מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאב ברך וירך-ריבוי NOFמירב13/09/2011
מזה למעלה מחצי שנה כאבים בברך ימין מאחורה קצת מעל הברך, ומקדימה מעל עצם השוק.
בשל כך הפסקתי פעילות ספורטיבית. עדיין הכאב מופיע בטיפוס מדרגות, הליכה ממושכת, ויישור הרגל.
ממצאי מיפוי: מוקד קליטת יתר באספקט המידאלי-אחורי בקצה הדיסטלי של הפמור מימין. יש לשלול אוסטאויד אוסטאומה.
מבדיקת רופא לאחר המיפוי: 1. נזק למיניסקוס החיצוני מימין.
2. מוקד סקלרוטי עם תפיחות קלה של הקורטקס בשליש המרוחק של הירך
ממצאי CT:
"קיים נגע קורטיקלי ותת קורטיקלית באספקט המדיאלי אחורי הדיאפיזה הדיסטאלית של הפמור מימין במימדים של 4*1.8*2.5 ס"מ. הנגע מוגבל היטב בגבול סקלרוטי דק וכנראה המדובר ב NOF.
אין לזהות שבר.
קיים ממצא דומה קטן יותר באספקט המדיאלי אחורי, בדיאפיזה הדיסטאלית של הפמור משמאל בממדים של 1.5*0.8*1.2 ס"מ.
קיימים 2 אזורים נוספים דומים במטאפיזה של הפמור מימין, באספקט המדיאלי בקוטר של 1.2 ס"מ ובאספקט הלטרלי בקוטר 0.7 ס"מ.
פרט לכך המבנה הגרמי והמפרקי נראה שמור.
אין פתולוגיה ברקמות הרכות.
הערה: ריבוי NOF אפשר למצוא במחלות מסוג: נוירופיברומטוזיס, FIBROUS DYSPLASIA,, JAFFE CAMPANACCI "
אשמח לקבל הסבר ברור יותר ומה משמעות תוצאות ה-CT.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב ברך וירך-ריבוי NOF - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/09/2011ה- NOF הוא פגם בעצם מעין איזור בו לא נוצרת עצם נורמלית. מדובר בממצא שפיר שאין לו קשר לשום דבר ממאיר. ריבוי ממצאים יכול להיות במחלות שונות כמו שכתוב בפענוח. זה שהממצא יכול לבוא עם המחלות הכתובות אינו אומר שהן אמנם קיימות. צריך לבדוק כל אחת מהתלונות שלך לגופה ולהחליט אם יש או אין קשר בין התלונות השונות לריבוי NOF
Nonossifying fibromas have been found to be associated with several diseases, although
they can occur in otherwise healthy individuals. A correlation between multiple nonossifying
fibromas and neurofibromatosis has been identified. Although these disorders are not mutually
exclusive, it has been speculated that multiple NOF are another variation of mesodermal
abnormalities.10 Nonossifying fibromas have also been found to be associated with Osgood-
Schlatter disease, osteochondritis of patella, osteochondritis dissecans of medial femoral
condyle, and Legg-Calve-Perthes disease.3,5
מקווה שלא נבהלת. מהקטע האחרון באנגלית, מוזכרות בו כל מיני מחלות שלפעמים באות עם ריבוי Nבאמת אין סיבה להבהל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב ברך וירך-המשך
מירב22/09/2011תודה על תגובתך.
בהמשך לבדיקת ה-CT ביצעתי MRI לברך ולירך.
ממצא ירכיים:
"בדיאפיזה הדיסטלית של הפמור הימנית נראה תהליך תוך לשדי ותת-קורטיקלי, מוגבל היטב עם גבול חד באורך 3.5X2 ס"מ. התהליך גורם לעיבוי פריאוסטאלי עם דפורמציה גרמית קלה במקום.
התהליך בעל זמני הרפיה מאורכים, גורם לעיבוי אנדאוסטאלי. האדרה עדינה מאוד בגדוליניום בדומה להאדרה של מסת השריר. אין שינויים פריאוסטאליים ואין מסה של רקמה רכה הממצא בעל מאפיינים שפירים, נראה בבדיקת ה-CT. NOF או מוקד של דיספלזיה פיברוטית באים בחשבון.
במיקום מקביל בירך שמאל נראה אזור של עיבוי אנדואיסטאלי בלי לזהות הסננה לשדית ברורה. קרוב לוודאי שגם באזור זה היה NOF קטן."
ממצא ברך: "מניסקים שמורים, אין כמות חריגה של נוזל, רצועות תקינות, מנגנון האקסטנציה תקין, אין סימנים לכונדרומלציה פטלה, הרטינקולום שמור"
אציין כי הממצאים התגלו בעקבות כאבים בברך ובירך, עד כדי הפסקת כל פעילות גופנית כולל עליה במדרגות, כאשר הכאבים מופיעים בצורה קלה יותר גם בהליכה ובמנוחה.
המוקד בירך הודגם כבר בצילום (באפריל) ובמיפוי (במאי).
שאלותיי:
1. אשמח לתרגום לעברית של הממצאים בירך.
2. ב-MRI לא נקלטו 2 נגעים נוספים בירך שנקלטו ב-CT. למה אין התאמה?
3. לפי בדיקת אורטופד יש חשש לפגיעה במיניסקוס. האם בדיקת ה-MRI שוללת זו?
4. האם הנגע של 3.5-4 ס"מ נחשב לגדול ודורש טיפול? ובכלל מה השלב הבא.
5. האם עלי לפנות לאורטופד המומחה לגידולי עצם או להמשיך עם הרופא שמתמחה בכירורגיית ירך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב ברך וירך-המשך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/09/20111. התרגום המילולי לא חשוב, בשורה התחתונה לא נראית ממאירות.
2. לכל בדיקה אי הדיוקים שלה, לא מפתיע שאין התאמה
3. בדיקה ידנית טובה אמינה יותר בניבוי קרעים במניסקוס. MRI רחוקה מלהיות בדיקה מדוייקת בייחוד כשמדברים על קרעים במניסקוס.
4. כדאי לפחות ביקור אחד אצל אורטופד מומחה לגידולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל מקסימלי לניתוח החלפת ברךלאה12/09/2011
שלום רב,
אמי אישה כבת 83, בסך הכל בריאה ואינה סובלת ממחלות מיוחדות, פרט ללחץ דם גבוה המאוזן על ידי כדורים. היא סובלת משחיקת סחוס בשתי הברכיים שגורמת לה לכאבים עזים ומקשה עליה אל ההליכה. אנו שוקלים לעשות ניתוח להחלפת ברך אך חוששים מפאת גילה. שאלתי היא עד איזה גיל ניתן לבצע את הניתוח הזה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל מקסימלי לניתוח החלפת ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי12/09/2011מה שקובע זה לא הגיל הכרונולוגי על פי תעודת הזהות אלר הגיל הביולוגי, את אבא של אשתי אני ניתחתי כשהיה בן 86, הוא מאד נהנה מהניתוח. כדי לעבור ניתוח כזה חשוב לפגוש את החולה , להתרשם ממנו, לשמוע מאיזה מחלות הוא סובל, איזה תרופות הוא לוקח ולהעריך כמה כוחות יש לו לעמוד בניתוח ובהחלמה ממנו. ניתחתי גם מבוגרים יותר. היו גם מקרים הפוכים שיעצתי לבני 70-72 (זה נחשב צעיר) לא לעבור את הניתוח בשל מצבם הרפואי והגופני. .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקת סחוס בברךעידן11/09/2011
שלום רב.
אני כבן 23 צעיר מדי אך סובל מזה כשנתיים משחיקת סחוס בברך שמאל חד משמעית
לאחר שעברתי צילום רנטגן וMRI והובחנתי על ידי 3 רופאים שונים שאני סובל משחיקת סחוס בברך שמאל.
ההשערה היא שבגלל היותי כדורגלן ועוסק בספורט מגיל קטן זוהי הסיבה לשחיקה.
הכאבים הם בלתי נסבלים אני כבר פשוט משתגע יש לי טיקים בברך,אני לא יושן טוב, קשה לי לעמוד,הפסקתי לעשות ספורט אני מרגיש תחושה של באמת חוסר אונים לא יודע מה לעשות כבר.
שאלתי היא איזה טיפול אתם מציעים לי לעשות בגילי הצעיר ולהציל תברך ותחיים שלי
בבקשה תתנו לי תשובה של טיפול כבר הצטלמתי הייתי אצל רופאים הובחנתי ועכשיו אני מספר לכם את המצב שתעזרו לי בייעוץ המקצועי שלכם ותמליצו לי על טיפול מניסיונכם והאם היותי בגיל צעיר זה ישחק לטובתי ואני יוכל איכשהו לחדש את הסחוס או לצפות לאחוזי הצלחה גבוהים יותר מבנאדם מבוגר יותר.
נ.ב אין לי שחיקת סחוס מוחלטת(כלומר החלפת מפרק ברך)
תודה רבה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיקת סחוס בברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/09/2011לא ניתן לייעץ במקרה שלך בלי בדיקה גופנית ובלי עיון בצילומי הדמיה עדכניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשורש כף הידשרון09/09/2011
שלום,
אני סובלת מכאבים בשורש כף היד כבר מספר שנים, התופעה חוזרת ונשנית אחת לחודש-חודשיים.
ניסיתי את הטיפולים הבאים -
- פיזיוטרפיה
- דיקור שעזר במניעה אך לאחר סיום הטיפול, התופעה חוזרת ונשנית
- כדורים (ארקוקסיה ואטופן) שלא עזרו כלל
- שימוש בסד כאשר ישנם כאבים
- משחת טראומיל
מעבר לעובדה שאני חווה כאבים ומנוטרלת בזמנים אלה, אני עוסקת בתחום המחשבים והדבר אף פוגע בעבודתי ואני מעוניינת בפתרון שיגרום לתופעה לא לחזור בשנית.
הכאבים קיימים בחלקה העליון של היד בחיבור בין כף היד לאמה ולאחרונה גם התפשטו לכיוון האצבעות.
אשמח לקבל המלצה לטיפול שיפתור את הבעיה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשורש כף היד - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ09/09/2011כדאי לך לפנות למומחה לכירורגית יד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות MRIשולי.ר08/09/2011
עברתי תאונת דרכים לפני כמה חודשים ואני סובלת מכאבים וצליעה בברך נשלחתי לבדיקת MRI לפרק הירך האם אפשרי לקבל עזרה בפיענוח התוצאה
התוויה קלינית: בירור תפס אצטבולו- פורמלי
ממצאים: מודגמת בליטה גרמית באספקט הקידמי של המעבר בין ראש לצוואר הפמור. כמו כן מודגם אוסטאופיט בהיקף האצבטולום עם כיסוי יתר של ראש הפמור - ממצאים המחשידים לתפס אצטבולו-פמורלי משולב PINCER ו- CAM
לא הודגם קרע או ניתוק של הלברום
מודגם דלדול של הסחוס של האצטבולום בחלקו האחורי. כמו כן מודגם דלדול הסחוס באספקט האחורי של ראש הפמור ללא עדות לבצקת לשדיות סוב- כונדראלית בסמוך
קפסולה מודגמת שמורה
הרצועות הפורמליות מודגמות תקינות
רציתי לדעת גם מה מהדברים הם מעשה הטבע ומה קשור לתאונת הדרכים שעברתי
תודה מראש
שולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ09/09/2011מדובר בשינויים שחיקתיים של מפרק הירך, שהם מהטבע, ואינם שייכים לתאונת דרכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה אסתטית בברכייםשלי08/09/2011
שלום
אני בת 27 ללא כל בעיות (הידועות לי...) בברכיים
הבעיה שלי היא שהברכיים שלי נפגשות, כלומר אם אני עומדת ישר נוצר ממש חצי עיגול פנימה רק בברכיים- השוקיים והקרסוליים בסדר רק הברכיים ממש נושקות אחת לשנייה
האם ישנו ניתוח/מתקן או משהו לטפל בבעיה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה אסתטית בברכיים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי08/09/2011יש ניתוחים כאלה אך הם נעשים רק במצבי עוות קיצוני הגורם לכאבים ולא מסיבות אסטתיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי יישור ברךביבי08/09/2011
שלום רב אודה לביאור המושגים הבאים
אי ישור ברך 20 מעלות צליעה ברגל ימיןם שלא אותה ברך...
ובכיפוף 80 מעלות מה זה אמור להגיד לי?
עוד נכתב שהברך שלי נעולה ולכן איני מצליח ליישר את הברך...האם לפי הפרטים ההללו ניתן לקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי יישור ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי08/09/2011חסר יישור של ברך יכול להיות בשל קרע במניסקוס הגורם לברך נעולה. השאלה היא האם אתה רוצה להיות בריא או לקבל אחוזי נכות. אם אתה רוצה להיות בריא - הישמע לעצות האורטופד שבדק אותך. אם הנעילה היא באמת בשל קרע מניסקוס תצטרך לעבור ניתוח ארטרוסקופי. לגבי ייעוץ לאחוזי נכות - פורום זה לא עוסק בכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעשים ממפרקי הכתףאבי07/09/2011
שלום.
אני בן 42 עוסק כל ימיי בעבודה של התקנות.לא עוסק בספורט.
בזמן האחרון אני שומע כל מיני רעשים וקליקים גם ממפרקי הכתף-כשאני מרים ידיים למעלה ואז מוריד אותם למטה,וגם ממפרקי הצוואר כשאני מסובב את הצוואר בתנועות מעגליות או כשאני לוקח את הראש אחורה.
יש לציין שבזמן האחרון אני סובל מכאבי צוואר אשר מפורשות ע"י האורטופד כשרירים מכווצים ותו לא.
יש לציין שאינני סובל כלל מכאבים בכתפיים.
רציתי בעצם לדעת מה יכולה להיות הסיבות לרעשים אלו במיוחד ממפרקי הכתפיים כי זה משהו"חדש" אשר החל לא מזמן?ומה אפשר לעשות בקשר לכך?
לדברי האורטופד הרעשים ממפרקי הכתפיים זה שום דבר,לכולם יש את זה.
תודה,אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעשים ממפרקי הכתף - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי07/09/2011כדי לקבוע בדיוק מה מקור הרעשים צריל לבדוק אותך אבל אין לזה הרבה חשיבות. כל עוד אין כאבים - המשך בשגרת החיים שלך. רעשים וקליקים אינם מחלה. עם זאת כדאי להבדק כבר עכשיו ולקבל המלצות לסוג הפעילות המומלצת ובעיקר מה לא מומלץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך בעקבות אימוני כדורגלמרית מילשטיין07/09/2011
הבן שלי החל להתאמן לפני חודש בליגת כדורגל. בשבוע האחרון החלו כאבים בצד הברך השמאלית והחריפו.
מה עלי לעשות? האם יש רופא ספורט שעובד עם הכללית?
מ ר י ת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך בעקבות אימוני כדורגל - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי07/09/2011הוא לא צריך רופא ספורט אלא אורטופד מומחה ורצוי מומחה ברכיים. בררי בסניף שלך למי לפנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחזור רצועה צולבתאבי02/09/2011
שלום אני בן 24 לפני כ 4 שנים בערך סובבתי את הברך במשחק כדורסל ויש לי קרע ברצועה הצולבת.ביום יום אין לי הפרעות עם הרגל וגם בריצה קלה אין לי הגבלה כלשהי.
רציתי לדעת האם כדאי לעבור ניתוח לשחזור הרצועה? מה ההשלכות אם לא אעבור תניתוח? ואחרי ניתוח אוכל לעסוק בכל ספורט? אשמח לעצות תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחזור רצועה צולבת - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/09/2011בד"כ לא נוצרת הפרעה בהליכה או בריצה קלה, וקרע של רצועה צולבת קדמית גם לא גורמת להגבלה בתנועות.
בפעילות שבה יש אלמנט סיבובי חד יכולה להווצר "בריחה" של הברך, כמו במשחקי כדור, או בcontact sport.
לא כולם צריכים לעבור ניתוח לשחזור רצועה, ואם אינך סובל מאי- יציבות, אז אל תבצע.
בעקרון, לאחר הניתוח חוזרים לפעילות מלאה, כולל ספורטיבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בקרסולדוד01/09/2011
שלום
אני בן 50 בחודשים האחרונים התחלתי לעשות ריצות 3-4 פעמים בשבוע של כחצי שעה כל פעם (קודם עשיתי הליכות של 7-8קמ) עקב כאבים עזים בקרסול אורטופד איבחן שזה דלקת ונתן לי כדורים אטודולק פעם ביום ל20 ימים בנתיים לקחתי 9 כדורים השאלה שלי אם הכדורים הנל הם נגד כאבים או שהם אמורים לרפא את הדלקת אם זה רק נגד כאבים אני מעדיף לא לקחת אותם ועוד שאלה האם אני יכול להתחיל להתאמן שוב כשהכאבים נחלשים או לחכות עד שהכאבים עוברים לגמריי
תודה דוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בקרסול - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/09/2011רצוי לא לרוץ, כשיש כאבים בקרסול.
תבדוק את נעלי הריצה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לע"ש גב תחתון וברך שמאלדוד01/09/2011
שלום רב דוקטור. אני בן53. מזה כ4 חודשים אני סובל מכאבי גב תחתון,הכאבים מקרינים לרגל שמאל. לפי צילומי הרנטגן אגן+ע"ש מותני:אגן ללא ממצא גרמי פתולוגי. שינויים דיסקוגניים בגובה חוליות L5-S1 ושינויים ספונדילוטיים קלים. מיפוי עצמות של כל השלד: שינויים ניווניים קלים בברך שמאל. מה הפרוש של צילומי רנטגן ושל מיפוי עצמות? יחד עם זאת,אני סובל מתחושות צריבה שרפה תרדמת ונימולים באזור כף רגל שמאל,בכל שעות היממה. לפני כחודש האורטופד היזריק לי זריקת דיפרוספן בגב תחתון. אני חש פחות כאבים אך אותן תחושות באזור כף הרגל שמאל. אני חושש שלמשך הזמן הן לא תעבורנה לרגל ימין. מה גורם לתחושות אלו? קיימים תרופה/טיפול לתחושות אלו? לדעתך המלצתך הצעתך אני מצפה. תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע לע"ש גב תחתון וברך שמאל - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/09/2011עדיף, שתפנה לפורום עמוד שדרה באורטופדיה או נוירוכירורגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירוש למיפוי עצמותאורלי30/08/2011
שלום
אני חייל ובעקבות מאמץ יש לי כאבי ברכיים נשלחתי לעשות מיפוי עצמות
הממצאים: שינויים ארטרוטיים בכתפיים, ברכיים ובמיפרק סטרנקולויקולרי שמאלי. במיפוי ספקט של הברכיים מוקד חם בקונדיל פמורלי מדיאלי, מימין - יתכן אנטזופתיה או שינויי מאמץ.
אודה באם יוסבר לי במה מדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירוש למיפוי עצמות - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/08/2011אין ממצא מיוחד, כזה המחייב ניתוח למשל. מדובר בקליטה על רקע הםעילות שלך. מנוחה או הורדת עומס תספיק. המיפוי מראה קליטה באיזורים של חיבור גיד-עצם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
אורלי31/08/2011המצב שלי כעת שאני נמצא כבר חודשיים בפעילות מועטה, האם המגבלה תעבור עם הזמן או שזה נזק בלתי הפיך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי05/09/2011בעיה זו תחלוף עם הזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספתביבי30/08/2011
האם ידוע מהו זמן ההחלמה האם ביטוח לאומי מכיר בניתוח זה ומשלם על ימים שלאחר הניתוח?ומהו התהליך לפני הניתוח ותאחריו?היכן הכי מומלץ לעשות זאת בבית חולים פרטי(אסותא)או דווקא ציבורי...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/08/2011ביטוח לאומי ישלם רק אם זו תאונת עבודה. מקום ביצוע הניתוח לא כל כך חשוב . חשוב מי מנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברךביבי29/08/2011
לאחר בדיקת MRI נראה שיש לי נזק כונדורלי בפיקה קרע בסחוס הברך(ימין)
וציסטה בייקר גדולה למדי בברך(ימין) .אני חייב לציין שמשבוע לשבוע מצבי מחמיר אתמול הגעתי למצב שאני מתקשה לקום ממצב ישיבה בכיסא, בגלל כאבים עזים בברך ימין.בזמן הליכה אני שומע רעשים מהברך חייב לציין שיש לי נכות קטנה בקרסול רגל ימין הומלץ על ניתוח ארוטוסקופיה אך אני מתלבט לגביו עשיתי פיזיוטרפיה וחוץ מסבל לא קרה כלום
מה דעתכם המקצועית על מה שכתבתי?והאם יכול להיות שגם בברך שמאל אני מתחיל להרגיש כאבים וקושי בהנעת הברך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי29/08/2011ראשית לגבי ברך ימין יש לך ממצאים ברורים ואתה כן צריך ארטרוסקופייה. לגבי ברך שמאל אין לי מספיק נתונים לקבוע מה הבעייה. אך למה אתה ממשיך לחפש בעייות כשאתה פוחד לפתור את הקיימות. במקרה שלך פיסיוטרפיה לא יכולה לבוא כטיפול תחליפי לארטרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




.jpg)