פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 8 מרבה לבכות ולהשוויץ.....
    חנה
    21/05/2011

    היי . בני הבכור בן ה-8 (אחרין שני ילדים בני 5 ו2) בכיתה ב' תלמיד ממוצע, משתתף בחוגיכדורסל, שחמט. מסתבר מהמורה ותלמידה בת כיתתו שבני מרבה לבכות בכיתה, אם הוא מקבל לדוגמה כסא סגול הוא בוכה בכדי לקבל כסא כחול...אם לא נותנים לו משהו הוא יכול לבכות...הבנתי שהילדים לא אוהבים את זה ואולי הדבר משפיע חברתית.בנוסף הוא משוויץ שהוא רץ הכי מהר, שהוא הכי חזק...(לא יודעת אם זה נכון) וגם זה לא תורם לו חברתית. בבית יש לו גם נטייה לבכות . מה לעשות? אני עצובה בשבילו ... הייתימעוניינת לטפל בעניין מהר לפנישיסומן חברתית ויהיה במצב אל חזור...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 מרבה לבכות ולהשוויץ..... - תגובה

    סמדר ריינר
    22/05/2011

    שלום חנה,
    יכול להיות שבנך רגיל להיות במרכז העניינים, ואין לו כלים בוגרים מתיאמים לגילו כדי לעשות זאת.
    קודם כל כדאי להתחיל לדבר איתו על כך שזו לא דרך מתאימה. וגם למד אותו דרכים אחרות, למשל אפשר לבקש ולא לבכות. כשהוא בוכה בבית, לנסות לא להתייחס (תלוי בסיטוצאיה כמובן) אלא להגיד לו שקודם יסיים לבכות ואז יבקש מה שהוא רוצה, וכמובן לא לתת לו כל מה שהוא רוצה רק בגלל שהוא בוכה.
    כמו כן הוא משוויץ כי כנראה חשוב לו להיותבמקום ראשון בכל דבר, אפשר להגיד לו שהוא שווה מספיק גם ככה ושזה לא נעים לילדים שהוא משוויץ כל הזמן.
    יכול להיות שבהתחלה יהיה לו קשה להפנים ולהבין, צריכים להיות ברורים ועיקביים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה לטיפול?

    חנה
    22/05/2011

    תודה על התגובה המהירה. אכן רוב האבחנות נכונות .האם היית ממליצה טיפול? ואם כן איזה? פניתי בעבר למטפלת ואחרי מפגש ראשון ויתרתי כי חשבתי שהיא לא מתאימה...אנחנו גרים בדרום (אזור גדרה)
    אציין גם שאני קצת יותר "זורמת" עם הילדים, והאבא יותר קשוח דבר שקצת יוצר ענינים למרות שאני משתדלת לא להתערב...עדיין הפער בין הגשיןת קיימות ולדעתי קצת מבלבל את בני....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה לטיפול? - תגובה

    סמדר ריינר
    22/05/2011

    שלום חנה,
    אני לא חושבת שהילד זקוק לטיפול. אולי אתם זקוקים להדרכת הורים.נסו לבדוק מרפאות ציבוריות באיזורכם, או התייעצו עם פסיכולוגית בית הספר לגבי מטפלים מומלצים באיזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוכן לעשות צרכים בשירותים
    אתי בר
    21/05/2011

    שלום ,ילדי בן שנתיים ושמונה חודשים ,את הגמילה מטיטולים התחלתי איתו לפני כחודש,במהירות הוא תפס את העיקרון ,פיפי הוא עושה בעמידה לאסלה כמו גדול, אך קקי הוא עושה במכנסיים, לגן הוא הולך ללא טיטול וכול היום מתאפק ולא עושה שם קקי,אני רוצה לציין שהיו פעמיים שהוא עשה באסלה אבל הוא פשוט לא רוצה לשבת שם, ניסיתי סיר ,ניסיתי להלביש ישבנון על האסלה הוא פשוט לא מוכן ,הוא מתאפק ואז פשוט מסתכל עליי במבט של עשיתי במכנסיים..לא יודעת איך להתמודד ,אני חייבת עצה אני מתחילה לדאוג, חשוב לי להתנהג נכון עם המצב ,אני אשמח לתגובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוכן לעשות צרכים בשירותים - תגובה

    סמדר ריינר
    21/05/2011

    שלום אתי,
    אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" לתשובה העוסקת בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת גן לילד בן שנה ושמונה חודשים
    ציון
    20/05/2011

    שלום רב,
    בני בן השנה ושמונה חודשים נמצא כיום בגן פרטי. התחלנו עם הגן בגיל שנה וחודש (עד אז הוא היה איתי בבית). לאחר שבועיים של הסתגלות הוא התרגל לגן והלך בכיף.
    עד היום הוא הולך בשמחה רבה לגן אולם יש דברים רבים שמפריעים לי שם, כמו העובדה שבשעות הבוקר לפני המפגש וגם מהרגע שהילדים קמים אחר הצהריים הגן נראה באווירה של בלאגן, הסייעות לא מצליחות להושיב את הילדים, כל הצעצועים על הריצפה, הילדים עומדים ומסתכלים על ההורים שבאים ויוצאים, לדעתי ראוי לנצל את הזמן ולהפעיל את הילדים או יהיה עבורם זמן חופשים אבל לא כשהכל על הריצפה. כמו כן, מספר פעמים שמעתי שהילדים ראו טלוויזיה במהלך היום ואף פעם אחת בבוקר שהבאתי את בני הכניסו אותו ישר לראות טלוויזיה ביחד עם ארוחת הבוקר (היה יום יפה בחוץ). הם אוכלים שלוש פעמים בשבוע שניצלנים מעובדים, ללא ירקות בצהריים, הכל נראה לי שם לא מאורגן, הגננת היא טיפוס דיי מבולגן, וברור שמכאן זה מתחיל. בשנה הבאה הוא יעבור לאזור בגן שהוא קטן ולדעתי נראה כמו כוך. שאלתי היא עקרונית, האם כדאי להעביר את הילד לגן אחר בגלל הדברים האלו, אפילו שהוא הולך בכיף או שחשוב יותר שיישאר בסביבתו המוכרת בגן והיציבות הזו יותר חשובה עבורו? וגם, אם כן לעבור לגן חדש אז מתי בספטמבר או במיידי?
    לציין כי מדובר בילד נבון, חייכן וחברותי. ניסית מספר פעמים לדבר עם הגננת ודברים לא השתנו, פשוט נראה לי שזו האווירה בגן בשעות שציינתי. היא ענתה שהיא מנחה את המטפלות להוציא משחקים ולשבת בשולחן אבל בפועל הכל על הריצפה והילדים מסביב. יש 4 פעמים בשבוע חוגים חיצוניים והחצר גדולה ומגוונת.
    העניין מטריד אותי מאוד, הכי חשוב לי טובת הילד, אז מה לדעתך טובתו במקרה כזה?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת גן לילד בן שנה ושמונה חודשים - תגובה

    סמדר ריינר
    20/05/2011

    שלום ציון,
    לדתעי כל הדברים שציינת הם פחות חשובים מאשר אם הוא מרוצה בגן ונהנה ללכת לשם. בלאגן זה אפילו דבר טוב בעיני, הוא בריא להתפתחות ומעודד יצירתיות וחופש. ילדים לא צריכים סדר בדרך כלל, אלא אנחנו. ילדים צריכים סדר וקביעות בזמנים,ובדמויות המטפלות בהם פחות בצעצועים.
    סיבות בעיני להעביר ילד מעבר נוסף לכל המעברים שיהיו בהמשך הם ליקויי בטיחות בגן, או התעללות חלילה או אם הוא ממש לא מרוצה ולא משתלב שם, ולא הסיבות שציינת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לומר תודה רבה על המענה המהיר

    ציון
    22/05/2011

    תודה רבה לך, עזרת לי להחליט בעניין כה חשוב.
    שבוע טוב ומבורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור, בהצלחה:-)

    סמדר ריינר
    23/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלכת כיתה לשעבר
    אלונה
    20/05/2011

    ביתי, בת 9, לומדת בבי"ס דתי בכיתה ד'.
    היא הגדולה מבין 3 בנות (בת 7 ובת 4)
    עד לאחרונה נחשבה מלכת הכיתה והייתה חביבה על חברותיה ומוריה.
    אתמול הודיעה לי מורתה כי היא שולחת מכתבי "נאצה" לחברותיה לכיתה בסגנון: אני שונאת אותך, הלוואי שתמותי וכדומה.
    בנוסף, היא מעליבה חברות גם בע"פ.
    היא מאוד אהובה בבית, ננזפת כאשר אינה מכינה שיעורים או רבה עם אחיותיה, אך בסה"כ התנהלות רגילה ונורמטיבית...
    איך מטפלים במצב???
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מלכת כיתה לשעבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלכת כיתה לשעבר - תגובה

    סמדר ריינר
    20/05/2011

    שלום יפתח,

    קודם כל מנסים להבין את המצב לפני שמטפלים בו. יכול להיות שהכל באמת מאוד נורמטיבי, אבל בכל זאת יש בעיה. הייתי מתחילה מלשאול אותה, בלי כעס ובלי לחץ, מדוע היא עושה זאת, על מה היא כועסת, ולפי התשובה שלה ממשיכה הלאה את הבירור. חסרים לי נתונים כדי לתת כרגע הדרכה מעבר לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6 שחזר לעשות צרכים בבגדיו
    גילה
    20/05/2011

    אני פונה לבקש את עזרתכם איך להתמןדד עם ילד שלא מפריע לו לעשות את צרכיו במכנסיו כמעט כל יום עם פספוס פה ושם ויןתר מכך שלא מודה שהוא עשה גם בגן וגם בבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6 שחזר לעשות צרכים בבגדיו - תגובה

    סמדר ריינר
    20/05/2011

    שלום גילה,
    קודם כל יש לפנות לרופא ולשלול בעיה רפואית. אם נשללה בעיה רפואית, יש לפנות לטיפול פסיכולוגי. מדובר בתופעה שנקראת אנקופרזיס, ויש לטפל בה בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט שמקיא כמעט כל יום
    שרשי
    20/05/2011

    בני בן השנתיים וחצי מקיא כמעט כל יום בעיקר בשנה האחרונה. לעיתים יש לזה קשר להבעת עמדה (כשהוא רוצה משהו, כשלא נענים לבקשותיו, כשאני ובעלי רבים) ולעיתים הוא פשוט יורק או מקיא. האם הרקע לזה יכול להיות פסיכולוגי או שעליי לבחון סיבות אחרות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוט שמקיא כמעט כל יום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט שמקיא כמעט כל יום - תגובה

    סמדר ריינר
    20/05/2011

    שלום לך,
    קודם כ לבדוק סביות אחרות, ורק אחרי שלילת הרקע הרפואי, ניתן להתחיל לחשוב על הכיוון הפסיכולוגי. וכן, אכן יכול להיות כיוון כזה. האו כנראה למד שזה עושה רושם עצום, ואולי הוא מרוויח תשומת לב ואת הדברים שרצה לקבל וסירבו לו. הפיתרון הפסיכולוגי - כמובן לעצור את המעגל ולהפסיק לשחק את המשחק הזה, לא להתרגש נורא מההקאות ולא לאפשר לו לקבל כך את מה שרצה. רצוי, אם ניתן גם למעט לריב לידו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10 מאוד פגיעה
    אושרת
    20/05/2011

    שלום,
    אני אמא לילדה בת 10 שמוצאת את עצמי מקבלת דוח יומי של פגיעות אותן "סופגת" ביתי.
    מספיק שילדה עונה לה בחוסר סבלנות, או מורה, ילדים בכיתה עונים בגסות היא מגיע מפורקת הביתה.
    חשוב לציין שהיא ילדה חכמה, חרוצה,עדינה, רקדנית בלט מחוננת ומודעת היטב ליתרונות של עצמה, אבל עדין הולכת כמו לוח מטרה וכל דבר פוגע בה.
    היא ציינה בפני שהיא ממש משתדלת "לא להתייחס" וגם אם מראה חוסן מבחוץ מבפנים היא מאוד נפגעת.
    היא חוזרת ואומרת לי "אני מאוד עצובה מבפנים אמא".
    קשה לי מאוד ליעץ לה כי היא אומרת לי "אני לא מבינה מה זה לא להתיחס" את הדוגמאות היא מבינה, אבל לא מצליחה ליישם.
    הדבר אינו נתפס בעיני כיוון שברגעי הפגיעה נוצר קיטוב, כיוון שהיא ילדה עם בטחון עצמי בריא וברגע אחד העלבון ממוטט אותה.
    גם בבלט שם היא מודעת היטב ליכולת שלה, היא יכולה להפגע ממילה.
    יש רגעים שהפגיעה היא מוצדקת לדוג' כשלא הוזמנה ליום הולדת עם מספר מועט נוסף של ילדים, הבנתי אותה, אבל כאלו הם החיים וזה חלק מההתחשלות והתחזקות שלנו.
    אני באמת חסרת אונים, ולא מצליחה למצוא את הכלים לחלחל לתוכה קצת חוסן נפשי ואבחנה.
    אודה מאוד על תשובתכם המהירה
    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 10 מאוד פגיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10 מאוד פגיעה - תגובה

    סמדר ריינר
    20/05/2011

    שלום אושרת,
    יכול להיות שכאן זה לא רק עניין של כלים. יכול להיות שיש כאן משהו קצת יותר עמוק מזה.
    ילדה שאומרת "אני עצובה מבפנים" אוי צריך לברר קצת יותר לעומק מה קורה לה בפנים. מה שתארת נשמע לי רק סימפטום.זה לא הדבר העיקרי, אלא הדרך שלה לבטא הרגשה לא טובה שיש לה.
    אני חושבת שאת בעצמך מבינה שהביטחון העצמי שיש לה הוא בעצם רעוע יותר ממה שנדמה.
    זה שמישהו הוא מוכשר, ומכיר בכישורים שלו זה לא אומר שיש לו ביטחון עצמי.
    ביטחון עצמי אמיתי זה כשמישהו מרגיש ראוי לאהבה ללא תנאי גם כשהוא מוכשר וגם כשלא.
    נדמה לי שמשום מה זה לא המצב אצל בתך.
    מדוע אני לא יודעת, כי לא נתת מספיק פרטים ואני לא מכירה אתכם.
    יכול להיות, וזאת רק השערה, ואין לי כרגע מספיק "ראיות" כדי לבסס אותה, שמדובר בילדה חכמה ומכשרת, שיש ממנה הרבה ציפיות, ושעמוק בפנים היא מרגישה ראויה להערכה אבל לא תמיד לאהבה. ואולי קשה לה תפוס מקום על בסיס חברתי נטו, ולא על בסיס הצלחה וכישורים. כדי לתפוס מקום בחברה צריך להאמין עמוק בפנים שאני כיפי לאנשים כמו שאני, בלי לעשות שום דבר מיוחד בשביל זה, גם כשאני לא מצטיין בבלט. בודאי שזה עוזר להצטיין בבלט, אבל זה לא העיקר ולא הדבר היחיד.
    אני מבינה שאת רוצה לעודד אותה להתגברות, אבל יכול להיות שזו ילדה שגם צריך לתת מקום לחולשות שלה ולא רק לחוזקות.
    הייתי חושבת על הנקודות האלה, וגם שוקלת פנייה לטיפול, במיוחד סביב המשפט שלה שהיא עצובה מפנים. אם לא נתייחס למשפט הזה מאוד ברצינות, יכול להיות ששוב מעבירים לה תחושה שיש לה מקום רק כשהיא מצטיינת ומתגברת, ומה שקורה לה בפנים לא ממש חשוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה
    ליאת
    19/05/2011

    היי. אני אם לילד בן 7.5 וילדה בת 4.5. לפני כשנה הגיעו אלינו שכנים חדשים, אנו מאוד מברכים על כך כי הילדים בערך באותם גילאים הגדול בן 8 והבינוני בן 3.5 ותינוק. אך משהו בכל זאת קצת מציק לנו. בכל פעם שהבן שלי והבן הגדול של השכנה משחקים יחד, ברגע שמשהו לא קורה כמו שהילד רוצה הוא מייד מאיים על בני כך: " אם לא אז אני הולך הביתה". ובני מיד מוותר על עמדתו משום שלא רוצה שיילך. יש מקרים שהוא אפילו כמעט בוכה וצורח אליו " לא, בבקשה אל תלך". זה מאוד מכעיס אותנו ההורים כי אנו מרגישים שהשכן מנצל זאת לרעה וזה הפך כבר לעניין שבשגרה. יש לציין שכאשר הם משחקים יחדיו בני מאוד תקיף (לא תוקפן) ורוצה שהעניינים יתנהלו לפי מה שהוא רוצה. (הוא אפילו צועק או מחזיק את ידו בחוזקה, זה יכול להיות כל ילד, ואני משתגעת מזה)
    1. מה אני צריכה לעשות כשהשכן עושה לו את התרגיל הזה?
    2. כיצד אסביר לילדי שלא כדאי לו להמשיך בהתנהגות הזאת?
    לדעתי יש פה גם חוסר איזון- מצד אחד הוא עקשן ותקיף ומצד שני כששומע את ה"איום" הוא מוותר על הכל ובלבד שהוא יישאר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום אילנית,
    את לא צריכה לעשות כלום כשהשכן מתנהג כך. את כן יכולה להסביר לבן שלך שזה סוג של תרגיל שהשכן מבצע כדי להשיג מה שהוא רוצה, ושהוא לא חייב להיכנע לו, ואולי כדאי שינסה פעם להגיד לו -"אז תלך" ויראה מה יקרה. יכול להיות שהילד יתחרט ולא ילך, יכול להיות שהוא ילך ויראה שהבן שלך רציני ואז הוא יחזור אחרי כמה דקות ויכול להיות שהוא באמת ילך, עד הפעם הבאה ואולי זה לא כל כך נורא.
    חשוב שתעבירי לבנך את הדברים כהצעה בלבד, בלי לחץ ובלי לכפות את דעתך, הוא יבחר להתנהג איך שמתאים לו, סה"כ אלה ילדים שמשחקים, זה לא סוף העולם ולא הייתי מתערבת מעבר לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים?
    מיכל
    19/05/2011

    שלום רציתי לדעת מה עושים במקרה שהחבר הכי טוב של הילד בגן בזמן האחרון מרביץ לו ואומר שהוא לא רוצה להיות חבר שלו.והילד בוכה במצב זה.
    מה מסבירים לילד,איך אני צריכה לנהוג מה להגיד לילד(איך הילד אמור להתנהג במצב זה)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים? - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום מרב,
    הייתי מסבירה לו שאת מבינה שזה כואב ומעליב, לפעמים קורה בחיים שחברים טובים מתרחקים, יכול היות שזה זמני, בינתיים חשוב שהוא ינסה לשחק גם עם ילדים אחרים. הייתי אומרת לו שהוא ילד מקסים ונחמד ויש הרבה ילדים שישמחו לשחק איתו, הוא לא חייב להיות מי שכרגע לא מעוניין. הייתי גם עוזרת לו על ידי תאום עם אימהות והזמנת חברים אחרים אחה"צ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בחיברות
    אנדראה
    19/05/2011

    ביתי בת 5 כמעט. אני רואה כמה בעיות: יש לה לפעמים צחוק מאולץ ותנועות מאולצות כשהיא מדברת עם ילדים בגן, אני רואה רת זה כשהיא מנסה למשוך תשומת לב למה שהיא רוצה להראות להם.
    היא מתבכינת במקום להסביר להם למשל שהיא לא רוצה שהם יאספו את הצעצוע בו היא משחקת.
    כשהיא עם חברה שתלטנית וחברה נגררת, היא בכלל לא מנסה לשחק איתם אלא משחקת לבד עד שבא ילד אחר מהגן ואיתו היא משחקת.
    כשיש לידה ילדה "חזקה" ולא נעימה היא פשוט הולכת לשחק לבד כדי לא ל"קבל על הראש" או להידחות.
    הגננת אומרת שהיא לא רואה אותה שונה באופן משמעותי מילדים אחרים, אבל רואים שהיא מהילדים הקטנים בגן רק בנושאים כאלו.
    היא ילדה חכמה אבל, יש משהו שקצת מזכיר את אחותי: מאוד חכמה אבל קצת "כבדה" או לדברי חברה עוס"ית, קצת אספרגר.
    אני לא מנסה לאבחן אבל קצת מודאגת מהחיברות שלה ותוהה מה אני יכולה לעשות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בחיברות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בחיברות - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום אנדראה,
    אני לא כל כך מתרשמת שיש כאן בעיה רצינית. אני מתרשמת שיש כאן ילדה שיודעת להבחין בין עיקר לטפל ובוחרת את החברים שלה בחוכמה. נכון שהיא קצת נמנעת איפה שאחרים אולי היו רבים יותר או עומדים על שלהם, אבל זו לא בעיה ביצירת קשר, אלא אולי בעיה באסרטיביות, גם מהבכיינות לא הייתי מתרגשת, היא רק בת 5. בקיצור, לא נשמע לי מהתאור שלך שיש סיבה לדאגה, את יכולה לנסות ללמד ואת האולי קצת יותר לעמוד על שלה בעיקר דרך דוגמה אישית שלך, זה הכי יעיל.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה בן שנתיים וקצת
    ח1
    19/05/2011

    עד גיל שנתיים ישן במיטת תינוק, הונח במיטה אחרי טכס לילה מוגדר וברור (ארוחת ערב, אמבטיה, צחצוח שיניים, סיפור ופרידה) ונרדם, מלפני חודשיים לערך ישן במיטת נוער רגילה ומרבה לרדת ממנה, ישן עם אחיו בן ה-6 באותו החדר, בן ה-6 נרדם במהירות והוא ממשיך לקום ואנו ממשיכים להחזיר אותו למיטה, כך ממשיך בין 10 דקות ל3/4 שעה. ניסינו תחילה להתעלם ממנו-למשל אם אנחנו ההורים בסלון, הוא קם ומתחיל להתעסק ובכל מה שבדרכו ולייצר קולות ברחבי הבית החשוך כדי שנבוא אליו, ההתעלמות לא עזרה כי מסוגל להתהלך יותר מחצי שעה ולא לחזור לבדו למיטה.
    ניסינו גם להחזירו כל רג עשקם, ניסינו לדבר אליו ולשכנע במילים: "כל החברים הלכו לישון וגם אתה עכשיו".. ולהיות ענייניים כמה שניתן מבלי להאריך בשיחות, גם זה לא עוזר. הרבה פעמים עוזרת מוסיקה מרגעיה ברקע, אבל לאחרונה גם זה כבר לא.
    (אני בהריון מתקדם ובשעות הערב חסרת סבלנות וכח, אבא מגיע מהעבודה בדיוק בשעות אלו אך עסוק בענייניו, כך שרק אני זמינה לילדים ולהירדמותם).
    קיווינו שזה תקופתי ויעבור אך מתמשך מידיי.
    אשמח לשמוע הצעות שימושיות ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגלי שינה בן שנתיים וקצת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה בן שנתיים וקצת - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום לך,
    חצי שעה זה לא הרבה זמן. יכול להיות שאתם לא מספיק עיקביים, אוי אתם מצפים שזה יעזור מייד. זה תהליך שיכול לקחת ימים עד שבועות. זה ל אנורא אם במשך חצי שעה הוא ממשיך לקום כ פעם שמשכיבים אותו, צריך התמיד בזה כל הלילה גם אם נדרש.
    מצטערת שאין לי פיתרון קסם לנשים בהריון...
    יכול היות גם שחלק ממהחמרה נובעת מההריון שלך. כלומר בעצם הוא מבין מצפים ממנו להפסיק להיות תינוק ולעבור למיטת נוער ובכך הו אמפנה מקום לתינוק אחר. אין סיבה מפבחינתוח להקל עליכם את החיים בהקשר הזה...
    יכול להיות שאם תתייחסו קצת יות רלחששות שלו לגבי הולדת אח חדש זה גם יעזור, וכן אם תסבירו לו שאמנם הוא גדל כבר אבל עדיים לפעמים בא לו ויבוא לו להיות קטן וזה גם בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבים אצל הילד
    שלי
    19/05/2011

    יש לי ילד בן שלוש וחצי לפני שמונה חודשים הוא קיבל אח חדש .
    ההסתגלות וקבלת האח למשפחה עברו אליו יפה מאוד והקשר בינהם מדהים הם משחקים אוכלים ומתקלחים ביחד .
    לאחרונה הילד לא מקשיב לנו מתחצף מאוד רץ בבית ואומר מילים לא נעימות בנוסף קשה לו מאוד לקום בבוקר והוא קם עצבני ובאמירות "לכי מפה" ,"אני לא רוצה אותך"
    קשה לי מאוד להתמודד עם זה אנא ממכם תנו לי טיפים איך להתנהג ולנסות להרגיע את הכעס הגדול שנמצא בילד..
    אגב הגננת לא מציינת התנהגות חריגה היא אומרת שהוא משחק יפה ומשתתף במפגשים
    רק שאם ילד לא מעונין לשחק איתו אז הוא יושב בצד כעוס ואחרי כמה דק נרגע וחוזר לשחק..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצבים אצל הילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבים אצל הילד - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום שלי,
    למה בעצם להרגיע את הכעס? אוי עדיף דווקא לתת לו מקום? נשמע לי שזה לא שהיית רוצה להרגיע את הכעס אלא פשוט שהוא ייפסק. ואין סיבה. יש לילד על מה לכעוס. כעס זה דבר טבעי, הוא חלק מהחיים. נורמלי וטבעי שהוא יקנא ויכעס על כך שאחיו הקטן גוזל ממנו כל הרבה תשומת לב שפעם הייתה רק שלו, רק אם תתנו לזה מקום ולגיטימציה זה יירגע, ולא להיפך. כלומר אם אתם משדרים שביעות רצון נורא גדולה מאיך הם משחקים יפה וכמה הוא לכאורה לא מקנא, אז הוא מבין שכשהוא כן מרגיש תחושות שיליליות אין לזה מקום. ואז, הוא לא יודע מה לעשות עם התחושות האלה והן יוצאות בדרך הזו.
    דווקא אם תדברו איתו על כך שזה בסדר לכעוס, וטבעי לקנא באח קטן, ותתנו לו דרכים לבטא את הכעס בצורה ישירה, וברורה במילים או מעשים לא מזיקים (למעוך כדור ספוג, להגיד "אני כועס" וכו') עם הזמן הוא ירגיש יותר טוב, וגם אתם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה מתנדנדת
    רנה
    18/05/2011

    בתי בת שנתיים וחצי. מאז שהייתה תינוקת לעתים הייתה שוכבת על הבטן עם ידיים ישרות, מתנדנדת ובוהה באוויר, כך מס' פעמים ביום, בעיקר כשהיא עייפה, או רוצה להרגיע את עצמה. לעתים מרדימה עצמה כך (על השטיח, או כל מקום אחר, גם בחוץ). ההתפתחות שלה תקינה. לאחרונה התופעה חזרה, היא נשכבת ומתנדנת המון ולא רק כשהיא עייפה. אציין שהיא נגמלה לפני חודש בצורה טובה, היא מקסימה, מדברת כמו גדולה וכו'. האם צריך לבדוק עניין שכזה והיכן? מה הסיבות שזה קורה? אני לא יודעת איך כדאי להגיב לכך מולה? לתת לה לחלום כל היום או להוציא אותה מהמקום הזה ולבקש שתפסיק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה מתנדנדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה מתנדנדת - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום רנה,
    השאל האם זה דבר שמפריע לתפקוד שלה. אם ההתפחות שלה תקינה, היא פעילה, משחקת, מתפקדת היטב בגן וכו', - לא הייתי מתערבת. ייתכן שזו באמת הדרך שלה להרגיע את עצמה, ובתקופות שקשה לה מסיבה כלשהי היא משתמשת בזה יותר. יכול להיות שהגמילה התקשתה עליה או שזו תקופה זמנית, לא הייתי לוקחת לה את זה.
    אם זה נהפך להיות משהו שמחליף פעילויות אחרות, ונהפך להיות משהו שמפריע להתקדמות שלה הייתי פונה איתה למכון להתפתחות הילד, דרך קופת חולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות של ילדה בת 6
    סופי
    18/05/2011

    יש לי 2 בנות . הבכורה, ליבת , בת 6 והצעירה בת 4.
    ליבת היא ילדה מאוד אחראית, אכפתית, ואינטיליגנטית. תמיד היתה טמפרמנטית, זקוקה למעט שעות שינה, מאוד פעילה וזזה כל הזמן(לפעמים אפילו קשה לה לשבת לאורך זמן) ומגיבה בבכי ובהרבה רגש כשלא מרוצה.
    בגן היא ילדה נהדרת, משתתפת המון, שולטת בחומר הנלמד, בעלת ידע אישי נרחב, חברה טובה, תמיד מתנהגת עפ"י חוקי הגן, מאוד רוצה לעזור ולרצות והגגנת מאוד מרוצה מהתנהגותה, אך לאחרונה בבית לא כך הם פני הדברים. היא מרבה להתפרץ, לעשות דווקא, לכעוס. לדוגמא: כשלא מרוצה ממשהו היא רוקעת ברגלה וכועסת (אוף), לפני מספר ימים צפינו בטלוויזיה והיא עברה הלוך ושוב והפריעה בצפייה. ביקשתי ממנה לא לעבור הלוך ושוב אלא להחליט באיזה צד רוצה להימצא. וליבת בכוונה התחילה לדגל מצד לצד ובכוונה להסתיר. גם כשנותנים לה אולטימטום (אם לא תעשי ... לא תקבלי)זה ברוב המקרים לא עוזר וכשאני מממשת את האיום היא מתפרצת בבכי ומצטערת. או לדוגמא כשהבנות חוזרות מהגן ליאור הצעירה ניגשת לשחק והיא מייד מגיעה וחוטפת לה את המשחק ולא מוותרת ואז פורצת מהומה של צעקות והאשמות ומריבות גם בין הבנות.
    כשהיא נרגעת היא טוענת שהילד הרע נכנס לתוכה או שציפור הנפש פתחה את מגירת הכעס/ הדווקא. אני מרגישה חסרת אונים ושאין לי את הכלים להתמודד עם המצב. מצד שני אני חוששת מאוד שאולי היא תזדקק לאיזשהן תרופות הרגעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות של ילדה בת 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות של ילדה בת 6 - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום סופי,
    אן הילדה מתנהגת יפה בגן סימן שיש לה את היכולת הזו, אז היא בטח לא זקוקה לתרופות הרגעה.
    יכול להיות שהיא למדה שזו הדרך האפקטיבית ביותר עבורה לקבל תשומת לב בבית, והיא נכנסה לתפקיד של הילדה הרעה.
    אני ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים כדי לעזור לה לצאת מהתפקיד הזה.
    בינתיים, אין טעם לאיים בעונשים, זה לא עוזר, חשוב לתת לה חיזוקים על הההתנהגויות החיוביות שלה כדי להגביר אותן לעומת השליליות, ולתת מנימום התייחסות להתנהגויות השליליות, כי כל תשומת לב להתנהגות כזו, גם אם היא לא נעימה נחווית כתשומת לב ומגבירה את המוטיבציה להמשיך אותה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימודים בייעוץ חינוכי
    אהרן
    18/05/2011

    שלום,
    אשתי עולה חדשה בשנה הרבעית שלה בארץ. היא למדה תואר ראשון בפסיכולוגיה בחו"ל והיא נרשמה לתואר שני, שנה הבאה (2011-2012), בייעוץ חינוכי פה בארץ. לפני כמה ימים דברנו עם מורה שאמרה לנו לא ללמוד יעוץ חינוכי משום שאין עבודה בתחום. מאז דברנו עם חברת כח אדם שגם המליץ לנו לא ללמוד את זה בגלל חוסר הביקוש בשוק העבודה. והיום דברנו גם עם יועצת חינוכית שהמליץ לנו ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה במקום. צריך לדעת שהיא לקחה בחשבון שאנחנו שומרי תורה ומצוות ולא מצאנו מקום אחר ללימודים בפסיכולוגיה לנשים (בנפרד) אלא במכללה החרדית בירושלים. ושם לא ילמדו תואר שני בפסיכולוגיה שנה הבאה (2011-2012) אלא [u]יכול להיות[/u] שילמדו את זה בעוד שנה (2012-2013).
    מה דעתכם? האם יש באמת חוסר עבודה בתחום זה?
    אשתי בת 26. האם יותר טוב שהיא כבר תתחיל ללמוד שנה הבאה בייעוץ חינוכי או כדאי לה לחכות שנה אחת או יותר וללמוד תואר שני בפסיכולוגיה כמו שהמליץ לנו היועצת חינוכית?
    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לימודים בייעוץ חינוכי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימודים בייעוץ חינוכי - תגובה

    סמדר ריינר
    18/05/2011

    שלום אהרן,
    אני מצטערת אבל זה באמת לא התחום של הפורום. אין לנו דרך לדעת על הביקוש למקצוע זה. ככל הידוע לי המעסיק של יועצות חינוכיות הינו משרד החינוך ואולי כדאי לך לברר שם.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום