מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילום חוזר תוך חודשיים - כדאי?מירי02/03/2011
2 הריונות תקינים ואז הריון חוץ ריחמי בצד שמאל שטופל במטטרקסט. בעקבות זה צילום רחם והתוצאה: תקין. אחרי זה זכיתי לעוד 2 הריונות תקינים. לצערי לפני כ-5 חודשים היה לי הריון בצוואר הרחם שנפל מעצמו. לפני יומיים שוב עשיתי צילום רחם שהפעם הראה מילוי חלקי בצד ימין בלי פיזור, ובשמאל הודגם מעבר עם פיזור מועט יתכן שיש הידבקויות. הרופא שלי ממליץ על צילום חוזר כי לדעתו לא יתכן שיש חסימה מלאה אם היה הריון צווארי.
שאלתי: האם כדאי לעבור את הפרוצדורה פעם נוספת? בהנחה שהצילום הראשון לא היה טוב, מה לעשות כדי להשיג תוצאות מדוייקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום חוזר תוך חודשיים - כדאי? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו02/03/2011בצעי צילום חוזר במקום שמבצעים גם הזרקה סלקטיבית לחצוצרה- כך שניתן להתגבר על בעיות טכניות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר טוגנדרייך-האם יש טעם בצנתור?שושי26/02/2011
שלום וברכה,
קראתי את כל המידע באתר אודות צנתור חצוצרות, ורציתי להציג את שאלתי:
לאחר שלושה הריונות ספונטניים ותקינים, עברתי הריון חוץ רחמי במהלכו נכרתה החצוצרה הימנית (באופן חלקי).
מיד לאחר מכן, נכנסתי להריון ספונטני שהסתיים בהפלה טבעית בשבוע 8.
שנה לאחר מכן - עוד הריון חוץ רחמי אסימפטומטי משמאל, שהסתיים בהזרקת מטטרוקסט.
בצילום רחם שנעשה לאחר מכן: "מילוי תקין של חלל הרחם עם גבולות תקינים, מעבר תקין של חומר הניגוד לאורך החצוצרה השמאלית ופיזור תקין של חומר הניגוד. חצוצרה ימנית נצפתה בלתי סדירה ונצפה פיזור חומר הניגוד גם בצד זה."
עברתי טיפולי IUI, ונכנסתי להריון תקין ברוך ה'.
כעת, למעלה משנה מאז הלידה עברתי מס' טיפולי IUI שנכשלו. נשלחתי לצילום רחם שתוצאתו: "מצב לאחר סלפינגטומיה מצד ימין. מילוי טוב של חלל הרחם ללא פגמי מילוי. מעבר תקין של חומר הניגוד דרך החצוצרה השמאלי, ופיזור מועט (!) לחלל הצפק.ללא עדות לאי ספיקה צווארית".
שאלותי הן:
1. לאור העובדה שהחצוצרה הימנית לא נצפתה כלל בצילום האחרון, האם יש טעם בצנתורה ופתיחתה, שכן בכל מקרה היא כרותה בחלקה? (או במילים אחרות: האם יגדלו סיכויי להריון?
2. מה המשמעות של פיזור מועט לחלל הצפק? האם החצוצרה השמאלית חסומה בחלקה? האם צנתור בצד זה יוכל לעזור?
ברצוני לציין, שעברתי עוד 2 טיפולי IUI לאחר צילום הרחם, שנכשלו לצערי.
הרופא המטפל ממליץ על IVF, אך איננו מעוניינים בכך ורוצים למצות את כל האפשרויות הקיימות לפני כן.
תודה על תשובתך, וסליחה על האריכות!
נ.ב. ברשותי הדיסקים של שני צילומי הרחם - אם תרצה לראותם אוכל לשלוח אותם בדוא"לץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי: אני בת 31.
שושי27/02/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר טוגנדרייך-האם יש טעם בצנתור? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/02/2011חצוצרה שמאל מודגמת , לכן אין מקום לצינטור
עפ"י הסיפור- אכן מיועדת ל- IVF
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאני24/02/2011
שלום רב,
אני בטיפולי IVF בשל בעיית זרע (בת 34), בטיפול השלישי נקלט ההריון בחצוצרה השמאלית, טופלתי בזריקת מטוטרקסט, לא היה ידוע לי שיש לי בעיה בחצוצרות.
לציין שבצעתי צילום רחם לפני תחילת הטיפולים - לפני כשנה וחודשיים (בינואר 2010) והצילום היה תקין לחלוטין.
כעת אני לפני טיפול IVF נוסף ומאוד חרדה שמקרה זה יישנה, האם עליי לבצע צילום רחם נוסף או בדיקה אחרת?
שאלה נוספת - לא בטוחה שתוכלו לענות לי - בזמן מחזור יש לי כאבי מחזור תמיד רק בצד שמאל - גב תחתון (האם זה מרמז על בעיה בצד זה שבגללה נקלטתי להריון בחצוצרה שמאל)?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/02/2011אין צורך בצילום רחם
יש להמשיך ב- IVF
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אם אפשר שאלה נוספת
אני02/03/2011האם זה שההריון נקלט בחצוצרה מעיד בוודאות על כך שיש לי בעיה בחצוצרה?
ואם כן - הרי שסביר שמקרה זה יקרה שוב, אז לא עדיף לבדוק ולעשות בירור למה מלכתחילה ההריון נקלט בחצוצרה לפני תחילת טיפול IVF נוסף?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אם אפשר שאלה נוספת - תגובה
פרופ' ראול אורביטו02/03/2011אכן יש בעיה בחצוצרה
הסיכוי להריון חצוצרתי חוזר גבוה יותר
ביצוע צילום רחם, או כל בדיקה אחרת לא תפחית את הסיכון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידרוספלניקסמירב23/02/2011
שלום,
אובחנתי בצילום רחם כבעלת 2 חצוצרות שהזדהמו ונדבקו.
מיד הוקפצנו לטיפול הפרייה שלא צלח, וגם לא החזרת העוברים שאחריו.
אנחנו מתלבטים האם להוציא את החצוצרות כדי להגדיל את הסיכויים להצלחת טיפולי ההפרייה. האם באמת סיכויי ההצלחה גדלים באופן משמעותי לאחר הוצאת חצוצרות?
והאם ד"ר פומרנץ מנתניה מתאים לביצוע ההוצאה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידרוספלניקס - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/02/2011בנוכחות הידרוסלפינגס- הסיכוי להריון הינו 50% והסיכוי להפלה כפול
כריתת חצוצרות מוצלחת משפרת באופן משמעותי את הסיכוי להריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם הסבראילנה21/02/2011
שלום לך ד"ר טוגנרייך!
עשיתי אצלך לפני חודש צילום רחם ו תוצאות הם: חצוצרה שמאלית איננה ניכרתה ביגלל 2 היריונות חוץ לרחם
חצוצרה ימנית יש פיזור ו מעבר חומר ניגודי (לא כתוב העם חצוצרה פתוחה)
העםו יש תיקווה עדיין ש הכול בסדר ו חצוצרה תקינה ו אפשר להיכנס באופן טבעי להיריון בלי הפריה.?
מה לדעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם הסבר - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/02/2011מעבר + פיזור- המשמעות שחצוצרה פתוחה, ולכן ניתן גם להרות באמצעותה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם -קופת חולים לאומיתאלמונית21/02/2011
אני חברה בקופת חולים לאומית וזקוקה לצילום רחם.
היכן ניתן לקבוע לדר' טוגנדרייך במסגרת הקופה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם -קופת חולים לאומית - תגובה
פרופ' ראול אורביטו21/02/2011פניות אישיות לד"ר טוגנדרייך, נא לפנות למרפאתו ברח' בן גוריון 183 גבעתיים
050-5621467
למיטב ידיעתי, לא עובד בלאומית (ראי פירוט גם במדור שאלות נפוצות בפורום)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקטוסלפינגס דו צדדיאורית20/02/2011
שלום רב,
כיוון שאני מופנית לכריתת חצוצרות על סמך צילום רחם (ולאחר ניסיונות IVF שכשלו) ועוד אין לי ילדים, גילי לא ממש מהווה יתרון (39) ובאופן כללי לא ממש בא לי להיפרד מחלקים מגופי שיותירו אותי נתונה לחסדי הרפואה בלבד - אבקש דעתך לגביי תהיותיי:
בפענוח נכתב סקטוסלפינגס דו צדדי. ללא מעבר וללא פיזור.
* האם תיתכן טעות באבחנה בצילום רחם? למשל, האם ייתכן שהיה מעבר חומר לאחר שהבדיקה הסתיימה? ואם כן, מה משמעות הדבר?
* באם הבדיקה בוצעה ביום הביוץ - האם הדבר עשוי היה להטות את הבדיקה?
* האם יש מניעה לחזור על צילום רחם בחלוף מספר חודשים? ואם כן, כמה זמן צריך לחלוף מפעם לפעם?
* האם לפרסקופיה תוכל לאשש/לשלול את אשר נצפה בצילום רחם באופן טוב יותר?
* האם קשירת חצוצרות עדיפה על כריתה?
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקטוסלפינגס דו צדדי - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/02/2011גם אם קיים מעבר\דלף מאוחר, עדין האבחנה תקיפה
התיזמון לא ישנה, ואיןטעם לחזור על הצילום
הלפרוסקופיה תאשר\תשלול, יכולה לאבחן פתולוגיות נוספות (כמו אנדומטריוזיס) הניתנות לטיפול
כריתה עדיפה, אולם אם קיים קושי טכני- קושרים
נתון לשיקול דעתו של המבצע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי צילום רחםויקה20/02/2011
שלום,
שמעתי שהיום כבר לא משתמשים בתופסנים שמקבעים את הרחם, אלא ישר מכניסים את הצינור אל תוך הרחם.
באיזו שיטה ד"ר דניאל משתמש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/02/2011בכל השיטות
לגבי פניות אישיות לד"ר טוגנדרייך, נא לפנות למרפאתו ברח' בן גוריון 183 גבעתיים
050-5621467* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך21/02/2011קיימות מספר טכניקות לביצוע צילום רחם וחצוצרות.
אני (ד"ר טוגנדרייך) - נוהג להמנע מתפיסת הצוואר
ע"י מכשיר מתכתי הנקרא "תופס צוואר" ומעדיף
להשתמש באביזר הניצמד לצוואר רחם ע"י ריק (וואקום).
לעיתים אין מנוס ואני נאלץ להשתמש בתופס צוואר "רגיל".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר טוגנדרייך על הסבלנות
אתי21/02/2011שהפגנת כלפיי היום במהלך הצילום.
עשיתי צילום רחם אצלך היום בסניף ר"ג. באתי כולי מפוחדת, אחרי שכמעט שבוע אני בקושי ישנה מהלחץ. גם ממה שקראתי באינטרנט וגם פחדתי מההשלכות כגון זיהומים, ניקוב רחם חלילה וכדומה. (כל הדברים שאנחנו חותמים עליהם לפני ביצוע הבדיקה).
נכנסתי אליך כבר בוכה ולחוצה. צרחתי ורציתי להפסיק את הבדיקה באמצע.
אבל אני רוצה לומר שזה נבע מהפחד הקודם איתו באתי. ויש לציין גם שאני סובלת מווגיניסמוס, מה שמכפיל את הקושי שבבדיקה.
אני רוצה לומר לך תודה שלא וויתרת לי ועליי ובכל זאת עשית את הצילום, שבדיעבד לא היתה נוראית כמו שחשבתי. במיוחד שעשינו את הצילום פעמיים, בשביל לראות גם את החצוצרה השנייה.
אני מפה רוצה לומר לכל הבנות שפוחדות לעבור את הבדיקה, אין מה לפחד, כי אם אני עברתי את הבדיקה הזאת, כל אחת יכולה לעבור אותה (בהתחשב לעובדה שבגלל הוגיניסמוס אני אפילו לא יכולה לקיים יחסים מלאים עם בעלי, עברתי את הבדיקה שכאב, אבל לא כמו שחשבתי שיכאב).
ואני מאמינה ובטוחה שכל זה בזכותך ד"ר דניאל, ובזכות העדינות שהסבלנות שהפגנת כלפיי. הרופא שלי אמר לי שאתה הכי טוב שהוא מכיר בתחום, והוא אכן צדק!!!
שוב תודה רבה.
ממני, הפציאנטית הצורחת :-)
נ.ב.
וסליחה באם גרמתי לך לאי נעימות כלשהי....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר טוגנדרייך על הסבלנות - תגובה
פרופ' ראול אורביטו21/02/2011בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח צילום רחם בבקשה דחוףsos19/02/2011
שלום, קצת דחוף
אחרי שנתיים של ניסיונות להיכנס להריון עשיתי צילום רחם ביום ה13 למחזור
יש לציין שטופלתי בכדורי איקקלומין אך ללא הצלחה
תוצאות הבדיקה:
גודל וצורת חלל הרחם בגדר נורמה.
הרחבה משמעותית של החצוצרה הימנית עם מעבר קלוש של חומר ניגוד דרכה.
נראה מעבר חומר ניגוד דרך החצוצרה השמאלית והתפשטות תקינה בחלל האגן
האם הכל בסדר או יש סיבה לדאגה?????
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח צילום רחם בבקשה דחוף - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/02/2011חשד לחסימה חלקית, הפרעה במעבר מימין
שמאל תקין
יש לפנות לרופא פוריות, להמשך טיפולי פוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידת ואקום כגורם לסתימת חצוצרותסיגל17/02/2011
שלום
מה הסיכוי שכתוצאה מלידת ואקום נסתמו חצוצרות ?
אני בת 43 ומנסה להרות בשנית לאחר הריון ספונטני שנגמר בלידת ואקום לפני שנה ו11 חודשים. טופלתי במשך 6 מחזורים באיקקלומין ללא תוצאות למרות שבמעקב הזקיקים היו כל פעם 2 ביציות, בבדיקות ביוץ ביתיות לא קיבלתי אף תשובה חיובית.
היום (היום השביעי לתחילת הווסת) כהמשך טיפול עברתי US ואגינאלי ונראו 2 זקיקים האחד בקוטר 17 מ"מ והשני בקוטר 12 מ"מ. אני שומרת נידה ולכן לפני היום ה12 אנחנו לא מקיימים יחסי מין , האם לאור הנתונים של גודל הזקיקים יתכן שאני מבייצת לפני היום ה14?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידת ואקום כגורם לסתימת חצוצרות - תגובה
פרופ' ראול אורביטו19/02/2011לידת ואקום לא אמורה "לסתום" חצוצרות
מאידך, צילום רחם הינו חלק מבירור פוריות, ואמור לברר את מצב החצוצרות
פרטים לגבי צילום- ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
האם ומתי לבצע צילום ותשובות לגבי מעקב\ טיפול פוריות, עליך להיוועץ במומחה פוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר טוגנדרייךאלמונית17/02/2011
הופניתי לצילום רחם. אני רגישה ליוד והשגתי מידע שניתן לעשות צילום רחם באולטראסאונד ללא יוד. האם טתה מבצע? היכן? האם הבדיקה טובה כמו צילום עם יוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר טוגנדרייך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו19/02/2011פניות אישיות לד"ר טוגנדרייך, נא לפנות למרפאתו ברח' בן גוריון 183 גבעתיים
050-5621467* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםש17/02/2011
מותר לעשות טיפול פנים בהריון?
בשבועות ראשונים והריון יקר?
זה יכול להזיק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה רבה
למה לא עונים?19/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/02/2011לא נמצאת בפורום המתאים
עליך לפנות לפורום הריון ולידה ולהיוועץ עם המרכז לייעוץ טרטולוגי בירושלים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם קיים חשש שהחצוצרות נסתמו ?משה16/02/2011
אישתי עברה צינתור חצוצרות מוצלח לפני חודשיים ומאז עוברת שטיפה לפני הביוץ . בשטיפה האחרונה הרופא אמר לה שרק 2 CC מים עברו לעומת 8CC במקרים רגילים .. האם קיים חשש שהחצוצרות נסתמו או הוצרו? מה הטיפול המועדף במקרים כאלו?
תודה מראש
משה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם קיים חשש שהחצוצרות נסתמו ? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו16/02/2011צינטור שצלח אמור להתמיד לפחות למס' חודשים
כדאי להיוועץ גם עם הרופא המטפל, שמבצע את השטיפה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המשוב
משה17/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמי זה הרופא הזה?
דיצה17/02/2011גם אני עברתי צנתור מוצלח אבל לא הציעו לי לשטוף את החצוצרות אח"כ.
מי הרופא שעושה שטיפות?
גם אני רוצה לבדוק אם אני מתאימה לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטער הטיפול לא נעשה בארץ
משה17/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרעות וצילום רחםויקה16/02/2011
שלום,
קצת רקע על עצמי: אני בת 32, סובלת מווגיניסמוס חריף, מה שמונע מאיתנו לקיים יחסים מלאים. אני נשואה כ-3.5 שנים. מאחורי 3 הזרעות שכשלו. הזרע של בעלי בסדר, בכל הזרעה כ-40 מליון זרעונים בתנועה. הבדיקות ההורמונליות שלי גם בסדר. ועד כמה שידוע לי יש לי ביוץ טבעי. למרות שאת ההזרעות עשינו עם כדורי איקאקלומין וזריקת אוביטרל.
אחרי 3 כשלונות, רופא נשים שלי שלח אותי לצילום רחם. הוא ציין שלפני שהוא ממשיך עם הזרעות על בסיס זריקות, הוא רוצא לראות צילום רחם ולפסול אפשרויות אחרות לאי הצלחת הטיפולים.
השאלה שלי - מאחר ובדיקת צילום רחם היא בדיקה פולשנית, וגם כואבת, האם לא מוקדם לעשות אותו לאחר 3 סיבובי הזרעות? או שעדיף לעשות עכשיו בכדי לא לבזבז זמן? האם צילום רחם יכול לפגוע בפריון? ואפשרות קליטה להריון?
יש לציין כי אני לא סבלתי בעבר מדלקות ברחם, וכמובן שלא ילדתי.
אשמח לתשובה.
יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרעות וצילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו16/02/2011צילום רחם מהווה חלק מבירור אי פוריות ומבוצע במהלך הבירור טיול- ומאוד מקובל לבצע לפני טיפול בגונדוטרופינים והזרעות (כפי שהומלץ לך)
הצילום לא אמור לפגוע אלא אולי לשפר פוריות
אם סבלת בעבר מדלקות באגן (רחם וחצוצרות), כדאי ליטול אנטיביוטיקה סביב הפעולה עפ"י המלצות רופא מטפל
פרטים נוספים על צילום רחם, ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ויקה16/02/2011תודה על המשוב.
רופא נתן לי אנטיביוטיקה וגם משכחי כאבים. האם את האנטיביוטיקה נוטלים רק לאחר הצילום?
ולגבי דלקות, אף פעם לא היו לי דלקות כאלה או אחרות תודה לאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו16/02/2011על אופן המתן יש להיוועץ עם הרופא המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה, בבקשה מחכה למענה
ויקה17/02/2011שלום,
אחד הפרופסורים שקרא את הרקע שלי ענה לי כך:
לא הייתי עושה צילום רחם.
הייתי עושה הזרעות עם זריקות הורמונליות.
לצילום רחם יכולות להיות גם סיבוכים ועדיף לחכות.
אני ממש בדילמה עכשיו.
מהם הסיבוכים האפשריים שיכולים להיות? ומדוע מומלץ לכחות עם זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה, בבקשה מחכה למענה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו19/02/2011תשובה מפורטת לשאלתך- ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה תודה
ויקה19/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה תודה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו19/02/2011כפי שהוסבר, צילום רחם מהוה חלק מבירור אי- פוריות, ונעשה באחד מהשלבים של הבירור. טיפול בהתאם לשיקול דעתו של הרופא המטפל
לגבי הצילום וסיבוכים- תשובה מפורטת ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי הליך צילום רחםמישהי15/02/2011
שלום,
יש לי תור לצילום רחם שבוע הבא אצל ד"ר דניאל טוגנדרייך.
אני לא יודעת איך הבדיקה מתבצעת ואשמח לקצת הסבר בכדי לא להיות בשוק בזמן הבדיקה.
האם מכניסים רק קטטר צר כמו בהזרעות שדרכו מזרימים את החומר? או שגם תופסים את צוואר הרחם במכשיר כלשהו?
קראתי איפה שהוא שתופסים גם את צוואר הרחם ומותחים אותו.... וגם הרופא שלי אמר משהו לגבי זה.
אשמח לדעת מהי השיטה שמשתמשים בה כיום? (אני עוברת את הצילום בסניף ר"ג).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי הליך צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו15/02/2011תשובות מפורטות לשאלותיך ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



