מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- באמצע הלילה הרגל "נתפסת"חדווה30/06/2011
כבר פעמיים (בהפרש של מספר חודשים) קרה לי מקרה די מפחיד:
באמצע הלילה התעוררתי בגלל כאב. גיליתי שהברך באחת מרגלי מקופלת על המיטה (הרגל היתה מכופפת לגובה, כאשר כף הרגל מונחת על המיטה, בתנוחת שכיבה על הגב) ואני לא יכולה להזיז את הרגל! כל תנועה הכי קלה של הברך ימינה או שמאלה, או ניסיון להזיז את הרגל, גורמים לי לכאבי תופת בברך כך שלא ניתן להזיזה. כאילו הרגל "התקבעה" במצב הנוכחי. לוקח כ-10 דקות (!) עד שהרגל משתחררת ובזמן זה אני חסרת אונים, לא יכולה לזוז, וכואבת מאוד. אין לי מושג מה זה? למה זה בא? והאם אפשר למנוע את זה??
עם מי אפשר להתייעץ בתחום זה? אודה מאוד לתשובתכם! חדווה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באמצע הלילה הרגל "נתפסת" - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי01/07/2011את צריכה לבהיבדק על ידי אורטופד, רצוי מומה ברכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצה על חוף הים +אופניים במכוןאופיר28/06/2011
. אני שחקן כדורגל בן 20, לפני מספר ימים הראו את כל שחקני הכדורגל המובילים שיש לנו בישראל עושים אימון על חוף הים שכלל קפיצות והרבה ספרינטים-גם קצרים וגם ארוכים.
תוכל/י להגיד לי איך התנועות על חוף הים עוזרות לשחקן כדורגל? למפרקים שלנו? לברכיים שלנו? תוכל/י לפרט בבקשה
2.אני אחד שממש אוהב אופני ספינינג במכון, אני עכשיו בתקופה הכנה לקראת עונה של כדורגל, אני עושה 3 פעמיים בערך ולפעמיים אפילו 4 פעמיים חצי שעה 35- דקות כל יום בגלל גם לשמור על כושר אבל בעיקר כי אני אוהב את זה. סתם במקרה יצא לי לשמוע שיחה של 2 בחורות במכון שאומרות שרכיבה המשך מספר פעמיים בשבוע יכולות להזיק לברכיים כי לפעמיים משנים מהירות ואין בקרה לזהירות או משהו כזה, לא שאני מאמין לזה אבל מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצה על חוף הים +אופניים במכון - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי01/07/2011החול הרך מצד אחד משמש כבולם זעזועים כך שריצות או קפיצות אינן משדרות זעזועים לעמד השדרה כמו בריצה על משטח קשה - כביש או הליכון. צד שני הרבה יותר קשה לרוץ על חול כך שעצימות האימון גדלה. אמון קצר על חול שווה מבחינה קלורית, סבולת לב ריאה וכו' לאימון ארוך על משטח קשה. כבר שכחת כמה היה קשה לרוץ בטירונות על הג'בלאות.
לגבי ספינינג. למי שי ברכיים בריאות זה לא מזיק. למי שיש בעיה עם סחוסי הפיקה זה יזיק. ניתן לאבחן אם קיימת בעיה כזו על ידי בדיקה ידנית. ככלל אני לא אוהב את הפעילות הזו וממליץ למטופלים שלי למצא פעילויות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המפורטת ד"R
לירן01/07/2011!
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בברךאילנה28/06/2011
שלום רב
מזה כחודשיים וחצי אני סובלת מכאב בברך שמאל.
הכאב היה במשך כשנה לפני כן כאשר הייתי עושה הליכות ארוכות אבל מתונות. (כאב חלש מאוד בסוף ההליכה עם צליעה קטנה)
לפני כחודשיים וחצי פתאום התחיל כאבים חזקים בברך שמאל.
קיבלתי זריקת סטירואידים קצת מתחת לברך כי האורתופד טכן שיש לי שם כאב שמקורו בדלקת . מיד לאחר הזריקה הרגל כולה התנפחה לי מאוד ובמשך כיומיים הכאבים היו עזים.
הנפיחות והכאב ירדו עם הזמן.
אך מאז בכל התאמצות שלי עם הרגליים , הליכה של 5-1- דקות/ עמידה ממושכת - הרגל מתפנחת לי (כולה) ואיני יכולה כמעט לעמוד על הרגל.
בשבועיים האחרונות המצב אף החמיר - יש לי תחושות של עקצוץ ושריפה בכל הרגל - מכף הרגל ועד למעלה. וגם הכאבים הם בזמן מנוחה ואפילו השינה. כאשר הכאבים חזרים יותר.
לעיתים קרובות אני מרגישה את הכאב לאורך כל הרגל בצד השמאלי של רגל שמאל.
ולאחרונה גם רגל שנייה התחילה לכאב וכנ"ל גם תחושת שריפה ועקצוץ.
שתיתי כ35 יום אתופן - ולא עזר בכלל.
אני עכשו שותה מזה 6 ימים ארקוקסיה 90 מיליגרם - וגם זה לא נראה שעוזר לי.
תשובת בדיקת מיפוי עצמות -
" הדגשה קלה בקליטת החומר בפמור דיסטאלי של שתי הברכיים.
המשמעות הקלינית אינה ברורה. יתכן שינויים דלקתיים ארטיסטים, סקוליוזיס קלה"
לאחרונה קיבלתי תרופה בשם ליריקה 75 מ"ג (מאורתופד)
קיבלתי גם הפנייה לבדיקת CT מנירולוג כדי לשלול בעיה בגב התחתון.
(תשובת בדיקת EMG מראה שיש בעיה בהולכה העצבית לאורך הרגל- מהגב התחתון)
2 שאלות :
1. הופניתי לבדיקת CT . האם בדיקת CT מספיקה כדי לבחון את מקור הבעיה או כדאי לעשות בדיקה אחרת כגון MRI שיכולה להצביע אולי על הבעיה. ?? (אני אם ל- 5 ויש לי הרבה עבודה בבית ואין לי את האפשרות לשכה כל היום )
(בשנתיים האחרונות עשיתי לפחות 2 בדיקות CT , האם הבדיקה עצמה לא מסוכת מידי ועליי לבקש אכם כך בדיקב אחרת פחות מסוכנת מבחינת הקרינה)
2. הנירולוג (וגם אולי האורתופד) אומרים לי שבעיית הנפיחות של הרגל כאשר אני מתאמצת ובעיית העקצוץ והנרמול והשריפה ברגליים היא לא כתוצאה מדלקת בברך.
ולכם הפנו אותי לכירורוג של כלי דם לבדיקת הבעיה. (אולי מורידים)
אם אתם מוצאים לנכון להפנות אותי לכל כיוון אפשרי שנראה לכם. למרות שאני נמצאת כרגע באמצע "מסע של בדיקות:". מצד אחד האורתופד הצביע בהתחלה על דלקת של הברך בחלק התחתון שלה אבל מצד שני כתוצאה מהשינויים לאחרונה במצב הרגליים - עקצוץ, והרגשת שריפה" הם מפנים אותי לכיוונים אחרים לגמרי - אולי הגב התחתון אולי בעיה בוורידים.
נ.ב. - אני אישית שוללת שכאילו הבעיה היא בגב התחתון מכיוון שאין לי כלל כאב בגב התחתון ואף פעם לא היה לי בעיה בגב התחתון.
לגבי בעיה בוורידים - אינני שוללת לגמרי - מכיוון שאני עומדת הרבה על הרגליים בעבודות הבית במשך היום . וגם מכיוןן שב5 שנים האחרונות עליתי במשקל .
..
תודה וסליחה על השאלה הארוכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי01/07/20111. בשלב זה CT בהחלט מספיק.
2. אם יאשרו לך MRI זה עדיף כי אין בו קרינה. תלוי גם מה מחפשים. CT מדגים עצמות טוב יותר מ- MRI
3. כאבים ברגל לאורכה (לפי מפות מוכרות לאורטופדים) הם ממקור הגב גם אם הגב לא כואב. נפיחות ברגליים ותחושת שריה או עקצוץ סימטרי בשתי הרגליים אינה בעיה אורטופדי. לכי לרופאים אליהם את נשלחת להשלמת הבירור ואל תנסי לאבחן את עצמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות MRIמיקי26/06/2011
בגין כאבים בברך ימים תקופה ממושכת-ביצעתי בדיקת MRI להלן התוצאות :
אות חריג מקומי במוח העצם ב- MTC מתאים לבצקת מוח העצם.
זיזים מרגינליים כביטוי לשינויים ניווניים. ללא תפליט משמעותי בבורסות או בחלל המיפרק.
ציסטה 7 ס"מ ע"ש בייקר בגומה הפופליטאלית.
רצועות קולטרליות צולבות ומנגנון המיישרים -ב.מ.פ.
סחוס פטלו-פמורלי ורטינקולום שמורים.
הידקקות הסחוסהמיפרקי במדור במדיאלי.
מניסקוסים - שינוי מוצינוזי ב-LM
MM - שינוי ניווני בקרן אחורית עם אות ורטיקלי ואות חריג רוחבי בקרן קדמית, חשודים לקרעים.
בצילום רנטגן - שינויים גונארטאטים דו"צ.
לאור הממצאים הנ"ל - הלכתי ל-2 רופאים אורטופדים לניתוח ברך -
הרופא הראשון המליץ על ניתוח ארתרוסקופיה
והרופא השני המליץ על ניתוח להחלפת מפרק הברך
מה הטיפול הנכון לאור הממצאים של ה- MRI הנ"ל- שעלי לעשות
מכוון שיש לי כאבים חזקים בברך - גילי 69 ואני במצב בריאותי סביר.
........ מחכה לתשובתכם
תודה
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ26/06/2011ההחלטה לגבי הטיפול הנכון תלויה בבדיקה גופנית ובעיון בהדמיה. לפעמים יש צורך בהחלפת הברך, ולפעמים ניתוח ארטרוסקופיה מספיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע במיניסקוסאבנר26/06/2011
לפני 9 חודשים במשחק כדורסל נחתתי לא טוב על הרגל, מפאת הכאבים הלכתי לאורטופד שם נתברר לי כי קרעתי את המניסקוס (בסריקת האמ.אר.איי) מייד אחרי כן הורידו לי חלק מהמניסקוס וזה עבד לי לא רע עד לפני חודשיים ועכשו הכאבים בשמיים. האורטופד רוצה לנסות כל מיני טיפולים של הזרקות חומרים ישירות לברך ואומר לי שבגילי (43) לא כדאי לי ניתוח החלפת מפרק, קראתי בפורום אחר על חברה ישראלית שמשתילה מיניסקוס חדש מחומרים רכים מישהו מכיר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע במיניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/06/2011לא מוכרת לי חברה כזו. קיימים ניתוחי השתלת סחוס (לא מניסקוס) המבוצעים גם על ידי אך אך כלל לא בטוח שזה המקרה שלך ושזה מתאים לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריך נעלהזאנה26/06/2011
אחי לפני חודש נעלה לו ברך עשה הדקה mri שם מצו שנפגע מינדיסקס יש לו שביר בברך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
זאנה26/06/2011כבר חודש בלי בדיקת רופא לכולם יש תור ארך אחי שכוב ולא יכול ללכת עם ברך כאב נפחה לא יכול לישר אותה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבריך נעלה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/06/2011ברך נעולה היא בדרך כלל בגלל קרע במניסקוס. הטיפול המומלץ הוא ניתוח ארטרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפיקת הברך השמאליתדורי26/06/2011
שלום, אני בן 30, שוחה כמה פעמים בשבוע, לא שותה ולא מעשן. בתקופה האחרונה, התחלתי להרגיש כאבים בפיקת הברך השמאלית. ממה זה עשוי לנבוע, ומהי דרך הטיפול הנכונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בפיקת הברך השמאלית - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/06/2011הסיבה בדרך כלל היא שחיקה של הסחוס. הטיפול המומלץ הוא פיסיוטרפי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך - ממצאי MRInavit25/06/2011
שלום רב,
לפני כ 10 חודשים נחבלתי בבברך (חבלה סיבובית)בחדר כושר לאחר שחזרתי במהירות רבה מידי לפעילות גופנית. אני סובלת מעודף משקל. מיד לאחר מכן, ערכו לי צילום רנטגן ובו לא היו כלל ממצאים. בשל כאבים עזים, התחלתי בפיזוטרפיה ולאחר מספר חודשים הכאבים פחתו. בכל פעם כשהתחלתי ללכת הליכות שוב סבלתי מכאבים. לאחר התייעצות עם אורטופד נשלחתי לMRI ולהלן התוצאות: "הוגדם נגע סוב קורטיקלי בגודל 13*9 מ"מ באספקט הלטרלי של הקונדיל הפמורלי הלטרלי. הנגע בעל סיגנל גבוה ב T2/STIR , נמוך ב T1 ומקבל האדרה לאחר זריקת גדוליניום. יתכן שמדובר על שארית של NOF - מומלץ הסתכלות על צילומים רגילים ליתר התרשמות הנגע. הגיד הפטלרי והקוודריצפס תקינים.
רצועות צולבות : PLC תקין, ACL - בצקתי עם סימנים של קרעים חלקיים. רצועות קולטרליות שמורות. מיניסקוקס לטרלי תקין. המיניסקוקס המדיאלי עם קרע הוריזונטלי בקרן האחורית. נוזל יתר תוך מפרקי ובבורסה SP. הסחוס הפטלרי האחורי שמור. אין שינויים פתולוגים בגומה האחורית". לאחר שיחה עם האורטופד הבנתי כי הרצוכה קצת ניזוקה, אך לא רציני ולגבי המיניסקוס- אם ימשיכו הכאבים אפשר לשלוח ניתוח. אך מה שמדאיג באמת הוא הנגע. האם אנחנו מדברים על סוג של גידול? אחר? אבקש מאוד לשמוע את כל האפשרויות. תודה. אני אמורה לבצע כעת מיפוי עצמות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך - ממצאי MRI - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/06/2011האפשרות המועלית בבדיקת ה- MRI היא איזור בו לא נוצרת עצם רגילה אלא קיימת מעין בועה בעצם בתוכה יש רקמה אחרת. הממצא מאד נפוץ ולא מסוכן. היי רגועה והמשיכי בברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקת סחוס בברכיםעדה25/06/2011
שלום,עברתי החלפת ברך ימין לפני שנתיים ואני מועמדת להחלפת ברך שמאל. הרופא שלי מנסה לדחות את הניתוח ככל האפשר. לאחרונה החלו כאבים גם ברגל המנותחת וגם באגן הירכיים בשל העומס שאני מפעילה בגלל ההליכה העקומה שלי. אני נעזרת ברחוב במקל ובבית בהליכון. עלי לציין שאני סובלת מעודף משקל ומתקשה להורידו. אינני יודעת כיצד לנהוג. האם לדחות את הניתוח למרות הנזק שמתחיל להיגרם לרגל המנותחת ולאגן הירכיים, או להתעקש על ביצוע ניתוח בברך שמאל? אבקש לדעת האם יש אילו שהם חידושים בטיפול באוסטאורטריטיס ובשחיקת סחוס, כמו הזרקת סחוס או בדומה לכך, שימנעו ממני את הצורך בניתוח החלפת ברך. עלי לציין שניסיתי זריקת קורטיזון והיאלורנית שלא עזרו לי בכלל. תודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיקת סחוס בברכים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/06/2011אין חידושים מיוחדים בנושא אוסטאו ארטריטיס. נראה על פי דברייך שהגעת למצב בו את צריכה את הניתוח. החלטה מבובססת יותר אוכל לתת רק אחרי שאראה צילומים ואבדוק אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מפרק כתףאולגה ה.24/06/2011
אני בת 57 והמליצו לי על ניתוח החלפת מפרק כתף .נפלתי ושברתי את הכתף (humerus)לפני כשנה וחצי. הבנתי שאורך החיים של הפרוטזה הוא מוגבל. שאלתי: מה אורך החיים של הפרוטזה , איך יודעים שצריך להחליף, מה משמעות ההחלפה ,האים ההחלמה ארוכה כמו בפעם הראשונה?.בתודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת מפרק כתף - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/06/2011אורך החיים של הפרוטזה תלוי ברמת הפעילות הפיסית שלך. לחיים שקטים וסטנדרטיים הפרוטזה יכולה להחזיק 20 שנה ואף יותר. הזמן להחליף הוא כשמופיעים כאבים על רקע התרופפות הפרוטזה. לפי צורת הכאב וצילומים אפשר לאבחן זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך-תוצאות בדיקת MRI ?מיקי23/06/2011
בגין כאבים בברך ימים תקופה ממושכת-ביצעתי בדיקת MRI להלן התוצאות :
אות חריג מקומי במוח העצם ב- MTC מתאים לבצקת מוח העצם.
זיזים מרגינליים כביטוי לשינויים ניווניים. ללא תפליט משמעותי בבורסות או בחלל המיפרק.
ציסטה 7 ס"מ ע"ש בייקר בגומה הפופליטאלית.
רצועות קולטרליות צולבות ומנגנון המיישרים -ב.מ.פ.
סחוס פטלו-פמורלי ורטינקולום שמורים.
הידקקות הסחוסהמיפרקי במדור במדיאלי.
מניסקוסים - שינוי מוצינוזי ב-LM
MM - שינוי ניווני בקרן אחורית עם אות ורטיקלי ואות חריג רוחבי בקרן קדמית, חשודים לקרעים.
בצילום רנטגן - שינויים גונארטאטים דו"צ.
........
מה הטיפול הנכון שעלי לבצע? האם אפשר להמנע מניתוח? האם יש חלופות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך-תוצאות בדיקת MRI ? - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ23/06/2011הבדיקה מדגימה הופעת שינויים ניוונים בברך וגם חשד לקרע של מניסקוס בצד הפנימי של הברך.
ההחלטה, אם לטפל באופן שמרני או כירורגי תלויה בבדיקתך הגופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בדילמה קשה
מיקי23/06/2011פניתי אליכם כי אני בדילמה קשה, לאור ממצאי ה - MRI פניתי
ל-2 רפואים (אוטופדיה ברך) הרופא הראשון אמר לי שהבעיה שלי תפתר
לאחר שהוא יבצע לי ארתרוסקופיה בברך - הרופא השני טען שהבעיה תפתר
לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך - לכן אני פונה אליכם בשאלה מה הדבר הנכון לעשות
לאור ממצאי ה-MRI - ברצוני להדגיש שמצב בריאותי סביר בהחלט - והכאבים בברך חזקים. (גילי 69)
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח ארתוסקופיהירון23/06/2011
שלום,
אתמול עברתי ניתוח לשחזור רצועה קידמית בברך (וכן כריתה חלקית של המיניסקוס הפנימי)
הניתוח עבר בהצלחה והיום שוחררתי לביתי.
בבית כאשר קמתי משכיבה התעלפתי. אשתי תפסה אותי, אך היה כיפוף (עם המשקל שלי) של הרגל המנותחת.
נראה שהכיפוף לא היה יותר מ-40 מעלות.
המנתח שלי אומר שאין מה לדאוג, אולם הייתי שמח לשמוע את דעתך.
האם יכולתי לגרום נזק בנפילה?
תודה רבה על עזרתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח ארתוסקופיה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי23/06/2011כנראה שהנפילה לא גרמה לנזק. אני בטוח שעוד מספר ימים תבקר את המנתח אחרי הניתוח שבוצע. הוא וודאי יבדוק את הברך וייוודא שלא קרה נזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
ירון23/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמותיהלי21/06/2011
עברתי מיפוי עצמות בגלל כאבים עזים בברך בשוק ובמפשעה להלן התשובה שקיבלתי והשאלה מה גורם למצב הזה והאם ניתוח יפתור את בעית הכאב
ריכוזים דגנרטיביים במפרקי הירכיים וברכיים בולט בעיקר ריכוז אוסטוארורטי דיפוזי בברך שמאל ריכוז מוקדי בקונדיאל הטיבאלי המדיאליבברך שמאל. מתאים לאוסטאונקרווזיס. ללא ממצאים פתולוגיים נוספים.
סכום
תהליך דגנרטעבי בהתאם לתיאור הנ"ל
ספונדילויס בעמוד שדרה צווארי
אוסטאונקרוזיס בברך שמאל
הבנתי שקיימת בעיה בזרימת דם והגעה לעצם האם הבעיה היא רק אורטופדית או שיש צורך לבדוק מה גורם לחוסר אספקת דם למקום .
תודה מראש על תשובתכם
יהלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי23/06/2011הבעיה באספקת הדם המוזכרת היא לטיפולו של אורטופד בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהיוני21/06/2011
שלום
בצעתי מיפוי עקב כאבים במפרק הירך התשובות הן
קיימת קליטה דיפוזית מוגברת במפרק הירך, קיים רושם שהקליטה בעיקר באזור האצטבולום, אך כוללת גם את הטרוכנטר הגדול והקטן
הממצא מתאים לתהליך ארטריטי פעיל.
2 שאלות
מה זה אומר?
האם ניתן לטפל בזה בתרופות פיזיוטרפיה וכו, או רק דרך ניתוח
אודה לכם מאוד מאוד על התשובות
יונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ21/06/2011תהליך ארטריטי פעיל פירושו, שמדובר בדלקת במפרק הירך, שמערבת יותר את הצד של האגן. התשובה אינה מפרטת, באיזה תהליך מדובר, ולכן קשה לייעץ לגבי סוג הטיפול. כדאי לפנות בהקדם לאורטופד מטפל, שיבצע את הבירור לסיבת הדלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה - והאם
יוני21/06/2011עוד שאלה קטנה...
לפני כ4 חודשים נקעתי את קרסול שמאל ובמשך שבוע קיפצתי על רגל ימין
ומיד אחכ התחילו הכאבים, האם יתכן שמכאן הדלקת??
שוב תודה
יונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות MRIאסף20/06/2011
שלום, עברתי MRI לפני שבוע וקיבלתי היום את התוצאה.
המיניסקוס הליטרלי קרע הוריזנטלי אלכסוני מערב את שליש אחורי של הקרן האחורית של המיניסקוס המידיאלי אך הוא גם מתפשט אל השורש.
קרע כרוני בACL, הרצועה כבר אינה נראית וכנראה יש מעט סיבים שדבוקים לPCL.
הרצועה הצולבת האחורית (PCL) דקה, מצב לאחר קרע חלקי.
הרצועה הקולטרלית המידיאלית MCL מעט מעובה בחלק הפרוקסימלית ומוקפת במעט MCL_GRADE ISTRAIN.
הרצועה הקוליטרלית ACL גידי הקודריפפס והפטלה מראים אות ועובי רגילים.
אין נוזל תוך מרפקי בכמות מוגברת
אין ציסטר על שם בייקר
לא הודגמו פגמים סחוסיים פוקאליים במדור הפטלופמורלי המידאלי או הליטרלי.
יש שאריות קלות של בצקת לשלד העצם בראש הפיבולה כחלק מהחבלה הסיבובית של הברך.
יש פגם סחוסי בעובי מלא בגודל של כ1 מ"מ בקונדיל הליטרלי של הפמור
בסיכום קרע כרוני של הACL עם הידבקות של חלק מהסיבים של הPCL
קרע במיניסקוס בקרן האחורית של המיניסקוס המידיאלי שמתפשט אל השורש.
שינויים ניווניים מינימליים בסחוס המדור הליטרלי NCL.
בראשית אני רוצה להודות על הסבלנות. מעוניין לדעת אם אני צריך ניתוח לטיפול בבעיה וצפי לכמה זמן החלמה מרגע הניתוח במידה ואצטרך, תודה רבה על העזרה:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי20/06/2011לדעתי אתה זקוק לניתוח ארטרוסקופייה. משך ההחלמה תליו בהיקף התיקון שיבוצע. האם יבוצע גם שחזור רצועה צולבת קדמית או רק תיקון המניסקוס. צריך לדעת ממך הרבה פרטים ולבדוק אותך כדי להחליט לאיזה ניתוח אתה זקוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)
