מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה אחרי ניתוח מיניסקוסדניאל29/08/2011
היי..
אני 4 חודשים אחרי תפירת מינסקוס והוצאת ציסטה
ועדיין סובלת מכאבים חזקים מאחורי הרגל ובאיזור שהייתה הציסטה.. טופלתי בפיזוטרפיה ובמשככי כאבים של טרמדקס. אח זה לא עזר..
שאלתי היא האם יתכן שהמיניסקוס נקרע שוב?
וומדוע בזמן הליכה הרגל מתקפלת לי ומתעקמת לי לבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה אחרי ניתוח מיניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי29/08/2011האפשרות של קרע חוזר קיימת. אך אין לי כל אפשרות לקבוע בוודאות אם כן או לא. לגבי התקפלות או קריסת הברך בהליכה. בדרך כלל זה קורה כשהרצועה הצולבת הקדמית חלשה או קרועה. התופעה נפוצה גם כשיש כאב פתאומי בברך או אפילו תנועה בה יש חשש להופעת כאב, הכאב או החשש מכאב גורם להרפיית שרירים רגעית ולא נשלטת ולהתקפלות הברך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר ליברטי שלוםרונית28/08/2011
בהתאם לעצתך ערכתי בדיקות דם לשלילה או איתור מחלת פרקים ראומטית.
הבדיקות יצאו תקינות לפי רופא המשפחה שעבר עליהם עימי , למעט URIC ACID שיצא מעט גבוה 5.90 (ערך עליון 5.70)
שאלותי-
1.מה בכל זאת יכולה להיות הסיבה לכאבים בפרקי אצבעות הידיים, בעיקר ב שעות הבוקר, כפי שכתבתי לך בעבר?
2. האם וכיצד ניתן לטפל?
3. האם קשור לבעיה קיימת מזה שנים במפרק בוהן רגל ימין (שכרגע מועמדת לניתוח).
תודה לתשובותיך המהירות לכל שאלותיי.
שבוע טוב! רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר ליברטי שלום - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי28/08/2011כווני המחשבה הם בכוון ראומטי, גם אם הבדיקות תקינות. פנה לראומטולוג טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- anterior hip replacementRozy Badichi27/08/2011
Where in Israel do they do anterior hip replacement and is it better than the posterior way?
Thank you.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר anterior hip replacement - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי28/08/2011I like the Gardinge approach which is a lateral approch and is much safer regarding the risk of post -op dislocaion. I do not know who is still using the anterior approach
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקת סחוסעידן26/08/2011
שלום רב
כמו שאמרתי אני בן 23 סובל משחיקת סחוס, שמעתי על מדטק טיפול שעובד על תהודה מגנטית, 9 טיפולים רצופים שעה טיפול לבעיית שחיקת הסחוס בברך האם שמעתם על טיפול זה
ומה דעתכם עליו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיקת סחוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/08/2011יש הרבה סוגי טיפולים במכונים שונים המצהירים שהם מצליחים לגרום לסחוס לגדול. זה כמעט כמו מספר המכונים המצהירים שהם מסוגלים לצמח שיער על ראשי הקרחים. אינני מכיר ספציפית את המכון או השיטה עליו אתה מדבר כך שלא אוכל להגיב ספציפית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקת סחוסעידן25/08/2011
שלום רב
אני בחור בן 23 סובל בוודאות משחיקת סחוס(כנראה בגלל היותי בעבר כדורגלן) לאחר צילום מיפוי עצמות +רנטגן ופיענוח אצל 3 רופאים שונים של התוצאות, הכאבים הם אדירים בעיקר ברך שמאל.
בבקשה מה ניתן לי לעשות כדי להציל את הברך כול עוד אני צעיר איזה טיפול ידוע שיכול לעזור לי במיוחד בגילי הצעיר ישתנתה לי איכות החיים מקצה לקצה
בבקשה שתצילו לי טיפול שיכול לעזור כי הבנתי שסחוס לא יכול לגדול שוב או שאולי בגלל גילי הצעיר עוד יש סיכוי לפתח סחוס בברך.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיקת סחוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי25/08/2011תלוי מהו האיזור בו נשחק הסחוס, ניתן לדעת זאת בבדיקה ידנית+צילומים רגילים. לכל איזור יש הצעות שונות ופתרוות שונים, כמו - טיפול תרופתי לכאב, הזרקות שונות בברך, טיפול פיסיוטרפי, ניתוחים למי שזה מתאים עוד ועוד. חשוב להדגיש שאף אחד מהטיפולים שהזכרתי לא יביא לגידול סחוס חדש, אין דבר כזה (יש ניתוחי השתלת סחוס המתאימים רק לנזק סחוסי ממוקד ומוגדר ולא לשחיקה כללית של הסחוס). אתה אולי צעיר אך לא עד כדי כך צעיר שיצמח לך סחוס חדש. בקיצור שלבי העבודה הם: בדיקה רפואית טובה לאבחון איזור הבעייה, צילומים, אבחון נכון, המלצה לטיפול ופעילות המתאימה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ממפרק סקרואילייטיאיריס24/08/2011
שלום ד"ר,
אני בת 42 מזה זמן רב,כשנתיים, אני סובלת מאוד מכאבים עזים מאוד ממפרק זה (במיוחד בצד שמאל) ותרופות נגד כאבים NSAID מסוגים שונים לא עזרו בטווח הארוך.
בינתיים אני לוקחת כדורי PAXXET שמאפשרות לי לחיות בקושי עם הכאב.
עשיתי בדיקות CT ו MRI סקרום שהצביעו על הבעיה.
רופא אורתופד ציין את האפשרות לניתוח קיבוע המפרק מאחר והסחוס שחוק.
רופא ראומטולוג לא המליץ על ניתוח (כיון שזה לא ניתוח פשוט שבשגרה) אלא על לקיחת תרופות ביולוגיות שציין כי הן מחלישות את הגוף.
שמעתי שיש גם טיפולים של הזרקת סחוס.
רציתי לשאול לגבי ניתוח קיבוע מפרק זה. האם נעשים ניתוחים כאלה בארץ ואיפה (מיהם הרופאים המנוסים בכך). מהם סיכויי ההצלחה של ניתוח כזה ומה יכול להיגרם מאי הצלחה? ולחילופין האם יש אפשרות לטיפול של הזרקת סחוס ואיפה עושים את זה?
תודה על הסיוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ממפרק סקרואילייטי - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/08/2011זהו ניתוח לא שגרתי המבוצע לעתים רחוקות מאד. מדובר בניתוח גדול עם סכנה לפגיעה בעצבים שונים ובמידה ולא מושג איחוי מלא אז הכאב חוזר. כל מנתח גב מנוסה אמור להיות מסוגל לבצע ניתוח זה. מדיניות הפורים היא לא להמליץ שמית על רופא זה או אחר. אין טיפולים של הזרקת סחוס למפרק זה או לכל מפרק אחר בגוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתיידות קשה ברךרונית22/08/2011
שלום
לאחר תקופה ארוכה של כאב בברך שמאל שבא והלך לפני כשבוע התעוררתי כאשר אני לא יכולה לכופף את הברך
בסיטי שנעשה ראו "משהו" שיושב על העצב ונשלחתי לבדיקת אולטרהסאונד בכדי לשלול אופצייה של גידול.
באולטרהסאונד אכן שללו את עניין הגידול ואובחן: "באיזור האחיזה MCL הסתיידות גסה בגודל 2.4 ס"מ,באיזור ההסתיידות גיד היפואקוגני מעובה עם בצקת מסביב".
שאלתי היא מה זה אומר ? ומה הטיפול וההשלכות להסתיידות שכזאת ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתיידות קשה ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי23/08/2011הטיפול מגוון ותלוי מה ההפרעה שהממצא גורם. החל ממעקב בלבד ועד ניתוחים שונים. גש לאורטופד שיבדוק אותך יראה צילומים ויחליט מה מתאים לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה של MRI לברךרן21/08/2011
"תהליך ציסטי קטן פופליטאלי לטרלי. אינו מתעשר לאחר הזרקת ח.נ. ומתאים לציסטה גנגליונית. מסת שריר שמורה. אין ציסטה על שם בייקר"
מה זה אומר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה של MRI לברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי23/08/2011ציסטה גנגנליונית היא מעין בלון קטן מלא בנוזל. אם אין לך כאבים מאחורי הברך אז לא צריך שום טיפול מיוחד, מעקב בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצה היאלורוניתשלומי19/08/2011
רציתי לדעת איך נהוג ומומלץ להזריק חומצה היאלורונית לברך..
כשהברך ישרה או ברך מכופפת 90 מעלות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצה היאלורונית - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ19/08/2011תנוחת הברך בזמן ההזרקה הינה חסרת חשיבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטינה בטיביאל פלטושלומי19/08/2011
בעקבות שבר מלפני שנה וחצי עם פלטינה ושישה ברגים רציתי לדעת אם ואני מוציא את הקיבוע במלואו, האם העצם יותר נחלשת כלומר פגיעה חוזרת באזור תגרום לעצם לשרוד פחות טוב מאשר עם הקיבוע הקיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטינה בטיביאל פלטו - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ19/08/2011העצם תיחלש למשך מספר חודשים, עד שהחורים שיוותרו לאחר הוצאת הברגים, יתמלאו באופן טבעי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפלטינה בטיביאל פלטו
שלומי20/08/2011אני מתכוון בטווח הרחוק האם היא תשרוד פחות טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפלטינה בטיביאל פלטו - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ20/08/2011לא תשרוד פחות טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום ברך mri דעהרן18/08/2011
העלתי פה תמונה אחת מתוך הדיסק שקיבלתי של ה mri
רציתי לדעת אם רואים בעיה כלשהי בברך לפי תמונה זו...
אני בן 21 בסוף השירות הצבאי..בעיות ברכיים וכאבים שהתחילו
אחרי שנה וחצי בצבא...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - טיפול בבעית חסר סחוסחנן17/08/2011
שלום רב,
האם חיזוק שריר הארבע ראשי יכול לעזור בבעית חסר סחוס ולהפחית את הכאב
עד כדי החלמה?
תודה, חנן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בבעית חסר סחוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי18/08/2011חיזור הארבע ראשי ובעיקר הראש הפנימי מבין הארבעה עוזר בהקלת כאבים על רקע שחיקת סחוס הפיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מדובר בציסטה?נטלי16/08/2011
ערב טוב,
מזה מס' חודשים אני מרגישה מעין בליטה בברך ימין בצד הלטרלי העליון, הבליטה בגודל של ס"מ אחד על ס"מ אחד בצורה עגולה.. כשאני נוגעת בה היא נעה מעט מצד לצד אך עדיין מוגבלת במידת המובילות שלה. חייבת לציין כי אני לא מרגישה כל כאב או מגבלה בתנועה אך חשוב לי לדעת האם מדובר במשהו הדורש בדיקה אצל אורטופד או משהו אחר.
תודה רבה,
נטע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מדובר בציסטה? - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי18/08/2011בודאי שלא ניתן למשש את הבליטה בהתכתבות. את חייבת להיבדק ולשמוע מאורטופד מה דעתו. גם אם הוא יגיד שזה נורמלי או שזה "כלום", חשוב לשמוע זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח MRI ברךשחר15/08/2011
"מודגם קרע הוריזונטלי לרוחב הקרן הקדמית וגוף המניסקוס הליטרלי.בצמוד להיקף גוף המיניסיקוס מודגמת ציסטא פרא-מניסקיאלית בקוטר 5 מ"מ במישור צדדי פנימי ובגובה 2 ס"מ ובקוטר 1.4 ס"מ במישור קדמי אחורי"
"מודגם אות חריג הוריזונטלי בקרן האחורית של המניסקוס המדיאלי שאינו מערב את המשטח הפרקי התחתון ומותאם לשינויים עקב וסקולריזציה האופיינית לגילו הצעיר"
מה בדיקת הMRI אומרת בעצם? יש קרע במינסקוס?
[אני כבר חודש לא יכול לרוץ בגלל הכאבים בברך]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח MRI ברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ15/08/2011מבדיקת MRI עולה, כי קיים קרע במניסקוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח MRI- חשד לנזק מניסקיאלירותי14/08/2011
שלום וברכה,
מזה שנתיים אני סובלת מכאבים בברך עקב נפילה, נשלחתי ל MRI לברך לחשד לנזק מניסקיאלי .
ממצאים: הודגמו אותות תקינים ממח העצם, ללא עדות לשברים בצקות או אוסטיאונקרוזיס הרצועות הצולבות והרצועות הקולטרליות הודגמו תקינות .
לטרלית לאחיזה הטיביאלית של רצועת ה- ACL מודגם כיס נוזל מנורתק בקוטר מ 5 "מ בציר הסגיטלי (חתך סגיטלי 10 סדרה ) 3 ובקוטר מ 3 "מ במישור הצדדי פנימי (חתך קורונלי 17 סדרה , )4 ייתכן ציסטה גנגליונית .המניסקוסים בעלי מראה וגבולות שמורים .
המנגנון המיישר מודגם תקין. סחוס הפיקה שמור . הודגם נוזל תוך פירקי בכמות קטנה, ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית
אודה מאד להסבר על הממצאים.
רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח MRI- חשד לנזק מניסקיאלי - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי14/08/2011הי רותי, עייני בתשובות לשאלות נפוצות, כתבתי שם הסבר ארוך על ציסטה מניסקלי או בשם אחר ציסטה גנגליונית. כללית אם לא כואב לא צריך לנתח. אם כן כןאב אזי עלייך לעבור ארטרוסקופיה לאיתור קרע נלווה במניסקוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




