פורום בעיות מפרקים, החלפת מפרק, בעיות ברכיים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קרע ברצועה הצולבת
    איתן אברהם
    22/07/2011

    שלום וברכה.לפני כתשעה חודשים נפגעתי במשחק כדורגל, לאחר בדיקת MRI שביצעתי התברר שיש לי קרעים ברצועה הצולבת ACL וכן במינסקוס הפנימי והחיצוני, נציין ששמונה חודשים התנהתי די כרגיל ואפילו ביצעתי כחמש ריצות במהלך התקופה ( לא ידעתי שמדובר בקרע, אלא שמידי פעם התפתחו דלקות באזור ולכן דרשתי בדיקה רצינית), האם אין מנוס מניתוח? או אולי יש דרכים נוספות להתמודד עם הבעיה וחוסר היציבות של הברך.?! ( אני מרגיש קיליקים בברך כשאני הולך, אבל אפשר לחיות עם זה) תודה מראש. ממתין לתשובה בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרע ברצועה הצולבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע ברצועה הצולבת - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    24/07/2011

    ההחלטה אם צריך לנתח או לוא תתקבל אחרי שאורופד ברכיים ישמע מה מפריע לך ויבידוק אותך. תשובת ה- MRI מציעה שצריך לנתח אך החלטה סופית רק אחרי שתבדק פיסית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בצד הפנימי שמאלי של ברך ימין
    ענת
    22/07/2011

    שלום
    אני בת 57 הולכת כל יום 5 ק"מ ורוכבת על אופני הרים. מזה כמה חודשים יש לי כאבים בחלק הפנימי שמאלי של הברך הימנית. הכאבים מורגשים כאשר אני מיישרת את הרגל עד הסוף, בתחילת הליכה בעמידה ממושכת ובמנחים מסויימים כמו שילוב רגליים. ( אין כאב ברכיבה. טופלתי באטופן ולא היה שם שינוי. עשיתי צילום ונקבע שם מבנה סקלרוטי בפימור הדיסטלי מרווח תוך מפרקי שמור, מומלץ מיפוי עצמות. מה המשמעות ומה ניתן לעשות בלי להפסיק את הפעילות הספורטיבית.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בצד הפנימי שמאלי של ברך ימין - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    24/07/2011

    התשובה של הצילום לא בהכרח מסבירה למה הכאבים. גשי להיבדק על ידי מומחה ברכיים ורק אחר כך תתקבל החלטה מבוססת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארט 50
    יהושע
    22/07/2011

    בן 61 סובל משחיקת סחוסים ב 2 הברכיים , פרט לכך בריא לחלוטין !

    האם נטילת ארט 50 לאורך זמן עלול לפגוע בגוף ?
    היש מיגבלת זמן או אפשר לקחת "כל החיים" ?
    האם מותר לבלוע סלקוקס 200 מדי פעם ? או לעשות הפסקה עם ה"ארט 50" בזמן נטילת הסלקוקס ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ארט 50

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארט 50 - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    24/07/2011

    עד כמה שידוע היוםף נטילת ארט 50 לתקופות ארוכות אינה גורמת לפגיעה מיוחדת. ניתן לקחת סלקוקס מעת לעת אם אין לך כיב או רגישות לתרופה. באופן כללי יש לקחת כל תרופה רק בהמלצת רופא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים כתוצאה מנפילה על אגן שמאל
    לילי
    19/07/2011

    אני בת 39 כיום. לפני שנתיים וחצי החלקתי ונפלתי על אגן שמאל. לא התייחסתי לכך בכובד ראש. אך התחילו לי כאבים באגן שמאל שהקרינו לרגל שמאל עד מתחת לברך ולאזור אחורי, מתחת לגב תחתון שמאלי. עברתי טיפולי פיזיותרפיה, עיסויים באופן פרטי, מדבקות שניתנו לי לעשרה ימים על ידי אורטופד למשך היום לאזור, ואפילו טיפולי דיקור סיני. לצערי יש תקופות רגיעה אך הכאבים חוזרים שוב ושוב ואז אני משתמשת בכדורים נגד כאבים. אני מאוד מודאגת ולמרות שנמנעת עד כה, אני מעוניינת לעשות כיום בדיקה מעמיקה יותר. צילום רנטגן שנעשה היה ללא ממצא. מה נכון לעשות, סיטי? מיפוי עצמות? MRI.
    האם בכל הבדיקות האלה יש קרינה ובאיזה מהן יש קרינה נמוכה ומה עשוי לעזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים כתוצאה מנפילה על אגן שמאל - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    24/07/2011

    סדר העבודה הנכון הוא קודם להיבדק על ידי אורטופד שיחליט איזה צילומי רנטגן הוא צריך. רק אחר כך אם צרים מבצעים או מיפוי או CT או MRI תלוי מה החשד ומה רוצים לראות. בצילומים רגילים יש מעט קרינה, ב- CT ןמיפוי - די הרבה, ב- MRI בכלל לא.
    אך יש לזכור שבעיות עצם נראות הכי טוב בצילום רגיל או ב- CT ולא ב- MRI.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 2 שאלות לד"ר
    א(שם בדוי)
    19/07/2011

    1.אני שחקן כדורגל בן 20, האם מתיחות לגיד אכילס לפני ואחרי אימון גופני יכולות למנוע פציעה בגיד אכילס?

    2.לפני שנתיים וחצי שיחקתי כדורגל ונכנסתי עם מישהו רגל ברגל בעוצמה חזקה, העצם הבולטת בכף הרגל, איפה שיש את Hallux valgus התנפח לי וסבלתי מכאבים עזים עד שהתחלתי פיזוטרפיה, אחד הדוקטורים (מומחה) במכון אמר לי שזו פציעה כזו שקוראת להרבה שחקני כדורגל וכל פעם שתקבל מכה זה יכאב לך. עשיתי טיפולים שכללו חשמל אולטרסונד ועוד ועוד וזה באמת עזר נגד הכאבים אבל לא לנפיחות. חזרתי לשחק ואז עוד פעם הרגשתי שזה מציק לי ועוד פעם עשיתי פיזוטרפיה מספר חודשיים שבאמת מרגיעים את הכאב אבל לא יותר. חשוב לי להגיד שיש את הפציעה הזאת לכמה חברים מהקבוצה שלי שיש להם את זה כל הקריירה, הם בני 30 ומשהו.
    אני רק רוצה שתסביר לי למה המפרק הזה כל כך רגיש? מה יש בזה שצריך לסבול כל הזמן-ככה הדוקטור אפילו אמר לי. תוכל לפרט לי בבקשה-סליחה על ההודעה הארוכה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    2 שאלות לד"ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 2 שאלות לד"ר - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    19/07/2011

    זהו מפרק הנושא משקל רב ופעיל בכל צעד. כל הפרעה בו גורמת לכאביםץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ד"ר אבל תוכל להסביר לי מה

    א(שם בדוי)
    19/07/2011

    זה אומר שהמפרק הזה נושא משקל רב? תוכל לתת לי דוגמא מהיום יום או מאימון גופני?
    אלף תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בצקת וקרע בסחוס הפיקה - מה עושים??
    אלה
    18/07/2011

    שלום, אני בת 33 וסובלת מכאב בברך ימין מזה חצי שנה, לאחר התעמלות אירובית ובהמשך בעקבות נפילה על הברך והחמרה בכאב.
    טיפולים פיזיוטרפיים שנעשו לפני כ- 4 חודשים לא הועילו.
    כיום, מתקשה לעלות ולרדת מדרגות ולבצע הליכות ממושכות (כרוך בכאבים ו"קנקים"), והברך לעיתים מבצעת כיפוף פתאומי תוך כדי הליכה.
    בדיקת MRI (ללא חומר ניגוד) הראתה מוקד בצקת בחוד הפיקה עם נזק בינוני לסחוס הפיקה בסמוך, כולל קרע לא לכל העובי בסחוס, וכן בצקת קלה אחורית לאחז גיד הפיקה לפיקה.

    אשמח לקבל מענה לשאלות:
    1. האם טיפולים שמרניים בלבד אמור לפתור את הבעיה?
    2. האם לסחוס ישנה יכולת להשתקם משמעותית עקב טיפול שמרני?
    3. האם קיים פתרון ניתוחי? האם בכלל מומלץ?
    4. האם אוכל לחזור להתעמל?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בצקת וקרע בסחוס הפיקה - מה עושים?? - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    19/07/2011

    ברור שכוון הטיפול הראשוני צריך להיות שמרני. פיסיוטרפיה לחיזוק שרירי הירך הקדמיים ולאיזון מהלך הפיקה. שמוש בברכית מעת לעת. הזרקות לברך ועוד. פתרונות ניתוחיים לבעיה זו אינם טובים וגיעים אליהם רק כשאין ברירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום MRI לברך אבחנה וטיפול
    קמי
    17/07/2011

    שלום רב,
    להלן ממצאי צילומי MRI . אבקש לדעת מהי האבחנה והטיפול הנדרש.
    בתודה מראש.

    תוצאות סריקה בתהודה מגנטית של ברך שמאל:

    1. סימני בצקת תוך לשדית די נרחבת בקונדיל הפמורלי הלטרלי. בצקת זו נראית כממוקמת הן בהיפופיזה והן במטדיאפיזה הדיסטלית של הפמור. לציין נוכחות של אי גרמי קטן בשטח הפנים הארטיקולרי של הקונדיל הפמורלי הלטרלי וקטורו כ-5.3 מ"מ. מבנה תקין של הסחוסים. סימני בצקת סב גרמית מודגמים סביב הקונדיל הטיביאלי המדיאלי. כמו כן מודגמת מעט בצקת סב גרמית סביב הקונדילים הפמורלים.יתר העצמות נראות עם סיגנל שמור.
    2. מבנה תקין של הסהרון הלטרלי.סימני ניוון קלים בקרן האחורית של הסהרון המדיאלי אך ללא סימני קרע וללא מעורבות שטח הפנים.
    3. מבנה תקין של ה- LCL, MCL, PCL, ACL וגידי הפטלה והקוודריצפס.
    4. רושם של שחיקה סחוסית בחלק העליון,בפסט הלטרלי של הפיקה.
    5. בגומה הפופליטאלית מודגמות ציסטה סינוביאלית אחורית מדיאלית זעירה ע"ש בייקר.
    6. ריבוי מתון של נוזל סינוביאלי בבורסה הסופרה-פטלרית וברצסים הפארא פטלרים. פליקה קטנה בחלק האחורי של הרצס הפארא פטלרי הלטרלי.
    7. בצקת תת עורית באספקט הקדמי של הברך.
    8. מבנה תקין של השרירים.
    9. לאחר הזרקה של גדוליניום לוריד מודגמת האדרה היקפית של הסינוביה. כמו כן מודגמת האדרה באותם איזורים בצקתיים היפרמים הסב גרמיים המתוארים לעיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום MRI לברך אבחנה וטיפול - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    18/07/2011

    יש קצת מכל דבר, שנויי שחיקה, קרעים קטנים וציסטה זעירה. לא מחליטים על טיפול רק לפי בדיקת MRI. צריך לשמוע מה מפריע לך לבדוק ידנית את הברך ורק אחר כך להחליט אם הטיפול רק כדורים ופיסיוטרפיה או בהזרקות לברך או ניתוח ארטרוסקופי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר סחוס
    חנן
    17/07/2011

    שלום רב,
    מה ניתן לעשות לגבי בעיה של חסר סחוס? מה עלי לעשות בשביל לחזור לספורט ולהעלים את הכאב בזמן ריצה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חסר סחוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר סחוס - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    17/07/2011

    "חסר סחוס" אינו מגדיר את הבעייה שלך ולכן לא אוכל להציע פתרון התפור באופן ספציפי למקרה שלך. באופן כללי לאנשים צעירים עם נזק ממוקד לסחוס בשטח קטן אך שאר הסחוס בריא, ניתן לבצע השתלת סחוס במקום הנזק או פעולה כירורגית ארטרוסקופית הקרוייה מיקרו-שברים בה מגרים את העצם החשופה לגדל סחוס השונה מעט מהסחוס המקורי אבל מספיק טוב. לאנשים מבוגרים שם שחיקת סחוס נרחבת או חסר סחוס נרחב הפתרון הוא ניתוחי החלפת מפרקים. יש רבים הנופלים בין שתי הקצוות ולהם מציעים זריקות שונות כמו קורטיזון או זריקות שעיקר פעולתן מעין שימון של הברך כמו זריקות "כרבולת".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר סחוס

    חנן
    18/07/2011

    תודה גדולה, בעניין הגיל, אני בן 32 ובהמשך לתשובתך להלן התוצאה של החסר סחוס שאותה הבנתי מקריאה ללא ידע מקצועי כמובן:

    מבנה גרמי ומפרקי - נראה איזור של חסר סחוס ההיאליני במימדים של 12*6.5 מ"מ
    מלווה נזק ובצקת סובכונדרלים בפנים האינפריורים של הקונדיל הפמורלי הלטרלי.
    נראים טילט וסובלוקסציה לטרלים קלים של הפיקה.

    כל שאר התוצאות בבדיקה היו רשומים - בגובה ואות תקינים.

    לסיכום:
    *******
    1. לזיה אוסטאוכונדדרלית כמתואר בפנים האינפריורים של הקונדיל הפמורלי הלטרלי.
    2. טילט וסובלוקסציה לטרלים קלים של הפיקה.

    מה המשמעות/אבחנתך של תוצאות הבדיקה? מה אתה חושב שעלי לעשות מתוך האפשרויות הקיימות?

    בתודה מראש ובברכה, הידע מאוד יעזור לי בהמשך טיפול הבעיה!
    חנן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר סחוס - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    18/07/2011

    ייתכן שאתה מתאים לפרוצדורה של השתלת סחוס או מיקרו-שברים. לא אוכל לדעת בודאות אלא אם כן אראה את הצילומים במו עיני ואבדוק אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר סחוס

    חנן
    04/08/2011

    שלום רב,
    פעולה כירורגית ארטרוסקופית הקרויה מיקרו שברים, מה זה למעשה? כלומר איך מגרים את העצם החשופה לגדל סחוס השונה מעט מהסחוס המקורי אבל מספיק טוב?

    בנוסף, אם צריך לבחור, האם השתלת סחוס עדיפה?

    בתודה מראש, חנן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר סחוס

    חנן
    08/08/2011

    הוצע לי ע"י שני רופאים לבצע ניתוח. ניתוח שבו מבצעים פעולה כירורגית שנקראת מיקרו שברים. תוכל להסביר לי בכמה מילים מה למעשה מבצעים בפעולה כזו? האם זו פעולה שכיחה וכדאית בתחום? יש סיכון בפעולה כזו שהכאב יחמיר לאחר מכן?

    האם פיזיותרפיה יכולה לפתור את הנזק הסחוסי???

    אעשה ניתוח אם צריך, חשוב לי להעלים את הכאב שביום יום ובנוסף לחזור לפעילות ספורטיבית, אני פשוט רוצה להיות שלם עם עצמי.

    אודה לכל מידע שתוכל לתת לי שיעזור לי לשקול מה לעשות.
    בתודה מראש, חנן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר סחוס - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/08/2011

    שלום חנן, כבר נתתי לך את כל ההסברים הכלליים בנושא, לא אוכל להרגיע אותך או לנחש מה יהיו התוצאות שלך כי אינני מכיר ספציפית את המקרה שלך. עם היידע שנתתי לך - גש למנתח שבחרת והצג לפנין את השאלות שלך. תקבל ממנו תשובות המתאימות בדיוק למקרה שלך ואז תחליט אם אתה הולך לניתוח או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • AVN מפרק ירך שמאל
    ליאת
    16/07/2011

    ב- אוקטובר 2009 עברתי תאונת דרכים בעקבותיה התפתח AVN במפרק ירך שמאל. מזה כ- 9 חודשים מתהלכת עם קביים בהמלצת רופא אורטופד. ביקרתי אצל מס' אורטופדים אם במסגרת פרטים ואם במסגרת קופת חולים, אבל תחושתי היא שאיני מקבלת טיפול הולם או יעיל שכן לא חל שיפור במצב הרגל מאז התאונה. קיבלתי מס' שמות של רופאים בהמלצת חברים אך אשמח לקבל מכם המלצה על רופא מומחה בתחום AVN במפרק הירך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    AVN מפרק ירך שמאל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • AVN מפרק ירך שמאל - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    17/07/2011

    איננו ממליצים על שמות של רופאים במדור זה. אין מומחים לAVN . כל אורופד מומחה מכיר את הבעייה ודרכי הטיפול בה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברך פגועה! - מהו צילום תלת פאזי ?
    טניה
    16/07/2011

    שלום.
    לפני חדשיים נפלתי . ב mri לא רואים משהו ברור ונשלחתי לעשות צילום תלת פאזי !?
    פרופ" הלפרין מתעקש לא לנתח כמו גם ד"ר אגר + ד"ר בר - הטובים מכולם !!! - אך הפיזיו " הורג " אותי ולא מקדם ממש!!!
    מה אפשר לראות בתלת פאזי הזה שיקדם?
    ממש יאוש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברך פגועה! - מהו צילום תלת פאזי ? - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    16/07/2011

    כנראה לא מדובר בצילום תלת פאזי אלא במיפוי. במיפוי ניתן לראות איזורי פעילות גרמית, המיפוי מדגים אזורי דלקת, אזורי שחיקה, אזורי עומס יתר, בעיות אספקת דם לעצם, איזורי טראומה - שברים סדקים, וכמובן גידולים - כל אלה רואים טוב במיפוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בברך שמאל
    oty
    13/07/2011

    לפני חודש וחצי היתי מעורב בתאונת אופנוע בו רכבתי, היתי ממוגן היטב כולל מגיני ברכיים, בצילומים לא נמצא כל פגיעה בברך שמאל, האורטופד טען שמצב הברך מתאים לגילי -67אך יש לי כאבים בברך בפינה השמאלית של הפיקה בעקר בעת עליה במדרגות. יש גם תיקים בעת תנועת הברך ללא כאב. היו לי כאבי ברכיים לפני כחצי שנה שעברו לאחר נטילת כדורי אורתופן 600.
    אני עוסק בפיקוח על עבודות בנייה מטפס על סולמות, פיגומים ועולה הרבה קומות ברגל. היום אני לא מסוגל לעשות פעולות אלה.
    אורטופד שבדק אותי ידנית קבע שיש לי osteoarthritis ו - patellar gliding מגביר כאב, אין נוזלים בתוך הפרק. המליץ על חגורת ברך : oa every day djo .
    שאלתי: כיצד ניתן להוכיח שהנפילה על הברך החמירה את מצב הברך חוץ מהעובדה שיש לי כאבים קשים. ?
    האם החגורה הזו הניראת כמו פרוטזה הנה יקרה מאוד , היש פתרונות אחרים.
    לא נעשה צילום סיטי מיפוי או אולטרסאונד לברך.

    תודה מראש
    oty

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בברך שמאל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בברך שמאל - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    14/07/2011

    לא ניתן להוכיח שהתאונה החמירה את המצב אל אם היו ממצאים ברורים כמו שבר של הפיקה בזמן התאונה. על פי התאור לשך והמקצוע + הגיל, מדובר בשחיקת סחוסי הפיקה שאינה קשורה לתאונה. מגן ברך וטיפול פיסיוטרפי הם הטיפולים המומלצים. לא צריך צילומים מיוחדים לאבחנה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר מרוסק בברך
    תמי ליס
    12/07/2011

    שלום לכולם, אתמול בעלי עשה תאונה עם האופנוע וריסק את הברך. תחילה אמרו לנו שזהו שבר מאוד מסובך ושחייבים לנתח. בעלי מאושפז בבי"ח עם כאבים עזים ולפי מה שהרופא הסביר שתי העצמות - הגדולה והקטנה בשוק מפוררות לחתיכות קטנות. הוא טוען שלא ניתן להחזיר את המצב לתפקוד מלא ומקווה שיוכל לשחזר את העצם כך שבעלי יוכל לקפל ולו מעט את הברך. הרגל שלו כולה מאוד נפוחה וכפי שציינתי הכאב עז. היום הודיע לנו הרופא שהוא משחרר את בעלי הביתה לשבוע ויומיים - ורק אז מחזיר אותו לניתוח בגלל הנפיחות במקום.
    השאלות שלי הן
    א. האם לגיטימי לחכות במצב שכזה כ"כ הרבה זמן או שעלינו לדרוש התערבות מיידית?
    ב. מהניסיון שלכם האם באמת שבר מרוסק בברך הינו סוף פסוק ולא ניתן לעשות משהו יותר מועיל? אם כן אשמח לרעיונות...
    ג. ישנם הרבה מומחים לברכיים איך אני אדע כי הרופא שאמור לנתח את בעלי הוא אחד מהם?
    אני אשמח מאוד לתשובתכם שכן אני כבר אובדת עצות.
    רוצה נורא לסמוך על מישהו שידריך אותנו לכיוון הנכון.
    תודה מראש!
    תמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר מרוסק בברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר מרוסק בברך - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    14/07/2011

    1. אם הנפיחות רבה, אפשר ולפעמים צריך, לחכות כשבוע עד רדת הנפיחות ולנתח, אין בעייה מבחינת השברים וסכויי ההחלמה שלהם
    2.כדי לענות מה מומלץ לעשות אני חייב לראות את הצילומים
    3.הוא ינותח בבית חולים ציבורי, אין אפשרות לדעת מי ינתח וגם אי אפשר לבחור, אם יש לו ביטוח פרטי דרך אחת מחברות הביטוח, אפשר להעביר אותו למדיקל בהרצליה או אסותא ולנתח אותו כחולה פרטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בפיקה-שיקום
    אחד מהעם
    12/07/2011

    שלום ד"ר.
    בן 22, עם פגיעה בסחוס הפיקה שהתרחשה ככל הנראה עקב שני ארטרוסקופיות להוצאת מינסיקוס קרוע.
    כיום לאחר חצי שנה של פיזיו', מגבלה בכיפוף, במדרגות, כריגעה, הליכה מרובה, וכדו' (כמובן שאין מה לדבר על ריצות וקפיצות...)

    המנתח כתב כי הסימפטומטולוגיה הינה PF.
    בשלב זה המנתח רוצה לנסות לתת צ'אנס אחרון לפיזיותרפיה (למשך 3 חודשים), אם זה לא יעזור לנסות טיפול APOS לשלושה חודשים.

    ואם גם זה לא יעזור יהיה צורך בניתוח- שבו מנסרים את השוק ומרחיקים אותה מהפיקה (ממקמים את עצם השוק במקום אחר וממסמרים אותה, אם הבנתי טוב?!).
    לפי מה שהבנתי ממנו, הפגיעה בפיקה לא תירפא, והטיפולים השמרניים מיועדים בעיקר בכדי להקל על הכאבים ולשפר מגבלות. (אגב, המנתח לא ממליץ על זריקות אלו ואחרות מכייון שהוא טוען שבסחוס הפיקה זריקות אלו אינם יעילות במיוחד).

    א. האם לדעתך יש לשקול טיפולים שמרניים נוספים? טבעיים למשל?
    ב. האם הניתוח כן עוזר לטפל בפגיעה בפיקה?
    ג. האם זהו ניתוח מסובך? יש סיבה לכך שלא כדאי לבצע אותו כבר עכשיו, הרי אני מניח שבשלב כלשהו בחיים אצטרך לעבור אותו, וההיגיון אומר שעדיף לעשות זאת ככל שהאדם יותר צעיר.
    ד. האם אחרי ניתוח כזה חוזרים לתפקד כרגיל, השיקום ארוך?

    לתשובתך אודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה בפיקה-שיקום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כריגעה= כריעה

    אחד מהעם
    12/07/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בפיקה-שיקום - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    12/07/2011

    א. אפשר לנסות, זה אינו מזיק.
    ב הניתוח מרחיק את הפיקה ממרכיבי הברך ובכך מוריד את החיכוך והכאבים.
    ג. הניתוח אינו מסובך בידים של אורטופד מנוסה.
    ד. השיקום הוא מס' חדשים, ואמורים לחזור לתפקוד מלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    אחד מהעם
    12/07/2011

    רק עוד שאלה אם אפשר:

    כיצד הניתוח הזה נקרא?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בסחוס הפיקה
    אילן
    08/07/2011

    שלום רב,
    אני בן 43. סובל מכאבים בברך ימין מזה שנה כתוצאה ממאמץ ספורטיבי. בצילומי רנטגן ואולטרה סאונד לא מצאו כלום. במיפוי מצאו את הממצאים הבאים:

    במיפוי נראתה קליטה דיפוזית מוגברת דו-צדדית בברכיים, כולל את עצמות הפיקה
    הבולטת יותר בברך הימנית.
    בבדיקה הטומוגרפית (ספקט) – נראית קליטה תקינה במשטחים המפרקיים של שתי
    הברכיים,
    והדגשה בולטת ביותר של עצם הפיקה מימין.
    שאר השלד תקין.
    סיכום:
    הממצא בברך הימנית מתאים לתהליך ארטריטי פטלו-פמורלי בולט.
    שינויים ארטריטים קלים בשתי הברכיים.

    ברצוני לדעת נתונים אודות ניתוח לתיקון הסחוס סיכויים/סיכונים, משך החלמה, האם מגבסים, האם הפיתרון הוא זמני או לאורך שנים רבות וכו')

    אודה לכם על תשובתכם


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה בסחוס הפיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בסחוס הפיקה - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    08/07/2011

    לצערי, עד כה לא מצאה הרפואה טיפול טוב לנזק ניווני של סחוס של פיקה או של ברך בכלל.
    הטיפולים הקיימים בסחוס, מיועדים לנזק ממוקד, וגם הם לא תמיד מצליחים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בברך .
    שרון
    08/07/2011

    לפני כ -5 ימים נפצעתי בעת נסיעה על סקייטבורד.
    אף על פי שלא נפלתי על הברך אלא על היד חשתי כאב חריף בברך ומיד לאחר שחלף הכאב הברך התנפחה (חשתי כאב חריף בערך במשך 2 - 3 דקות)
    שמתי על הברך קרח וגם חבשתי אותה בתחבושת אלסטית .
    כשהגעתי אל הרופא הוא אמר שעליי לנוח כ-שבועיים בבית ואז לחזור אליו ולביקורת ..
    עברו כב 4 ימים מאז, הנפיחות ירדה במקצת ואני כבר לא מרגיש שום כאבים ואני אפילו יכול לדרוך עליה וללכת אך אין שום הבדל בטווח תנועה של הרגל שלי.
    אני לא יכול לישר אתה לגמרי ואני יכול לכופף אותה עד לכ90 מעלות.
    כמו כן, הברך שלי גם כל הזמן "ננעלת" בזווית של כ-40 מעלות בכל פעם שאני מרפה אותה.
    לפי מרב הבנתי סביר להניח שקרעתי את המיניסקוס ושבמקרה כזה צריך לעבור ארתוסקופיה בברך .

    השאלות שלי הן :
    1.האם כדי לי להמשיך ולחכות עוד כ10 ימים במנוחה בבית כפי שהרופא אמר או לפנות כבר היום או מחר אל הרופא לבדוק אם אכן קרעתי את המיניסקוס?
    2.האם יש דרך לטפל במינסקוס שניפגע כפי שתיארתי ללא צורך בניתוח ?(בטיפול שמרני הכוונה..)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה בברך .

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בברך . - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    08/07/2011

    1. אין צורך להמתין יותר.
    2. אין טיפול שמרני (לא ניתוחי) לקרע חריף של מניסקוס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום