פורום בעיות מפרקים, החלפת מפרק, בעיות ברכיים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מיפוי עצמות בשל כאבי ברכיים
    מיקי
    08/07/2011

    בבקשה הסבירו לי בשפה פשוטה מה יש לי, האם ניתן לתקן את המצב?
    אישה גיל 52
    וזה התוצאות-
    ברך ימין הודגםBLOOD POOL מעט מוגבר וקליטה מוגברת במיפוי המאוחר, ממוקמת רטרופטלרית, מעידה על שינויים פטלופמורלים פעילים.
    רושם לקליטה מוגברת דיפוזית בשתי הברכיים משני צידי המפרק, מעלה חשד לשינויים אוסטאוארטריטים קלים.
    בשאר הסריקה: מודגמת קליטה מוגברת באספקט המדיאלי של הMIDFOOT בשתי כפות רגליים, בולטת יותר מימין ומתאימה ל ACCESSORY NAVICULAR BONE . קליטה מוגברת באספקט פלנטרי של הקלקנאוסים מתאימה ל FASCEITIS PLANTAR לסיכום: חשד לשינויים אוסטאוארטריטים קלים בשתי הברכיים, עם שינויים פטלופמורלים פעילים בברך שמאל. וממצאים בכפות רגליים.
    תודה
    מיקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי עצמות בשל כאבי ברכיים - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/07/2011

    המקומות בהן הנראתה קליטה הם מקומות המראים שינויי שחיקה קלים. בברכיים ובכפות הרגליים. אני מניח שהמיפוי בוצע רק בשל כאבי ברכיים. שם רואים את סמני השחיקה הקלים במפרק הברך עצמו ןבפיקות הברך. לא נראה רציני. מומלץ טיפול פיסיוטרפי. דברי עם הרופא ששלח אותך למיפוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מיקי
    08/07/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים ארטרוטיים
    זהבה
    07/07/2011

    שלום, נפלתי לפני כחמישה חודשים ונפגעתי בכתף הימנית. עדיין יש מגבלה בתנועה ומעט כאבים. בבדיקת אם.אר.אי. לבד מקרע בעובי מלא של הגיד סופרה ספינטוס והתרחקות מה-GT כ-10 מ"מ. . מעט נוזל יתר במפרק גלנו-הומרלי ובורסה SD. שינויים ארטרוטיים במפרק ACJ. סימנים אטרופיים בינוניים של השריר סופרה ספינטוס. לאחר הזרקת גדוליניום הודגמה האדרה באזור המפרקי ה-ACJ ובאזור המפרקי גלנו-המורלי.

    שאלות: א. אשמח להבין בדיוק מה אומרת התשובה. הבנתי שיש קרע מלא, אבל לא הבנתי את כל מה שכתוב.
    ב. האם השינויים הארטרוטיים במפרק ACJ אומרים שזה שחיקה של הסחוס בו, והאם השחיקה הזו יכולה להיות כתוצאה מהנפילה? [הכתף השניה בסדר. כי בצילום רנטגן ראו רק בכתף הזו משהו עמום בעצם ולא בכתף השניה]
    ג. אילו אפשרויות עומדות בפני חוץ מניתוח [שאני לא רוצה בו]
    בתודה מראש,
    זהבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינויים ארטרוטיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים ארטרוטיים - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/07/2011

    הבדיקה מתארת שחיקה באיזורים שונים בכתף וקרע בגיד הסופרא ספינטוס. גיד זה נוהג להקרע אצל אנשים רבים ביחוד סביב גיל 50-60 ואילך. לרבים הקרע בגיד לא מפריע והם אפילו לא יודעים על קיומו. האם ניסית טיפול פיסיוטרפי, טיפול תרופתי או הזרקת קורטיזון לכתף. אם כן אז הדרך היחידה שנותרה לך הוא הניתוח. אם לא כל כך מציק ואת יכולה לחכות, אז לפעמים הכאב חולף לבד אבל זה יכול לקחת למעלה משנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר שחזור ACL
    בנימין
    07/07/2011

    שלום!

    אני בן 21,עברתי שיחזור ACL לפני כ-40 ימים.ביום שני האחרון הייתי בפיזתרפיה כחלק מהשיקום.ביום שלישי בבוקר כשהתעוררתי ניסתי לקפל את הברך כחלק מהתרגילים שאני מבצע כל יום והרגשתי כאב חד ועמוק בחלק הפנימי של הברך(די קרוב לאחת הצלקות) ולסירוגין כאב בקדמת הברך ומאז כל כיפוף של הברך מלווה בכאבים אלו.היום שוב הייתי בפיזותרפיה ,אמנם הצלחתי לבצע את התרגילים אך שוב הם היו מלווים בכאבים אלו.הפיזיותרפיסט שלי טוען כי הוא אינו רואה משהו חריג(הברך לא נפוחה,והטווחים פחות או יותר אותו דבר).האם עליי לדאוג מכאבים אלו או שהם נורמליים לתהליך ההחלמה? אם כן ממה הם נובעים? יש לציין כי לא עשיתי תנועה חדה כלשהי שאוכל להצביע עליה כגוורם אפשרי. מצטער על אורך השאלה אך אני ממש מפחד שנגרם לברך נזק כלשהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאחר שחזור ACL

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה בבקשה

    בנימין
    07/07/2011

    בסיכום הניתוח נרשם לי:
    מדור פנימי:
    MFC-נזק סחוסי קל.
    מדור חיצוני:
    מניסקוס חיצוני-קרע יציב שטחי הוריזונטלי-בוצע LFC.

    מה זה אומר בדיוק? האם יש קשר בין ההחלמה האיטית שלי והכאבים שהופיעו לי לבין נזק זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו יכול בבקשה לענות לי?

    בנימין
    08/07/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה בבקשה - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    08/07/2011

    עליך לפנות לרופא המנתח,על מנת שיבדוק אותך, ויסביר לך את כל הממצאים שהוא מצא אצלך בניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרק ירך רופף
    יוסי
    06/07/2011

    ב2003 החלפתי מפרק ירך היום לצערי בחלק איפה שיש את המוט הוא רופף האם זה מחייב ריביזיה או שיש טיפולים אחרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפרק ירך רופף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרק ירך רופף - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    06/07/2011

    התרופפות ניתן לתקן רק עם רוויזיה. מועד ביצועה כבר תלוי כמה רופף וכמה כואב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה במפרק בוהן רגל ימין
    רונית
    06/07/2011

    שלום רב,
    אני מקווה שתוכלו לענות לשאלותי:
    בת 57. אני סובלת מזה מספר שנים מכאבים (מלווים ב"קנעקים" ) בהנעת מפרק הבוהן ברגל ימין.לאחר בדיקות אצל מומחה כף רגל בבי"ח הוצע לי לעבור "ניתוח כילקטומיה ובמידה ומצב הפרק לא מאפשר זאת- ארתרודזה שלו."
    אני חוששת מאד מניתוח שיקבע לי את הבוהן לצמיתות ולא יאפשר לי לרקוד, לרוץ וכו'.
    1. האם תוכלו להציע לי פתרון רפואי או מתחום הרפואה המשלימה, אחר מהמוצע לי כרגע?
    2. האם המצב פרוגרסיבי ורק יחמיר עם הזמן, או שיש דרך לעצור זאת?
    מודה ומצפה לתשובתכם.
    רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה במפרק בוהן רגל ימין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה במפרק בוהן רגל ימין - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/07/2011

    לדעתי רפואה אלטרטיבית ממש לא תעזור. המצב יחמיר בהדרגה עם השנים. אין דרך לעצור את התהליך. כשיהיה מספיק חמור ומציק אז בצעי את הניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרביים
    א(שם בדוי)
    05/07/2011

    ראיתי הרבה ספורטאים ברמה גבוהה (כדורסלנים,כדורגלנים) מאוד רצים בחוף הים הרטוב בלי נעליים רק עם גרביים.
    מה הדעה המקצועית שלך לאימון שכזה על חוף הים שכולל ספרינטים, קפיצות וכו'?
    אם תוכל לפרט כי זה נושא יחסית מעניין :) אני פשוט חייב לשמוע דעה של ד"ר.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גרביים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרביים - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    05/07/2011

    הנקודה היא לא הגרביים אלא הריצה היחפה על החול. החול הרך מצד אחד משמש כבולם זעזועים כך שריצות או קפיצות אינן משדרות זעזועים לעמד השדרה כמו בריצה על משטח קשה. בנוסף, הרבה יותר קשה לרוץ על חול מאשר על משטח קשה. כך שעצימות האימון גדלה. אמון קצר על חול שווה מבחינה קלורית, סבולת לב ריאה וכו' לאימון ארוך על משטח קשה. בנוסף, יש הטוענים שריצה יחפה על חול מפעילה טוב יותר את השרירים של כף הרגל ותורמת לשמור את המבנה הנכון של כף הרגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה בכטרב ובדיקה אורתופדית
    איציק
    05/07/2011

    שלום לשני הרופאים הנכבדים מר...ליברטי וגברת...הורוביץ.אני חולה אשר לוקה במחלה חמורה וקשה מאוד שנקראת בכטרב.."a.s" אני נכה עם 100% נכות ומוכר
    ע"י המל"ל משנת 2004 .אני במעקב וטיפול אצל פרופסור טישלר.לאחרונה הגשתי בקשה למוגבלות בניידות קבעו לי 70% ניידות עקב הגבלה במפרקי הירכיים.הפרופ"
    עצמו נתן לי 80% על אותו סעיף ו-א-2 דו צדדי.תוצאות הבדיקה של הוועדה הן
    מפרקי ירכיים 60 מעלות כיפוף דו צדדי.יישור 0 מעלות דו צדדי.רוטציה פנימית
    וחיצונית 0 מעלות דו צדדי.אבדוקציה 30 מעלות דו צדדי.אדדוקציה -30 דו צדדי .
    מפרקי ברכיים..90 מעלות כיפוף דו צדדי.יישור 0 מעלות דו צדד. השאלות שלי הן
    1:האם לפי תוצאות הבדיקה של הוועדה במה שקשור למפרקי הירכיים לא מגיע לי
    80% ולא 70% ?
    2:האם לפי התוצאות האלו ישנה כוויצה כיפופית או לא?כי הסעיף אומר בבירור
    "הגבלה בכושר תנועת מפרק הירך מלווה כוויצה כיפופית העולה על 30 מעלות וגם
    כן התנועתיות במפרק הירך{אבדוקציה או אדוקציה או רוטציה}הינה פחות מ-20
    מעלות.3:למה לא קבעו לי גם כן אחוזי נכות על מפרקי הברכיים?כי גם כן הסעיף
    אומר "הגבלה בכושר תנועת הברך מלווה כיפוף פחות מ-135 מעלות ויישור פחות
    מ-160 מעלות" סליחה על אורך ההסבר.מוחמד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה בכטרב ובדיקה אורתופדית - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    05/07/2011

    שלום מוחמד, פורום זה מיועד לשאלות רפואיות שונות בנושא מפרקים שיש עניין לכל הציבור גם בשאלה וגם בתשובה. המדור אינו עוסק בקביעת נכויות, או בקביעות של וועדות שונות. אם נראה לך שהוועדה לא פסקה נכון, עליך להבדק על ידי רופא מומחה ולקבל חוות דעת משפטית. אם המומחה שלך יקבע שמגיע לך נכות גבוהה מזו שהוועדה קבעה, עליך להגיש ערעור באמצעות עורך דין ובצרוף חוות הדעת מטעמך. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורתוסקופיה בברך שמאל
    ניר
    04/07/2011

    שלום רב.
    היום עברתי ניתוח אורתוסקפיה בברך שמאל, לאחר שהתגלה קרע במינסיקוס מתוצאות המיפוי עצמות.
    במהלך הניתוח הרופא המנתח הודיע לי שהברך לא פגועה בשום צורה ושאין קרע במיניסקוס.
    רציתי לשאול איך קורה ששולחים מישהו לניתוח בלי לעשות בדיקה מקיפה יותר על הברך, הרי בדיקת mri תעלה בוודאות פחות מניתוח.

    הכאבים שיש לי בברך מאפיינים קרע במיניסקוס וגם צורת הפגיעה (סיבוב חד של הברך במהלך משחק כדורגל) מאפיין קרע במיניסקוס. השאלה שלי היא מה יכולה להיות הבעיה בברך, מכיוון שבשלושת החודשים בין הפגיעה לניתוח, לא הייתי מסוגל לכופף את הברך. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אורתוסקופיה בברך שמאל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורתוסקופיה בברך שמאל - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    04/07/2011

    הבדיקה הטובה ביותר לברך היא ארטרוסקופיה של הברך וראיה של מרכיבי הברך. בדיקת MRI, היא בדיקה לא פולשנית הטובה ביותר, אך היא נכונה ב80-85% מהמקרים בלבד. כך, שאם הבדיקה הקלינית שלך תואמת את בדיקת המיפוי, ואתה סובל מכאבים תקופה ארוכה, אין הרבה ברירות, מלבד ארטרוסקופיה ברך.
    לגבי הכאבים- אפשר להתיחס אליהם רק במסגרת בדיקה גופנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת MRI - ברך ימין
    חנן
    04/07/2011

    שלום רב,
    להלן תוצאות בדיקת ה- MRI שביצעתי בברך ימין:
    הבדיקה בוצעה בטכניקת FSE FAT SAT, ו- STIR במישורים שונים.
    סיבת ההפנייה: הופנה בחשד לקרע של המניסקוס הלטרלי.

    מניסקוס מדיאלי - בגובה ואות תקינים.
    מניסקוס לטרלי - בגובה ואות תקינים.
    רצועה צולבת קדמית - בעובי ואות תקינים.
    רצועה צולבת אחורית - בעובי ואות תקינים.
    רצועה קולטרלית מדיאלית - בעובי ואות תקינים.
    רצועה קולטרלית לטרלית - בעובי ואות תקינים.
    גיד הפיקה - בעובי ואות תקינים.
    גיד הקואדריצפס - בעובי ואות תקינים.
    מבנה גרמי ומפרקי - נראה איזור של חסר סחוס ההיאליני במימדים של 12*6.5 מ"מ
    מלווה נזק ובצקת סובכונדרלים בפנים האינפריורים של הקונדיל הפמורלי הלטרלי.
    נראים טילט וסובלוקסציה לטרלים קלים של הפיקה.

    לסיכום:
    *******
    1. לזיה אוסטאוכונדדרלית כמתואר בפנים האינפריורים של הקונדיל הפמורלי הלטרלי.
    2. טילט וסובלוקסציה לטרלים קלים של הפיקה.

    בבקשה עדכנו אותי לגבי משמעות תוצאות הבדיקה, האם צריך ניתוח? טיפול אחר?
    בתודה מראש ובברכה,
    חנן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת MRI - ברך ימין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת MRI - ברך ימין - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    04/07/2011

    בעקרון, בעיה כמו שלך אינה מצריכה טיפול ניתוחי. כדי להחליט על סוג הטיפול יש לבדוק את הברך, לא ניתן להחליט רק על פי בדיקת הדמיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת MRI

    חנן
    06/07/2011

    אני שמח שהבעיה שלי אינה מצריכה טיפול ניתוחי, מצד שני הכאב שלי לא נעלם, הוא פחת מאז שאני לא עושה ספורט (משחק כדורסל) אבל הוא עדיין קיים בפעולות מסוימות.
    על פי התוצאות תוכלי לומר לי בבקשה מה הבעיה למעשה? מהי האבחנה? ומהן האופציות הקיימות לטיפול?

    תודה, חנן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת MRI - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    06/07/2011

    האבחנה נקבעת לפי הבדיקה הגופנית, ובהתאם גם הנחיות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים לאחר שינה
    אלי כהן
    02/07/2011

    שלום רב

    מזה חודש אני סובל מכאבי ברכיים בשתי הברכיים, המחמירים לאחר השינה, יש כל הזמן צורך לכופף מעט את הברכיים גם בעמידה וגם בשכיבה. הכאב מופיע גם בצד האחורי של הברכיים ומשולב עם מתיחות בשרירים, וגם עוטף את הפיקות מלפנים, אני בן 33, באופן כללי אני בריא, בדיקות דם תקינות, מה יכולה להיות הבעיה ואיך ניתן לטפל?
    חשוב לי לציין שהכאב לא מגביל מאוד אלא יותר מציק, דווקא בתנועה אין כאב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי ברכיים לאחר שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים לאחר שינה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    02/07/2011

    כרגע אין מספיק נתונים כדי לתת לך אבחנה מדוייקת. כללית לא נראה שמדובר באיזו בעייה חמורה. צריך להמשיך לברר בנסיון להגיע לאבחנה ולקבל החלטה איך לטפל. הייתי מציע קודם בדיקת אורטופד, אחר כך בדיקות דם וצילומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת מפרק הברך
    לאה
    01/07/2011

    אבי בן 72 .כבר בגיל 50 גילו אצלו גידול בברך ועבר מס' ניתוחים ברוסיה.כרגע יש לו עצם מלאכותית.הוא נוטל יום יום כוסמין ולמרות זאת סובל מכאבים עזים.האם כדאי בגיל שלו לבצע את הניתוח של החלפת הברך?מה הם סיכויי ההצלחה?אילו מגבלות ישנם לאחר הניתוח-נהיגה,עליה במדרגות וכו' ?
    מהו זמן ההחלמה לאחר הניתוח?
    במידה וניתוח כדאי האם יש מרכז רפואי המתמחה בניתוחים אלה או שישנם רופאים מסוימים בכל מרכז ?
    תודה רבה על התייחסותכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלפת מפרק הברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת מפרק הברך - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    01/07/2011

    אם בזמנו הוא עבר החלפת ברך, אזי קוזמין לא יעזור, כי הוא מרגיע כאבים של סחוס.
    כדי לתת יעוץ, יש צורך בבדיקה של אביך ובעיון בצילומי הברך.
    בעיקרון בכל מרכז רפואי יש מומחים לטיפולים מסוג זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת MRI
    אביעד
    01/07/2011

    לפני כחודש במהלך הליכה הרגשתי פתאום קליק בברך , שלווה התנפתחות של הברך וכאבים איומים ובעקבות זאת הלכתי לאבחן את הפגיעה.

    יש ציין שעברתי ניתוח ACL לשחזור רצועה ומיניסוק לפני כ-שנתיים ומאז אני ממעט לבצע פעילות ספורטיבית בעקבות אי יציבות ברגל שאני חש , ותחשובה שהברך לא חזרה למיטבה.

    ממצאים:

    מודגם מצב לאחר שחור רצועת ה ACL

    מודגמת הידקקות של הרצועה המשוחזת באזור אחיזתה הפמורלי, ללאעדות להיפרדות הרצועה מאחיזותיה הגרמיות המא עשוי להחשיך לקרע חלקי אינטרסציאלי של הרצועה המשוחזרת.

    שאר הרצועות וגיד הפופליטאוס מודגמים שמורים.

    מודגם פגם כמעט לכל עובי הסחוס המכסה את האספקט התיכון של הקונדיל הפמורלי הלטרלי בקוטר 3 מ"מ במישוק הצד צדדי הפנימי(חתך קורונלי16 סדרה 4) בקוטר 5 מ"מ בציר הסגיטלי (חתך סגיטלי 22 סדרה 3).

    מודגמת בצקת לשדית סוב-כונדרלית בסמוך.

    מודגם מצב לאחר מניסקטומיה מדיאלית חלקית.

    מודגם אות חריג אלכסוני מינימלי בגוף המניסקוס המדיאלי יתכן שינוי פוסט ניתוחי.

    מודגם חשד לגופיף גרמי מנותק באספקט הקדמי של המרווח הפירקי בקוטר 1 ס"מ במיורצדדפנימי (חתך קורונלי 13 סידרה 3) ובקטור 7 מ"מ בציר הסניטלי (חתכים סניטליים 18-19 סדרה 4). דרושה השוואה לצילומי הברך.

    הייסקוס הלטרלימודגם תקין.

    המנגנון המיישר מודגם תקין.

    סחוס הפיקה שמור.

    הודגם נוזל תו פירקי בכמות קטנה, מודגמת ציסטה פופליטיאלית בקוטר 5 מ"מ.



    ֵֶָ-/ האם לפי ממצאים אלו , אני חייב ניתוח להמשך פעילות יומ-יומית (הליכה בלבד*),

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת MRI - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    01/07/2011

    היות ומבדיקת MRI עולה שיש לך גוף חופשי בברך, התשובה חיובית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה

    אביעד
    01/07/2011

    אני 3 שבועות ללא פעילות כלל למעט הליכה
    ולא הרגשתי כאב כלל

    אין טיפול אחר .. לשיקום הברך הפגועה שלי

    פיזיוטרפיה\מכון כושר לא יכול להוות פתרון הולם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיצור רגל אחרי ניתוח של עצם הירך .
    ורדה
    30/06/2011

    אמי עברה ניתוח לאחר נפילה ושבירה של עצם הירך. לאחר הניתוח הרגל התקצרה ב - 2 ס"מ הומלץ לנו על הגבהת הנעל.

    האם זה נכון ? או איך אפשר להקל עליה את ההליכה ?

    בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיצור רגל אחרי ניתוח של עצם הירך . - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    01/07/2011

    קיצור של 2 ס"מ אינה הבעייה לקושי ההליכה שלה. ניתן להשתמש במדרסים עם הגבהה ברגל הקצרה אך אני מסופק אם זה יפתור את כל הבעיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוחי ברך כיפוף
    טוביה
    30/06/2011

    שלום רב
    השאלה היא האם יתכן שבמהלך הניתוח להחלפת מפרק הברך הרכיבו את התותב בצורה עקומה כך ששבועיים לאחר הניתוח אין אפשרות לכופף את הברך?
    תודה על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוחי ברך כיפוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוחי ברך כיפוף - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    01/07/2011

    אי אפשר לכופף כלל? לא הגיוני. צריך לבדוק את הגברת ולראות צילומים כדי לדעת מה הסיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר שחזור ACL
    בנימין
    30/06/2011

    שלום,
    לפני כחודש עברתי ניתוח לשחזור הרצועה הצולבת הקדמית,בוצע גם ניקוי במניסיקוס.
    אני מטופל בפיזותרפיה ומשקיע בה מאוד אך עדיין אני נזקק לקביים וההתקדמות נראית לי איטית.יש לציין שהפיזותרפיסט שלי טוען כי בכל מפגש ישנו שיפור אך אני קצת דואג מקצב זה..האם מצב זה נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאחר שחזור ACL

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר שחזור ACL - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    01/07/2011

    חודש אחרי ניתוח שחזור בהחלט יש מגבלות וכאבים. הפיסיוטרפיסט שלך טיפל בהרבה מקרים לאחר שחזור (כך אני מקווה) שאל אותו איך אתה ביחס לממוצע המוכר לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום