מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חדר מלח עוזר?עוז03/10/2010
שלום,
אני סובל כל חיי הבוגרים מנזלת אחורית שנתקעת וההרגשה הלא נעימה של קור בחלל האחורי של הפה, התעניינתי לגבי חדרי מלח והייתי שמח לדעת האם הם עוזרים למניעה / הקלה? האם יש חדרים שונים ? ומה ההבדלים בינהם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר יצחק ענתבי03/10/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אף_אוזן_גרון' id=link]אף אוזן גרון[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדון + ליקוי שמיעהחסויה03/10/2010
שלום רב,
האם יש קשר בין שקד שלישי וליקוי שמיעה? ביתי בת השנה נולדה עם ליקוי שמיעה חמור בשתי האזניים ועם הזמן הליקוי השתפר (כרגע עם ירידה של 45 DB בשתי האזניים, לעומת מעל 90 DB כשנולדה). שמתי לב שהיא נוחרת בלילה והשינה שלה לא רגועה בכלל,היא מתעוררת המון בלילה,זזה בלי הפסקה. כיצד ניתן לבדוק אם יש לה שקד שלישי? היא הופנתה לצילום רגיל, אך הבנתי שיש צילום עם סיב אופטי שהוא יותר מדוייק?
אם מדובר בשקד שלישי,האם לאחר הסרתו יתכן שיפור בשמיעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי וליקוי שמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי03/10/2010ורדית שלום רב.
על פי מכתבך אני לא מצליח להבין אם ליקוי השמיעה הוא מהסוג ההולכתי או העצבי או אולי מדובר בליקוי שמיעה מעורב, (כלומר בו יש את שני המרכיבים).
השקד השלישי אכן משפיע מאוד על ליקוי שמיעה הולכתי, (ולא על ליקוי עצבי).
צילום שקד שלישי בגיל זה הינו אבחנתי, ובדיקה עם סיב אופטי אינה הכרחית, ואינה משפרת את
המסקנה האבחנתית, ביחס לגודלו של השקד השלישי.
הסרת השקד השלישי יכולה לעזור במקרה של ליקוי שמיעה הולכתי, (אך לא בהכרח).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, להלן מידע נוסף
חסויה04/10/2010בברה הראשונה נאמר לי שהליקוי שמיעה באוזן אחת מעורב (אז היה ליקוי של 105DB באוזן ימין, ללא שרידי שמיעה של דיבור + 75 אוזן שמאל)
ברה שניה, כחודשיים לאחר מכן נאמר לי שהליקוי הוא עצבי בלבד. אוזן שמאל 35 DB וימין 60 DB (אמרו שיש תהליך של הבשלה וכנראה שבברה הראשונה היו גם נוזלים ולכן יש שיפור. בנוסף אמרו לי שיש לה שרידי דיבור, מה שלא היה בברה הראשונה). בבדיקה השמיעה האחרונה לפני חודש (בדיקה התנהגותית) 45 DB בכל אוזן (30 DB עם מכשירי שמיעה). אנחנו מרגישים שהשמיעה אצל התנוקת השתפרה, היום היא בת שנה. (את הליקוי גילינו בגיל 3 חודשים). למרות שהליקוי אצלה עצבי נראה כי יש גם גורם הולכתי שעוד יותר פוגע בשמיעה שלה. היא כל הזמן מחרחרת, נוחרת בלילה, ישנה עם פה פתוח ומתעוררת המון בלילה. שמתי לב שהשמיעה שלה מושפעת מכל התופעות הנ"ל. אני לא אומרת שהליקוי הוא הולכתי, אך לדעתי הוא מעורב, כי עובדה שיש שיפור בשמיעה ושוב רגרסיה כשהיא מחרחרת. איזה בדיקות ניתן לעשות לה מלבד השקד שלישי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, להלן מידע נוסף - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי04/10/2010ורדית שלום רב.
השלמת הפזל הייתה חשובה, ממנו אני מבין שעיקר הליקוי הינו עצבי, עם מרכיב הולכתי זמני בלבד.
מאחר וילדתך משתמשת במכשיר/' שמיעה לא כדאי לשים כפתורי איוורור, גם ביגלל המכשירים, ובעיקר ביגלל שהמרכיב ההולכתי אינו קבוע, והמיגבלות ההתנהגותיות.
במצב זה, לצורך שיפור האיוורור של האוזן התיכונה, והפחתת הנחירות והחירחורים, ניתוח כריתת השקד השלישי יכול בהחלט לעזור.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
חסויה05/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר יצחק ענתבי
חסויה26/10/2010בהמשך לפניה מלפני חודש בתי נבדקה ע"י רופא בבית חולים דנה אשר המליץ על הסרת השקד השלישי. הוא אף הוסיף שיש לה המון נוזלים באזניים ולכן צריך לשקול ניתוח כפתורים, אבל רק לאחר שיראה את הבדיקת ברה האחרונה שלה. האם השקד השלישי גורם ליותר נוזלים באזניים? יש לציין שאינה סובלת מדלקות אזניים. בבדיקת טימפטונמטריה מלפני שבועיים (אשר בוצעה במיח"א) התוצאה היתה C. מאז השקד השלישי היא כל הזמן מנוזלת. האם בכל זאת לעשות כפתורים? האם מומלץ ברה נוספת ע"מ להחליט בנושא הכפתורים? מגיל חצי שנה היא לא עברה בדיקת ברה נוספת.
המון תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר יצחק ענתבי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי27/10/2010ורד שלום רב.
בהתיחס לתלונה שלאחר ניתוח השקד השלישי אין להיחפז בהסקת מסקנות, המצב רק ייטיב עם האוזניים, מעט סבלנות.
זה גם נכון ביחס לשאלה עליה דיברנו במענה הקודם, לא להיחפז, ולבטח כאשר יש מכשירי שמיעה. אין גם צורך בבדיקות BERA תכופות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
חסויה28/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשימה מאף / פהאחינעם01/10/2010
שלום,
מתי תינוקות מתחילים לנשום מהפה?
תודה,
אחינעם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימה בילודים.
ד``ר יצחק ענתבי05/10/2010אחינעם שלום רב.
עם הלידה הנשימה דרך האף הינה הכרחית, ובלעדה אין הילוד יכול לחיות.
בגיל שבין 6-12 שב' , ילודים כבר יכולים לנשום גם דרך הפה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אחינעם06/10/2010המון תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישי חזרהשירי30/09/2010
שלום.
בני בן שנה וחצי. לפני חודשיים וחצי עבר ניתוח הסרת שקד שלישי וכפתורים. השבוע חזרו הנחירות בעוצמה שלא היתה. הוא לא מצליח לישון. כל נשימה מלווה במאמץ אדיר לעבור את האף. האם שקד שלישי יכול לחזור כה מהר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה של שקד שלישי
ד``ר יצחק ענתבי02/10/2010שירי שלום רב.
חודשיים וחצי לאחר ניתוח הישנות של שקד שלישי אינה אופיינית. יש מקום לבדוק אם השקד השלישי ניכרת בשלמות, או שמא לבעיית הנשימה (מלפני הניתוח), היה גורם נוסף, כמו גודש באך או הגדלה של השקדים...
מומלץ על-כן לפנות למומחה א.א.גרון לבירור וטיפול.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקוי שמיעה בן2עלאדין29/09/2010
בהתחלה לחשתי כך שלא יתעורר
היה לו דלקות אוזניים חוזרות
היתי מרגיש ראש שלו כמו אש אבל אין לו חום
הילד בלבל אותי,לפעמים גיב ולפעמים לא
בדיקות עשיתי לילד
תוצאת בירה שאני ממליץ לכל ההורים שיעבירו בנם בדיקה זו קבעה
אוזן ימין 45DB
אוזן שמול 55-60 DB
בבדיקת בהולת עצם בגירו נקישה בעוצמה 40DB אין תגובה
הילד עד היום רוב הזמן מגרד בואזניים
אין נוזלים באוזניים
ישלי הרבה שאילות
1- יתכן שישנה או ישנו דלקת בעצב?
2- איך ניתן לדעת?
3-איזו בדיקה צריך?
4-החום שהרגשתי בראש לובגיל יותר צעיר אשר היה מזיע היה סיבה לאובדן השמיעה ?
5- איך ניתן לדעת אם הוא נולד כך או ניהיה לו?
6- אם הנזק נהיה עקב דלקת האם ניתן לרפות?
7- איזי תכונות צריך לקחת בחשבון ע"מ לקבוע סוג מכשיר השמיעה?
8- האם ישנם עוד בדיקת שניתן לבציע?
9- צילום MRI אומר משהו?
10- באיזי חלק בעצב לא תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקוי שמיעה
ד``ר יצחק ענתבי02/10/2010עלאדין שלום רב.
ליקוי השמיעה של הבן אינו קשור לדלקות אותן הוא עובר, ואין צורך להתבלבל במצבים שבהם נראה לך כאילו הוא שומע טוב.
בדיקות השמיעה ובדיקת ה BERA, מצביעות על הפרעה עצבית בשמיעה, ההפרעה משמעותית וכדאי להתיעץ עם רופא א.א.גרון וקלינאי/ת התקשורת, כי יתכן והבן זקוק למכשירי שמיעה.
לגבי השאלות ייתכן ומחלה ויראלית סיסטמית (שמלווה בחום), גרמה לירידה בשמיעה.
לא מדובר בתהליך דלקתי בעצב השמיעה, ולכן אין צורך בטיפול אנטיביוטי.
את ליקוי השמיעה העצבי אין אפשרות לרפא, אלא לשפר את השמיעה ע"י מכשירי שמיעה.
סוג המכשיר ובחירתו ניקבעים בעיקר על-פי חומרת הליקוי והנוחיות לילד להשתמש בו.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלקוי שמיעה בן2
עלאדין02/10/2010תודה מכל הלב
אני לא אומר שהבן שלי שומיע 100% ואין לו לקוי בשמיעה
אבל אני תוה מהסיבה
הילד עד יומינו זה מגרד כל הזמן באוזניים גם בזמן השינה
האם בדיקות דם עוזרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליקוי שמיעה
עלאדין02/10/2010תודה מכל הלב
אני לא אומר שהבן שלי שומיע 100% ואין לו לקוי בשמיעה
אבל אני תוה מהסיבה
הילד עד יומינו זה מגרד כל הזמן באוזניים גם בזמן השינה
האם בדיקות דם עוזרות?
האם אפשר לקבל המיל שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת כרוני לתינוק בן שנה וחודשייםדפנה26/09/2010
שלום רב בני בן שנה וחודשיים כבר יותר חצי שנה מנוזל בלי הפסקה.
יש חשש לפוליפים עדין לא ביצענו צילום רנטגן לבדוק האם יש פוליפים למרות שאיך שהוא נושם יתכן מאוד שיש השאלה היא האם פוליפים גורמים לנזלת ללא הפסקה או שכדאי שנבדוק האם הוא אלרגי למאכל מסוים יש לציין שרוב הזמן הנזלת היא מימית
ולעיטים היא סמיכה וצהובה אודה לכם על התשובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת כרונית.
ד``ר יצחק ענתבי02/10/2010דפנה שלום רב.
העלת במכתבך את שני הגורמים העקריים שיכולים לגרום לנזלות בגיל זה.
כדאי לכן לבצע את הצילום של השקד השלישי (פוליפים), ולפנות לאלרגולוג ילדים.
על פי תוצאות בדיקות העזר לאבחנת הסיבה, יוחלט על הטיפול המתאים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריור אחרי ניתוח אדנואידיםשירי26/09/2010
לרופאים שלום רב!
הבת שלי, בת שנה וחמישה חודשים אחרי ניתוח אדנואידים (לפני 12 ימים). הניתוח עבר בהצלחה ולא היו סיבוכים, אבל מאז הניתוח היא לא מפסיקה לרייר בקמויות ממש גדולות. אין לה פצעים בפה או מסביב, היא אוכלת ושותה בסדר גמור ואני לא מבינה מהיכן כמות הרוק הזו מופיעה. זה ממש דומה לכמות הרוק שיצאה לה בגיל חצי שנה כשהתחילו השיניים, כל החולצה נספגת תוך כ- 10 דקות.
האם זה קשור לניתוח? האם זו בעיה שמצריחה פנייה לרופא א.א.ג או אחר? אשמח לתשובה מכם.
חג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור יתר לאחר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי02/10/2010ליהי שלום רב.
כל גירוי בחלל הפה (ולבטח לאחר ניתוח), יכול לגרום להפרעה בבליעה, ועקב כך לריור יתר.
בהחלט יש להניח שהניתוח, על אף הזמן שעבר יכול לגרום לכך, אלא שכדאי להבדק ע"י הרופא המנתח, ולבדוק אם המצב הוא זמני, במידה ולא, יש לפנות לקלינאי/ת תקשורת לשיפור מנגנון
הבליעה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף סתום אצל תינוק בן שלושה חודשיםאחינעם25/09/2010
שלום רב,
האף של בני סתום והוא מחרחר בעיקר בלילה. הייתי אצל רופא אף אוזן גרון ורופא ילדים ונאמר כי הבעיה היא בעיה "מכאנית" וניתן לי טיפול תרופתי (דטמיצין) ומי מלח.
טיפול זה מקל על הנשימה של בני במהלך היום אך לא במהלך הלילה. אני משתמשת בלילה באדים קרים. האם ניתן גם להיעזר בתרופת סבתא של חיתוך בצל והשארתו בחדר שבו התינוק ישן או שזה עלול לגרום לתגובה אלרגנית?
תודה מראש,
אחינעם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום.
ד``ר יצחק ענתבי25/09/2010אחינעם שלום רב.
מאחר ומי המלח כן מועילים בשעות היום, אני מניח שגם בלילה הם משפרים (אולי לא פותרים את הבעיה), ועל-כן מומלץ להתייעץ עם מומחה א.א.גרון כדי להוסיף טיפול אנטיהיסטמיני.
ביחס לבצל ותכונותיו, אינני יודע, ואינני יכול לשלול או להמליץ, ומאידך אם הדבר עוזר, אין כל חשש מרגישות לו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת המשךדורית25/09/2010
תודה על התשובה לגבי הניתוח. אודה מאוד אם תוכלו להתייחס לשיטת ה"קובלישין". מה זה בדיוק ומה היתרונות והחסרונות.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח קובלישין
ד``ר יצחק ענתבי25/09/2010דורית שלום רב.
שיטת הקובלישין "מאיידים וצורבים" את רקמת השקדים, יתרונה בדימום וכאבים מופחתים.
שיטה זו אינה מיועדת לכריתת שקד שלישי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מומחה אף אוזן גרון באזור הדרוםאלה24/09/2010
שלום רב,
בני, בן שנה. מזה חודשיים סובל מדלקות אוזניים חוזרות. במשך חודשיים היו לו כבר 4 דלקות עם הפרשות מהאוזן.
אנו היינו איתו אצל רופא א.א.ג. והוא טוען שפתרון יחיד הוא ניתוח.
אני לא רוצה למהר עם הניתוח ומעוננת לקבל חוות דעת של עוד רופאים בנישא.
אשמח לקבל המלצות על רופאים מומחים א.א.ג. באזור הדרום.
תודה,
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפוש מומחה.
ד``ר יצחק ענתבי25/09/2010אלה שלום רב.
מאחר ותפקידינו כמנהלי הפורום לא לקדם, לפרסם, או להמליץ שמית על רופאים, אוכל ליעץ לפנות
לאחד מומחי המחלקה ב"סורוקה", מחלקת א.א.גרון שם מומלצת בחום.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמומחה בדרום
שירי26/09/2010היי, אני יכולה להמליץ לך על ד"ר מייקל נאש, שאצלו הבת שלי מטופלת (בת שנה וחמישה חודשים). אחלה רופא!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאיבהגל24/09/2010
חג שמח!
האם לבת חודשיים וחצי שזקוקה לשאיבה מאוזנה יש צינור שאיבה קטנטן המיועד לגודל האוזן הקטנה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאיבה.
ד``ר יצחק ענתבי24/09/2010אלה שלום רב.
כן יש מחטי-שאיבה (אינם חדים), לכל גודל או קוטר של תעלת שמע, וגם בגיל חדשיים וחצי.
איחולי בריאות שלמה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריור מוגבר לאחרונהיעל18/09/2010
בני בן שנה ושמונה חודשים, לאחרונה אובחן שנדבק מוירוס קוקסיקה, יש לו פצעים בתוך ומסביב לפה. הוא מרייר הרבה בזמן האחרון, האם זה קשור לוירוס אן שזה משהו שמצריך בדיקת רופא אף אוזן גרון? הוא תמיד רייר אבל לאחרונה זה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור מוגבר
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010יעל שלום רב.
העובדה שלבנן יש פצעים בחלל הפה ומסביב לו, מסבירה ככל הניראה, את הסיבה להתגברות הריור, מומלץ על כן להבדק ע"י רופא פה ולסת, יש מביניהם כאלה המומחים באיתור וטיפול זיהומים בחלל הפה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנואיד חוסם איוורורדורון16/09/2010
האם נוזלים שנצטברו באזניים עקב פוליפ מוגדל,
עשויים להתייבש עקב הוצאת הפוליפ בלבד?
(ללא הכפתורים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איוורור אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010דורון שלום רב.
התשובה לשאלתך היא כן!!!
אציין רק שבעבר פורסמו מאמרים המשווים בין 3 קבוצות עם ליקויי שמיעה ושקד שלישי מוגדל. במעקב על ההצלחה הניתוחית.
לקבוצה האחת בוצע ניתוח כריתת שקד שלשי בלבד.
לקבוצה שניה בוצע ניתוח כפתורים בלבד.
לקבוצה השלישית בוצע ניתוח שכלל כריתת שקד שלישי והכנסת כפתורים.
תוצאות ההשוואה ביניהן הצביע על יתרון מובהק לטובת הקבוצה השלישית.
איחולי החלטה נכונה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חירחורים אצל תינוקעטרה15/09/2010
שלום רב,
בני בן 11 חד' סובל כבר למעלה מחודש וליחה ואף סתום (סבל גם בעבר אבל עבר די מהר). הוא אינו נושם טוב ונוחר נחירות מאוד חזקות לאור המצב הוא לא ישן יותר משעתיים רצוף בלילה וגם היום לא קל הרי הוא נורא עייף בעקבות זה.כמובן שעשינו הכל ע"מ לנסות להקל עליו, מי ים, קרבול ואדים וכלום לא עוזר. לאחר בדיקת רופא א.א.ג שאמר שחודש זה ממש "מעט" זמן ואין יותר מידי מה לעשות אלא להמתין לטענתו לפחות עוד 4 חד' ורק עם הסתימה והחירחורים ימשיכו יהיה ניתן לטפל כרגע נתן לנו טיפות סטרודקס 2 טיפות 3 פעמים ביום, לפי הבנתי אלו הרי טיפות עיניים ולא לאף אז למה? ואשמח לשמוע את חוות דעתך, תודה וגמר חתימה טובה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חירחורים אצל תינוק.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010עטרה שלום רב.
אכן את צודקת הטיפות הנ"ל הינן טיפות עיניים, והן ניתנות לעין במצבים של זיהומים או גירויים שאינם חיידקיים. משנים אנו רופאי א.א.גרון נוהגים להמליץ ולהשתמש בטיפות עיניים (למיניהם), בעיקר בזיהומי אוזניים.
אני מניח שהרופא שרשם את הטיפות האלו, (שאפשר, מבחינה רפואית, להשתמש בהם לאף),
ביגלל המרכיב הסטרוידאלי שבהן, במטרה לכווץ את ריריות האף ובכך לשפר את מעברי האוויר באף, ובלוע האף.
לעצם הבעיה יש לבדוק גם את דרכי הנשימה התחתונות, ע"י רופא ריאות-ילדים.
מובן שאין לשלול חסימה של נתיב האוויר בלוע האף, ע"י השקד השלישי (אדנואיד).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי מלח לתינוק יונקאיציק14/09/2010
שלום רב :
בני הוא בן חודש וחצי מזה כבר 5 ימים שאפו סתום ממש הוא יונק והיתה לנו המלצה מהרופא לשים לו מי מלח לפני כל יניקה שזה אומר כל 3 שעות ברצוני לדעת האם זה בסדר קודם כל שהאף של הילד סתום כבר ככה זמן ודבר שני האם המי מלח כל שלוש שעות לא יכולות לגרום חלילה נזק מאוד אודה לתשובה
האבא המודאג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי מלח.
ד``ר יצחק ענתבי23/09/2010איציק שלום רב.
יש בשוק תרסיס מי-מלח, לילדים ומומלץ להשתמש בו, אין כל סכנה לריריות באף בשימוש תכוף.
כדאי לפנות לרופא א.א.גרון לבדוק את סיבת החסימה האפית.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)