מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות צילום נזופרינסמורן17/12/2010
שלום,
בני בן שנה וחצי ומאז שנולד סובל מנזלת ונשימה כבדה בעיקר בלילה. היום עשינו לו צילום נזופרינס ובתוצאות נרשם- "כרית האדנואידים מוגדלת במידה נכרת"- מה הכוונה? האם זה אומר שהוא ייצטרך לעבור ניתוח בשלב מאוחר יותר?
אודה על תשובה בהקדם,
מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות צילום נזופרינס - תגובה
ד``ר יהושע דנינו18/12/2010שלום מורן,
הגדלת האדינואידים במידה ניכרת אומרת שמדובר בחסימת מעבר האויר דרך האף, דבר הגורם לנשימה הכבדה בעיקר בלילה של ילדך ויכול לגרום לנזלות רבות כמו אצל ילדך.
הטיפול בהגדלת אדינואידים הוא כירורגי ומומלץ לבצעו בכל גיל שבו זה מפריע מעל 10 חודשים. לכן, מומלץ שבנך יעבור ניתוח.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם מהאוזן אחרי טיפול - דחוף-הילה17/12/2010
לבני בן 7 חודשים יש דלקת באוזן. אתמול בלילה ביקרנו אצל רופא א.א.ג אשר החליט לנקב לו את האוזן? על מנת לשחרר את הנוזלים. הרופא אמר שיכול להיות דימום ושם צמר גפן באוזן. היום (אחרי כ18 שעות) הבחנתי שהדימום התחזק ונוזל החוצה מהאוזן. האם זה נורמאלי? בשעה כזו ביום שישי לא ניתן להשיג אף רופא, רק לפנות למיון ואני מעדיפה להימנע מכך. תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם מהאוזן אחרי טיפול - דחוף- - תגובה
ד``ר יהושע דנינו18/12/2010שלום אמא מודאגת,
לפי תיאורך נראה שיש כאן דימום מעבר לרגיל לאחר ניקור האוזן.
אני ממליץ לפנות למומחה א.א.ג או לחדר מיון א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעה ונוזלים- ילדה בת שלושמיכל16/12/2010
לאחרונה הבחנתי בבתי בת השלוש בירידה בשמיעה. בדיקת שמיעה איתרה באוזן אחת אחת ירידה בינונית ובשנייה קלה-בינונית. רופא אאג ציין כי יש נוזלים בשתי האוזניים, שמיעה 35/45, כאשר באוזן אחת המצב הוא ברף העליון ובשנייה מצב קצת פחות משמעותי, כאשר באוזן המפוצצת בנוזלים, כך להגדרתו, יש גם בלט ניכר. הוא המליץ על כפתורים. יש לציין כי מדובר בילדה מאוד מפותחת מבחינת דיבור ושפה, ולא סבלה מדלקות אוזנייםן, כך שכל הנעיין נחת עלינו במפתיע. אמנם היא מנוזלת, אבל לא באופן חריג. אני מאוד רוצה להימנע מניתוח ומנסה לגייס מידע בכל דרך אפשרית. יש טיפולים שעוזרים? כמה זמן כדאי לעשות מעקב לפני שהולכים לכיוון הכירורגי בלית ברירה? האם חדר מלח רלוונטי? האם ייבוש הנזלת יעזור? אני מאוד חרדה, אשמח למידע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בשמיעה ונוזלים- ילדה בת שלוש - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי16/12/2010מיכל שלום רב.
מאחר והתפתחות בתך מאוד טובה, בהחלט יתכן שמצב השמיעה אינו קבוע, אלא שייך למצב הנזלת, הייתי ממליץ לפני ההחלטה על ניתוח, לנסות טיפול תרופתי, ובסיומו לבצע שוב בדיקת שמיעה, ורק על-פי המימצאים השמיעתיים לאחר הטיפול יוחלט אם אכן יש צורך בניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה טיפול תרופתי מתאים?
מיכל16/12/2010הרופא אמר שאין טיפול שהוכח כיעיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חריפה בשקדים - משטח שלילירותי א16/12/2010
שלום ותודה מראש על התגובה לשאלתי הדחופה
בתי בת 12.5, 37 קג עם דלקת גרון חריפה (כאבים עזים ביותר ושקדים נפוכים עם הרבה מאוד מוגלה. המון נקודות ואזורים לבנים. וזה הלך והחמיר מלפני שלושה ארבעה ימים כשהתחיל החום וכאבי הגרון. התחיל בצד אחד ומשלשום בשני הצדדים) היא גם מפתחת במהירות חומים גבוהים (39.5 - 39.8). יום אחרי המשטח, הרופא ביקש להתחיל האנטיביוטיקה (רפאפן 500 X 2 ) בעקבות הסמפטומים האלה שתארתי. העניין שאתמול בערב, 24 שעות אחרי שהתחילה האנטיביוטיקה, תשובות המשטח הן שליליות. הופא שלה אמר שאם יהיה שלילי, להפסיק עם האנטיביוטיקה שמיותרת.
מה אני עושה? האם במצב של גרון עם כמויות של מוגלה וכאבים כה עזים, עדיין להסתמך אך ורק על המשטח ולהפסיק האנטיביוטיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת חריפה בשקדים - משטח שלילי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי16/12/2010רותי שלום רב.
אני ממליץ שלפני ההחלטה על עצירת הטיפול האנטיביוטי, כדאי -כבר היום- לבצע ספירת דם +ספירה מבדלת, ולבקש לדעת גם אם יש מספר גבוה של לימפוציטים אטיפיים, כדי לשלול מחלת נשיקה או זיהום ויראלי. במקרה כזה יהיה אכן צורך בהפסקת הטיפול האנטיביוטי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספת לגבי ניתוח כפתוריםמאיה15/12/2010
שלום
האם כשהצינוריות יוצאות מעור התוף (בין 9-12 חודשים) לא יכנסו שוב מים לאוזניים?
ואז שוב תהיה ירידה בטיב השמיעה?
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת לגבי ניתוח כפתורים - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי16/12/2010מאיה שלום רב. ראי תשובה לשאלתך האחרונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אייר פופרמאיה15/12/2010
שלום
האם אייר פופר יכול להתאים לכל ילד עם קושי בשמיעה בשל נוזלים באוזניים?
האם טיפול זה יכול להחליף ניתוח כפתורים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אייר פופר - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי16/12/2010מאיה שלום רב.
ראי תשובה לשאלתך האחרונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש טיפול אחר לניקוז?ד``ר יהושע דנינו15/12/2010
שלום
בתי בת 5 אינה שומעת טוב באוזן שמאל ובימין שמיעתה ממוצעת.
מומחה 1 אמר לנו לנתח להוצאת שקד שלישי לשיפור ניקוז המים מהאוזניים ובכך לשיפור שמיעתה.
מומחה 2 אמר לנו לבצע ניתוח כפתורים
די מבלבל , ואנו לא יודעים מה לעשות?
ידוע לי שעם כפתורים הילדה לא תוכל לקפוץ בבריכה ואם תעשה זאת רב הסיכויים שהכפתורים יפלו בטרם הניבו פירות ושוב שמיעתה תדרדר.
מה עושים?
האם יש טיפול אחר לניקוז/ יבוש המים מאוזניה (אגב היא סובלת מכך מהיוולדה)
בברכה
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כפתורים - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי16/12/2010מאיה שלום רב.
ברשותך אענה ל 3 פניותייך.
1, הנוזלים באוזן התיכונה אינם באים מן החוץ, אלא מיוצרים באוזן התיכונה. תכלית הצינוריות,(כפתורים), היא עזרה ביבוש האוזן התיכונה ביגלל קושי של ניקוז בנוזל בדרך הפיזיולוגית. בגיל זה של הבת הסבירות שנוזלי האוזן יחלו להתנקז לאחר צאת הצינוריות הינה גבוהה ביגלל השתנות המבנה האנטומי של התעלה המקשרת בין האוזן התיכונה והלוע העליון.
2, מכשיר האירפופר מתאים לגיל בתך, יש ילדים שמגיל 3 כבר משתפים פעולה !
מטרת המכשיר היא לפנות את הנוזלים, והצלחה טיפולית בו, יכולה לחסוך ניתוח.
3, לא ברור לי ממכתבייך אם נעשתה בדיקה של השקד השלישי. בהנחה שהוא מוגדל, ובעקבות עבודות מדעיות המשוות בין קבוצות ניתוחיות שונות, אין ספק שהניתוח המשולב של כריתת השקד השלישי + החדרת כפתורים, יעילה בהרבה, מההמלצה האחת - לכפתורים בלבד, או מההמלצה השניה של כריתת השקד השלישי בלבד.
קיימת מיגבלה של החדרת מים לאוזניים בשעה שיש כפתורים, אך עם אטימה נכונה, (עליה יוכל להמליץ רופא א.א.גרון של בתך), תוכל למנוע זיהום של האוזן, בקפיצות אין כל סיכוי שהכפתורים יפלו.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישישרון15/12/2010
האם שקד שלישי גורם להפסקות נשימה בשינה?
האם בהכרח כורתים גם את השקדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2010לירון שלום רב.
לא, לשקד השלישי אין כמעט כל השפעה על הפסקות הנשימה בשינה!
אם אכן יש הפסקות נשימה בשינה, מומלץ לכרות גם את השקדים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני
שרון15/12/2010האם כריתת השקד השלישי תקל על הנשימה ואולי תעזור גם בנשימה אפית ולא מהפה?
אני חוששת מאוד מכריתה של השקדים (ילד בן 4) לבני הפסקות נשימה מעטות בעיקר לקראת הבוקר בשאר היום נושם מהפה וגם בלילה בשינה נושם מהפה
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעהניבין15/12/2010
בני בן ה 5 סובל מנוזלים באוזניים ועקב זה ירידה משמעותית בשמיעה , הוא מקבל טיפולים אצל כירופרקט שמבטיח פתרון לבעיה אחרי מספר טיפולים, הא.א.ג ורופא הילדים ממליצים על כפתורים, אני מאוד מתלבטת אם להמשיך טיפול אצל הכירופרקט או כפתורים, מה מומלץ? אם כפתורים האם יש סיבוכים אחרי הניתוח? האם ההרדמה צריכה להיות עם אנטובציה? ומה עם סתימת האוזניים למניעת חדירת מים (לתקופה מסויימת או לכל החיים?)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בשמיעה - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2010ניבין שלום רב.
לא אוכל לחוות דעה בטיפול הכירופרקטי, בנושא של שיחרור הנוזלים מהאוזניים !
אם ליקוי השמיעה "משמעותי", כדברייך, הייתי ממליץ בהחלט על ניתוח כפתורים, ורק אם השקד השלישי אינו מוגדל, אפשר יהיה לנסות טיפול קודם באירפופר.
אם הניתוח הוא לכפתורים בלבד, ההרדמה אינה מצריכה אינטובציה, (לניתוח שקד שלישי יש חובה באינטובציה).
האטמים שניתן לתאם לאוזני הילד, כדי למנוע כניסת מים לאוזניים, יהיו בשימוש למספר חדשים, עד לפליטת הכפתורים, ווידוא ע"י בדיקת רופא, שהתופיות סגורות.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסטואידקטומיהשרון כהן14/12/2010
בתי צריכה לעבור שוב את הניתוח - יש המלצות איפה לעשות
יש לה הפרשות ופוליפ בחלל המסטואיד שלא מגיבים לטיפולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסטואידקטומיה - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי14/12/2010שרון שלום רב.
ניתוח מסטוידקטומיה או ליתר דיוק, רוויזיה של הניתוח הראשוני, יכול להתבצע בכל מחלקת א.א.גרון ובכל בי"ח. עדיפות ראשונית יש לאותה מחלקה שבה בוצע הניתוח הראשון, בהכירם את מצב האוזן לאחר הניתוח, ואת הנעשה בעבר.
בהצלחה, ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה לבנה על עור התוףאורה13/12/2010
רופא משפחה שבדק את בני בן 1.9 בעת שהיה חולה עם חום ותופעות הצטטנות גילה על עור התוף נקודה לבנה (לא בולטת אלא ממש על עור התוף) הוא אמר שבתעלת השמע יש אודם ממש קל שאופייני להצטטננות ואין עוד תופעה חריגה. בנתיים יום למחרת הוא כבר בלי חום ומאחר שאין באיזור שלי א.א.ג ילדים רציתי להתייעץ, מה זה יכול להיות והאם יש לבדוק את העניין בדחיפות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה לבנה על עור התוף - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי13/12/2010אורה שלום רב.
הנקודה הלבנה היא ככל הניראה השתקפות של קצה הפטיש, (אחת מהעצמות שבאוזן התיכונה).
אין כל דחיפות בבדיקה אך מומלץ כן, במקרים של ספק, להתיעץ במומחה א.א.גרון .
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה דלקתית מהאוזןדליה12/12/2010
מדובר בתינוקת בת 9 חודשים
מבדיקת רופא א.א.ג. נמצא כי עור התוף נפתח דלקת הפרצה החוצה.
עפ"י גחרסת הרופא אין טיפול זה אמור להתייבש לבד ובמידה ויהיה חום מעל 38.2 יש להתחיל לתת אנטיביוטיקה.
אני מאוד מודאגת ולכן שאלותי
כיצד מגיעים למצב של קריעת תוף והתפרצות הדלקת
האם יש לכם פתרון יותר טוב מלהמתין שיתיבש
האם השמיעה לא נפגעת
כיצד החור מתאחה
נ.ב. התינוקת לא רגועה כל היום ישנה או על הידים כאשר בדרך כלל זה הפוך לחלוטין
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה דלקתית מהאוזן - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי12/12/2010דליה שלום רב.
הדלקת הנוצרת באוזן התיכונה, היא שגורמת להתנקבות עור התוף, ולא להיפך.
אין מקום לדאגה עקב ההפרשות, והתנקבות התופית (עור התוף).מדובר במצב לא נדיר בגילאים אלושל בתך, גם אני בדעה שאנטיביוטיקה דרך הפה, במקרה זה מיותרת, ואני כן ממליץ על טיפול מקומי בטיפות סילוקסאן, ומבקש לשמור ולהמנע מכניסת מים לאוזן המפרישה. הטיפות תוכלנה לעבור לאיזור הדלקתי ע"י לחיצה של חלק הסחוס הקידמי של התעלה. רק לאחר ביקורת לוודא שהנקב ניסגר, רק אז, ניתן להשתחרר מהגנה מפני המים.
גם מספר מקרים כאלה בשנה לא ייגרמו להפרעה קבועה בשמיעה, ויש להמשיך לבדוק את מצב השמיעה מידי פעם.
עם התייבשות האוזן ימים בודדים לאחר ההתייבשות יש סגירה ספונטאנית של הנקב.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישיtalel11/12/2010
בני בן 3 נוחר בלילות,מילל ונאנך בשינה,מדבר דרך האף אך לא מנוזל. נעשה לו צילום רנטגן. הממצא:הודגמה הגדלה של שקד השלישי עם היצרות של נזופרינקס. מה זה אומר? ילד ירד בתיאבון ובמשקל,סובל מהקאות עקב המצב,במיוחד בלילות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד``ר יהושע דנינו11/12/2010שלום טלאל,
לפי התיאור מדובר בהגדלה של השקד השלישי הגורמת להפרעה בנשימה דרך האף ולכן הילד נושם דרך הפה ונוחר. כמובן שזה גם משפיע על הדיבור שנשמע כדיבור של אף סתום.הטיפול המומלץ הינו ספריי לאף המקל אך לא פותר את הבעיה והפתרון המשמעותי יושג בניתוח של הסרת השקד השלישי.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדיםתמי07/12/2010
שלום
אני גרה בחו"ל ושמתי לב שהבן שלי בן ה 3 וחצי לא שומע טוב בהתחלה פחדתי כי יש לנו במשפחה של בעלי כאלה עם בעיות שמיעה והתברר שאצל הבן לי זה כתוצאה משקדים גדולים כי יש לו הצטברות נוזלים אם יש כזה דבר כי אני מתרגמת את זה מגרמנית השאלה שלי היא כזאת האם זה ניתוח מסוכן? והתור שקיבלתי הוא לעוד 5 וחצי חודשים האם אני צריכה ללכת למישהו אחר ולעשות את זה יותר מהר? כי הבנתי שזה יכול להחריף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים
תמי07/12/2010שכחתי להוסיף שהניתוח הוא הקטנת שקדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקדים - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי09/12/2010תמי שלום רב.
השקדים המוגדלים בד"כ אינם גורמים להפרעה בניקוז ההפרשות מהאוזן התיכונה, אלא אם התכוונת שהשקד השלישי המוגדל ( כמו שכתבת את מתרגמת את הנאמר לך מגרמנית).
כדאי להבהיר את המצב, יש 3 שקדים (להוציא את החלק האחורי של הלשון): השניים מימין ומשמאל הנראים בפתיחת הפה, (שקדים פלטינים), והשקד השלישי - אדנאויד,
הנמצא בחלק העליון של הלוע, ורק הוא יכול להפריע בניקוז הנוזלים והאוזניים, ולירידה בשמיעה.
במקרה זה, יש לבצע צילום לבדוק את גודלו, ואת התוצאות הקליניות אותם הוא גורם, ואז להחליט על הצורך בניתוח, וחשוב לדעת את מה לנתח!
לאור ההיסטוריה במשפחה של בן-זוגך, כדאי לבצע בירור מקיף של מצב השמיעה, ואם יש ליקוי שמיעה יש לבדוק את סוג הליקוי, והגורם לו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חדר מלחאינה07/12/2010
שלום
בני בן השנתיים סובל מנזלות כל הזמן. הוא עבר ניתוח כפתורים ושקד שלישי לפני חצי שנה, אבל הנזלות ממשיכות וגם חירחורים ושיעול בלילה. הרופא המליצה לי טיפול בחדר מלח. בזמן הטיפולים מצבו היה קצת יותר טוב(עשינו 5 טיפולים).4 ימים אחרי טיפול האחרון הוא היה עם דלקת ראות. המטפל של חדר מלח עמר לי שזה בגלל שהפסקתי את הטיפולים והוא ממליץ לי להמשיך. השאלה שלי האם אני צריכה להמשיך את הטיפול, כי אני פוחדת שאחרי הפסקה בני שום יקבל דלקת ראות.
תודה מראש
אינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדר מלח - תגובה
ד``ר יהושע דנינו07/12/2010שלום אינה,
אני מבין שבנך סובל מנזלות למרות הניתוח שעבר. לנזלות סיבות נוספות מלבד השקד השלישי שנותח. כנראה שהטיפול בחדר המלח לא עזר במקרה של בנך, לכן יש לנסות לברר את הסיבות הנוספות במסגרת מומחה לאלרגיה ו/או מומחה א.א.ג ולטפל בהתאם.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)