מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נוזלים באוזניים וירידה בשמיעהשירית09/07/2010
שלום,
ב15/3 עשיתי בדיקת שמיעה לביתי שהייתה אז בת שנה ושמונה חודשים והבדיקה העידה על ירידה בשמיעה היו כל מיני מספרים כמו: 50 -45 בתדרים הנמוכים ו35 בתדרים הגבוהיים. טימפונמטריה B
לפני כמה ימים עשיתי שוב בדיקת שמיעה ויצא 35 דציבל. וטימפונמטריה B
האם השיפור שחל הוא משמעותי או חסר משמעות ? קבעתי כמובן תור לרופא שיפענח את המשמעות של הבדיקה אבל אני מאוד מוטרדת.
יש לציין, ששמתי לב שלילדה אף פעם לא יוצאת הפרשה מהאוזן האם זה קשור באיזשהו אופן?
מה עוד אני יכולה לעשות על מנת לעזור לביתי?
אשמח אם תתיחחס לשלוש שאלותיי. תודה, שבת שלום ובשורות טובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בשמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי09/07/2010שירית שלום רב.
בגיל זה, ומאחר ואין שיתוף פעולה מלא בבדיקת השמיעה הערכים בשני המקרים מצביעים על ליקוי שמיעה, (קשה להסיק מסקנות מהפער בין הבדיקות), והטימפנומטריה מעידה על הגורם העיקרי לה - נוזלים באוזניים. מאחר והנוזלים נמצאים באוזן התיכונה, אין כל קשר להפרשות מהאוזן.
במצב ענינים זה אין בידייך או באפשרותך לשפר את המצב, וכדאי בהחלט להבדק ע"י רופא א.א.גרון שיחליט על מדיניות טיפולית, והרחבת הבירור.
איחולי בריאות שלמה, ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלטה לניתוח כפתוריםדנה08/07/2010
בני נולד בשבוע 34 בלידה יזומה עקב התקצרות צוואר רחם, בלידת ואקום.
מדובר על ילד סקרן, פיקח ונמרץ, ביישן מעט, מתקשר, מבין ה-כ-ל, מבצע פעולות, לאחרונה החל לומר הרבה מילים חדשות (עדיין לא מחבר משפטים, למעט "אבא, בוא"), הגננת מרוצה מהתפתחותו גם ברמה השפתית. התפתח מוטורית בדיוק לגילו (למרות שנולד פג).
עקב חרחורים בשינה ונזלת מרובה עלה חשד לשקד שלישי, ונשלחנו באוקטובר לבצע בדיקת שמיעה התנהגותית שתוצאותיה: " בתדרים גבוהים – 35 RT ו- 40 LT. בתדרים בינוניים – 45 דו"צ. בתדרים נמוכים 45 RT ו-55 LT ".
רופא א.א.ג. אמר שיש נוזלים באוזניים וניתן להמתין מעט עם החלטה לגבי ניתוח כפתורים, אבל כדאי להמשיך במעקב.
כחודש לאחר הבדיקה החלו הפסקות נשימה בשינה והומלץ ע"י רופא א.א.ג על הסרת שקד שלישי וכפתורים. החלטנו לוותר על ניתוח הכפתורים ולבצע רק הסרת שקד שלישי, בהמלצת רופאת הילדים, מתוך תקווה שהסרת השקד תאפשר את ייבוש הנוזלים (הילד היה כל הזמן מנוזל. ללא סיפור של דלקות אוזניים).
בינואר ביצענו ניתוח שקד שלישי.
באפריל ביצענו בדיקת שמיעה התנהגותית נוספת ברמב"ם (אציין שלאחר הבדיקה התברר שהיה לו גם פקק באוזן ימין), שתוצאותיה: "איחור לגירויים שמיעתיים בכל טווח התדרים. בשדה חופשי הגיב לקולות דיבור לעוצמה של כ-40db בימין כ- 25-30 בשמאל. BC נצפו תגובות ב-20db. בבדיקת תפקודי אוזן תיכונה תת לחץ דו"צ thympanometry (משהו לא ברור)".
הקלינאית המליצה לפנות לרופא שיבחן אפשרות לתת טיפול לייבוש הנוזלים ולבצע בדיקת שמיעה חוזרת והערכה התפתחותית כוללת.
רופא א.א.ג החליט שלא לתת סירופ לייבוש, אלא המליץ לבצע כפתורים ואמר שניתן להמתין עם ההחלטה לבצעה לכל המאוחר באוגוסט כך שאולי בקיץ יתייבשו הנוזלים.
נואשים, ביצענו טיפולים הומאופטיים לייבושם ובסופם ביצענו השבוע בדיקת ברה, בהמלצת הקלינאית מרמב"ם, שתוצאותיה מצורפות בקובץ.
הקלינאית מרמב"ם ממליצה לבצע בדיקת שמיעה והערכה התפתחותית כוללת אצלה על מנת לקבל החלטה בעניין.
כמה שאלות:
1. אנחנו מאוד מאוד מאוד לא רוצים לעבור ניתוח (הילד עבר השנה כבר 2 ניתוחים). האם ניתוח כפתורים הינו הכרחי במצב כזה או שניתן להמתין גם לאחר אוגוסט עם ההחלטה לבצע ניתוח ולערוך בדיקת שמיעה נוספת לראות אם יש שיפור?
2. האם במקרה הזה צריך/כדאי ללכת לבדיקת שמיעה נוספת והערכה כוללת כמו שהמליצה הקלינאית? (אנחנו שוקלים לפנות לייעוץ מומחה פרטי, וכדאי להגיע עם תוצאות מהקלינאית, במידה ונפנה אליה)
3. על מנת להבין איך התהליך "עובד", רציתי לשאול: הרי תוצאות הבדיקות אינן כוללות את ההתרשמות של קלינאית התקשורת מהתפתחות הילד חרף קיומו של ליקוי שמיעה – כיצד מחליט רופא א.א.ג על ביצוע ניתוח על סמך בדיקות השמיעה הללו בלבד?
4. קראתי שאם ליקוי השמיעה נמשך מעל 3 חודשים מחליטים על ניתוח. במידה וניכר שיפור כלשהו ברמת השמיעה (אפילו אם לא שיפור מלא) שנמשך מעל ל-3 חודשים, האם עדיין מחליטים על ניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה ניתוח ומתי.
ד``ר יצחק ענתבי08/07/2010דנה שלום רב.
מכל הנאמר במכתבך חסר נתון מאוד משמעותי, גיל הילד !!!
בהנחה שמדובר בילד בן 2-4 שנים, ולאחר ניתוח כריתת השקד השלישי (אינה יעילה להפסקות נשימה בשינה), נדמה לי שהחשש שלכם מניתוח מוביל אתכם ליותר ניתוחים, וזה לא לטובת הילד.
בדיקות השמיעה שבנך ביצע אכן מצריכות גם ניתוח כפתורים, אלא שבדיקת ה BERA, מעידה על ליקוי שמיעה הולכתי קל, בליקוי זה (ובעקבות כריתת השקד השלישי), ניתן להשתמש באירפופר,
הקיץ אינו מייבש את האוזניים, העונות החמות משפרות את מערכת הנשימה העליונה, ובעקיפין עוזרים לנוזלים שבאוזן התיכונה להתנכז באופן פיזיולוגי, המכשיר אירפופר יוכל לשפר עוד.
בדיקת ה BERA, שהינה להבנתי בדיקת השמיעה האחרונה, אינה מצביעה על בעיה חריפה בשמיעה, וכדאי לאור תוצאות הבדיקות הקודמות לחזור אחת למספר חדשים, על בדיקת השמיעה.
אין זה נכון שאם יש נוזלים באוזניים מעל ל 3 ח' יש לנתח, כי ההתייחסות הינה לחומרת השמיעה ולא למשך הזמן. יתרה מזאת, תאי האוזן התיכונה מפרישים כל הזמן נוזל שכאמור מיתנקז אל לוע-האף, (היכן שנימצא השקד השלישי), כלומר לכל אדם (ילד ומבוגר) יש כמות כזאת או אחרת של נוזלים לשנים, אשר אינם מפריעים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דנה09/07/2010ראשית, תודה על תשובתך המפורטת. בני בן שנתיים וחודש.
להלן המשך שאלותיי:
1. למה כוונתך מכל הנאמר במכתבך "נראה שהחשש שלכם מניתוח מוביל אתכם ליותר ניתוחים" (אגב, הניתוח הראשון שעבר השנה היה בקע מפשעתי)?
2. האם ניתן להשתמש באירפופר בגילו של בני ולמי ניתן לפנות כדי להשתמש במכשיר הזה?
3. אודה להתייחסותך לשאלה שכתבתי בנ"ל: על מנת להבין איך התהליך "עובד", רציתי לשאול: הרי תוצאות הבדיקות אינן כוללות את ההתרשמות של קלינאית התקשורת מהתפתחות הילד חרף קיומו של ליקוי שמיעה – כיצד מחליט רופא א.א.ג על ביצוע ניתוח על סמך בדיקות השמיעה הללו בלבד שאין בהן התייחסות להתפתחות הילד?
תודה מראש! הפורום נהדר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך,
ד``ר יצחק ענתבי09/07/2010דנה שלום רב.
תשובות לשאלותייך.
1. הכוונה היא שבהפסקות נשימה בשינה, כריתת השקד השלישי אינה יעילה, ועל-כן אם ההפסקות
תימשכנה יהיה מקום גם בכריתת שקדים. ואולי בחורף הקרוב תהיה גם החמרה בשמיעה, (שעל פי בדיקת ה BERA, אינה חמורה), אז יהיה צורך גם בניתוח כפתורים.
מאחר והתנהגות בנך מאוד חיונית, היה אולי כדאי להמתין עד לאחר השלמת בירור, זאת כדי להחליט אם לנתח, ואם כן, מה לנתח.
2. יודעי דבר טוענים שהגיל המומלץ לשימוש במכשיר זה הוא כ 3 שנים, כי בטיפול בו יש צורך בשיתוף פעולה, (ביצוע פעולת בליעה).
3. כמו שכתבתי בתשובתי מאתמול, לא מדובר ב"תהליך", ואין כלל ספק שבמשוואה של כן או לא לנתח, מחד יש את הנתונים הרפואיים, ומאידך מצב ההתפתחות האינטלקטואלית של הילד,
ואני מאמין ששיקולים אלו קרובים לליבו של כל רופא בבואו לפסוק על טיפול הבחירה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
דנה10/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקקים באוזנייםעינת08/07/2010
שלום,
בתי בת שנה ושלושה חודשים ויש לה פקקים באוזניים, הרופאה ילדים נתנה לה הפניה לרופא אף אוזן גרון להוצא הפקקים.
הרופא מבחינתו אמר לשים שמן פאראפין ושהוא לא חושב שצריך להעביר את הילדה טראומה של הוצאת הפקקים ולגרום לטראומה בין תינוק לרופא.
אנחנו שמים את השמן שדי מפריע לה,
מתי הפקקים יצאו? האם זה מפריע לה?
תודה מראשת
עינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה .
ד``ר יצחק ענתבי08/07/2010עינת שלום רב.
תפקיד שמן הפאראפין הוא לרכך את השעווה, ולנתקה מדופן תעלת השמע. לימים בודדים להכנה לפני הוצאת השעווה, בד"כ אין השמן ממיס או מסיר לחלוטין את הפקקים.
כדאי שהאוזן תהיה חופשית מפקקים, גם אם אין דלקת, כי אם זו תופיע לא ניתן יהיה לנקות את האוזניים, שתיכאבנה הרבה יותר, וה"טראומה" תהיה גדולה יותר.
מעבר לכך, פקקים המפונים מהאוזן משפרים משמעותית את השמיעה, ועל-כן כדאי להסירם.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח כפתוריםיעל08/07/2010
שלום,
בני יואב עבר ניתוח כפתורים ב13 ביוני.
לצערי הרב נכנסו לו מים לאוזן אחת לאחר שסיים להתרחץ בבריכה.
מהן הבעיות שעלולות לצוץ כתוצאה מכיסת מים לאוזן.
תודה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים לאוזן.
ד``ר יצחק ענתבי08/07/2010יעל שלום רב.
נושא הרטבת האוזניים לאחר ניתוח כפתורים, אינו מוסכם ע"י כל רופאי א.א.גרון, וישנן גם עבודות ואסכולות הטוענות שאין כל מניעה מהכנסת מים לאוזן מנותחת. לעומתם אחרים טוענים שיש להימנע באופן מוחלט ממים.
אינני יודע כמה זמן עבר מכניסת המים לאוזן, אך אם עברו מספר ימים ולא הופיעה דלקת, סביר שכניסת המים לאוזן לא גרמה או תגרום כל בעיה.
מאחר ואני שייך למבקשים להמנע ממים, אוכל להמליץ שמכאן ואילך תשמרו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יעל08/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי אזנייםאפרת07/07/2010
אח"צ טובים
בני עבר ניתוח באזניים-כפתורים לפני כשנה ועדיין סובל מכאבי תופת באזניים, דלקות ושעווה.
האם הניתוח לא אמור לשפר את המצב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי אזניים
ד``ר יצחק ענתבי07/07/2010אפרת שלום רב.
ככל הנראה מאחר והניתוח בוצע מלפני כשנה, הכפתורים באוזניים או שניפלטו, או שנסתמו, ואם יש כאב ו/או דלקות הכפתורים אינם מתפקדים יותר.
הניתוח כן אמור לעזור בנושא הדלקות, והשמיעה אך לא בנושא השעווה. בטוחני שאכן כך היה לאחר הניתוח, וברגע שהכפתורים הפסיו לתפקד (ניסתמו או נפלטו), הסימטומים יכולים לחזור.
מובן שיש לבדוק את מצב הכפתורים והאוזניים ע"י רופא א.א.גרון .
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך..שאלה נוספת בבקשה
אפרת07/07/2010כשאתה כותב שהסימפטומים יכולים לחזור, אתה מתכוון רק עד לרגע שבו יסירו את הכפתורים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת שלא ניגמרתמיטל07/07/2010
שלום, בני בן שלוש ושלושה חודשים , יש לו נזלת מימית כבר יותר מחודש , אך ללא שיעול ללא ליחה וללא חום , בלילות הוא ישן טוב לא נוחר ונושם רק מהאף, האם אני צריכה לבדוק מדוע הנזלת לא עוברת , אציין שהיא לא נזלת שמציקה כל שניה אלא כל כמה שעות או ישנם ימים שיש לו כל חצי שעה צורך בניגוב, הפחידו אותי מפוליפים באף, האם יכול להיות ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת ופוליפים.
ד``ר יצחק ענתבי07/07/2010מיטל שלום רב.
מאחר ושנתו של בנך שקטה ורגועה, הסבירות שיש פוליפים היא קטנה ביותר. כדי לבדוק את הגורמים לנזלת המימית כדאי להבדק ע"י רופא א.א.גרון, רופא אלרגולוג, ובמקרים נדירים גם ע"י נוירולוג.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפתורים?מיכלוש07/07/2010
בני בן חמש וקצת. אינו סובל מדלקות אוזניים כלל אך בשל ירידה בשמיעה היינו במעקב . יש לו נוזלים באוזניים שאינם מתייבשים. בבדיקת שמיעה האחרונה לפני שנה התוצאות היו 15 DB באוזן אחת ו 25DB באוזן שנייה. הרופאה אמרה להמשיך במעקב אך לא המליצה על כפתורים. עכשיו שוב יש החמרה בירידה בשמיעה ואני מניחה כי הרופאה שוב תפנה לבדיקת שמיעה. רציתי לדעת מהן תוצאות השמיעה שבהן חד משמעית הולכים לכפתורים כלומר כמה DB שמיעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כפתורים, מתי?
ד``ר יצחק ענתבי07/07/2010מיכלוש שלום רב.
מדובר בילד בגיל יחסית מבוגר ומצב שמיעה לקוי זמני גם של 35-30 ד.ב. אינו מחייב ניתוח, וההדגש הוא על הזמניות !!!
מכאן מובן שאין הנחיה שיכולה להיות חד משמעית, ביגלל מישתנים נוספים שחייבים להילקח בחשבון.
האחד: מה מצב השקד השלישי, האחר: מה משך וחומרת ליקוי השמיעה, מישתנה שלישי: האם הילד יודע לקנח את האף? כי פעולה זו ובעקבותיה הפימפום יכולים לעזור לנוזלים להתנקז מהאוזן התיכונה.
בהנח השקד השלישי אינו מוגדל, והבן אינו מצליח לקנח את אפו, ניתן לשקול טיפול באירפופר.
רק אם כל אלו, לא יעזרו וליקוי השמיעה יהיה ממושך אז יהיה מקום לשקול ניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישי מוגדלדנה06/07/2010
שלום
בבדיקת רופא ילדים שגרתית נתגלה לביתי בת 4.3 שקד שלישי מוגדל .
ערכנו צילום ובהמלצת רופא אאג הוא המליץ לניתוח .אין לה שום בעיות של נשימה או דלקות גרון .הנשימה בלילה מעט כבדה , אבל לא נשמעות נחירות .האם הכרחי לנתח ? אם היא חיה עם זה בשלום ?
תודב רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי מוגדל
ד``ר יהושע דנינו06/07/2010שלום דנה,
הנשימה המעט כבדה בלילה מעידה על הפרעה במעבר האוויר וברור שאם הגיע החורף בהמשך ההחמרה תהיה בולטת יותר כאשר יהיו מעט הפרשות או התקררויות. למרות שנראה לפי התיאור שאין הפרעה רצינית כעת, עצם העובדה שמומחה א.א.ג המליץ על ניתוח לאחר שראה את הצילום מעידה שההפרעה במעבר האוויר היא משמעותית ויכולה לגרום לדפורמציות במהלך הגדילה של הילד. לכן המטרה של הניתוח היא למנוע סיבוכים הנגרמים כתוצאה מהפרעה ממושכת במעבר האוויר דרך האף בזמן גדילת עצמות הפנים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח מסטוידקומי לילדשי ר05/07/2010
בני בן 4 שנים אמור לעבור ניתוח מסטואידקומייה עקב כולסטאטומה נרחבת. מיהו הרופא או הרופאים המתאימים ביותר והמנוסים ביותר לביצוע הניתוח? במידה ויהיה צורך לבצבע ניתוח רדיקאלי ,האם מומלץ לדעתכם לעשות גם אובליטרצייה . מהן ההשלכות לעתיד עקב אובליטרצייה?
תודה , שי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח מסטוידקומי לילד
ד``ר יהושע דנינו06/07/2010שלום שיר,
ניתוח כזה מבוצע באופן רוטיני בכל אחד מבתי החולים הגדולים בארץ.
כמובן שכל רופא שמנתח ניתוח כזה הינו מומחה בתחום הניתוחים. הדרך לבחור רופא מומחה היא לבקר באתרי בתי החולים השונים ולעיין במידע שהם מדווחים על המומחים השונים שלהם.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר ניתוח אוזנייםגליה05/07/2010
בני בן 6 עבר ניתוח שני לכפתורים באוזניו בגלל עודף נוזלים, הילד אף סובל יותר לאחר הניתוח, ממרר בבכי ואומר שזה לא מפסיק הכאב, אני אף מרגישה חום ואדמומיות כשאני נוגעת באוזנין, הרופאים אומרים שזה שום דבר, אבל ילד לא סתם יתלונן על כאבים אדירים ויהיה חסר מנוחה, אנא עזור לי לעזור לילד, מה עושים? לאן הולכים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר ניתוח אוזניים
ד``ר יהושע דנינו06/07/2010שלום גליה,
חום ואדמומיות במגע של האוזן אינו קשור לכפתורים הנמצאים באוזן התיכונה. ניתוח הכפתורים נחשב לתקין במידה ואין הפרשה מהאוזניים ובתיאורך לא מתוארת הפרשה כזו.
כאבים באוזניים יכולים לנבוע ממקורות שונים, לאו דווקא מהאוזן עצמה. לכן יש לחפש את מקור הכאבים ולטפל במקור. אני ממליץ לפנות למומחה א.א.ג שבמידת הצורך יפנה אותך לייעוץ נוסף.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילומי רנטגן באוזניים
גליה08/07/2010תודה רבה על תשובתך, רציתי לשאול שאלה נוספת, האם אפשרי לעשות צילום יותר מעמיק של האוזניים, על מנת לשלול במאה אחוז שאין בעיה יותר עמוקה ופנימית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהן ההשלכות של ניתוח הסרת השקדיםענבל05/07/2010
שלום,
אשמח לדעת גם מהן השלכות של ניתוח כזה מבחינה חיסונית? והאם באמת לאחר שמורידים את השקדים אין יותר דלקות? האם דלקת גרון ללא נוכחות השקדים מסוכנת יותר ומצריכה אישפוז בכל פעם?
תודה
ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלכות.
ד``ר יצחק ענתבי06/07/2010ענבל שלום רב,
על ההשלכות החיסוניות כתבתי במענה לשאלתך הקודמת, ולגבי ההתאוששות והסימנים לאחר הניתוח, תולי לקרוא בתשובתי לרני מלפני מספר דקות. לשאלה הספציפיצ על דלקות ללא נוכחות שקדים, אין כל סכנה, ולא צריך אישפוזים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת שקדיםענבל05/07/2010
בני סובל מזה שנים רבות מדלקות גרון חוזרות ונשנות השנה הוא היה בבית מדי חודש לאורך כל שנת הלימודים. בבדיקות דם שנעשו לו נמצאה רמה גבוהה מאוד של antistreptolysino ,פי חמש מהנורמה,נאמר לי שרמה גבוה של חומר זה בדם עלולה לגרום לבעיות בלב. האם ניתוח במצב כזה הוא החרחי? האם הסרת השקדים תוריד את רמת ה-antistrepto בדם? אשמח לתשובה מהירה:)
ענבל-אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח והשלכותיו.
ד``ר יצחק ענתבי06/07/2010ענבל שלום רב.
על-פי תיאורך הניתוח הינו מחוייב המציאות, כי במצב הזה של דלקות אחת לחודש, עם כל ההשלכות שבדבר, מחייבים לשים על כף המאזניים את הבעד והנגד לניתוח הזה, ועל-אף סיבוכים אפשריים, ההחלטה על ניתוח - נכונה !
במצב שלאחר הניתוח אין ספק שרמת האנטיסטרפטוליזין תרד, ודלקות הגרון ייפסקו כמעט לחלוטין.
המערכת החיסונית בעיקבות הניתוח לא ניפגעת בצורה משמעותית .
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ענבל06/07/2010המון תודה על היעוץ, עזרת לי מאוד
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה המגבלות של ילד קטן לאחררני05/07/2010
ניתוח שקדים והשקד השלישי וכמה ימים זה לוקח....תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנהגות לאחר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי06/07/2010רני שלום רב.
אנסה לסכם במספר מילים מה שכל מחלקה או מנתח אמור להסביר להורים לפני ולאחר הניתוח.
בראש וראשונה כאב, יש לתת טיפול נגד הכאב, ואפשר כל כ 5 שעות, ולהשתדל לתת תזונה עשירה, רכה, וקרה, ל2-4 ימים, שתיה (חשוב מאוד לדרבן לשתות), ללא גאזים. מחסור בשתיה עלול להביא להתייבשות.
השגחה בלילה בחדר ההורים ל 3 ימים ראשונים לאחר הניתוח.
בכל חשד לדימום, נזלות או רוק עם כתמי דם, יש להבדק במהירות האפשרית.
פעילות גופנית או מאמץ פיזי להמנע משך כשבוע.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רונן06/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש באיירפופרקובי04/07/2010
שלום לרופאים הנכבדים
רצוני לשאול על המלצתכם לגבי ניתוח כפתורים לעומת שימוש באירפופר.
בני בן שלוש עם ירידה בשמיעה ומועמד לניתוח של פוליפים, שקדים וכפתורים (עקב ירידה בשמיעה ושקיעה של עור התוף באוזן אחת).
הניתוח מיועד לעוד כשבוע והובא לידיעתנו הנושא של איירפופר.
השאלה הינה האם לבצע גם את ניתוח הכפתורים?
תודה מראש
קובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש באיירפופר
ד``ר יהושע דנינו04/07/2010שלום קובי,
שימוש באיירפופר אינו בא להחליף את ניתוח הכפתורים בכל מקרה.
את השימוש באיירפופר יש לשקול רק לפי המלצת רופא מומחה א.א.ג, שכן צריכה להיות החלטה האם הילד מתאים לעשות שימוש באיירפופר ובדרך כלל כאשר ילד כבר מועמד לניתוח של שקדים מקובל לטפל בנוזלים באוזניים בצורה כירורגית שנותנת הצלחה באחוז גבוה בהרבה מאשר הצלחת השימוש באיירפופר.
במידה ולא נהגים כך יש סיכון ששימוש באיירפופר לא יפתור את הבעיה ואז הילד יצטרך לעבור ניתוח נוסף.
לכן אני ממליץ להיוועץ עם מומחה א.א.ג בשאלה ספציפית על השימוש באיירפופר.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיירפופר - מכתב המלצה
דוד05/07/2010מכשיר האיירפופר (Earpopper)
מכשיר האיירפופר מוכר לי משימוש בשנים האחרונות, הן במטופלים רבים והן באופן אישי.
מדובר במכשיר נוח וקל לשימוש, שאינו פולשני, ומתאים לטיפול בילדים ומבוגרים.
הטיפול עשוי להועיל למטופלים רבים הסובלים מבעיות איוורור של האוזן התיכונה אשר
גורמות לשקיעה של עור התוף, הצטברות נוזלים, ירידה הולכתית בשמיעה ואף דלקות חוזרות.
נתקלתי במקרים רבים בהם טיפול באיירפופר חסך מהמטופל ניתוח כפתורים (צינוריות איוורור).
אני ממליץ לרופאי אף אוזן גרון להכיר את המכשיר ודרך השימוש בו, ולהוסיף אותו ככלי נוסף לארסנל הטיפולים המצוי בידיהם.
בברכה,
ד"ר זהר יואכים
מומחה באף אוזן וגרון
.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת שקדים+שקד שלישיויקי רומי03/07/2010
בני בן 7+9חודשים סובל משקדים מוגדלים מגיל צעיר שגורמים לו לנחירות נזלת מוגברת גם בזמן הדיבור יש הפרעה (כאילו הוא מדבר מהאף ) .הוא סובל גם מהפרעת קשב וריכוז,לכן רופא א.א.ג המליץ על ניתוח לכריתת השקדים +שקד שלישי רציתי לדעת אם יש סיכון בניתוח בגיל כזה ?והאם יווצר מצב של דלקות גרון וכשאין שקדים זה יצור מצב של חדירת חיידקים ללוע?תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי03/07/2010ויקי שלום רב.
אם הסיבות שמנית (נזלות ונחירות), הן העילה לניתוח שקדים, לדעתי הניתוח יהיה מיותר !!!
אין לשקדים כמעט כל השפעה על תלונות הנחירה והנזלת. לעומת זאת לשקד השלישי כן יש השפעה .
ביחס לשאלתך לגבי המערכת החיסונית, אין כל בעיה רצינית, במערכת זו, כאשר הניתוח מבוצע
בגיל רך יותר, ועל-אחת כמה וכמה, בגיל בנך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
(1).jpg)