פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דימום מהאוזן
    דקלה
    03/07/2010

    שלום,
    ביתי בת ה- 3 סובלת מכאבים באוזן מזה מספר ימים.
    היום בצהריים המוקדמות רופאת א.א.ג אבחנה דלקת באוזן שמאל ונתנה מרשם לאנטיביוטיקה + טיפות.
    היום אחה"צ (כ- 5 שעות לאחר הבדיקה) התחיל לרדת לה דם מהאוזן. משיחה טלפונית עם רופא ילדים נאמר שתקין וככל הנראה תעלת האוזן נשרטה בעת הבדיקה.
    עכשיו שמנו לב לדימום נוסף מאותה אוזן (כמובן עם צרחות מכאבים ששככו רק לאחר מתן נורופן).

    האם אכן נורמלי לדלקת באוזן או שיש טעם לגשת למיון?
    איך (אם בכלל) ךנקות את הדימום?

    תודה,
    דקלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימום מהאוזן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם באוזן.

    ד``ר יצחק ענתבי
    03/07/2010

    דקלה שלום רב.
    הדימום בתעלת השמע החיצונית יכול להגרם משתי סיבות, האחת כמו שנאמר לך ע"י רופא המטפל, בעקבות טראומה קלה תוך בדיקה או טיפול.
    הגורם השני יכול להיות קשור לתהליך הדלקתי עצמו, א, בדלקת: מירינגיטיס בלוזה, יש שלפוחיות על-פני התופיות בחלק מהמקרים שלפוחיות אלו מכילים נוזל דמי, התבקעות של השלפוחית תיגרום ליציאת הנוזל, ב, תהליך דלקתי גורם להתגברות והתרחבות כלי דם, ובעקבות כך יווצר דימום.
    אין כל דחיפות בבדיקת רופא א.א.גרון, גם לא למיון, וכדאי להמנע מהרטבת האוזן.
    את הדם, רק מהאיזור הנראה לעין, ניתן לנקות עם צמרונים הטבולים במי חמצן 3%.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום נזופריקס בזמן מחלה
    אורית
    01/07/2010

    האם ביצוע צילום זה בזמן מחלה (נזלת ) משפיע על תוצאותיו וכן המשך ההמלצות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צילום נזופריקס בזמן מחלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום ודלקת.

    ד``ר יצחק ענתבי
    01/07/2010

    אורית שלום רב.
    אין הבדל משמעותי אם הצילום נעשה השעת נזלת או בשעה שהאף יבש.
    כך הדבר גם לגבי ההמלצות הטיפוליות.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים חוזרות ונישנות
    נירית
    01/07/2010

    שלום רב,
    בני בן 3 וסובל מאוד מדלקות אוזנייים שחוזרות ונישנות כל הזמן מתקופה לתקופה..
    כאשר היה בן שמונה חודשיים הוא אושפז בבית חולים שניידר וביצעו לו ניקור בשתי האוזניים, מאז חוזרות לו הדלקות בעיקר באוזן שמאל, על מנת למנוע את הדלקות הוא טופל בסוגים שונים של אנטיביוטיקה כגון: מוקסיויט , מוקסיפן , דזורן ועוד.
    לצערי כל הטיפולים הללו לא עזרו ולאחר זמן מה הדלקות חזרו, בהתייעצות עם הרופא המטפל של בני הומלץ לנו על ניתוח כפתורים, כדי להימנע מלהכניס את הילד לניתוח (אם זה לא הכרחי) ניסינו לטפל באוזניים בשיטת ההומהופטיה, לתקופה של כמה חודשים הטיפול עזר ואז שוב חזרו הדלקות והן מופיעות מפעם לפעם בערך כל שלושה שבועות.
    ברצוני לציין שמדובר על דלקת שנראית ממש כמו נזלת שיוצאת דרך האוזן והיא מופיעה בד"רכ אחרי שבני מנוזל יומיים קודם לכן.
    האם הפתרון היחידי להפסקת הדלקות הללו הוא ניתוח כפתורים? עד כמה זה הכרחי?
    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות חוזרות.

    ד``ר יצחק ענתבי
    01/07/2010

    נירית שלום רב.
    מעבר להפרעה ביגלל ההפרשות, לאי הנוחות, והכאב, ישנה בעיה רצינית אחרת שיש להתחשב בה, והיא: מצב השמיעה.
    בתדירות כזו של הפרשות ודלקות אין ספק שהשמיעה ניפגעת ולו זמנית.
    אחד מדרכי הטיפול המאוד מקובלים בדלקות אוזניים חוזרות, ולבטח בתכיפות הגבוהה אצל בנך, היא החדרת כפתורים,כדי לאפשר איוורור תקין של האוזן התיכונה ולאושש את התאים בה.
    מובן שיש מקום גם לבדוק את מצב השקד השלישי שייתכן והוא הגורם להפרעה בפינוי הספונטאני של ההפרשות מהאוזן אל הלוע.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקדים מוגדלים+נוזלים באוזניים
    גילה
    30/06/2010

    שלם רב,
    בני הוא בן שלוש וחצי (אחד מתוך שלישיה)ע"פ הסיכום של הרופא המטפל:
    נשימה רועשת.שקדים +4 מרייר. אוזנים פקקי צרומן נוזלים דו"צ.
    בבדיקת שמיעה תוצאות: דו"צ srt 40 תמונות -srtmask 15 תמונות.
    המלצת רופא המטפל - הופנה ל- ad te vt. הרופא ממליץ בדחיפות לעבור את הניתוח.
    תוצאת צילום נזופרינקס - היצרות בעמוד האוויר עקב התעבות רקמה רכב(אדנואידים).
    אני מאוד חוששת מניתוח השקדים+כפתורים, ע"פ דברי הרופא הילד יצטרך אישפוז בטיפול נמרץ. ובנוסף ישנו 4% של דימום לאחר הניתוח-(ע"פ דברי הרופא).ע"פ תוצאות בדיקת השמיעה, האם יש צורך לעבור טיפול כפתורים.
    הילד נושם דרך הפה ויש לו קושי בלעייסת אוכל,עיכוב בהתפתחות. האם ישנו קשר לבעיית השקדים.

    שאלה נוספת: אחיו יש לו שקד שלישי מוגדל, הוא נושם דרך הפה ויש לו בעיה של נזלת לעיתים קרובות הולכת וחוזרת. ע"פ דברי הרופא המטפל שעד גיל 6 מצב השקד מסתדר מעצמו. ונתן לי טיפול סירופ בשם aerius 0.5 מ"ג. בטיפול של 2.5 cc. לקראת השינה. האם הסירופ יכול להקטין את השקד השלישי. תוצאת הצילום - היצרות ניכרת של עמוד האוויר עקב התעבות רקמה רכה.

    תודה מראש.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוחי ילדים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    30/06/2010

    גילה שלום רב.
    בהתייחס לילד הסובל מנשימה רועשת, והפרעה בהתפתחות. מומלץ לעבור ניתוח הכולל שקדים ושקד שלישי. מפריע לי שאת בדיקת השמיעה ביצעו עם פקקי צרומן, כך שליקוי של 40 ד.ב. הוא משמעותי באוזניים שאינן מפוקקות, ולא אוכל להתייחס למצב השמיעה במצב המתואר במכתבך.
    לכן, את הצורך כן, או לא, ב VT, יש לקבוע על פי ממצאי שמיעה במצב אופטימלי.
    בהתייחס לאחיו, לסימפטומים, ולתוצאת צילום השקד השלישי, כאן, איני ממליץ להמתין עד גיל 6, וכלל אין ביטחון שבגיל זה הכל יעבור, ובנוסף, נשימה זו בפה פעור, שאינה נשימה פיסיולוגית, עלולה לגרום לשינויים במבנה הפנים ותוכן האף, וחבל.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אייר פופר מומלץ אחרי ניתוח משולב שנ
    רונה
    30/06/2010

    שלום לפורום נכבד יעיל ואדיב!זאת שוב אני אמא לפעוט בן שלוש להזכירכם בני עבר לפני שנה ושלושה חודשים ניתוח משולב של הוצאת שקדים כפתורים לאחר שהורידו לו הכפתורים הירידה בשמיעה חוזרה לצערי , 35 דציבלים הרופא המליץ שוב על ניתוח כפתורים, לפני כחודש המלצתם לי על האיירפופר היום הלכנו לחוות דעת אצל פרופסור שאמר שלא ממליץ על המכשיר הזה וכי אין לו מידע על כך,דבר שתמוה בעיני ,אינני ממהרת לנתח את בני האם המכשיר איירפופר יכול לעזור לו ? עוד טוען הפרופסור שיש לבננו גם שקיעה של עור הטוף וכי הניתןח כפתורים יהיה הפעם עקב מצבו הלא טוב כפתורי "טיאניום ולא כפתורים רגילים , מה דעתך על כך? ושוב סליחה עלההודעה הארוכה ,אנא אני פשוט חסרת אונים ותמיד הנכם יעילים אדיבים עמכם הברכה!
    רונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירפופר

    ד``ר יצחק ענתבי
    30/06/2010

    רונה שלום רב.
    מאחר ולבנך יש בעיה של אוזניים בלבד, ומתוך הנחה שהשקד השלישי הוסר ולא גדל שוב, כן כדאי, לפני החלטה על ניתוח חוזר להשתמש במכשיר זה, ותת הלחץ (שאיני יודע את חומרתו), רק מצביע על כך שככל הנראה כמות הנוזל באוזניים אינה גדולה.
    אין קשר אם מדובר בכפתורים רגילים או בכפתורי טיטניום, כי חששך הוא מניתוח חוזר, ואם כן תצליחו להתגבר על נושא הנוזלים באוזניים בעזרת האירפופר, ואני מאמין שכן, כולם הירוויחו. במקרה ולא יחול שיפור, תמיד תישאר האופציה הכירורגית.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן 3 עומד לעבור
    רונן
    29/06/2010

    בימים הקרובים הוצאת פוליפ והשקדיםאנשים מפחידים אותי שהוצאת השקדים יעשה לו כל הזמן דלקות גרון ויפגע במערכת החיסונית שלוהאם זה נכון ומה תפקיד השקדים.תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בני בן 3 עומד לעבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקדים ומערכת החיסון

    ד``ר יצחק ענתבי
    30/06/2010

    רונן שלום רב.
    אכן לשקדים, (וכאלו יש 4 בלוע), חלק בחיזוק המערכת החיסונית, זאת רק כאשר הם מתפקדים.
    כריתת השקדים שככל הניראה הוחלטה ע"י רופא א.א.גרון של בנך, לקחה בחשבון את התועלת והמגרעות שייגרמו בעקבות כריתתם, וככל הניראה על-פי שיקוליו הכף נטתה לכיוון הניתוח.
    במצב זה ולאחר כריתת השקדים ייכנס לפעילות וביתר שאת, השקד הנוסף, (השקד הלשוני), כך שלחשש של פגיעה משמעותית במערכת החיסונית, אין תימוכין.
    בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    רני
    01/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצא צילום נזופרינקס
    אורית
    29/06/2010

    שלום רב,
    עשיתי צילום לבני בן ה-3 עקב נחירות ושינה בפה פתוח ומדי פעם נזלות חוזרות
    בצילום כתוב - סימני היצרות של עמודת אוויר בגובה נזופרינקס, הנגרמת קרוב לוודאי ע"י שקד שלישי
    מוגדל,רקמה רכה פרה- וורטברלית תקינה
    מה בדיוק הממצא אומר ? האם יש טיפול ? האם מחייב ניתוח? האם לחכות כדי שיעבור בגיל מסויים?
    או שישנן עוד בדיקות שצריך לעשות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצא צילום נזופרינקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום נזופרינקס.

    ד``ר יצחק ענתבי
    30/06/2010

    אורית שלום רב.
    הסימפטומים אותם את מזכירה במכתבך, מצביעים ככל הנראה על שקד שלישי מוגדל, המיצר את
    נתיב האוויר בלוע האף.
    כדאי להראות את הצילום למומחה א.א.גרון, כדי שיביע את הערכתו אם המימצא הרנטגני מספק, או
    שיהיה גם צורך בבדיקה אנדוסקופית. (לרוב הצילום מאפשר אבחנה מדוייקת).
    על-פי ממצאי הבדיקה , יחליט הרופא אם זו הבעיה היחידה או שיש הפרעה נוספת, (כמו גודש בריריות הכונכות התחתונות, ואלרגיה), כגורם נוסף לנשימה הרעשנית בשינה.
    באם זאת הבעיה היחידה אין דרך אחרת לסילוק החסימה, אלא בניתוח כריתת השקד השלישי.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אזניים חוזרת
    נטע
    29/06/2010

    שלום רב,
    לבני בין השנתיים התחילה הפרשה מהאזן (נוזל סמיך בהיר הדומה ללחה) לפני כחודש. בביקור אצל הרופא נלקח משטח והתחלנו טיפול בטיפות סילוקסן. לאחר 4 ימים, שבהם ההפרשות לא הפסיקו, קיבלנו את תוצאות המשטח ונמצאו חיידקים מסוג: ( Streptococcus pyogenes- (group A ו- Haemophilus influenzae. בעקבות כך הרופא רשם טיפול במוקסיפן פורטה למשך 10 ימים. לאחר כשבוע הופיע לבני פריחה על הגוף והוא אובחן כרגיש לפנצילין ועל כן הפסקנו את הטיפול האנטיביוטי לפני הזמן. יש לציין שבשלב זה היינו בביקורת אצל הרופא והאזן הייתה נקייה, אך יומיים לאחר שהפסקנו את הטיפול חזרה ההפרשה והרופא המליץ בהמשך טיפול עם טיפות סילוקסן. לאחר מספר ימים ההפרשה הופסקה ונראה שהדלקת עברה.
    בימים האחרונים חזרה ההפרשה והרופא אבחן שוב דלקת חריפה באוזן ורשם טיפול בטיפות סילוקסן.
    שאלתי היא: האם ייתכן שבני עדיין נושא את החיידקים שהיו במשטח לפני כחודש, מאחר והטיפול האנטיביוטי הופסק באמצע ? האם כדאי לבצע בדיקה לנשאות החיידקים או לטפל בדלקת באנטיביוטיקה ?
    אשמח לשמוע את חוות דעתכם.
    בתודה , נטע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת אזניים חוזרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת חוזרת באוזן.

    ד``ר יצחק ענתבי
    30/06/2010

    נטע שלום רב.
    מדובר ב 2 חיידקים מאוד שכיחים בדלקות האוזניים, והטיפול המקומי בסילוקסאן בד"כ מסייע בריפוי הדלקת. מדברים אלו את מבינה שאני לא ממהר לטיפול האנטיביוטי דרך הפה, וההעדפה שלי היא לטיפול מקומי. התפרצות חוזרת של דלקת אינה בהיכרח תוצאה של שארית חיידקים שנשארה ביגלל טיפול חלקי באנטיביוטיקה.
    כדי לשמור על מצב ממושך של שקט מדלקות, מומלץ להמנע מהכנסת מים לאוזניים, ולקחת בעת נזלות, תכשיר לייבוש הנזלות, ולהורדת הגודש (המלצותיי טיפות פניסטיל, או סירופ - אריוס).
    באופן זה כאשר מערכת הנשימה העליונה פתוחה ויבשה, ייגרמו פחות דלקות.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי ובדיקת שמיעה
    ורד
    29/06/2010

    לבני בן ה 5 יש שקד שלישי, והגננת טענה שהוא מדבר בקול רם יחסית.
    בבדיקה אצל רופא אא"ג, נאמר שיש לו שקד שלישי דרגה שלישית, ויש לו נוזלים. חוץ מזה אין לו תופעות אחרות כמו נחירה וקשיי נשימה.
    עשינו בדיקת שמיעה פעמיים בהפרש של חודשיים,
    בבדיקה 1: RT -250 TYPE C, LT -100 TYPE A
    בבדקה 2: RT -191 TYPE C, LT -159 TYPE C

    האם המצב השתנה לרעה, וצריך לעשות ניתוח? מה דעתך?
    בכל בדיקה של רופא כזה או אחר, התוצאות שונות, חלק אומרים שהנוזלים רק בימין וחלק אומרים שרק בשמאל, האם מצב הנוזלים יכול להשתנות?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקד שלישי ובדיקת שמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי ושמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    29/06/2010

    ורד שלום רב.
    אתחיל בתשובתי בכך שאם בנך מדבר בקול רם הדבר אינו נובע מליקוי שמיעה הולכתי, כלומר נוזלים באוזניים, אלא ככל הנראה בגלל "בעיה" התנהגותית, או ליקוי עצבי.
    בנתוני בדיקת הטימפנומטריה (לחתי התופית), אכן נימצא שיש -לא הרבה - נוזלים באוזניים, תחילה רק מימין, ובבדיקה השניה גם בשמאל. מאוד חשובה רמת הדציבלים בה בנך שומע. ההבדל בין 2 הבדיקות מבחינת הלחצים באוזניים, אינו משמעותי.
    מאחר ונשימת הבן רגועה ושקטה, ככל הנראה השקד השלישי אינו מיצר משמעותית את נתיב האוויר בלוע האף.
    במעט סבלנות, ותוך יצירת "משחק" ניתן ללמד את בנך להעביר אוויר דרך האף, כשהפה סגור, ואח"כ ללמדו לקנח את האף, ולבסוף להגיע לפעולת פימפום. את כל אלה ניתן לבצע גם בעזרת האירפופר.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעקב אולטראסאונד מספיק?
    מי
    29/06/2010

    שלום רב
    לפני כחודשיים וחצי התנפחו בלוטות לימפה בשני צידי הצוואר באזור שמתחת לאוזניים, בדיקות דם יצאו תקינות, ובאולטראסאונד צוואר הבלוטה הגדולה ביותר הייתה עד 1.8 ס"מ ובמראה סונוגרפי תקין (היו בלוטות נוספות קטנות יותר במראה תקין גם כן).
    עדיין, לתחושתי בצד אחד הבלוטות נותרו בעינן. בקשתי אולטראסאונד נוסף. האם במצב כזה מספיק מעקב ואולטראסאונד?
    אגב, רופא האאג אמר שאין צורך אפילו במעקב... ובמישוש האיזור המטריד אותי אמר שיתכן שמדובר בגיד ולאו דווקא בבלוטה. האם באיזור זה שמתחת לאוזן מצוי גיד? מה זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעקב אולטראסאונד מספיק?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות לימפה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    29/06/2010

    מי שלום רב.
    לצערי לא ציינת את הגיל (יש חשיבות לכך).
    בגילאים עד 5-6 שנים נפיחות בלוטות צוואריות הינה שכיחה, ומספיקה בדיקת דם, ובדיקת US כדי להגיע לקביעת דרך טיפולית או מעקב.
    בלוטת לימפה בקוטר של 1.8ס"מ הינה גבולית בגודלה (שוב תלוי בגיל ובמיקום), אלא שמאחר והמראה הסונוגרפי שלה תקין, אני מסכים עם רופא א.א.גרון שלכם, שמספיק מעקב תקופתי בלבד.
    בצוואר יש הרבה שרירים וכל שריר מחובר לעצמות בגידים, אך מאחר ובדיקת ה US הצביעה על בלוטות לימפה אני מאמין שלא מדובר בגידים.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים נוספים

    מי
    29/06/2010

    תודה רבה על תשובתך...
    אני בת 26...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקדים
    ליז אזולאי
    29/06/2010

    שלום רב,

    ביתי היא בת 2.8 והופנתי ע"י ר.ילדים לאימונולוג לבחון את המערכת החיסונית וכן לוודא מדוע כל חודשיים לביתי יש דלקת גרון עם חום גבוה ובלוטות לימפה נפוחות יש לציין, שב-3 המקרים האחרונים המשטח הגרון היה שלילי, אך בכל זאת היא קיבלה אנטיביוטיקה.

    האימונולוג שלח אותנו לצילום נזופארינקס[צילום צדדי] והממצאים הם:

    תפיחות ברקמות הרכות האחוריות של הנזופרינקס
    והיצרות תעלת האויר.
    אדנואידים מוגדלים.

    מה משמעות הממצאים?

    והאם נתינת כמויות גדולות של אנטיביוטיקה, האם יש לכך השלכות? אני נותנת לה גם פרוביוטיקה.

    תודה ליז


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקדים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    29/06/2010

    ליז שלום רב.
    ההגדלה של השקד השלישי (אדנואיד), בגיל זה הינה שכיחה ביותר.
    בחישוב שנתי יש לבתך כ 6 דלקות שקדים בשנה, מספר דלקות זה (גם ללא צמיחה סטרפטוקוקלית), מצדיקות מחשבה על ניתוח השקדים והשקד השלישי.
    מעבר לשאלה של הכמויות הגדולות של האנטיביוטיקה, יש לקחת בחשבון את הסבל והכאב מהדלקות, ועל כן, אני מציג את קו המחשבה והצורך הרפואי הזה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לשקד שלישי
    אורית
    29/06/2010

    בני בן כ-3.5 שנים , נוחר בלילה וכן נושם מהפה , פנינו לר.א.א.ג. שהפנה אותנו לביצוע צילום רנטגן
    אנו אמורים לבצע צילום זה בעוד מס' ימים.
    ברצוני לדעת במידה ואכן מדובר בשקד שלישי , האם חובה לבצע ניתוח בגיל כזה או שיש סיכוי
    כי בגיל מאוחר יותר זה עובר? האם ישנם טיפולים אחרים שאפשר לנסות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לשקד שלישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי.

    ד``ר יצחק ענתבי
    29/06/2010

    אורית שלום רב.
    אם, ובהנחה שהשקד השלישי מוגדל ומיצר את נתיב האוויר בלוע האף, כדאי להסירו, כי לבד מהנחירות, ומהנשימה דרך פה פתוח, יכולים להגרם גם שינויים במבנה עצמות הפנים, החיך, החניכיים, ותוכן האף.
    במרבית המקרים השקד השלישי נסוג בגיל יחסית צעיר, אלא שעד שדבר זה יקרה, עלולים להתהוות כבר השינויים עליהם כתבתי.
    הניתוח (ואינני מכיר טיפול חלופי), נועד לשפר את הסימפטומים, ותופעות הלוואי האפשריות.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת כפתורים מהאוזניים
    שרונית
    28/06/2010

    שלום,
    רציתי לשאול,
    כשבני היה בן שנה וחצי הוא עבר ניתוח כפתורים באוזניים, נכון להיום - עברו כבר שנתיים מאז, הכפתורים עדיין לא נפלו.
    אנחנו נמצאים בביקורת אצל רופא האוזניים ובכל פעם הוא אומר תבואו עוד 3-4 חודשים לביקורת.
    כל פעם מחדש הוא אומר - עכשיו חורף, לא כדאי להוציא אותם....
    עכשיו הוא אמר לנו - שזה קיץ והולכים לים/בריכה אז לא כדאי להוציא אותם....
    הוא אומר שהדרך היחידה היא להוציא בניתוח בהרדמה מלאה.
    מאחר ואני קצת חוששת מניתוח חוזר - מה ניתן לעשות?
    האם זה לא עושה נזק שהכפתורים עדיין באוזן?
    האם יש סיכוי שהפתורים לא ייצאו/ייפלו לעולם?
    מה כדאי או מה מומלץ לעשות במקרה כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוצאת כפתורים מהאוזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת כפתורים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    29/06/2010

    שרונית שלום רב.
    הזמן הממוצע להימצאות צינורית רגילה (יש צינוריות ארוכות טווח), הוא כשנה.
    מעבר לכך, ולא בהרבה חדשים, מומלץ להוציאן.
    את הוצאת הכפתורים, כדאי להוציא בהרדמה כללית (מאוד קצרה ושטחית), זאת כדי שיהיה גם זמן להטרות את שולי הנקב שנישאר, וכדי שלא תהיה תזוזה פתאומית של הראש (במקרה של ההוצאה ללא הרדמה).
    הטיעון של הקיץ כסיבה לדחייה אינ תקף, כי מספר ימים לאחר ההוצאה איזור הנקב יכול להסגר, ואז לא תהיה מגבלה של הרטבה, בעוד עם הכפתור באוזן, עדיין יש מקום להשמר ממים.
    מסכום זה מומלץ כן להוציא את הכפתורים, ובהרדמה כללית.
    איחולי הצלחה ובריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדנואידים בקיץ
    רוזה
    26/06/2010

    רופאים יקרים,
    בני בן השנתיים סובל מנזלת כונית, נשימה מהפה, קשיי נשימה (לא ממש נחירות)בלילות מזה 10 חודשים. בפרק זמן זה התחבטנו לא מעט בנוגע לניתוח, אצל מי ומתי. ביקרנו אצל 5 רופאים מהטובים בארץ.קיבלנו את ההמלצה לחכות לקיץ. אכן קיים שיפור, אך לא כזה משביע רצון.קיימת הפחתה בכמות הנזלת, ונשימה קצת יותר טובה אך זה משתנה (יומיים טובים ואח"כ יומיים שלושה פחות טובים).כמו כן, די ברור שההפוגה והשיפור זמניים, כי כאשר הוא בחדר ממוזג, מצבו מידרדר. החלטנו על ניתוח הסרת אדנואידים(תחילת אוגוסט)ובחרנו במנתח שהכי הרשים אותנו.
    שאלתנו היא האם בקיץ האדנואידים קטנים יותר, מתכווצים, ואם כן, אולי רצוי לנתח בחורף כאשר הם מוגדלים ע"מ להוציא אותם במלואם?ניתוח בקיץ מומלץ יותר, כך שמענו ממכרים, האם יש באמת חשיבות לעונה?
    שאלה נוספת: האם לאחר הוצאתם בסכין תופרים את המקום כדי למנוע דימום, או מה בדיוק עושים?
    נודה מאוד על התשובות, מצפים להן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אדנואידים בקיץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקד שלישי.

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/06/2010

    רוזה שלום רב.
    את ניתוח השקד השלישי מבצעים בכל עונות השנה, הוא לא משתנה בגודלו בחורף לעומת הקיץ,
    השקד השלישי מפסיק את גדילתו וצמיחתו בערך בגיל 4 ש'.
    סיפור הנזלות הכרוניות (על אף השיפור הקל), מצריך בירור קודם לגודלו של השקד השלישי, ואח"כ
    הימצאות, או לא, של מרכיב אלרגי.
    כריתה של השקד השלישי מתבצעת מתוך הפה בשיטה של גרידה, ועצירת דימומים מתבצעת לא בעזרת תפירה, אלא בלחץ מקומי עם חומרים מזרזי קרישה.
    בהצלחה, ואיחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה בגלל דלקת
    רמי
    26/06/2010

    הבן שלי בן 4 וחצי עבר ניתוח כפתורים בגיל שנה וחצי ביצענו בדיקות ברה כ-3 פעמים ויצא שהבון תקין בבדיקה האחרונה הבון היה 20 לאחרונה הרגשנו שינוי משמעותי בשמיעה של הילד וגם בדיבור
    בשבועיים האחרונים הילד החל להדרדר בשמיעה שוב והיום נכון לרגע זה הוא כמעט ולא שומע אותנו אלא שמתקרבים ממש לאוזן,השאלה שלי היא כך האם בגלל הדלקת שיש לו היום הילד לא שומע טוב?הילד מטופל בטיפות לקרמוצין ואוגמנטין סירופ בגלל זיהוי של דלקת חריפה ע''י הרופא משפחה .האם הירידה בשמיעה היא בגלל הדלקת החריפה שיש לו באוזניים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה בשמיעה בגלל דלקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת וירידה בשמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/06/2010

    רמי שלום רב.
    אכן דלקת באוזן התיכונה יכולה לגרום בהחלט, לליקוי שמיעה הולכתי, ואפילו חמור.
    חלק גדול מהדלקות באוזן התיכונה הינן חד צדדיות, ולכן הייתי מצפה לשמיעה טובה יותר באוזן השניה, אלא אם אצל בנך הדלקת היא דו-צדדית.
    בדיקת ה BONE, אצל ילדך הינה בגבול הנורמה, לאור זאת, ולתחושתך על נסיגה חמורה בשמיעה מומלץ לפנות לרופא א.א.גרון כדי להגיע לאבחנה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום