות?
2. במידה ולא - מה הפתרון?
3. אם יש נוזל - נצליח לראותו בוודאות בצילום?
4. בצילום הקודם סבלתי כאבים בלתי נסבלים למרות משכך כאבים - האם יש לך רעיון עבורי?
5. האם גם לדעתך הצילום החוזר הכרחי (בא"ס לא מודגמות החצוצרות), אולי יש הליך פחות כואב?
תודה רבה!
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם שני - תגובה
פרופ' ראול אורביטו23/05/2011צילום לא יכול "לסלק" נוזל מהחצוצרה
אם יצטבר נוזל- הטיפול הוא כריתת חצוצרות
נוזל ניתן לראות בסונר, ואת החסימה בצילום
השיקול לצילום חוזר\ אלטרנטיבה אבחנתית\טיפולית וגם ההנחיה למתן כאבים- הינה ע"י רופאך המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר טוגנדרייךעינת21/05/2011
לפני כחודשיים עשיתי אצלך צילום רחם חוזר לאחר שבצילום ראשון היה חשד לחסימה מימין. בתוצאות הבדיקה נכתב: רחם במבנה תקין, מילוי הומוגני של חלל הרחם. מעבר ופיזור משני הצדדים. הפיזור משמאל מופחת ביחס לימין.
הרופא שלי טוען לאחר הסתכלות בבדיקה ובתוצאות שבכל זאת יש בעיה מכנית , כנראה בגלל שעברתי ניתוח הסרת ציסטה שבמהלכו הוסרה שחלה שמאלית, ומכיוון שאני בת 40 והFSH שלי 16 הוא אומר שאין טעם להמשיך ולנסות להיכנס להריון באופן טבעי/הזרעות ואני צריכה להתחיל בIVF . בעבר נכנסתי בצורה ספונטנית ללא בעיה, וכרגע אני אחרי ניסיון הזרעה אחד שלא הצליח.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר טוגנדרייך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו23/05/2011הגיל הינו אכן פקטור משמעותי בהצלחת הטיפול
עפ"י הצילום קיים רמז לבעיה מיכנית כלשהי
לגיטימי ל"דלג" ל- IVF
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היכן עדיף?דיצה19/05/2011
אני חברת לאומית ונתנו לי התחייבות לצילום רחם בתה"ש. הרופא שלי ממליץ על טוגנדרייך אבל זה אפשרי רק באסותא באופן פרטי. האם ניתן לדעת מי יבצע לי בתל השומר? מה ניסיונו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היכן עדיף? - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך19/05/2011למיטב ידיעתי מבצע דר' שלומי כהן מומחה בעל ניסיון רב.
חוק זכויות החולה מאפשר לך לדרוש לדעת שם הרופא המבצע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדיקה קרובה לזמן ההזמנה?גילי18/05/2011
1.הוזמנתי לבדיקת רחם ברמת גן לשעה 09:00 האם אכנס ב- 09:00 לבדיקה? אני שואלת זאת כדי לדעת מתי לקחת את משכך הכאבים (צריכה שעה לפני)
2. האם במרפאה ברמת גן הציוד חדיש והקרינה בו היא מינימלית?
3. נקסין 500 (נרות) משכך כאבים יעיל לעניין זה או שעדיף משכך אחר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדיקה קרובה לזמן ההזמנה? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו18/05/2011אמורה להיכנס סמוך לשעת ההזמנה
נר נקסין 500 ב- 8 וחצי אמור להספיק ולמנוע כאב מס' שעות אח"כ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון קרוב מידי לצילוםאלמונית17/05/2011
ד"ר טוגנרייך בצע לי צילום רחם עם "הזרקה סלקטיבית..." ביום ד 4/5/2011
היום באחור מינימלי בצעתי בדיקת הריון ויצא 38 יחידות. הבנתי שזה הריון (אחרי שאני מנסה ומטפלת יותר מ 3 שנים). השאלה שלי אם זה שההריון כל כך מהר אחרי הבדיקה ועוד עם ההזרקה הסלקטיבית שזה לא מסוכן להריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון קרוב מידי לצילום - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/05/2011לא מסוכן להריון.
עלייך לפנות בהקדם לרופא הנשים שלך על מנת לוודא שההריון במיקום תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה משולבתגילי17/05/2011
אם במהלך צילום רחם מתגלים חשדות המצריכים גם היסטרוקופיה אבחנתית האם ניתן לעשותה מיד אחרי צילום הרחם? או שהדבר מצריך זימון נוסף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה משולבת - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/05/2011מצריך זימון נפרד בעיקר מסיבות "לוגיסטיות" צילום הרחם מתבצע במכון רנטגן שאינו מאובזר להיסטרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרעה והיסטרוקופיה אבחנתית- אפשר?גילי17/05/2011
האם ניתן לבצע הזרעה בחודש בו מבצעים היסטרוקופיה אבחנתית?
האם הבדיקה מלווה בקרינה כשלהיא כמו בצילום רחם?
כמה ימים לאחר המחזור אפשר לעשות אותה ועד מתי באותו חודש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרעה והיסטרוקופיה אבחנתית- אפשר? - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/05/2011אפשר לבצע הזרעה אחרי היסטרוסקופיה אבחנתית. הבדיקה לא חושפת לקרינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםHEN16/05/2011
דר' טוגנדרייך שלום
ילדתי לפני כשנתיים בלידה טבעית והיריון ספונטני.
לאחר קשיים להכימס להיריון הופנתי לצילום רחם-
להלן התוצאות:
רחם: קשתי, ללא פיגמי מילוי
חצוצרה ימינית- תקינה
חצוצרה שמאלית- הודגמה עם סקטוסליפנגס, ללא מעבר וללא פיזור.
אין סימנים לאי ספיקת צואר הרחם.
1.האם זה אומר שאני מחוייבת לעבור כריתת חצורה או ישר לעבור לטיפול הפרייה .
2.האם יש סיכוי סביר להכנס להיריון טבעי או שמא הנוזל מוריד את הסיכוי להשתרשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/05/2011בזמן צילום רחם מזרימים חומר ניגוד הממלא את החצוצרה הסתומה גם אם מלחתחילה כמות הנוזל בה קטנה או חסרת משמעות.
אם גם באולטראסאונד מדגימים ממצא של חצוצרה עם נוזל (זמן מה אחרי הצילום רחם) זה עלול להצביע על נוזלים בחצוצרה באופן קבוע. במקרה כזה אם טיפולי פריון אינם מצליחים יש לשקול טיפול כירוגי לכריתת החצוצרה או שיקומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינתור חצוצרהש16/05/2011
שלום,
בצעתי צילום רחם ויש לי חסימה של החצוצרות. מעבר קלוש בימין ובשמאל אין מעבר.
לאחר בדיקה קבעו שאני צריכה להתחיל ivf.
ששאלתי אם אפשר לפתוח את החסימה אמרו לי שלא. מבדיקה שעשיתי באינטרנט ראיתי שיש צנתור חצוצרות, האם אני צריכה לבדוק את האפשרות לעשות צינתור לפני שאני מתחילה טיפולי פוריות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינתור חצוצרה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/05/2011אם החסימות קרובות לרחם ניתן לשקול צנתור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצוצרה סתומה לאחר הריון
סיגל25/10/2012עברתי לפני כשנתיים הריון חוץ ריחמי,קיבלתי מטוקרסטט, מאז עברתי טיפולי IVF שלא נקלטו, מבדיקה שנעשתה גילו שהחצוצרה שהיה בה הריון סתומה וגם מעובה ,האם כדאי לעשות לה צינטור, או לכרות אותה כדי שלא יחזור מצב של הריון בתוך החצוצרה.
תודה סיגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצוצרה סתומה לאחר הריון - תגובה
פרופ' ראול אורביטו25/10/2012"סתימה" בעקבות הריון מחוץ לרחם- לא ניתן לפתוח בצינטור
לגבי צורך בכריתה- בד"כ נשקל רק במידה ויהיה הריון נוסף באותה חצוצרה, או
לאחר כשלונות חוזרים ב- IVF , אם החצוצרה מלאה נוזל (הידרוסלפינגס)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומה וצילום רחםמאי15/05/2011
שלום רב,
אני מנסה להיכנס להריון יותר מחצי שנה. בבדיקת אולטרסאונד שעברתי לאחרונה אצל רופא הנשים שלי, התגלתה אצלי מיומה ברחם, בגודל 2-3 ס"מ אם אני לא טועה. הרופא לא ייחס לכך חשיבות מיוחדת ולא קישר בין הממצא לבין הניסיונות להרות. השאלה שלי היא האם מיומה יכולה להפריע בכניסה להריון? האם מומלץ לבצע צילום רחם? באילו מקרים מיומה יכולה לפגוע בפריון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיומה וצילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/05/2011אם השרירן אינו מערב את חלל הרחם ונמצא בדופן בלבד אין לו משמעות פריונית.
ניתן לקבוע מעורבות החלל בבדיקת אולטראסאונד או בהיסטרוסקופיה.
אם יתעורר צורך בצילום רחם לבדיקת המעבר בחצוצרות באופן משני ניתן לראות גם אם השרירן מערב חלל הרחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם כבדיקה מקדימהרווית15/05/2011
אמורה להתחיל בהזרעות מתרומת זרע. פרופיל הורמונלי תקין. לא ניסיתי להרות בעבר ,בת 43. האם לדעתך כדאי לעשות צילום רחם לפני הזרעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוקופיה אבחנתית כבדיקה משלימה
גילי17/05/2011במידה וצילום הרחם יוצא תקין אתה ממליץ לעשות גם היסטרוקופיה אבחנתית
כבדיקה משלימה לממצאים שלא רואים באוטראסאונד כמו מיומות וציסטות...
היכולים להפריע בקליטת הריון ואף לגרום הפלות?
נ.ב. האם ניתן לעשות את הבדיקה מיד לאחר צילום הרחם או שיש לקבוע מועד נוסף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיסטרוקופיה אבחנתית כבדיקה משלימה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך17/05/2011אם יש חשד סונוגרפי לממצאים בחלל הרחם או חשד למבנה לא תקין של הרחם כדאי להשלים הבירור עם היסטרוסקופיה אותה ניתן לבצע גם בסמוך לצילום רחם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IVF ללא הורמוניםליהי13/05/2011
אני בת 36 אמא ל-2 ילדים מטיפולי IVF, עקב כריתת שתי חצוצרות. ברצוני להתחיל טיפולים להריון שלישי אך אני חוששת מכל ההורמונים שאצטרך שוב לקחת. האם ניתן לעבור טיפול IVF בביוץ טבעי בלבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IVF ללא הורמונים - תגובה
פרופ' ראול אורביטו15/05/2011כן, אבל עם סיכויים נמוכים יותר להריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קביעת תור שאלה לד"ר טוגנרייךקרן13/05/2011
שאלה לד"ר טוגנרייך,
אני בת 32, אחרי 2 גרידות בעברי, לא מצליחה להכנס להריון כבר 7 חודשים.
הופנתי ע"י רופא הנשים שלי לצילום רחם וקבעתי תור אלייך בראשל"צ ב- 26/5/2011 והמחזור הקדים לי.. האם אפשר להגיע כמה ימים קודם? לא מצליחה דרך מכבי להקדים את התור בגלל עומס.אני מאוד לחוצה ואשמח מאוד אם תוכל לעזור לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קביעת תור שאלה לד"ר טוגנרייך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו15/05/2011תורים נקבעים דרך המוקד
אין בעיה בהקדמת הוסת- רק לא לקיים יחסים עד הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוד טיפולסופיה11/05/2011
שלום!
אני ביקשתי מרופאת פוריות שלי , קופת חולים לאומית, הפניה לצילום/צנטור חצוצרות, אך הם לא יודעים את קוד הטיפול.
בבקשה, מה קוד הטיפול לפי משרד הבריאות, כדי שאוכל לקבל התחייבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוד טיפול - תגובה
פרופ' ראול אורביטו15/05/2011יש לברר אצל הפקידות במכון בו מבוצע הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



