מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חיידק הסטרפטוקוקסלירון19/07/2010
שלום רב
לפני כחודשיים ניגשתי עם בני בן ה-9 לרופא בשל תלונותיו על חולשה ובחילות. הוחלט לעשות בדיקות דם שגרתיות+ בדיקת שתן+ משטח גרון. במשטח גרון קיבלנו תוצאות שליליות בדיקת שתן יצאה תקינה ובבדיקת הדם התגלה כי ישנה דלקת בגוף או חיידק. הרופא הפנה אותנו לבדיקת דם נוספת ומתוצאותיאה הובהר לנו כי נמצא חיידק הסטרפטוקוקוס ויש לקבל טיפול אנטיביוטי עבורו. קיבלנו מרשם לאנטיביוטיקה ובמשך חודש ימים שתה בני סירופ אנטיביוטי במינון של 10 ס"ס.
לאחר הטיפול התבקש בני לעבור בדיקת דם נוספת והסתבר כי חלה ירידה בתוצאה מ-1400 בערך ל1200 (אינני מבינה במונח הרפואי). הרופא הודיע כי יש להמשיך לקחת את האנטיביוטיקה ולערוך בדיקה נוספת שוב בעוד חודש.
אני מודאגת, מה אומרת התוצאה? האם הגיוני שיש לקחת אנטיביוטיקה לאורך זמן רב מאוד (לדברי הרופא, יתכן כי המצב ימשך גם חצי שנה-עד להשמדת החיידק). מצד אחד אני חוששת לא לטפל באנטיביוטיקה בשל החמרת המצב והנזק שעלול להגרם מחיידק זה ללב ולכליות ומצד שני טיפול כל כך ממושך לא עלול להזיק לשאר מערכות הגוף?
אודה על תשובתך המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיידק הסטרפטוקוקס
ד``ר יהושע דנינו20/07/2010שלום לירון,
לחיידק הסטרפטוקוקס יש מספר רב של זנים ומקובל בספרות שהזן הפוגע בגרון אינו הזן שפוגע באיברים אחרים שהזכרת.
לכן אין מקום לדאגה לפגיעה באיברים שהוזכרו.
באשר לטיפול האנטיביוטי יתכן ויש מקום לייעוץ של מומחה נוסף על מנת לוודא שהטיפול מתאים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
לירון21/07/2010אם אכן מדובר בזן שאינו פוגע בגרון (שהרי משטח הגרון יצא נקי), לרופא מומחה מאיזה תחום עליי לפנות על מנת לקבל חוות דעת נוספת לגבי הטיפול האנטיביוטי?
תודה רבה על תשובתך הקודמת ועל הבאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בסטרפטוקוקוס
ד``ר יהושע דנינו22/07/2010שלום לירון
ממליץ מומחה לזיהומים
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששת מהניתוחנוהא19/07/2010
בתי בת שנתיים וחצי, היא אמורה מחר לעבור ניתוח של הקטנת שקדים, הסרת שקד שלישי, וכפתורים. את האמת היא סובלת ואני רוצה שתעבור את הניתוח אבל אני מאוד פוחדת מזה.
היא נוחרת, לא ישנה טוב, לא נושמת כמו שצריך, יש לה דלקות אוזנים ונוזלים באוזנים.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוששת מניתוח
ד``ר יהושע דנינו20/07/2010שלום נוהא,
ניתוח שקדים ושקד שלישי חשובים מאד לשיפור מעבר האוויר בזמן נשימה בייחוד בזמן שינה. הניתוח הינו קצר יחסית והסיכונים בו אינם רבים. ילדים רבים עוברים ניתוח זה בהצלחה ומצבם הנשימתי משתפר באופן משמעותי יחסית למצב בו היו לפני הניתוח.
ניתוח כפתורים אמור לשפר את השמיעה, דבר שחשוב להתפתחותו התקינה של הילד.
הניתוחים האלו מבוצעים בשכיחות גבוהה ולכן יש למנתחים ניסיון רב ומיומנות מקצועית רבה.
החלטתך נכונה למצבה של ביתך ואני מאחל לכם הצלחה ובריאות,
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- BERAיולי17/07/2010
שלום! העם תוכל להסביר מה זה בדיקת BERA? לילדה שלי יש חשד בירדת שמיע והיא צריכה לעבור את הבדיקה. לא היה לה בעיות שמיע לפני. בגיל 7 חודש בבדיקת בטיפת חלב לא הגיבה באוזן שמאול. אך בבדיקה חוזרת הכל היה תקין. כרגע היא בת שנתיים ולא תמיד מגיבה לקולות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר BERA
ד``ר יהושע דנינו17/07/2010שלום יולי,
בדיקת ברה הינה בדיקת שמיעה אובייקטיבית המתבצעת על ידי רישום של האות החשמלי המתקבל כתוצאה מגירוי קולי לאוזן. הבדיקה מראה את ספי השמיעה בתדירויות גבוהות ותדירויות הדיבור. הבדיקה מבוצעת בחשד לליקוי שמיעה כאשר הבדיקות הסובייקטיביות הן בספק.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
יולי17/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמיעהדנה16/07/2010
שלום ד"ר
בני בן שנה וחודש לא מקשקש עדיין והחלטתי לעשות לו בדיקת שמיעה.
הוא עבר בדיקת סינון בבית חולים שנולד וגם בטיפת חלב ויצא תקין.
אני בבית שקוראת לו מכיוונים שונים הוא מסובב את הראש וגם שמבקשים ממנו לחזור על צליל לרוב הוא עושה.
למרות זאת, בגלל שהשפה מתפתחת בעיכוב עשיתי לו בדיקת שמיעה אמש. בבדיקה באוזן ימין נמצאה ירידה. שמאל 20 וימין 65. היא ראתה שיש נוזל באוזן וגם בבדיקה של א א ג היו נוזלים.
אבל הוא אמר שעדיין זה לא מסביר כזו ירידה.
יתכן והבדיקה לא היתה ממש אמינה אבל הקליניאת מאוד הלחיצה אותי ואני ממש חוששת שיש פגיעה באוזן.
מה עושים? מתי לחזור על הבדיקה? מהם הסיבות לירידה?
שוב אני מרגישה שבבית שאני קוראת לו די בשקט הוא מסובב את הראש לשני הכיוונים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקוי שמיעה?
ד``ר יצחק ענתבי16/07/2010דנה שלום רב.
נקודות האור במכתבך, ההצלחה בסינון השמיעה, ותגובות טובות לגירויים שמיעתיים מכיוונים שונים.
לאור זאת נראש שהליקוי בשמיעה באוזן ימין אינו נובע מהנוזלים באוזן התיכונה, אלא מאמינות הניבדק ושיתוף הפעולה מצדו.
אני ממליץ לבצע בדיקת BERA, -כבר עכשיו להזמינה- בה תיכלל בדיקת סף השמיעה העצבית (BONE), וההולכתית.
בדיקת ה BERA אינה מצריכה עירנות או שתוף פעולה מצד הילד, ועל-פיה תוצאותיה, ניתן ללמוד על מצב השמיעה האמיתי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות גרון חוזרותדפנה15/07/2010
שלום.
בני בן שנה וחודש ויש לו כל הזמן דלקות בגרון. רציתי לדעת האם צריך לקחת אנטיביוטיקה לכל דלקת בגרון, או שזה תלוי בדלקת עצמה?
היום הייתי עם בני בקופ"ח ושוב התברר שיש לו דלקת גרון. הרופא לקח תרבית גרון וכרגע אנו מחכים לתשובה. אני חושבת שהסיבה שהוא לקח הפעם תרבית (הוא לא לוקח בדר"כ), היא בגלל שלבני יש לעיתים קרובות דלקות גרון. רציתי לדעת מה אפשר לעשות בכדי למנוע דלקות גרון? והאם יגיע הגיל שהדלקות יפסקו או לפחות יפחתו? (כלומר, האם זה תלויי גיל או לא בהכרח?) והאם דלקות גרון חוזרות עלולות לפגוע במיתרי הקול, בנשימה, או בכל דבר שקשור באופן ישיר או עקיף לגרון? (אני שואלת כי אני יודעת שדלקות אוזניים חוזרות עלולות לפגוע בשמיעה, וגם מזה בני סבל פעמים רבות מאוד- עד גיל שנה הוא סבל כל הזמן מדלקות אוזניים חוזרות והוא נטל הרבה אנטיביוטיקה (מוקסיוויט פורטה/מוקסיפן), וב"ה זה חלף בגיל שנה, (אולי גם בעקבות שינוי בתזונה כי התברר שהוא רגיש לחלב ולסויה).
בתודה מראש על תשובותיכם, אוראנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות גרון חוזרות
ד``ר יהושע דנינו15/07/2010שלום אוראנה,
דלקות גרון יכולות להיות ויראליות או בקטריאליות וברור שאם הדלקת ויראלית אין צורך באנטיביוטיקה. האבחנה צריכה להיעשות על ידי בדיקה קלינית של הרופא ובדרך כלל לא דרוש תרביות. במידה והדלקות חוזרות לעתים נותנים טיפול מונע כדי למנוע את הדלקות הבאות. במקרים כאלו יש צורך להתייעץ גם עם מומחה א.א.ג
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא מומחה לילדים באזור השרוןילד15/07/2010
מבקשת המלצה לרופא מומחה לא.א.ג לילדים באיזור השרון שגם מנתח...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לרופא מומחה
ד``ר יהושע דנינו15/07/2010שלום רב,
יש בארץ ובאיזור השרון רופאים רבים טובים. הדרך לבחור את הרופא שיהלום את דרישותיכם היא לבקר באתרי האינטרנט של בתי החולים ולעיין בהם במחלקות א.א.ג סביר שבאתרים תפורט המומחיות הספציפית של כל רופא.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרופא אף אוזן גרון באזור השרון
שימרית16/07/2010ד"ר לנדר בהוד השרון ניתח את הבן ניתוח שקדים. התלבטנו הרבה והיו לנו חששות מהניתוח. ד"ר לנדר הסביר בסבלנות רבה והיה קשוב לאורך כל הדרך. הניתוח כמובן עבר בשלום ואנחנו ישנים טוב בלילה בלי נחירות והפסקות נשימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות מתחת לעין שמאל אצל ילד בן 3יוליה14/07/2010
לפני יומיים הופיע לבני בן 3 נפיחות מתחת לעין שמאל. זה ממש נראה כמו פנס, אבל הוא לא קיבל שום מכה. יש לו רק שריתה קטנה בעף קרוב לעין והסריתה נגרמה לא על ידי מכה אלא ילד אחר סרת אותו. אין לו שום כאבים באיזור.
העין שלו גם קצת אדומה.
היום בבוקר בנוסף לנפיחות היה לו גם חום 39.
הינו אצל רופא ילדים והוא אמר שזה כנראה דלקת בסינוסים. (לא ביצענו שום בדיקות)
הרופא רשם אנטיביוטיקה - אזניל 3.5 CC פעמיים ביום ל5 ימים.
שאלות -
האם יש צורך בביצוע בדיקות כדי להיות בטוחים ממה נובע הנפיחות?
איזה בדיקות?
מה יכול לגרום לנפיחות מתחת לעין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות מתחת לעין שמאל אצל ילד בן 3
ד``ר יהושע דנינו15/07/2010שלום יוליה,
תשובות לשאלותייך:
האם יש צורך בביצוע בדיקות כדי להיות בטוחים ממה נובע הנפיחות?
הבדיקה הדרושה היא בדיקת רופא מומחה א.א.ג שלאחר בדיקתו הוא יחליט האם יש צורך בצילומים או בטיפולים נוספים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפ באףמלי14/07/2010
שלום
לפני יומיים הייתי עם הבן שלי - בן שנה וחצי אצל רופא אף אוזן גרון שלאחר בדיקה וצילום רנטגן קבע שיש לו פוליפ דיי גדול באף
הוא נתן לנו תרופה לייבוש הנוזלים ואמר שאם זה לא יעזור נצטרך לעשות לו ניתוח להוציא את הפוליפ
הייתי רוצה לדעת יותר על הנושא, מה זה הפוליפ הזה? האם זה סוג של גידול? יכול להיות מצב חס וחלילה לגידול סרטני? (המושג פוליפ מוכר לי מתוכניות בריאות על פוליפים במעי והם היו סרטניים אז... ), ממה זה נוצר? ואם מסירים אותו הוא יכול לחזור?
האם יש איזה מאמר או מידע שאני יכולה ללמוד ממנו על מה שקורה באף של הבן שלי?
אודה לכם אם תוכלו לעזור לי
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ באף
ד``ר יהושע דנינו15/07/2010שלום מלי,
הפוליפ המכונה אדנואיד הינו רקמה לימפטית הנמצאת מאחרי האף וקיימת אצל כל ילד, לעתים היא גדלה וחוסמת את מעבר האוויר דרך האף, ויכולה גם לחסום את התעלות שבין האוזניים בגרון ולגרום להצטברות נוזלים באוזניים, כמו אצל בנך.
לא מדובר בגידול ואין מעבר למצב סרטני. לאחר הסרת האדנואיד בניתוח, ברוב המקרים הוא אינו חוזר.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן שלוש עבר לפני חמישה ימיםרונן13/07/2010
ניתוח להסרת שקדים ושקד שלישי.הוא כמעט ולא אוכל רק שותה ובלילות מתלונן ובוכה שכואב לו וכך גם מספר פעמים ביום.כמה זמן נמשכים הכאבים ...והאם זה דבר נורמלי לאחר 5 ימים שכך עדיין כואב לו...תודה.הכאבים הם בגרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים לפני חמישה ימים
ד``ר יהושע דנינו13/07/2010שלום רונן,
כאבים לאחר ניתוח שקדים יכול להיות מספר ימים עד כשבוע לאחר הניתוח. הכאב הינו סובייקטיבי ומשתנה מילד לילד ולכן זה יכול להיות שלבנך כואב גם 5 ימים לאחר הניתוח. מומלץ לתת אקמול לפי המשקל של הילד, 3 פעמים ביום לפי הצורך.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוודה
רונן14/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה - רופא אף אוזן גרון
ענבל17/07/2010היי,
בני בן השלול אמור לעבור את אותו סוג של ניתוח בתחילת אוג' האם יש המלצה לרופא טוב ? שאלה נוספת האם הניתוח היה בשיטת Coblation או שע"יח צריבה רגילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה - רופא אף אוזן גרון
שימרית17/07/2010יש לנו שני ילדים שהיו בריאים! הבן הקטן עבר לאחרונה ניתוח שקדים בשיטת קובליישן באסותא ת"א. הניתוח עבר בשלם עם כאב קל לאחר הניתוח שנמשך יומיים שלושה וחזר לאכול כרגיל מיד לאחר הניתוח. הבת הגדולה עברה ניתוח שקדים רגיל לפני כמה שנים, לא ידענו שיש אפשרות אחרת. הכאבים והסבל היו נוראיים היא לא יכלה לאכול ולישון במשך יותר משבוע אחרי הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אף אטרופיתאבנר13/07/2010
שלום רב,
איזה טיפול נותנים לדלקת אף אטרופית ozaena ובמיוחד לריח רע כי ידועה שאפשר להפחית את התסמינים של דלקת זו בטיפול יומ-יומי.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אף אטרופית
ד``ר יהושע דנינו13/07/2010שלום אבנר,
אף שמדובר בפורום לילדים אשיב לשאלתך.
הטיפול בדלקת אף אטרופית כולל בעיקרו תרסיסים של מי מלח ואנטיביוטיקות מתאימות. לעיתים יש צורך בניקויים אנדוסקופיים ולעיתים יש צורך בניתוח שאמור למנוע את הצטברות הגלדים וההפרשות שמתחתיהן.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- STREP A לתינוקת בת שנה וחודשייםאלה13/07/2010
שלום רב, בתי בת השנה וחודשיים לא שקטה כבר כמה ימים והיות ולבעלי ולי היתה דלקת גרון הרופאה עשתה לה משטח גרון בעזרת kit אצלה במרפאה ועל פיו נמצא שיש לילדה STREP A והיא נתנה לה מוקסיפן. האם לא נדיר בגיל זה? האם כדאי לבצע משטח גרון במעבדה טרם מתן האנטיביוטיקה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר STREP A לתינוקת בת שנה וחודשיים
ד``ר יהושע דנינו13/07/2010שלום לאה,
האבחון של דלקת שקדים (גרון) הוא קליני (רפואי) ולא צריך להסתמך תמיד על משטח הגרון משום שהמשטח יכול להיות חיובי או שלילי גם ללא מחלה. בגיל של ביתך יכולה להיות דלקת גרון חיידקית , הדבר אינו נדיר. ההחלטה על טיפול אנטיביוטי צריכה להיות לפי הבדיקה הרפואית של מומחה א.א.ג
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בסטרפטוקוקוס Aריטה פונק12/07/2010
שלום!
לבן שלי (בן 8 ) היה דלקת גרון לפני חודש והוא קיבל טיפול במוקסיפן, אחרי שבוע שהוא סיים בטיפול עוד פעם עלה לו החום ואז עשינו משטח גרון והתברר שיש לו סטרפטוקוקוס A, אז נתנו לו רפאפן ל10 ימים. אחרי יומיים שהוא סיים טיפול ברפאפן, עוד פעם עלה לו חום והיה יומיים (לא גבוה הפעם עד 38). עשינו לו עוד פעם משטח גרון והתברר שעדיין הוא נשאי של החיידק סטרפטוקוקוס A
עכשיו הוא מרגיש בסדר, אין לו חום, אין לו כאבים בגרון.
בדרך כלל לבן שלי אין בעיות עם הגרון, הוא לא סובל מדלקות גרון.
הרופאה הציעה שתי אפשרויות: לחכות להתפרצות הבאה ואז להתחיל באנטיביוטיקה (אוגמנטין) או להתחיל בטיפול באוגמנטין מייד. אני לא יודעת מה עדיף. מצד אחד הילד כמעט חודש קיבל אנטיביוטיקה ולהתחיל לתת לו עוד פעם אני ממש לא רוצה, מצד שני אם הוא נשאי אז הוא יכול להמשיך להדביק אנשים אחרים במשפחה. האם החיידק הזה יכול לעבור לבד? מה אתם יכולים להמליץ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בסטרפטוקוקוס A
ד``ר יהושע דנינו13/07/2010שלום ריטה,
10% מהאוכלוסייה הם נשאי סטרפטוקוקוס A. נשאים אלו נושאים את החיידק גם ללא מחלה. במקרה של בנך לפי תיאורך, הייתה לו מחלה שלוש פעמים אך כדי לדעת אם הוא נשא יש לעשות משטח כאשר הוא במצב בריא ובמידה וימצא החיידק אזי בנך שייך לקבוצת הנשאים.
הטיפול בדלקת גרון של נשאים הוא לא לפי המשטח אלא לפי הבדיקה הקלינית (הרפואית) של הרופא המומחה. במצב של דלקות חוזרות מומלץ להמשיך בטיפול מונע בהמשך לטיפול המלא של 10 ימים בדלקת החריפה. במידה וטיפול מונע כזה אינו פותר את הדלקות יש לשקול ניתוח להסרת השקדים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר ניתוח לתיקון נקב בעור השלום11/07/2010
שלום
ביתי (20) כ 10 שעות לאחר ניתוח לתיקון נקב בעור התוף
תופעות של דימום לאגדול שהפסיק בנתיים, כמו כן כאבים ובחילות
האם מדובר על תופעות נורמליות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח נקב בעור התוף
ד``ר יהושע דנינו11/07/2010בדך כלל מקובל שחולה העובר ניתוח לתיקון נקב בעור התוף נשאר להשגחה לפחות כ- 24 שעות בבית חולים.
משאלתך אני מבין שביתך עדיין מאושפזת והתופעות של כאבים ובחילות הן תופעות רגילות שיכולות להיות אחר ניתוח, אך כמובן יש לדווח עליהן לרופא התורן.
באשר לדימום, לא ברור מהיכן הדימום. בד"כ לא צריך להיות דימום,במידה והדימום חוזר יש לפנות לרופא התורן גם כן.
במידה ובתך לא מאושפזת אמליץ להפנותה לחדר מיון על מנת שהתופעות ייבדקו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אוזן חיצוניתטל11/07/2010
שלום, בתי בת ה-10 וחצי סובלת מדלקת אוזן חיצונית שחזרה על עצמה מיספר פעמים בחודש האחרון(כ-4 פעמים}אנחנו מרבים ללכת לבריכות וכששאלתי את הרופא לגבי אטמי אוזניים הוא אמר שהיא לא צריכה ,אך מאחר והדלקת חוזרת שוב ושוב ,כל פעם לאחר 10 ימים ,החלטנו להשים לה את האטמים הכתומים ,אך ללא הועיל ,תמיד אחד האטמים נופל ... אנו חסרי אונים משום שכל פעם היא לא נכנסת לבריכה כשבוע מיום ההחלמה והדלקת שוב חוזרת .מה עלינו לעשות???????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזן חיצונית
ד``ר יהושע דנינו11/07/2010ברור שדלקת אוזן חיצונית קשורה לחשיפה למים בבריכה. במקרים כאלו, מומלץ לא ללכת לבריכה לתקופה של לפחות שבועיים, ובהמשך, במידה והאוזניים נראות תקינות, יש להשתמש באטמי אוזניים טובים שאינם נופלים (ניתן להשיג אטמים כאלו לפי מידה בחנויות של מכשירי שמיעה), לתקופה של כחודש.
במידה והדלקת חוזרת למרות זאת, יש לשקול תקופה ארוכה של הימנעות מחשיפה למים.
ברור שכל דלקת חייבת להיות מטופלת בטיפות ובשאיבה מיקרוסקופית ע"י מומחה לאא"ג.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדים נפוחיםקרן10/07/2010
שלום!
בהסתכלות בגרון שלי בני בן ה-6 בעת שהיה לו חום , השקדים משני הצדדים ניראו נפוחים מאוד ועליהם מעין עיגולים בולטים ( לא לבנים). הוא אינו מתלונן על כל כאב גרון אלא על כאבי בטן בזמן שיש לו חום. לציין שאינו מתלונן גם לא על כאבי אזנים ואינו סובל מנזלת.
האם יתכן שהוא חי באופן קבוע עם שקדים מוגדלים ? האם יתכן שהוא סובל מדלקת גרון ללא כאב גרון? האם עלי לקחתו לרופא או להתיחס למחלתו כאל מחלה ויראלית?
מחכה לתשובה.
תודה
קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים נפוחים
ד``ר יהושע דנינו11/07/2010שקדים נפוחים אינם מצביעים תמיד על מצב דלקתי, אולם ביכולתם לגרום להפרעה בנשימה.
במידה וההפרעה בנשימה משמעותית, והילד נושם עם פה פתוח רוב הזמן ונוחר בזמן השינה, יש לבדוק האם קיימות גם הפסקות נשימה בשינה ולהתייעץ עם מומחה לאף אוזן גרון בקשר להחלטה על הטיפול הדרוש.
(למרות שהילד לא מתלונן כאבי גרון וכו').
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)