פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המשך -דלקות גרון חוזרות סטרפטוקוק A
    עדי
    26/05/2010

    רב תודות על תשובתך, ועדין אני קצת מבולבלת.
    אמקד את עצמי:
    1. כרגע אני לאחר מחלה עם טיפול אנטיביוטי מלא (רפאפן), מרגישה בריאה אך תרבית משטח הגרון הייתה חיובית.
    האם עלי ליטול איטיביוטיקה נוספת כדי למגר את החיידק או שכיוון שאני כרגע לא חולה (ורק נשאית), עלי להמתין להתפרצות הבאה (בתקווה שלא תהייה כזו) ולא לקחת אנטיביוטיקה ?
    2. האם כנשאית (אינה חולה כרגע) אני בסיכון לסיבוכים, או שסיבוכים באים רק כשהמחלה פעילה ?

    מודה עד מאוד
    נעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2010

    נעה שלום רב.
    לשאלותייך:
    כל עוד את לא חולה, (כאב, חום, תפליט), ובמשטח יש צמיחה סטרפטוקוקוס, אין צורך בטיפול אנטיביוטי, במקרה שלך שתכיפות הדלקות היא גבוהה, יש לשקול בזמן אירוע של דלקת, טיפול אנטיביוטי במינון מלא, למשך זמן הכפול מהמקובל ( 2-3 שב').
    כנשאית אינך חשופה לסיבוכי הדלקת יותר מאשר אדם שבלועו אין סטרפטוקוקוס, כי הסיבוכים האפשריים, (נדיר), מופיעים רק בשעת חולי.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שחזור עור התוף
    הילה
    26/05/2010

    ביתי בת 10.5 עברה ניתוח לשחזור עור התוף בתחילת חודש מאי האם יש אפשרות לטוס איתה באמצע חודש אוגוסט לחו"ל?

    אודה לכם על תשובה מהירה .

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח שחזור עור התוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיסה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2010

    הילה שלום רב.
    שלושה חדשים לאחר ניתוח לנקב בעור התוף, הוא זמן ארוך דיו, ומאפשר להתנהג כאילו מדובר האוזן נורמלית לכל דבר.
    טיסה נעימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוליפים לילד בן שנתיים ו- 4 חודשים.
    לימור
    26/05/2010

    שלום לרופא.
    בני נוחר בלילה , מדבר יחסית מעט (יש לו אוצר מילים טוב אבל בוא לא מבטא את כל המילה וגם לא מחבר כמעט בכלל יותר מ2- מילים) בהמלצת קלינאית תקשרות פנינו לרופא א.א.ג אשר איבחן את הפוליפ.
    הוא לא מנוזל וכמעט שלא סבל מדלקת אוזניים (אולי פעם אחת מאז שנולד), אבל מתעורר די הרבה בלילה ובמשך היום מראה התנהגות "היפר".
    1.האם הסימטומים שתיארתי קשורים לעניין הפוליפ?
    2.בינתיים קבענו תור לבדיקת שמיעה. אבל חוץ מזה מה עוד מומלץ לעשות?
    3. האם שינה על כרית גבוהה תעזור? יש דרכים להקל בינתיים על השינה?

    תודה רבה. וקיץ נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2010

    לימור שלום רב.
    שקד שלישי והפרעה מסוג אחר במעבר האוויר באף (גודש בריריות, או אלרגיה), יכולים לגרום לנחירות.
    האיחור בדיבור מחייב בדיקת אוזניים ובדיקת שמיעה.
    כדי להגיע לאבחנה ולהחלטה טיפולית, יש לבצע צילום של השקד השלישי, וכמובן בדיקת שמיעה .
    רק על פי תוצאות שתי הבדיקות יקבע רופא א.א.גרון את הטיפול המומלץ.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אזניים חוזרת אצל תינוקת
    תום
    26/05/2010

    שלום רב,
    ביתי, בת 10.5חודשים, סובלת מדלקת אזניים חוזרת, שקשורה קשר ישיר ליציאת שן.
    כמעט בבכל פעם שיוצאת לה שן חדשה, היא סובלת מחום גבוה שמאובחן אצל הרופא כדלקת באוזן (אותה אוזן בכל ארבע הפעמים בהן אובחנה).
    התופעות הן קבועות: ריור מוגבר, שלשולים וריח קקי חזק ביציאה רגילה וכעבור יום-יומיים מצטרף חום גבוה שמוביל לאבחון כדלקת באוזן. לאחר קבלת אנטיביוטיקה, החום יורד וכעבור כשלושה ימים יוצאת השן.
    אציין שפעם אחת אחרי שרשרת כזו וסיום האנטיביוטיקה וידאנו שהדלקת אכן עברה, כלומר- אפשר לשלול בוודאות יתרה מצב בו הדלקת פשוט לא עוברת.
    האם יכול להיות חיידק רדום? האם כדאי לבקר אצל רופא אא"ג על מנת לאבחן/לשלול בעיה?
    האם יש דרך/טעם/אפשרות לטפל בעניין אחת ולתמיד?
    או שלכל ילד יש את ה"דבר" שלו בהקשר של יציאת שיניים, וזה ה"דבר" שלה?
    הדבר מטריד אותי רק מכיוון שלביתי טרם מלאה שנה והיא נוטלת בפעם הרביעית אנטיביוטיקה.
    אודה לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צמיחת שיניים, ודלקות אוזניים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2010

    תום שלום רב.
    יש חילוקי דעות בין הרופאים באם יש קשר בין השניים. מאחר וצמיחת השיניים יכולה לגרום לגודש הרירייות התגברות הריור, ובעקבות אירועי הדלקות המופיעות בסמיכות לצמיחת השיניים, אינני יכול להוציא מכלל אפשרות את הקשר בין בשניים.
    דלקת אוזניים, בד"כ אינה חולפת לאחר 3 ימים, והעובדה המתוארת במכתבך מעלה ספק לגבי האבחנה והצורך בטיפול האנטיביוטי. מומלץ, לכן, לפנות בשעת "דלקת" לרופא מקצועי, כדי לוודא
    או לשלול שקיים תהליך דלקתי.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאת חתיכות מזון דרך האף
    מיכל
    25/05/2010

    בשבועות האחרונים ראינו מספר פעמים חתיכות מזון שיצאו ביחד עם נזלת אצל ילד בן שנתיים.
    בפעם הראשונה היה מדובר בגרגר אפונה מבושל ובפעם השניה בחתיכת אפונה מבושלת. האפונים יצאו מן האף בקינוח, ביחד עם נזלת צמיגית) לאחר שהילד התלונן על נזלת ומשהו שמפריע לו באף. האפונים יצאו 4-6 שעות לאחר שהילד אכל מזון זה. לא הבחנו שהילד הכניס את האפונים לאף במהלך הארוחה, אף כי איננו יכולים לשלול זאת בוודאות.
    האם מדובר בהכרח בהכנסת האפונים דרך האף?
    האם יכול להיות שמדובר בחתיכות מזון שעולות לאף במהלך האכילה דרך הסינוסים?
    האם הדבר דורש טיפול כלשהו?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאת חתיכות מזון דרך האף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפונים באף.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2010

    מיכל שלום רב.
    לאור סיפורך אני ממליץ לפנות לבדיקת פעולת החיך הרך והאם קיימת אי ספיקה בתפקודו, האם שרירי החיך מלאים או חסרים.
    במידה והפעילות הזו מלאה, אין לשלול שהילד מכניס את האפונים לאף.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מיכל2801
    26/05/2010

    תודה רבה על התשובה המהירה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח חוזר להוצאת כפתורים
    הדס ש.
    25/05/2010

    בוקר טוב,

    בני כעת כמעט בן 4 , הוא עבר ניתוח כפתורים והסרת פוליפים בגיל שנתיים ומאז תודה לאל כבר ללא דלקות אוזנים שחזרו ללא הרף. בחודשים האחרונים החל להתלונן על כאבים באוזן ימין. חזרנו לרופא המנתח שראה כי הכפתור באוזן שמאל בתעלה ולאחר ניקוי האוזן משום ריבוי שעווה הרופא ראה כי הכפתור באוזן ימין עדיין בפנים. כמו כן , הילד צועק הרבה והוא מבקש שנחזור על דברינו כי הוא לא שומע. הרופא ביקש לבצע בדיקת שמיעה שהראתה כי בגרף השמיעה הוא ברמה הנמוכה של התחום הנורמלי. לא בוצעו בדיקות שמיעה נוספות בעבר ולכן אין לנו בסיס להשוואה. מהיכרות הילד התחושה היא שהוא היה שומע טוב יותר בעבר.
    הרופא המליץ לבצע ניתוח חוזר להוצאת הכפתורים כשבאוזן ימין הוא יבצע איחוי של עור התוף. אני מודאגת מההליך משום שאיני יודעת כיצד זה ישפיע על השמיעה של הילד שכבר ירדה. האם כדאי להמתין עם הניתוח ולבצע שוב בדיקת שמיעה עוד כמה חודשים ורק לאחר מכן הניתוח ?
    אשמח לקבל כל המלצה להמשך טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת כפתורים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2010

    הדס שלום רב.
    שנתיים לאחר ניתוח כפתורים, ניראה שהם עשו את שלהם, ויש להוציאם,(ממכתבך אני למד שהם בתעלות, ושהתנתקו מן התופיות).
    דיבור בקול רם או בצעקות, אינו מצביע על ליקוי שמיעה, והעובדה שמצב השמיעה אצל בנן הוא בגבולות הנורמה מעיד על כך.
    במידה וכפתור מימין עדיין בתופית, הוצאתו היא פעולה קצרה, ובשעת ההוצאה מבוצעת פעולת גירוי של שולי הנקב כדי שייסגר. הפעולה כשלעצמה לא תגרום להחמרה בשמיעה, אלא להיפך.
    שנתיים זה זמן ארוך דיו כדי להחליט על הוצאת הכפתור, ואין צורך להמתין.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון חוזרות סטרפטוקוק A
    עדי
    24/05/2010

    שלום,
    שמי נעה, סובלת ממחלת ילדות פעם בחצי שנה של סטרפטוקוק A עם חום גבוה שבוע, חולשה, צמרמורות וכל שאר הכיף.
    בחצי שנה האחרונה היו לי 4 דלקות גרון - כולם תרבית חיובית. הרפאפן והאוגמנטין שניתנים לי בכל פעם כבר לא עוזרים (לוקחת 10 ימים מלא לפי הכללים). גם ניתוח שקדים לא מומלץ לי ע"י מומחים כיוון שהשקדים מאוד קטנים ואין ממש מה להוציא.
    ושוב - לאחר הדלקת הרביעית ונטילת אנטיביוטיקה, עשיתי תרבית ותוצאתה חיובית, למרות שאני מרגישה בקו הבריאות.

    שאלותי:
    1. האם עלי לצאת לסבב נוסף של אנטיביוטיקה (שגם ככה הוכחה כלא ממש עוזרת לי)
    2. האם, כשהדלקת אינה פעילה (עכשיו) עלולים להיות סיבוכים ואילו - או שהסיבוכים באים רק אם לא מצליחים להתגבר על הדלקת
    3. האם אני צריכה להיות מודאגת מהיותי נשאית, מלבד נושא ההדבקה.

    4. מה עוד ניתן לעשות כדי להתגבר על זה

    מודה מודה מודה

    נעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2010

    נעה שלום רב.
    דלקות הגרון ותדירותן, מחייבות טיפול ומעקב רופא א.א.גרון.
    מן הבחינה הטיפולית קיימות 2 דרכים האחת תרופתית, דהיינו טיפול אנטביוטי ממושך ומלא, ל2-3 שבועות, ו/או טיפול חיסוני (דורביוטי). הדרך השניה היא כירורגית, לכריתת השקדים, וקוטנם של השקדים אינו מצביע על כי ערובם בתהליך הדלקתי.
    להזכירך, לא כל צמיחה של סטרפטוקוקים, מהווה דלקת !!!
    מן הסתם הייתי ממליץ להתחיל בדרך התרופתית, ואח"כ לשקול את הדרך השניה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרון אדום בגיל שנה וחצי?
    אורלי
    24/05/2010

    שלום,
    רציתי לדעת האם זה הגיוני שבגיל שנה וחצי כבר זיהו "גרון אדום" אצל בני, ברמה כזו שהחלו טיפול אנטיביוטי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גרון אדום בגיל שנה וחצי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרון אדום

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/05/2010

    אורלי שלום רב.
    לשאלתך האם זה הגיוני שבגיל זה הגרון יכול להיות אדום, התשובה חד-משמעית, כן !
    לא אוכל לדעת, מאחר ואין תיאור, אם ה"רמה" של האדמומיות מצריכה טיפול אנטיביוטי.
    באופן כללי ביגלל אודם אין מקום לטיפול אנטיביוטי, ואת מדובר בספק כדאי לבצע ספירת דם
    פשוטה ועל פיה ניתן יהיה לקבוע אם יש צורך בטיפול האנטיביוטי.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    אורלי
    24/05/2010

    הרופאה ראתה גם דלקת אוזניים קלה ובאופן כללי הילד לא שקט כבר כמה ימים (שבועיים, למעשה), אז הוחלט להתחיל טיפול אנטיביוטי.
    שאלתי מכיוון שאמרו לי שנדיר שתהיה דלקת גרון חיידקית בגיל צעיר כל כך.
    תודה על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    שיר
    23/05/2010

    בני בן שנתיים וחודשיים מאז שהתחיל לדבר שמתי לב שהוא מאנפף
    האם זו בעייה בגיל הזה?
    ואם כן למי עליי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינפוף

    ד``ר יהושע דנינו
    23/05/2010

    שלום שיר,
    האינפוף אינו בעיה הקשורה בגיל. האם אכן בנך מאנפף - זו שאלה או שיתכן והעיוות בקולו נובע מסיבה אחרת. לכן אני ממליץ לך לפנות לבדיקה אצל קלינאי תקשורת לאבחון בעיית הקול והיא תחליט במידת הצורך האם יש מקום להפנות את הילד למומחה א.א.ג.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקד שלישי
    חנה
    23/05/2010

    הבן שלי בן שנה ועשרה חודשים, סובל מדלקות אוזניים חוזרות שטופלו כמה פעמים בשנה האחרונה באנטיביוטיקה. בנוסף בבדיקת שמיעה עקב עיקוב בדיבור נמצא שהוא שומע אך יש לו נוזלים באוזניים. הוא התחיל לדבר מילים ראשונות רק לפני כמה שבועות וגם אומר מילים לא שלמות/הברות לא ברורות.
    בשינה (עם מוצץ) יש לו נשימה כבדה אבל לא נחירות או הפסקות נשימה.

    הופנינו לצילום ורופא אא"ג קבע שמדובר בשקד שלישי מוגדל וצריך לעשות ניתוח.
    הרופא הראה לנו בצילום שהשקד השלישי חוסם לגמרי את המעבר בין האף לפה.

    האם יתכן שהחסימה המלאה נגרמה ממצב זמני? יש לנו חשד שבזמן הצילום בני היה חולה.
    האם יתכן שבזמן בריאות תקינה השקד השלישי קטן יותר, מה שישנה את ההבחה וימנע צורך בניתוח?
    איך תיתכן חסימה מלאה אם הוא ישן תמיד עם מוצץ (בפה סגור) ונושם בצורה סבירה מהאף ללא הפרעות מיוחדות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח שקד שלישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקד שלישי

    ד``ר יהושע דנינו
    23/05/2010

    שלום חנה,
    נשימה עם מוצץ היא אינה נשימה בפה סגור שכן משני צידי המוצץ יש מעבר אויר. יש לבדוק האם כאשר המוצץ נופל בלילה הילד ממשיך לנשום עם פה פתוח או סגור. זה יכול לתת אינדיקציה על מצב הנשימה דרך האף.
    מחלה זמנית אינה משנה משמעותית את גודל השקד השלישי ובמקרה של ספק אני ממליץ לעשות צילום נוסף במרחק זמן של מספר שבועות מהצילום הקודם.
    במידה וגם לאחר הצילום הנוסף יתברר שהשקד השלישי מוגדל יהיה צורך להסירו בניתוח ולשקול את ניקוז הנוזלים הקשורים להגדלת השקד השלישי.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח פויפים ושקדים
    אפרת
    22/05/2010

    שלום רב,
    לבני בן השנה ו-10 חודשים יש פוליפים , שקדים מוגדלים וכן הפסקות נשימה בשינה.

    הומלץ לי ע" רופא א.א.ג בגיל שנתיים ובניתוח אחד להוריד גם את הפוליפים וגם את השקדים.
    בעיקרון ממה שהספקתי לקרוא ולהבין רצוי עבורו להוריד גם וגם אך חששותיי הן לגביי גילו, האם בגיל שנתיים כדי לנתח אותו או שכדאי להמתין לפחות לגיל 3?
    בעניין ההורדה, מבחינתי חשוב לי שיהיה ניתוח אחד והרדמה אחת .

    אשמח לקבל את ייעוצכם בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח פויפים ושקדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח בגיל שנתיים

    ד``ר יצחק ענתבי
    22/05/2010

    אפרת שלום רב.
    אתייחס תחילה לשאלה אותה העלית במכתבך המתייחסת לגיל המנותח. אין ספק שישנה עדיפות לדחות ניתוח לגיל מאוחר יותר, השיקול העיקרי בהחלטה במקרה זה של בנך, הוא החומרה של הסימנים הקליניים הניגרמים מהשקדים, והשקד השלישי (פוליפים).
    במידה והפסקות הנשימה בשינה הן מהסוג הבינוני ומעלה, לא כדאי להמתין, ובמידה והחומרה קלה, ניתן לדחות את הניתוח.
    אין ספק שבניתוח ובהרדמה אחת כדאי לבצע כריתה של שני הגורמים "המסייעים" בסימפטומים.
    בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת גרון
    בני
    20/05/2010

    מגיל 2-3 לבן שלי מוגלה בגרון המלווה בחום של 38.5 מעלות חוסר תאבון עקב כאבים בבליעה.
    יש לציין שאין שקד שלישי.כל הרופאים שאצלם ביקרנו לא המליצו לנתח אלא לחכות שהבעיה תעלם מעצמה.הילד היום בן 7 וחצי וכל 3-4 שבועות זה חוזר על עצמו.אנו חסרי אונים ולא יודעים כיצד לנהוג-לתת צאנס עוד שנה להתפתחויות או לנתח? תודה מראש בני-הורה מודאג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת גרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות בגרון

    ד``ר יצחק ענתבי
    21/05/2010

    בני שלום רב.
    מאוד חבל שילדך סובל כך, שהרי אחת ל3-4 שבועות מופיעה דלקת, עם כל הכרוך בתופעות הלוואי שבה. עוד יותר משונה בעיניי שרופאים המליצו להמתין עד שהבעיה תעבור.
    בתכיפות כזו של דלקות גרון (שקדים), אני מניח שההתפתחות הפיזית של הבן הינה בפיגור, שהרי אינו מסוגל לאכול כראוי.
    חבל על כל יום שחולף, שמקצר את הזמן לדלקת הבאה, כדאי כבר לתכנן את ניתוח השקדים (ואם
    יהיה צורך גם את השקד השלישי), ומומלץ להיות מוכנים לכך על-ידי מתן טיפול אנטיביוטי מונע, ימים אחדים לפני הניתוח, ועד לאחריו.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש אופצייה נוספת??
    מודאגת
    19/05/2010

    שלום,
    בני בן שלוש, סובל למעלה משנה מבעיות שמיעה, בבדיקה שנעשתה השבוע עולות התוצאות הבאות: חפצים:
    SRT RT40 LT 20
    טימפנומטריה: אוזן ימין ושמאל עקומה שטוחה, type B
    אציין כי בבדיקה שנעשתה לפני כ3-4 חודשים מצב האוזניים היה הפוך.

    וזאת לאחר טיפול של חודשיים עם היסטפד 5מל מדיי יום.
    בנוסף צילום רנטגן קובע כי:
    צילום נזופרינקס
    ============================
    תפיחות ברקמות הרכות (האחוריות) של הנזופרינקס
    והיצרות תעלת האוויר.
    אדנואידים מוגדלים.
    רופא אאג שלנו המליץ באופן חד משמעי על ניתוח כפתורים והסרת האדנואידים.
    האם לדעתכם זה אכן הטפול הנכון ביותר ??
    יש לי חשש כי בני לא שיתף פעולה ב100 אחוז בבדיקת השמיעה, האם כדאי לחזור שוב? בייחוד לאור ההיפוך במצב האוזניים??

    אשמח לקבל כל עזרה!!
    האמא המודאגת!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש אופצייה נוספת??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש אופציה נוספת?

    ד``ר יהושע דנינו
    20/05/2010

    שלום לאם המודאגת,
    הגדלת האדנואיד דורשת בכל מקרה ניתו להסרת האדנואיד. באשר לאוזניים יש מקום לבדיקת שמיעה חוזרת אך בכל מקרה דרוש לשאוב את הנוזלים מהאוזניים מכייון שבדיקה טימפנומטרית הינה בדיקה אובייקטיבית שלא תלויה בשיתוף הפעולה של הילד והיא מראה נוזלים בשתי האוזניים
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחוי עור התוף לילד
    יעקב
    19/05/2010

    ילד בן 8, במהלך השנים האחרונות ניתוח להכנסה והוצאה והחלפה של צינוריות באוזניים.
    ניתוח אחרון לפני כשנה להוצאת צינורית שישבה כ-4 ולא יצאה והיה צורך בניתוח.
    כל הניתוחים בוצעו בחיפה במרכז רפואי בני-ציון(רוטשילד)שמיעה תקינה לאורך התקופה ובבדיקות אחרונות ירידה קלה מאוד רק בתדרים הגבוהים.
    בצינורית באוזן בא הוצאה הוצאה הצינורית לפני כשנה הכל נסגר.
    באוזן השניה יש נקב כבר 7 שנים שלא נסגר עד היום ובטח כבר לא יסגר.
    מאז אין דלקות או הפרשות והכל תקין כולל בדיקות שמיעה.
    באיזה גיל רצוי או נהוג לאחות את עור התוף בילד?
    איך זה נקרא הפעולה הזו?
    האם היא פעולה מסובכת?
    היכן בארץ ניתן למצוא את בית החולים או הרופא הטוב ביותר בתחום בעל הנסיון הטוב ביותר, אני מניח כי זו פעולה יותר קשה/מסובכת מניתוח החלפה/הוצאה צינורית, הלא כך?
    אודה לך על תשובה מלאה והפנייה לכתבה או אתר אם קיים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איחוי עור התוף לילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחוי של עור התף

    ד``ר יהושע דנינו
    20/05/2010

    שלום יעקב,
    ניתוח לסגירת חור בעור התוף הינו ניתוח המתבצע בכל בית חולים בו קיימת מחלקת א.א.ג ואין מומחיות מיוחדת לניתוח זה. בדרך כלל מקובל לבצע את הניתוח אחרי גיל 10-12 אך ילדים בעלי שיתוף פעולה גם מתחת לגיל זה ניתן לנתח בהצלחה. הניתוח נקרא מרינגופלסטי או טימפנופלסטי. דגת הסיבוך של הניתוח תלוייה בגודלו ובמיקומו של הנקב.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחוי עור התוף

    יעקב
    03/06/2012

    תודה רבה על התשובה,
    האם זה אבחנה זו יכולה לתת אינדיקציה לחומרה של הבעייה ולאופן וסוג הניתוח.

    אוזן שמאל – נקב יבש ברביע קדמי-עליון.פלק מירינגוסקלרוטי רחב.

    אוזן ימין – תופית שלמה, פלק מירינגוסקלרוטי אחורי, אוזן מאווררת.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחוי עור התוף - תגובה

    ד``ר יהושע דנינו
    05/06/2012

    שלום
    לא ניתן לקבוע חורה לפי נתונים ,אלה רק לפי הבדיקה הקלינית.
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקק שעווה באוזניים
    שי
    19/05/2010

    היי ביום שבת ברוב טיפשותי חיטטתי באוזני עם קיסמי אוזניים ואוזן ימין שלי נסתמה..
    כעבור יומיים הלכתי לרופא והוא אומר שיש לי פקק שעווה באוזן הוא נתן לי מרשם למי חמצן
    יש לי כמה שאלות ברשותך:

    1.כמה פעמים ביום צריך לשים טיפות חמצן באוזן?
    אני יודע שצריך לעשים 3 טיפות אבל אין לי מושג כמה פעמים ביום..

    2.שאני שם את הטיפות אני שומע מין בועות כאלה בתוך האוזן אבל ואחרי כמה זמן אני נוגע באוזן ויש הרבה לכלוך..
    השאלה שלי להשאיר את האוזן ככה? או לשטוף את האוזן במים?
    ואם לשטוף את האוזן במים כמה זמן אחרי ששמתי את הטיפות לשטוף אותה?

    3.אני כבר יומים עם המי חמצן תוך כמה זמן אני כבר ירגיש הקלה כי הקטע ששאני בקושי שומע משהו באוזן וזה כ"כ מעצבן..

    4.הרופא אומר שאם מי חמצן לא יעזרו אז ללכת לרופא א.א.ג לניקוי האוזן..
    הטיפול של ניקוי האוזן כואבת ?


    תודה ד"ר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פקק שעווה באוזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקק שעווה באוזניים

    ד``ר יהושע דנינו
    20/05/2010

    שלום שי,
    אף ששאלתך מיועדת לפורום א.א.ג מבוגרים, אענה לך.
    1. את מי החמצן נהוג לשים 2-3 פעמים ביום.
    2.צריך לנגב את האוזן אחרי כן רק עם אצבע עטופה במטפחת נייר ואסור לשטוף אותה במים.
    3. מרגישים הקלה ממספר ימים ועד שבוע אחר כך. זה אינדיבידואלי.
    4. ניקוי האוזן אינו כואב ומומלץ לבקר אצל מומחה א.א.ג במידה ומי החמצן לא עוזרים אחרי 5-7 ימים.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום