מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דלקת אזניים שנה לאחר ניתוח כפתוריםלילך14/09/2010
בני בן 7 סובל מאתמול מדלקת אזניים שאובחנה ע"י רופא שהגיע לבתינו.
הוא קיבל אוטידין וגם טיפות אנטיביוטיות (אוטומיצין). בכל פעם ששמנו לו את הטיפות הוא התלוננן מכאבים וטען שהטיפות שורפות באוזן. לאחר קריאה בעלון לצרכן, התברר שהטיפות אסורות לשימוש במקרה של ניקוב בעור התוף. לבני עדיין לא נפלו הכפתורים.
שאלתי היא, האם מותר להמשיך בטיפול למרות ההערה בעלון שכן, כפתורים באזניים זה ניקוב בעור התוף??
תודה ויום טוב,
לילך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב לאחר כפתורים.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010לילך שלום רב.
נהוג במצב של כפתורים, או נקבים להפחית בשימוש בטיפות שציינת, ובמיוחד לא באוטידין שהינן טיפות שומניות ושאינן יעילות לריפוי הדלקת.
אכן סביר שהצריבה נבעה מהשימוש בטיפות אלה, ולכן (מאחר ותשובתי ניתנה באיחור), אם יקרה שוב, כדאי לפנות לרופא א.א.גרון לקבלת טיפול מתאים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת באוזןגליה14/09/2010
ביתי בת 3 חודשים.
מזה מספר ימים יש לה הפרשה צמיגית רבה מאוזן שמאל.אין חום.
רופא אף אוזן גרום איבחן דלקת שמקורה מחידק. טיפל במיי חמצן ושאיבה ונתן טיפול אנטיביוטי.
בסיום הטיפול היה באוזן מעט דם והרופא שם יוד.
שאלות:
1. במידה והדלקת מנוקזת החוצה מדוע עדיין יש צורך בטיפול אנטיביוטי?
2. האם השאיבה היתה הכרחית? היתה דיי טראומטית בשביל ביתי ועבורי.
3. מה משמעות הדם? האם ביתי עלולה להדבק במחלה זיהומית כלשהי בעקבות הטיפול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזן.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010גליה שלום רב.
לאחר תיאור הנעשה ע"י רופא א.א.גרון אענה אחת לאחת לשאלותייך.
1, יש חילוקי דעות ביו הרופאים על הצורך בטיפול אנטיביוטי סיסטמי במצב של יציאת המוגלה, לאור התנקבות של התופית.
2, השאיבה אינה הכרחית לצורך הטיפול, אלא לאבחנה, אוסיף ואעיר לא ניראה שהשאיבה היא שגרמה לטראומה, אלא עצם השכיבה וההצמדה של הראש למיטה.
3, הדם מקורו מתעלת השמע החיצונית, ו/או מאיזור הנקב בתופית, ואינו גורם לזיהום.
איחולי בריאות שלה לבתך ולך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כפתורים + שקדים + אדנואידיםדורית12/09/2010
שלום רב,
בתי בת השנתיים סובלת המון מדלקות חוזרות ונשנות באוזניים. כל חודש לפחות למשך 10 ימים היא מקבלת איזושהיא אנטיביוטיקה (אוגמנטין/מוקסיפן). חוצמזה יש לה שקדים מוגדלים והיא נושמת בכבדות כל שעות היממה גם בשינה וגם כאשר היא ערה. לאחר מעקב של 7 חודשים המליצה הרופאה לנתח ולטפל בכל הבעיות. אין לילדה לא בעיות התפתחות ולא ירידה בשמיעה. אני תוהה כיצד עליי להחליט האם לנתח או לא. יש לה אומנם לעיתים הפסקות נשימה קלות בשינה, אך כפי שאמרתי אין פגיעה בתפקודים היומיומיים והיא בסה"כ ילדה נוחה מאוד, אנו אף סבורים שהתרגלה למצב של נוזלים באוזניים ולעיתים לוקח זמן עד שרואים הפרשה ויודעים שיש דלקת כי הילדה פשוט לא מתלוננת.
אודה על התייחסותכם לאור ניסיונכם העשיר.
תודה,
דורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח משולב.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010דורית שלום רב.
על פי תיאורך אין מקום לכרות את השקדים.
מצב בו יש מספר דלקות רב באוזניים מחייב התייחסות ולדעתי הפתרון לכך הוא כריתת השקד השלישי (אדנואידים), והכנסת צינוריות (כפתורים). כל זה על אף חיוניות התפתחות הילדה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות אחרי ניתוח שקדים+שקד שלישיחנה12/09/2010
בני בן השנתיים עבר ניתוח שקדים + שקד שלישי לפני חמישה ימים ונוחר בצורה חריפה הרבה יותר מאשר לפני הניתוח. האם זה סביר בימים הראשונים שלאחר הניתוח? האם יתכן שמשהו השתבש בניתוח או שהנחירות נגרמות מסיבה אחרת והניתוח רק החמיר את המצב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב לאחר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010חנה שלום רב.
5 ימים לאחר ניתוח עדיין יש בצקות בעיקר בחיך ובענבל, ואלה יכולים להגביר את הנחירות.
מאחר ותשובתי ניתנת מאוחר, אני מאמין שסימפטומים אלו - המתוארים במכתבך - כבר חלפו, או לפחות פחתו משמעותית.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3, דלקת באוזןפרח12/09/2010
לבתי בת 3 היתה דלקת באוזן בנוסף הפרשה מהאוזן כל הזמן. היא קיבלה אנטיביוטיקה בבליעה ובטיפות, מי חמצן, וסירופ בבליעה לייבוש של הנוזל באוזן.
לאחר כמה ימים, בגלל שהתלוננה על כאב באוזן בעת מתן הטיפות, הלכנו לרופא, הוא אמר שהמצב השתפר ולא רואה סיבה לכאב, ואמר שאפשר להחליף את הטיפות דז'ורן בתרוצידין. בתי מסיימת כעת כבר 11 ימי טיפול, נותרו עוד מעט ימים לסיים את הטיפות אוזניים. מה יכול להיות הסיבה שעדיין מתלוננת על כאב כאשר שמים טיפות? היא לא מתלוננת בכל פעם ששמים טיפות, רק מדי פעם ורק בעת מתן טיפות. רק אתמול הפסקנו את הדז'ורן ושמנו תרוצידין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה
פרח12/09/2010האם כדאי ללכת עם ילדים לרופא א.א.ג. מיוחד לילדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת באוזן.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010פרח שלום רב.
כל רופא א.א.גרון יכול לתת לך מענה על הסיבות לכאבי אוזניים בגיל זה. מאחר ואין תיאור על המצב הנוכחי של האוזן אינני יכול לומר מה הסיבה לכאב, מומלץ על-כן, לפנות למומחה א.א.גרון
לקביעת הסיבה, ומתן טיפול.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה מהאוזןגליה11/09/2010
ביתי בת 3 חודשים. יונקת בהנקה מלאה.
מזנ יומיים ישנה הפרשה יבשה בצבע צהבהבה מאוזנה הימנמית. אין חום.
האם מדובר בדלקת? במידה וכן, האם יש צורך באנטיביוטיקה בסיטואציה שכזו?
האם הנקה בשכיבה עלולה לגרום לדלקות אוזניים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה מהאוזן
ד``ר יהושע דנינו12/09/2010שלום גל,
הפרשה יבשה מהאוזן יכולה להיות או דונג או הפרשה נוזלית שהתייבשה. במידה ומדובר בדונג, אין מה לדאוג, ובמידה ומדובר בהפרשה שהתייבשה יש לבדוק את האוזן ולהחליט על טיפול הולם.
בדרך כלל בגיל של ביתך הפרשה יכולה להיות מדלקת אוזן חיצונית שלא דורשת טיפול אנטיביוטי אלא דורשת טיפול מקומי.
לכן, ממליץ לפנות למומחה א.א.ג שיבדוק ויחליט על הטיפול.
הנקה בשכיבה לא מומלצת משום שהיא יכולה לגרום לדלקות ונוזלים באוזן התיכונה ולא החיצונית כמו במקרה של ביתך.
כל טוב וגמר חתימה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך משיגים שיתוף פעולה בבדיקת שמיעהדפנה07/09/2010
שלום רב,
ביתי בת שנתיים וחודשיים, סובלת מנוזליים באוזניים מגיל חצי שנ. בכל הפעמים שעשינו לה בדיקות שמיעה לא קיבלנו שיתוף פעולה מצידה - מספיק שנכנסים לחדר האטום, סוגרים את הדלת , בין אם נכנס אתנו עוד מישהו או לא - היא ממררת בבכי ולא מוכנה להתרכז בנעשה בחדר. מה עושים כדי להשיג את שיתוף הפעולה שלה ולהגיע לתוצאות אמיתיות בבדיקת שמיעה? לפני כשנה עשינו לה בדיקת BERA בטשטוש שיצאה תקינה לגמרי
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך משיגים שיתוף פעולה בבדיקת שמיעה
ד``ר יהושע דנינו07/09/2010שלום דפנה,
שיתוף פעולה ניתן לקבל על ידי אודיולוגים המתמחים בבדיקות של ילדים קטנים. במידה וגם הם לא מצליחים לבדוק את בהשמיעה לאשורה, יש לשקול בדיקת BERA.
כל טוב ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני ניתוח כפתוריםלאה07/09/2010
שלום,
בני בן 3 כבר למעלה משנה על נוזלים, ירידה בשמיעה באוזן אחת.
שמעתי על מכשיר ה הייר פופר
רציתי לדעת מה דעתכם, האם מחליף את ניתוח הכפתורים והאם יעיל בגיל כזה
תודה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני ניתוח כפתורים
ד``ר יהושע דנינו07/09/2010שלום לאה,
מכשיר האייר-פופר דורש שיתוף פעולה של הילד ולעיתים לא מתאים לחלק מהילדים בגיל 3. כמובן שניתן לנסות את המכשיר, לאחר התייעצות עם מומחה א.א.ג, ובמידה ואין הצלחה להתייעץ שוב עם מומחה א.א.ג
כל טוב ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה באף לילדונת בת 3 וחציענבר06/09/2010
שלום רב.
הבת שלי נחבלה באפה ונבדקה היום אצל אא"ג במיון. יש כמה שאלות ששכחתי לשאול מהלחץ...
1. הוא טען שאין דימום מהספטום, שהנפיחות מפריעה לקבוע האם קיים שבר או לא אך הוסיף כי לדעתו אין שבר ואם היה כזה הרי ששב למקומו מיידית לבד. אינו בטוח אז ליתר ביטחון ביקש לשוב ב - 12.9 לאחר החג כשהילדונת בצום כדי שבמידה ויש צורך בפרוצדורה היא תהיה מוכנה. האם שבוע הוא פרק זמן שבו ניתן להחזיר למקום אם יש צורך? עד מתי ניתן לבצע החזרה שכזו? האם לא מאוחר מדי?
2. הוא אמר שאם עדיין תהיה נפיחות אנחנו נישלח הביתה ונחזור לאחר עוד יומיים נוספים. אמר לשים הרבה קרח. אנחנו עושים זאת. האם סביר שהנפיחות תרד בשבוע?
3. ישנה המטומה במרכז האף באזור הסחוס וגשר האף עצמו עד האזור שבין שתי הגבות נפוח וסגלגל. מתי צפויה להיספג ההמטומה?
4. תוך כמה זמן ניתן יהיה לראות שיפור משמעותי/ מצב תקין כמו שהיה לפני החבלה?
5. במידה ויש שבר האם האף ישוב לקדמותו או שיהיה שינוי במבנה האף והפנים? (אף כל כך מקסים וילדונת יפה יפה....כל כך חבל...).
אשמח לתשובותיך.
אמא מודאגת.
ענבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה באף לילדונת בת 3 וחצי
ד``ר יהושע דנינו07/09/2010שלום ענבר,
בתשובה לשאלותייך
1-2. כאשר יש נפיחות לאחר חבלה באף לעיתים קשה לקבוע אם יש שבר וגם קשה לתקנו, לכן מקובל להמתין עד חלוף הנפיחות, כלומר בין 5-7 ימים. ניתן להחזיר למקום את השבר עד כ-8 ימים מהחבלה.
3. המטומה נספגת תוך מספר ימים עד מספר שבועות.
4. תוך שבוע מהחבלה אחרי שהנפיחות יורדת ניתן לראות את המצב חוזר כמעט לקדמותו. המקום ממשיך להחלים גם לאחר מכן.
5. לעיתים כן ולעיתים לא לגמרי בדיוק אותו דבר.
כל טוב, בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח כפתוריםרבקה06/09/2010
שלום
הילד שלי בן 3.5 עבר ניתוח כפתורים לפני 4.5 חודשים להוצאת נוזלים שהיו לו ולכן סבל מלקוי שמיעה לאחר הניתוח זה הסתדר והילד שמע מצוין פתאום סמנו לב בזמן האחרון שיש לו ירידה בשמיעה וגם הגגנת אמרה לנו מה עלי לעשות והאם יתכן לאחר ניתוח שוב בעיות שמיעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח כפתורים
ד``ר יהושע דנינו07/09/2010שלום רבקה,
ישנן מספר סיבות לירידה בשמיעה לאחר ניתוח, כמו הפרשה הסותמת את הצינורית, צינורית שיוצאת מעור התוף ועוד. לשם אבחון יש צורך בבדיקת מומחה א.א.ג ובמידת הצורך הוא יפנה אתכם לבדיקת שמיעה.
כל טוב ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסהענת06/09/2010
שלום,
לבני בן השנה וחמש הייתה דלקת חמורה באוזן ימין לפני כשלושה שבועות. היא לוותה בחום של 40 מעלות במשך שלושה ימים, לבסוף ניקזו לו את המוגלה ומאז הכל בסדר. הערב אנו טסים לארה"ב, ורופאה אמרה שיש לו מעט נוזלים. האם יש המלצות כיצד למנוע כאב בנחיתה והמראה?
תודה מראש,
רחלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה
ד``ר יהושע דנינו07/09/2010שלום ענת,
במקרה של אי ספיקה של התעלה שבין האוזן לגרון כמו אצל בנך, מומלץ לשים ספרי אוטריווין לילדים לפני ההמראה ושעה לפני הנחיתה. אם לאחר הנחיתה ישנם תלונות מהאוזניים יש לפנות למומחה א.א.ג.
כל טוב ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות נוספות בקשר לסטרפטוקוק Aשירה05/09/2010
תודה רבה ד"ר על התשובה המפורטת!
רציתי לברר למה בכל זאת יש רופאים שממליצים על אנטיביוטיקה במקרה של סטרפטוקוק ללא מחלה?האם הם לא יודעים שהחיידק בגרון לא פוגע בשריר הלב וכליות?
2. למה כוונתך בכנראה נשאית? איך אפשר לדעת אם היא נשאית או פיתחה רגישות לאזניל שלא "עבד" עליה בחודשיים האחרונים?
בברכת שנה טובה ושוב תודה
שירה-שלג הררי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות נוספות בקשר לסטרפטוקוק A
ד``ר יהושע דנינו05/09/2010שלום שירה,
1. גם נשאים צריכים לקבל אנטיביוטיקה במידה ובבדיקה הקלינית הרופא מתרשם שמדובר בזיהום פעיל.
2. במידה ובודקים משטח מהגרון בזמן שהילד אינו בוודאות במצב של מחלה והתוצאה יוצאת חיובית לסטרפטוקוק A אז ניתן לומר שהילד נשא של החיידק.
כל טוב ושנת בריאות טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקוק A ללא מחלה האם מסוכן?שירה04/09/2010
בתי בת ה-5 חולה 4 פעמים בשנה בסטרפטוקוק A וקבלה כל פעם אזניל (היא רגישה לפניצילין בוודאות). בסוף יוני חלתה שוב והרופאה נתנה אזיניל. לאחר חודש עשינו משטח גרון חוזר לראות האם האנטביוטיקה השפיעה וגם הילדה התלוננה על כאבי גרון אך הגרון נמצא נקי. אבל במשטח התגלה שוב החיידק. שוב נתנו אזיניל (בהפרש של שלושה שבועות מהאזניל הקודם ) ושוב לאחר שבועיים יצא משטח גרון חיובי לחיידק. רופא א.א.ג נתן לנו בדיקות לנוגדני סטרפטוקוק ונמצא שיש לה 900. הוא המליץ לעשות רק מעקב ולא לתת אנטיביוטיקה.בטענה שיש לה מערכת חיסונית טובה עם נוגדנים רבים לחיידק.
א. האם ביתי הפכה מחולה לנשאית החיידק?
ב. האם לא מסוכן ללב ולכליות שהיא ללא אנטיביוטיקה? (היא לא מתלוננת על חולשה או כאבים ואין לה חום) הילדה בריאה לחלוטין!
ג. האם כדאי לשקול ניתוח שקדים?
אציין שיש רופאים שטוענים שהיא צריכה לקחת אנטיביוטיקה אחרת כמו רוקסו למרות שהיא לא חולה כי החיידק מסוכן גם אם כרגע היא לא חולה. והרופא א.א.א.טוען שיש לחכות שתחלה ובנתיים כשהיא לא חולה המצב לא מסוכן ללב.
אנחנו מאוד לחוצים ומבובלבלים משתי הגרסאות. ברור שאנו לא רוצים "לדחוף" אנטיביוטיקה סתם אך מצד שני לא רוצים שיגרם נזק ללב או לכליות. לתשובתך המפורטת אודה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוק A ללא מחלה האם מסוכן?
ד``ר יהושע דנינו05/09/2010שלום שירה,
במידה ומוצאים סטרפטוקוק A במשטח גרון, כאשר הילד אינו חולה בדלקת שקדים זה אומר שהילד הוא נשא של החיידק. כ- 10% מהאוכלוסיה הנורמלית הינם נשאים של החיידק הזה. נשא שאין לו סימנים קליניים של מחלה אינו דורש טיפול.
תשובות לשאלותייך
א. ביתך כנראה נשאית של החיידק.
ב. אין סכנה משום שלחיידק יש תת קבוצות, וזה שבגרון אינו תוקף את הלב והכליות.
ג. אין צורך בניתוח אלא אם כן השקדים מוגדלים ויש בעיית חסימת דרכי הנשימה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח שקדיםיפעת01/09/2010
בוקר טוב,
סליחה מראש על כל השאלות :)
בני בן ה-3 עבר לפני שבועיים ניתוח שקדים ופוליפים
ברוך השם הוא מרגיש טוב,אוכל טוב (אך עדיין אני לא נותנת לו דברים קשים מאוד כמו ביסלי,קרקר
כי אני מפחדת מדימום.
רציתי לדעת אם אפשר לשלוח אותו לגן? (לא שלחתי אותו היום)
האם אפשר לעבור לתזונה מלאה כולל הדברים הקשים שציינתי?
האם קיים עוד חשש לדימום פתאומי?
תודה רבה,
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2010יפעת שלום רב.
לשאלתך הראשונה, כן בהחלטניתן לשלוח אותו אל הגן, ולאפשר לו להתנהג ולהשתולל כרגיל.
כן ניתן להזין אותו בכל דבר אוכל האהוב עליך ועליו.
לא, כבר אין חשש מדימומים מאיזור הניתוח .
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יפעת01/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח כפתורים..גילי31/08/2010
שלום רב,
ביתי בת ה-4.5 עברה ניתוח כפתורים ושקד שלישי לפני כ-5 חודשים לערך. ביומיים האחרונים החלו לה כאבים חזקים באוזן שמאל. אתמול הפרופסור המנתח אמר לעשות לה שטיפות של מי חמצן אפילו
עד 8 פעמים ביום, וזה מה שאני עושה מאתמול ועד לרגע זה אבל הכאבים ישנם עדיין ויוצא נוזל מהאוזן.
האם הטיפול הזה אמור לספק אותי או שאולי צריכה לדרוש אנטיביוטיקה?
בבקשה תשובתכם..אני ממש דואגת.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח כפתורים.
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2010גילי שלום רב.
לאחר ניתוח כפתורים, אם בסמיכות לו, או חדשים אח"כ, יכולות להופיע דלקות באוזן המנותחת, והסיבות לכך יכולות להיות שונות. בדיקת האוזן הינה חיונית, האם יש או אין הפרשות.
איני מכיר טיפול במי חמצן נגד התהליך הדלקתי, או נגד כאב באוזניים
ייתכן שטיפול אנטיביוטי (רק מקומי!!!) הוא חייב המציאות, זאת על-פי דעתו של הרופא הבודק.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
