מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה כדאי?...ליאת18/11/2010
שלום רב.
בתי בת 3 ו - 9 חודשים. לפני שנה בדיוק החלו אפיזודות (6 במספר במשך 8 חודשים) של דלקות אוזן תיכונה עם אנטיביוטיקה בכל פעם. מזה 4 חודשים שקט בגזרת הדלקות. בנוסף: דיבור מאנפף מעט, נשימה כבדה בלילה אבל רמת הנחרות ירדה, יש מצב בו היא יושבת לשחק או לראות טלביזיה ופיה סגור אך לעיתים ניתן לשמוע את הנשימה, לא תמיד, כאן יש גם שיפור מלפני חצי שנה למשל.
לפני 4 חודשים היינו בשניידר ונקבע על סמך בדיקה קלינית בלבד כי זקוקה לאדנואידקטומי. ביצענו בדיקת שמיעה שחזרה תקינה.
לפני כ - 6 חודשים היינו בייעוץ אצל אאג שאמר ששומעים את הנשימה הכבדה והאדנואיד נצפה קלינית (לפחות במישור האנכי...)...אמר להמתין עד סוף הקייץ ואז לראות האם יש שיפור בכל הפרמטרים.
ובכן, בלילה היא נושמת יותר שקט, אין לה נשימת פה במהלך היום, הדיבור שונה משאר הילדים בגילה (אומרת לעיתים "מ" ו "נ" כאילו שהיא מנוזלת...אולי כבר מתוך הרגל), לא הוגה "ל" נכון וצרודה לעיתים קרובות. מעבר לזה ילדונת חכמה מאוד, דינאמית וחברותית.
1. האם כדאי לבצע שוב בדיקת שמיעה?
2. אני בכלל מתלבטת האם השיפור בפרמטרים לא אמור לחסוך את הניתוח?
3. מהם הצעדים שמומלץ לי לעשות מעכשיו?
תודה תודה.
ענבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה כדאי?... - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי18/11/2010ענבר שלום רב.
קראתי בעיון את מכתבך, העיניין העיקרי בגינו כדאי יהיה לבצע ניתוח, הוא סיפור הדלקות החוזרות 6-8 בשנה.
לנושא השמיעה ו/או הנשימה תפקיד משני בהחלטה על הצורך בניתוח.
בהנחה שהדלקות לא פסקו, מומלץ לא להמתין לחורף, ביגלל אפשרות להחמרה במצב.
ובאם הדלקות באוזניים פסקו או פחתו משמעותית, אין דחיפות בניתוח, וניתן לעקוב ולהחליט.
לאור זאת, 1, אם את לא מרגישה החמרה בתגובות השמיעה, אין בבדיקה צורך.
2, שיפור משמעותי במספר הדלקות באוזניים יכול לחסוך את הניתוח, והוא ייקבע על פי הפרמטרים המשניים.
3, לנהוג על פי המלצות הנ"ל או על-פי המלצת מומחה א.א.גרון של בתך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישישרון17/11/2010
מה השיטה המומלצת להורדת שקד שלישי
ומזה קובליישן (הבנתי שיש רבים הממליצים על שיטה זו ויש שלא)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי18/11/2010רינת שלום רב.
השיטה המומלצת הוא שיטת הגרוד המקובלת, של השקד ממקומו,
שיטת הקובלשין בשקד שלישי אינה מבוצעת.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזן שמאלאורלי17/11/2010
שלום, בני בן ה-6 סובל מזה שנה וחצי מנוזלים באוזן שמאל. בכל ביקור במרפאה- שאבו את הנוזל והא קיבל טיפות ואנטיביוטיקה.
כל חודשיים לערך הנוזלים חזרו.
בחודש האחרון חלה החמרה- האוזן לא מפסיקה לדלוף. יוצא ממנה נוזל כמו שמן.
מה עושים?? כמה אנטיביוטיקה אפשר עוד לקבל???
האם זה פוגע בשמיעה??
בבקשה,עזרה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזן שמאל - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי18/11/2010אורלי שלום רב.
מדובר - על-פי מכתבך - בהפרשה בתעלה שבחלקה נוזל וגם הפרשה מוגלתית.
הדבר מצביע על נקב בעור התוף באוזן שמאל.
במצב זה יש להמנע, בצורה אדוקה, מהרטבת האוזן, לקחת משטח, ולהחליט על טיפול מקומי בלבד, ולא אנטיביוטי דרך הפה.
במצב בו יש נקב, והפרשות, יש פגיעה בשמיעה, שאינה קבועה, כי לרוב עם נסיגת הנקב, השמיעה תשוב להיות תקינה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישישרון17/11/2010
בני בן 4 החל לאחרונה לנחור
רופא הילדים אמר שכדאי לחכות ולעבור את החורף ואז לעשות הערכה מחודשת
בנוסף ציין שלפעמים תכשיר בשם סינגולייר מקטין את השקד באופן טיבעי
מה דעתך?
בנוסף הבנתי שבעיה כזו עלולה לגרום לשינוי בשלד הפנים האם המתנה לקיץ לצורך הערכה מחודשת עלולה להוות בעיה מבחינה זו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי17/11/2010ליאת שלום רב.
אם רק בגיל זה החלו בעיות הנשימה דרך האף, והנחירות, ככל הניראה השקד השלישי אינו גדול או שאינו חוסם את נתיב אוויר בלוע-האף.
על-כל-פנים מומלץ להיוועץ עם רופא א.א.גרון לבדוק את צילום השקד השלישי ולהחליט.
מובן שהמתנה של מספר שבועות ואפילו חודשים, לא תיגרום לכל שינוי במבנה השלד.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני
שרון17/11/2010מה דעתך על שימוש בסינגולייר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי18/11/2010שלום רב,
הסינגולייר חסר השפעה על הקטנת גודלו של השקד השלישי.!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעהכפיר17/11/2010
שלום רב,
בתי בת השלוש לאחרונה היתה חולה עם הרבה שיעולים, ליחה ונזלת.
אנחנו כבר שלושה ימים אחרי ושמנו לב שהיא מרבה לחזור על השאלה מה? מה?
לפני כחצי שנה עשינו לה בדיקת שמיעה והשמיעה שלה היתה טובה מאוד.
האם יש קשר למחלה ולריבוי הנזלת ולירידה בשמיעה שלה העכשווית?
מהן המלצותיך לזמן הקרוב?
בברכה,
כפיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בשמיעה - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי17/11/2010כפיר שלום רב.
בהחלט מצב המחלה בדרכי הנשימה העליונות משפיע , ולפעמים בצורה חריפה ועמוקה, על מצב השמיעה. המצב בהחלט הפיך, אם קודם למחלתה הילדה שמעה טוב.
המלצתי להמתין מספר שבועות, ואם לא יחול שיפור לפנות למומחה א.א.גרון לבדיקה, ולהפנייה לבדיקת שמיעה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישייפעת17/11/2010
לקחתי את בני לרופא אף אוזן גרון, והוא אמר שיש לו שקד שלישי. הילד בן שנתיים.
הרופא אמר שצריך לעשות ניתוח להוציא את השקד השלישי.
1. יש תחליף לניתוח?
2. האם יש סיכון לניתוח הנ"ל?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי17/11/2010יפעת שלום רב.
כריתת השקד מומלצת לא ביגלל הימצאותו של השקד השלישי, כי הרי בכל ילד קיים שקד שלישי! כריתת השקד השלישי מומלצת רק כאשר יש פתלוגיה, (נזלות דלקות קשיי נשימה דרך האף, ליקוי שמיעה ועוד...)
לאור זה אם קיימים חלק מהפתלוגיות המצויינות במענה, יש לשקול את כריתתו, ואין
תחליף לניתוח.
כמו בכל ניתוח גם בזה יכולים להיות סיבוכים, אלא שביגלל היות הניתוח קטן וקצר, הסיבוכים הינם מאוד נדירים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישישרון16/11/2010
שלום
באיזה מצב ממולץ לכרות גם את כונכיות האף התחתונות
קראתי על זה קצת וזה ניראה על פניו מאוד מסוכן
בני אובחן כבעל שקד שלישי
בארץ הומלץ לו על ניתוח
לצורך עבודה אנחנו כרגע בארה"ב ופה המליצו לנו לחכות היות והוא בן 4
בנוסף לגיל אם רלוונטי לא סובל מדלקות אוזניים או גרון או ירידה בשמיעה
בלילה נוחר יש לילות שיותר ויש שפחות תלוי במידת ההתקררות או מזג האוויר
לפעמים לא נוחר כלל רק נושם נשימה מאומצת ,לוקח מוצץ
מה דעתכם?
בנוסף ההיתי שמח לקבל המלצה על מנתח טוב באזור השרון במידה ונחליט לנתח
שמעתי על יהודה פינקילשטיין
אני יודע שלא נהוג להמליץ על רופא אבל אודה לכם באם תחרגו ממנהגכם הפעם לטובת העניין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד``ר יהושע דנינו16/11/2010שלום ליאת,
שקד שלישי מוגדל המפריע למעבר האויר מומלץ להסיר בניתוח בכל גיל.
באשר לקונכיות, במידה והן מוגדלות ניתן לבצע צריבה בעזרת קובליישיין (גלי רדיו), אך מומלץ בדרך כלל לנבות טיפולים תרופתיים כמו ספרי סטירואידים לתקופה של חודש, יש מקרים בהם זה פותר את הבעיה.
במקרים שבהם הקונכיות חוסמות בצורה משמעותית מאוד ניתן לגשת לשלב של הכירורגיה.
באשר להמלצת על רופא, אני ממליץ לך לבחון את אתרי האינטרנט של בתי החולים הציבוריים הגדולים, בהם לכל מחלקה יש אתר ולכל רופא יש דף המפרט את תחומי ההתמחות שלו וכך לבחור רופא באופן מושכל.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקוק עקשניגלי16/11/2010
שלום,
לשני ילדי התגלה סטרפטוקוק בגרון. שניהם קבלו קורס של ראפאפן וקורס של מוקסיפן. לאחר כל קורס המשיכו להתלונן על כאבי גרון חלשים אך ללא חום. (לבני לאחר הקורס השני עלה החום ל-37.7. לביתי לא היה חום בכלל).
משטחי גרון העידו שהסטרפטוקוק עדיין שם (אפילו שהמשטח נלקח 3 ימים מתום סיום קורס האנטיביוטיקה).
לאחר שביתי קבלה אוגמנטין. המשטח הראה סטרפטוקוק שלילי.
היום בני התחיל אוגמנטין לאחר משטח חיובי (רק ביום שישי סיים מוקסיפן).
מדוע אנטיביוטיקה מסוג ראפאפן ומוקסיפן לא עזרה?
האם יתכן שרק אוגמנטין מעביר להם את החיידק?
האם מעתה על כל המצאות סטרפטוקוק בגרון עליהם לקבל רק אוגמנטין?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוק עקשני - תגובה
ד``ר יהושע דנינו16/11/2010שלום גלי,
משטחי הגרון יכולים להיות חיוביים פיקטיביים או שליליים פיקטיביים לסטפטוקוק, לכן, אין משמעות למשטח בעיקר אם משטח נלקח בזמן שאין קליניקה והוא חיובי, במצב כזה אין צורך בטיפול.
הטיפול צריך להיות לפי הבדיקה הקלינית של הגרון ובלוטות הצואר ומשטח גרון נחוץ לתמיכה במקרים נדירים.
אני ממליץ לפנות למומחה א.א.ג בזמן מחלה אקטיבית.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה וויראלית ושינוי בקולאמא אוהבת15/11/2010
בני בן ארבע, מזה כחודש חולה עם חום לסירוגין. אומרים וויראלי.
בדיקות דם תקינות, וכן תרביות שתן.
מזה כשבוע עם חום מאוד גבוה הגיע ל40.1 . מורידה חום עם אקמול ונורופן.
שוב אומרים וויראלי.
המחלה הפעם הופיעה עם שיעול חזק וצינון.
אתמול הרופאה סוף סוף הציעה לנו להתחיל אינהלציות, עדיין לא עשיתי היום.
מה שמטריד אותי, זה שמזה כשבוע הקול שלו מאוד השתנה. קול עדין ובקושי נשמע, ומאוד מאוד ציפציף.
מה הסיבות לכך? האם השיעול? האם השימוש הממושך בתרופות להורדת חום? האם זה אמור לעבור בקרוב? האם יש בדיקות מיוחדות שעלינו לבצע כרגע? או פשוט לא להילחץ ולתת לזמן לעשות את שלו?
מודאגת מאוד ומחכה בבקשה לתשובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה וויראלית ושינוי בקול - תגובה
ד``ר יהושע דנינו16/11/2010שלום אמא,
לפי סיפורך נראה שמדובר בזיהום ויראלי של דרכי הנשימה העליונות, דבר שכרוך בהפרשות הגורמות לגירוי של הריריות בדרכי הנשימה העליונות.
בין השאר גם מיתרי הקול יכולים להיות מעורבים דבר שיגרום לצרידות או לשינוי הקול.
התופעות של מיתרי הקול בדרך כלל זמניות ואמורות לחלוף תוך שבועיים שלושה ולכן אינן דורשות טיפול מיוחד, אך מומלץ לחות ואדים לריריות של דרכי הנשימה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישירז14/11/2010
בני בן שלוש וחצי, במשך כל חודשי המעבר והחורף מצונן, נוחר בלילות (אבל לא מפריע לשנתו בכלל) ומאנפף בדיבור.
לעומת זאת כאשר האף יבש ישן בשקט מוחלט ללא נחירות בכלל.
האם בעיה של שקד שלישי מופיעה בקביעות או מושפעת ממצב הנזלת באף?
האם יש צורך לטפל אם התופעות אינן קבועות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי14/11/2010רז שלום רב.
התופעה המתוארת במכתבך, והעונתיות של ההפרעה יכולה להיגרם מגודש באף או / ו
בשקד השלישי. את הגורמים לגודש ניתן לבדוק ע"י מומחה א.א.גרון וההחלטה על טיפול תרופתי, או כירורגי תישקל על-ידו, בהתאם למעקב, לבדיקות, ולאבחנה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח שקדים ופוליפרחל13/11/2010
שלום רב
בני בן השנתיים עבר ניתוח להוצאת שקדם ופוליפ לפני שבוע. קודם לניתוח הוא היה מרייר באופן מוגבר והרופא המנתח טען שזה קשור לשקדים המוגדלים. כיום, לאחר הניתוח נראה כי הריור גבר. האם זה נורמלי וזה חלק מהליך ההחלמה או שמא מצביע על בעיה. לעיתים נראה כי הוא בכלל לא בולע את הרוק.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח שקדים ופוליפ - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי14/11/2010שוה שלום רב.
הריור הקיים כיום, שבוע לאחר הניתוח הוא תוצר של הכאבים וההפרעה בבליעה, עקב הניתוח.
איני משוכנע שכריתת שקדים משפרת את הריור, שהסיבה לו שונה לחלוטין, ואינה תלויה בגודלם של השקדים.
כדאי לשוב אל הרופא, לבדוק את מצב הלוע לאחר הניתוח,ועל פי מימצאי הבדיקה לשקול טפול לריור.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריור מתמשךי13/11/2010
שלום!
בני בן שנה ו-3 והתחיל לרייר בסביבות גיל 4-5 חודשים. מאז הוא מרייר באופן קבוע, החולצה שלו תמיד רטובה והריור מתגבר בתקופות שבהם צומחות שיניים (יש לו כבר 12 שיניים) אבל זה ממש לא מפסיק כאשר השיניים לא צומחות.
בעלי קרא באינטרנט שמצב כזה יכול להצביע על בעיה כרונית באף אוזן גרון. האם זה נכון? האם המצב מצריך בדיקה אצל רופא אף אוזן גרון? הייתי אצל רופא משפחה והוא לא ממש נתן לי תשובה ברורה אלא רק אמר שלא שזה בטוח לא יזיק לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור מתמשך - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי14/11/2010י. שלום רב.
ריור יכול לנבוע ממספר גורמים, ובטוחני שמומחה א.א.גרון יוכל לסייע באבחנה, וכך גם בטיפול.
בעיית הריור אינה קשורה לבעיה כרונית או חריפה באף, ואינה קשורה (לרוב) לשקדים והשקד השלישי.
כן מומלץ, ובחום, להיבדק ע"י מומחה א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול ממושךרוני11/11/2010
שלום ד"ר,
בתי בת 4,
כבר שבועיים במשך היום משתעלת שיעול טורדני כמו כחכוח בלבד כאילו משהו מפריע לה בגרון.
לקחתי אותה לרופא שלא מצא משהו מיוחד.ואמר שאולי מדובר במשהו רגשי.
האם יכול להיות שיש לה משהו בגרון שמפריע לה שרופא ילדים לא רואה? מה ניתן לתת במקרה כזה?
יצויין כי בלילה לא משתעלת אולי פעם אחת בלילה..
תודה, רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול ממושך - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי12/11/2010רוני שלום רב.
לאור התלונה החדשה של הגירוי והשעול מומלץ מאוד לבצע בדיקה של דרכי הנשימה העליונות, ולא להסתפק בבדיקה של הריאות בלבד, ולבטח לא לשייך את המצב להפרעה רגשית.
הבדיקה של הרופא המקצועי תכלול את האף, לוע האף, הלוע התחתון, והכניסה לוושט,
הבדיקה אפשרית בגיל זה, בעזרת אנדוסקופ.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שמיעה עקב מים באזנייםנורית10/11/2010
שלום רב,
השבוע אבחנו לבני ליקויי שמיעה באחת האזניים וממליצים כעת לבצע ניתוח (כפתורים).
המעניין הוא כי לצד האבחנה כי אינו שומע טוב, אני שמה לב כי ישנם רעשים שהוא מאוד רגיש אליהם (מעבר לרגיל) - יכול להיות רעש של רכב שעבר ברחוב שמאוד יציק לו, או רעש של מזגן וכו', כמו כן לאחרונה הוא מדבר בעוצמה מאוד חלשה, כאילו הוא שומע עצמו בעוצמה גבוהה יותר.
האם ייתכן שהוא רגיש יותר לרעשים מסויימים ומהו הקשר ל"מים" באזניים?
תודה מראש,
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות שמיעה עקב מים באזניים - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי10/11/2010נורית שלום רב.
נמהר מדי שבשבוע בו נימצא ליקוי שמיעה,(פעם ראשונה), מחליטים על טיפול כירורגי !
במכתבך חסרים פרטים מאוד חשובים: גיל בנך, ותוצאה מפורטת יותר על מצב השמיעה.
לתחושות ההורים יש משמעות באבחנה, ובהחלטה הטיפולית, העובדה שבנך מדבר בשקט, ("בעצמה מאוד חלשה"), דווקא מצביעה על ליקוי שמיעה הולכתי !
הרגישות לרעשים מסויימים צריכים להבדק ע"י בדיקת עזר קטנה, אשר על פי בקשה של רופא מקצועי ניתן לבצעה בבדיקת השמיעה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידה בשמיעה
מירב14/11/2010שלום,
בתי בת ה-4 צריכה לעבור ניתוח כפתורים כרגע היא סובלת מדלקת באוזניים ומקבלת אנטיביוטיקה היא אמורה לסיים ביום א' השבוע האם כבר ביום שישי יהיה מותר לנתח אותה?
מה הזמן שכדאי לחכות לאחר סיום התרופה?
תודה,
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידה בשמיעה - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי14/11/2010מירב שלום רב.
מומלץ לא לבצע את הניתוח בסמיכות לטיפול האנטיביוטי והתהליך הדלקתי, וכדאי להמתין 3-4 שב' מסיום הטיפול, ובסמוך לבדיקת מצב האוזניים, ימים בודדים קודם לניתוח.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפה מוגדלות בצוואררחלי09/11/2010
בני בן 6, מזה כשנתיים אנחנו במעקב לגבי הבלוטות משני צידי הצוואר. בדיקת US אחרונה היתה ב 4/2009 אז היה גודלן של הבלוטות 2.3 סמ ללא שינוי מבדיקה קודמת. היום ביצענו בדיקה וגודלן "עד 3 סמ במראה סונוגרפי שפיר, ללא זרימה חריגה בהפעלת דופלר צבע. מיקומן משני צידי הצוואר בעיקר באזורים תת לסתיים" בדיקות דם שנעשן לפני שבועיים תקינות. אין לילד כאבים, תאבון כרגיל, הוא גבוה לגילו ( כמו כולם במשפחה) ואין תלונות מיחדות. אני דואגת!! האם המצב השפיר יכול להפוך סרטני?האם כדאי להוריד הבלוטות? האם צמחיתן היא מהירה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי09/11/2010רחלי שלום רב.
ממכתבך לא ברור לי אם לבד מבדיקות ההדמיה, ובדיקות הדם, אם בוצעה ביופסיה במחט עדינה ( FNA ). בהנחה שכן, שני מרכיבים במכתבך, 1, משך הזמו הארוך, (שנתיים - לפחות), 2, השינוי בגודל המימצא, הינם שני גורמים המצריכים כריתה כירורגית אבחנתית של אחד מהבלוטות בצוואר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוטות לימפה בוואר
רחלי10/11/2010תודה על התשובה המהירה.
להבהרה - לא בוצע בדיקת מחט עדינה. מה פרוש? ומה הממצא מבדיקה שכזו?
האם כריתה = ניתוח. האם הוא נדרש בכל מצב לאחר בדיקת המחט או שלפי ממצאי הבדיקה FNA יהה אפשר להחליט על המשך בדיקות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוטות לימפה בצוואר - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי10/11/2010רחלי שלום רב.
בדיקת ה FNA, היא בדיקה במחט עדינה, בה נישאבים מספר תאים מהבלוטה המוגדלת, החומר הנישאב נישלח לבדיקה ציטולוגית.
בדיקה זו - באחוזים גבוהים - מאפשרת אבחנה, ועל פיה ניתן לשקול המשך טיפול או מעקב.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחות בלוטת הלימפה בצואר
עדינה16/12/2010שלום, אצל ביתי בת השנה וחצי, כנראה בעקבות וירוסים רבים,התגלתה נפיחות בבלוטת הלימפה בצןאר, לאחרונה רואים שהנפיחות גדלה. האם יש טיפול לכך ?
תודה, עדינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)