מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פירוש אבחנה לאחר קוניזציהחסוי24/04/2015
לאחר ביצוע קוניזציה קיבלתי את התשובה הבאה:
תיאור מיקרוסקופי: בשעה 4 נמצא מוקד של cin1. הגבולות חופשיים מנגע, אך במספר מקומות הנגע מגיע די קרוב לגבול האקסוסרביקאלי בעיקר. בנוסף, נראו ארטפקטלים קואוגולטיביים.
אבחנה:
Cervical conization specimen:
Cervix uteri, showing extensive areas of high Squamous intraepithelial
lesion (cin2 and cin3
With glandular involvement.
Inflammation and servere koilocytotic atypia also identified.
כמובן שקבעתי תור לרופאת נשים. אבל הוא נקבע לי לעוד שלושה חודשים ולכן אודה לפענוח ראשוני של הממצאים, בעיקר על מנת להבין את חומרת הסיכון הקיים כרגע.
תודה מראש על הסיוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירוש אבחנה לאחר קוניזציה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר26/04/2015על פי התשובה נמצא 3 CIN
בלבד (זה מצב הנחשב לתרום סרטני). לא ברור אם הממצא הוצא כולו ז, א, אם הקצבות לא מעורבים.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לפענוח תוצאות קוניזציה
חסוי27/04/2015תודה רבה על תשובתך המהירה.
האם תוכל לומר לי בבקשה מה זה אומר - הגבולות חופשיים מנגע, אך במספר מקומות הנגע מגיע די קרוב לגבול האקסוסרביקאלי בעיקר. בנוסף, נראו ארטפקטלים קואוגולטיביים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לפענוח תוצאות קוניזציה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר28/04/2015זה למעשה אומר שהנגע הוצא כולו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד שלוש שאלות הבהרה
ש28/04/2015פרופסור, המון המון תודה לך על התשובות. זה מאוד מרגיע בהתחשב בעובדה שהתור שלי הוא לעוד כמה חודשים.
הייתי שמחה לברר את דעתך לגבי שלוש שאלות:
1. האם לדעתך, לאור האמירה שהנגע cin1 מגיע ״די קרוב״ לגבול צוואר הרחם, מומלץ לבקש שתעשה ביופסיה או כל בדיקה אחרת לרחם כדי לוודא שזה לא חדר לתוכו?
2. מהו גורם לcin אצלי - האם זה בהכרח אומר שזה תוצר של וירוס פפילומה? פשוט לא כתבו על זה דבר בתוצאה של הקוניזציה למרות שנאמר לי שהמטרה של הפרוצדורה היא הוצאת האזורים הנגועים אך גם בירור של מה גרם לcin.
בהנחה שבהכרח זה וירוס פפילומה, איך אדע מאיזה סוג הוא?
3. אני מבינה מהתוצאה שישנה דלקת חמורה שהיא גורמת לערכים הגבוהים של התאים הטרום סרטניים. האם יש לכך טיפול ומהו.
המשך יום טוב ותודה מקרב לב על תשובותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולוסקופיה צוואר הרחםטלי13/04/2015
שלום,
השבוע עברתי בדיקה קולפוסקופיה שבא זיהו תאים חשודים וביצעו ביופסיה.
האם המצאות של התאים החשודים מעיד על סרטן צוואר הרחם?
האם זה יכול להיות כתוצאה מדלקת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולוסקופיה צוואר הרחם - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר14/04/2015קולפוסקופיה היא בדיקת סריקה. רק תוצאת הביופסיה תקבע את האבחנה. קרוב לוודאי שלא מדובר בסרטן צוואר הרחם אלא לכל היותר במצב טרום סרטני אם בכלל.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
טלי14/04/2015בבדיקה גם ראו מתקן מירנה לא מחוץ לתעלת הרחם (והוציאו אותו). האם האיזור החשוד יכול להיות כתוצאה מזה שהמתקן היה במקום הלא נכון לאורך זמן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר14/04/2015אנני יודע מה היה הממצא על כן לא אוכל לענות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה קולפוסקופיה
טלי14/04/2015בבדיקה מצאו ממצא קולפוסקופי חריג . שעה 12 אזור נרחב של
AWE MOSAICA+PUNCTATION.
נראה TZ מסוג 1
מה אומרת הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה קולפוסקופיה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר15/04/2015הבדיקה אומרת שמאיזור זה צריך לקחת ביופסיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרה מעובה וכאביםש10/04/2015
שלום. יש לי כאבים בבטן תחתונה בצד ימין + כאב במרכז הישבן ימין. הייתי אצל גניקולוג. אמר שיש לי חצוצרה מעובה וזו כנראה הסיבה לכאב. כאב נוסף הופיע גם בבטן עליונה בצד ימין. בנוסף לכך. כאשר אני מתכופפת ומושיטה יד לכיוון כף הרגל , דבר שיכולתי לעשות בעבר ויכולה גם עתה בצד השני, אני מרגישה כאילו משהו תקוע באזור הכואב. אני מאוד מודאגת משום שקראתי שתסמינים לסרטן החצוצרות הם כאב בבטן תחתונה ובישבן. בדיוק הכאב שקיים אצלי. מה דעתך ואלו בדיקות עלי לעבור לצורך המשך בירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה מעובה וכאבים - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר13/04/2015שלום רב,
אין מספיק פרטים קליניים בכדי להביע דעה.
פני לרופא המטפל שלך.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטיחות השימוש באובסטיןריתי29/03/2015
שלום,
אני בת 45.
לפני 13 שנה חליתי בסרטן שד מוקדם. הגידול היה רגיש מאד לאסטרוגן. מאז נמצאת במעקב מסודר והכל תקין.
לאחר שחליתי, קיבלתי, בין השאר, גם טיפול מונע בזריקות זולדקס למשך 7 שנים, במהלכם לא קיבלתי מחזור. לאחר שהטיפול הסתיים חזר לי המחזור (בגיל 39), אך פסק שוב באופן טבעי לפני כשנה (פרימנופאוזה?).
לאחרונה, בעקבות בעיית יובש נרתיקי, דלקות וכאבים חזקים בזמן קיום יחסים (עד כדי דימום, כנראה גם בשל רירית דקה מאד), המליצה לי הגניקולוגית להשתמש במשחת אובסטין תוך נרתיקית.
בעלון לצרכן ראיתי שהשימוש בקרם המכיל אסטרוגן מהווה קונטראינדיקציה למי שחלתה בסרטן שד בעבר. מאחר שנבהלתי מהאזהרות, העדפתי להמנע וניסיתי לטפל בעזרת קרמים וג'לים למינהם (OTC ושאינם מכילים הורמונים), אך כמעט ולא הרגשתי אפקט או שינוי לטובה.
שאלתי היא, האם בכל זאת שימוש מקומי באובסטין הינו בטוח עבורי, כחולת סרטן שד לשעבר, ואם כן - מהי התקופה המירבית לשימוש שהיא גם אפקטיבית וגם מספיק בטוחה כדי להמנע מהגברת הסיכון לחזרת המחלה?
ההוראות בעלון מדברות על שימוש יומיומי במשך שבועיים ואז מעבר לפעמיים בשבוע למשך חודשיים-שלושה נוספים. - האם הוראות אלה תקפות גם למי שנמצאת בסיכון מוגבר, כי חלתה בעבר בסרטן שד?
- האם ברגע שאפסיק השימוש - יחזרו הסימפטומים?
- תוך כמה זמן אני אמורה להרגיש בשיפור לאחר התחלת השימוש במשחה?
הבנתי שבניגוד לג'לים ולובריקנטים למינהם - מלבד שיפור ביובש הוגינלי - משחת האובסטין יכולה לעזור גם במניעת דלקות חוזרות, החזרת האלסטיות והנפח ואף שיפור בחשק המיני שאבדו, ובכך לשפר משמעותית את חיי המין. האמנם?
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטיחות השימוש באובסטין - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר30/03/2015שלום רב,
היצרן אמנם מזהיר נגד שימוש באובסטין אצל חולות בסרטן שד בעבר.
האובסטין פועל בעיקר בצורה מקומית והכמות הנספגת למחזור הדם היא קטנה מאד. על כן הסיכון שזה ישפיע לרעה על סרטן השד הוא נמוך מאוד. עליך לשקול את איכות החיים לשלך לעומת הסיכון הקטן בשימוש בתרופה.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףלילך : המשך23/03/2015
בבדיקה נמצא היום ps אקטרופייון די גדול בלפי קדמי ואחורי
pv רחם נייד קטן
בסיום הבדיקה קבלתי הפניה לקולפוסקופיה
מה המשמעות ועד כמה מלחיץ ?
תודה לילך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר30/03/2015אקטרופיון הוא ממצא פיזיולוגי.
אין שם סיבה ללחץ.
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לעזרהמיכי27/02/2015
אני בת 35 וקבלתי תוצאה של פאפ ASC-US נשלחתי לבצע קולפוסקופיה שהממצא שלה TZ-COARSE WE 12-1,
SCJ הודגם במלואו
אבחנה : CERVICAL DYSPLASIA
טיפול : COLPOSCOPY+ SCHILLER TEST
BIOPSY - UTERINE CERVIX
בתשובה של קולפוסקופיה WE 12-1 תשובה היסטופתולוגית - בדיקה מאקרוסקופית -התקבלה צנצנת מסומנת ובה קטע רקמה אפור בקוטר 0.5 ס"מ. בדיקה מיקרוסקופית- cervix biopsy
changes consistent with hpv cytopthic effect (koilocytosis).
cervicitis
snomed: T-83000 M- 74006
מה זה אומר ? מה עליי לעשות מכאן? אנא עזרה בתוצאת הבידקות ומשמעותן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה לעזרה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר01/03/2015התשובה של הביופסיה אומרת שיש שינויים בעקבות הידבקות בווירוס הפפיעלומה. אין צורך לעשות דבר. רק להיות במעקב.
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בסרטן שחלותלי18/02/2015
שלום רב,
רציתי לשאול על טיפול בסרטן השחלות מתקדם – קו ראשון.
אחרי 4 טיפולים כימותרפיים (Carboplatin + Taxol) וניתוח ממשיכים עם הטיפולים הכימותרפיים בתוספת Avastin. שאלה שלי:
אחרי כל הטיפולים הכימותרפיים הנ''ל מה לדעתך יעיל יותר – להשאיר Avastin לשנה בתור תרופה תחזוקתית או להחליף Avastin ל- Olaparibלמטרת התחזוקה. מדובר על נשאית BRCA?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בסרטן שחלות - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר01/03/2015לא ידוע לי שנעשתה השוואה בין שתי התרופות על כו אין לי תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום מהנרתיק וצריבה של צוואר הרחםשירן16/02/2015
שלום,
בת 25, כבר כמה שנים אני נמצאת במעקב בגלל שינויים בצוואר הרחם בעקבות hpv. לפני מספר חודשים יצא פאפ תקין. הגעתי אתמול לבדיקת קולפוסקופיה אצל הרופא והתלוננתי בפניו על דימום קטן בכל פעם לאחר יחסי מין במשך השבוע וחצי האחרונים. הוא בדק ומצא איזור על צוואר הרחם שעשוי לדמם, ביצע צריבה (שסיפר לי עליה רק בסיום הביקור). אין לי מושג איך בוצעה הצריבה ולמה, אבל הרופא אמר שזה יעצור את הדימום, ונתן לי דלאצין לשלושה ימים.
אני כל כך מבולבלת משום שאין מענה נורמלי לשאלות של מטופלות כמוני.
הדימום לא מפסיק ואף הוגבר בליווי גושים שנראים כחתיכות עור. יש לי תחושה של כאבי מחזור.
מה לעשות? והאם ניתן לרפא פצע בצוואר הרחם באופן טבעי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום מהנרתיק וצריבה של צוואר הרחם - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר16/02/2015שלום רב,
היות ואינני יודע מה בדיוק הרופא שלך ראה וצרב, אינני יכול לענות לשאלתך. לא ברור לי למה את מתכוונת כאשר את כותבת "באופן טבעי".
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לינפרזה - סרטן שחלותגלי28/01/2015
אנא מעט אינפורמציה שאני אבין מקצועית ממך בקשר למעכב פארפ לינפרזה שלצערי ולצער כל החולות בסרטן קטלני זה לא התקבל בסל התרופות השנה. מה האפקטיביות של תרופה זאת? מתי נותנים אותה? אחרי שכל הטיפולים הכימו' לא צלחו? או שאפשר באם ישנה הישנות המחלה ליטול אותה ללא הכימו' הנוראי....האםכנשאית brca1 יש סיכוי שזה יעזור שנים? או חודשים מספר..אשמח לקצת מידע שכה חשוב בעיני ובעיני הנשים החולות האחרות..בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתינה למענה בבקשה
גלי29/01/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלינפרזה
טניה23/06/2016אפשר לענות לי על השאלה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלינפרזה - סרטן שחלות - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר30/06/2016שלום רב,
לינפארזה (OLAPARIB) מיועדת לטיפול בנשים הנושאות מוטציית ב- BRCA עם הישנות של סרטן השחלה אשר הגיבו לטיפול כמוטרפיה קודם מבוסס פלטינום. הגיבו - ז.א. שהישנות אובחנה יותר מחצי שנה לאחר סיום הכמותרפיה שלאחר הניתוח.
מאז תחילת השנה היא נמצאת בסל הבריאות בישראל עבור נשים כאלה. מחקרים הראו שהתרופה הביאה להארכת משך השרידות החציונית ללא התקדמות המחלה של קרוב לשנה.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ מאבחנה!בר21/01/2015
שלום,
לאחר דימום מהנרתיק בוצעה בדיקת אולטראסאונד וגינלי אצל הגיניקולוג,
אבחנתו מהבדיקה כי ישנו גידול של 4 ס"מ ממאיר בצוואר הרחם ומתפשט ללימפה והוגדר כשלב IIB לפחות,
האם על סמך בדיקת אולטראסאונד וגינלית אפשר לתת אבחנה כה מדוייקת כולל הדרגה?
נשלחנו לבדיקת המעי (שלא מבין מה ההקשר כרגע) והבדיקה תקינה.
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ מאבחנה! - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר21/01/2015שלום רב,
האבחנה של סרטן צוואר הרחם נקבעת על ידי בדיקה פתולוגית של ביופסיה. השלב נקבע על סמך בדיקה קלינית. רצוי לבצע גם PET/CT לפני החלטה על צורת הטיפול.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
בר21/01/2015מקריאה פה הבנתי שרק בדיקה פתלוגית נותנת תשובה,
אך האם על סמך הבדיקה הוגינלית ייתכן שהאבחנה מדויקת ונכונה? (זה מקור הדאגה כרגע) כי הרופאה הייתה נשמעת מאוד נחרצת ומלחיצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת?
בר21/01/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר22/01/2015אין לי מה להוסיף לתשובה הקודמת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתה רחם ושחלותאילנה קרן14/01/2015
שלום רב,
בגיל 47 היה לי סרטן שד. בוצע למפקטומיה בצד שמאל.
3.5 שנים לקחתי TAMOXI ו-0.5 שנה אחרונה ANSTRAZOL.
בגיל 49 הוצאתי את פוליפ שפיר מרחם.
היום אני בת 51. יש המלצה מגינקולוג שלי לבצע כריתת רחם, שחלות וחצוצרות.
תוצאות אולטראסאונד העכשוי כדלכמן:
רחם במרקם שרירני:
עובי הרירית 6.4ממ. שרירונים מרובים ברחם קטנים.
תת רירי 13*17ממ, מאחור סוב סרוזי 14*16ממ
מימין שרירן על גבעול 15*25ממ
שחלה ימנית ממX=14, Y=8ממ:
הידרוסלפינקס 29*36ממ עם עיבוי חצוצרה של 10 ממ
שחלה שמאלית ממX=22, Y=16ממ:
ממצא ציסטי שבחלקו עכור 15ממ
הידרוסלפינקס 22*13ממ
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתה רחם ושחלות - תגובה
פרופ' עמי פישמן21/01/2015שלום רב,
מה השאלה?
החלטה על כריתת רחם יכולה להינתן רק אחרי קבלת אנמנזה ובדיקה גינקולוגית
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרוזיו מדמםמיכל24/12/2014
שלום,
לאחר צריבה בקנחת כסף, הרופא נתן לי ג'ל זידובל ל פעם ביום למשך 7 ימים. (כשעל האריזה רשום שימוש ל 5 ימים בלבד)
כנראה כדי שהמקום לא יזדהם? הבנתי בכלל שג'ל זה ניתן לנשים הסובלות לוגינמוס חיידקי.
רציתי לדעת
(במיוחד שאחת מתופעת הלוואי של הג'ל הינה קנדידה), למה להסתכן בעוד בעיות?
שאלתי רופאת נשים המומחית במחלות העריה. והיא ענתה שאין צורך לשים את הג'ל ואין צורך בכלל לשים כלום.
בנתיים הצריבה הייתה ביום 22.12.14 ושמתי רק פעם 1 מהג'ל.
הוסת צריכה להגיע עוד שבוע, אני לא מתכונת לקיים יחסים עד אחרי הוסת.
האם עליי בכל זאת לשים שם משהו?
האם אני מסכנת את עצמי בזיהום? במידה ואחליט לא לשים?
אני יודעת שבפורומים לא תמיד אפשר לענות על כל דבר.
לכן אם ביכולתי לא לשים שם כלום, ושזה יהיה באחריותי בלבד, אבקש לדעת =)
אודה לתשובתכם הכנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרוזיו מדמם - תגובה
פרופ' עמי פישמן25/12/2014שלום רב,
המלצה כללית בלי להכיר את מצבך: בדרך כלל אין צורך בטיפול מניעתי אחרי צריבה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה ברשותך
דנה28/12/2014מצב סיכום ביקור. הגעתי לרופא מסיבת דימומים לא סדירים.. לא דימומים מסיבים יותר כתמים כאלה מדי פעם במהלך החודש..ולפעמים דימומים אחרי יחסים.
אין הפרשות מוזרות או מסריחות. הכל תקין. מחזור סדיר.
הבנתי שסיפטום לדלקת בצוואר הרחם הוא דימומים לא סדירי?? כול להיות זו הסיבה לזידובל? שעשה לי רע ושרף לי שם וגירד לי . מזל שהפסקתי.
הוא לא כתב כלום על דלקת. רופא נשים שעשה פאפ לפני חודש שאגב יצא תקין גם לא אמר כלום.
הבנתי שדלקת מתבטאת בהפרשות וריח רע.
אם היה דלקת היה מציין זאת בביקור? היה כותב? אומר?
ומתי ניתן לחזור ולקיים יחסים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש שפיר בשד ימין ובלוטות לימפהמאיה24/12/2014
היי
אני בת 30
בריאה בדרך כלל ואין רקע משפחתי לסרטן שלא נדע!
כבר שנתיים שיש לי גוש שפיר בשד ימין, בגודל 1 ס"מ. אני במעקב כל 3 חודשים עושה אולטראסאונד והוא נשאר כך ולא משתנה.(אציין גם שהפטמה בשד ימין גדולה יותר ובמצורת אליפסה יותר מבעבר)
כמו כן בלוטות הלימפה שלי בבית השחי גם כן מוגדלות וכואבות, כל פעם הגוש הכואב עובר מצד ימין לשמאל בלי הפסקה.
באולטראסאונד ראו שהבלוטות לימפה נפוחות אך בעלות מבנה סטרנוגרפי שמור ולא מחשיד.
ואני שואלת... האומנם?? יתכן שזה כלל לא מהווה דאגה?
למה בכלל שיתנפח ויכאב?
האם עלי לראות כירוררג אחר ולהתייחס לזה יותר ברצינות?
(לא יודעת אם קשור, אציין בכל זאת- יש לי חום נמוך של 37.3 כל הזמן בשנים האחרונות.. כשבעבר תמיד היה 36.4
והכדוריות דם לבנות שלי קצת יותר גבוהות מהממוצע.. בתוך הסוגרים אך בקצה העליון)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש שפיר בשד ימין ובלוטות לימפה - תגובה
פרופ' עמי פישמן25/12/2014שלום רב,
רצוי שהמעקב יבוצע על ידי כירורג.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקטרופיון מדמםמיטל17/12/2014
שלום רב,
יש לי אקטרופיון נרחב מדמם, ביצעו לי פעמיים צריבה ע"י מקל וזה לא עזר ולכן הטיפול היחיד זה לצרוב ע"י ליזר/הקפאה.
בבקשה אשמח לקבל הסבר על השיטות ואיזה שיטה עדיפה.
לחוצה מאד.
האם אחרי הצריבה הדימומים יפסיקו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקטרופיון מדמם - תגובה
פרופ' עמי פישמן20/12/2014ההצלחה של הטיפולים בלייזר / הקפאה היא גבוהה. לא 100% ולכן לעתים יש לחזור על הטיפול.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלהגלי18/11/2014
ממה שניתן להבין מקריאת עשרות מחקרים ומאמרים: הסיכוי לריפוי בשלב שלוש הוא מזערי. ההישנות תחזור בין שנה לשנתיים. מה לגבי תחום האימונותרפיה בארץ? מהאם יש תקווה להפוך את ה ovraian cancer לפחות למחלה כרונית שאוכל לשרוד מעבר לסטטיסטיקה של כמה שנים...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופה ביולוגית
גלי18/11/2014יש פריצת דרך בתרופה ביולוגית "קיטרודה". האם יש לה השפעה על סרטן השחלות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופה ביולוגית - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר27/11/2014שלום רב,
התרופה אושרה בארה"ב לטיפול בסרטן העור (מלנומה).
לא ידוע לי על שימוש בסרטן השחלות.
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופה ביולוגית - תגובה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר27/11/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיטרודה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר13/12/2014איך אפשר על ידי ניסוי בחולה אחת לדעת שהסיכוי עומד על 20%? הסיכוי למה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיטרודה
עינת21/12/2014לפי מה שהבנתי היה ניסוי במזרח לא על חולה אחת אלא ניסוי אחד על מספר רב של חולות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

