מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח לבן 3 פוליפים, שקדים וכפתוריםמירי שוחט19/08/2010
שלום רב
הייתי עם בני במעבדת שינה
שם נמצא שיש לו 8 הפסקות נשימה בשעה
כמו כן בבדיקה במכון שמיעה נמצא כי לילד יש ירידה בשמיעה של 50% בשתי האוזניים
בבדיקה שערך רופא אף אף אוזן ד"ר משה פורת נמסר לי כי השקדים מוגדלים
ובצילומים אנדואידים מוגדלים
ד"ר פורת המליץ על ניתוח
האם מבצעים את כל הפעולות הללו בניתוח אחד? האם זה לא יותר מידי לילד בן 3
האם לא כדאי לחכות כמה שנים עד שיגדל או שמספר הפסקות הנשימה מהוות לו סכנת חיים?
הייתי שמחה לקבל המלצה על שם של רופא מנתח העוסק בתחום זה.
אשמח אם תוכלו לענות על שאלותיי
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לבן 3 פוליפים, שקדים וכפתורים
ד``ר יהושע דנינו19/08/2010שלום מירי
עושים את 3 הניתוחים ביחד למנוע הרדמה נוספת.
לא מומלץ לחכות,כי המתנה גורמת נזקים בלתי הפיכים.
שם שלרופא תוכלי למצוא באתרי א.א.ג של בתי חולים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- fכאבי אוזנייםגל18/08/2010
שלום רב,
בני בן ה-5 סובל בשלושה הימים האחרונים מכאבי אזניים וגרון בעיקר בשינה ובזמן אכילה.
אתמול ביקרנו אצל רופאת הילדים, אין עדות לאודם או לדלקת באזניים ו/או בגרון. חשוב לציין כי לפני שנה וחצי עבר ניתוח כפתורים בשני האזניים, הכפתורים טרם נפלו.
האם יתכן שזה קשור לכך?
מה היית ממליץ לעשות?
תודה,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי אוזניים
ד``ר יהושע דנינו19/08/2010שלום גל,
כאבי אוזניים יכולים להיות מדלקת באוזניים או הקרנה של כאב מאזור הגרון. כדי לדעת את מקור הכאב יש להיבדק אצל מומחה א.א.ג שיבדוק את האוזניים והגרון ויוכל להצביע על מקור הכאב ועל מצב הכפתורים, האם למשל הם יצאו מעור התוף והם נמצאים בתעלת האוזן החיצונית.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כריתת שקדיםלימור18/08/2010
בן 510 סובל מדלקות חוזרות בשנה האחרונה. לאורך הילדות השקדים היו מוגדלים אך ללא נחירות או הפסקות שינה. לפני כשבועיים בעקבות בדיקת גרון פשוטה (יש לו דלקת) הרופאה מצאה מעין הארכה של השקד השמאלי בחלק האחורי של השקד שעולה לכיוון מעלה.
רופא אאג שבדק אמר שזו אינה ציסטה וככל הנראה שזה חלק של השקד והמליץ על כריתת חצי מהשקדים - כל הניתוח יותר קל, פחות סיבוכים..
קראתי שאם כבר כורתים את השקדים אז רצוי את כל הרקמה ולא רק חצי כי אז יכולות דלקות לחזור וגם ככה כבר ניתחנו (מה שנמנענו לעשות עד היום). מה דעתך ?
כמו כן קראתי שיש מספר שיטות, האם תוכל בקצרה להגיד מה עדיפה יותר מבחינת הכאבים והחלמה של ילד בגיל הזה ?? אני מבינה שזה בהחלט תלוי בידע ובניסיון של הרופא.
תודה וסליחה על האורך שיצא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה דילגו עליי ??
לימור18/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח כריתת שקדים
ד``ר יהושע דנינו19/08/2010שלום לימור
לא ברור גיל הילד?
בדלקות חודרות של השקדים מומלץ להסיר את כל רקמת השקד.
שיטות הניתוח דומות בכל הסיבוכים מלבד הכאב שפחות בשיטת הקובלישן.הכאב משמעותי בעיקר בבוגרים ופחות בילדים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטה חוזרת בבלוטת הצווארמיכל17/08/2010
לבני בן ה-5 יש בלוטה נפחוה בצד שמאל של הצוואר מזה כחודשיים. לפני כשנה הופיעה אותה הנפיחות, אז בוצעה בדיקת אולטראסאונד והוחלט להמתין. הבליטה ירדה אך חזרה כעת. לפני כשבועיים ביצענו בדיקה לסוג של נוגדני שחפת (מנטו אם איני טועה). לא היתה כל נפיחות של האזור. הומלץ לחכות עוד חודש ימים. הבלוטה נראית גדולה, גמישה, ניידת ולא כואבת כלל. הייתי שמחה לשמוע את דעתך בנושא. אני חוששת מביצוע ביופסיה. תודה, מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטה חוזרת בבלוטת הצוואר
ד``ר יהושע דנינו19/08/2010שלום מיכל,
בלוטה כזו שקטנה וחוזרת יכולה להתאים לציסטה ולכן מומלץ לחזור על בדיקת האולטרסאונד כשהבלוטה נפוחה ולשקול ביצוע של FNA (דיקור מחט עדינה), ולפי התוצאות יש לשקול אם להוציא את הבלוטה.
אמנם ביצוע בדיקה זו בגיל של בנך כרוך בטשטוש אך אין חשש מהבדיקה בדרך כלל מסיבוכים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהל17/08/2010
שלום רב, אני כותבת עבודה על שקד שלישי וקיוותי שתוכל לענות על מספר שאלות.
1. מדוע השקד גודל?
2. מה זה tympanostomy?
3. האם שקד שלישי שנכרת יכול לגדול שוב?
4.tubal tonsil hypertrophy- האם הכוונה להגדלה של שקד הלשון או של השקד השלישי?
רב תודות והערכה,
ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
ד``ר יהושע דנינו20/08/2010שלום ל
סליחה על העיכוב בתשובה
1.זוהי רקמה לימפטית הנמצאת מאחורי האף במעבר לגרון
2. הפירוש הוא פתיחה של עור התוף.
3. השקד השלישי יכול לגדול שוב עד גיל 7-8.
4. מדובר בשקד רביעי שנמצא בכניסה לתעלה שמחברת בין הגרון לאוזן.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה עזרת לי מאוד
ל20/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעה והכנסת כפתוריםורה17/08/2010
שלום רב,
בני בן 6.5 ,מגיל קטן סובל מנוזלים באוזניים,עבר 3 ניתוחי כפתורים,כי כל כמה חודשים היו יוצאים לו, כרגע הוא בלי כפתורים וקיימת ירידה משמעותית בשמיעה והומלץ לו מכשירי שמיעה.
שמעתי על כפתורים מיוחדים -צינירית T,שלא יוצאים וזה יכול להיות פתרון במצבו ללא מכשירי שמיעה. האם באמת כפתורים האלו לא יוצאים ,ומה חסרונות ויתרונות שלהם,כי עד עכשיו לא דיברו איתנו על הכנסתם?
תודה על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בשמיעה והכנסת כפתורים
ד``ר יהושע דנינו19/08/2010שלום ורה,
צינורית T הינה צינורית בעלת רגליים היושבות מתחת לעור התוף ומאפשרות לצינורית להישאר לתקופה ארוכה, בלי להידחות. החיסרון של צינורית זו שיש לה אחוז סיבוכים מעט גבוה יותר מצינורית רגילה. היא מתאימה למקרים מיוחדים בהם יש שקיעה של עור התוף פנימה לתוך חלל האוזן התיכונה.
תיתכן אפשרות נוספת שאולי מתאימה למקרה שלכם והיא: איירפופר.
לשם כך אני ממליץ לכם להיוועץ עם מומחה א.א.ג שיבדוק את הילד ויתאים את הטיפול המתאים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לשון קשורה - לנתק?יעל17/08/2010
שלום,
בני בן 12 יום. יש לו לשון קשורה שקל לזהות: רואים בבירור מיתר המחבר בין הלשון לרצפת הפה, הלשון מתקפלת בצורת לב.
התינוק יונק בהצלחה (ללא צקצוקים או התנתקויות מהשד) ועולה במשקל. ההנקה מעט כואבת והפטמות מעט סדוקות, אך כך היה גם עם אחותו הבכורה, שלשונה אינה קשורה.
אני מתלבטת אם לפנות לרופא שינתק את הלשון הקשורה. מצד אחד, הבנתי שהתופעה עלולה לגרום לבעיות שונות בהמשך (אם כי הנושא שנוי במחלוקת) והניתוק יכול אף להקל את הכאבים בהנקה. מצד שני, כאמור הכאבים אינם חמורים, ואני חוששת שמא הניתוק עצמו עלול לגרום לבעיה ביניקה, שכן התינוק יונק יפה כיום למרות הלשון הקשורה, ולאחר הניתוק הוא יצטרך ללמוד כיצד לינוק אחרת.
אשמח לעצה, תודה רבה,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון קשורה.
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2010יעל שלום רב.
שיחרור הלשון הקשורה יכולה להתבצע בכל גיל, ומאחר ועד עכשיו אין הדבר מפריע בהזנה, השיקול מתי לבצע את הפעולה הינו בחזקתך והרופא המצועי אליו את שייכת.
יש רופאים המבצעים את הכריתה של עצר הלשון, בגיל זה וללא הרדמה, אני נוהג לכרות ולשחרר את הלשון רק לאחר גיל שנה ומעל 10 ק"ג משקל, כדי לאפשר לבצע בהרדמה כללית קצרה ביותר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנחנו ניתקנו והיתה הקלה משמעותית.
אורלי18/08/2010אחד מהתאומים ינק סביר, לא היו כאבים יוצאי דופן או משהו ממש בעייתי, אבל ההתחלה היתה קשה.
לשמחתו, אני מניחה, יש לו תאומה שהיא יונקת בחסד, אז ידעתי שאפשר טוב יותר, וההקלה אחרי הניתוקים (עשינו שניים, והמצב היה פחות חמור מאשר אצלך. פחות "מחוברת") היתה משמעותית. גם לו היה קל יותר וגם לי היה נעים יותר.
(כן, הנקתי תאומים, עד אחרי גיל שנה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי כאבים חזקים באוזנייםתומר16/08/2010
כל כמה זמן יש לי כאבים באוזניים..
מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2010תומר שלום רב.
דבר ראשון שכדאי לעשות זה לבדוק את מצב האוזניים.
מאחר והכאבים מופיעים לסרוגין, אני מניח שלא מדובר בתהליך דלקתי, אלא בהפרעה בפרקי הלסת.
כדאי להבדק ע"י רופא א.א.גרון בשעת כאב, כדי למצוא את הסיבה, ועל-פיה יוחלט על טיפול הבחירה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כפתורים+שקדיםמירב16/08/2010
שלום רב,
בתי בת ה- שלוש וחציהיתה אצל רופא מומחה לאף אוזן גרון. הומלץ לה על ניתוח כפתורים,
ניתוח פוליפ ושקדים. רציתי לדעת מה הסכנות בדחיית הניתוח?
האם בעתיד יכול להגרם נזק התפתחותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלכות לדחיית ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2010מירב שלום רב.
אינני מבין ממכתבך מה הסימפטומין שבגינן החליט הרופא לבצע את הניתוח.
בשיקול הניתוחי של השקדים נילקחים בחשבון 3 גורמים.
1, מספר אירועי דלקות שקדים.
2, האם קיימות הפסקות נשימה בשינה ומה חומרתם.
3, פיגור משמעותי בעקומת הגדילה.
בשיקולי ניתוח הצינוריות והשקד השלישי יש להתחשב ב:
מצב השמיעה,
מספר דלקות אוזניים,
מצב הנשימה בעירנות ובשינה.
לאור כל אלו אם כל הגורמים או חלק גדול מהם קיים, המנעות מהניתוח אכן יכולה לגרום לאיחור בגדילה, באיכות החיים, בהתפתחות השפה והדיבור, (ומכל המשתמע מכך -חברתית).
יכולים להיווצר גם שינויים אנטומיים בהתפתחות החללים באף ובפה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חוד'קרן13/08/2010
בני בן ה-7 חוד' שנולד סבל קרוב ל-3 חוד' מחירחורים ונזלות והיה חשש לפוליפים,
אך עקב גילו הצעיר לא היה הרבה מה לעשות אלא רק לקוות שיעבור.
בחודשים האחרונים היתה הקלה די משמעותית אך בשבוע האחרון שוב הוא מנוזל מאד וקשה לו לנשום והוא מתעורר בתדירות גבוהה בלילה.
1. מה ניתן לעשות כדי להקל חוץ מתכשירי מי מלח (ואם זה הדבר היחיד האם יש תכשיר מסוים שמומלץ)?
2. דבר נוסף אנחנו יוצאים לחופשה ורציתי לדעת האם ללכת לים/בריכה ישפיע לרעה ועדיף להימנע?
אגב יש עדיפות אם ללכת לים או לבריכה והאם מים גורמים להחמרה באופן כללי
3. ודבר אחרון אני לא ממש יודעת איך לנהוג עם מזג האויר החם שיש לאחרונה- כדאי לישון עם מזגן, חלון פתוח (לא שנכנס אוויר-אנחנו גרים במרכז והאוויר די עומד ולח)?
תודה רבה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7 חוד'
ד``ר יהושע דנינו15/08/2010שלום קרן
1.ניתן להשתמש באנטיהיסטמינים ובאוטריוין . pediat,למרות שהאחרון מיועד לגיל מעל שנתיים.
2.מי ים יכולים להשפיע לטובה,בריכה עלולה להחמיר מצב.
3.מזג האויר לא משפיע הרבה מלבד היובש ,כי אז יש לדאוג ללחות.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריור יתרצפון13/08/2010
שלום ד"ר
יש י בת עם פגיעה ניורולוגית בגיל 4 שנים, הבעיה שלה שהיא מריירת הרבה ומשתנקת ברוק שלה המון פעמים ביום, אך היא עדיין אוכלת בכוחות עצמה אוכל מרוסק , לא עושה דלקות ריאות
הבעיה העיקרית שהיא משתנקת המון ברוק שלה , נבדקה על ידי רופא א.א.ג כאשר הציע לי ניתוח כריתת בלוטות הרוק עם השקה של צינורות הרוקה ללוע
מה משמעות הניתוח הזה, יעיל, מסוכן לילדים, ואם זה פתרון טוב?
איפה עושים סוג זה של ניתוחים ואם בכלל אתה ממליץ או יש דרכים אחרות לטיפול ברוק
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור יתר
ד``ר יהושע דנינו15/08/2010שלום משה
כמובן שיש קודם לבדוק את האופציות השמרניות,בדיקה וטיפול קלינאית תקשורת המתמחה בתחום הבליעה, ולעתים לנסות תרופות הקטינות את ההפרשה.
בשלב שני לשקול ניתוח.המקובל והקל יותר הוא קשירת תעלות ניקוז של הבלוטות.
ניתן לבצע את הניתוח באא"ג ילדים איכלוב,או ברמב"ם ויתכן שבמקומות נוספים בארץ.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- tליאורה12/08/2010
שלום לבני אבד היום אחד מהאטמי אוזניים. רציתי לדעת אם הרופא אף אוזן גרון אמר שהחור נסתם אבל הכפתור עדין בפנים. האם הוא יכול להכנס לברכה ללא האטם או זה לקחת סיכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטמים
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2010ליאורה שלום רב.
ממכתבך אני מניח שהצינורית באוזן האחת נימצאת מחוץ לתופית, ושהיא נימצאת בתעלה בלבד, ועל-כן נאמר לך שאין נקב.
אם כך הדבר אין כל צורך באטם, ואין כלל סכנה משטיפת האוזן במים ללא ההגנה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הבדל בן COBLATION -לניתוח רגיל?שמואל12/08/2010
הבן שלי צריך לעבור ניתוח להוצאת שקדים,והרופא הציע לנו את שיטת COBLATION במקום ניתוח רגיל.
1.שאלתי היא:מה ההבדל בין השתיים?(קצב ההחלמה,סיכונים.....) 2.האם כדאי להשקיע כ2500 ש"ח על הCOBLATION? בתודה שמואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Coblation
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2010שמואל שלום רב.
ההשוואה בין הטכניקות הרגילה מול Coblatio, ביחס לרמת הכאב, הדימום, וההחלמה, אכן מצדיקה את ההוצאה, וההשקעה הנוספת, אלא שיש חשיבות רבה בידי מי מבוצעת הטכניקה האחת, מול השניה.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפתוריםליאור11/08/2010
בתי צריכה לעבור ניתוח שקדים ושקד שלישי. בבדיקת שמיעה שעשתה היו נוזלים וירידה בשמיעה 40 רופא אף אוזן וגרון נתן לה נוזל במשך חודש לייבוש נוזלים ובבדיקה האחרונה לא היו נוזלים והשמיעה היתה 10 בשני האוזניים האם זה אומר שהיא אינה צריכה כפתורים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפתורים.
ד``ר יצחק ענתבי12/08/2010ליאור שלום רב.
נתחיל עם ציון העובדה שאין טיפול ליבוש הנוזלים באוזניים,!! אני מאמין שהשוני בין 2 הבדיקות נובע משיפור בגודש בדרכי הנשימה העליונות, ולתקופת הקיץ יש השפעה על כך.
מאחר ויש צורך בניתוח שקדים וככל הניראה ללא קשר למצב האוזניים, כדאי יהיה תוך הניתוח לדקור את תופיות האוזניים, ועל פי המימצאים להחליט אם לשים כפתורים או לא.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנואידדורון11/08/2010
בתי בשנתה, נושמת מהפה, נשימה מלווה בנחירות ודום נשימה רגעי.
האם יתכן שיש לה אדנואיד מוגדל והשקדים שלה בסדר,
או שאנדואיד לא מפריע לנשימה מהפה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי.
ד``ר יצחק ענתבי11/08/2010דורון שלום רב.
ממכתבך איני יודע מה גיל בתך, לעיניין השאלה, אין להוציא מהכלל את האפשרות של הגדלה של השקד השלישי, כגורם לנחירותיה, ואת מעורבותו ניתן לבדוק בקלות.
באשר לדום הנשימה, מומלץ לבדוק באופן יסודי (ואולי במעבדת שינה ), אם הפסקות הנשימה בשינה,הינן בחומרה כזו המצריכה גם כריתה של השקדים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל לא זו היתה שאלתי
דורון12/08/2010שאלתי היתה, האם האדנואיד מפריע גם לנשימה מהפה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה חוזרת.
ד``ר יצחק ענתבי12/08/2010דורון שלום רב.
בתשובתי ציינתי את ההשפעה של השקד השלישי על הנשימה דרך האף, ומכאן שגם אם השקד השלישי הינו ענק, ומאחר והוא לא נימצא החלל הפה, הוא אינו גורם להפרעה בנשימה דרך הפה, להיפך, הוא מאפשר נשימה רק !!! דרך הפה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)