פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן 3 בגמילה מטיטול מתקשה בקקי
    רוני
    05/06/2011

    בננו בן כמעט 3, נגמל מטיטול ביום בזריזות תוך ימים ספורים עם פספוסים מעטים, בשיטה של פרסים. אולם כשבוע וחצי מאז תחילת הגמילה, טרם עשה קקי בשירותים, אלא עשה רק בתחתונים, ואינו מוטרד מזה במיוחד. אנחנו לא מלחיצים אותו ולא נוזפים, מבקשים שישתדל להגיד לנו פעם הבאה ואף הצענו שיבקש טיטול לקקי.
    לפני הגמילה עשה כל יום קקי, אך מאז הגמילה עבר לפעם ביומיים וכעת למעלה מ-48 שעות לא עשה. אנו מפחדים שמפתח עצירות.
    הוא ילד אמצעי, הגדול בן 6 והקטנה בת חודשיים וחצי. מדובר בילד עקשן עם כח רצון עז מאוד. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתם עלי בטעות, נודה לעצתכם...

    רוני
    06/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו?????

    רוני
    10/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 בגמילה מטיטול מתקשה בקקי - תגובה

    סמדר ריינר
    10/06/2011

    שלום רוני,
    לגבי העצירות שמתפתחת כדאי להתייעץ גם עם רופא. תראו, כמו בתשובה הקודמת שעניתי בעניין דומה, יש כאן פער שלא כל כך מובן לי . אתם טוענים שמדובר בילד עקשן. אבל מול מה יש לו להתעקש אם לפי התאור שלכם אתם בכלל לא לוחצים? אני מודה שזה לא ברור לי ולכן קשה לי לעזור לכם.
    או שיש בכל זאת לחץ כלשהו בבית סביב העניין, גם אם הוא לא מתבטא בנזיפה, אולי רק בצפייה דרוכה שהוא מרגיש אותה בכל זאת או בדרך אחרת, או שאין כאן שום לחץ, ואז לא ברור מול מי הוא מתעקש ועל מה. אתם יודעים, לטנגו צריך שניים,בדרך כלל, אין טעם להתעקש אם אין לי על מה ומול מי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 9.5 לכיוון אנורקסיה
    עמית
    05/06/2011

    שלום
    בתי בת 9.5
    בחודשיים האחרונים התחילה להתלונן שהיא שמנה מדי, לא יפה וכדומה...
    הילדה ממש לא ילדה שמנה ולא ברור לנו מאיפה זה הגיע.
    היא ילדה יפה ומקבלת הרבה פידבקים בכיוון הזה מהסביבה.

    היא לא סתם אומרת "אני שמנה" אלא ממש מגיעה להתקפי בכי.

    דוגמאות להתנהגות החדשה: לא מוכנה ללבוש את בגד הים שלה עכשו כשהחל הקיץ, לא רצתה להצטלם לתמונת מחזור בביה"ס כי "אני מכוערת".

    אנחנו די אבודים, לא מבינים מאיפה זה הגיע. ניסינו להגיב בעדינות (לא לעשות מזה "רעש") אלא רק להסביר שזה לא כך אבל נראה שזה לא עוזר.

    אנחנו לא רוצים לראות אותה מפתחת הפרעות אכילה/בעיות ביטחון עצמ.
    היא ילדה פופולרית עם המון חברים ועד כה ללא בעיות דימוי עצמי.

    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 9.5 לכיוון אנורקסיה - תגובה

    סמדר ריינר
    05/06/2011

    שלום עמית,
    טוב שאתם ערניים ומבינים שצריך לעצור את המצב הזה. קודם כל כדאי לבדוק האם לילדה יש נטייה לפרפקציוניזם ולהישגיות, ואם כן האם יש מסרים וציפיות מהבית שמעודדים את זה. אם כן כדאי לנסות לשנות את הדבר. אני בכל מקרה ממליצה לפנות לטיפול כדי למנוע החמרה של המצב ולשפר אותו כשהוא עוד בתחילתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    עמית
    05/06/2011

    תודה על התגובה.
    ציינת שמומלץ לפנות לטיפול- איזה טיפול? באיזו מסגרת? איך מגיעים לזה?
    האם התכוונת לפסיכולוג?

    לשאלתך- בהחלט ילדה פרפקציוניסטית. לא יודעת אם אנחנו מעודדים זאת. לא במודע בכל אופן...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול - תגובה

    סמדר ריינר
    06/06/2011

    שלום עמית,
    כן טיפול פסיכולוגי. אתם יכולים לבחור אם לפנות למסגרת פרטית או ציבורית. אם אתם גרים באיזור המרכז אתם יכולים לפנות ליחידה להפרעות אכילה בשניידר.
    אתם גם יכולים לפנות לשירי, אחת ממנהלות הפורום שמתמחה בהפרעות אכילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתמודד עם קללות?
    ליאת
    05/06/2011

    שלום, יש לי תאומים בני 5 שנים. בטרום חובה. בתחילת שנה עברנו לישוב אחר, ואני לא יודעת אם זה בגלל הגיל או החברה .. אוצר המילים (קללות) התרחב. הם באותו הגן הם חברים טובים ולומדים אחד מהשני.
    בזמן האחרון (חודש) יותם ממש מקלל אותנו "מטומטמת" "מפגר" כשהוא לא משיג את מבוקשו. בהתחלה הייתי ממש כועסת ,צועקת , שמה בחדר וזה לא היה עוזר כי הוא חזק ואז מתחיל לזרוק דברים לבעוט ובורח מהחדר ואז צוחק.. גרוע ביותר . אז עברתי להתעלמות כשחשבתי שזה עוזר (כי הוא הפסיק וראה שזה לא עוזר לו) וגם הסברתי לו שהוא ילד טוב ושלא מתאים שהוא אומר את המילים הלא טובות והיה שיפור רציני, היינו בסופר ולפני כן עשיתי לו הרצאה שלמה שאסור לדבר מילים לא יפות לאמא ,גם אם אמא לא מרשה לקנות דברים. ואז הוא רצה משחק שלא הסכמתי הוא בכה ואמר איזה אמא מ.. ועצר את עצמו והמשיך "מחוספסת" אז נישקתי אותו ואמרתי לו כל הכבוד שהוא הפך את המילה הלא טובה לטובה וקניתי לו ממתק. ובדיוק כשחשבתי שהכל מסתדר ,אחיו התחיל לפני יומיים כל מילה שניה שלו זה "מפגר" "תסתום" וכו' גם לאחיו וגם לנו אז אני לא מאבדת עשתונות , לא כועסת ולא מענישה רק אומרת שזאת לא מילה טובה ושאסור להגיד אותה וממשיכה הלאה בהתעלמות..אבל איתו זה לא בדיוק עוזר הוא לא ממש מבין מה הוא אומר הוא רק יודע שזה לא טוב אז הוא כל הזמן אומר והראשון שוב התחיל לדבר כך.. עכשיו שניהם מקללים כשמשהו לא מוצא חן בעינהם אם אנחנו לא מרשים משהו וזה קורה גם בחוץ. אנחנו ממש חסרי אונים לא יודעים מה לעשות להתעלם? להעניש? לכעוס? להתייחס?
    אשמח לתשובה בדחיפות מה עלינו לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להתמודד עם קללות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתמודד עם קללות? - תגובה

    סמדר ריינר
    05/06/2011

    שלום ליאת,
    את אומרת שאחיו התחיל לפני יומיים, כלומר לא בדיוק תרגלתם את ההתעלמות הרבה זמן. זה דבר ראשון. דבר שני, התעלמות זה גם לא לנאום נאומים לפני שהולכים לסופר וגם לא להתרגש נורא כשהוא אמר מילה אחרת. פשוט להפוך את זה ל"לא נושא". עדיין נשמע לי שהם מבינים שזה משגע אותך מבפנים. תנסי באמת פחות להתרשם מזה. הם כבר יודעים שזה לא יפה. תניחי לזה, והרבה יותר מיומיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוד שלא מגלים לאמא
    גילי
    05/06/2011

    שלום, אני גרושה כשנתיים ואמא לילד בן 4 וחצי ,התקשורת עם הגרוש מאוד בעייתית ולקויה . לאחרונה בני חוזר ממנו ואומר שיש לו סוד שלא מגלים לאמא...
    אני מנסה לדובב בעדינות אך לא תמיד בהצלחה.
    הרגלתי אותו שכשהוא חוזר מהגן אנחנו מספרים זה לזו מה אכלנו לארוחת צהרים ואיך עבר עלינו היום.אני משתדלת לפרט מה עבר עליי כדי לתת לו דוגמא ולשמוע ממנו מה עברעליו במהלך היום והוא משתף פעולה ואף אוהב את זה .
    אך לאחרונה הוא החליט שגם מה הוא אכל בגן זה :"סוד שלא מספרים לאמא..."
    אני משתדלת להדגיש שאין סודות מאמא אך רוצה לדעת מה עוד אוכל לעשות הענין.
    מכיוון שהתקשורת עם האב לקויה החלטתי לפנות אליו בהודעת סמס שיפסיק לעודד ולהסיט לסודות כי סודות ושקרים במשפחה הם מתכון בטוח לשריטות בנפש הילד.בגילו אסור שיתרגל לכך"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוד שלא מגלים לאמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוד שלא מגלים לאמא - תגובה

    סמדר ריינר
    05/06/2011

    שלום גילי,
    אני רוצה קצת להפתיע אותך. בודאי שיש סודות מאמא. לכולנו יש סודות. זה נקרא פרטיות. אמא לא חייבת לדעת כל דבר. היא כן חייבת לדעת אם חס וחלילה מישהו פגע בילד ואמר לו לשמור את זה בסוד. אבל מעבר לדברים כאלה, מותר לילד להחליט שיש דברים שלא בא לו לדבר עליהם.
    הגיל שבו נמצא בנך, הוא שלב התפתחותי,שבו ילדים מבינים שאמא לא קוראת מחשבות ושהיא לא באמת יכולה לדעת מה הם חושבים. הם מתחילים להפנים שהם אדם נפרד, ושהם יכולים לחשוב משהו בלי שאמא תנחש. זה השלב שבו ילדים מתחילים לשקר, לא מכוונה רעה, אלא כדי לתרגל את העניין הזה, וזה עובר להם אחר כך.
    כשהילד שלך אומר על משהו שזה סוד, הוא בעצם מתרגל את הדבר הזה ונהנה לגלות שלא הכל את יכולה לדעת.
    במיוחד הדברים אמורים לגבי ילדים להורים גרושים, שאולי לא כל כך נעים להם לעבור בין הבתים ולראות את התגובות של כל הורה למה שהם מספרים על הבית של ההורה השני.
    לכן הייתי מציעה לך להניח לזה, הילד שלך אוהב אותך וזקוק לך, והוא יספר לך מה שמתאים לו בקצב שלו, זה חלק משלב התפתחותי ולא בהכרח נגדך. אם תילחצי מזה, זה דווקא עלול להתגבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ו 3 חודשים מרביצה
    מחכה לתשובה
    05/06/2011

    שלום,
    ביתי בת שנה ו 3 חודשים, ילדה מאוד שמחה. עד התקופה האחרונה היתה מאוד שלווה ורגועה, ילדה שמעסיקה את עצמה ומסוגלת לשחק לבד. היא הולכת כבר 3 חודשים והחילה קצת לדבר, אומרת מילים ודברים שרוצה. בחודשיים האחרונים התחילה להרביץ גם בגן וגם לי ולבעלי. אני משייכת את זה תמיד לכך שמעוניינת בתשומת הלב שלנו, ולכן בד"כ, אני כועסת על המכה ואז ומעסיקה אותה בפעילות אחרת, בד"כ כזו שמוציאה בה הרבה אנרגיה. לרוב היא נרגעתאך אח"כ חוזר שוב.
    היו ימים שהית הממש קרבית והכל עצבן אותה, כל הזמן צעקה די! והרביצה.
    אני חושבת שאחת הסיבות היא גם שהיא עכשיו בגן עדיין בקבוצה של התינוקות, שרובם קטנים ממנה ועוד לא הולכים, לכן עכשיו בדיוק עוברת לקבוצה של הגדולים יותר.
    בנוסף כמעט בכל אוחה זורקת את האוכל מהכסא לפעמים ממש בתחילת הארוחה, למרות שמעוניינת להמשיך לאכול.
    הייתי שמחה לקבל עצה איך להתמודד עם הסיטואציה הזו שבודקת את הגבולות שלנו.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת שנה ו 3 חודשים מרביצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח להתיחסותכן

    מיכל
    05/06/2011

    נראה שהתפספסה ההודעה שלי
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח להתיחסותכן - תגובה

    סמדר ריינר
    05/06/2011

    שלום מיכל,
    זו התהנגות אופיינית לגיל, והיא לא קשורה בהכרח לבדיקת גבולות דווקא. תוקפנות היא דבר טבעי ונורמלי, השאלה איך מבטאים אותה. חשוב לתת לילדה כלים לבטא את התסכול שלה. במובן הזה זה לא מספיק להסיח את דעתה לפעילות אחרת אלא גם לפעמים, בחלק מהסיטואציות צריך להיבן מה עצבן אותה, מה תסכל אותה ולנסח את זה במילים עבורה, כדי שבעתיד, תוכל לבטא את עצמה באותם רגעים במילים במקום במכות. כמו כן כדאי ללמד אותה אלטרנטיבות להתנהגות, כמו למשל לשחק בינתיים במשחק אחר כשמישהו משתמש במשחק שרצתה, להגיד שהיא לא רעבה במקום לזקור את הצלחת וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה להבין כשעוד לא ממש מדברת

    מיכל
    05/06/2011

    היי,
    תודה על התשובה
    כמו שאת בטח יודעת לפעמים מאוד קשה חהין מה תסכל אותה ולנסח זאת במילים. לפעמים היא מרביצה איך שלוקחים אותה מהגן או סתם כך באמצע משחק. כשהסיבה מובנת אנחנו משתדלים לתמלל אותה עבורה כמו שאמרת. השאלה היא מלבד המילים איך לפעול? האם לכעוס? באיזו מידה? האם להפסיק את הארוחה כשזורקת את האוכל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה להבין כשעוד לא ממש מדברת - תגובה

    סמדר ריינר
    06/06/2011

    שלום מיכל,
    בדיוק בגלל שהיא עוד לא מדברת היא מרביצה. בטח שזה קשה להבין, אבל זה בדיוק האתגר שלנו כהורים, לנסות להבין עבורה את מה שהיא עוד לא מסוגלת לבטא. הרי כשהיא תוכל להבין בעצמה ולבטא זאת היא פחות תצטרך להרביץ כאן בהחלט דרוש התיווך שלכם והניסיון להבין אותה בדיוק כשלה אין מילים להבין את עצמה. לזה בדיוק אני התכוונתי. בוודאי שזה קשה, ואתם לא חייבים תמיד להצליח או לדייק, אבל עצם החיפוש שלכם אחר משמעות הוא זה שכל כך חשוב ברגעים האלה ותורם להתפתחות שלה.
    לכעוס זה לא עוזר לא דרך חינוך או הצבת גבלות.יש הבד בין תקיפות ובין כעס. זריקת אוכל זה גם לא מכות. צריך להבדיל ביןו המקומות שבהםן היא בודקת גבולות וזקוקה לגבול תקיף (לא בהכרח כועס) לבין המקומות שהיא במצוקה ולא יודעת לבטא את עצמהוזקוקה להכוונה לתוקפנות שלה. זה בסדר שלא תמיד תצליחו להבין, זה לא נורא, אבל זה חשוב שתנסו לעשות את ההבחנה ולא לחפש תשובה שמתאימה לכל המקרים באופן אוטומטי. גם להפסיק את הארוחה כשהיא זורקת את האוכל - אם זה נעשה כענישה ובנימה נוזפת - זה רק משפיל אותה ולא עוזר. אפשר הגיד - אולי עכשיו את לא רעבה, אז נמשיך אחר כך. זה גם סוג של תמלול.
    כשהיא מרביצה- בהחלט להפסיק את זה פיסית באותו הרגע, לא לאפשר את המכות כמובן ולהמשיך לנסות להבין מה קרה לה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המצאת סיפור דמיוני על רקע מיני
    אוסנת
    05/06/2011

    רקע כללי : בתי בת 10.5, תלמידת כיתה ד', חברותית מאוד, אהובה על חבריה, תלמידה מבריקה ( ממוצע ציונים מעל 90), פעילה בצופים,עיתון ביה"ס, מועצת תלמידים. בת בכורה. יש לה עוד אחות אחת קטנה ממנה בשנתיים. היחסים בינהן טובים מאוד. משפחה נורמטיבים ( אמא - מורה , אבא - שוטר)
    בעקבות שיחת טלפון מהמורה בבית הספר גילתי שבתי לא הייתה בשיעור אחרון במערכת. כששאלתי את בתי לפשר העניין. היא סיפרה ,לי ולמחנכת, שמורה אחרת ביקשה את עזרתה במחשבים. לאחר יומיים גילנו ,אני והמחנכת, שהסיפור אינו נכון. כשוחחנו איתה שוב (אני ובעלי) , היא שינתה את גירסתה וטענה כי היתה מעורבת בהטרדה מינית בתוך בית הספר: שתפסו אותה תלמידים גדולים יותר. איימו עליה, נגעו בה ברגליים ובידיים ולחשו לה קללות על בסיס מיני באוזן. אני ובעלי לקחנו את הגירסה האחרונה ברצינות יתרה. ביררנו האם זה נכון. מסתבר כי הילדה בדתה את סיפור ההטרדה המינית. וכל זאת, כי 'הבריזה' לבית חברה בתום הלימודים ולא רצתה שנדע מהעניין.
    חשוב להדגיש...כי אצלינו בבית יש חוקים. אין ללכת לחברים אחרי בית הספר ושלא נדבר על 'הברזה'. היא יודעת שנענשים כאשר לא נשמעים לחוקים. העונש לא מלווה במכות פיזית כמובן ,אלא בעונשים כגון : ללא מחשב,ללא טלויזיה, ללא טיול לצופים וכו'
    מה גורם לילדה ללכת רחוק כל כך בשקרים? חשוב לציין שזאת הפעם הראשונה!.
    הרגשתי שהילדה פשוט מפחדת פחד עמוק לספר לי את האמת.
    מדוע בחרה דווקא בהמצאת סיפור על בסיס מיני?
    אמא שלא מצליחה להרדם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המצאת סיפור דמיוני על רקע מיני - תגובה

    סמדר ריינר
    05/06/2011

    שלום אוסנת,
    אני לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת מדוע הילדה הלכה כל כך רחוק. אני יכולה רק לשער.
    יכול להיות, לא בטוח, אבל יכול להיות, שדבר מעין זה קרה לה פעם, אומנם לא בפעם הזו, אבל אולי בפעם אחרת, שעיה לא סיפרה ואת זה כדאי לבדוק איתה בלי שום קשר.

    בנוסף, אני לא מאמינה בעונשים. עונשים גורמים להשפלה של הילד ולרוב לא עוזרים. כמו שקרה לכם כאן. בסופו של דבר הילדה עשתה מה שהיא רוצה וזו אולי לא הפעם הראשונה שזה קורה אלא אולי הפעם הראושנה שנתפסה.
    אם מדובר בילדה כל כך טובה, עם ציונים כל כך טובים וכו', אולי המסגרת בבית נוקשה יתר על המידה עבורה. ילד שממלא את כל חובותיו בצורה טובה והכל בסדר איתו, אולי אפשר לסמוך עליו ולא להגביל אותו כל כך הרבה. אני הייתי שוקלת קצת יותר גמישות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות?
    מירב
    05/06/2011

    בני בן ה- 9, מפריע בשיעורים, הוא קם באמצע השיעור, מתחצף למורים, ונגרר למריבות של ילדים אחרים בכיתה.

    הוא נפגע במהירות וכוסע על כל דבר קטן, הוא לא מצליח לכבוש את כעסו ומוציא מהפה כל מה שהוא רוצה ללא מחשבה תחילה.

