מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דלקת אוזניים כרונית מלווה בריח רעמרב31/08/2010
שלום רב.התינוקת שלי בת שנה וחודשיים,סובלת מגיל 5 חודשיים מגלקת באוזניים.בתקופה האחרונה מזה כחודשיים ומעלה האוזן מופרשת בצורה רצופה .הבעיה היא שהתווסף לזה ריח רע מהאוזן.מה עושים????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת וריח.
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2010מרב שלום רב.
כמו בדלקות גרון גם בהפרשה מוגלתית מהאוזניים יש חיידקים הגורמים לריחות מי לריח חזק ובלתי נסבל ומי לריח פחות חזק.
יש צורך (והייתי אומר חובה), לבדוק במשטח אוזן את סוג החיידק, ולטפל על פי הרגישויות שלו .
חלק (החיצוני) מההפרשות, ניתן לנקות עם צמרונים לאחר טבילתם במי חמצן.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי אזניםחנה31/08/2010
שלום רב
בני בן ה 8 לא סובל בשנים האחרונות מדלקות אזניים.לפני כחודש החל חוג שחיה ובימים האחרונים התלונן על כאבי אזנים.הרופא שבדק אותו ראה אדום באוזן ונתן לשים לו טיפות אזנים.אתמול כאשר היה בחוג שחיה התגבר לו הכאב אך כיום כשנבדק הרופא אומר שאין שינוי במצבו והטיפול של הטיפות הוא המתאים וכרגע עדיף שלא ישחה.
בני אמור להתחיל קורס שחיה חדש, האם באמת יש צורך להפסיק כרגע לשחות?חשבתי על קניית אטמים לאוזן הכואבת (לא אטמים מותאמים אלא כאלה שמוכרים בבית מרקחת)האם זה יכול לעזור?
הרבה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2010דניאלה שלום רב.
אני למד ממכתבך שבנך סובל מדלקות אוזניים משנים, אלא שלא ברור אם גם אלה קשורים למים.
בהנחה שהכאב והדלקת העכשיוית היא אחרת מהאחרות, ומאוד חשוב לילד לימוד השחיה, ניתן לרכוש (בד"כ בסופר פארם), אטמים המונעים ממים לחדור לאוזניים. האטמים מגומי, ובצורתם דומים לעץ אשוח בהם שלוש כיפות בגדלים שונים מאוגדים על צינור - עמוד מרכזי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת גרון וריח רע מאד מהפהעינת31/08/2010
לבתי בת השנתיים יש דלקת גרון שאובחנה כבר לפני 5 ימים. הרופא איבחן (ללא משטח גרון) דלקת ויראלית. במהלך ה5 ימים היא פיתחה חום מאד גבוה (40) היום החום ירד.כבר 3 ימים שהיא אינה אוכלת דבר כולל גלידה וקרטיב, יש לה ריח רע חריף מאד מהפה. מקריאה באינטרנט ראיתי שריח רע במקרה של דלקת גרון מעיד על חיידק ולא על וירוס. האם יתכן שהרופא טעה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת וריח.
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2010עינת שלום רב.
דלקת גרון בין אם היא חיידקית או ויראלית גורמת מעצם היותה לריח לא טוב בחלל הפה, אם תוסיפי לכך חוסר יכולת (בגלל כאב) לאכול או לשתות, שלא לדבר על חיטוי הפה, הדבר רק מוסיף לריח הרע.
יש לשים לב לאפשרות של מחסור בנוזלים, והתייבשות, בגלל הסירוב להכניס נוזלים לגוף.
לגבי הקביעה שמדובר בדלקת ויראלית ולא חיידקית, רופאים בעלי נסיון, על פי תורת התפליט, (על השקדם), ומימצאים אחרים יכולים לקבוע את את סוג הזיהום.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדיםאווה30/08/2010
יש לי ילד בן 4 שיש לו שקדים מוגדלים הילד לא סובל מדלקות גרון עשינו בדיקת שינה והתוצאה היתה במשך 5 וחוצי שעות שינה הובחנו 4 הפסקות נשימה מלאות ו 2 חלקיות בצפיפות 1 לשעה לא היתה ירידה ברמת ריווי החמצן מרמהבסיסית של 98% ונשמעו 1% נחירה ללא תנועות גפיים או הפרעות EEG האם כדאי לעשות ניתוח שקדים על פי התוצאות או לא מומלץ. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2010אווה שלום רב.
על פי תיאור מצב הילד, ולאור תוצאות בדיקות העזר שנתקבלו, אין כל מקום לחשוב על ניתוח
לשקדים !!!
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקוקוסמעין29/08/2010
שלום,
לפני כ-3 שבועות חיליתי בדלקת גרון וטופלתי באנטיביוטיקה למשך 13 יום. האבחנה של הרופא הייתה כי היה לי סטרפטוקוקוס.
לאחר 5 ימים היה עליי לערוך בדיקה, בה ערך הנוגדנים - antistreptolysin- עמד על 409.
אני יודעת שחיידק הסטרפטוקוקוס יכול לגרום לסיבוכים קשים, בעיקר באנשים בעלי חוסר בברזל ובתת-תזונה, 2 דברים מהם אני סובלת.
האם הסיבוכים הללו נגרמים רק אם לא מקבלים טיפול אנטיביוטי? האם יש צורך לקבל טיפול מנע כלשהו (כגון זריקה) או שיש רק לעקוב ולקוות למגמת ירידה בערך הנוגדנים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוקוס
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2010מעין שלום רב.
אכן, מעין, אנמיה ותת תזונה עלולים להוות זרז לסיבוכים של זיהום סטרפטוקוקאלי, בדרכי הנשימה העליונות.
הטיפול שניתן (סימפטומטי או אנטיביוטי), על פי שיקול דעתו של הרופא הבודק, וההחלטה על הצורך בטיפול ממושך או בזריקות דורביוטיק או אחרים, תלויים בשכיחות התופעות הדלקתיות החריפות
וסוגן, ובניתיים כדאי לעקוב בבדיקות תקופתיות אחר רמת הנוגדנים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח פיתרון יחיד?לי26/08/2010
שלום רב,
בני בן שנתיים וחצי. סובל מנזלת כמעט מיום היוולדו ויש לו מים עכורים באוזניים.
המים נמצאים זמן רב. ניסינו טיפול אנטיביוטיקה ואף חיכינו לקיץ על מנת לראות אם המים יתיבשו. אך ללא הועיל.
צילום רנטגן (מצ"ב) הצביע על נפיחות השקד השלישי.
בדיקת שמיעה מצביעה על רמה 45. ללא בעיות עצביות.
התפתחות הדיבור איטית, אך קיימת עלייה בקצב בתקופה האחרונה.
כמובן שהמלצת הרופא הינה ניתוח הסרת השקד וכן כפתורים.
לילדי הגדול, היו גם כן מים באוזנים ונפחיות של השקד.
כמו כן סבל משיעולים ללא הפסקה ונאלצנו לחזור על אינלציות.
במקרה של והשתמשנו במכשיר אייר פופר והילד חזר לשמוע (מרמה של 45 לרמה של 15).
כמו כן פסקו הנחירות.
במקרה הזה הילד הקטן, קטן ולכן לא ניתן להשתמש במכשיר האייר פופר.
האם ההמלצה היחידה היא ניתוח?
לא כדאי להמתין עד שיגדל ויסכים להיות מטופל באייר פופר או לחילופין יתיבשו המים?
האם ניקור של המים (אם הגהתי נכוהנ) יכול לפתור את הבעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח, כן / לא
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2010לי שלום רב.
במצב המתואר במכתבך מומלץ כן לבצע ניתוח צינוריות וכריתת השקד השלישי, וככל שהוא יוקדם,
יטיב הדבר עם שמיעת בנך, ונשימתו, ובכך גם את התפתחותו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח Tonsillectomy & Adenoidectomyמיטל25/08/2010
שלום,
ביתי בת 3.4 , פנינו לרופא א.א.ג בגלל נחירות בשינה,נזלת שלא עברה כמעט חודשיים וחשד שלא שומעת טוב . בבדיקה במעבדת שינה נתגלתה תסמונת דום נשימה בשינה מסוג חסימתי בדרגה קלה (6 לשעה בנות 10-20 שניות) . בדיקת שמיעה הייתה תקינה + (אין בעיית שמיעה).
בצילום התגלה "היפרטרופיה של האדנואידים עם הצרות דרכי האוויר" .
ע"ס בדיקות אלו הפנה אותנו הרופא לניתוח Tonsillectomy & Adenoidectomy . יש לציין שהילדה מעולם לא סבלה מדלקות בגרון , כאשר בדקו לה את הגרון בפעם הראשונה השקדים היו בגודל בינוני (הייתה מצוננת ) ובפעם השנייה כשחזרנו עם כל התוצאות השקדים היו קטנים.
הרופא המליץ לעשות ניתוח להוצאת שקדים או הקטנה , האם נחוץ ניתוח כזה ?
האם ניתוח האדנואידים נחוץ אף הוא לפני התוצאות הנ"ל ??
בכל מקרה יש בכוונתי לגשת לחוו"ד נוספת .
אודה על תשובתך ,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח, איזה?
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2010מיטל שלום רב.
הפסקות נשימה בחומרה קלה אינם התוויה לכריתת השקדים,(או הקטנתם), והעובדה שאת מציינת שאין היסטוריה של דלקות שקדים, רק מחזקת זאת.
ניתוח השקד השלישי יכול לשפר את נשימת הילד, והפסקת הנחירות, אולי גם לשפר יותר את הפסקות הנשימה בשינה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדלקות אוזניים חוזרות+נוזלים דחוףףףשרית24/08/2010
שלום רב
הבן שלי בן שנה ו-4 חודשים מגיל קטן(3 חודשים) הוא סובל מדלקות אוזניים חוזרות
עשו לו ניקוזים באוזניים והמליצו על כפתורים (כמובן שלא רציתי) ולפחות פעם בחודש היה לוקח אנטיביוטיקה עד שהרופאה החליטה לתת לו את הטיפול מניעה 3 חודשים בגיל 11 חודשים לאחר הטיפול מניעה שוב חזר לו הדלקות כאשר הלכתי לבדיקת שמיעה עכשיו הקלינאית אמרה לי ש-80% יש לו ירידה בשמיעה היא לא יכולה להגיד בוודאות מכיוון שהילד היה בחוסר ריכוז
האם יש סיבה לדאגה?
שמעתי על הנרות הופי האם זה עוזר?
רציתי לציין שהוא אומר מילים בערך 10
בבקשה אני מאוד מודאגת.........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים חוזרות.
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2010שרית שלום רב.
דלקות אוזניים חוזרות בגיל זה מצריכות טיפול תחילה לטיפול במצב החריף, ורק אח"כ יש צורך
בטיפול למניעת הישנותם.
טיפולים אנטיביוטיים אינם מומלצים לאורך זמן, ויש לבדוק את הגורמים האפשריים להפרעה בניקוז
הנוזלים מהאוזן התיכונה.
איני מוציא מכלל אפשרות ניתוח שיכלול את כריתת השקד השלישי והכנסת כפתורים. יתרונות
הניתוח גוברים על החסרונות, ולכן אין לשלול זאת באופן קטגורי, "כמובן שלא רציתי"...
אם מצב השמיעה אינו ברור ביגלל חוסר שיתוף פעולה, או ריכוז, יש לבצע בדיקת BERA.
את נרות ההופי אני מכיר ומנסיוני עם נבדקים רבים טיפול זה לא היה יעיל, ובחלק מהמקרים גם
ניגרם נזק.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום מהאףשרונית24/08/2010
שלום,
בני בן 4 ואתמול הוא דימם מאף 6 פעמים. כשהפעם האחרונה היתה כשהוא הלך לישון.
היום בינתיים אין דימום.
בחלק מהמקרים היה לו דימום חזק ובחלק דימום מועט.
יש לציין כי אתמול בני היה כל היום בבית, במזגן.
ממה יכול להיות דימום באף ככה סתם? ועוד 6 פעמים ביום?
כמו כן הוא מתקשה ביציאות כלומר 5 ימים הוא לא עשה קקי (מטופל בשמן פרפין). יכול להיות שמרוב המאמץ לעשות קקי היה לו דימום מהאף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני רוצה להוסיף.....
שרונית24/08/2010אני לא יודעת אם יש קשר אבל לפני שנתיים הבן שלי עבר ניתוח כפתורים
והכפתורים עדיין לא יצאו/נפלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימומים באף.
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2010שרונית שלום רב.
דימומים באף לרוב מקורם בחלק הקידמי של מחיצת האף עקב התבקעות כלי דם זעירים עורקיים
(כאשר הדימום הוא חזק וממושך), או כלי דם ורידיים (בדימום הקל).
לשינויי מזג האוויר יש השפעה על התופעה, לחיטוטים באף גם-כן.
מומלץ להיבדק ע"י מומחה א.א.גרון בשעת, או בסמיכות, להופעת הדימום כדי להחליט על טיפול
הבחירה (צריבה או טיפול מקומי).
איחולי בריאות מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפה מוגדלות?!שלומית24/08/2010
שלום, בני בן השנתיים התעורר אחהצ אחד עם נפיחות מאחורי האוזן, ללא חום או סימן כלשהוא למחלה.קיבלנו אוגמנטין ל10 ימים וכשלא היה שינוי ל-5 ימים נוספים,הנפיחות היא בתנוך האוזן ובלחי בקרבת האוזן, במישוש כאילו יש 3 גולות ניידות.באולטרסאונד נצפו 3 בלוטות לימפה והוחלט לבצע דיקור במחט .לאחר שעברנו את הסיוט הזה ללא טישטוש או הרדמה, נשלחה הדגימה לתרבית ונמצאה שלילית.הנפיחות לא עוברת, הנפיחות מתחת לאוזן בצבע סגול,נראה לא יפה,אך לנו נאמר רק להיות במעקב? עליי לציין שכאשר הוציאו את הדגימה יצא מהמקום מוגלה.
מה יכול להיות הדבר? האם עלינו לעשות בדיקות נוספות? כבר עבר יותר מחודש וחצי וללא שינוי.
אם יש מוגלה האם לא צריך לנקז אותה? כיצד יש מוגלה אם כל הבדיקות תקינות?
אשמח אם תוכלו קצת להרגיע אותי ולתת לי כיוונים נוספים.
בברכה, שלומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות צווארית.
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2010שלומית שלום רב.
מתאורך המפורט של המהלך והבדיקות, ניתן לקבוע בוודאות שמדובר בתהליך דלקתי צווארי או של בלוטת לימפה או של ציסטה צווארית . אם בדיקות הדם תקינות ואין חום, אכן מומלץ בשלב זה
רק לעקוב, ועל פי הצורך לשקול טיפול כירורגי .
בהתיחס לשאלתך השניה, אין בשלב זה צורך בבדיקות נוספות.
לשאלותייך האחרות: לא תמיד יש לנקז מוגלה אלא אם מדובר בכשלון של טיפול אנטביוטי, או מחשש לסיבוכים.
כאשר ההפרשה המוגלתית מוגבלת בציסטה סגורה, לא בהכרח יובלט הדבר בבדיקות העזר, ולא בהכרח יהיה חום.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזנייםאלה23/08/2010
שלום רב,
בני, בן 10 חודשים לפני 3 שבועות התחיל ללכת לגן.
מאז כבר היו לו 2 דלקות אוזן שמאל עם הפרשות מוגלתיות.
בפעם ראשונה טופל במוקסיביט במשך 7 ימים. דלקת עברה ובני חזר לגן. לאחר שבוע דלקת חזרה שוב ושוב עם הפרשות מהאוזן. הפעם טחפל ב-ROCEFIN.
רופאת הילדים חושדת שהבעיה היא בגן וטוענת שכדאי להפסיק בינתיים לבקר את הגן ולהשאיר את הילד בבית לעוד כמה חודשים.
בנוסף טוענת שהדלקות החוזרות יכולות לגרום לירידה משמעותית באוזן.
אשמח לקבל תשובה, מה דעתכם בנושא? האם באמת כדאי להפסיק לבקר את הגן? האם הבעיה באמת כל כך רצינית שיכולה לגרום לירידה בשמיה של בני?
תודה מראש,
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים
ד``ר יהושע דנינו23/08/2010שלום אלה,
ביקורים בגן לעתים יכולים לגרום להידבקות וירלית הגורמת לנזלות שיכולות לחדור או להעביר את הדלקת לאוזן התיכונה. לכן, במידה והילד מנוזל רוב הזמן או לפני הדקות יש לקשור את הדלקות לנזלת ולעתים מומלץ לנסות להרחיק את הילד ממקור ההדבקה, גם אם הדבר כרוך בהוצאתו מהגן לתקופה מסוימת.
הדלקות יכולות לגרום לליקוי שמיעה קל עד בינוני שהוא בדרך כלל זמני עד העלמות הנוזלים מהאוזן התיכונה על ידי תרופות או ניתוח.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות ונשימת פה בבן 10 חודשיםיעל21/08/2010
שלום רב,
לאחרונה שמתי לב כי בני בן העשרה חודשים נוחר בלילה ולעתים אף נושם מהפה.
שאלתי- איך בודקים בגיל כזה הגדלת אדנואיד (בהרדמה?)
ואם אכן הוא סובל מבגדלה כזו ומדום נשימה בשינה- מהו הטיפול המומלץ ובאיזה גיל
תודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חירות ונשימת פה בגיל 10 חודשים
ד``ר יהושע דנינו23/08/2010שלום יעל,
אדנואיד יכול להיות מוגדל בגיל של בנך, ולגרום לנשימה דרך הפה ולעתים להפסקות נשימה. ניתן לבדוק את גודל האדנואיד על ידי צילום רנטגן (שלא תמיד מצליח בגיל הזה) או על ידי בדיקת סיבים אופטיים המדגימים ישירות את מידת חסימת מעבר האוויר.
במידה ואכן החסימה משמעותית מומלץ להסיר את האדנואיד באופן כירורגי גם בגיל של בנך.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפהיפה21/08/2010
שלום דר
לבני בן השלוש יש כמעט 4 חודשים בלוטות לימפה מוגדלות בצואר לאחר בירור מקיף לפני 3 חודשים הילד עבר את מחלת הנשיקה ולפני כחודש הוא עבר דלקת גרון חיידקית סטרופטקוקוס ביצענו אולטרסאונד פעמיים ולא היה משהו חריג הרופאה שלו לא מודאגת בכלל אבל אני קצת מודאגת אני שואלת עם זה נורמלי שהבלוטות לא יורדות מהר יש לציין שהוא עםחום או מצונן הבלוטות גדלות יותר ולאחר שבוע הם חוזרת לקטון קצת אבל לא נעלמות לגמרי אני מודאגת מאוד מבקשת ממך לענות לי מהר תודה מראש ואם יש עוד איזה בדיקה שאני צריכה לעשות תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה
ד``ר יהושע דנינו23/08/2010שלום יפה,
בלוות הלימפה בצוואר מנקזות את הזיהומים בראש ובצוואר. בנוסף הבלוטות יכולות להיות מוגדלות כתוצאה ממחלת הנשיקה לתקופה לעתים ארוכה.
זה שהבלוטות גדלות כשיש דלקת גרון חיידקית וקטנות אחרי כן מוכיח כי מדובר בהגדלה שפירה של הבלוטות על רקע זיהומי ולכן אין סיבה לדאגה. אך אם הבלוטות נשארות מוגדלות זמן רב, יש להיות במעקב של רופא הילדים וא.א.ג על מנת לשקול האם נדרשים בירורים נוספים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להוצאת שקדיםסיון21/08/2010
ביתי בת 3 ויש לה עיכוב בדיבור, בנוסף לכך היא לפעמים נוחרת בלילה, נזלת כרונית ומריירת הרבה
בבדיקה אצל רופא א.א.ג נראה כי יש לה שקדים מוגדלים עד כדי חסימה הומלץ על ניתוח להסרת השקדים .
שאלתי היא האם יש קשר בין שקדים מוגדלים לעיכוב בדיבור והתנהגות לא רגועה של הילדה (אי שקט, אי דחיית סיפוקים, שינה לא רציפה בלילה)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להוצאת שקדים
ד``ר יהושע דנינו23/08/2010סיון שלום,
שקדים מוגדלים גורמים לנשימה לא בריאה ולעיתים להפסקות נשימה, דבר שיכול לגרום לילדה להיות לא רגועה. אין קשר לעיכוב בדיבור אך יכול להיות הפרעה בתהודת הקול לאור סתימת המעברים לכיוון האף ולכן הקול יכול להישמע כדיבור אפי.
אני ממליץ להיוועץ עם מומחה א.א.ג על מנת שימליץ על המשך הטיפול.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליחה בגרון ואף סתוםאירה20/08/2010
שלום רב,
לבן שלי בן 3.8 כבר יותר מחודש יש ליחה בגרון, ככה לפחות זה נראה.
הוא לא מנוזל ולא משתעל רק לעיטים בלילה הוא מתחיל להשתעל ולפעמים גם מקיא בגלל זה.
לפני כמה חודשים הינו בביקור אצל אף אוזן גרון.. בבדיקה הוא אמר שהשקדים שלו והאדנואידים קצת מוגדלים וגם נתן לנו לעשות בדיקת שמיע שיצא תקינה.
אבל מאז המצב כאילו החמיר הוא כל הזמן עם פה פתוח, נוחר בלילה.
לפני כמה ימים גם נסתם לו האף לגמרי, ואין לו נוזלת..זה נראה כאילו הליחה לא נותנת לו לנשום .. האם יש דרך להוציא אותה משם?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליחה בגרון ואף סתום
ד``ר יהושע דנינו23/08/2010שלום אירה,
אם הילד ישן עם פה פתוח ונוחר זה אומר שיש לו חסימה במעבר האוויר דרך האף ויכולה להיות גם חסימה בגובה הפה על ידי שקדים מוגדלים. חסימה כזו לא מאפשרת לנוזלים הטבעיים הקיימים באף לנוע לכיוון הגרון ולכן זה נראה שהוא לא מוציא את הנזלת.
אני ממליץ להיוועץ שנית עם מומחה א.א.ג על מנת שיבדוק אותו וימליץ על המשך הבירור והטיפול.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
