מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילדה בת 4.5- בכי הסטריענת23/05/2011
בס"ד.
שלום!
הילדה הולכת לגן כרגיל בלי בכי אבל לא מובן למה בבית היא לא מוכנה שאמא תעלם מעייניה,
אם אמא נכנסת לאיזה שהוא חדר בבית והיא לא רואה אותה כמו לדוג' שירותים (שהדלת סגורה) היא בוכה בהיסטריה ומבקשת ממנה לצאת בדחיפות וכשהיא יוצאת היא מבקשת ממנה להיכנס שוב, ולאחר מכן הבכי נמשך זמן רב והיא נכנסת לכריזה עמוקה.
היא מוכנה שאמא תיכנס רק אם היא תשאיר פתח קטן, כך שהיא תוכל לראות אותה,
וכמובן שזה לא אפשרי,
בנוסף בלי שום קשר,הילדה בוכה בתדירות גבוהה על כל דבר קטן שלא מסתדר לה ולא הולך כפי רצונה.
אמא מרגישה כבולה לרצונות הילדה כדי לא לגרום להחמרת המצב.
וכמובן שבעקבות כך היא גם לא יכולה לצאת מחוץ לבית כשהילדה נמצאת.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4.5- בכי הסטרי - תגובה
סמדר ריינר25/05/2011שלום ענת,
נראה שבין השאר הילדה סובלת מחרדה. וכמו כן יש כפי הנראה בעיה בסמכות ההורית. אני ממליצה לפנות לטיפול שמשלב הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 1.8 לא חברותית עם ילדיםליזה23/05/2011
שלום,
יש לי ילדה מקסימה בת שנה ושמונה חודשים.
היא אוהבת לצחוק ולשחק איתנו, ההורים שלה, ועם הסבים שלה.
הבעיה מתחילה עם ילדים אחרים בגילה. נראה שהיא נרתעת ממגע עם ילדים אחרים: היא לא נותנת לילדים אחרים לחבק אותה ונראה שנרתעת ממגע איתם (אותנו היא כן מחבקת ונותנת לחבק).ברצוני לציין שהיא נמצאת במסגרת של משפחתון כבר מגיל 5 חודשים כך שלהיות עם ילדים זה לא משהו זר בשבילה. הגננת מספרת לי שהיא מעדיפה להיות לבד, אבל אם מכריחים אותה לבוא להיות עם ילדים אחרים בסופו של דבר היא משחקת איתם.
היא כן משחקת עם בני דודים שלה (בת 4 ובן 8) אבל גם מהמגע שלהם היא נרתעת (מראה סימני אי נעימות כשהם מחבקים אותה). האם הרתיעה הזו ממגע עם ילדים זה משהו שצריך להדאיג אותי? מדוע לנו היא נותנת לחבק אותה ולילדים בגן לא? איך אפשר לעזור לה עם החששות שלה מהמגע עם ילדים?
תודה רבה,
ליזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 1.8 לא חברותית עם ילדים - תגובה
סמדר ריינר25/05/2011שלום ליזה,
לדאוג אין טעם. יש הגיו מסויים בחשש שלה, כי ילדים הם יותר אימפולסיביים, ולעיתים יכולים בלי כוונה או עם כוונה לפגוע. יכול להיות שהיא קצת יותר רגישה. כדאי להרגיל אותה, אפילו שהיא כביכול רגילה לילדים מגיל 5 חודשים, כל פעם לילד אחד, בבית בתנאים שנוחים לה, למעט זמן עד שהיא תצבור ביטחון בקצב שלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה!
ליזה25/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור:-)
סמדר ריינר25/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד מיציאה לחצר
אתי01/06/2011ההמלצה שלך לחכות לתחילת שנה הבאה ואז להעביר אותה קבוצה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מיציאה לחצראתי23/05/2011
ילדתי בת שנה ותשע חודשים. לפני מספר ימים נאמר לי שהיא מפחדת לצאת לחצר בגן והיא לא מסכימה ובוכה ורוצה לחזור לכיתה.
ביתי ילדה מאוד רגישה לסביבה חדשה , את זה הבנתי עוד שהיתה יותר קטנה.
בנוסף שאני לוקחת אותה לגינה היא מפחדת היא לא רוצה לחזור הביתה אבל רוצה שאני ירים אותה על הידיים.
תחילת שנה הבאה היא תצטרך לעבור לקבוצה של ילדים יותר גדולים בגן שיש להם חצר גדולה ומגוונת.
אני לא יודעת איך לטפל בקושי שלה , אודה לעזרתכם והכוונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מיציאה לחצר - תגובה
סמדר ריינר25/05/2011שלום אתי,
לא סיפרת פרטים על הגן שהיא נמצאת בו, כמה ילדים, כמה עובדים וכו'. יכול להיות שהיא באמת צריכה יותר ליווי ביציאה לחצר, זו ילדה שצריכה יותר הדרגתיות בכל פעולה
אפשר להציע לה בגינה שתרימי אות הלקצת זמן וקצת זמן היא תהיה לידך, אפילו אם היא לא תשחק, זה לא משנה, אלא עצם החשיפה לסיטואציה ולאט להאט להגדיל את החשיפה, יותר זמן שתהיה לא על הידיים, או שהיה על הידיים ובקצב שלה תחליט מתי היא מרגישה נוח מספיק לחקור את הסביבה וכו'. חשוב להיות סבלניים ולמצוא את שביל אמצע בין לא ללחוץ עליה יותר מדי אבל מצד שני כן לאתגר בקטנה כל פעם קצת לפי הקצב שלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד מיציאה לחצר
אתי31/05/2011בהמשך לתשובתך
ביתי נמצאת בתינוקיה,בקבוצה של 18 ילדים ו3 סייעות וגננת.מבחינה שיכלית ביתי מאוד מתקדמת לקבוצה שבה היא נמצאת. האם למרות הקושי,שבימים האחרונים השתפר להעביר אותה לקבוצה שבה התכנים יותר מתאימים עבורה מבחינה התפתחותית?יש לציין שהיא מאוד אוהבת את הגן,את הגננת ואת הסייעות בקבוצה שבה היא נמצאת.אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד מיציאה לחצר - תגובה
סמדר ריינר31/05/2011שלום אתי,
18 ילדים זו כמות די גדולה של ילדים. הפחד שלה מיציאה לחצר יכול בהחלט להיות מובן. ממש לא הייתי מעבירה אותה לקבוצה של ילדים יותר גדולים אם זו הכוונה. המצב הריגשי והביטחון הרבה הרבה יותר חושבים מההתפתחות השיכלית. בעיני זו בכלל לא התלבטות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניפולציה רגשיתעידו23/05/2011
שלום רב,
אנחנו זוג לשני ילדים, ילדה בת 6 וילד בן 3, אני ואישתי פרודים מזה שלושה חודשים ואינני גר עם המשפחה.
הילדה בזמן האחרון מספרת על האמא שהיא לא אוהבת אותה, שלא אכפת לה ממנה, שכשהיא פונה אליה אין לה זמן בשבילה, שהיא מפחדת ממנה כל הזמן כועסת עליה. בכל שיחה טלפונית איתה היא מציינת שקשה לה לראות את אמא בוכה ועצובה, היא בוכה הרבה ומאוד קשה לי לראות אותה בוכה .
השאלה שלי, האם אני צריך להתייחס ברצינות ולערב את הרווחה, או לבדוק כיוונים של מניפולציות רגשיות, כי בכל פעם שהיא בוכה ומספרת לי את הדברים הללו אני מייד מתקשר לאישתי ומנסה לברר ומצד השני אני שומע שהכל בסדר שאין שחר לדברים.
מה עלי לעשות? אשמח לקבל תגובה
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניפולציה רגשית - תגובה
סמדר ריינר25/05/2011שלום עידו,
לא זה ולא זה. סביר להניח שאמה במשבר. זה טבעי. אתה לא צריך להתערב בזה, לא לצלצל לאמא ולא לרווחה אלא לתמוך בילדה ולהסביר לה שקשה כרגע אבל זה זמני, לתת לה לבטא את הוקשי ולא להיבהל ממנו או להיכנס לפעולות כלשהן, פשוט להיות עם זה שזו תקופה קשה וקשה גם לילדה, לנחם אותה ולהרגיע אותה. זה הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר יום ל2- אחיםיפית23/05/2011
הי סמדר,
רציתי להתייעץ איתך איך את ממליצה להעסיק את 2 ילדיי אחר הצהריים בצורה מובנית ומועילה.
הגילאים השונים שלהם (5,2) מקשים עליי, במיוחד כשהקטן מביע קנאה עם כל מגע שלי עם הגדול, צועק דוחף וכו'.וגם מביע המון צורך במגע איתי כיוון שאני חסרה לו במהלך היום.
הגדול ילד רגוע וטוב ולכן הרבה פעמים מוותר לו, למרות שאני לא מוותרת על חיבוקים ונשיקות לגדול למרות צעקות הקטן ומנסה להסביר לגדול שלמרות שהקטן בוכה אני איתו.
כתבת בתשובה אחרת שלך שחשוב לעשות להם פעילות מובנית אחר הצהריים על מנת שלא ישתעממו יותר מדי או יריבו (או יבהו בטלויזיה..) אני לא ממש מצליחה ל"החזיק" את שניהם לאורך זמן כיוון שהמשחקים שמעניינים כל אחד מהם שונים וכמובן שאני לא יכולה להתחלק ל-2.
אשמח לעצתך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדר יום ל2- אחים - תגובה
סמדר ריינר25/05/2011שלום ענת,
נכוןם שכתבתי שילדים צריכים פעילות מובנית, אבל זה לא כדי שלא יריבו, הם יריבו, וגם לא כדי שלא יבהו בטלוויזיה, לי אין שום דבר נגד טלוויזה. אלא כדי שירגישו מוחזקים ושיש יד מכוונת. קצת שיעמום זה טוב, וגם טלוויזיה (לא כל היום בהכרח) זה לא דבר כזה רע.
את בהחלט יכולה לתת לאחד מהם לבהות שעה בלוויזיה ובינתיים להעסיק את האחר. ילד בן 5 יש לו חברים שיכולים לבוא אליו ושהוא יכול ללכת אליהם ובזמן הזה את יכולה להיות עם הקטן. את ל אחייבת להכין להם פעילות הווי ובידור לכל אחה"צ אבל את כן אמורה להיות מסוגלת לכוון אותם ולהשתתף איתם במידה מסויימת. את יכולה להכין בבית חומרי יצירה משחקים שמתאימים לגילאים שלהם, לשלב יציאה החוצה וכו'. מה שחשוב הוא שתהיה הרגשה של תכנית כללית כלשהי שאליה הם יוכלו להתכוונן (היום נלך לגינה, ואורי ילד לחבר,ושנחזור נכין ביחד ציור ואחר כך נכין ארוחת ערב).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יפית25/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור.
סמדר ריינר25/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנת ילד לגירושיןeden23/05/2011
אנחנו לקראת גירושין, ויש לנו ילד בן שנתיים. השאלה שלי היא האם ניתן להכין ילד בגיל כזה, מה אפשר להגיד לו? מה להגיד לו כשהוא יחפש את אבא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנת ילד לגירושין - תגובה
סמדר ריינר25/05/2011שלום עדן,
זה תלוי ברמת ההבנה של הילד. אפשר להגיד לו שאבא עבר לגור בבית אחר. אם את חושבת שהוא מבין מעבר לזה אפשר להגיד לו שאבא ואמא לא מסתדרים ולכן אבא עבר לגור בבית אחר.
חשוב בכל מקרה להגיד לו שאבא ואמא אוהבים אותו מאוד, ואבא יבוא לבקר אותו והוא גם יוכל לדברר איתון בטלפון. אם הוא יודע ימים אפשר להגיד לו באיזה ימים יהיו הביקורים.
חשוב לתת לו לבטא את הקושי שלו, שאולי לא יבוא מיד אבל בטוח בהמשך, לתת לגיטמציה להתגעגע לאבא, לכעוס ולהיות עצוב, ולבטא זאת במילים, בציור וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות אכילה בילד בן 4?יעל22/05/2011
בני בן 4, שוקל 23 וגובהו 110 ס"מ. מאוד אוהב לאכול ועסוק בכך רבות. תמיד מבקש תופסת, בעיקר במתוקים או מנות אחרונות. פנינו לפני כחצי שנה לדיאטנית אשר מבצעת מעקב, בשאיפה להמשך צמיחה לגובה ואי עלייה במשקל. בסה"כ במהלך השבוע אנו מצליחים ליישם את הכללים, מרבים בירקות וחלבונים וממעיטים בפחמימות. כמו כן הילד פעיל מאוד גופנית, נמצא בחוג התעמלות פעם בשבוע ולפחות פעמיים נוספות נמצא בפעילות חופשית עם אופניים,בימבה, חצר. בעייתנו היא בעיקר בסופי שבוע, אז יש ארוחות משפחתיות מרובות מנות ובעיקר מנות אחרונות ואז הוא "מתבלבל" מהשפע, ובמידה ולא מגבילים אותו הוא מסוגל לאכול 4-5 פרוסות עוגה לדוגמא. כמובן שאנו מגבילים אותו אך סופי השבוע הפכו לאחרונה למתסכלים מאחר ועלינו לשוחח איתו ולהגביל אותו ולהסביר לו שזה לא בריא, שלא יקיא וכו', אני חוששת מפיתוח הפרעות אכילה בהמשך. גם בגן הוא עוסק באוכל ותמיד מבקש עוד, הגננות פועלות בהתאם להמלצות הדיאטניות, מגבילות אותו בכמות פחמימות נוספת אך לא בירקות ובחלבונים.העיסוק האובססיבי שלו באוכל מדאיג אותי. מה לעשות לפני ייעוץ פסיכולוגי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות אכילה בילד בן 4? - תגובה
סמדר ריינר23/05/2011שלום יעל,
אני חושבת שצריך קצת לקחת בפרופורציה. אם כל השבוע הוא מקפיד, לא כל כך נורא אם בסוף השבוע הוא קצת מגזים. כדאי להשתדל שלא יהיו פיתויים רבים מדי, ובשלב מסויים אולי כדאי הוריד פשוט את העוגה מהשולחן. אפשר לנסות להסיח את דעתו וללכת איתו לשחק בזמן הזה בחדר אחר. האכילה המרובה עלולה להעיד על כך שפשוט משעמם לו ואין לו מה לעשות בארוחות האלה, נסו לדאוג להבאת משחקים מהבית ולהתייחסות אליו דרך דברים אחרים, לא רק דרך האוכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות אצל ילד בן 8יערית22/05/2011
שלום, בני בן שמונה. עד גיל שלוש וחצי היינו גרים בשדרות ולאחר הופעת חרדות של ממש (גמגום, הרטבה, פחד לצאת מהבית, שינה עם ההורים) עזבנו את העיר. עם מבצע עופרת יצוקה וההבנה שהטילים יכולים להגיע עד למקום מגורינו החדש - החרדות חזרו. לאחר המבצע, החרדות שכחו ונעלמו מעצמן. לפני מספר חודשים הייתה התחממות בדרות והאזעקה בישובנו הופעלה פעמיים. מאז, בני מתאר תחושה של פחד שמשתק אותו. החרדה הולכת ומתפשטת לפחדים שלא קשורים למצב הבטחוני והוא משתף ומספר שמפחד ממות, שלו או של אחד מאיתנו. מדמיין שאנשים נכנסים לבית ורוצחים אותנו וכל מיני מחשבות מאוד מפחידות כמו זו. החרדה באה לידי ביטוי פיזי של ממש. למשל, עם השמעת הצפירה ביום הזיכרון בני החוויר ותיאר את הפחד שמשתלט עליו וסיפר כי ליבו דופק במהירות ובחזקה. הפחד בזמן הצפירה היה מפרוץ מלחמה ממש באותו הזמן...
אני מאוד רוצה לקחת אותו לטיפול אך מאוד חוששת מבחירת מטפל לא טוב שיכול להזיק יותר מאשר להועיל... מה לעשות? האם ניתן להתמודד לבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות אצל ילד בן 8 - תגובה
סמדר ריינר23/05/2011שלום יערית,
את יכולה לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה העוסקת בפחדים אצל ילדים. בכל זאת, המצב שתא מתארת נראה לי מתאים יותר לטיפול ולא הייתי ממליצה לכם להמשיך להתמודד לבד. נסי להתייעץ פסיכולוגית בית הספר או קופת החולים שלכם לגבי המלצה על מטפל אמין וטוב באיזורכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מריבות בלתי פוסקות עם בני בן 5אסתר22/05/2011
זאת הפעם הראשונה שאני כותבת אחרי חוסר אונים של מריבות עם בני בן ה5 .
יש לי בן בכור בן7 אצעי בן5 וקטנה בת2וחצי. האמצעי מאוד מאוד פעיל. אני והוא לא מספיק מחוברים. אני לא מצליחה להשתלט על המריבות שהוא יוצר עם אחיו הגדול. קשה לי מאוד עם זה שהוא לא מקשיב וכל דבר צריך להגיד מיליון פעם. אני מוצאת את עצמי יוצאת מדעתי בצרוחת מידי פעם או בלהעניש אותו כמה פעמים ביום.אני אמא יחסית קשוחה אני מתוסכלת ובוכה כל ערב שהתיקשורת שלי איתטו אפילו רגשית לא מצליחה לעלות שלב. השיא של היום היה לפני דקה שהוככחתי לו שהוא שיקר לי בדבר שטותי אבל מבחינתי זה היה השיא ובאותו רגע יצאתי מדעתי ואמרתי לו שיתרחק ממני ואני לו פה בשבילו כל עוד הוא משקר. כמובן שהלב והעיניים שלי מוצפים בדמעות. לא יודעת איך להתנהג. צריכה הכוונה בבקשה בבקשה.
חשוב לציין שהוא שובב גם בגן אבל אם יש לו סבלנות לשבת על עבודות ומישחקים או מפעילים אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מריבות בלתי פוסקות עם בני בן 5 - תגובה
סמדר ריינר22/05/2011שלום אסתר,
קודם כל חשוב לקבוע סדרי עדיפיות על מה שווה לריב ועל מה לא, כי אחרת הכל הופך לזירה אחת גדולה של מתח. יש דברים שאפשר לתת לו לעשות בדרך שלו, אולי הוא לא חייב לציית בכל פעם. כל ילד הוא שונה ומבטא את עצמו בדרך אחרת. כדאי לשים לב מה הדרך הייחודית של הילד הזה, והםא אפשר לכבד אותה וגם לחזק אותה ופחות לצפות שיעשה דברים בדרך שאת חושבת.
דבר שני, לא בטוח שמתפקידך להשתלט על המריבות שהוא מייצר עם אחיו הגדול, יכול להיות שלפעמים הם יכולים להתסדר לבד. כמו כן ילד בן 5 צריך תוכנית מובנית, כמו שיש לו בגן. אם כל אחה"צ הוא אמור למצוא לעצמו תעסוקה, סביר להניח שהוא יציק לאחיו. הוא זקוק להתייחסות ותשומת לב וואי אם תעניקי לו זאת מראש, אולי לא יווצרו המצבים שבהם הוא מציק כל כך הרבה.
דבר שלישי - תפסיקי להעניש, זה לא יעיל ורק משפיל את הילד.
אם בכל זאת את מרגישה שאת לא מצליחה להתמודד, כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים וחרדות אצל ילד בן 5רונן22/05/2011
שלום רב
בני בן ה5 מתקשה להירדם לבד כבר כמה שנים מאז שהוא קטן הוא רוצה שאני ירדים אותו כל לילה ואם אני מספר לו סיפור ונגמר הוא משכנע אותי ומתחנן שאשאר וכשאני עוזב אותו הוא מכסה את עצמו בשמיכה ורק אז נרדם.
בלילות לפעמים הוא קורא לי בפחד שאבוא לישון איתו ובנוסף מרטיב במיטה.
האם זה פחד נורמלי לגיל זה או שזה נראה כמו חרדות
איך מטפלים בזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים וחרדות אצל ילד בן 5 - תגובה
סמדר ריינר22/05/2011שלום רונן,
לא, זה לא מצב טבעי לגיל. אולי כדאי שתבדקו ממה הוא פוחד בלילה. אפשר לנסות לשאול אותו. אחרי שיהיה יותר ברור ממה הפחד, אתם יכולים לפנות לעמודת שאלות נפוצות לתשובה העוסקת בפחדי ילדים ולשאוב משם רעיונות התמודדות.
לגבי הרטבת לילה, לא ברור משאלתך האם אי פעם היה גמול בלילה או שמעולם לא.
אם לא היה גמול, צריך ללמד אותו להיגמל, כמו שעושים עם כל ילד, ללמד לקום בלילה לשירותים וכו'. אם זו תופעה יחסית חדשה, צריך לחשוב מה קרה לאחרונה בבית, במשפחה בגן או בכלל שאולי גם לו להרגיש מצוקה שדרך ההרטבה הוא מאותת עליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שינייםשירי22/05/2011
שלום רב.
רציתי לשאול מתי להתחיל לצחצח שיניים לקטנה שלי.היא בת שנה וחודש עם שתי שיניים פיציות . האם להתחיל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
סמדר ריינר22/05/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים_לילדים' id=link]רפואת שיניים לילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמיד ראשוןיפה22/05/2011
שלום סמדר, בני עולה לכתה א', מבחינה לימודית אני קוראת לו "גאון קטן" הוא נבחר כמחונן עוד בטרום חובה וכעת לומד שעתיים בביה"ס לגיל הרך, הבעיה היא ההתנהגות, הוא רגיש מאוד במיוחד מהספדים, חייב להיות ראשון, חייב לנצח בכל מחיר, אחת הסיבות החשובות עבורי שהוא נמצא במסגרת זו, היא ההכנה שלו למשהו חדש, ביה"ס, כתה חברים חדשים, מורהוכו' שיעזור לו להסתגלות קלה יותר בכתה א', תחילת השנה היתה מעט קשה, מאז השתחרר וכעת לקארת סוף השנה החודש האחרון מאוד קשה, אינו מקשיב, מתעלם, עושה פרצופים, אומר מילים לא יפות (ד"א אוצר המילים הלא יפות עומד בדיוק על 3 מילים בלבד שחוזרות על עצמן), אני יודעת שהוא חייב לבדוק את השטח בכל מקום חדש שמגיע אליו רק כך הוא מקבל בטחון, הוא שונא להראות את פחדיו וקשה לדבר אתו עליהם, הוא יודע בדיוק מה עשה לא בסדר או איפה טעה, הוא נבוך ומתבייש להפתח כאילו זה גורע ממנו מהמושלמות שלו, הוא החל להתחצף לאנשים זרים מעיף חולות על ילדים בגן ומציק ומעצבן את אחותו בת ה-4. יש לו מרץ רב, הולך מאוחר לישון וקם ראשון, השאלה באמת האם חוג ספורטיבי כלשהו בנוסף יכול לעזור?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמיד ראשון - תגובה
סמדר ריינר22/05/2011שלום יפה,
לא לצערי אני לא חושבת שזה משהו שחוג ספורטיבי יכול לעזור לו. לא שזה רע, חוג ספורטיבי, אך רק בתנאי שזה לא יהפוך לעוד זירה הישגית.
יפה, חשוב שתבדקו אתם ההורים עם עצמכם כמה אתם מצפים מהילד הזה, וכמה הוא אולי מרגיש שמאוד חשוב שהוא אכן יהיה "גאון קטן". אם רוב הזמן ההתפעלות היא מהגאונות שלו, הוא יכול לקבל את ההרגשה, ששום דבר אחר לא חשוב ולא שווה ולכן הוא חייב להיות מושלם כל הזמן.
נראה לי שכדאי מאוד שתפנו להדרכת הורים בעניין, כדי למצוא את דרך הביניים - מצד אחד לאפשר לו להמשיך לפתח את הכשרונות שלו אך מצד שני שלא תיגרם פגיעה ריגשית עקב הלחץ והציפיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות יתרליזי לוי22/05/2011
שלום יש לי ילד בן 5 שבוכה על כל דבר גם בבית וגם בחוץ , לא מתמודד עם הצקות של ילדים אחרים ועם הפסדים במשחקים בעבר היה לו פחד בלילה שניפתרו על ידי ספרי ילדים
האם אופייני לגיל הזה ? והאם יש ספרי ילדים שנוגעים בדבר ,אשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות יתר - תגובה
סמדר ריינר22/05/2011שלום ליזי,
לא, זה לא אוייני לגיל הזה, כדאי שתלמדו אותו דרכים חליפיות להגיב במקום בכי, וגם שתשדלו לא ל"תגמל" בכי שלו בבית במתן רווחים משניים כגון תשומת לב או לתת לו את מה שהוא ביקש בבכי, אלא להגיד שבלי בכי אתם מבינים יותר טוב, וכדאי שיירגע קודם, אחרת לא תוכלו להתייחס.
אם אתם לא מצליחים כדאי לפנות להדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדורית22/05/2011
שלום, יש לי בת בגיל חמש. ילדה חכמה מאוד מאוד. יש לי רק בעיה שאני צריכה להגיד לה כל דבר כמה פעמים עד שהיא מקשיבה ותוך כדי היא גם מתווכחת איתי והיא רוצה להחליט ועושה איתי תנאים. זה מאוד מפריע לי מכיוון שאני מרגישה שאין לי מילה ושאני צריכה להתווכח ולהגיד כל דבר כמה פעמים- זה מתיש אותי ומתסכל. מה עלי לעשות ואיך להגיב?
ועוד שני דברים נוספים:
1. היא רוצה לעשות כל דבר לבד ולפעמים אין זמן וכדו'. האם אנו אמורה לתת לה? אם אני אומרת לא זה פוגע בעצמאות שלה?
2. יש לי גם בן בן שנה וחצי. היא מרגישה עליו אחריות מאוד גדולה. היא שומרת מטפלת וגם כל הזמן מרימה אותו למרות שאמרתה לי כבר מליון פעם שלו. מה לעשות?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
סמדר ריינר22/05/2011שלום דורית,
נשמע לי שאת קצת מבולבלת לגבי התפקיד הסמכותי שלך כהורה ואת משדרת היסוס לילדה היכן שצירך להיות חד משמעיים. כשהילדה מתכווחת איתך בנושאים שאין לך כוונה להתווכח, את צריכה להגיד באופן קצר וענייני שאיםן כאן ויכוח ושעליה לעשות מה שביקשת. את כנראה נכנסת איתה לויכוח ועונה לה וזה לא רלוונטי בכלל.
לגבי ההתעקשות שלה לעשות דברים לבד - אין כאן משהו שמתאים לתמיד ולכל סיטואציה. ברור שיש פעמים שזה מתאים ואז כדאי לתת לה, אבל יש פעמים שאין זמן ואז לא לתת לה, ולהרגיש נוח עם זה. לא ייתכן שכל פעם שאת נאלצת להגיד לא לילדה יש לך כל הרבה היסוסים ותחושת אשמה. ילדים צריכים לשמוע לפעמים לא. אין ברירה.
נראה לי שהילדה לא לוקחת אותך ברצינות, וזה קשור גם להתייחסות שלה לאחיה. את כנראה לא מצליחה להיות מספיק תקיפה, ולא משדרת החלטיות. נסי לא לפחד מטעות, ולהיות ברורה והחלטית במה שאת אומרת לה. אם היא מרגישה חוסר ביטחון או הססנות היא פשוט מניחה שאת לא יודעת והיא יודעת יותר טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות מכלבים לאחר תקיפת כלבחגית22/05/2011
שלום
לבתי בת ה 6 הייתה תקרית עם כלב שתקף אותה בפנים , היא נזקקה לתפרים
ומאז היא מפחדת מאוד מכלבים , ממש בחרדה , היא צורחת , רועדת , דפיקות לב מואצות ,זה די ברור לי הפחד , אבל אנו מנסים לעזור לה ולהרגיע אותה , אך לא ממש מצליחים , זה רק מתגבר .
איך ניתן לעזור לה , האם טיפול רגשי ?
נא המלצתכם .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות מכלבים לאחר תקיפת כלב - תגובה
סמדר ריינר22/05/2011שלום חגית,
את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בתשובה המתייחסת לפחדים אצל ילדים. אם אתם לא מצליחים להתמודד כדאי לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
