מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח כפתורים לבן שנה ושמונהאורלי11/08/2010
שלום,
אני מניחה שכבר עניתם על שאלות ברוח דומה, אך לא הצלחתי למצוא שאלה דומה.
יש לי תאומים בני שנה ושמונה, (בן ובת), ורק לפני מספר חודשים זוהתה דלקת אוזניים, שכנראה היתה כבר כמה חודשים.
אצל הבת הדלקת חלפה לאחר קורס יחיד של צפורל (אחרי מוקסיויט שלא עזר, כנראה), אך אצל הבן הדלקת לא חלפה לגמרי - כנראה בגלל העיכוב בטיפול, ניסינו אנטיביוטיקה מניעתית אך תוך שבועיים הדלקת החמירה והוא קיבל קורס נוסף של צפקלור (צפורל?).
הסיבה לעיכוב באבחנה היתה קושי אמיתי לבדוק אותו, רופאת הילדים לא הפנתה אותנו לאא"ג וגם לא הציעה זאת כאפשרות נוספת, לא היו סימפטומים ספציפיים. הילד היה די שקט, אך קצת חסר תאבון, קצת הפרעות שינה (שלפני כן לא היו), וקצת חומים נמוכים שבאו וחלפו. ללא "משיכות אוזניים", צינונים או חומים גבוהים ועקשנים.
את הדלקת זיהה רופא אא"ג, וכעת הוא ממליץ על ניתוח כפתורים. כזכור, כל הסיפור כולו אובחן רק לאחרונה (חצי שנה, מקסימום).
השאלה שלי היא האם באמת לאור סיפור רקע "דל" כל כך, אין אופציות נוספות?
אני מוכנה לניתוח. אני רק מרגישה שאני לא מכירה מספיק חלופות נוספות בשביל לבצע כזו החלטה, ורמת הסיכון שהוא דיבר עליה (1-2% לסיבוכים כמו חור קבוע בעור התוף, זיהום מקומי ודחית הכפתור) קצת גבוהה לטעמי, בשביל ללכת לניתוח בלי לברר קודם.
כמובן שיש גם דיעות משפחתיות וסביבתיות, אבל אני מעדיפה להתייעץ עם אנשי מקצוע, ולא רק "לחברים שלי היה" או משהו בסגנון.
תודה על ההתייחסות וסליחה על האורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קצרה ששכחתי -
אורלי11/08/2010אין בעיות דיבור, שמיעה, יריקות, חניקות או כל דבר אחר. בבדיקת השמיעה בטיפת חלב (אז בגיל חצי שנה) - עבר את הבדיקה מעולה.
מדובר בסה"כ בכאבים (כנראה) וחוסר נוחות של הילד, שגוררים אחרים תופעות נוספות (עצבנות קצת, חוסר תיאבון קצת..).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקות אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי11/08/2010אורלי שלום רב.
אני בהחלט מסכים עם הסיפא של מכתבך שאכן מדובר בסימפטומים "דלים" ואיני בטוח, לצערי, שהפתרון שהוצע לך ע"י הרופא המקצועי -לניתוח (רק לאחר בדיקה אחת ואולי שתיים) - הוא הפתרון המתאים.
אני מכבד את מוכנותך לניתוח, אלא שמעבר לפעולה ולהרדמה יהיו (או יכולות להיות) השלכות אחרות. (מיגבלת הרטבה, סיבוכים וכו' ).
אינני מכיר את המערכת הרפואית אליה אתם שייכים, אין זה מתפקיד רופא הילדים להפנות אל רופא א.א.גרון, ולדעתי כדאי בבעיות ספציפיות לפנות אל הרופא המומחה, ולא להשתהות חדשים עם דלקות, (לפי מכתבך אני מטיל בספק גם באבחנה של דלקת ממושכת).
חובה -גם מדיקו לגאלית- לפני ההחלטה על ניתוח לבצע בדיקות שמיעה , ולבדוק את גודלו של השקד השלישי, ללא שני אלה התועלת בניתוח תהיה מיזערית.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאילו אופציות נוספות קיימות?
אורלי11/08/2010למרות קורס שלישי של צפורל, הדלקת לא חלפה.
הסימפטומים עדיין קלים (קצת חוסר שקט, חוסר תאבון וסימני אי נוחות וכאב באוזניים), ואני לא כל כך יודעת לאן להמשיך מכאן.
האם יש לך המלצה אחרת?
רעיון למי ולאן כדאי לפנות עכשיו, לפני שהולכים על ניתוח?
האם מהידוע לך, לרפואה המשלימה יש פתרונות יעילים?
אנחנו שייכים למכבי, איזור ירושלים, אבל אני מוכנה להגיע רחוק, אם צריך...
תודה על התשובות!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופציות.
ד``ר יצחק ענתבי12/08/2010אורלי שלום רב.
מאחר ובתשובתי העלתי ספק רב לגבי האבחנה והטיפול, המלצתי לבדוק שוב את אמיתות האבחנה, ואת הצורך בטיפול האנטיביוטי, עד אז, לא אוכל להציע לך אופציות חלופיות לניתוח .
אני מניח שבין הרופאים הרבים בירושליים תמצאי את המתאים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת בנושא -
אורלי13/08/2010קראתי שוב את מה שכתבתי, והבנתי שממש לא הסברתי את עצמי.
אין ספק שהילד עם דלקות חוזרות. לקח לנו זמן לעלות על זה כי הסימפטומים הראשוניים היו דלים כל כך, אבל כיום אין ספק שזה דלקות אוזניים. הוא מושך את האוזן, האוזן רגישה למגע ובאופן כללי הוא ברור יותר בתגובותיו (בכל זאת, גדל קצת ומבין יותר).
אשמח לתשובות נוספות, לגבי אופציות טיפוליות כי הילד סובל. כרגע הוא מסרב לקחת היסטדקס בגלל הטעם, וברור שהכאבים מחמירים (גמר קורס AB לפני מספר ימים).
בנוסף שמעתי על אפשרות של כפתורים חד כיווניים - אשמח לקבל על זה אינפורמציה או הפניה למקורות מתאים.
תודה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתגובה בבקשה.. הילד סובל...
אורלי15/08/2010אני מחפשת במקביל עוד חוות דעת, אבל אשמח לשמוע עוד רעיונות, לאור השלילה של ניתוח כפתורים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכום מעשה.
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2010אורלי שלום רב.
אסכם את התיכתובת שלנו במספר הנחיות בסיסיות.ישנם 2 הנחיות עיקריות לניתוח כפתורים.
1, במצב של דלקות אוזניים חוזרות, כאשר טיפול אנטיביוטי (גם ממושך), אינו מספיק יעיל בהפסקת שרשרת בדלקות.
2, במצב בו יש ליקוי שמיעה משמעותי, ועקב כך יכולות להיות תופעות לוואי .
בכל אחד משני המקרים האלו יש חובה לבדוק גם את השקד השלישי והשפעתו על הדלקות או על ליקוי השמיעה.
בהצלחה בטיפול אותו תבחרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזניים ואדנואידים מוגדליםשירה10/08/2010
שלום רב,
לבן שלי בן 2.5 יש נוזלים באוזן תיכונה.בצילום רנטגן נמצא כי יש תפיחות ברקמות רכות (האחוריות) של הנזופרינקס והיצרות תעלת אויר, אדנואידים מוגדלים.
אנחנו אמורים לטוס בעוד שבועיים האם הילד עשוי לסבול בטיסה.
אשמח לקבל תשובה מהירה (הרופא שלו בחופש) ועלינו להחליט אם לבטל את הטיסה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה ונוזל באוזן.
ד``ר יצחק ענתבי11/08/2010שירה שלום רב.
התפקוד של החצוצרה המקשרת בין לוע האף והאוזן התיכונה, מאפשר את ניקוז הנוזלים מהאוזן או לפחות חלק מהם. מובן מאליו שלשקד השלישי יש חלק ניכר בפעילות החצוצרה.
ילדים רבים "סובלים" מנוזלים באוזניים, ואין הדבר משפיע על נוחות טיסתם, אי לכך אין מניעה מהטיסה, וליתר ביטחון ניתן להשתמש לפני ההמראה והנחיתה בטיפות - אף לילדים.
טיסה נעימה, ובריאות מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה על התשובה
שירה11/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חנק בזמן האכלהסיגל09/08/2010
שלום רב,
בתי בת שלושה חודשים.בזמן האכלה, (היא אוכלת מטרנה),היא נחנקת כמעט כל ארוחה,הדבר מתבטא בשייעול.
זה התחיל כמעט מהלידה.רופא ילדים אמר שזה לא אמור להיות ובינתיים יש צורך רק במעקב.
בטיפת חלב האחות המליצה לי לעשות הפסקות מרובות בזמן האכלה,היא אמרה שיתכן שהילדה מתעייפת מהר מדי ולכן לא מספיקה לבלוע.
אני עושה הפסקות בערך כל דקה,בהחלט יש שיפור מהבחינה שהיא לא נחנקת עם יותר מדי אוכל בפה.
השיעול קורה בערך באמצע האכלה או לקראת הסוף.יש לציין שבמהלך האכלה והשינה האף שלה סתום והיא נושמת בכבדות. בנוסף היא גם מזיעה בזמן האכלה.
אני דואגת ולא יודעת איך לעזור לה,ביחוד כאשר בעוד כמה חודשים נעבור לאוכל מוצק .
אם תוכל להמליץ מה אפשר לעשות,ממה הבעיה יכולה לנבוע,למי לפנות.
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול וחנק באכילה.
ד``ר יצחק ענתבי09/08/2010סיגל שלום רב.
הפיתרון של האכלה איטית אשר ניתן לך, מהווה מענה ראשוני להפרעה בבליעה של בתך. והעובדה שבתחילת האכילה אין כל הפרעה מביאה להנחה שפעולות הבליעה הו מבחינת הקצב, והכמות הינם איטיים מהרגיל.
יחד עם זאת כדאי לבדוק אנדוסקופית, תחילה ע"י א.א.גרון את המערכת העליונה, ואם יהיה צורך, היא תופנה גם לבדיקת גסטרואנטרולוג.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה+בעיות אוזנייםמשה08/08/2010
ילד בן 10 עם נקב באוזן אחת ובשניה הכל תקין.
שאלות:
1.איך מתמודדים עם הלחץ בעור התוף בהמראה/נחיתה?רעיון או המלצה אשמח לקבל.
2.טיפות אוזניים מסוג אוטידין, האם מותר לשים באוזן שבה יש נקב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה ולחצים באוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי09/08/2010משה שלום רב.
אתייחס להפרעה בשינויי הלחצים באוזן שבה אין נקב.
בגיל זה בשעת ההמראה ובעיקר הנחיתה ניתן לבצע פעולות "פיזיולוגיות -מאומצות" של בליעה, פיהוק, קינוח האף, ופימפום, כדי לאזן את הלחץ האטמוספרי עם זה של האוזן התיכונה.
לגבי האוזן עם הנקב, אין כל חשש שאוויר "יכלא" בה שהרי היא פתוחה, ולכן באוזן זו לא אמורים להיות כלל בעיות.
טיסה נעימה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזניים חוזרות ונישנותליאת07/08/2010
שלום,
בני בן שנה וסובל מדלקות אוזניים חוזרות מגיל 3 חודשים, מאז ועד היום הוא מטופל באנטיביוטיקה (מוקסיפן או אוגמנטין).
אני לא רגועה מסוג טיפול זה.
מה האלטרנטיבות שלי לטיפול יעיל יותר?
תודה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות חוזרות.
ד``ר יצחק ענתבי09/08/2010ליאת שלום רב.
כדאי לבדוק בעזרת מומחה א.א.גרון את הסיבה לתהליך הדלקתי באוזני בנך, הסיבות לכך יכולות להיות - בגיל זה, גודש בריריות בדרכי הנשימה העליונות, הפרעות אלרגיות, הידבקויות, והפרעה במערכת החיסונית, הטיפול האנטביוטי אמור רק לסייע לסבל עקב הדלקות.
איני מוציא מכלל אפשרות טיפול אנטיביוטי ממושך, וטיפול מסייע אחר בעיקר להורדת הגודש
בדרכי הנשימה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת שקדים חלקישרון06/08/2010
דר' ענתבי שלום רב,
ביתי בת ה3 אמורה לעבור ניתוח להסרת השקדים בשל דום נשימה בחומרה קשה במהלך השינה.
אתמול היינו בבדיקה אצל הרופא אשר המליץ לנו על ניתוח להסרה של חלק מהשקדים, הוא ממליץ על כך והסביר שהיתרונות שלו הם פחות סיכונים לדימומים, והחלמה יותר קלה.
כמו כן הסביר שחסרונותיו הם שהשקדים עלולים לצמוח מחדש (אך הסיכויים לא גבוהים)
אני מאוד התרשמתי מההסברים שלו בעיקר בגלל שההחלמה הרבה יותר קלה , אבל אני קצת לחוצה מכיוון שאת הניתוח בשיטה הזו מבצעים בארץ רק שנה וחצי.
האם אתה גם מבצע את הניתוח בשיטה הזו?
ומהי דעתך המקצועית לניתוח מסוג זה?
האם כדאי להסיר רק חלק מהשקדים או את הכל?
אשמח מאוד לתשובתך המקצועית
תודה רבה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתה חלקית של השקדים.
ד``ר יצחק ענתבי06/08/2010שרון שלום רב.
כמו שהוסבר לך, השיטה בה "מצמקים" את השקדים (ולא כורתים חלק מהם), קיימת ומוכרת, אלא שאין די מספיק ניסיון, ידע, ומעקב לאורך שנים על תוצאות סוג זה של ניתוח.
לאור זאת לא אוכל להמליץ על ניתוח זה, ויהיה כדאי - לדעתי - להסיר את כל רקמת השקד.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטה בצווארמורנה04/08/2010
היום שמתי לב שלבני (בן כמעט 5 חודשים) ישנה בליטה מצד שמאל של הצוואר באמצע . כמובן שהזמנתי טור לרופא אך עד אז אני בלחץ נוראי!!! הבליטה במישוש לא מורגשת כבלוטה נפוחה (האם יש בלוטות בצידי הצוואר באמצע, לא מאחורי האוזניים?) , לא נראה שכואבת ובמרקם שיותר מזכיר מעין סחוס תת עורי. אני מבינה שללא בדיקה קשה להגיד, אבל אולי בכל זאת תוכלו להבהיר לי מה זה יכול להיות?? האם לפי התיאור זו יכולה להיות בלוטה או משהו אחר? אודה מאוד על תגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטה בצוואר
ד``ר יהושע דנינו04/08/2010שלום מורנה,
לילדים ישנו בלוטות רבות בצוואר וחלקן יכולות להיות נפוחות יותר או פחות. נפיחות הבלוטות נגרמת כתוצאה מזיהום במערכת ראש-צוואר המתנקז לבלוטה וגורם לגדילתה. הזיהום השכיח הוא זיהום וויראלי הגורם בדרך כלל גם לנזלת. לכן מומלץ לפנות לרופא א.א.ג מומחה על מנת שיבדוק את מערכת א.א.ג לחפש מקור אפשרי לבלוטה הנפוחה. הרופא ודאי ימליץ בהתאם לבדיקה על המשך בירור או טיפול.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבני בן השלוש מדי פעם יורד דם מהאףרונן04/08/2010
ממה זה יכול לבוא לו ומה הטיפול המומלץ...תודה מקרב לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם מהאף
ד``ר יהושע דנינו04/08/2010שלום רונן,
דימום מהאף בגיל של בינך יכול להיות קשור ליובש של הריריות באף או קשור לנימי דם בולטים בקדמת המחיצה הנוטים להפצע מסיבות שונות ולגרום לדימום.
כמובן שיכולות להיות סיבות רבות אחרות שאינן שכיחות.
הטיפול ראשוני נועד למנוע את הדימום והוא כולל משחות שנועדו לציפוי הרירית ומכווצות את כלי הדם של מחיצת האף.
במידה ובכל זאת יש דימום יש לעצור את הדימום על ידי הפעלת לחץ מקומי על האף במשך 4-5 דקות ברציפות.
במידה ולמרות הכל הדימום לא נפסק יש לגשת עם הילד לחדר מיון.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.האם יש טיפול מונע לזה והאם יש
רונן05/08/2010לגשת עם זה לרופאת הילדים שלו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאיזה רופא לגשת.
ד``ר יהושע דנינו06/08/2010רונן שלום,
המשחה המקומית למחיצת האף אמורה לשמש כטיפול מונע.
מומלץ לגשת למומחה א.א.ג
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנוידים מוגדליםאמירה03/08/2010
שלום,
לאחרונה שמתי לב שבני בן 1.9 שנה נושם מעט בפה פעור, בזמן הנשימה נשמעים חירחורים, עקב כך, רופאת הילדים הפנתה אותי לצילום מערת האף. תוצאות צילום נזופרינקס- "מלאות של הנ"ל, כנראה בגלל אדנוידים מוגדלים".
להבחנתי הילד שומע טוב , מבין הכל ומגיב, התחיל לדבר מילים בודדות.
מהו הטיפול הממולץ בממצאים הנ"ל.
תודה מראש,
אמירה כהן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנואידים.
ד``ר יצחק ענתבי03/08/2010אמירה שלום רב.
תשובת צילום הרנטגן של השקד השלישי אינה מאפשרת קביעה על גודלו, ועל חלקו בהפרעה בנשימה החופשית, דרך האף, של בנך.
העובדה שההפרעות שציינת הופיעו רק לאחרונה, יכולות לנבוע גם מסיבות נוספות.
לא תמיד גודלו של השקד השלישי משפיע על ניקוז הנוזלים מהאוזן התיכונה, ועל-כן יכול להיות שמצב השמיעה של בנך תקין, וכך גם התפתחות השפה. (דרך-אגב, להתחיל לדבר מילים בודדות בגיל זה, זה מעט מאוחר).
חשוב מאוד להבדק ע"י מומחה א.א.גרון להחלטה על הרחבת הבירור, (כולל אולי בדיקת שמיעה) וקביעת דרך טיפולית, תרופתית, או כירורגית
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת שקדים - די דחוף!!!עינת29/07/2010
ילדתי בת 6 וחצי, במהלך השנה האחרונה וגם לפני היא חולה המון עם דלקת בגרון. 3 פעמים השנה היה לה חיידק והשאר לא, הגענון למצב שהיא חלתה כמעט כל חודש, רופא הילדים טען שאולי יש לה גם פאפא, בהתייעצות ען מומחה אף אוזן גרון המליצו לי על ניתוח להסרת שקדים, אני די חוששת האם כדאיל לבצע את הניתוח, עליי לציין שהיא היתה חולה המון במהלך התקופה, אשמח לתגובה מהירה הניתוח אמור להתבצע בקרוב,תודה עינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן או לא לניתוח שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי30/07/2010עינת שלום רב.
אם אכן מדובר ב Pfapa, ולכך יש מספר סימנים קליניים: אפטות בחלל הפה והלוע, חום, מישטחים סטריליים (לרוב), ספירת דם רגילה (לרוב), נפיחות צווארית, ובחלק לא קטן מהמקרים גם כאבי פרקים, ההמלצות לכריתת השקדים מדברות על הצלחה במיגור המחלה ב 70-80%, מהמקרים.
מאידך אם מדובר בדלקות שקדים ולא פפאפא, ההצלחה הכירורגית במניעת הישנות גבוהה הרבה יותר.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשרי לימפהרחל29/07/2010
שלום רב,
לפני כ-3 שבועות פנינו למרפאה משום שחשתי בבליטה בצואר של בני. בבדיקה נמצא כי הגרון אדום ובמשטח גרון נמצא החיידק סטרפטוקוקס (שנמצא כמעט בכל משטח גרון). הרופאה אמרה כי הבליטה היא קשר למפה תגובתי. בני טופל באנטיביוטיקה (ולצערי לא סיימנו את כל הכמות) אך עדיין קשר הלימפה גדול כשהיה . האם כך זה צריך להיות? לא אמורה להיות נסיגה בעקבות האנטיביטיקה? אשמח לתשובה. אני מודאגת מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קישרית לימפה.
ד``ר יצחק ענתבי30/07/2010אמא מודאגת שלום.
בהנחה שהבליטה הלימפתית היא אכן תגובתית, יש להמתין שבועות מספר עד לנסיגתה המוחלטת,
ולפעמים גם שבועות רבים. (גם לאחר סיום הטיפול האנטיביוטי).
ניתן לוודא שאכן מדובר בבלוטת לימפה תגובתית ע"י בדיקת אולטרסאונד.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי סימטריות בפנים-נפיחות צד שמאלאודליה28/07/2010
לפני שנה אושפזתי עם בתי בת ה7 בעקבות נפיחות בצד שמאל של הפנים, בצילום של מערות הפנים נראה הצללה באזור השמאלי, הנפיחות לא היתה מלוות בכאבים גם כאשר נגעו לה בפנים. שוחררנו עם אבחנה של דלקת במערות הפנים, וקיבלנו טיפול אנטיביוטי. במהלך כל השנה לי היה נראה תמיד כי עדיין יש חוסר סימטריות כשהצד שמאלי נפוח יותר. היום התעוררה הילדה עם נפיחות שוב באותו הצד, כאשר לקחנו לקופח הנפיחות כבר כמעט עברה, הרופא איבחן כי יש לה אפטה, אך אין לה כאבים וממה שקראתי הפצע מלווה בכאבים ובקשיי אכילה. הילדה לא מגלה את התסמינים האלו. השאלה שלי: האם פצע אפטה יכול להוביל לנפיחות? האם מחייב שילווה בכאבים? מהי ההמלצה להמשך אם עדיין רואים אי סימטריות בפנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר סימטריה.
ד``ר יצחק ענתבי28/07/2010אודליה שלום רב.
אפטה בודדה בלוע, מציקה יותר מאשר כואבת, ולבטח לא תיגרום לנפיחות באיזור הלחי (כך הבנתי
ממכתבך על איזור הנפיחות).
גם התיאור של הנפיחות והאבחנה של דלקת סינוסים, ללא כאבים אינה מתאימה, אני מניח שבמסגרת האישפוז בוצעה בדיקת CT לסינוסים, וממכתבך לא ברור מה תוצאת ההדמיה.
יתכן, ולדעתי הבעיה אינה בלוע, או בסינוסים, אלא בבלוטת הרוק בת-האוזן (בלעז פרוטיס).
לצורך האבחנה ניתן לבצע אולטראסאונד של הצוואר הפנים ובלוטות הרוק הגדולות.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהנטלי28/07/2010
שלום רב,
בני בן שנה ו7 חודשים, אינו מדבר כלל ובכלל כל ההתפתחות קצת איטית. בבדיקת שמיעה מגיב ל50 DB דו צדדי. הרופא של אף אוזן גרון בדק וראה כי ":תעלות תקינות, תופיות מעט מעובות" והפנה לבדיקת שמיעה חוזרת וטימפנומטריה.
העיניין הוא שהתור הכי קרוב הוא רק בספטמבר והשאלות שלי הן:
1. מה לדעתך אני יכולה לעשות עד אז? כדאי ללכת לבדיקה פרטית?אני לא רוצה לחכות עד אז.
2. יש מישהו פרטי שאפשר להמליץ עליו?
3. כדאי ללכת לקלינאי תקשורת?
אני ממש דואגת ואני לא רוצה לחכות עד אז כי בספטמבר הוא אמור להכנס לגן ואני רוצה לדעת מה קורה איתו לפני כן.
רב תודות.
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה.
ד``ר יצחק ענתבי28/07/2010נטלי שלום רב.
ליקוי שמיעה של 50 ד.ב. וגילו הרך של בנך מצריכים בדיקת BERA - סף שמיעה ובהקדם.
לגבי שאלתך הראשונה - התשובה לא.
לשאלה 2, כל מומחה א.א.גרון יכול לכוונך לאחר בדיקת ה BERA.
שאלה 3, - לא.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך ..
נטלי29/07/2010תודה רבה על התשובה המהירה.
בקשר לבדיקת ה BERA: אני צריכה הפנייה מרופא ילדים /א.א.ג?
או שהבדיקה נעשית במכון פרטי? איך עליי להזמין תור לבדיקה זו?
תודה רבה
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
ד``ר יצחק ענתבי30/07/2010נטלי שלום רב.
לצורך הבדיקה עדיף שתהיה לכם הפניה מרופא מיקצועי - א.א.גרון, ודרכו תקבלו הנחייה כיצד מזמינים.
הבדיקה כלולה בסל השירותים, כך שאין חובה לבצעה באופן פרטי.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר
נטלי31/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כריתת שקדים ואדנואידלינור27/07/2010
בתי בת השנתיים וחצי אמורה לעבור עוד חודשיים ניתוח כריתת שקדים ואדנואיד (פוליפ-שקד שלישי) באיכילוב. הרופא בקופ"ח אמר שיש להסיר רק את האדונאיד המוגדל (לאחר שעשה צילום) ואילו הרופא באיכילוב טוען שצריך לכרות גם את השקדים (לא ביצע צילום- רק בדיקה). זאת עקב נחירות, בעיית אסטמה ודלקות אזניים חוזרות שאולי לא ייפתרו אך טוען שיש לה בעיה נשימתית וזה כן ייפתר עקב הכריתה. הרופא ילדים שלנו טוען ששקדים בדר"כ לא כורתים אם זה עקב דלקות גרון חוזרות אך אם זה בעיה נשימתית הכריתה כן הכרחית.
עד כמה זה נכון?
האם זה שהרופא באיכילוב לא ביצע צילום ואף לא רצה להסתכל בדיסק שהבאנו מהקופ"ח זה מהימן?
הבנתי שהניתוח זה בהרדמה מלאה, כמה זמן החלמה? כמה זמן אישפוז?
האם צריך להכין את הילדה לקראת הניתוח (להסביר לה מה היא הולכת לעבור.....כמה זמן לפני צריך לעשות זאת, אם כן?)
סליחה על מטר השאלות,
תודה רבה
האמא הלחוצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כריתת שקדים ואדנואיד
ד``ר יהושע דנינו28/07/2010שלום לינור,
כאשר בודקים ילד בבדיקה קלינית ומוצאים שקדים מוגדלים שחוסמים משמעותית את מעבר האוויר זו אינדיקציה לניתוח ולכן אין צורך בצילום. הצילום נועד למקרים שבהם השקדים לא מוגדלים ורוצים להיווכח האם האדנואיד מוגדל. כאמור במקרה של בנך ממילא קיימת אינדיקציה לניתוח להסרת השקדים, ובזמן הניתוח בודקים את האדנואיד בצורה מהימנה יותר מהצילום ולכן זו כנראה הסיבה שהרופא לא הסתכל בדיסק.
בדרך כלל האשפוז לאחר ניתוח כזה הוא ליממה וההחלמה היא מספר ימים.
מומלץ להסביר לילד כי הוא עומד לעבור פעולה שההורים נוכחים איתו ושתעזור לו לנשום יותר טוב.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסות עם תינוקת בעלת בעיות אוזנייםכרמית27/07/2010
שלום רב, יש לי תינוקת בת שנה בעלת עבר של דלקות אוזניים (עברה 2 אישפוזים עם ניקורים בשתי האוזניים), כיום אובחנה עם נוזלים מאחורי אוזן ימין וניקורים סגורים .ללא ניתוח כפתורים .
בחודש הקרוב אנו טסים לאיטליה (כ 4 שעות טיסה), האם היא תחוש כאב באוזניים במהלך הטיסה ? מה ניתן לעשות כדי להקל עליה מהלחץ ההמראה והנחיתה? אטמים אולי?
תודה כרמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסות עם תינוקת בעלת בעיות אוזניים
ד``ר יהושע דנינו28/07/2010שלום כרמית,
יכול להיות, לא בהכרח, כאב באוזניים בעיקר בנתיחתה בגלל תפקוד לקוי של החצוצרה שבין האוזן לגרון, שגרם לדלקות ולנוזלים.
ניתן להקל על ידי שימוש באוטריוויון ספרי לילדים לפני הטיסה וכשעה לפני הנחיתה.
אטמים אינם עוזרים.
כל טוב וטיסה נעימה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)