מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- החלפת ברךסיגלית20/06/2011
חמותי בת שבעים וחמש יש לה בעייה עם הברך אומרים שהדרך היחידה היא ניתוח החלפת ברך,,, האם הניתוח הוא קשה? מה שיעור ההצלחה שלו בגיל שלה ,, האם זה ניתוח ארוך?השיקום ארוך?
תודה מראש סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי20/06/2011כל התשובות לשאלות ששאלת תלויים במצבה הבריאותי של חמותך, האם היא סובלת מעודף משקל, האם יש מחלות נוספות, מה הכושר הפיזי שלה בהווה ועוד. כממוצע ההחלמה היא כ- 3 חודשים. אחוזי ההצלחה גבוהים. ניתוח טוב ומומלץ למי שמתאים לקריטריונים הרפואיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנה לכאבי ברך..ושאלה לגבי MRI..יניר20/06/2011
שלום,
לפני שלושה חודשים עשיתי תנועה לא טובה עם הברך בכדורגל (סיבוב או יישור יתר) , ומאז יש לי קושי בתנועות חדות כמו ריצה קפיצה וכמובן כדורגל.
אבחנה של אורטופד אחד בהתאם לבדיקה גופנית , מיפוי עצמות ורנטגן הוא שזוהי רק חבלה וצריך לעשות פיזיותרפיה.
הלכתי לאורטופד אחר , מומחה ברך גם הוא , והוא בכלל טוען בתוקף שיש לי קרע ברצועה הצולבת הקדמית והוא ממליץ על ניתוח , והוא טוען שרק לפי הבדיקה הגופנית שהוא ביצע הוא יכול לדעת בוודאות שזה אכן קרע (השתמש במושג "מגירה 2") וממילא MRI לטענתו לא מאבחן קרעים ב30% מהמקרים , רציתי לדעת האם הוא דובר אמת ?מה אחוז ההצלחה של MRI בזיהוי ? (נראה לי קצת חשוד שרופא אחד טוען שאין שום דבר והשני מאבחן פציעה יחסית חמורה , למרות שבאופן יחסי אני מרגיש שיפור ככל שאני עושה יותר פיזיותרפיה , ואני לא ממש ממהר לעשות את הניתוח , למרות שנושא הכדורגל חשוב לי מאוד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה לכאבי ברך..ושאלה לגבי MRI.. - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ20/06/2011בדיקה גופנית היא בדיקה חשובה ביותר לאבחון של קרע ברצועה צולבת קדמית.
MRI מדייק בכ- 85% מהמקרים.
אין חובה לבצע שחזור ברצועה צולבת קדמית, אך לדעתי, אם הרצועה אכן קרועה, בלי ניתוח שחזור לא תוכל לשוב לשחק כדורגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות MRINavit19/06/2011
שלום,
בבדיקת MRI שעשיתי בברך בין שאר הממצאים היה כתוב שיש "נגע בקונדיל הפמורלי הליטרלי". למה הכוונה? מהן האפשרויות?
אשמח לתשובה,
נוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ19/06/2011לא ניתן לעזור לך ללא עיון בצילומי הMRI. האפשרויות רבות מדי עם משמעותיות מגוונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בברך שמאלליאורה16/06/2011
שלום
אני בת 33 ובחודשים האחרונים סובלת מכאב בברך שמאל בעיקר ממעבר לעמידה מישיבה
וירידה במדרגות בשבועיים האחרונים הכאב התעצם וגם בשעת מנוחה ובלילה אני מרגישה את הכאב , בנוסף הכאב בברך מקרין לי גם על הירך ועל השוק בתוצאות הרנטגן נאמר לי שמבנה העצמות תקין אך יש היצרות רווח מיפרקי בין פמור לטיביה , ברצוני לדעת בבקשה מה זה אומר? ואיזה טיפול ניתן לקבל ?
אודה לתשובתך
ליאורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בברך שמאל - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי17/06/2011בדרך כלל כאבים בברך אינם קורנים לאזורים אחרים. צריך לבדוק ולראות האם הכאבים בשוק ובירך אינם קשורים למקור אחר. גב למשל. הכאב שאת מתארת אינו קשור לממצא שצויין ברנטגן. אני מנחש שהכאבים שלך הם ממקור סחוס הפיקה. ואז הטיפול הוא בעיקר פיסיוטרפי. כדי להיות בטוח אני חייב לבדוק אותך או לשמוע פרוט של ממצאי בדיקה מאורטופד ברכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלי הלםhersos14/06/2011
אני סובל מארטרוזיס ושחיקת סחוסים בשתי הברכיים,כתוצאה מטראומה סיבובית בסקי מלפני 20 שנה
שאלתי האם טיפול בגלי הלם יכול לשפר את בעית הבירכיים שתוארה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלי הלם - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי17/06/2011אני מכיר חולים רבים שעברו טיפול כזה ודווחו שפחות כואב להם, באותה נשימה אומר לך שאני מכיר לא פחות חולים שזה ממש לא עזר להם. התשובה אם כספית זו לא בעייה גדולה עבורך אז כדאי לנסות. זה בטוח לא יביא לחידוש הסחוס שלך, אבל אולי יוריד זמנית כאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרה בכאבים עקב ארטרוסקופיהד``ר אליהו ליברטי14/06/2011
שלום ד"ר,
בן 22, בריא בדר"כ.
נשלחתי לבצע MRI לאחר החמרה בכאבים עקב ארטרוסקופיה שנייה- מינסקוטומיה חוזרת של המיניסקוס המדיאלי.
את ה-MRI נשלחתי לבצע בשאלה לגופים זרים/ AVN של הפיקה., וכן להשוות ל-MRI שבוצע לפני הניתוח השני.
להלן הפענוח:
נוזל תוך מפרקי בנפח תקין. יש עיוות עם פסים של סגינל מוגבר בגוף המיניסקוס המדיאלי ובחלק הקדמי היקפי של הקרן האחרוית. ממצא זה ללא שינוי מבדיקה קודמת וחשוד לשרידי קרע.
יש הקטנה של חלק אחורי יותר של הקרן האחורית, כנראה לאחר ניתוח.
הרצועות הצולבות והרצועות הצידיות רציפות ללא קרע. אין בצקת מח עצם.
יש סדק עמוק או שקע עם אי סדירות בסחוס הפיקה המדיאלית עם מוקד תת סחוסי קטן.
ממצאים אלו לא הודמו בבדיקה הקודמת והם חדשים.
פרט לכך, הסחוס המפרקי בעובי ועוצמת אות תקינים. הגידים שמורים. אין מזהים גופיפים חופשיים.
לסיכום: מוקד סחוסי גרמי חדש בפיקה המדיאלית.
פסים של סיגנל מוגבר בהיקף המיניסקוס המדיאלי בעאיזור הכריתה.
הממצאים הנ"ל נראו כבר בבדיקה הקודמת ולכן לא ניתן לקבוע שמדובר בקרע חדש ואבחנה המבדלת היא בין השרידים של סיגנל מוגבר דרגה 2 (ממצא תקין) לבין שרידי קרע ישן.
אז ככה, לא הבנתי כמה דברים:
מאז ה-MRI הקודמת עברתי שוב ארטרוסקופיה (השנייה) לכריתת הקרע השארייתי. מהמנתח הבנתי כי לא נשאר מיניסקוס מדיאלי להוציא כך שלא יכול להיות קרע שם. על פניו מתוצאות ה-MRI החדש נראה כי עדיין יש חלקים של המיניסקוס?וכי אין שינוי שם, אשמח להסבר.
עליי לציין שפיזותרפיה אינטנסיבית ביותר לא עזרה לי עד עכשיו- בגלל זה ביצעתי את ה-MRI, מה אפשר לעשות עכשיו? מה הטיפול לסדק/לשקע בסחוס הפיקה?
כמובן שאני קובע תור למנתח אך אשמח לשמוע חוות דעת נוספת על הממצאים שעלו ב-MRI ועל דרכי הטיפול המקובלות בבעיות מסוג זה.
תודה רבה על העזרה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח MRI ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי17/06/2011MRI לברכיים לא יכול לדייק ולהראות פרטים ברזולוציה גבוהה כפי שנדמה לך. מה שחשוב שאין קרעים חדשים. המנתח שלך ראה בפועל ובדק את כל המבנים בברך. עליך להסתמך בעיקר על דעתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליקים בברכייםקרן13/06/2011
שלום רב .קוראים לי קרן בת 14.5
בשנה האחרונה יש לי קליקים בברכיים. זה לא קורה בהליכה זה קורה מתי שאני קמה מישיבה. זה לא כואב, זה קורה בתדירות בינונית.
שאלות:
הקליקים האלה יפגעו לי בברך עוד כמה שנים?
למה יש לי את הקליקים האלה ?
הקליקים מרמזים על בעיות בברך ? זה חמור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליקים בברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ13/06/2011כשהקליקים לא כואבים, זה לא מרמז על כלום, ולא נוצרת שום בעיה בברכיים. זו תופעה, שקוראת לאנשים לפעמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריעת רצועת הפיקהגילי קלרמן13/06/2011
שלום, שמי גילי ואני בת 25
לפני מספר ימים,נפלתי וסובבתי את הברך ולא הצלחתי לעמוד עליה כי הרגשתי שהפיקה פשוט קופצת לי מהמקום. אני עסקתי בספורט רוב החיים וכבר יצא שסובבתי את הברך והיא חזרה למקום וצלעתי מספר ימים, אבל זה אף פעם לא הגיע למצב בו הרגל שלי לא תמכה בי. הלכתי למיון ועשו לי צילום ואמרו לי שיש לי גמישות יתר במפרקים וכנראה שקרעתי את רצועת הפיקה -בטופס כתוב רגיושת ממוקמת לMPFL אם אני מפענחת נכון את הסנסקריט של הרופא. בכל אופן הציעו לי לבחור בין גבס לכל הרגל למין מתקן עם ברזלים שמחזיק את הרגל ולקחתי אותו. אבל פשוט האורתופד הלך אחרי 2 דקות ולא הספקתי לשאול אותו כלום - הוא אמר לי שכנראה אני אוכל ללכת אחרי שבוע שבועיים, והבחור שהתקין לי את המכשיר אמר לי חודש חודשיים ואני פשוט לא מבינה מה הולך להיות. כרגע אני לא מסוגלת לעמוד על הרגל אבל אני לא בכאבים מטורפים ופשוט רציתי לדעת כמה זמן בערך לוקח להחלים מפציעה כזו כי אני עובדת בעבודה פיזית - טבחית, ואני גם רצה ואני לא יודעת אם כדאי לי לנסות ללכת לחזק את הרגל או לנוח כמה שיותר ואני בעיקר די מתחרפנת כרגע. אשמח לקבל קצת יותר אינפורמציה על הפגיעה הזאת. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריעת רצועת הפיקה - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ13/06/2011קרע של MPFL נגרם בד"כ אצל אנשים עם גמישות יתר בברכיים. לאחר ההחזרה אפשר ללכת כפי יכולת. המגן ברך נועד לאפשר הצטלקות של הרצועה.
תלוי במבנה הברך יש לך כיום 50% סיכוי החלמה והשאר- שהפיקה תפרוק שוב באיזה שהוא שלב בחיים. לעיתים כדאי לשקול תיקון של הרצועה לאחר פריקה ראשונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי סוזנה, שאלה נוספת..
גילי קלרמן13/06/2011קודם כל תודה רבה על תגובתך המהירה, אבל אני פשוט רוצה לדעת, כי זה קרה לפני יומיים - אם כרגע מומלץ לי לנסות ללכת עליה כדי לחזק אותה או אני צריכה לתת לה כמה ימים מנוחה כדי שתתחזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע במיניסקוסאוהד12/06/2011
שלום,ממצאי הMRI של ברך שמאל שלי הן קרע במיניסקוס לטרלי דיסקואידי עם קרע רדיאלי בקרן הקדמית.האם דרוש אורתוסקופיה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע במיניסקוס - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ12/06/2011התשובה חיובית, בכפוף לבדיקה גופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת או זיהום בברךגיא11/06/2011
שלום,
אחי בן 22, ולאחרונה חלה נפיחות בברך שלו, בחלקה העליון. הנפיחות גורמת לו לכאבים חזקים, צליעה, ולהצטברות נוזל בברך.
הוא אושפז בבית חולים מאיר בשל כך, וגם לאחר מספר ימים לא ברור לגמרי אם מדובר בדלקת בלבד או בזיהום. תרופות אנטי דלקתיות עזרו באופן חלקי, והוא נאלץ לשאוב את הנוזל מהברך מספר פעמים עד עכשיו (הגיע עד ל100 מ"ל בשאיבה לאחר מספר ימים).
כעת חל מעט שיפור באמצעות תרופת אנטי דלקתית אחרת שניתנת לו, אך באופן מפתיע החלה נפיחות וכאבים זהים בפרק של אחת האצבעות ביד שלו.
אינני מבקש יעוץ שישתווה לטיפול ואבחנה מקצועיים, אך הייתי רוצה לקבל קצת ידע בנושא(קצת לודא את הטיפול של הרופא בבית החולים): מהי דלקת? מהו זיהום? מה ההבדל בין השניים? האם התפשטות לשאר חלקי הגוף היא אפשרית? מה הטיפולים? מה הסיכון? האם יש קושי באבחנה? איזה בדיקות אפשר לעשות מלבד דגימת המים שנשאבו מהברך?
וכמובן, כל מידע נוסף חשוב בנושא - אשמח לקבל.
תודה רבה מראש,
גיא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת או זיהום בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי12/06/2011לצערי לא אוכל להפוך אותך למומחה לברכיים דרך האינטרנט. אתה שואל שאלות כלליות רבות והתשובות הם הרצאה של מספר שעות. בקיצור נמרץ - דלקת זו רקמה מגורה הדרך כלל תפוחה ואדומה אך ללא חיידקים. זיהום הוא מצב בו קיימים חיידקים בברך. זיהום מאובחן על ידי תרביות מעבדה מהנוזל הנשאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנקילוזינג ספונדיליטיס
גיא13/06/2011קודם כל תודה רבה על התשובה.
לאחר המשך האישפוז ובדיקות, אובחן אצלו כנראה אנקילוזינג ספונדיליטיס. מקריאה מעטה באינטרנט הצלחתי להבין על זה מעט מאוד.
הייתי שמח אם היית יכול להפנות אותי למקורות מפורטים יותר שבהם אפשר למצוא, מלבד מאמרים של דף או שניים, והאם יש לך טיפים מסוימים להמשך טיפול במחלה הזאת.
תודה רבה,
גיא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת פרק ברךליבוביץ יהודי11/06/2011
שלום,
האם שלושה וחצי חודשים לאחר החלפת פרק ברך שעבר בהצלחה גם מבחינת הניתוח וגם מבחינת השיקום,מותר לנסוע למרחצאות בגרמניה(מרחצאות יוהאנסבאד -באד פוסינג)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת פרק ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי12/06/2011אם המהלך עד היום תקין, אינני רואה מניעה לנסוע למרחצאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במניסקוסדניאל11/06/2011
בחודש אוקטובר עברתי כריתה חלקית של המניסקוס הלטראלי בברך שמאל בעקבות נעילה של הברך בזמן מאמץ וקריעת המניסקוס.
בחודשיים האחרונים אני סובל מכאב כרוני באיזור המניסקוס המתגבר לכאב כללי בברך בזמן מאמץ אירובי הכולל ריצה. ומהרגשת נפיחות כללית בברך. למרות שהברך לא נפוחה כלל!
מה יכול להיות הענין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים במניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי12/06/2011לאבחן מרחוק ללא אינפורמציה מספקת וללא שאבדוק אותך, קשה לי. האפשרויות הן רבות בניהן, דלקת, קרע חוזר, קרע שאריתי שלא תוקן, כאב שלא ממקור המניסקוס אלא גורם אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוסגוד-שלטרדניאל11/06/2011
שלום, אני בן 19 וסובל מבעית אוסגוד-שלטר בברך ימין. הברך כואבת רק כצת ובתקופות מסויימות ואינה מונעת ממני לעסוק בספורט. מצד שני בהחלט ישנה בליטה ברורה וישנה רגישות של האזור. ברצוני לדעת:
1. האם יש עוד סיכוי שמחלה זו תעבור יום אחד?
2. האם ניתן לטפל וכיצד (ולא רק טיפול מונע) במחלה זו?
3. אני לפני גיוס קרבי, האם יש עלול להיגרם נזק נוסף לברך כתוצאה ממעמף מוגבר?
תודה ואשמך לכל יעוץ ומידע בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוסגוד-שלטר - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי12/06/2011בגיל 19 הכאב בגלל אוסגוד שלטר בדרך כלל איננו. לדעתי אתה סובל מדלקות בגידי הפיקה בסמוק למקום העגינה שלהם בעצם השוק. בדיוק איפוא שקיימת הבליטה שכאבה כל השנים. ההצעה היחידה היא לא להביל שום לחץ ישיר על המקום כמו עמידה על הברכיים. יש גם ברכיות מיוחדות לאוסגוד שלטר. מומלץ לנסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לך שוב עוד שאלה תודה על התשובהרון09/06/2011
יכול להיות זה נגרם בגלל שאני לא דורך על רגל ימין ורק משמתמש ברגל שמאל כי אני סובל ברגל ימין ממחלת CRPS ולא דורך על רגל ימין כבר שנה וחצי ומשתמש רק ברגל שמאל וכל העומס רק על רגל שמאל אז יכול להיות בגלל זה הצילום מצביע על שנויי שחיקב בסחוס הפיקה אני רק מרגיש כאבים שאני מקוףף את הרגל ולפעמים מגרד את זה
תודה והמשך יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לך שוב עוד שאלה תודה על התשובה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי09/06/2011זו השערה שלא ניתן להוכיח שהיא נכונה. כך שהתשובה היא אכן "יכול להיות" שפרושה - יכול להיות שכן אך גם יכול להיות שלא. ברפואה נוטים לא לייחס פגיעה באיבר זוגי בשל חולשה של אחד הצדדים. למשל אם ברך אחת נפגעה זה לא יגרור פגיעה בברך השנייה כי היא " נושאת את כל העומס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגביי קרע במינסקוסדניאל07/06/2011
שלום אנית ב18 ווחצי.. חיילת, עברתי לפני כ חודש וחצי
ניתוח של כריתת ותפירת מינסקוס וציסטה..
אני עדיןן סובלת מכאבים חזקים מאוד ולוקחת כדורים נגד כאבים אך זה לא עוזר..
הכאבים החזקים בדרךך כלל הם מאחורי הרגל.. מדוע?(יש השארה?I|)
אני מטופלת גם בפיוטזרפיות.. וזה גם לא עוזר..
ובנוסף יש רעשים חזקים מהברך? מהי יכולה להיות הסיבה לרעשים
ולכאב החזק מאחורי הרגל?
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגביי קרע במינסקוס - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ07/06/2011גם בצד האחורי של הברך נמצא מניסקוס, לכן סביר שלמרות שהצלקות נמצאות בצד הקדמי של הברך, הניתוח היה קרוב לצידה האחורי.
לפעמים הכאבים נמשכים זמן רב, ועדיין תהליך ההחלמה תקין.
עליך לפנות לרופא מנתח, כי קיימות שיטות שונות לכריתה ותפירה של מניסקוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
