פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד אורלי במיוחד
    ענבר
    16/05/2011

    שלום
    יש לי שני ילדים 3.5 ו 1.8 שניהם מרבים להכניס חפצים לפה, כל דבר שהם מוצאים. נראה שהם מגלים את העולם דרך הפה. למרות גילם השונה הגננות (שונות) צינו את המצב. הקטן מכניס הרבה חול וחימר בזמן המשחק.
    האם אני צריכה לפנות ליועצת מרפא בעיסוק או אולי לפסיכולוג?
    מה עלי לעשות?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד אורלי במיוחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד אורלי במיוחד - תגובה

    סמדר ריינר
    17/05/2011

    שלום ענבר,
    כדאי לפנות למכון להתפתחות הילד. המצב הזה לא כל כך תואם את השלב ההתפתחותי שבו הם אמורים להיות, וכדאי לבדוק מהיכן זה נובע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוקת
    עומרי
    16/05/2011

    שלום רב,

    הסיפור מורכב,והנסיבות דורשות ממני לא להרבות במילים
    עזבתי את הבית עקב פרידה.
    יש לי תינוקת מקסימה בת 8 חודשים.
    מהפעם האחרונה שראיתי את הבת שלי עברו חודשיים
    אין ספק שחודש לחודש הם משתנים בקצב מטורף ומפליא
    צר לי שאני מאבד מהיופי הזה ומהחוויה המדהימה הזו {אך כמו שאמרתי ..מורכב]
    שאלתי היא כזו..
    יש בי חשש.. פחד שהתינוקת שלי לא תזהה אותי בעתיד כשהסיפור יסתיים וכן אקח אותה.
    האם למרות הגיל הקטן היא מרגישה בחסרוני? מחפשת דמות אב
    או שמקום האמא מכסה על הכל?

    יש מצב שהיא תחשוש ממני כשתראה אותי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות תינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוקת - תגובה

    סמדר ריינר
    17/05/2011

    שלום עומרי,
    אני מבינה את הכאב שלך, זהו מצב לא קל. אני מאמינה ביכולת השיקום המופלאה של ילדים, ואני מקווה שתוכל בקרוב לחדש איתה הקשר. ילדים בגילאים קטנים הם עדיין מאוד גמישים מבחינה ריגשית וקל לתקן איתם דברים, כך שתמיד תוכל לתקן ולייצב איתה קשר אם תהיה עיקבי והתנאים יאפשרו זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 וחצי עושה במכנסיים
    אמא מודאגת
    16/05/2011

    שלום בני בן החמש ןחצי בשבוע וחצי האחרונים חזר לעשות קקי במכנסיים אני בכוונה מציינצ מאחר ופיפי הוא לא עושה . ברצוני לציין שמדובר בילחד פיקח שמהרגע שניגמל מטיטול הוא נגמל מלא כולל לילה ולא היו נסיגות אין לי מושג מה קורה לו הוא טוען שהוא לא שם לב מתנצל ואומר שלא יקרה שוב. והוא שוב עושה אני חסרת אונים ניסיתי בטוב להיות סבלנית ניסיתי גם שיטה של להראות שאני כועסת אך אין לינ מושג מה עושים
    נא עזרתכן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 וחצי עושה במכנסיים - תגובה

    סמדר ריינר
    16/05/2011

    שלום לך,

    ראשית יש לשלול סיבה רפואית. אם אין סיבה רפואית, יש לפנות לטיפול פסיכולוגי. זו תופעה שנקראת אנקופרזיס ולא כדאי להזניח אותה אלא לטפל בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לגן חובה...??!!!
    רעות א
    16/05/2011

    ביתי בת ארבע פלוס, ילדה מחוננת לכל הדיעות, ממש, בכל התחומים! ולא רק אני אומרת... אלא זאת דיעה אובייקטיבית לחלוטין, ראתה אותה גם פסיכולוגית של הגן הסמוך... אני מתלבטת מאוד לגבי שנה הבאה, היא כרגע נמצאת בטרום חובה, יש שתי אפשרויות-להעביר לחובה או להשאיר בטרום? למה ההתלבטות? היא מאוד מאוד עדינה ורגישה... נראה כי צריכה עוד "להשתפשף" מבחינה חברתית... אך מצד שני אני דואגת שתשתעמם... מיליון צדדים... מה עושים? מה נכון? לאיזה כיוון ללכת??? תודה רבה מראש על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר לגן חובה...??!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לגן חובה...??!!! - תגובה

    סמדר ריינר
    16/05/2011

    שלום רעות,
    למה של אתתייעצי עם פסיכולוגית הגן, היא מכריה גם את הגן וגם את הילדה ובטוח תוכל לתרום יותר ממענה כללי ושיטחי בפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכה מחנכת????
    רעות א
    16/05/2011

    האם יש דבר כזה כמה מחנכת??? האם זה בסדר? באיזה גיל זה יכול להיות? מה הילד צריך לעשות שזה חציית גבול???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מכה מחנכת????

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכה מחנכת???? - תגובה

    סמדר ריינר
    16/05/2011

    שלום רעות,
    לא, אין דבר כזה מכה מחנכת באף גיל. יש מכה משפילה ואלימה.
    שום חציית גבול שילד עושה לא מצדיקה מכה. יש דרכים אחרות. אם את מרגישה שאין לך כלים כדאי לפנות להדרכת הורים ולרואת איך מתמודדים ללא מכות.
    חשוב להקפיד על טון סמכותי וברור, לתת דוגמא אישית, להקפיד על בחירה בין עיקר לתפל, לא להגביל יותר מדי לבחור על מה, אך גן לא לאפשר הכל, ולשמור על עיקביות. זה באופן כללי, כאמור אם עדיין את מתקשה כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    elli
    16/05/2011

    שלום. אנחנו נמצאים במין צומת דרכים בחיינו כמשפחה..אנחנו גרים במקום קטן עם כל המשפחה המורחבת מסביב, אך בחודשים הקרובים כולם מתפזרים. דבר נוסף הוא שאני צריכה ללדת עוד חודש חצי בערך. המצב הכלכלי שלנו ממש גרוע ואנחנו כל הזמן בחיפוש אחר דירה חדשה (גרים בשכירות) מחפים מקום לטווח ארוך כדיי שיהיה מקום יציב לגדל ולחנך את המשפחה. בכל הסיפור הזה יש ילדה קטנה בת 2 וחצי רגישה ביותר שכרגע נמצאת בפעוטון מחוץ למקום מגורנו כך שגם מבחינה כספית זה קשה לנו וגם עוד מעט אני ילד ואני לא יודעת איך אסתדר מבחינת ניידות. מה גם שהילדה חולה הרבה ויוצא שהרבה מהימים היא פשוט בבית... היא נמצאת בפעוטון מ8 עד 12 לא עד 16:00 ואנחנו חושבים אולי להוציא אותה מהגן .. אך מפחדים שזה יעשה לה רע....בעוד כחודשיים כל העולם שלה ישתנה.. תוולד לה אחות ,כל המשפחה המורחבת שנהגה לראות יום יום תעלם לה ואני מקווה שנמצא דירה במקום טוב יותר ומשהו קבוע יותר.... חוץ מזה היא לא תוכל להמשיך להיות עם הילדים שהיא נמצאת עכשיו כי אנחנו נחשבים "אנשי חוץ" ובמקום אנחנו גרים אין מערכת שאנחנו חושבים שהיא טובה והבת שלנו תוכל להתחנך פה..
    בקיצור אנחנו מבולבלים (ורואים את זה אני מתארת לי מכל הבלגן שרשמתי (-8 ) .
    אודה לכם על עצתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    16/05/2011

    שלום לך,
    ראשית אני לא ממליצה הוצאי את הילדה מהגן. גם היא וגם את תהיו זקוקות למסגרת עבורה אחרי שאחותה תיוולד. אומנםן כרגע היא חולה הרבה, אבל זה חלק מההסתגלות לגן ואין טעם להפסיק את זה באמצע ואחר כך להסתגל מחדש.
    נכון, כנראה יהיה קשה ואולי אף משברי, חשוב לקחת כל דבר בזמנו, לאט לאט, לא הכל בבת אחת, ולא נורא להתרגש מכך שיהיה לילדה קשה, כנראה שאכן יהיה קשה, אבל בסוף זה יעבור, אין טעם להכנס לחרדה מדברים שאין כרגע הרבה מה לעשות איתם, מלבד לנסות להקפיד על שיגרה כמה שניתן, לנסות לקחת בקלות, ולחשוב על כל דבר לחוד ולא על הכל בבת אחת כמו שציינתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    elli
    19/05/2011

    תודה רבה על תשובתך!
    לבעלי יש הסתייגות מלהשאיר אותה באותו גן, הוא פוחד שהיא לא תתפתח מבחינה שיכלית וחברתית כי היא תהיה הכי גדולה שם ,זה גן מ7 חודשים עד 3 והיא תהיה בת 2 ו9 חודשים בתחילת השנה הבאה.
    האם יש צדק בפחד הזה או שצריך להתמקד בצד הנפשי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום לך,
    אני חושבת שיש סדרי עדיפיוית בחיים. בתקופה ש כל כך הרבה מעברים, מעבר נוסף של גן בלאו הכי לא ישאיר לה פניות ריגשית להתמודד עם המטלות הלימודיות בגן, כך ששכרו יצא בהפסדו. זה לא הדבר העיקרי כרגע, ואל תדאגו, היא תתפתח היטב גם כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת המשך

    קובי
    22/05/2011

    שוב שלום.
    היום דיברנו עם האחראית על הגן כדי להשאיר את הילדה גם בשנה הבאה והיא אמרה שהיא ממש לא ממליצה כי ממוצע הילדים יהיה מקסימום שנה וחצי וביתי תהיה כמעט בת 3 .. עד שקיבלנו החלטה והיינו שלמים איתה המכשול הזה מגיע. עדיין עדיף להשאיר אותה באותו גן? או שההחלטה עכשיו צריכה להיות בין להישאר בבית לבין הגן החדש??

    שוב תודה מראש!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת המשך - תגובה

    סמדר ריינר
    22/05/2011

    שלום לך,
    אכן יש נתונים חדשים, להשאיר בבית לא הייתי ממליצה, נראה לי שאין ברירה אלא לחפש גן מתאים אחר. חשוב לעשות הכנה טובה, ללכת עם הילדה לראות את הגן קודם, לנסות להכיר ילדים מהגן לפני כן על ידי תאום עם אימהותיהם בשעות אחה"צ, ולהשתדל לקחת את הדברים בקלות ולקוות לטוב.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי
    גלית
    16/05/2011

    שלום רב, בני בן השנה וחצי התחיל לאחרונה לדחוף ילדים עד כדי נפילה עליהם.
    הוא בדר"כ מכוון ידיים לצוואר ואז דוחף. לעיתים גם מרביץ בפנים.
    הוא איננו הולך לגן אלא נמצא איתי בבית והוא ילד ראשון.
    איך אני אמורה להתנהג כשזה קורה? מה לעשות?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי - תגובה

    סמדר ריינר
    16/05/2011

    שלום גלית,
    פשוט להסביר לו שאסור ולהפסיק את הפעולה פיזית. לדבר בטון תקיף וברור, אך אין טעם לכעוס או להעניש, וצריך סבלנות, ייתכן שיקח לו זמן להפנים. הוא עדיין אינו מודע לכאב שנגרם לאחר בגלל פעולותיו וחושב בתמימות שזה משחק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפת אתרי אינטרנט לא ראויים לילדים
    סיוון
    16/05/2011

    שלום רב,
    בני בן ה8 נחשף לאתרי פונוגרפיה דרך המחשב.
    ברגע שגיליתי , מיד חסמתי דרך ספק האינטרנט.
    שאלתי, כיצד לדבר על זה איתו. מה לאמר? אך לאמר כדי שזה לא יפגע בו, כדי שלא יבהל ממה שעשה?
    מה יכולות להיות ההשלכות הפסיכולגיות על ילד כזה צעיר.

    נא עזרתכן, תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפת אתרי אינטרנט לא ראויים לילדים - תגובה

    ליאת גרוס
    16/05/2011

    שלום סיוון
    לא כדאי להקרין לחץ. חשוב להסביר שזה לא מתאים לגילו אלא משהו של מבוגרים.
    אם שואל כדאי לענות באופן המותאם לגילו.
    במקביל כדאי לעקוב אם מראה התנהגות או סקרנות שאינו מותאת לגיל. אם כןף חיזרי אלינו. אם לא - עזבי...
    נשאלת השאלה כיצד נחשף לאתר. האם במקרה או שחיפש באופן מכוון. אם חיפש באופן מכוון יש מקום לשיחה רצינית יותר. חיזרי אלינו וננסה להדריכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשרים חברתיים
    רוית
    16/05/2011

    הבת שלי בת שש וקצת בכיתה א' . היא מאוד אוהבת חברה , מחבקת ילדים כשהיא פוגשתם מחוץ למסגרת ביהס , מאוד אדיבהוטובה, תמיד תהיה מוכנה לתת לילד אחר מה שיש לה גם אם הדבר מאוד חשוב לה.
    הבעיה שהיא לא מצליחה בבית הספר ליצור קשרים חברתיים , אין לה חבר או חברה שאיתם היא משחקת , הקשרים שלה מאוד שטחים ולעיתים היא מתלוננת שהיא לבד. אני מנסה ככל שניתן לעזור בנושא מזמינה אלינו הביתה חברים וחברות ויש הענות אולם נראה שזה מסתיים בבית . כולם מאוד רוצים לבוא אלינו ובאים בשמחה אך בבית הספר זה לא קורה. הבת שלי לאחר יום שהיו אצלה חברים מצפה לשחק איתם בבית הספר והיא חוזרת מאוכזבת ואומרת שהם לא רוצים לשחק איתה ומעדיפים לשחק עם ילדים אחרים ולא רוצים לשתף אותה.[צפיתי בה מס' פעמים ובאמת ראיתי אותה די מבודדת] כהורה די מציק שמתנהגים בבית בצורה אחת ובבית הספר בצורה אחרת . לעיתים רק על מנת לעזור לה אני מזמינה חברים למרות שלא תמיד נוח לי ובסוף אני יוצא שהמאמץ לא היה שווה שכן היא נותרה בביהס לבד. מה יכולה להיות הסיבה לכך? כיצד ניתן לעזור לה בבית הספר?

    תודה מראש
    דורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשרים חברתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשרים חברתיים - תגובה

    ליאת גרוס
    16/05/2011

    שלום דורית
    ייתכן שהיא מרגישה פחות בנח במסגרת קבוצה גדולה של ילדים.
    כדאי לבדוק מה בסיפוריה אובייקטיבי כלומר אם באמת לא מעוניינים בה או שהיא מפרשת את מה שקורה בכיתה באופן סובייקטיבי ומוטעה.
    ייתכן גם שבבית את עוזרת ומתווכת ובכיתה את אינך. אם כך הדבר חשוב לראות אם מצליחה להתמודד באופן עצמאי עם החברות בבית ואם לא מה תוקע אותה.
    אני ממליצה לשוחח עם המורה פנים אל פנים ולבקש ממנה לתמונת מצב אובייקטיבית יותר. כמו כן כדאי לבקש מהמורה לסייע בכיתה.
    נסי לא להיות לחוצה סביב הנושא כי באופן לא מכוון הלחץ עלול לעבור לביתך ולהעצים את הקושי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לעזרה
    קטי
    16/05/2011

    שלום.בני הבן 3.5 ילד מקסים ,אבל די חלש מבחינה כוח פיזי.אני נוטה לטייל עמו בפארק ציבורי די הרבה.לאחרונה הופיע באותו פארק ילד כבן 8 (לא מהשכונה כנראה) שהתחיל להציק לבני: הוא מסתובב בקרבת בני ומנסה לדחוף אותו,"עושה לו פרצופים",קורה לו במילות גנאי.ממש רואים עליו שהוא נהנה לעשות זאת.כיוון שהוא מהשכונה אין לי יכולת לברר לגבי הוריו ולדבר עימם.אין באיזור פארק אחר שבו נוכל לטייל עם בני.אני לא יודעת איך להאיר לילד כבן 8 לא להציק כי חוששת לגרום לו לרצות להמשיך במעשיו (אולי מחפש תשומת לב?בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לעזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לעזרה - תגובה

    סמדר ריינר
    16/05/2011

    שלום קטי,
    אני חושבת שאת יכולה להרשות לעצמך להיות קצת יותר נחרצת. מדובר בילד בן 8, את לא אמורה לחשוש מהתגובות שלו. זה בהחלט במקום שתעירי לו בתקיפות שילך מהמקום ויעזוב את בנך. המצב שבו את עומדת חסרת אונים ולא מגנה על הילד - הוא לא טוב עבורו. אם לא תצליחי, או שהילד יגביר את הצקותיו - אז לא הצלחת, אבל לדעתי את חייבת לנסות. להישאר משותקת וחסרת אונים זה לא כדאי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפסיכולוג- אזה גן לבחור
    מתלבטת
    16/05/2011

    שלום,
    אנו הורים לילדה ילידת ינואר 2009. בשנה הבאה אנו נדרשים לבחור בן שני גנים.
    האחד: רב גילאי קבוצה קטנה (כ-8), קרוב לבית (מרחק הליכה) המכיל ילדים שהיא מכירה (שכנים). החסרון: מורכב מ-5 ילדים בשנתון שלה 3 קרובים ושניים קטנים בחצי שנה, שאר הילדים קטנים בשנה עד שנה וחצי. היא אחת משלוש הגדולים.
    השני: הומוגני בגלאי הילדים (כחצי שנה מהצעיר ביותר לגדול ביותר) סה"כ כ-10 ילדים, חסרון- רחוק, מצריך נסיעה, ילדים שאיננה מכירה (לא מהשכונה) תהיה מגבלה על כמות הפעמים בהם נוכל לאפשר לה לשהות אצל החברים החדשים מהגן, במידה ותרצה בכך.

    בשנה הבאה היא תהיה בת 3, אנו יודעים שבגיל זה הצד החברתי מתפתח ומשחק בן ילדים מתחיל לתפוס מקום גדול בסדר היום שלהם.

    הדילמה היא באזה גן יתאפשר לה בצורה טובה יותר לקבל את הצרכים שהיא צריכה.
    1. האם להיות הגדולה בגן בו פער הגילאים כה גדול יתן לה אפשרות להתפתח ולתרגל את המשחק הבן אישי (יש רק עוד 2 בגילה).
    2. או עדיף לאפשר לה להיות בגן בו יש 10 ילדים בני גילה בשלבי התפתחות דומים לשלה, עם החסרון שתהיה מגבלה על כמות הפעמים בשבוע שתוכל לבקר אצל החברים החדשים שתכיר, וששנה לאחר מכן (גיל 4) לא תהיה עם אף אחד מהם.

    יש לציין ששני הגנים בנויים על בסיס קבוצות קטנות וצוות טוב. ההבדל העיקרי הוא בהרכב הגילים של הילדים בגן.

    אשמח להצעתך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפסיכולוג- אזה גן לבחור - תגובה

    נעמה סבג שמש
    16/05/2011

    שלום לך,

    ההתלבטות כן ברורה ומוצדקת.
    ציין בפנייך שיש הורים המעדיפים ת טווח הגילאים השונה כדי שתהיה אווירה משפחתית יותר, כמו בקשר בין אחים.

    המרחק בהחלט מקשה את מהלך היום, ך פה נכנס העניין של סדר עדיפויות.
    לגבי מפגשים עם חברים אחה"צ- בדר"כ בגילאים אילו הילדים נפגשים כאשר גם האמ נוכחת ומגיעה איתה, כך שאיני יודעת אם זה צריך להוות שיקול מרכזי.

    חשוב לדעת אם הילדה מפותחת לגילה או לא. אם כן, כדאי שתהיה לה חברה מתאימה.

    בהצלחה,

    נעמה סבג שמש,
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפסיכולוגית אזה גן לבחור-

    מתלבטת
    16/05/2011

    בהמשך לשאלתי
    הילדה מפותחת לגילה. היא ילדה אמצעית (אח גדול ממנה ב2.5 ואחד קטןב2.5).
    לכן חשוב לי שבגן היא תרגיש טוב, ובטוחה.
    האחים הולכים לגנים הקרובים למקום המגורים.
    זה נכון שלוגיסטית המרחק מקשה, אך אנו יכולים להתמודד עם זה.
    השאלה היא מה טובת הילדה במקרה זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפסיכולוגית אזה גן לבחור- - תגובה

    נעמה סבג שמש
    16/05/2011

    שלום לך,

    בעיניי העדיפות היא לגן עם גילאים חופפים, כי יש שם רק 3 גדולים.
    אני שוב אומרת, הדעות יכולות להיות חלוקות בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתחננת לעזרה
    דודה
    16/05/2011

    שלום
    יש לי ילד בן 5 ילד שמעולם לא דיבר אליו אוכל בצורה משמעותית הוא יכול להשאר יום שלם גם בלי לאכול מספיק לו שוקו ביום והוא "שורד" אני מטבעי מאוד דאגנית ותמיד ה היה "אישיו" לאחרונה קצת הרפתי אבל כלום לא ממש עוזר ואז לפניי כשבוע הוא נחנק מחתיכת ירק עד כדיי שכמעט והקיא(שגם מהקאות יש לו פחדים) ואז פשוט נכנס פחד כזה שזה יכול לקרות לו שוב ומכל דבר אז הוא שם אוכל בפה ויורק וממש נמנע מלבלוע.אני מנסה להסביר לו שלא יקרה לו כלום ושדברים כאלה קורים לפעמים וכו' אך דבר לא עוזר אני לא יודעת איך לעזור לו וזה כבר יומיים או יותר שהוא ממש מוותר על אוכל לגמריי גם אם הוא מאוד רעב. מה עליי לעשות בעיית התזונה תמיד הייתה בעיה ועכשיו יש גם סיבה בבקשה תעזרו לי תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתחננת לעזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתחננת לעזרה - תגובה

    סמדר ריינר
    16/05/2011

    שלום לך,
    נראה לי שכדאי שתפנו למרפאת הפרעות אכילה, בבית חולים שניידר יש אחת כזו. חבל לחכות עם זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לגן.....
    הדר
    15/05/2011

    שלום
    בני בן ה-4 (כמעט...), אינו רוצה ללכת לגן! מאז שחזרנו מחופשת פסח הוא לא מוכן לגן הוא בוכה בכניסה ואנו עוזבים אותו בוכה.
    כשאני שואלת אותו למה הוא לא רוצה ללכת הוא אומר שלא כייף לו, שהילדים מציקים לו ורוצים להרביץ לו ושהגננת כועסת עליו.
    יש לציין שנולד לו אח בפסח ויש מתחתיו עוד אח בן שנתיים.
    אני יודעת שהילד מתוסכל ועושה הרבה דברים דווקא על מנת לגרור אליו תשומת לב אבל הוא עושה את זה בדרכים מעצבנות, אנו מבקשים יפה שיפסיק ועד שאנחנו לא מתעצבנים או כועסים ונונים לו עונש הוא לא נרגע!!!!!
    אני לא יודעת מה לעשות ובאמת יכול להיות שכועסים עליו בגן. איך אדע אם באמת רע לו שם ומה לעשות בנדון?
    אשמח לקבל תשובה
    הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצה לגן.....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לגן..... - תגובה

    סמדר ריינר
    15/05/2011

    שלום הדר,
    קודם כל צריך לבדוק עם הגננות האם באמת קשה לו ומציקים לו, והםא הגננת כועסת עליו ולמה.
    דבר שני כדאי לחשוב על ההתמודדות איתו בבית. באמת לכעוס ולהנעיש זה לא עוזר, וגם מחמיר את התנהגותו.
    כדאי לנסות דבר איתו על כך שקשה לו כשנולד אח, והוא מרגיש אולי שקצת עזבו אותו והוא מאבד תשומת לב, ומעכשיו תנסו לעזור לו יותר. אפשר לנסות להקדיש לו זמן איכות לא אחיו פעם בשבוע וכו'.
    לגבי ההתנהגויות עצמן, כעס וענישה הם לא הפיתרון. הצבת גבולות לא צריכה להעישות על ידי כעס, אלא על ידי אמירה ברורה ותקיפה בטון סמכותי. תקיפות וכעס הן לא אותו הדבר. עליכם לשמור על קור רוח, להיות קצרים מאוד, ללא נאומים, ללא איומים וגם ללא עונשים, הענישה רק משפילה את הילד ומגבירה את מצוקה וההתנהגות השלילית.
    אם עדיין קשה לכם ואתם לא מצליחים אתם יכולים לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ שינה
    טלי לוי
    15/05/2011

    היי, אני מפנה את שאלתי לנעמה:
    אני אמא ל-2 ילדים. ועד עכשיו הייתי איתם בבית. אני מחפשת לעצמי עיסוק לכמה שעות ביום, כך שעדיין אוכל לבלות איתם בשעות אחה"צ. נתקלתי בקורס ייעוץ שינה שאת מעבירה. ורציתי לדעת האם זה מקצוע שאפשר לעסוק בו במשרה חלקית?
    מטעם מי הקורס?
    אילו נושאים יועברו בקורס?

    תודה מראש על התשובות
    טלי לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייעוץ שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ שינה - תגובה

    נעמה סבג שמש
    16/05/2011

    שלום טלי,
    כשאת עצמאית בעסק כמו ייעוץ שינה, את קובעת את שעות העבודה שלך- את יכולה מראש להגדיר ללקוחותייך את השעות בהן את זמינה לשאלות שלהם.
    רשת עידן ההורות הינה רשת המתמחה באינטליגנציה רגשית והקניית הרגלי שינה. אנחנו לא מאמינים בשיטה(כי הורים וילדים אינם מדע מדוייק) אבל בהחלט כן מאמינים בגישה. גישתנו מבוססת על פיתוח יסודות האינטליגנציה הרגשית. אנו מאמינים בלראות את הדברים מנקודת המבט של האחר, להיות מסוגלים להיות אמפתים, לתת דוגמא אישית וללמד דרך כך את ילדינו לנהל מערכות יחסים חיוביות ולווסת דחפים רגשיים והתנהגותיים.
    זה נכון לגבי חינוך בכלל ולגבי שינה בפרט. אנו עוסקים בגילאים מאפס עד גיל חמש שנים בנושא השינה. בייעוץ התנהגותי, אנו עובדים עם כל טווח הגילאים.
    צורת העבודה היא הדרגתית ומתאימה עצמה לבית ולסגנון ההורות.
    אנו היחידים הנותנים הסמכה בחסות אונ' בר אילן.
    נושאי הקורס:גורמים לקשיי שינה,השפעת ההתפתחות המוטורית והקוגנטיבית על השינה, השפעה רגשית על בעיית שינה, השפעת התזונה על השינה ומשמעות ההנקה, סוגי משפחות, סגנונות הורות שונים, התמודדות עם בכי ומצבי תסכול, קשרים בתוך המשפחה:מיקום התינוק במשפחה, הצבת גבולות והנחיית הורים, ניתוח תהליך הקניית הרגלי שינה, פחדים של ילדים, לימוד ההורים להתמודד עם רגרסיות בתהליך.

    אשמח לענות לך על שאלות נוספות
    נעמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשית קקי בתחתון
    הדר
    15/05/2011

    הבן שלי בן 3.4 מאז שנגמל בגיל 2.7 הוא עושה קקי רק בתחתון וכול יום (לציין שרק פעמיים עשה בשירותים). בגן בבית בגינה לא משנה איפה מתי שיש לו הוא עושה.
    כול פעם שאני יושבת איתו בשירותים ושואלת אותו עם יש לו קקי הוא אומר שאין ואחרי כמה זמן עושה בתחתון.
    נסיתי הכול לעודד להציע פרסים מתנות שום דבר לא עוזר.
    אני שואלת את הילד למה הוא לא רוצה לעשות בשירותים הוא אומר לי שכואב לו בשירותים.
    לי נראה כאילו הוא פוחד לעשות את הקקי בשירותים.
    אני לא יודעת כבר מה לעשות. שנה הבאה הוא עולה לגן עריה ולא יקבלו אותו עם הוא עושה קקי בתחתון.
    איך אני יכולה לעזור לו?
    שמעתי משהוא של ד"ר קושניר. יש גישות שונות או פתרונות נוספים?

    אני ממש אבודת עצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עשית קקי בתחתון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין בעיה עם הפיפ גם לא בלילה.

    הדר
    15/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשית קקי בתחתון - תגובה

    סמדר ריינר
    15/05/2011

    שלום הדר,
    את מוזמנת לעיין ב"עמודת שאלות נפוצות" בתשובה העוסקת בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניסיון אישי

    בקי גרשוביץ
    25/05/2011

    שמחתי לקורא את ההודעה שלך ולדעת שזה לא רק אצלי :)
    בני בן 4.5 כבר ועדיין מפחד לעשות בשיורתים בטענה שזה כואב לו. הוא עד לפני שבועיים עשה קקי בטיטול. ואז החלטנו שמפסיקים. ואז הקקי בתחתונים התאפקות יום שלם ואז יוצא לו ..
    רציתי לשאול אותך מה עשית בסוף. מה הפתרון לכל הדבר הזה ??!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יצאה הוראה חדשה לגבי גנים וגמילה

    אחינוש
    26/05/2011

    אני שמעתי שמשנה הבאה חובה לקבל ילדים גם לא גמולים לגנים ואסור שלא לקבל על בסיס זה. שווה לבדוק אם זה נכון או רק בגדר שנועה. זה יוריד ממך לחץ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום