מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עודף רוקמורן07/06/2010
שלום רב
אני אמא לילד בן שלוש שנולד עם לרינגומלציה שחלפה, ושקד שלישי במעקב שכרגע לא מצריך טיפול מיוחד ולא מפריע לו.
מאז שאני זוכרת את בני הוא מריר ברמה של הרטבת חולצות ותמיד תראה לו רוק על הסנטר! נכון שלתקופת השיניים זה אופייני, אבל כבר יש לו את כל השיניים ממזמן. היו תקופות שזה היה לסירוגין אבל בחודשים האחרונים זה ממש הפך למטרד ובאופן קבוע אני ובעלי כל הזמן מעירים לו ומזכירים לו לבלוע את הרוק אך זה לא עוזר!!!
פעם שאלתי את הרופא לגבי זה והוא אמר שיש איזשהו כדור שהוא לא ממליץ מכיוון שזה גורם לתופעות אחרות לא נעימות.... ואמר שזה יחלוף עם הזמן ,אך בני כבר בן שלוש וזה כבר ממש לא אסתטי!!!! וממש לא עובר ההפך רק מתגבר!!!!
זה ממש מפריע לנו ואני בטוחה שגם לו....
1. מה הסיבה שיכולה להיות לעודף רוק ומה אפשר לעשות נגד זה זה נורמלי???
2.איך אפשר לטפל בבעיה כזאת?
בתודה מראש על תשובה
מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור
ד``ר יצחק ענתבי08/06/2010מורן שלום רב.
הריור אינו מעיד על הפרשות יתר של בלוטות הרוק, ולא מדובר בעודף רוק. אלא שברוב המקרים
מדובר בהפרעה ("עצלנות") בפעולות הבליעה.
אכן כמו שנאמר לך בד"כ יהיה עם חלוף הזמן, שיפור בריור, ניתן כן לשפר את פעולות הבליעה ולהפחית את ההפרשות מהפה, ע"י טיפול בעזרת קלינאי/ת תקשורת, המומחים בנושא הבליעה.
בחלק קטן מאוד של המקרים בהם אין שיפור, גם עם קלינאי/ת התקשורת, ישנה טכניקה ניתוחית
בה מבוצעת העברה של צינורות ההפרשה מחלל הפה אל האיזור האחורי של הלוע.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח הוצאת שקדים בילדיםרובי06/06/2010
רופאים נכבדים שלום רב
אחותי סובלת משקדים מוגדלים מאוד הגורמים לנשימה כבדה ונקבע לה תור לרופא אא"ג.
רציתי לדעת האם זו אינדיקציה מספקת על מנת לבצע הוצאת שקדים או שיש צורך גם לקבוע תור למעבדת שינה לבדיקה של OSA. אשמח גם לדעת האם יש טיפולים נוספים חילופיים שאינם כירורגים ומהו זמן האשפוז לאחר היתוח במידה ותעבור כזה?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים בילדים.
ד``ר יצחק ענתבי06/06/2010רובי שלום רב.
שקדים מוגדלים, ונשימה כבדה אינם סיבה לכריתתם. האינדיקציות העיקריות לכריתת השקדים, הם: הפסקות נשימה בשינה בחומרה בינונית ומעלה, דלקות חוזרות בשקדים, והפרעה בגדילה ובעקומת הגדילה.
מאחר והנתונים שמסרת על אחותך אינם מלאים, אומר שעל - פי נוסח מכתבך, אני מתרשם שאחותך אינה זקוקה לניתוח שקדים.
במידה ובכל זאת יוחלט על ניתוח שקדים, לרוב מדובר באישפוז ללילה אחד בלבד.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום נזופרינקס עקב נחירותענת06/06/2010
שלום רב
היום בני בן השש עבר צילום רנטגן כיוון שהוא נוחר לעיתים בלילה.
הממצא:
צילום נזופרינקס- היפרטרופיה של השקד השלישי והיצרות של נתיב האויר בנזופרינקס.
קבענו תור לרופא בעוד שלושה ימים, ובינתיים אני קצת במתח בגלל חובר ידיעה מה פשר התוצאה הזו.
מה זה אומר?
האם יש צורך בניתוח שקדים? האם יש דרכים נוספות לטפל פרט לניתוח?
תודה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי.
ד``ר יצחק ענתבי06/06/2010ענת שלום רב.
תכלית הצילום של לוע האף (נזופרינקס), היא לבדוק אם יש הגדלה של השקד השלישי, מאחר ואין אפשרות לראות את המקום בו השקד נימצא, בצורה ישירה.
לבנך סימפטומים אשר יכולים להיות מוסברים ע"י תוצאת צילום הרנטגן.
כדאי שרופא א.א.גרון יבדוק את גודלו של השקד השלישי, ואת היקף ההיצרות בנתיב האוויר בלוע האף.
במידה וההגדלה משמעותית וכך גם היצרות נתיב האוויר, יומלץ, קרוב לודאי, על ניתוח כריתת השקד השלישי, וחשוב להזכיר לא מדובר בשקדים הפלטינים הנראים בצידי הלוע, עם פתיחת הפה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול וליחה תמידיים אצל פעוטפז05/06/2010
שלום רב,
בני בן שנה וחודש כל הזמן מחרחר ומשתעל,לפני כ-4-5 חדשים בערך הוא היה חולה (דלקת כלשהי,גרון או ריאות לא היו בטוחים) ןמאז בקביעות הוא מחרחר ומשתעל ויש לו ליחה שנבלעת כל פעם מחדש,יש הפוגות אבל הן לא מורגשות.יש לציין שזה לא מלווה בצינון,נזלת.הוא נבדק ע"י רופא ונאמר שאין מה לעשות עם השיעול ,נתנו לי אנילציה שלא עוזרת.מה זה יכול להיות? האם כדאי לעשות בדיקה מקיפה לריאות שלו? אשמח לתשובה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול וליחה.
ד``ר יצחק ענתבי05/06/2010פז שלום רב.
מאחר ובמכתבך צויין שאין נזלות או היצטננות, שיכולים להיות גורמי שיעול וליחה, יש לבדוק
שתי אפשרויות נוספות, האחת כמצויין במכתבך, בעיה בדרכי הנשימה התחתונות, דהיינו ברונכים-ריאות, והאחרת היא החזר קיבתי-וישטי (רפלוקס).
כדאי לבדוק את שני הגורמים האפשריים האלה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה,עזרת לי מאוד,אבדוק בהקדם
פז06/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת עם לשון בחוץדורית02/06/2010
שלום,
הבת שלי בת 5 חודשים, מתפתחת יפה, חיונית וחייכנית. מאז הלידה עם הלשון בחוץ. נלקחה בדיקת דם גם לבדיקה גנטית וגם בלוטת התריס (ככל נולד אחר) הבדיקות יצאו תקינות. לאחר התייעצות עם רופאת הילדים כשהייתה בת כמה שבועות, טענה שככל הנראה הפה-לסט קטנים מדי לעומת הלשון, ועם גדילת הפה, התופעה תחלוף. אנו גרים באיטליה, וגם פה הרופא טען שאין סיבה לדאגה.
אך משום מה אינני רגועה. כאשר ישנה, לעיתים הפה פעור מעט והלשון לפעמים נחה בתוך חלל הפה ולעיתים מבצבצת קלות (בקו השפתיים), נושמת מהאף.
מה עלי לעשות? האם רק לעקוב? אם כן, מתי בדר"כ דברים כאלו משתנים? ואם דבר כזה אינו משתנה? מה ההשלכות?
תודה רבה מראש על ההתייחסות
דורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת עם לשון בחוץ
ד``ר יהושע דנינו04/06/2010שלום דורית,
אין מקום לדאגה במידה והנשימה והאכילה תקינים. כמובן שיש לעקוב אחר הנשימה ובמידה והנשימה היא לא דרך האף באופן תמידי, יש להתייעץ עם מומחה א.א.ג
השינוי עם הזמן תלוי בשינוי הפרופורציות של הגדילה והוא אינדיבידואלי לכל אחד, המעקב דרוש במידה ויש החמרה.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
דורית16/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקוקוס Aגלית02/06/2010
היום הגיע המשטח גרון של בני בן ה - 6 ויש לו את הנגיף.
קיבלתי מהרופאה אנטיביוטיקה - מוקסיפן - אמרו לי שהיא לא טובה לנגיב ושאני צריכה לבקש רפאפן - האם נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוקוס A
ד``ר יהושע דנינו04/06/2010שלום גלית
גם מוקסיפן וגם רפפן טובים נגד החידק.ממליץ להמשיך במוקסיפן.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטקוקוס תינוקשלי01/06/2010
שלום רב
בני בן שנה ושבעה חודשים מזה 4 ימים עם חום גבוה 39 מעלןת.
ערכנו בדיקות דם ומשטח גרון ביום השלישי לחום והסתבר כי יש לו חיידק סטרפטקוקוס A בדיקת הדם הצביעה על דלקת הרופא המליץ על אנטביוטיקה מוקסיויט פורטה 6 מיל*2 ביום. אנחנו ביום החמישי והחום במגמת ירידה, היום הלא היה חום בכלל בערב עלה ל 38.3 לא קיבל תרופה להורדת החום.
האם יש צורך להמשיך באנטיביוטיקה?
הבנתי שאם החום יורד אזי יש התגברות על החיידק.
תודה
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוקס
ד``ר יהושע דנינו02/06/2010שלום שלי,
במידה והאנטיביוטיקה אינה משפיעה יש לחשוב על גורם נוסף לחום, אך בכל מקרה מומלץ להמשיך את האנטיביוטיקה על מנת למנוע התפתחות של זנים עמידים של חיידקים אצל הילד.
אני ממליץ להיבדק אצל מומחה א.א.ג. על מנת לראות האם ישנה סיבה נוספת לחום ובמידת הצורך הוא יפנה אתכם לרופא ילדים לבדיקה נוספת.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת חמש וחצי נוזלים באוזניםרוי01/06/2010
שלום רב
בתי בת החמש וחצי סובלת מנוזלים באוזנים מנזלת אין סופית( אין ולא היו בעיות באוזניים כאבים או הפרשות )יש ירידה בשמיעה מנשימה דרך הפה מה שמוביל את כל גופה למאמץ.
היינו אצל רופא אף אוזן גרון המליץ על כפתורים ושיפשוף של השקד השלישי אמר שיש לה מבנה פנים(מונוהיטי או משהו כז) המיהרות שבה הוא המליץ ועוד רגע פותח יומן לקבוע תור החזירה אותנו לרופא הילדים הילדה קיבלה לחצי שנה אנטביוטיקה לטיפול מונע להתיבשות הנוזלים ואכן יש מגמה של שיפור בקרוב בדיקה נוספת.
אבל מה המרפאה בעיסוק והמרפאה בדיבור טוענות שהנשימה דרך הפה מקשה עליה יש בעיה עם האותיות השורוקות וכמו כן גופה מתגייס לכל עבודה אפילו ציור הפה שלה פתוח רוב הזמן עם לשון בחוץ האם אין מנוס מניתוח או שניתן לעבוד עם המרפאות על הפה הנשימה יש תירגול נכון שניתן לעשות. האם עם הגיל חל שינוי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזן
ד``ר יהושע דנינו02/06/2010שלום רוי,
הטיפול בשקד שלישי מוגדל הוא אך ורק כירורגי, כלומר הסרתו בניתוח. לפני הניתוח מומלץ לחזור על בדיקת השמיעה ולפיה להחליט אם כדאי לשלב באותו ניתוח גם את ניקוז הנוזלים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת BERA נוספתרונית31/05/2010
שלום, בני נולד שבוע 29.6 במשקל המכובד 1.746 קילו. היה מאושפז בפגיה 40 יום ללא סיבוכים. נערכה לו בדיקת BERA כשהיה בן 3 חודשים שיצאה תקינה. בעקבות שתי בדיקות שמיעה שנערכו לו בטיפת חלב שנשאו תוצאות לא חד משמעיות ביקרנו במכון שמיעה בגיל 7 חודשים. בדיקת השמיעה לא הייתה חד משמעית והיו מים באוזניים. האם יש צורך בבדיקת BERA נוספת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת BERA.
ד``ר יצחק ענתבי31/05/2010רונית שלום רב.
בעקבות תוצאות בדיקת ה BERA בגיל 3 ח', ניתן להיות בטוחים שהשמיעה, מבחינה עצבית, תקינה.
השאלה שנשארה ללא מענה האם יש נוזלים באוזניים ועד כמה הם מפריעים בשמיעה?
מאחר ובבדיקת השמיעה הרגילה התוצאות אינן חד-משמעיות, כן מומלץ לבצע את הבדיקה האוביקטיבית, (BERA), שוב.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח הוצאת פוליפים בילדה בת שנתייםליאת31/05/2010
שלום,
בתי בת השנתיים מצוננת כל הזמן ובשבועיים האחרונים חלה החמרה,נוחרת בשנתה ויש ארועים של דום נשימה בשינה("נחנקת")
לאחר התייעצות עם רופא המשפחה נשלחנו לבצע רנטגן שלאחריו הלכנו לרופא אא"ג
הממצאים שהרופא כתב הם:נזלת מוקואידית דו צדדית,השקדים מוגדלים,חוסמים,התופיות תקינות,האזניים מאוורורות,פרט לכל בדיקת א.א.אג בגדר נורמה.
בצילום גולגולת צדדי ב28/5/10 ניראת כרית ADE מוגדלת,חוסמת.
הוא המליץ על ניתוח.
לפי הממצאים,האם ניתוח זה באמת הפתרון היחיד?
והאם הניתוח מסובך,ומה הוא זמן ההחלמה ממנו?
עליי להוסיף כי לי הוציאו את הפוליפים והיו לי כפתורים באוזניים בגיל 4
וכן לאבא שלי הוציאו את הפוליפים ואת השקדים,האם זה משהו גנטי?
אשמח לתשובה בנושא,תודה רבה
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקד שלישי?
ד``ר יצחק ענתבי31/05/2010ליאת שלום רב.
את מתארת מצב שעל פיו יש גם הפסקות נשימה בשינה, מה חומרתן? כמה הפסקות בשעה ,ומשך ההפסקות ? את כל הנתונים האלה יהיה אפשר לקבל בבדיקת שינה.
על פי המימצאים של הגדלה והחסימה של השקד השלישי (אדנואיד), יהיה צורך בניתוח לשקד זה,
נישארת השאלה האם גם לנתח את השקדים? תשובה לכך תהיה אחרי בדיקת השינה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה חוזרת בשמיעה לאחר הוצאת כפתוררונה31/05/2010
לפורום המעולה והיעיל כתמיד שלום רב
אני פונה אליכם שוב מאחר ואתם תמיד עוזרים ויעילים ולכם התודה והברכה,
בני בן השלןש עבר לפני שנה וחצי ניתוח משולב כפתורים סינוסים כריתת שקדים, לאחר הניתוח בדיקת השמיעה הייתה 15 דיבל , שלני הניתןח הייתה 45 , כחודשיים לאחר ההוצאה ביצענו בדיקת שמיעה שהיינה 35 ,אציין שהפעוט התלונן אחרי הוצאת הכפתורים שהוא מרגישש שיש לו זבוב באוזן וייעצתם לי ללכת למומחה וכך עשיתי והוא אמר לי לעשות הבדיקה באוגוסוט מאחר ואז התייבשו הנוזלים אולם הרוםאה בטיפת חלב אמרה לי לא לחכות עם זה ולעשות את הבדיקה בהקדם ערב הזימזום באוזן ,
סליחה על ההודעה הארוכה ,מה דעתך יש לעשות? האם זה אומר ניתוח חוזר? האם היה עלי לחכות לאוגוסוט לביצוע הבדיקה? האם זה מסוכן לשמיעה(מכשיר שמיעה) ...,האם לשהות יותר בשמש עימו?
לתשבותכם היעילה והמהירה כתמיד תמיד אודה ושוב מודה ! רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזל באוזניים
ד``ר יצחק ענתבי31/05/2010רונה שלום רב.
אני מניח שלא תהיה משמעות או פער בתוצאות בדיקת השמיעה אם היא תערך ביוני או באוגוסט,
ועל כן אני ממליץ להתחיל את ההליכים, ולהזמין תור לבדיקת השמיעה, וחשוב שקודם לבדיקת השמיעה
תיערך בדיקה של מומחה א.א.גרון.
ה"זבוב" באוזן, הוא, ככל הנראה, נוזל באוזן, ואין להתרגש מכך.
אם כן או לא לניתוח חוזר, אפשר יהיה לדעת רק לאחר תוצאות בדיקת השמיעה, מאחר ובנך כבר ביצע
ניתוח שקד שלישי כדאי יהיה לבדוק אם הוא גדל מחדש, ואם לא, יהיה מקום בשיקול הטיפולי גם שימוש באיר-פופר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קןשי בבליעה-דחוף!!לינוי28/05/2010
שלום רב,
יש לי בעיה בגרון כבר 5 ימים,
הנה ההסבר:
-אין לי חום (למרות שאני מרגישה חום פנימי קל)
-אין סימני התקררות
-הגרון בעל שתי קשתות אדומות ונפוחות , מאוד אדומות כמו שתי כוויות, וככל הנראה כשהאוכל פוגע בהם זה מה שגורם לכאבים
-יש קצת לבן בגרון
**ביצעתי משטח גרון והוא יצא שלילי...
הרופאה אומרת שכנראה זה ויראלי, אבל זה נשמע לי קצת לא הגיוני כי זה כבר הרבה זמן (5 ימים) ועדיין כואב וכל כדורי הבליעה(קלגרון למוסין וכו'...) לאצעוזרים כלל.
-אני חלשה וקצת עם כאבי ראש
רציתי לדעת האם:
1.יכול להיות קשר לזה ששהיתי בסביבת חתול (אבל לא נגעתי בו, ולא נשרטתי ממנו)<<??
2.האם יכול להיות שהמשטח שבוצע היה לא טוב או שבזמן לא טוב (לפני שהחיידק הספיק להתרבות??).
3.ייתכן וזו פטרייה בגרון?
4.מה לעשות והאם לפנות למרפאה בדחיפות או לא בדחיפות, והאם לעשות שוב משטח גרון?
בתודה,
לינוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קןשי בבליעה
ד``ר יהושע דנינו29/05/2010שלום לינוי
שאלתך דורשת בדיקה ע"י מומחה א.א.ג .
ממליץ לפנות לפורום מתאים.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישי לחולה מרפןחיה28/05/2010
שלום,
בני בן השנתיים ו3 חודשים אובחן כחולה מרפן. בנוסף, הוא נוחר בלילות ולכן עשינו לו צילום נזופרינקס והממצא הוא היפוטרפיה של השקד השלישי והיצרות של נתיב האויר בנזופרינקס. הוא מטופל טיפול מונע עם פלקסוטייד 100 פעמיים ביום. אין לו בעיות באזניים, ולא היו לו דלקות אזניים, השמיעה שלו מצויינת.
שאלתי היא באיזה מקרים מומלץ ניתוח להוצאת השקד השלישי, והאם יש בכלל קשר לעובדה שהוא חולה מרפן? האם ניתוח במקרה שלו הוא הכרחי או שאפשר לחכות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי
ד``ר יצחק ענתבי28/05/2010חיה שלום רב.
מחלת מרפן (Marfan) אינה אמורה להשפיע על המימצא ו/או הטיפול לשקד השלישי, במידה ויש הפרעה בשינה, נחירות, נזלות, יהיה כדאי לשקול את כריתת השקד השלישי, שממכתבך אני למד שמיצר את נתיב האוויר בנזופרינקס, ושאינו מפריע לאוזניים.
בכל מחלקה של א.א.גרון ניתן לבצע את הניתוח, ולשאלתך אם הדבר הכרחי, התשובה היא חד משמעית - לא אין הניתוח הכרחי, אך הוא כדאי כי אין ספק שהוא ישפר את איכות חייו של הבן.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף סתום .רוזנברג ליאור27/05/2010
רציתי לשאול מה ניתן לעשות עם אף סתום .
אני לא יכול להכניס או להוציא אוויר דרך האף .
ביקרתי אצל א.א.ג והרופאה הפנתה אותי לct .
אני מטופל ב- סטרונאז AQ שלא ממש עוזר
אשמח לעצה חכמה ואולי ופתרון המצב.
תודה
ליאור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום
ד``ר יצחק ענתבי28/05/2010ליאור שלום רב.
כל רופא המפנה לבדיקת הדמיה מחליט על כך בעקבות מימצאים בבדיקתו, ממכתבך איני יודע מה גילתה רופאת א.א.גרון שבדקה את אפך.
אם טיפול מקומי (טיפות או ספריי), אינו יעיל, ובהנחה שגילך מעל 16 שנים, הטיפול האחר הוא כירורגי, לפתיחת המעברים באף.
בהצלחה, ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמיעה?רויטל26/05/2010
שלום, הבן שלי בן חמש וחצי נצפה רגיש לרעש. עוד בגיל 3 אני זוכרת שהסביר שקשה לו כשהגננת צועקת. באירועים עם מוזיקה ואפילו כשפותח את המים בשירותים הוא שם ידיים על האוזניים מצד שני הוא מדבר בקול רם, אין לו בעיה ליצר רעש בעצמו לזה הוא לא רגיש (גם טלויזיה הוא מסוגל לשמוע בקול רם אבל כשאני מנמיכה זה גם בסדר), גם בגן אמרה לי הגננת שהוא מדבר בקול רם ביחס לילדים.יש פה איזשהי סתירה מסוימת. בדיקת שמיעה מלפני חצי שנה הייתה תקינה. ובכל זאת מה עושים? צריך לבדוק עוד משהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעש ורגישות
ד``ר יצחק ענתבי28/05/2010רויטל שלום רב.
מעט משונה לקרוא שמחד הרגישות לרעש מפריעה ביותר, אפילו בפתיחת ברז המים, ומאידך, בנך מסוגל לשמוע טלויזיה בעוצמות גבוהות.
מעבר לבדיקת השמיעה הקונבנציונאלית, יש מקום לבדוק את סף הרגישות לרעש, (Tolerance),
ואולי כדאי להרחיב את בדיקת השמיעה גם לתדרים גבוהים יותר מ 8 קה"ץ. כל רופא א.א.גרון יוכל לכוונך לאתרים בהם מבוצעים בדיקות אלה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)