פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות יוצאת דופן
    זיוית
    30/05/2011

    שלום רב,

    ביתי בת שלוש, עליזה חייכנית ובריאה.

    אתמול בגן המשחקים ראיתי אצלה התנהגות שאינני מצליחה לפרש.
    הילדה נעמדה מול עץ ואמרה "עכשיו אני רוצה להיות עצובה לבד."
    לא נתנה להתקרב אליה ולא רצתה חיבוק או לשחק עם הילדים האחרים.
    מדי פעם נגשתי אליה ואותן מילים חזרו - היא רוצה להיות לבד עצובה.
    לאחר כמה זמן נשכבה על הרצפה על הברכיים כשראשה מונח על ידיה, והכל ללא בכי
    פשוט עמידה מוזרה מול עץ.

    יש לי הרגשה שהיא מחכה ילד מהגן או שזה פשוט נראה לה מאד גזעי להתנהג ככה,
    בגן נאמר לי כי לא משתמשים בענישה של לעמוד לבד בצד, כי זה היה חשד שעלה.

    מה זה אומר? האם יש סיבה לדאגה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות יוצאת דופן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות יוצאת דופן - תגובה

    סמדר ריינר
    30/05/2011

    שלום זיוית,
    מותר לילד וגם למבוגר להיות עם עצמו ועם התחושות שלו לבד. מותר גם להיות עצוב. אם זה לא קורה כל יום כל היום, אין לך מה להיות מודאגת, זו לא התנהגות מוזרה, זו דרך של הבת שלך להקשיב לעצמה, וכל מה שאפשר לעשות עם זה זה לכבד את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה להדרכה
    יעלה
    30/05/2011

    שלום רב,
    בני כיום בן 4 וחצי,נולד למסגרת גירושין (ילדתי כשכבר הייתי גרושה).
    האב לא היה בקשר יציב עם הילד,בא נעלם וחוזר חלילה.
    לפני כשנה וחצי האב נאסר והשתחרר לפני כמה חודשים.
    עכשיו שוב מבקש לראות את הילד.
    עליי לציין כמה עובדות חשובות ועל פיהן מקווה שתכוויני אותי:
    1-בתקופה בה היו מתראים,הילד מעולם לא זיהה בו דמות אב וקרא לו בשמו הפרטי
    2-המפגשים ביניהם היו מתקיימים בנוכחותי כי כך בני רצה
    3-חשוב לציין שהיו נפגשים במרכז קשר ולאחר מכן עודדתי פגישות מחוץ למבנה בכדי לבנות קשר חופשי יותר.האב אמנם שיתף פעולה אך בדיעבד מסתבר לי שכל הזמן שהילד היה נמצא בסביבתו היו מעורבים באיזור אנשים מעולם הפשע,סוחרי סמים וכו'.
    כפי שציינתי האב ישב בבית סוהר כתקופה של שנה ומאותו היום שבני לא ראה אותו,בני לא שאל לגביו אפילו פעם אחת.
    התייעצתי עם אנשי מקצוע דרך האינטרנט,מה יהיה אם הילד ישאל לגביו ואמרו לי שכמובן לספר את האמת ולאמר שאבא עשה מעשה שאסור לעשות ונענש ע"י המדינה ויושב בכלא.וכמובן לציין שבכלא יושבים אנשים מבוגרים וכלל אין ילדים.
    מה שמפתיע שהילד כלל לא שאל אודותיו,שזה כשלעצמו הקל עליי.נורא חששתי מן הצורך שלו לדעת להיכן נעלם ואז אהיה חייבת לאמר לו את האמת ולא לשקר לו כפי שהרבה אימהות משתמשות ב"תירוץ חו"ל,חששתי מהדימוי העצמי והחברתי שלו במידה וידע שאביו בכלא אך מצד שני אינו שאל\שואל עליו עד היום.
    ניסיתי לפתח איתו שיחות כאלה ואחרות לגבי אבות והסברתי לו שיש לכל ילד אבא ואמא והוא טוען שאין לו אבא וכשאני מסביר לו שיש לו,אז הוא שואל מי זה ואני כמובן עונה אך הוא בשלו וסוגר את הסיפור.
    חשוב לציין שיש לו זיכרון מאד קשה ממנו שעליו אינו מפסיק לדבר ומזכיר לי שוב ושוב שאותו האב צרח עליי ברחוב ונתן לי בוקס בבטן (כמובן שאינו נתן לי בוקס בבטן,אך הילד נוכח לסיטואציה אלימה מילולית המלווה בתנועות גוף מאיימות,באחת הפעמים שהאב התלהם עליי בנוכחות הילד באמצע הרחוב.הילד מפאת גילו הצעיר נחרד למראה עיניו וכנראה שזאת הייתה הדרך שלו לפרש זאת).
    כיום אני עומדת בפניי שאלות רבות,מה לאמר לילד לגבי המפגש ביניהם,היכן היה אביו כל הזמן הזה,להסביר לו את העניין שיש לו אבא פתאום בגיל כזה וכמובן חששותיי לגבי יציבות הקשר בהמשך.
    אנא מכן,תגובה מפורטת ככל האפשר,
    מודה מקרב לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה להדרכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה להדרכה - תגובה

    סמדר ריינר
    30/05/2011

    שלום יעלה,
    לא על הכל יש לך שליטה. למשל אין לך שליטה על יציבות הקשר, כך שאין טעם לדאוג לגבי משהו שבלאו הכי אין לנו מה לעשות לגביו.
    את כבר הסברת לבן שלך שיש לו אבא. לדעתי אין כאן שאלה איך להסביר, כי כבר עשית את זה. הבן שלך לא מקבל את ההסבר וגם על זה אין לך שליטה, את רק יכולה לחזור על ההסבר.
    אני חושבת שזה לא בדיוק שהבן שלך לא מבין שיש לו אבא אלא הוא מאוד כועס עליו ומאויים ממנו, ולא מוכן לקבל את האבהות שלו. כך שזה לא בדיוק שהסבר שלך ישנה את זה.
    לגבי השאלה היכן היה אביו כל הזמן הזה, את בהחלט יכולה להשתמש בהסבר שנתנו לך בזמנו.
    אם את מודאגת מהחברה שבא האיש מסתובב, אולי כדאי שתנסי שוב לבקש מפגשים במסגרת מרכז קשר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חן חן-יישר כוח

    יעלה
    30/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור, בהצלחה.

    סמדר ריינר
    31/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי סמדר

    יעלה
    01/06/2011

    תודה על התשובה.
    במידה ויתנהלו שוב מפגשים במרכז קשר,האם לדעתך זה נכון מצידי לבקש שייפגשו אחת לחודש בכדי לשמור על טווח ביטחון?
    כוונתי היא,לתת לילד זמן להכיל ולהבין מי הדמות ולא בקצב תובעני. וכמו כן לבחון את יציבות האב ולתת לו כביכול להוכיח את יציבותו וניסיון השתקמותו ואז זה יהיה הרע במיעוטו במידה וייעלם שוב כי הפגישות לא תהיינה תכופות מדי?!
    אשרי\תקני או הוסיפי..
    תודה מקרב לב.
    ואגב,האם את מקבלת דרך קופ"ח כללית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי סמדר - תגובה

    סמדר ריינר
    01/06/2011

    שלום יעלה,
    אני חושבת שיש בהצעתך הגיון מסויים, יש לה גם חיסרון מסויים כי ייתכן שיהיה לילד קשה לבנות רצף בתוכו, לזכור מה היה במפגש הקודם, וזה יכול להביא למצב שבו כל מפגש הוא כמעט סוג של הכרות מהתחלה ועד שמתחממים צריך לסיים.
    לכן אני מציעה לך לחשוב על כך עם הצוות במרכז הקשר, הם אנשי מקצוע מנוסים ויש להניח שיש להם ניסיון במקרים דומים.
    לשאלתך השניה, לצערי אני לא מקבלת דרך הכללית.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העדר דמות אב
    אורלי
    30/05/2011

    בוקר טוב,
    אני אם יחידה לילדה בת 4.5. השנה התחילה גן עירייה. מגיל 9 חודשים היתה במעון ויצו. במעון לפחות 60% מהמשפחות היו משפחות חד הוריות. משפחתנו בעקרון קטנה אך מאד חמה. יש גם סבא וסבתא שאוהבים מאד ומחבקים המון.
    השנה כאמור אנחנו בגן טרום חובה של העירייה. אנחנו המשפחה היחידה בגן שהיא חד הורית.
    שמתי לב שבחודשים האחרונים בתי מחבקת מאד אבות שבאים לאסוף את ילדיהם מהגן. בעקרון אנו ההורים בגן די מלוכדים ויש יחסי חברות יפים. הילדים גם משחקים הרבה אחרי הגן בגינה. עם זאת, החיבוקים שלה באופן כללי להורים אחרים (וגם לילדים) ולאבות אחרים - מאד גברה ומתחילה להיות תובענית. הגננת (שעמה אנו ביחסים מצוינים) שיתפה אותי שהיתה בשבוע שעבר תקרית שאב הגיע לאסוף את ילדו (או ילדתו) ובתי שרצתה לחבק אותו הגיבה בתרעומת שלא התפנה לחיבוק שלה איך שהגיע. האב אףהעיר על כך לגננת (ומקובלת עלי הערתו).
    אני חשה מהשיחה עם הגננת ומצפייה שלי בחיבוקים שלה את האחרים, שיש "אובר" בהתנהגותה. לפני חצי שנה התחילה לבקש גם אח או אחות מכיוון שלרוב הילדים בגן יש כבר אחים תינוקות. אז והיום, אם היא עדיין מעלה את זה אני מסבירה לה - שאנחנו משפחה של אמא וילדה (וכמובן סבתא וסבא,דודנית וכו'). בעקרון אני מבינה שחשיפתה לבגן משפחות שאינן חד הוריות בגן ועניין האחים משפיעה עליה (היא גם בוגרת יותר וקולטת יותר).
    אני חשה שעניין החיבוקים ובעיקר חיבוקי האבות מתחילים להוות בעייה שאולי מצריכה מענה. בעקרון בתי לא מגיבה בהיסטריה על דברים שמרגיזים אותה ביום יום. היחסים שלנו נהדרים (כמובן עם גבולות). יש לי אח שמאד אוהב אותה אבל הוא נמצא בשנה האחרונה בחו"ל וכמעט לא רואה אותה. גם אצל חברים שאינם קשורים לגן - היא מהר מאד ניגשת להיכר, לחבק ולעיתים "נדבקת" לצעירים. מאד מחפשת את זה. לאור השיחה עם הגננת וממה שאני ראיתי אני מרגישה שנוצר תהליך שמקורו בהעדר דמות אב.
    אודה מאד על התייחסותכם. תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    העדר דמות אב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העדר דמות אב - תגובה

    סמדר ריינר
    30/05/2011

    שלום אורלי,
    יפה הסברת לילדה לגבי מבנה המשפחה, אבל היא כבר מיבנה שלא כל המפשחות כאלה וייתכן שיש לה גם שאלה איך היא נולדה ואיך היא נוצרה. ייתכן שהיא גם מבינה אינסטיניקטיבית שיש צורך באב כלשהו לצורך התהליך הזה. האם הסברת לה איך ילדים באים לעולם? אם לא בגיל הזה אפשר להתחיל במאצעות ספרים שמיועדים לגיל הזה. בעקבות ההסבר ייתכן ויעלה הכאב שלה על כך שאינה מכירה את אבא שלה. יש לתת לכאב הזה מקום. הועבדה שיש לכם משפחה חמה ואוהבת אין פרושה שלא חסרים דברים (כמו בכל משפחה), ולכן חשוב לא להעמיד את ההסבר שאת משתמשת בו כסוג של חומה בפני הרגשות השליליים שמתעוררים אצל הילדה עקב המצב כי גם הם לגיטמיים. כשהיא תוכל לקבל ממך הכרה לזה שחסר לה משהו, וזה כואב, ואולי היא גם תכעס עלייך בעתיד וגם זה לגיטימי (לצד אהבה רבה והכרת תודה, אני בטוחה) על כך שכך בחרת לבנות את משפחתכם, וכשהיא תוכל לדמיין את אביה הנעלם, להתגעגע אליו, לצייר אותו וכו', אולי היא לא תידרש להתנהגות הזו שאת מתארת בכזו עוצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות אצלי ואצלו
    שלי
    30/05/2011

    שלום,
    מזה כשלושה שבועות הילד שלי , בן שנה ושמונה, לא רגוע .
    הוא כל הזמן רק צועק ובוכה מכל שטות.
    ות'אמת שזה נראה כמו פינוק יתר, למרות שאנחנו ממש לא מפנקים אותו אך לא מן הנמנע שמלוא תשומת הלב מופנת אליו כי הוא ילד יחיד.
    ההתנהגות הזאת ממש מקשה עלינו, זה מתחיל להיות ממש בלתי נסבל. דיברתי עם הגננת וגם היא שמה לב לשינוי בהתנהגות שלו, אך לא יודעת להצביע מדוע.
    כתוצאה אני פחות סובלנית ויותר עצבנית וזה ממש מרגיש כמו כדור שלג שרק הולך וגודל.

    אני צריכה עצה כיצד להתמודד עם התקפי הזעם והפינוק האלה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות התנהגות אצלי ואצלו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות אצלי ואצלו - תגובה

    סמדר ריינר
    30/05/2011

    שלו םשלי,
    אם אכן האבחנה שלך נכונה ומדובר בפינוק, המסקנה הי אשל אצריך להתייחס לזה כי כל התייחסות רק מגבירה את ההתנהגות, וכמבון שאם את חושבת שאת מפנקת, אז להפסיק לפנק.
    עם זאת אני לא הייתי מוותרת על בדיקה רפואית כדי לשלול דברים אחרים שאולי מציקים לו וכן הייתי שמה לב מתי זה קורה ובאילו נסיבות כדי להבין יותר טוב מה קורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי תקשורת בן 3.5
    אורית
    30/05/2011

    שלום. אני אמא לבן 3.5. הוא ילד חכם מאוד ומפותח פיזית, אבל היו לנו דאגות בקשר לתקשורת שלו. הוא התקשה ליצור קשר עם ילדים אחרים וקשר העין שלו, מגיל צעיר, יחסית חלש. מעבר לזה התקשורת שלו בבית בסדר, הוא כל הזמן רוצה שנשחק איתו ומדבר ללא הפסקה. יש לו קצת נטיה לחולמנות אבל הוא עונה לשאלות ושואל שאלות כל הזמן. כשהיה בן 3 הלכנו איתו לאבחון פרטי והפסיכיאטר שלל pdd באופן חד משמעי. גם בהתפתחות הילד הפסיכולוגית הסכימה עם האבחון הפרטי ושלחה אותנו להדרכת הורים. הקשיים עדיין לא נעלמו, הוא אוהב להיות בחברת ילדים אבל לא ממש משחק איתם, אלא לידם. מחוץ לבית הוא קצת משתתק, מדבר רק כשצריך משהו אבל הרבה יותר שקט מאיך שהוא בבית. יש לו עולם דימיוני מאוד עשיר והמשחק האהוב עליו זה העמדות פנים - הוא מחלק לכולנו תפקידים (למשל כל אחד חיה מסויימת) והוא יכול לקרוא לנו בשם החיה במשך ערב שלם וליצור סיטואציות לחיות. לפעמים המשחק הדימיוני נראה לי קצת מוגזם ומרגיש לי כמעין "בריחה". אני קצת מבולבלת ולא יודעת איך להמשיך מכאן. בזמן האחרון אני רואה אותו משחק קצת עם ילדים בגן אבל הוא יוזם לעיתים רחוקות בלבד. עם בת דודתו בת ה-6 הוא משחק ממש יפה. לאן היית מציעה לי לפנות? מפריע לי במיוחד קשר העין הדל (גם כשמנהלים איתו שיחה הוא עונה אבל מישיר מבט לפרקים בלבד) והעובדה שהוא אינו יוצר קשר מיוזמתו עם ילדים אחרים. האם ייתכן שהיתה טעות באבחון? או שאכן מדובר בקשיים רגשיים שמתבטאים בקשיי תקשורת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי תקשורת בן 3.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי תקשורת בן 3.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    30/05/2011

    שלום אורית,
    כדאי שתחזרי למכון להתפתות הילד, עם כל השאלות שהעלית כאן, כדי שיבדקו האם יש בעיה ומהי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה מרביצה
    רויטל
    29/05/2011

    שלום בשבוע האחרון ביתי בת השנה וחודש התחילה להרביץ אם משהו מעצבן אותה אז היא מרביצה לכול עבר גם לי גם לאחותה ויכול להיות אפילו לריצפה . בהתחלה לא לקחתי את זה קשה ואפילו צחקתי אבל עכשיו זה התחיל להדאיג אותי אך אני צרכה להגיב במצב הזה ? אני חסרת אונים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת שנה מרביצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה מרביצה - תגובה

    סמדר ריינר
    30/05/2011

    שךןפ רויטל,
    אין צורך להיות מודאגת זה שלב טבעי אצל ילדים רבים, כדאי להגיד לה שלא מרביצים, וללמד אותה תגובות חליפיות. זה לא יעבוד מיד, כי כרגע כשהיא עדיין לא מדברת זה חלק מהכלים שיש לה כדי לבטא תסכול. חשוב ללוות את הסיטואציה במילים, לתת מילים לתחושות שלה (זה מעצבן, זה קשה וכו') ולהראות לה איך אפשר לפעול אחרת כשמתוסכלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה שלי בת ארבע וחצי
    רוז
    29/05/2011

    לפני כעשרה ימים עשו לה תפרים בכף הרגל במיון בצורה חודרנית וכואבת שארבע אנשים החזיו אותה
    היום היינו אמוןרים להוריד את התפרים מרחתי על כף הרגל חומרכ מרדים אבל ההתנדגדות שלה היתה גדולה והורדת התפרים הופסקה והיא נחתכה ביד

    מחר אני אמורה ללכת איתה שוב למיון להורדשוב להוריד את תפרים


    בקשתי שיורדו את התפרים עם חומר טישטוש
    איך אני אמורה להכין אותה???????????? חשוב לציין שהיא מאוד אוהבת רופאים תמיד שיתפה פעולה עם הרופאים אפילו שיתוףפעולה אצל רופאת השיניים שלה ומתעניינת בספרי גוף האדם

    הרופא טוען שיש לה טרואמה מהמיון שהיתה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילדה שלי בת ארבע וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה שלי בת ארבע וחצי - תגובה

    סמדר ריינר
    30/05/2011

    שלום רוז,
    קודם כל כדאי שתבררי בבית החולים האם יש אפשרות להתעייץ שם עם פסיכלוג רפואי, סביר להניח שיש להם נסיון מתאים.
    שנית, את יכולה להכין אותה על ידי מתן מידע על מה שהולך לקרות, כל השלבים והפרטים שידועים לך, כדי לתת לה יותר שליטה במתרחש, וכך היא תרגיש פחות מופתעת וחסרת אונים.
    אפשר גם לחזק אותה ולומר לה שבפעם הקודמת היא לא ידעה מה הולך לקרות, ולכן היה לה יותר קשה אבל עכשיו היא מכירה וואלי יהיה לה יותר קל. אפשר גם להציע לה להביא איתה בובה אהובה אוכל דבר אחר שיעזור לה להרגע.
    כמו כן חשוב שגם אתם תשתדלו להיות רגועים ולשדר לה ביטחון.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה בצורה שונה ומשונה
    איילה
    29/05/2011

    בני בתהליך גמילה מחיתולים (בן שנתיים ו-8) העניין הוא שבגן שלו לימדו גם את הבנים לשבת כשהם עושים פיפי. הבעיה שבבית זה "משפריץ " לפעמים וזה גם בכלל לא נראה לי כי עוד מעט ילך לגן אחר ואיני יודעת איך יקבלו זאת . איך להעביר אותו לצורה "הנורמאלית" ומה ההשפעה של זה בכלל?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה בצורה שונה ומשונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה בצורה שונה ומשונה - תגובה

    סמדר ריינר
    29/05/2011

    שלום איילה,
    זה באמת משונה. פשוט ללמד אותו, כמו שאתם מלמדים אותו דברים אחרים. להגיד לו שבנים עושים פיפי ככה, עד עכשיו הוא למד בגן הזה ועכישו הוא הולך לגן של גדולים וגדולים עושים אחרת ולתת לו שרפרף אם יש צורך כדי שיגיע לגובה המתאים ולהתאמן...
    לגבי מה ההשפעה של זה, לא ברור, זו פעם ראשונה שאני שומעת דבר כזה, אבל מניסיוני להרבה דברים יש השפעה לפי המשמעות שמייחסים להם. אם תיקחו את זה בטבעיות, ולא תעשו עניין, פשוט תלמדו אותו וזהו לא חייבת להיות לזה השפעה מי יודע מה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל תינוק בן שנה ועשרה חודשים
    אביביתו
    29/05/2011

    שלום, אנחנו הורים לתינוק בן שנה ועשרה חודשים
    גם כאשר היה תינוק קטן יותר, היה בוכה כאשר היה לבד, אבל לאחרונה זה החמיר.
    במשך היום, הוא לא מסוגל לשהות בסלון אם הלכתי לרגע לחדר אחר, גם אם רק הלכתי להביא משהו.
    לא עוזר להסביר לו שאני הולכת 'רק להביא X', וגם אם הוא עסוק במשחק כלשהו או בצפיה בטלויזיה, הוא מייד יעזוב הכל וילך אחריי.
    כל זה בהנחה שהוא נשאר לבד בסלון , אם יש עוד מישהו נוסף איתו או אפילו ילד קטן, אין לו בעיה.

    הבעיה מחמירה בלילה, בחצי שנה האחרונה הוא החל להתעורר בלילה, הוא מתעורר בין 3 ל 14 פעם בלילה. כשהוא מתעורר הוא מגלה שהוא לבד ומגיע למיטה שלנו, אנחנו מובילים אותו בחזרה למיטה ונשארים איתו עד שהוא נרדם, וכך חוזר חלילה בהתעוררות הבאה
    לפעמים הוא מתעורר מתוך חלום ובוכה מתוך שינה
    לא ארע איזה מקרה מסויים לפני חצי שנה, ההתעוררויות פשוט החלו בלילה אחד, כאשר ניכר על הילד שהוא מפחד להיות לבד.
    בגן יש מצלמות אינטרנט וכשאני צופה בו הוא חיוני ובסדר גמור, בנוסף הוא הולך בשמחה לגן.

    איך נוכל לעבוד איתו על הפחדים הללו? בעיקר בלילה המצב ממש מעיק ואנחנו תשושים.
    תודה!
    אביבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל תינוק בן שנה ועשרה חודשים - תגובה

    סמדר ריינר
    29/05/2011

    שלום אביבית,
    קצת קשה במסגרת ייעוץ באינטרנט להבין את הסיבה למה שקורה כרגע אצלכם. אני ממליצה לכם לפנות ליחידת אם תינוק באיכילוב או למרפאה לגיל הינקות של קופת חולים כללים ברחוב אורנסקי בפתח תקווה כדי לברר יותר לעומק את העניין ואיך להתמודד איתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ביתי צריכה טיפול פסיכולוגי?
    שרון
    29/05/2011

    סמדר שלום,
    ביתי בת 4 כמעט ותמיד היתה מפחדת מכלב או חתול ברחוב, מהצגות וממופעי רחוב,לישון לבד וכו'.
    אנחנו תמיד היינו מנסים לחשוף אותה לאט לאט וממש זורמים עם הקצב שלה ולא לוחצים.
    הדבר העיקרי היה בעיקר ממופעים מהצגות ומבובות ענק (תחפושות)
    לאחרונה חל שיפור והיא ממש מסכימה להיכנס לאולם המופע (גם בגלל שכל החברים שלה נמצאים וכו') והיא גם נהנתה במופעים ביום העצמאות.
    לאחרונה ראיתי שהפחד שלה מתבטא בהתקף חרדתי.
    למשל השבוע נכנסנו להצגה שהיא ממש חיכתה לה ישבנו בכיסא היא אמרה שזה קרוב מידי וביקשה להתרחק קצת ואני זרמתי איתה ואז היא בחרה לה כיסא וישבה.
    פתאום לפני שהתחיל המופע היא התחילה לרעוד השפתיים שלה נהיו כחולות והיא נכנסה להתקף פחד והתחננה על נפשה שנלך ממש בבכי היסטרי.
    הוצאתי אותה החוצה וניסיתי להרגיע אותה כי ידעתי שברגע שהיא תראה את המופע היא תהנה והבטחתי לה שאם היא תחליט שנלך אז נלך,(היא לא ידעה לענות לי ממה היא פוחדת) לבסוף היא באמת ישבה ונהנתה אבל כל פעם במהלך המופע שהופיע איזה בובה חדשה היא היתה נלחצת קמה עוברת מכסא לכסא וממש לא רגועה (אני בשלב הזה זרמתי איתה ולא שאלתי שאלות רק חיבקתי ותמכתי).
    הדבר היה גם ביום העצמאות שוב התחילה לרעוד וביקשה בהיסטריה ללכת וכשהתחיל המופע היא זרמה.
    היא מפחדת מעוד כמה דברים רק שאנני יודעת תמיד להבדיל אם מדובר בפחד נורמלי של ילד או מהתקף חרדה .
    אשמח לדעתך האם אני צריכה ייעוץ פסיכולוגי על מנת למנוע החמרת המצב והשלכותיו לעתיד וכמובן איך להתמודד איתה ומה לומר לה במצבים האלה כי המקרים לעיל היו הפעמים הראשונות שממש הצלחנו לשכנע אותה להישאר ולראות וזה היה מאוד קשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ביתי צריכה טיפול פסיכולוגי? - תגובה

    סמדר ריינר
    29/05/2011

    שלום שרון,
    יכול להיות שכדאי לעשות בירור כלשהו במסגרת טיפול פסיכולוגי מדוע היא כל כך חרדתית, לא בטוח שהטיפול יינתן לה, יכול להיות שאפשר להקל על החרדות שלה באמצעות הדרכת הורים.
    לגבי איך לנהוג בסיטואציות עצמן - מה שאת עושה נשמע לי בסדר גמור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי סמדר תודה רבה,

    שרון
    29/05/2011

    תודה רבה,
    רק רציתי לשתף אותך שהיינו בהדרכת הורים באופן כללי ולא הצלחנו ליישם את הדברים בעניין השינה בחדר שלה אנחנו פשוט רואים אותה כל כך חרדתית ושהפחד הוא מעבר לפינוק .
    לכן פניתי אלייך ותשובתך רק מחזקת לכן אפנה לייעוץ באזור מגוריי.

    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור, בהצלחה.

    סמדר ריינר
    29/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים
    חגית
    28/05/2011

    אני בן 18 וחצי.
    עובד ולומד
    אתמול עבר חתול לידי התחלתי להתעצבן לצעוק עליו ולקלל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרטים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים - תגובה

    סמדר ריינר
    28/05/2011

    שלום לך,
    עדיין אני לא יודעת עליך הרבה, בכל אופן ייתכן שאת לחוץ ומתוח, זה קשה ללמוד ולעבוד בו זמנית. יכול להיות שכדאי לך לנסות לתרגל הרפיות ותרגילי נשימה. אם אתה מרגיש שהמצוקה שאתה חש היא מעבר לזה, אולי כדאי לך לפנות לטיפול פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושיייםם?!
    שלי
    28/05/2011

    שלום,קוראים לי שלי ואני חייבת עצהה דחוףף!
    יש לי ידיד ואני חושבת שמרביצים לו ביית ואני לא יודעת מה לעשות ,הוא מאוד סגור והוא לא יכול להיפתח לכול אחד .. יש לי חברהה שהיא בקשר ממש טוב איתו והוא אומר לה מדי פעם כול פעם כמה שהוא שונא את ההורים שלו ואת המשפחה שלו ושהוא יעשה הכול כדי להיות כמה שיותר רחוק מהם .. אני חייבת שתעזרו לי אני חושבת שהוא מסוגל לעשות לעצמו משהו כי הוא כבר אמר לחברה שלי שהיא כול מה שיש לו ושהסיבה היחידה שהוא עדיין כאן זה בגלל החברים שלו (אנחנו) הוא לא מוכן לדבר על זה אם אף אחד הוא חושב שרק חברה שלי יודעת מזה אבל אנחנו ממש מפחדים שיקרה לו משהו ..
    אז מה עושיים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושיייםם?!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושיייםם?! - תגובה

    סמדר ריינר
    28/05/2011

    שלום שלי,
    זה יפה וחשוב שאיכפת לכם מהחבר ושאתם לא אדישים למצבו. כדאי לפנות בהקדם ליועצת בית הספר ולדווח לה על הדאגות שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנות יתר. חייב עזרה דחוף!
    חגית
    27/05/2011

    אני לא יודע מה קרה לי בזמן האחרון אני יותר מידי עצבני, מתעצבן בקלות על שטויות זה קרה לי גם לפני חודשיים נורא קשה לי ממה זה קורה?
    בבקשה תענו לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנות יתר. חייב עזרה דחוף! - תגובה

    סמדר ריינר
    28/05/2011

    שלום לך,
    אי אפשר לדעת ממה זה קורה בלי לקבל שום פרטים עליך, על הגיל שלך, ועל המצב שלך בחיים באופן כללי, ואולי גם דוגמאות על מה אתה מתעצבן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות?
    טלטל
    27/05/2011

    יש לי ילדה בת 4.5 מקסימה שובת לב חיכנית פעילה סקרנית אהובה עלינוף על בני המשפחה על הגננות על כל מי שפוגש ותה, הילדה כל כך אנרגטית וטובה שאי אפשר להתעלם מנוכחותה. יש לי מספר שאלות.:
    1) הגנננות אומרות שהיא מתנהגת בהתאם לגילה, ואף יותר, קשובה וסבלנית במידה מסוימת. בבית לילדה "אין רגע דל" היא זקוקה לנוכחות הפיזית שלנו סביבה כל הזמן, אם לדוגמא יצאתי לעשן היא מיד אחרי, אבל לא נראה לי שזה איזה שהוא פחד נטישה, כי היא הולכת לחברות לבד, נפרדת איתנו בכייף בבוקר בגן, הולכת לישון אצל סבתא בלי בעיות, והצורך הזה בהתעסקות האין סופית איתה מאוד מתיש אותנו האם זה יכול להראות על בעיה כל שהיא?
    2) הילדה "קלמזי" ברמות, היא נופלת מכלום וממש מתרסקת, הכל נופל או נשפח לה. אני רוצה לציין שגם אני כזאת במידה מסוימת, יצא לי לדבר על זה עם חברות הם אמרו לי שיש אפששרות לטפל בזה, וזה יכול לעזור לה! האמנם? ואם כן איך?
    3) עוד בעיה קטנה - גדולה הילדה בהקשבה 0 אלינו. שום פעולה אפילו הפשוטה שביותר שאנחנו מבקשים ממנה היא לא עושה אלה רק לאחר שאיימנו עליה . וחזרנו על זה מספר ]פעמים. מה לעשות?

    תודה על העזרה
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות התנהגות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות? - תגובה

    סמדר ריינר
    27/05/2011

    שלום לך,
    זו בטח לא בעיית התנהגות. אולי יש קשיים בקשר ביניכם לבינה. ייתכן שקיימת בעיה בסמכות ההורית, אוי אתם ל אמספיק סמכותיים ולכן היא לא מקשיבה, או שיש לכם ציפייה מוגזמת שהילדה תעשה כל מה שאתם אומרים. יכול להיות שהיא נצמדת פיזית כי פשוט מחפשת קשר איתכם, משהו בקשר אולי לא עובד נכון.
    לגבי הקלמזיות, זה תלוי ממה זה נובע. ייתכן שזו בעיה שאפשר לפתור על ידי טיפול מתאים בריפוי בעיסוק. לצורך כך צריך לגשת למרפאה בעיסוק כדי לאבחן.
    ייתכן גם שהמקור הוא ריגשי, וקשור לכך שהיא בעצמה מרגישה לא אסופה ולא מוחזקת ריגשית, וזה שוב קשור לקשר איתכם.
    לכן אני ממליצה לפנות למכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלכם עם כל השאלות שלכם כדי לאבחן את המקור לבעיות ולהתאים הדרכת הורים ו/או ריפוי בעיסוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה שבת שלום

    טלטל
    27/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שבת שלום.

    סמדר ריינר
    28/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר
    דנה
    27/05/2011

    שלום, בתי בת ה-8 (כיתה ב'), תלמידה מצטיינת בלימודים, אהובה על המוריה ומקובלת מאוד חברתית.

    הבעיה העיקרית שלנו שהיא נעלבת בקלות ובוכה מיד, בכי בלתי נשלט שגם להרגע ממנו לוקח לה המון זמן.
    יש לה נטייה להתפרץ ולצעוק כשהיא נעלבת בצורה קיצונית ואינה מצליחה לשלוט ברגשותיה וכאשר אנו מדברים על הנושא (גם אם עברו מספר ימים או שבועות מהמקרה) היא ישר מתחילה לבכות.

    היא נעלבת גם מהערות ביינים לדוגמא ילד אמר לה בכיתה שהשיער שלה מפריע לו אז שתעשה קרחת...היא ישר התחילה לבכות וצעקה עליו.

    האם ישנה דרך לטפל ולפתח חוסן רגשי, לעזור לה להתמודד ולעצור את התגובות הקיצוניות ולהקנות לה כלים להתמודדות?

    תודה דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה

    סמדר ריינר
    27/05/2011

    שלום דנה,
    קשה לי להתרשם מהתאור שלך במה בדיוק מדובר. דווקא הדוגמה שנתת מצדיקה בעיני בכי וכעס רב. להגיד לילדה שתעשה קרחת זה יכול להיות מעליב מאוד.
    משום כך קשה לי להתרשם האם באמת הילדה בוכה מדברים שהיא לא אמורה או שאתם מצפים ממנה לעמידות לא כל כך מתאימה. אם תתני יותר דוגמאות אולי אוכל להבין יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר

    דנה
    27/05/2011

    שלום רב, תודה על עזרתך.

    הכוונה היא לדברים שולים במיוחד..מספיק שאח שלה יגיד לה תינוקת והיא מיד בוכה צועקת וממש קשה להרגיע אותה.

    היה מקרה במחצית ראשונה של הלימודים, חולקו תעודות הצטיינות והיא לא קיבלה, המורה שלה התקשרה אלי ואמרה לי שהיא לא מפסיקה לבכות והיא גם לא מצליחה להרגיע אותה וכל זה בגלל שהיא לא קיבלה.
    אנחנו לא הורים לוחצים בלימודים ומעולם לא דרשנו ממנה מצויינות אנחנו מגיבים לציון 80 בדיוק כמו לציון 100 ולכן לא הבנו מאיפה נובע הבכי.

    המורה שלה המליצה לנו לפנות לפסיכולג בנוגע להקניית כלים להתמודדות עם הרגישות והבכי..פנינו בעיר מגורינו לפסיכולוגית, אך לא הרגשנו שהיא מבינה אותנו ואו תורמת לנו.

    אשמח לעזרתך..שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה

    סמדר ריינר
    27/05/2011

    שלום דנה,
    הדברים שאת מתארת הם לא שוליים, אם כי ייתכן שהתגובה שלה היא עוצמתית מדי. ההשערה שלי כרגע יותר קשורה לכך שהילדה מרגישה לא מובנת. יכול להיות שככל שאתם מנסים להמעיט בערך הדברים שקורים היא מרגישה שהיא צריכה לצעוק יותר חזק כדי שיראו שבאמת קרה דבר משמעותי.
    כשאחיה קורה לה תינוקת זה אומר שהוא רצה להעליב אותה, למה זה שולי בעיניכם? כנ"ל כשילד אומר לה שתעשה קרחת. יכול להיות שמראש התגובה שלכם היא שלא קרה כלום,או שזה שולי או לא חשוב וזו תגובה מוחקת, שמולה היא חייבת לצרוח כי אחרת היא מסכימה למציאות שבה הרגשות שלה לא נחשבים.
    יש הבדל בין להגיד שהדברים הם שוליים לבין לעזור לילדה לסגל תגובה יותר מתונה. אם אתם רוצים לעזור לה בכך, חשוב שתבינו שאכן היא נעלבה בצדק, אחרי שתכירו בכך קודם כל, אפשר לחשוב יחד איתה איך אפשר להגיב אחרת. למשל להגיד משהו כמו :"זה מעליב, את צודקת, את יכולה להגיד לו שאת לא מוכנה שיקרא לך תינוקת, את יכולה להגיד לנו ההורים, אבל כשאת בוכה כל כך זה לא עוזר".
    כשהיא לא קיבלה תעודת הצטיינות, אפשר להגיד לה שזה באמת לא נעים, כל אחד רוצה להיות מיוחד ולהצטיין, והיא באמת עבדה יפה השנה ואם היא תרצה אולי היא תוכל בשנה הבאה לנסות להצטיין או לשמוח בתעודה שיש לה, שהיא גם טובה ויפה, ובכלל היא ילדה מקסימה ונהדרת ואתם אוהבים אותה מאוד גם ככה. אבל אין צורך לבכות כל כך, כי זה כבר לא כל כך מתאים לגיל שלה, ואתם חושבים שמעכשיו היא יכולה לנסות ולהשתדל להיות בוגרת ברגעים כאלה, ופשוט להגיד מה היא מרגישה ואתם תקבלו ותבינו, אין צורך כל כך לבכות. וכמובן כדאי לחזק אותה כל פעם שהיא מצליחה לעשות זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום