מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פטריה באוזן לילדה בת 3ורד27/10/2010
שלום,
אצל בתי בת השלוש אוחן נקב גדול בעור התוף שלדברי רופא הילדים לא יתאחה, בשילוב עם הפרשות שאובחנו כפטריה.
ניסינו מבחר של טיפות ושילובים על מנת לחסל את הפטריה אך ללא הצלחה,
אשמח לשמוע אם יש טיפולים נוספים שיכולים לעזור לנו...
תודה
ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה באוזן לילדה בת 3 - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי27/10/2010ורד שלום רב.
באוזן עם נקב מומלץ לא להכניס טיפות, ולבטח לא טיפות נגד פטריה, ובעיקר לא אצל ילדים.
הטיפול המומלץ במקרים אלו הוא ביקורות יומיות אצל מומחה א.א.גרון, לניקוי ידני ולמריחת תכשירים נגד הפטריה. חשוב ביותר לשמור ממים גם ביגלל הדלקת וגם ביגלל הנקב.
הקביעה שהנקב לא יסגר אינה נכונה, יכולת האיחוי הספונטאני של נקבים בילדים היא גבוהה, אלא שלצורך כך האוזן צריכה להיות יבשה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופס, שאלה נוספת...חסויה26/10/2010
האם מכשיר האיירפופר יכול לעזור בלנקז את הנוזלים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופס, שאלה נוספת... - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי27/10/2010ורד שלום רב.
מכשיר האיר-פופר מועיל רק כאשר יש שיתוף פעולה מצד המטופל, בו הוא צריך לבצע פעולות בליעה מכוונות, ולפני גיל 3 ש' אני לא מאמין שהוא יעיל.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחילד25/10/2010
שלום, בני בן השלוש סובל משקד שלישי מוגדל (נראה בצילום) ושקד שמאלי מוגדל ואסמטרי בנוסף היתה ירידה בשמיעה (30 דציבל) והתפתחות שפה לא בקצב המתאים לכן הרופא אמר שיש צורך בניתוח לאחר שקבעתי תאריך לניתוח התייעצתי עם מומחה נוסף ששלח אותי שוב לבדיקת שמיעה, השבוע נגשתי לבדיקת ואמרו לי שיש שיפור בשמיעה (20 דציבל) ולכן הרופא המומחה המליץ לא לנתח עכשיו, לא יודעת מה להחליט? מצד אחד אני מרגישה שיש צורך לגמור עם העניין מצד שני כמובן שאני לא ששה להכניס ילד בן 3 להרדמה כללית.
אשמח לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי25/10/2010שלום רב.
המושג "ילד סובל משקד שלישי" יכול לבטא מצב בו יש דלקות אוזניים מרובות, דלקות גרון
רבות, נזלות ממושכות, ליקוי שמיעה ועוד....
את כריתת השקד השלישי מבצעים כדי לעזור לבעיות אלו, (לכולם או לחלקם).
במידה ובנך סובל "רק" מליקוי בשמיעה ביגלל השקד השלישי והליקוי בשמיעה אינו חמור, אני בהחלט מסכים עם מי שאמר שכדאי לא לנתח עכשיו, (לאור תוצאת בדיקת השמיעה האחרונה). לדעתי יהיה צורך לבצע שוב בדיקת שמיעה בעונת החורף, ואז לראות את מצב השמיעה ולהחליט.
אבל..... אם חוץ מההפרעה בשמיעה יש אחת מהבעיות האחרות שרשמתי, או שיש איחור
בהתפתחות השפה והדיבור, אזי הניתוח הוא הפתרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח
ילד26/10/2010תודה רבה על התשובה המהירה,
יש איחור בהתפתחות השפה,
אין דלקות אוזנים בתדירות גבוהה ,אך יש נוזלים באוזן באופן קבוע
בנוסף יש שקד אסמטרי מוגדל שבדר"כ לא משפיע אך בזמן מאמץ או הצטננות קלה יש קשי נשימה.
ושוב האם לעשות את הניתוח :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי26/10/2010שלום רב.
בתשובה מאתמול הוזכר שאם יש פיגור בהתפתחות השפה, כדאי לבצע את הניתוח, לכריתת השקד השלישי.
תשובתי היא כן לניתוח, (שקד שלישי), ומעקב על האסימטריה בשקדים הפלטינים.
בהצלחה, ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אוזניים שלא מרפהאור24/10/2010
שלום, בני בן שנה וחמישה חודשים ומזה כשבועיים סובל מדלקות אוזניים חוזרות, בשתי האוזניים, ומחום גבוה שהולך ובא. שלוש פעמים קיבל טיפול אנטיביוטי (מוקסיפן, אוגמנטין ואזיניל עם שיפור קל בלבד. יש לציין כי הוא סובל גם מנזלת לכל אורך התקופה, נותרנו כבר אובדי עצות מה לעשות ומה הסיבה לכך (כנראה לא חיידקי?). אילו בדיקות/המשך בירור כדאי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזניים שלא מרפה - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/10/2010שלום אור,
כמובן שיש לחפש את מקור הנזלת הגורמת לדלקות החוזרות, במקרה של בנך יש לבצע צילום לשקד שלישי ובמידה והוא מוגדל באופן משמעותית ניתן להסירו בניתוח.
יחד עם האמור יש לבצע בדיקת שמיעה ובדיקת נוזלים ולפי תוצאותיהם להתייעץ עם רופא מומחה א.א.ג האם יש צורך לנתח גם את האוזניים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח פוליפהדס24/10/2010
שלום רב
בתי עברה לפני 3 ימים ניתוח להוצאת הפוליפ מהאף ,לאחר שמיום שנולדה יש לה נזלת תמידית ונשימה חסימתית ,היום לאחר 3 ימים מהניתוח על פניו לא נראה שום שינוי הנזלת ממשיכה לדלוף .. האם זה דבר טבעי תוך כמה זמן נוכל לראות שינוי והאם יש עוד סיבה לנזלת הכרונית .אודה לתשובה בברכה חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח פוליפ - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/10/2010שלום חגית,
לנזלת מספר סיבות שהשכיחה בהן היא בילדים הגדלת השקד השלישי. במקרה של ביתך אני ממליץ להמתין מספר ימים נוספים ולנסות טיפולים מקומיים לנזלת ובמידה ואין שיפור להיוועץ עם מומחה א.א.ג שיחליט על בירור או טיפול נוסף.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח אדואיד באף לילדה בת 3הדס24/10/2010
שלום רב
בתי עברה לפני 3 ימים ניתוח להוצאת הפוליפ מהאף ,לאחר שמיום שנולדה יש לה נזלת תמידית ונשימה חסימתית ,היום לאחר 3 ימים מהניתוח על פניו לא נראה שום שינוי הנזלת ממשיכה לדלוף .. האם זה דבר טבעי תוך כמה זמן נוכל לראות שינוי והאם יש עוד סיבה לנזלת הכרונית .אודה לתשובה בברכה חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי ניתוח אדואיד באף לילדה בת 3 - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/10/2010שלום חגית,
לנזלת מספר סיבות שהשכיחה בהן היא בילדים הגדלת השקד השלישי. במקרה של ביתך אני ממליץ להמתין מספר ימים נוספים ולנסות טיפולים מקומיים לנזלת ובמידה ואין שיפור להיוועץ עם מומחה א.א.ג שיחליט על בירור או טיפול נוסף.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר להשתמש באייר -פופר , ?רננה24/10/2010
שלום נכבדי,
האם ניתן להשתמש במכשיר אייר פופר, האם המכשיר יכול גם להזיק ? בילד עם נטייה לפריצת מוגלה דרך עור התופית, בנסיון לאוורר את האוזניים.
בברכה,
רננה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מותר להשתמש באייר -פופר , ? - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/10/2010שלום רננה
המכשיר טוב לילדים מגיל מסויים אשר משתפים פעולה. בזמן נזלת או דלקת לא מומלץ להשתמש במכשיר כי הוא יכול לגרום לדלקת באוזן.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלה מהאוזןרננה24/10/2010
בני בן שנתיים וחצי, לאחר צינון קצר נוטה לפתח דלקות אוזניים. במיוחד באוזן שמאל,
הוא מעלה חום במשך כמה ימים, בבדיקה אצל רופא בדרך כלל לא נראים סימנים לדלקת
ואפילו יום קודם. ואז מתפרצת מוגלה מהאוזן והחום יורד. שאלתי - כיצד ניתן למנוע את התופעה(כבר חזר על עצמו 4 פעמים), אאג גרון שאליו פנינו להתיעצות בהמלצת רופאת ילדים לשאול מדוע זה קורה אמר כי פשוט התופית דקה.
שאלותי: האם ניתן למנוע את הבעיה?
האם חשוב לנקות את ההפרשות, מה ניתן לעשות?
תודה רבה, רננה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלה מהאוזן - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/10/2010שלום רננה,
דלקות אוזניים חוזרות ניתן למנוע על ידי טיפול אנטיביוטי מונע או על ידי ניתוח צינורית המונעת את היווצרות תת הלחץ שבאוזן והיווצרות נוזלים שמובילים לדלקת.
ברור שכאשר יש כבר דלקת שפורצת דרך עור התוף יש לנקות את ההפרשה ולשים טיפות מתאימות כמובן לאחר יעוץ עם רופא א.א.ג שלעיתים גם שואב את ההפרשות, לפי צורך.
במקרים כאלו יש כמובן לבצע גם בדיקת שמיעה ובדיקת נוזלים שיכולים לעזור להחליט על מידת הדחיפות של הניתוח.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה מסריחהיעלה23/10/2010
בני בן שנתיים. לפני כשבוע התלונן על כאב אוזניים באוזן ימין. מאחר והיה ערב שמתי לו פעם אחת טיפות נגד כאבים הוא נרגע ולא התלונן יותר. היום גרד את האוזן וכשהסתכלתי נדהמתי לגלות כמות אדירה של הפרשה חומה עם ריח מאוד לא נעים ניקיתי לו בזהירות ועדיין יש ריח לא נעים מהאוזן. מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה מסריחה - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/10/2010שלום יעלה,
הפרשה עם ריח מהאוזן יכולה להצביע על זיהום. יש לנקותה עם מקל אוזניים הטבול במי חמצן. רצוי לעשות זאת בעדינות בלי להחדיר את המקל לעומק האוזן, ולהגיע לבדיקה אצל מומחה א.א.ג, שיאבחן את הבעיה וימליץ על משך הטיפול.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גרון המשך פלוס תמונהקרן חן22/10/2010
אני אראה לכם תמונה שלי לאת הצורך אים תיצתרכו.. .. .. ...תקשיבו אני כאן לפני כמה חודשים כשתיראו תתמונה שלי אני בחוק חום ושער חום פשוט זה התמונה הכי יפה לדעתי כי אחרים אני לא רוצה כל כך להראות באינטרנט לכולם אז שיהיה זה פשוט כאן היצתלמתי בתמונה הזאת עים חברה שלי מהכיתה שלי הגינגית הזאת אז אני החומה שחורה אל תבלבלו בינינו כי בחרתי אותה בגלל זה שאני בכל התמונות לא כל כך יפה ויותר היצתלמתי עים אמא שלי או עוד בני מישפחה לכן סתם בחרתי בזה תגיבוווווווווווווווווווווווווווווווווו תגיבוווווווווווווווווו תגיבווווווווווווווווווווווווווווווווו לדעתי זה 10000 כאן בתמונה יש לי יומולדת לגיל 9 ואני כרגע עוד חודש יש לי יומולדת לכן אני קצת מחשבת זאת שאני כרגע בת 10 אבל אני 9 וחצי וממש כימעט 10
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גרון המשך פלוס תמונה - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/10/2010מזל טוב ליום הולדתך. אכן התמונה יפה אף שזה אינו המקום לפרסמה.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייבוש נוזלים באזנייםבתיה21/10/2010
שלום, בתי בת ה-3 סובלת כשבועיים מליחה ושיעול, כאשר לפני מספר ימים החלה ירידה משמעותית בשמיעה. גילינו שהשמיעה הירודה אינה קבועה אלא חוזרת מדי חילופי עונות ובעיקר בחורף. בעבר ביצענו לה בדיקות שמיעה שהציגו תוצאות שבין 25-30 דציבל. אני יודעת שלרוב התופעה חולפת מעצמה אך רוצה לחסוך מבתי את הסבל ואי הנעימות. איך ניתן לייבש את הנוזלים באופן ממוקד? אולי באמצעות תזונה או תכשיר מסוים? אשמח לקבלת עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייבוש נוזלים באזניים - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי22/10/2010בתיה שלום רב.
נראה לי שההחמרה בשמיעה מקורה במצב המתואר במכתבך על השיעול והליחה שמפריעים בניקוז הנוזלים מהאוזן התיכונה.
אין תכשירים רפואיים שמטרתם לייבש את הנוזלים באוזניים, יש כן תכשירים בעיקר אנטיהיסטמינים, שמשפרים את הגודש בדרכי הנשימה העליונות, ובעקיפין מסייעים גם בפינוי הנוזלים מהאוזניים.
בגיל זה ניתן כבר לנסות את האיר-פופר, אלא שקודם לרכישתו, יש לבדוק שאין חסימה של לוע האף ע"י שקד שלישי מגדל.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיטוט באף לאחר ניתוח אדנואידיםאור21/10/2010
בני בן ה-6 עבר לפני שנתיים ניתוח אדנואידים ומאז הוא מרבה לחטט באף עד כדאי כך שהוא מחטט באף ויוצא לו דם אומנם לא בכמות אבל יוצא על האצבע ומסביב לאף. רציתי לדעת מה עושים בנושא ומה הפתרון.
תודה מראש אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיטוט באף לאחר ניתוח אדנואידים - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי22/10/2010אור שלום רב.
אין קשר בין החיטוט באף וניתוח האדנואידים,
ייתכן שגודש הריריות באף, או יובש, מפריעים לבנך בנשימה, והחיטוט הוא שיוצר פציעה של הריריות, ומסייע בהופעת הדם המועט.
ניתן לטפל בגודש, או ביובש , בתכדירים מקומיים, וזאת על פי בדיקת מומחה א.א.גרון
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רירית מוגדלת באף-אמא דואגדאנה20/10/2010
שלום
בני בן 5 ופני שנה עבר ניתוח להוצעת פוליפים (אדנואידים). הוא סובל מצינון מגיל מאוד מוקדם, בערך שנה וחצי. טופל תמיד בתכשירים שמכילים פסאודופדרין ללא שום הקלה. עד גיל 4 הרופאים טענו שהבעיה היא בפוליפים הם חוסמים את מעבר האוויר החופשי דרך האף. לאחר הניתוח הרופא יצא ואמר לנו שהפוליפים לא היו בכזה מצב מוגדל שהיווה את הצורך לניתוח. לאחר הניתוח האף היה סתום לגמרי במשך שבוע וחצי נסענו לאותו רופא לבדיקנ והוא אמר שהבעיה היא ברירית של מערות האף, הם מאוד מוגדלות והם לו שלא מאפשרות את מעבר האוויר. בין היתר טופל באופן קבוע בחומרים אנטיהיסטמיניים כמו אריום ותרסיס לאף-סטרונאז. היו תקופות יותר טובות בעיקר בתקופה שהוא שהה בבית בין הגיל 4.3 עד 5 כי תדירות החולי היתה מאוד גבוהה לפני זה והוא הפסיק ללכת לגן. עכשיו הילד התחיל ללכת לגן חובה, ובנוסף היצטרף אליו אח קטן. שוב התחלנו טיפול בתרסיס ואריוס כבר שבועיים ללא כלום. האף סתום וזה נורא מעצבן אותו. תמיד מנקים עם מי מלח אבל זה לא עוזר.
מה עושים במקרים כאלו?
תודה
אנה 0544760540* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רירית מוגדלת באף-אמא דואגד - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי22/10/2010אנה שלום רב.
די שכיח שילדים בגילאי בנך סובלים מהפרעה בנשימה דרך האף, ובחלק גדול מהמקרים יש יותר מאשר גורם אחד, המחשבה שהשקד השלישי (אדנואיד), הוא הגורם היחיד הינה מוטעית, ותמיד יש לבדוק אפשרות של בעיה נילווית כמו גודש בריריות הכונכות באף, מסיבת אלרגיה או אחרת.
נראה שאצל בנך, אכן, קיימת בעיית אלרגיה וכדאי לבדוק את הגורמים לה, ולטפל בהתאם.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מהאוזןאביטל19/10/2010
שלום רב,
בני פעוט בן שלושה וחצי חודשים.
מזה זמן רב כשאני מנשקת את בני, אני מריחה ריח רע מאוזניו, ריח של שעוות האוזן אך באופן מוגזם.
לאחר שאני שוטפת חיצונית את האוזן באמבטיה, הריח מעט חולף אבל נשאר.
פעם בשבוע, אני מנקה לו עם קיסם אוזניים מאחורי האוזן, וגם באפאכסת החיצוני בלבד.
הילד נינוח ורגוע, לא נראה לי שההפרשה נובעת מדלקת וכן לא נראה שהוא סובל מכאב?
לשאלתי:
ממה נובע הדבר?
כיצד ניתן לטפל בבעיה?
תודה רבה.
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מהאוזן - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי19/10/2010אביטל שלום רב.
הריח הרע מאוזן בנך יכולה לנבוע מזיהום חיידקי, אם כתוצאה מדלקת מקומית, או גוף זר שנשאר בתעלת השמע החיצונית.
מומלץ בחום להבדק ע"י מומחה א.א.גרון, לנקות ועל-פי הצורך גם לקחת משטח מהאוזן
כדי לעלות על הגורם לריח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקקוס A - האם לתת רפפן ?לימור18/10/2010
תוצאות משטח גרון של בתי בת ה-6 מראות צמיחה מוגברת , סטרפטוקוקוס A .
לפני 3 ימים היה לילדה חום במשך יממה וחצי, ללא כאבי גרון. נגשנו לרופא עקב החום וזה ביצע משטח גרון. כיום, הילדה מרגישה מצויין, לא כואב לה הגרון. האם עלי לתת לה רפפן ? ברצוני לציין כי אחרי הביקור אצל הרופא הילדה קבלה מנה אחת בלבד של רפפן - 10 מ"ל.
אודה על דעתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקקוס A - האם לתת רפפן ? - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי19/10/2010לימור שלום רב.
כבר נאמר יותר פעמים, בפורום זה, שצמיחת החיידק באמור אינה סיבה לטיפול אנטיביוטי מכל סוג שהוא, אם לא נילווים לחיידק סימני מחלה קליניים, חום, כאב, ותפליט.
אין כל טעם להתחיל בטיפול במקרה של בתך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לימור21/10/2010תודה רבה על המענה ותגובתך המהירה. לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)