מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חשיש בהריוןאורית אור01/05/2010
גיליתי שאני בשבוע 4 להריון. ההריון לא היה מתוכנן אך הוא בהחלט רצוי. במהלך השבועות האחרונים עישנתי לא מעט חשיש וגם שתיתי אלכוהול. מה הסכנות לעובר? האם רצוי לעשות הפסקת הריון?
תודה מראש .
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיש בהריון
פרופ' אייל ענתבי02/05/2010שלום רב אורית,
קיימים מס' מרכזי ייעוץ טרטולוגיים בנושאי חשיפה לתרופות ולחומרים מסוכנים בהריון
שיוכלו לייעץ לך נקודתית ואינדיבידואלית.
מרכזים אלו ממוקמים במס' מקומות בארץ (הדסה עין כרם- לדוגמא)
עלייך לפנות לאחד מהם ולהתייעץ.
בכבוד רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילייה נמוכהרינת01/05/2010
שלום,
אני נמצאת בשבוע ה-25 להריוני. זה הריון ראשון. בבדיקת אולטרסאונד שביצעה הגניקולוגית שלי היא ציינה כי יש לי שילייה נמוכה שלא מגיעה לפתח. האם מדובר במצב מסוכן? אני עושה פילטיס פעמיים בשבוע (התחלתי לפני ההריון והמשכתי גם במהלך ההריון) - האם זה בסדר לעשות פעילות גופנית במצב של שילייה נמוכה שלא מגיעה לפתח? ממה יש להימנע או להיזהר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיליה נמוכה.
פרופ' אייל ענתבי02/05/2010שלום רב רינת.
כאשר מאובחנת שליה נמוכה, יש חשיבות במדידת המרחק בין השליה לבין הפתח,בייעוץ בעניינך צריך להילקח בחשבון המרחק הנ"ל וכן האם היו דימומים ו/או כאבים ,
בהסתמך על מדדים אלו לקבוע את המשכיות הפעילות הגופנית.
עלייך לפנות לרופאך להתייעץ ולהעריך את כל ההיבטים הללו.
בכבוד רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מולטי ויטמין בשם פרנטאל בהריוןמעיין01/05/2010
דוקטור שלום אני נמצאת בשבוע 25 הומלץ לי על ידי רופאת משפחה ליטול פרנטאל כדור ביום קראתי קצת באינטרנט והבנתי שפרנטאל מכיל הרבה ויטמין A וקראתי שויטמין A יכול לגרום למומים מולדים בתינוק וכמובן שאת זה אני לא רוצה
שאלתי האם מומלץ ליטול את הפרנטאל בהריון?
והאם יש סכנה כלשהיא לעובר עקב נטילת פרנטאל?
תודה רבה שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרנטאל
ד''ר דורון רוזן03/05/2010מיועד לנשים בהריון ולפיכך סביר שכל הויטמינים בו מותאמים להריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי יש שאלה - האם ליטול גם ברזל
נינה04/05/2010האם בנוסף לפרנטל יש ליטול ברזל בנוסף?
(מאיזה שבוע יש חשיבות לברזל?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי יש שאלה - האם ליטול גם ברזל
נינה04/05/2010האם בנוסף לפרנטל יש ליטול ברזל בנוסף?
(מאיזה שבוע יש חשיבות לברזל?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץ-מחזור מוקדםטלי30/04/2010
שלום, אני בת 42 וקיבלתי מחזור כעבור 19 יום בלבד. האם זה אינדיקציה לירידה באיכות הביוץ ולירידה בתפקוד השחלתי? האם יש סיכוי להכנס להריון לאור זאת (עוד אין לי ילדים ואני חוששת שמא לא אוכל להכנס להריון). תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ.
ד``ר איילון לחמן02/05/2010לדלית שלום.
על פי דימום לא סדיר יחיד לא ניתן לבצע שום אבחנה.אם את מודאגת,ניתן לבדוק הציר ההורמונלי בגופך ולדעת יותר על הסיכויים להריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומהרונית3130/04/2010
שלום רב,
ב-04.04.10 החוזרו 3 מופקאים לאחר טפול הפריה חוץ גופית.
ב-16.04.10 בטא חיובית: 63
ב-18.04.10 בטא:215
ב-25.04.10 בטא: 5950
ביום 27.04.10 חשתי בכאבי בטן פתאומיים והתחילו דימום (דם אדום טרי).
במיון נשים אמרו לי שזהו דימום וישנו סיכון להפלה אבל יש סיכוי כי יעבור בשלום.
28.04.10 בבוקר איןן כלום ופתאום אחה"צ כסטיילתי לתומי בקניון התחילו שוב הכאבים והדימום.
יום למחרת אצל הרופא במטפל נאמר לי כי אני בשבוע 6 ויש דופק עוברי אבל יש המטומה(בגודל של
כ-6.9ממ על 13.1 מ"מ).העובר כ-2.7 ממ לפי מה שראיתי באולטראסאונד.
אני לחוצה מאוד, גם ככה ההריון הושג בדרך לא קלה של טיפולים מפרכים וקשים נפשית,וכשיו ישנו סיכון.
התבשתי לנוח בביץ כשבוע.
מרגע שאני בשכיבה בבית אין לי שום דימומים.אני רק מרגישה ממש חלשה ונחה/ישנה הרבה.
שאלותיי:
1.למה הופיעה ההמטומה? האם זה שק הריון שהתפוצץ? האם יש לי בעיה בקרישיות הדם?
2. האם זה נכון שאם נצפה דופק עוברי רב הסיכויים שההריון ימשיך תקין?
3.כשאני נחה רב הזזמן כפי הנראה אין דימום וזה אמור להיות טוב,אבל איך ההמטומה תיספג אם אין דימומים? היא פשוט תישאר בגוף?לא מסוכן לחיי ובריאותי?
אנא אנו לי במהרה אני בחרדה מתמשכת,
תודה
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות.
ד``ר איילון לחמן02/05/2010שלום.
המתח שלך מאד מובן וברור.ננסה לענות על שאלותיך.
1.הסיבה להופעת ההמתומהלא תמיד ידועה. אין קשר לקרישיות הדם.
2.אכן סיכוי טוב להמשך ההריון בע"ה.
3.ההמטומה נספגת לתוך כלי הדם של הרחם.את לא יכולה להבחין בכך.לא מסוכן לבריאותך .
לא ציינת מה סוג דמך.אם חיובי אין כל בעיה. אם שלילי ,לעיתים מקבלים זריקת ANTI-D עםהופעת דמם בהריון.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנלינגבר30/04/2010
שלום,
אשמח לדעת איך נקרא המושג פנלינג באנגלית.
בתודה מראש,
בר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנלינג
ד``ר איילון לחמן02/05/2010שלום.
פנלינג זהו מונח באנגלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןלימור29/04/2010
ד"ר שלום לפני כחודש עברתי הפלה טבעית ועכשיו אני מרגישה שהווסת מגיע שאלתי.... אני רוצה בביוץ של ווסת זה לנסות להרות שוב אך בזמן הווסת אני עוברת בדיקת גסטרוסקופיה שזה עם חומר הרדמה
הרופאה אמרה לי תחכי עוד מחזור ולא ברור לי למה הרי זה לא נעשה בזמן ביוץ אלא כמה ימים לפני
אני רק יודעת שאת חישוב שבועות הריון מחשיבים מהיום הראשון של הווסת אך בפועל לא היה הריון
אשמח לתשובתך....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריון
ד``ר איילון לחמן02/05/2010ללימור שלום.
כדאי לשאול הרופאה שהמליצה על ההמתנה של חודש,מה הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לייקוציטים בשתןיעלי29/04/2010
שלום רב ,
אני בשבוע 35+4 בבדיקת שתן יצא לי
25
Leucocytes (U) | cell/µl |
מה זה אומר ?
זה תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לויקוציטים
ד``ר איילון לחמן02/05/2010ליעלי שלום.
התשובה מראה על נוכחות של מספר כדוריות לבנות בשתן. יכול לנבוע גם מהפרשה נרתיקית. האמת שהמספר נמוך ולא מדאיג,אלא אם כן יש לך יתר הפרשה נרתיקית.שוה בהתיעצות עם רופאך להיבדק ואולי לחזור על הבדיקה.בלי לחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת הריוןנעמה29/04/2010
שלום,
אני בטיפולי פוריות ,
ב7.4 הייתה לי שאיבה וב9.4 הייתה החזרת עוברים.
ב21.4 עשיתי בדיקת דם ויצא בטא 26
ב23.4 יצאה בטא 58
ב25.4 יצאה בטא 152
בשבוע הבא אני אמורה לעשות בדיקות דם ועוד שבועיים אולטרסאונד.
באיזה שבוע אני? והאם זה בסדר שאני עושה אולטרסאונד עוד שבועיים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה בסדר
ד''ר יואב פלד29/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עוברי ואנטיביוטיקהשירה29/04/2010
אני בהריון שבוע 16 והיות והופנתי ליועץ גנטי עלי לבצע עוד מספר ימים בדיקת חלבון עוברי. הבעיה היא שכרגע אני עם דלקת אוזניים ונוטלת אנטיביוטיקה מסוג מוקסיויט פורטה 500 - רציתי לדעת האם האנטיביוטקה עלולה להשפיע לרעה על תוצאות הבדיקה והאם מותר לבצע בדיקת חלבון עוברי כשאני נוטלת אנטיביוטיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא משפיעה
ד''ר יואב פלד29/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Coombs Indirectשרית29/04/2010
שלום רב,
אני בעלת סוג דם שלילי, ובעלי הוא בעל סוג דם חיובי .
בהריון הראשון קיבלתי את זריקת הנוגדנים בשבוע ה-28 ומיד לאחר הלידה. בהריון הנוכחי, בשבוע 16 עשיתי בדיקת COOMBS INDIRECT התריעה כי יש לבצע בדיקת פאנל נוגדנים
Ab. scree
תוצאות בדיקת הפאנל היו :
נמצאו נוגדנים מסוג Anti-D
בכייל 1:2, כ"כ נראתה תגובה נוספת עם כדוריות המטופלות באנזים בלבד.
חשד ל- Wr (a)
יש לבדוק את בן הזוג לפלנוטיפ. במידה וחיובי יש לבצע מעקב הריון.
יכול להיות שהתפרצות הנוגדנים הייתה בעקבות ניתוח להסרת כיס המרה שעברתי לפני כשנה וחצי....
מה המשמעות של תוצאות הבדיקה? האם רמת הנוגדנים גבוהה ומהווה סיכון, או שהיחס 1:2 הוא נמוך?
תודה רבה
שרית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 1 ל 2 זה ערך נמוך
ד''ר יואב פלד29/04/2010אבל את צריכה להיות בביקורת של הריון בסיכון עם יעוץ של בנק הדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשתן במהלך הריון, דחוף!!אורלי29/04/2010
שלום,
אני בהריון שני, בתחילת חודש שלישי. בתחילת ההריון ממש עשיתי בדיקת שתן שהראתה תרבית חיובית, לקחתי אנטיביוטיקה (צפורל) במשך שבוע. לאחר מכן עשיתי 2 בדיקות שתן חוזרות בשתיהן יצא זיהום חיצוני בבדיקה החוזרת השלישית יצאה שוב תרבית חיובית.
שאלתי היא, האם יכול להיגרם נזק לעובר כתוצאה מחיידק שנשאר בשתן, במיוחד בתקופה קריטית כזו של ההתחלה. ואם כן, אז איזה סוג נזק יכול להיגרם חלילה?
דבר נוסף, יש לי לעיתים כאבי בטן, האם הם יכולים לנבוע מהדלקת?
דרך אגב, בהריון הראשון גם סבלתי מזה אך אחרי טיפול ראשון זה לא חזר.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נגרם נזק
ד''ר יואב פלד29/04/2010פני לרופא שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון בגיל 44 דחוף!!!!!!דנה29/04/2010
שלום רב
אני אישה בת 44 בעוד חודשיים ובעלי יהיה בן 47 בעוד 4 חודשים,לבעלי יש שני ילדים (21,18)מנישואים קודמים ולנו יחד יש ילדה בת 10.5 כל השנים הללו הוא לא היה מעוניין בעוד ילד מסיבות מורכבות כיום הוא מראה נכונות ורצון לעוד ילד וגם אני מעוניינת ,אני יודעת שבגיל כזה הביציות נחשבות זקנות,וגם הסיכון למומים בעובר הם גדולים,ברצוני לשאול האם זה מחייב את כל הדברים הללו או שאני יכולה להכנס להריון והוא גם יכול להיות תקין?
או שאני גם מסכנת את עצמי?
כדאי לנסות או לרדת מזה?
תודה ויום טוב!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את יכולה להרות וההריון יכול להיות
ד''ר יואב פלד29/04/2010תקין
יחד עם זאת הסיכוי לך נמוך מאשר היית צעירה יותר ( נמוך משמעותית )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למנהל -לקוי גנטי ומי שפירליאורה 2729/04/2010
מבקשת למחוק את שאלתי בנדון
תודה למנהל הפורום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשתך נענתה
ד''ר יואב פלד29/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואלת שוב - התפתחות עבור שנימורן29/04/2010
שלום רב,
אני נמצאת בשבוע 15 להריון לאחר טיפולי פוריות.
בבדיקת שקיפות עורפית גילו כי יש 2 עוברים כאשר רק אחד מתפתח והשני הפסיק בשבוע 5-6. נאמר לי ע"י רופא הנשים שלי שייתכן והעובר שאינו מתפתח יכול להפריע לעובר הבריא.
מה זה אומר? מהן ההשלכות של התפתחות העובר הבריא?
האם ידוע לכם על מקרים כאלו? ומה הסטטיסטיקה אומרת?
חיכיתי כ"כ הרבה זמן להריון הזה שאני מאוד לחוצה מהעניין!
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יקרה דבר
ד''ר יואב פלד29/04/2010בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



