מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופת " אברקסאן" לעומת "טקסטול"אוהד21/11/2013
פרופסור נכבד,
הייתי מעוניין לדעת את דעתך המקצועית על טיפול ב "באברקסאן " Abraxane במקום "טקסטול " .
מכיוון שאני התרשמתי מקריאת מאמרים מיקצועיים בנסויים קליניים נרחבים באברקסאן היעילות גבוהה יותר ותופעות הלואי מעטות וחלשות ביחס לטקסטול.
במידה והתשובה חיובית האם ניתן לקבל את הטיפול בישראל והיכן?
בכבוד רב
אוהד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופת " אברקסאן" לעומת "טקסטול" - תגובה
פרופ' עמי פישמן30/11/2013שלום רב,
המידע על יעילות הטיפול ב abraxane לעומת taxol בסרטן שחלות - עדיין מוגבל. לכן, אין המלצה לשינוי כזה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI או פט סיטימלי20/11/2013
שלום דוקטור,
אמי חולת סרטן שחלות דרגה 3C עברה ניתוח גדול להוצאת רחם אפנדציט שחלות חצוצרות וכו'.
עברה ניתוח נוסף להוצאת בלוטת לימפה ממאירה במפשעה .
ובביקור האחרון התגלה גוש באגן.
שאלתי היא האם MRI יכול לתת אבחנה טובה יותר מפט סיטי במקרה זה?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI או פט סיטי - תגובה
פרופ' עמי פישמן30/11/2013שלום רב,
בנסיבות המתוארות אין יתרון ל MRI על בדיקת PET-CT
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CIN1 ומעקב קולפוסקופיהשירה18/11/2013
שלום רב,
מכיוון שאני די מודאגת ואובדת עצות ואולי ומכיוון שפירטתי במיילים קודמים בהרחבה רבה ו/או יתר על המידה אנסה לתמצת את ענייני ושאלתי :
בת 56. במעקב קולפוסקופיה+פפ+ECC אחר CIN1 מספר שנים. ביצעתי 2 פעמים הקפאה.
מכיוון שאני עדיין מבצעת אחת לחצי שנה קולפוסקופיה, הרופא בבדיקה הקודמת אמר לי שאינו יכול לבצע הבדיקה מכיוון שצוואר הרחם שלי נסגר!!!
המעקב שאמר שיבצע לי מעצה הוא אולטרסאונד על מנת לבדוק את רירית הרחם.
שאלתי:
CIN1 הינו וירוס - אז כיצד ניתן לבדוק זאת ע"י אולטרסאונד?
מה המעקב הראוי והנכון על מנת לבדוק אותי במצב כזה?
האם ניתן לפתוח את צוואר הרחם? ואם כן האם לאחר מכן הוא לא יכול להסגר שוב?
מה עושים? מה ההמלצה?
תודה מראש על סבלנותך ואדיבותך.
בכבוד רב ובברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CIN1 ומעקב קולפוסקופיה - תגובה
פרופ' עמי פישמן30/11/2013שלום רב,
שלחתי את התשובה להודעה הקודמת
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הפורום פעיל?שירה17/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
האם הפורום פעיל? - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר17/11/2013הוא פעיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שירה17/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעים מה יש ליחוששת08/11/2013
שלום רב
אני בת 36. סובלת חודשיים מגרד קשה בנרתיק בפי הטבעת ובנרתיק. כולל הפרשות ירקרקות. מוגלה וגרד בטבור. בדיקות מחלות מין שונות ופטריה יצאו תקינות. U/S וגינלי תקין וכן U/S בטן ואגן. בדיקת CA125 - ערך- 50. בנוסף פריחה קטנה ולבנה על הגוף.
הרופאים לא מצליחים להצביע על שום דבר (עור' נשים, משפחה) קונקרטי הגורם לסבל רב זה.
הצליחו להפחיד אותי מאד הסברות שזה סרטן השחלות.
יש לציין כי אושפזתי בעבר בשל דיברטיקוליטיס (מעי גס סמוך לפנדיציט) פעמיים.
באשפוז האחרון היה ערך הCA125 שלי גם כן 50. לאחר האשפוז חזר לנורמה. אני נאחזת בפיסת מידע זו על מנת שלא לחשוב על הגרוע מכל. בנתיים נוטלת אנטיביוטיקה למקרה שאכן שוב מדובר בדלקת מסוג זה.
אשמח לדעת כיצד מתקדמים מכאן.
אנא דעתכם המלומדת. אני חרדה מאד!!!!
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יודעים מה יש לי - תגובה
פרופ' עמי פישמן30/11/2013שלום רב,
כל התלונות והסימפטומים שאת מתארת לא מתאימים לאבחנה של סרטן שחלות.
לא ראוי לתת המלצה להמשך ברור או טיפול ללא בדיקה. ממליץ על המשך הברור על ידי הרופא המטפל.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן העריהלנדסמן שרה06/11/2013
נאמר לי כי סרטן העריה אינו שכיח.
אני מחפשת היכרות עם נשים המתמודדות עם סרטן העריה.
אשמח על כל מידע מצטבר בנושא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן העריה - תגובה
פרופ' עמי פישמן30/11/2013שלום רב,
אכן, סרטן העריה היא מחלה לא שכיחה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול כימוטרפיגלי06/11/2013
שלום פרופסור ניכבד
אני חליתי בסרטן השחלות ועקב נוירופתיה בכפות הרגליים הרופאה החליטה להחליף לי אחרי הטיפול השלישי מטקסול לטקסוטר. שאלתי היא האם האפקט של הטקסוטר על הגידול הוא אותו דבר כמו הטקסול? והאם הוא עושה יותר נזקים לגוף מהטקסול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובתך בבקשה
גלי18/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול כימוטרפי - תגובה
פרופ' עמי פישמן30/11/2013שלום רב,
החלפת טקסול בטקסוטר בגלל נוירופתיה היא גישה מקובלת בנוכחות נוירופתיה.
יעילות הטיפול דומה
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלות-פרוגנוזהגלי05/11/2013
שלום רב. אני אחרי ניתוח הוצאת רחם שחלות ואומנטום.אחרי טיפול רביעי בקרבופלטין+טקסול. הנני בת 47 ולקחו לי עכשיו מרקרים אחרי הניתוח היה 618 ועכשיו 18.8 . אני מאובחנת בשלב 3c כמו כן עשיתי בירור גנטי ויצא לי שאני נשאית brca1 כמובן שלא ידעתי על כך. כל ההליך היה מאוד טראומתי בפתאומיות ואני מאוד חוששת מהישנות המחלה. שאלתי: לאור נסיונכם מה הפרוגנוזה שלי? הגוף הגיב נהדר לטיפולים ציינתי את המרקרים ..כמו כן אני מקבלת בנוסף לכ'ימו גם אווסטין ולאחר גמר הטיפולים אני ממשיכה לקבל כשנה את האווסטין.אשמח לתשובה כי אני מאוד חרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שחלות-פרוגנוזה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר06/11/2013הגידול שלך נתגלה בשלב מאוחר, אולם יש כמה נתונים שמאד מעודדים:
את כנראה עברת הוצאה שלמה של הגידול כך שלא נשארה שארית או שנשארה שארית קטנה. באופן כללי הפרוגנוזה של נשאיות מוטציה ב BRCA1 היא טובה יותר. גם המשך הטיפול עם אווסטין נותן תוצאות טובות. יש מקום לאופטימיות.
בברכה והצלחה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה האדיב והמעודד
גלי06/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר ספראחיותה15/10/2013
ברצוני להזהיר נשים מלקבל חוות דעת מד"ר ספרא מאיכילוב. היום הרופאה נשלחה לסין ומי ייתן והיא תשאר שם.
לרופאה , למרות כל ההשתלמויות שלה, אין לה מבט מרחבי ואם היא נעולה על תרופה מסוימת אין להזיזה ימינה או שמאלה.
נוסף לכך היא אשה עצבנית חסרת מנוחה ויודעת להעליב במיוחד כשאין צורך בכך.
לא יעזור כמה תשתלם הרופאה היא חסרת תקנה ונראה אותה עובדת באופן עצמאי ללא תמיכה של איכילוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את נמצאת בפורום הלא נכון
ענת28/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cin1לי29/09/2013
שלום, אני בת 33 , לפני חדשיים ילדתי ילד רביעי ב"ה. אני מניקה. לפני כשנתיים עברתי הקפאה בשל PCB , אקטרופיון גדול..לפני הלידה היה דימום ואז נצפה פוליפ. לאחר הלידה ב25.8.13 נלקחה ביופסיה מקולפוסקפיה עקב המשך דימום. התשובות כדלקמן: שעה 2- קוילוציטים ו cin1 מוקדי , בבלוטות - אטיפיה ראקטיבית , PAP- אטרופיה.
נאמר לי שיש 2ש אופציות, או לחזור למעקב בעוד 4-6 חדשים , או לטפל עכשיו . אני מעדיפה לטפל . האם זה מה שנכון לעשות? , ואם כן , מהו הטיפוך המומלץ? הקפאה? לייזר ? או טיפול אחר?
והאם התשובות מעידות על כך שבהכרח נדבקתי בוירוס ?
בברכה ותודה מראש . לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cin1 - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר29/09/2013מעקב מספיק בהחלט מאחר ורוב ה- CIN1 נעלמים מעצמם. לכל טיפול יש סיבוכים. חבל לעשות טיפול מיותר.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקותאמא17/09/2013
שלום, אני בת 55, היום ביצעתי שתי בדיקות - בדיקת US שדיים (אחרי ממוגרפיה) ואולטרסאונד גניקולוגי וגינלי.
בבדיקת ה-US שדיים כתוב: בשד שמאל: ממצא ממוגרפי באספקט עליון. בסונוגרפיה, בשעה 1:00 בחלק עליון חיצוני, קרוב לאזור תת אקסילרי הודגם תהליך היפואקוגני לובלרי גבולות לא סדירים, בגודל עד 6*7 מ"מ. לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות בבית שחי דו צדדי.
באולטרסאונד הגניקולוגי נכתב כי בצוואר הרחם נצפה ממצא היפואקוגני בקוטר 10 מ"מ היכול להתאים לציסטה נבוטיאנית. שחלה ימנית ושמאלית לא הודגמו.
דוגלס: חופשי מנוזל. נצפה מעט נוזל מעל הרחם. (מצורפים צילומי האולטרסאונד - הימני- של הרחם, והשמאלי- של הרירית)
בנוסף, בימים האחרונים יש לי כאבים במפשעות - רציתי לדעת האם יש קשר בין הדברים.
אני מאוד מאוד מודאגת, יש לי ביופסיה לאחר החג.
אינני מצליחה למצוא תור אלא רק לאחר החג, ולכן אשמח לחוות דעתכם על מנת להירגע במעט.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת בדיקות - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר23/09/2013שלום רב,
בקשר לממוגרפיה יש להתיעץ עם כירורג.
האולטראסאונד הגינקולוגי למעשה תקין לחלוטין.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון גרדסילשרה06/09/2013
שלום רב,
נניח שמקיימים יחסי מין לא מוגנים ויש חשש להדבקות בווירוס הפפילומה, וכעבור שנה אני עושה את החיסון נגד, זה יעיל?
( שאלתי בעצם : האם החיסון נגד וירוס הפפילומה יעיל בצורה רטרואקטיבית?)
תודה לכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון גרדסיל - תגובה
פרופ' עמי פישמן07/09/2013שלום רב,
החיסון מונע הדבקה במספר זנים של וירוס הפפילומה.
החיסון לא מרפא.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת פאפ חיוביתאלה31/08/2013
אני בת 29 וכל שנתיים עושה בדיקת פאפ, השנה הבדיקה חזרה חיובית והרופא אמר יש סימנים של דלקת.
בעקבות התוצאות הוא שלח אותי לבצע בדיקת קולפוסקופיה ואמר שכנראה תלקח ביופסיה.
האמת אני די חוששת, אבודה מהמידע הרב שנמצא ברשת ודי מבוהלת.
האם תוצאות הבדיקה מצביעות על כל שאכן מדובר בסרטן או בתאים טרום סרטניים? האם יכול להיות שמדובר במשהו אחר? או באמת להתכונן למה שאני הכי לא רוצה לשמוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת פאפ חיובית - תגובה
פרופ' עמי פישמן31/08/2013שלום רב,
בדיקת הפאפ היא בדיקת סריקה בלבד ולא קובעת אבחנה.
תוצאה לא תקינה בבדיקת הפאפ, ברוב הגדול של המקרים, לא מצביעה על תהליך סרטני או טרום-סרטני. יש לבצע קולפוסקופיה כדי להשלים את הברור.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד סרטן צוואר הרחםרונה26/08/2013
שלום רב דוקטור,
שמי רונה ובעוד חודש אהיה בת 26 ועוד לא עשיתי חיסון נגד סרטן צוואר הרחם.
הבנתי שניתן לעשות את החיסון הנ''ל עד גיל 26, האם הכוונה היא עד גיל 26 או שניתן לעשות את החיסון גם במהלך גיל 26?
לתשובתך אודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון נגד סרטן צוואר הרחם - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר28/08/2013כיום החיסון אושר כבר עד גיל 46. את בהחלט יכולה ואף מומלץ, לעשות את החיסון.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ' פישמןאני25/08/2013
שלום רב
לאחרונה פורסם באתר קו"פח שאספרין לא רק מפחית את הסיכון לחלות בסרטן, אספירין גם מפחית את שיעור התמותה מהמחלה. לאור ממצא זה האם אתה ממליץ לאשה בת 57 שחלתה בסרטן השחלה ליטול אספרין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפרופ' פישמן - תגובה
פרופ' עמי פישמן31/08/2013שלום רב,
המחקר לא בדק את השפעת נטילת אספירין על שיעור התמותה בסרטן שחלה.
לא ברור אם תוצאות מהמחקר על סוגי סרטן אחרים הם בעלי אותה משמעות בסרטן שחלה. לכן, אין בסיס להמלצה.
בברכה,
פרופ' פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