    כאשר אני מנהלת איתו שיחות, המצב פוסק למס' ימים בודדים אך שוב חוזר על עצמו...יש לציין שהמורה מכיתה ב' (הוא בכיתה ד' עכשיו) המליצה עם שיחות עם פסיכולוג ואני התעקשתי, שאני בדרך נורמיטיבית יכולה לעזור לו ולהשפיע עליו.

    שאלתי היא: מה לעשות? לאן לפנות? האם ביה"ס חייב לדעת שפניתי לפסיכולוג? האם פנייה לפסיכולוג היא דרך הקופ"ח? מהי הפרוצידורה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות? - תגובה

    סמדר ריינר
    05/06/2011

    שלום מירב,
    טוב שאת מעוניינת לפנות לפסיכולוג. יש מספר דרכים שבהם אפשר לפנות לטיפול פסיכולוגי.
    הראשונה היא לפנות למרפאה ציבורית של בריאות הנפש באיזור מגוריכם. ניתן להשיג מידע מידע על המרפאה הקרובה באתר של משרד הבריאות. שם הטיפול הוא חינם, אך אין לך אפשרות לבחור את המטפל, הוא יכול להיות סטודנט או מתמחה (זה עדיין יכול להיות טיפול מצויין) לעיתים הטיפול כרוך בתקופת המתנה עד לתחילתו והוא מוגבל בזמן.
    אפשרות שניה, היא לפנות לקבלת טיפול מסובסד דרך קופת החולים שלך. שם את יכולה לבחור את המטפל מתוך רשימה של מטפלים (למעט בקופ"ח מאוחדת שבה מפנים אותך ואת לא בוחרת), הטיפול הוא בתשלום מוזל לתקופה מוגבלת ואחר כך אם רוצים להמשיך, לרוב המחיר עולה.
    ויש כמובן את האפשרות לבחור מטפל באופן פרטי דרך המלצות של מכרים, שם המחיר יקר יותר, אך הטיפול לרוב הוא מיידי ללא המתנה וגם לא מוגבל בזמן ואת יכולה לבחור את המטפל בשוק החופשי ולא מוגבלת לרשימה או להחלטה של צוות המרפאה.
    את לא חייבת ליידע את בית הספר לגבי הפניה לפסיכולוג אם את לא רוצה, אבל דווקא כדאי לך, כיוון ששיתוף פעולה בין הפסיכולוג לבית הספר עוזר לילד, וגם בית הספר נרגע כשהוא יודע שהעניינים מטופלים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4 המושך בשיער הוריו ובשערו
    דניאלה
    04/06/2011

    שלום, בני בן ה-4 נוהג למשוך ולגלגל את השיער שלי ושל בעלי כדי להרגע או/ו להרדם ואם אין מישהו זמין הוא עושה זאת לעצמו (בפוני). הוא נוהג לעשות זאת מגיל צעיר. עד שהוא נכנס לגן בגיל שנה וחצי היה נרגע עם חיתול ביד ומוצץ וכשהגיע לגן הגננת "גמלה אותו מהחיתולשהיה מחזיק ביד" ואז התחילו המשיכות בשיער. בני לא ישן שינה טובה ורצופה כך שהוא מתעורר באמצע הלילה, מגיע למיטתנו ומתחיל למשוך בשערנו. הרגל זה כואב אנחנו מתעוררים הרבה מהשינה עם כאבי ראש עייפים כל היום בגלל השינה הלא טובה והכי מטריד אותי שאם הוא מושך לנו אז גם הוא לא ישן טוב ואולי זאת הסיבה שהוא כבר עצבני ועייף בשעה 11:30. ברצוני לציין שניסינו כמעט הכל שוחחנו איתו, ביקשנו והסברנו שזה כואב, קנינו בובות עם שיער ארוך כתחליף, שמנו אפילו פאה על הראש שום דבר לא עוזר ככל שאנחנו מתעסקים בזה כך הצורך שלו במשיכות גובר. לאחרונה, חגגנו לו יום הולדת ואמרנו שהוא כבר גדול ושהוא לא צריך שיער ומוצץ כל היום אלא רק לפני השינה. פתאום גילתי קרחת קטנה באזור הפוני שלו, הוא משך לעצמו (הוריד קצת במינון המשיכות בשיער שלנו), נבהלנו מאוד וגם הוא נבהל (הראנו לו את הקרחת) הוא משתדל כבר כמה ימים לא למשוך או לגלגל סביב האצבע אך, לא תמיד מצליח. אני מאוד מודאגת מהתופעה החדשה האם הרגל זה הפך להפרעה:? מה עלינו לעשות? למי לפנות? מחכה לתשובה דניאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4 המושך בשיער הוריו ובשערו - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום דניאלה,
    ייתכן ובנכם סובל מהפרעה שנקראת טריכוטילומניה. כדאי לכם לפנות לטיפול פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא משחק משחקי תחרות
    ליאת
    04/06/2011

    אני אם לילד בן 7.5 וילדה בת 4.5. בני הגדול ילד חכם וחיובי, אך הבעיה איתו שהוא איננו מוכן לשחק במשחקי תחרות מכל סוג (טאקי, בקוגאן, קלפים, כדורגל-למרות שלמד לבעוט לאחרונה-בעלי משחק איתו בתנאי שזה"לא תחרות").
    כשחברים באים אליו הוא רוצה רק בלגו או שוטרים וגנבים בתנאי שהוא השוטר, ואם המשחק מרחיק לכת והגנב מנצח אותו הוא ממש אבל ממש מתעצבן צורח וכמעט בוכה, ולפעמים הוא מסתגר במצב כזהועושהברוגז. זה מאוד מפריע לנו ההורים,
    איך מתמודדים עם הבעיה הלא פשוטה הזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא משחק משחקי תחרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא משחק משחקי תחרות - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום אילנית,
    יכול להיות שבנכם מרגיש חסר ביטחון מאוד וחושב שזה נורא ואיום להפסיד. נראה לי שזה מצב שמצדיק פניה לטיפול שמשלב הדרכת הורים, מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסמדר

    ליאת
    04/06/2011

    חשבתי שאולי תתני לי כמה טיפים טובים כדי לנסות קודם לבד.
    דרך אגב את חושבת שטיפול בבעלי חיים יכול לעזור לבעיה שלו?6

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסמדר - תגובה

    סמדר ריינר
    05/06/2011

    שלום אילנית,
    אני לא נותנת במקרה הזה טיפים לנסות קודם לבד כי אני חושבת שהמצב הגיע לסוג של קיצוניות שעבודה לבד לא תספיק. ילד שממש נמנע ממצבים תחרותיים זה לא מצב רגיל בעיני. בדרך כלל ילדים מתקשים לקבל הפסד, או מגיבים קצת קשה, ועל זה ניתן בהחט לעבוד בבית. פה יש מנגנון הגנה קצת נוקשה.
    אני לא מכירה מקרוב טיפולים שנעשו בעזרת בע"ח, ולכן קשה לי לענות לך. אני יכולה להמליץ אל טיפול באומנות, שאת זה אני יותר מכירה, אם אתם חוששים מטיפול פסיכולוגי רגיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה עם אופי
    יעל
    04/06/2011

    שלום
    לביתי האמצעית (7.5) יש אופי רגזן במיוחד, היא כמעט ולא מחייכת ומאוד קשה לרצות אותה יש לה אח גדול (11) ואחות קטנה (4) שעימה היא חולקת חדר. עד גיל 3 היא הייתה איתי בבית ולאחר לידת אחותה שהתלווה בהריון קשה החלה תקופת הרגזנות שלה, זה לא אנטי אלה היא כועסת על כל דבר מזה שלא מסתדר לה בהכנת שיעורי בית , למשחק מסויים גם עם חברות (אבל שם אני מנסה לא להתערב אלה לגשר) מאוד קשה לי להעביר יום איתה כאשר היא מתעצבנת מכל דבר ואף פעם לא מרוצה לבית יש חוקים מאוד ברורים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה עם אופי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה עם אופי - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום יעל,
    אם זה משהו שהתחיל לאחר הולדת אחותה אז זה לא אופי, אלא משהו שקשור למצוקה עקב כך שהיא מרגישה שהיא איבדה את מקומה בבית.
    חושב לבדוק באיזה עוד דרכים ניתן לתת לה מקום ויחס מלבד מאשר כשהיא מתרגזת.
    אם זה מאוד מפריע ואתם לא מצליחים כדאי לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם האחים ועם הקשיים שלי
    אופיר
    03/06/2011

    שלום,
    קוראים לי אופיר שניאור , אני בת 12 עוד חודש 13 .
    יש לי כל מיני חרדות ואני בדיכאון אני רוצה למות ואני לא אוהבת את החיים שלי אני לוקחת ריספרדל וציפראמיל וזה לא עוזר לי והטיפול הפסיכולוגי שהייתי בו שנתיים וחצי לא עזר לי אז יצאתי מהטיפול מרצוני. עכשיו מאוד קשה לי ואני רוצה להתאבד איכשהו ואני צריכה עזרה האם תוכל\י לעזור לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם האחים ועם הקשיים שלי - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום אופיר,
    את בודאי מרגישה מצוקה קשה מאוד כרגע, ואכן זקוקה מאוד לעזרה.
    לצערי אני לא יכולה לעזור לך. אין דרך שייעוץ בפורום יעזור לך אם התרופות והטיפול לא עוזרים. חשוב מאוד שתחזרי לטיפול, ואם הטיפול לא עזר לך אז לטיפול אחר, אבל דחוף ומהר, וכן חשוב שתעדכני את ההורים שלך ואת הפסיכיאטר המטפל מהר במחשבות האובדניות שלך.
    אל תתייאשי והמשיכי לחפש עזרה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למה שכתבת

    אופיר
    04/06/2011

    אני מבינה שלא ניתן לקבל יעוץ מפה. אבל אין לי כבר תקווה לכלום אני לא מאמינה בכלום כבר אני שנתיים בטיפול הייתי אצל אחד בזיכרון יעקוב עזבתי הלכתי לאחת בקרית אתא ועדיין זה לא עזר . אולי טיפלתי בדברים כמו ביטחון עצמי שעכשיו יש לי יותר מפעם ועוד דברים שקשורים לחברה ולתקשורת שלי עם אנשים אבל הבעיה הגדולה שלי היא שאני רוצה למות וזה לאנ נפטר לי כבר שנתיים וחצי ! אני ניסיתי להתאבד כמה פעמים אבל אל תיבהלי או משהו אני קצת פחדתיולכן לא הייתי מש רצינית אבל אני לוקחת ציפראמיל וריספרדל וזה לא עוזר גם הפסיכיאטר אמר שזה עושה תאבון ונמאס לי אני מרגישה שמנה מאז שלקחתי את זה לפני שנה בערך התחלתי.. פשוט נממאס לי !! אני רוצה משהו שיפטור לי את הבעיה אני כבר מיואשת את לא יודעת בכלל מזה לחיות 12 וחצי שנים במקום שאני בכלל רוצה למות (מגיל 5 ) אין לי בדיוק סיבה אני פשוט לא אוהבת את החיים האלו! אני מחפשת משהו שהוא לא פסיכולוג בדיוק אולי משהו פסיכולוגי מסוג אחר שיכול לעזור לי אם תוכלי להמליץ לי על מישהו או על משהו אני אשמח תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למה שכתבת - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום אופיר,
    אני צריכה לדעת היכן את גרה כדי שאוכל להפנות אותך. אני מזמינה אותך להתקשר אלי כדי שאוכל להבין טוב יותר איזו עזרה את מחפשת וכך לנסות לבדוק עבורך מה מתאים. מס' הטלפון שלי מופיע למטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות לא מובנת
    שירה
    03/06/2011

    אני אמא לבן שנתיים וחצי, שבחודשים האחרונים מתנהג מוזר . כל פעם שהוא בוכה הוא מנסה בכוח לבכות ולהשתעל עד שמקיא, לפעמים הקאה אחרי הקאה, וכשהוא רואה שאני מגיבה בצעקות עליו או אפילו בוכה לעצמי שכבר אין לי כוח לנקות אחרין הקאות בכל הבית, לפעמים עד 8 הקאות עד שנרגע מהבכי.
    אני שמה לב שאם אני מרגיעה לפני שמגיע לבכי אז הכל תקין ואין שום בעיה אבל אם הגיע כבר לבכי אז ישר מנסה להקיא. דוגמה נוספת להמחיש שהבעיה פסיכולוגית היא שאם הוא לא אכל כלום אז אין לו מה להקיא בכלל ובוכה קצת ונרגע. גם שוחחתי עם הרופא שלו אין שום בעיה פיזית בריפלוקס או בטן, כך שהכל נפשי.
    מה עושים שיפסיק עם זה? אני ממש חסרת אונים. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות לא מובנת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות לא מובנת - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום שירה,
    זו דרך להשיג תשומת לב ולכן חשוב לא לעושת דרמה ולא להתרגש מההקאות. ככל שתשארי קרת רוח להן, וככל שהוא ילמד שהוא לא משיג כך את מבוקשו, זה יפחת. זו תופעה מאוד נפוצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירושים- מה אומרים לילדים?
    ש.
    03/06/2011

    שלום. החלטנו שאנו מתגרשים. אנו מעוניינים לשמור על מערכת יחסים יפה. יש לנו שלושה ילדים-בני שש וחצי, שלוש ובן חמישה חודשים. שאלתי היא- מה אומרים לילדים? מה מסבירים ואיך? האם להזכיר את המילה "מתגרשים" או לנסח אחרת? מה נכון וכדאי\רצוי לומר? בתודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירושים- מה אומרים לילדים? - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום לך,
    בהחלט להזכיר את המילה, וגם להסביר במה מדובר. חשוב שתשבו שניכם עם שני הילדים הגדולים יותר, ותסבירו להם שאבא ואמא לא מסתדרים ביחד, ולכן אבא עוזב את הבית, הוא יפגוש אותם בתדירות כזאת וכזאת. זה נקרא שאבא ואמא נפרדים, וקוראים לזה גם מתגרשים. אתם לא נפרדים מהם, וממשיכים מאוד מאוד לאהוב אותם, זה לא בגללם בכלל והם לא אשמים. חשוב להסיר מה יקרה מעכשיו מעשית באופן שמובן להם, ולתת להם לבטא, גם אם זה לא יבוא באותו רגע את מגוון התחושת שלהם -כעס, חרדה, עצב וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם אח חדש
    איילת
    03/06/2011

    ביתי בת שנה ושמונה חודשים. לפני כשבוע נולד לה אח חדש. ניסינו להכין אותה ללידה כמה שאפשר, הראינו לה כל הזמן תינוקות, דיברנו איתה על כך ובגדול נראה שהיא מאוד אוהבת אותו, מתעניינת בו, מלטפת ומנשקת. ישנם כמובן גילויי קנאה, במיוחד כשאנחנו מחליפים לו חיתול ואז היא מיד רוצה להחליף גם או כשאני מניקה אותו והיא רוצה גם (ואז בעלי צוחק איתה ונותן לה לינוק ממנו בכאילו) או כשאנחנו מחזיקים אותו על הידיים והיא רוצה שירימו גם אותה. בגדול היא מאוד מאוד קשורה לבעלי ומקנאה לו הרבה יותר מלי.
    עם כל זה אנחנו מתמודדים להערכתי די בהצלחה, הבעיה העיקרית היא עם טקס ההשכבה... לא מזמן העברנו אותה ממיטת התינוק למיטת ילדים ועד לפני שבוע היא הלכה לישון במיטה החדשה בשמחה רבה. היינו מספרים לה סיפור, נשיקה, מכבים את האור ויוצאים מהחדר והיא היתה הולכת לישון. מאז שהגיע התינוק החדש היא פשוט לא מוכנה שנצא מהחדר.. גם אם היא כבר גמורה מעייפות עם עיניים חצי עצומות, ברגע שאנחנו יוצאים היא פשוט קמה בבכי ויורדת מהמיטה לכיוון הדלת. ניסינו הכל - להישאר איתה יותר זמן, ללטף, להישאר בחדר, להסביר שכולם עכשיו הולכים לישון, לספר עוד סיפורים, ךתת עוד קצת תשומת לב... כשזה לא עזר ניסינו להיות יותר תקיפים, לצאת מהחדר, לתת לה קצת לבכות ולחזור כל כמה דקות לראות מה המצב... אני לא יודעת איזו גישה עדיפה ואיך להתמודד עם המצב החדש, מצד אחד אני מבינה אותה שקשה לה והיא מקנאה במיוחד מעצם העובדה שהתינוק ישן איתנו בחדר והיא ישנה לבד, אבל מצד שני אני לא רוצה לקלקל אותה ולהיגרר אחריה לשעה של השכבה ותלות בנו כדי להירדם...
    אני רק אציין שאנחנו גרים בארה"ב ומכיוון שהיא לומדת את שתי השפות קשה לה עדיין לבטא את עצמה מעבר לכמה מילים שהיא יודעת להגיד/לסמן.

    אשמח לקבל את דעתכם בנושא....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם אח חדש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם אח חדש - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/06/2011

    היי איילת,

    כחלק ממקצועי אני גם יועצת שינה ואין ספק שיש פה עבודה בנושא.
    עם זאת, לביתך הקטנה נולד זה עתה אח. כל סדרי העולם שלה משתנים. כרגע נכון לתת לה ת מה שהיא זקוקה ואח"כ רק "להתחיל לעשות סדר".
    הבעיה כרגע אינה השינה אלא- אני רוצה לבדוק שאתם משקיעים בי זמן. שגם ני מספיק חשובה לכם. שתם שייכים גם לי ואף אחד לא גונב אתכם ממני.היא לא יודעת כרגע לבטא זאת במילים, אך היא בהחלט מבטאת זאת בהתנהגות.
    הילדה זקוקה לקירבה הזאת וכרגע- תאפשרו לה בגבול הטעם טוב.

    בהצלחה!
    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך.

    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לייעוץ דחוף!!!!!!!!!
    ליבנת
    02/06/2011

    ביתי בת שנתיים וחצי , מפותחת מאוד לגילה ,מדברת שוטף ממש מגיל צעיר ויודעת להתבטא בהבנה מוחלטת. אבל, במהלך השנה האחרונה החלה תופעה לא מובנת שהיא פשוט דוחה את אביה על סף ,וזה אומר שהיא לא מעוניית לשחק איתו, לדבר איתו,לא מסכימה שיחלוק איתי את הטיפול בה כלומר אם צריך להלביש אותה אז זה נעשה בצרחות נוראיות ,כי היא לא רוצה שהוא זה שיעשה זאת אלה רק אני ,פשוט מהדבר הקטן ביותר היא לא מוכנה שאבא שלה יעשה איתה או בשבילה רק אני ,למשל במהלך הלילה היא מתעוררת ומבקשת לישתות אם אביה ניגש להביא לה את השתיה זה פשוט נורא ואיום לכן אני נאלצת לקום בכדי שאני אגיש לה את השתיה.קשה לי נורא
    יש לה עוד אחות בבית גדולה ממנה שפשוט כבר שכחנו שהיא גם חלק בבית הזה שזקוק ליחס ותשומת לב, אני ממש מתוסכל מהתופעה ,אשמח אם תייעצו לי תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לייעוץ דחוף!!!!!!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לייעוץ דחוף!!!!!!!!! - תגובה

    סמדר ריינר
    04/06/2011

    שלום ליבנת,
    חסרים הרבה פרטים כדי להבין ממה זה נובע ולמה דווקא עכשיו זה קורה. עם זאת, התגובה שלכם לא נכונה ולא מתאימה. יש דברים השילדלה לא קובעת. לא ייתכן שהיא תכתיב לכם את דרך הטיפול בה. אפילו אם היא צורחות ומפריעה לישון בלילה אני לא ממליצה להענות לתכתיבים שלה. אני מניחה, בלי לדעת את הרקע, שאם תהיו עקביים ולא תאפשרו לה להכתיב זה בדיוק הדבר שיפסיק את הדפוס הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום