מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילדה רגישהחן15/05/2011
שלום,
ביתי בת ה5 וחצי מאוד רגישה (ירושה ממני!!) ואני מאוד דואגת לה בחברה,
ובנוסף לזה היא קצת גדולה לגילה לא שמנה אבל גבוהה ובעלת מבנה גוף גדול,
ועוד משהו שלה עדיין לא מפריע אבל לי כן, ובטח זה יפריע לה בהמשך- היא מאוד שעירה. הרבה פעמים היא מספרת לי דברים שילדות אומרות לה או מציקות לה ונקרע לי הלב כי היא טיפוס שישר בוכה (כמוני) ואני מאוד דואגת שירמסו לה את הביטחון העצמי...שאלתי איך להגיב כשהיא מספרת לי דברים כאלה ואיך לחזק אותה ולחשל אותה שתדע להתמודד??
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה רגישה - תגובה
סמדר ריינר15/05/2011שלום חן,
חשוב מאוד שתא קודם כל תחשבי חיובי. את מאוד עסוקה במה יכול היות לא טוב וזה משדר חוסר ביטחון לילדה. למה שלא תחשבי למשל במה היא מוכשרת ואיך הי איכולה להצליח? במה כן יש לה לתרום וממה החברות שלה יכולות להתפעל ממנה ולא רק ללעוג לה? יכול להיות שיש כאן גם בחירה שלך לשים את הזרקור על הדברים המדאיגים וזה גורם לך ולה לתחושה של חוסר ביטחון, שחברה זה דבר מפחיד ופוגעני וכו'.
לגבי איך לעזור לה להתמודד - פשוט לעזור לה להרגיש בטוחה בעצמה, יש לה הרבה דברים טובים, הדברים הפחות טובים הם לא העיקר. כשילדה פוגעת בה זה הרבה פעמים כי אותה ילדה בעצמה מרגישה נחיתות על משהו, זה לא אומר על הבת שלך שום דבר. היא יכולה לבחור אם להתעלם, ולא לתת לזה במה בכלל, או לענות בקצרה שהיא לא מוכנה שידברו אליה ככה, ולהעביר נושא וליזום היא על מה מדברים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי שיחות טלפוןאייל15/05/2011
שלום,
אני גרוש מזה כשנתיים וחצי ואב לילדה בת חמש וחצי.
הקשר בין הילדה וביני טוב ואנו נהנים מהמפגשים המשותפים (שני ורביעי וכל סופשבוע שני).
בתקופה האחרונה כאשר אני מתקשר לדבר עם ילדתי בימים שהיא לא איתי, היא איננה רוצה לדבר איתי. כאשר אמה שואלת אותה למה לא, היא אומרת שלא בא לה לדבר ולפעמים אף סוגרת את הידיים על אוזנייה.
א. האם להתעקש על קיום השיחה איתה (לא עוזר, ואני "מפסיד" כל פעם)
ב. האם זה מעיד על בעיה שנדרשת לטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי שיחות טלפון - תגובה
סמדר ריינר15/05/2011שלום אייל,
כדי להבין אם להתעקש או לא קודם כל צריך לנסות להבין טוב יותר מדוע היא מסרבת. מה קורה באותן שיחות שלא נעים לה או במה הן מפריעות לה. אוי התדירות שלהן גבוהה מדי? אולי זה בשעה ביוםן שבה היא עסוקה בדברים אחרים? ואולי משהו בשאלות שאתה שואל הוא יותר מדי בשבילה.
הייתי מכוונת את השיחה היומית לשעה שנוחה ולא באמצע פעילות, זו שיחה קצרה ביותר, שרק אמורה להעביר את המסר אבא פה וחושב עלייך. שניים שלושה משפטים וזהו. לא צריך יותר.
נסה לחשוב האם לאחר השיחה אתה עושה שימוש בפרטים שמסרה לך הילדה כדי לנהל חילוקי דיעות עם אמה ולכן הילדה לא רוצה להיות באמצע הדבר הזה? או האם אתה כל כך מראה לה שם געגועים וקושי שהיא לא איתך שזה מעיק עליה ומייצר אצלה ריגשי אשמה? האם יש משהו אחר? ייתכן שבכך נעוצה הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אייל15/05/2011תודה על תשובתך.
מבחינת תדירות, מדובר על שיחה אחת ביום. ניסיתי להתקשר ולדבר עם הילדה בשעות שונות במהלך סוף השבוע האחרון לדוגמא, אך ללא הצלחה, כך שזה לא עניין של עיתוי ככל הנראה.
השיחות שלנו הן בדרך כלל שיחות קצרות בהן אני שואל לשלומה ומתעניין באיך עבר עליה יומה, לא יותר מזה. אין המשך של השיחה מול אמה.
אין בתכני השיחה בכדי להקשות על הילדה ברגשות כאלו ואחרים.
שוב, כאשר הילדה איתי הכל על מי מנוחות, האם להיות מוטרד מכך שאינה רוצה לדבר איתי בטלפון. חשוב לציין שהילדה מרוחקת יותר גם כאשר אמה לידה, האם יש קשר בין הדברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
סמדר ריינר16/05/2011שלום אייל,
תראה, יתכן שיש קשר בין הדברים, אני לא יכולה לדעת כי אני לא מכירה אתכם ואת מערכת היחסים ביניכם, וגם לא ציינת פרטים לגבי טיב היחסים עם גרושתך.
אם היחסים ביניכם תקינים, נסה לברר עם גרושתך מה היא חושבת עלך כך, והאם לדעתך הטלפונים שלך מפריעים. אם כן לא הייתי מתעקשת כרגע כי זה שם את הילדה במצב לא נוח כנראה. הייתי אומרת לה שאתה מבין שלא מתאים לה שאתה מתקשר, וכשהיא תרצה לשנות את זה - שתגיד לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן ובת לינלה14/05/2011
שלום,
יש לי בן בן 3 ו8 חודשים ותינוקת בת שנה וחמישה חו'. שניהם מדהימים, מתוקים וחכמים. הם די דומים באופי- מאוד אנרגטיים, מאוד מפותחים רגשית ובוגרים לגילם. הבן שלי ילד מאוד סקרן וחכם, הוא התחיל ללמוד שפה שניה בגיל שנתיים והוא מדבר באופן שוטף 2 שפות. הוא מרכיב פאזלים מאוד גדולים לבד, שואל המון שאלות וכו' אומרים לי בגן שהוא מאוד חכם וזה מורגש. הבת שלי מתוקה מאוד וגם היא מנראית מפותחת לגילה, מדברת, מטפסת, מבינה הכל ועוד. שניהם סקרנים מאוד ואני רואה שגם באופי הם די דומים. השאלה שלי היא לגבי היחס שלי לכל אחד מהם. היתה תקופה שהחמאיתי מאוד לבת שלי על המראה, כי היא נורא יפה ואני אוהבת להלביש אותם יפה כל הזמן אז עליה זה נראה ממש מתוק אבל שמתי לב שהיא מגיבה לכך מאוד ומצפה לזה אז הפסקתי ואני יותר מתייחסת לדברים שהיא עושה. לא הייתי רוצה שבגלל שהיא בת וואני מתייחסת לחיצוניות שלה היא תרגיש שהיא יפה וכתוצאה מזה אולי פחות חכמה. אני מאוד מעודדת חשיבה, סקרנות ומאמץ. חשוב לי לפתח את הפוטנציאל הטמון בהם וחשוב לי שיתאמצו להצליח. העניין הוא שלפעמים אני לא יודעת אם זה בסדר להתייחס אליהם אותו הדבר למרות שהם שונים. כרגע זה מה שאני עושה מצפה מהם אותם הדברים - כל אחד בהתאם לגילו ולא מייחסת חשיבות למין שלהם. אולי בהמשך זה יצוץ יותר. לשניהם אני מחמיאה כל הזמן ומעודדת את הדברים החשובים. האם זה נכון?
שאלה חשובה נוספת- לפעמים נדמה לי שהבת שלי קצת יותר מקנאה בבן שלי מאשר ההיפך. גם הוא מקנא אבל פחות מראה או זה מתבטא בצורה שונה. היא מסתכלת הרבה על מה שהוא מקבל לפעמים אפילו על הצלחת שלו.וזה מתבטא בעוד תחומים כמו הקשר שלה עם בעלי שהיא מאוד רוצה את קרבתו במיוחד כשהבן משחק איתו ועוד ולכן אני מקפידה לתת גם לה דברים שהוא מקבל כמו ממתקים למרות שבגיל שלה הוא לא אכל מזה בכלל. התופעה התחילה להיות פחות מורגשת אבל רציתי לדעת האם זה שכיח שילד שני מקנא יותר מהראשון? האם זה אולי מבטא משהו באופי שלה. חשוב לי שהקנאה תהיה הכי מינימאלית והייתי רוצה שכל אחד ירגיש בטוח במקומו. כרגע אני מתאמצת לתת לשניהם אותו דבר כל הזמן למרות שלא תמיד זה מתאים לגיל לפי דעתי כדי למנוע קנאה. גם בעניין משחקים עם בעלי - אם הוא משתולל עם אחד אז כמובן באותו רגע גם עם השני. מה דעתך? האם אני נוהגת נכון, האם זה קשור גם באופי, איך גורמת להרגיש פחות קנאה?
מצטערת שזה מאוד ארוך.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן ובת לי - תגובה
סמדר ריינר15/05/2011שלום נלה,
קנאה היא דבר נורמלי. את ל אאמורה לגרום להם להרגיש פחות קנאה, אם כי בודאי את לא אמורה גרות אותה יותר מדי בכוונה, אלא את אמורה העזור להם לתמודד עם הקנאה שמתעוררת.
אני מניחה שהבת שלך מקנאה יותר, כי היא מרגישה שאת מחשיבה יותר תכונות שדורשות אינטילגנציה ומאמץ, ובזה אחיה לוקח אותה בסיבוב כי הוא יותר גדול, אין מה לעשות. מותר וחשוב לאהוב ילדים לא רק על פי הישגים. אהבה לילד אמורה היות ללא תנאי, אחרת הוא מרגיש שהוא לא ראוי לאהבה אלא רק להערכה. זה לא אותו דבר. זה דבר שחסר כנראה גם לבת שלך וגם לבן שלך, אבל הבת שלך מרגישה קצת יותר חופשי כדי להראות את זה.
חשוב שתנסי להרפות קצת מהרצון למושלמות והישיגים גם ממכם כהורים שחייבים לעושת הכל מושלם ולתת לילדים שווה בשווה בדיוק וגם מהילדים. תנסי לפעמים פשוט להיות, בכיף ביחד, וזהו. זה נותן המון ומאוד חשוב להתפתחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיוטים וחרדות לילד בן 8.8דנה14/05/2011
שלום,שאלתי היא לגבי בני הלומד בכיתה ב'
בחודש האחרון התחלנו תהליך של אבחון דידקטי ומצאנו כי יש לו לקות שפתית, כלומר קושי רב בלבטא את עצמו בע"פ וכעת משניהיה קשה יותר בבית הספר הקושי בא לידי ביטוי גם בכתב. נאמר גם כי ישנה בעיה ריגשית.. התחלנו לעבוד עם קלינאית תקשורת ומורה מתקנת ועל פניו נראה כי הוא זורם עם התהליך והכל בסדר. מבחינה חברתית, הוא בעניינים, מתראה עם חברים והולך לחוגי כדורגל וכדורסל.. הבעיה שאני רוצה לדבר עליה היא לגבי חרדות שיש לו..
מאז שהיה קטן היתה לו בעיה עם סגירת דלתות, אם זה בכניסה לבנין, הוא לא היה נותן לנו ליסגור את הדלת, אם זה בחדר, בשירותים תמיד הדלת היתה צריכה ליהיות פתוחה, אח"כ גם בכיתה אני יודעת שהיה לו קשה עם זה.. אם הזמן החרדה הזו דעכה... במקביל טיפלנו בריפוי בעיסוק ורכיבה על סוסים קרוב ל-8 חודשים לשיפור הביטחון העצמי.. אח"כ התחילה חרדה מסוג אחר וזה הפחד שלו ללכת לבדו לחדר כאשר כל בני המשפחה בבית. הוא חושש ללכת להביא משחק או משהו מחדר אחר בבית, הוא תמיד מבקש מאחיו הקטן בן ה4.5 לבוא איתו או שהוא שולח אותו להביא הנדרש.. אם הוא מתקלח אני מרגישה שהוא רוצה שנדבר איתו כדי שלא ירגיש לבד בבית, כנ"ל אם הוא בשירותים.. בשבוע האחרון נראה שהחרדות התעצמו (יכול ליהיות שבגלל כל התהליך הזה שציינתי בתחילה הוא דורש יותר תשומת לב) הלילה למשל הוא לא יכל להירדם עד 22:00 משום שאמר שיש לו סיוטים והוא חושב על זומבים וכו'.. הוא טוען שכמה שניסה לחשוב על דברים טובים היה קשה לו להיפטר מהסיוטים...
מה הבעיה וכיצד נוכל לעזור לו ליפתור אותה? האם יש משהו שאנו לא עושים נכון??
אנו מנסים לחזק אותו כל הזמן, נותנים לו המון תשומת לב בגלל כל התהליך הזה שהוא עובר אך נראה כי לא מספיק.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון בגיל
דנה14/05/2011בני בן 7.8 ולא כפי שציינתי למעלה 8.8
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון בגיל - תגובה
סמדר ריינר15/05/2011שלום דנה,
את מוזמנת לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בתשובה העוסקת בפחדי ילדים. אם אתם לא מצליחים להתמודד לבד כדאי לפנות לטיפול שמשלב הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת יום ולילהליאת14/05/2011
שלום רב,
הילדה שלי בת 4.5 ונגמלה מחיתולים בגיל שנתיים עם אפס תקריות
בחודשים האחרונים חלה רגרסיה, בתחילה זה היה הרטבות במהלך היום, חשבתי שבגלל שהיא אינה רוצה לפספס אז היא מתאפקת עד שבורח לה..
אתמול בלילה היא הרטיבה במיטה בלילה ובמהלך היום היא הייתה בג'ימבורי ובאיזשהו שלב היא ניגשה אמרה שאינה מעוניינת לשחק עוד ואז גיליתי שהיא הרטיבה במכנסיים
כ"כ לא אופייני לה ואני חוששת שאולי אני מפספסת משהו, מקווה שלא, אבל רוצה להיות בטוחה
אני אשמח לקבל חוות דעת מקצועית,
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבת יום ולילה - תגובה
סמדר ריינר14/05/2011שלום ליאת,
את צודקת כשאת רוצה לבדוק את הנושא בזהירות. הרגרסיה יכולה להעיד על מצוקה כלשהי. אנא בחשיבו האם קרו לאחרונה שינויים במשפחה - האם נולד אח או שיש הריון חדש - ייתכן שההרטבה מבטאת רצון של הילדה לסגת למצב תינוקי יותר.
ייתכן גם שמדובר במשהו אחר, בלי הכרות עם הילדה אין אפשרות להבין בצורה מדוייקת. אם אתם לא מצליחים להבין מה הבעיה - כדאי לגשת ייעוץ מסודר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה לא משחקת יפהל14/05/2011
שלום, איך להעיר לילדה בת 8 שלא משחקת יפה עם חברה? אני לא רוצה לגרום לה להעלב או לכעוס. השבוע היתה אצלה חברה ושמעתי את הילדה שלי רק מתלוננת/ כועסת/ מבקרת / נעלבת.או משתלטת: "לא, עכשיו תורי", "לא ככה" "אני אמרתי קודם" אמרתי די" וגם טון הדיבור שלה לא יפה. אני חוששת שחברות לא ירצו את חברתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה לא משחקת יפה - תגובה
סמדר ריינר14/05/2011שלום ל,
קודם כל כדאי לעשות את זה כמובן לא ליד החברה. לחכות שהחברה תלך, ואז לשוחח איתה בשקט. אני הייתי אומרת לה שאני מבינה שכשהיא מארחת בבית היא מרגישה שהכל שלה והיא מרגישה בעלת הבית, אולי היא חוששת שישתלטו לה, יקלקלו לה או יעשו דברים שלא מוצאים חן בעיניה, אבל כדאי שהיא תנסה לדמיין איך היא הייתה מרגישה אם היא הייתה באה לחברה אחרת והיו כועסים עליה ומגבילים אות הכל הזמן, אולי לא היה לה חשק לבוא יותר לאותה חברה. הייתי מציעה לה אם היא יכולה להגביל את החברות קצת פחות, כדי שיהיה יותר נעים לחברה.
כאן הייתי מקשיבה טוב לתשובה שלה. יכול להיות שאז יהיו לה טענות שחלקן מוצדקות לגבי התנהגות החברה - שאולי לוקחת דברים בלי רשות וכו'. הייתי מקשיבה ומנסה יחד איתה למצוא פתרונות ביניים - שגם ישמרו על תחושת השליטה שלה בטריטוריה שלה וגם יתנו לחברה מרחב להנות ולשחק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזועזעת מהאבחון הפסיכולוגי של בני.vivi14/05/2011
שלום. בני (בן הזקונים) בן 6.5. עדיין בגן, עקב הישארות שנה נוספת בגן. הוא נולד פג, בשבוע ה-32 להריון. במהלך מעקב בהתפתחות הילד, הוחלט כי עליו לקבל קלינאית תקשורת, עקב חסכים שפתיים קלים.
בגן, היו לו מעין התקפי כעס אותם הגננות התקשו לשקוט. עליי לציין שזה לא קורה על בסיס קבוע. ישנם ימים בהם יושב, לומד ומתפקד למופת.
הגננת חושבת שמדובר בהפרעת קשב וריכוז. אני סברתי שההתפרצויות, או סרובו להשתתף במפגשים מסוימים נובעים מסיבות רגשיות. הרי, הוא יודע לרסן את עצמו כשרוצה, יש לו על כך שליטה מלאה (גם השנה, לדוגמה, עד חנוכה הילד התנהג למופת. ה"היפוך" הגיע לאחר מכן).
נעשה לילד אבחון פסיכולוגי, וכשישבתי עם הפסיכולוגית, בנוגע לממצאים, אמרה לי שהילד במצב רגשי בכי רע. במבחן בו עליו לתאר תמונה (או ציור) ולספר על כך סיפור, יצא שבכל ציור סיפר סיפורי זוועות (לדוג': ציור של אפרוחים היושבים סביב שולחן וצלחות מונחות לפניהם וברקע אבא או אמא תרנגול/ת- טען שהאבא, כמדומני, אכל את הביצים עם האפרוחים בתוכם. ואז החזירו אותם ושוב נאכלו...משהו בסגנון הזה). כלומר, עפ"י הפסיכולוגית, עולמו הפנימי של בני מתאר פחד, תחושת איום מתמדת, חוסר ביטחון בעולם הסובב אותו וכו'.
עליי לציין שלבני שני אחים מתבגרים, שהתנהגותם כלפיו "תנודתית", הפכפכה. פעם משחקים, מנשקים ועתים צועקים, מקללים ואף "מכפכפים" אותו. דיברתי אתם על כך, אך כמובן לא יודעת ממש מה לעשות עם המידע המזעזע שקיבלתי מהפסיכולוגית. בעלי ואני נתחיל בקרוב הדרכת הורים, אבל אני ממש מודאגת מממצאי האבחון. מה עליי לעשות? במה שגיתי? הפסיכולוגית טענה שהיא מאוד מודאגת בנוגע לילד. אני אובדת עצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזועזעת מהאבחון הפסיכולוגי של בני. - תגובה
סמדר ריינר14/05/2011שלום ויוי,
אני מבינה שאת מזועזעת, וואכן עברת כנראה חוויה מטלטלת. אני חושבת שאת עושה נכון שאת פונה עם בעלך להדרכת הורים. כרגע, אין הרבה לעשות באופן קבוע. כשתתחילו את הדרכת ההורים, חשוב להשתמש בה היטב, להביא את עצמכם לידי ביטוי שם באופן כן, רציני ויסודי, ולהשתדל ליישם כמיטב יכולתכם. זה מה שאת יכולה לעשות, וזה המון.
האבחון, לפי מה שאת מתארת אותו מצביע על קושי ריגשי שנובע מהקשר איתכם ההורים, ולכן הדרכת הורים היא אכן הדבר הנכון והיחיד שיש לעשות כרגע.
אני חושבת שלא יהיה רציני ולא מקצועי לתת לכם טיפים שיטחיים לפני שאתם מתחילים הדרכת הורים יסודית.
אומנם קשה לך כרגע, אבל זה קושי חשוב, שנובע ממפגש עם אמת מסויימת, ואני מקווה עבורך שזהו קושי שיביא לצמיחה ולשינוי.
התגובה שלך, היא כבר טובה בעיני, היא מראה שאת לא מכחישה, לא מתעלמת, חווה את הקושי עד הסוף, זו הדרך הנכונה. לאט לאט, אם תמשיכי להתייחס ברצינות, הכל יהיה יותר קל וברור, אם כי בהחלט עוד צפויים קשיים בדרך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בוגר 15.5 מקללנעמה כץ14/05/2011
אני גרושה שלוש שנים[התגרשתי מבעל אלים פיזית ומילולית]...האב בצערו ממלא לילדים כל הזמן את הראש שנפרדנו בגלל בגידה...דבר שאינו נכון כלל וכלל....הבן הגדול הפנים...ומאז הוא מנסה לחקות את א6ביו...מקלל אותי בחברת אנשים...[שרמוטה...כלבה...בוגדת ועוד] הילד תלמיד מצטיין בבי"ס אבל בבית הוא ההפך הגמור לחלוטין..הילד הקטן בן 12 בשלב הזה "לצידי"אני אובדת עצות...למרות שהוא עושה דווקא בכל התחומים...חדר מטונף...מטבח מזוהם אחריו..משתמש בכלים לערבב חלב ובשר בניגוד לרצוני...מה לעשות?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בוגר 15.5 מקלל - תגובה
סמדר ריינר14/05/2011שלום נעמה,
צריך להבדיל בין ההתנהגויות השונות. חדר מלוכלך הוא דבר שמאפיין מתבגרים רבים לא בהכרח קשור אלייך ולחוצפה של הילד.
לגבי שאר ההתנהגויות, אין ספק שצריך למצוא דרך החלטית וברורה לשים להן גבול.
את אשה חזקה ואמיצה, היית קורבן בעבר אבל התחזקת ויצאת ממערכת יחסים הרסנית. עדיין ייתכן שישנם דפוסים של התנהגות חלשה מול הבן שגורמת לו לחשוב שהוא מנהל את העניינים ולא תופס אותך כדמות הורית שצריכים לכבד. כמובן שהוא גם מזדהה עם אביו ופגוע מהגירושים.
אני חושבת שכדאי לך לפנות להדרכת הורים או לטיפול עבור עצמך כדי להמשיך ולהתחזק וללמוד איך לעמוד מול הילד באופן אפקטיבי ונחוש כדי לא לאפשר את המשך ההתנהגות שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה...שאלה נוספת
נעמה כץ14/05/2011תודה על התשובה....הייתי מבקשת לדעת באם את יכולה להמליץ על מישהו מקצועי באזור הקריות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה...שאלה נוספת - תגובה
סמדר ריינר14/05/2011שלום נעמה,
לצערי אני לא מכירה מטפלים באזור זה, נסי להתעניין דרך פסיכולוגית בית הספר, או דרך קופת החולים בה את חברה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שלוש וחציאירה13/05/2011
שלום.בני הבן 3 וחצי לראשונה יכנס למסגרת הגן טרום טרום חובה בגיל שלוש ושמונה חודשים.עד לכניסתו לגן הוא נמצא בבית עם מטפלת.הוא ילד אמיץ (עולה ויורד ללא שום חשש למגלשות הכי גבוהות,לא חושש לקפוץ מהגובה ,לא חושש מחושך וכו),אך חסר מיומנויות חברתיות בגלל שלא היה במסגרת וגם בגלל שהוא ילד יחיד במשפחה.הוא לא יודע להגן על עצמו ועל שלו,הוא חושש לעלות למגלשה במידה ויש עליה ילדים אחרים (לא משנה מה הגיל שלהם) בטענה שהם מסוגלים לדחוף אותו (גם הקטנים ממנו).במידה וילד אחר נותן לו מכה הוא לא יודע להגן על עצמו ובוכה וכו.האם אני צריכה לדאוג מההתנהגות הזו ואז מה עליי לעשות או שמדובר במשהוא טבעי והמצב עשוי להשתפר אחרי כניסתו לגן?ועוד שאלה-האם להכריח אותו לעלות על המגלשה (הוא מםרב בתוקף.עלה בעבר כמה פעמים והיה די מוצלח ,אבל ממשיך לסרב לעלות ושום הסבר או "שוחד" לא עוזר)?מה עליי לעשות?בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שלוש וחצי - תגובה
סמדר ריינר13/05/2011שלום אירה,
לדאוג זה בכל מקרה לא עוזר. גם להכריח לא מומלץ. יותר כדאי לנסות ללמד אותו ולתת לו כלים ולנסות בהדרגה ולא בבת אחת או בהכרחה לקרב אותו לילדים. למשל להזמין כל פעם ילד אחד הבייתה לטריטוריה המוכרת שלו ולתת להם לשחק יחד, אחר כך לתת לו לשחק עם ילד אחד בחוץ או בבית של הילד, רצוי להזמין ילדים שיהיו איתו בגן כדי שתהיה לו הכרות מוקדמת איתם, ולהזמין כל פעם אחד מהם, לתת לו להתרגל אליהם כדי שיהיה לו יותר קןל להגיע לגן ולהרגיש שהוא פוגש מישהו מוכר, וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול דיאדיטל13/05/2011
שלום רב!
אני אמא לילד מקסים בן שלוש אשר סובל מקשיים חברתיים והתנהגותיים. אנו נמצאים לפני מעבר לגן מועצה וחוששים שיהיה לו קשה מאוד. לאחרונה נרשמנו להדרכת הורים שתחל בעוד כשבוע ובמקביל אנו מתחילים טיפול דיאדי אצל פסיכולוגית ילדים. אבקש לדעת האם זה מקובל לנקוט בשני הטיפולים במקביל או שמא זה עלול להוות עומס או סתירה ולגרום לכך שנצא מבולבלים יותר... המון תודה על התשובה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול דיאדי - תגובה
סמדר ריינר13/05/2011שלום טל,
רצוי לבדוק עם פסיכולוגית הילדים האם הטיפול שלה כולל הדרכת הורים. בדרך כלל, טיפול דיאדי כולל פגישות של הורה וילד ואחר פגישות עם ההורה כדי לעבד את הפגישה המשותפת עם הילד. אם כך היא עובדת, אין טעם שתקבלו בנוסף הדרכת הורים נפרדת. זה באמת יעמיס ויבלבל. אם היא לא עובדת כך, כדאי לבדוק איתה האם היא נותנת הדרכת הורים כלשהי בנוסף לטיפול, אני מניחה שכן, ואם בכל זאת לא, אז חשוב שהיא ומי שנותן לכם הדרכת הורים (בנחה שזו עבודה פרטנית ולא סדנא בקבוצה),יהיה בקשר איתה והם יהיו מתואמים לגבי הטיפול שניתן לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי בנות ליד מדרום הארץ13/05/2011
יש לי שתי בנות מקסימות הגדולה בת 8 והקטנה בת 4, ההבדלים ביניהם ניכרים מאוד גם במראה החיצוני וגם באישיות. שתיהן יפות אך הקטנה לעומת הגדולה מלאת כריזמה וחן ואנשים פשוט מתמוגגים ממנה. שתיהן טובות אך הקטנה לעומת הגדולה יותר קשובה כשמבקשים ממנה משהו ויודעת לוותר כשצריך, כדרך הטבע הקטנה לומדת מהגדולה ולרוב את ההתנהגויות הפחות טובות. שתיהן חכמות אך הקטנה לעומת הגדולה הרבה יותר מפותחת ביחס לגילה וביחס לאיך שהגדולה הייתה בגיל שלה.
אני משערת שלפי דבריי ניתן להסיק שהמועדפת עליי היא הקטנה אך הן שתיהן בנותיי ואני אוהבת אותן באופן שווה ולכן אני מרגישה אשמה על כך שאני מתגאה בקטנה יותר מאשר בגדולה, אני משערת שהגדולה גם חשה בכך והתנהגותה מקצינה לכיוון הלא טוב (אי הכנת שיעורי בית, אי הקשבה למה שאני מנסה לחנך אותה, שקרים וכו...) אני אובדת עצות, באישיות שלי אני אדם מאוד קפדן ואם משהו משתבש או לא קורה כמו שציפיתי אני נוטה להגיב בקיצוניות ומן הסתם בגלל התנהגותה ה"מאכזבת" קורה שאני כועסת הרבה על בתי הגדולה. למרות שגם על הקטנה אם צריך אז גם כועסים.
הדאגה שלי היא משני דברים:
1. אני מדופרסת מהעובדה שהתחושה שלי כלפי בתי הבכורה היא שהיא "אכזבה" בשבילי, אני לא אוהבת את התחושה הזאת, אני רוצה לחשוב שזה לא נכון אבל כעת אני רוצה להיות אמיתית עם עצמי ולהודות שזאת התחושה - מה אני אמא לא טובה?
יש לציין שלפני שהקטנה נולדה תחושות אלו ליוו אותי גם, אופייה לא השתנה כתוצאה מהולדת הקטנה, תמיד היא הייתה מעט אחרת (פוחדת מרעשים חזקים, פוחדת מזבובים, פחות דברנית, לא משתפת במה שקורה לה ) וזה הפריע לי. ואז כשהקטנה נולדה היא כאילו ענתה על הציפיות שלי מאיך שהבת שלי צריכה להיות, פלפלית, דברנית, מפותחת מאוד.
2. אני חוששת שעצם העובדה שאלו הם תחושותיי, והתגובות שלי כלפיה (ותמיד אני בדיעבד מתחרטת על איך שהגבתי) ייגרמו לה לגדול בחוסר ביטחון ויערערו אותה עוד יותר. ובמקום שתגדל ותפרח אני במו ידיי גורמת לה לנזק שאולי הוא בלתי הפיך. שהרי ילד זקוק לתמיכה בלתי מתפשרת מצד האמא.
יש לציין שבנותיי אוהבות אותי מאוד והאהבה היא דו צדדית, ואני גם דואגת לא רק לכעוס אלא לטפוח על השכם ולהחמיא לגדולה ולהרעיף עליה חיבוקים ונשיקות ואף לדבר איתה ולהסביר לה מדוע אני כועסת או בכלל לשוחח איתה על כל דבר ויש הרבה דברים שהיא עושה באופן כללי שגורמים לי לגאווה אבל החשש שלי הוא שמספיקה פעם אחת שאני ממש כועסת ממשהו שהיא עשתה כדי להשכיח את כל המילים הטובות.היא גם המון פעמים מצינת את העובדה שהיא מרגישה שאני אוהבת יותר את הקטנה ואני אומרת לה שזה לא נכון, אבל עם תחושות של ילד אי אפשר להתווכח.
אני זקוקה לעצה , עם מי עליי לדבר לאן עליי לפנות כדי לקבל ייעוץ כיצד לנהוג בבנותיי, איך להשכיח ממני את תחושת ה"אכזבה", ומה נכון ולא נכון לעשות.
אשמח לעצה בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי בנות לי - תגובה
סמדר ריינר13/05/2011שלום ד,
יפה מאוד בעיני שאת מודה בבעיה שמאוד קשה לעיתים להודות בה.
את צודקת שכדאי שתפני קבל ייעוץ, אני חושבת שכדאי לך פשוט לפנות לטיפול עבור עצמך, כדי לברר באופן עמוק יותר ממה נובע הקושי, מלבד הסיבות הגלויות שנראות לך מובנות מעליהן.
את יכול לפנות לכל פסיכותרפיסט או פסיכולוג שמטפל במבוגרים. זה לא בהכרח טיפול שקשור בילדים או בהורות אלא יותר בך באופן אישי אך יש לזה השלכה על ההורות שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
ד מדרום הארץ13/05/2011תודה לך על תגובתך.
אני אודה לך אם תוכלי לכוון אותי לגוף שדרכו ניתן לאתר מטפל טוב.
האם יש אפשרות לקבל עזרה גם דרך קופות החולים? מה העלויות הכרוכות בטיפול? אני לא ארצה משיקולים כלכליים לוותר על העניין, רווחתן של הבנות ושלי חשובה לי.
תודה ד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך - תגובה
סמדר ריינר14/05/2011שלום ד,
אין"גוף" שדרכו ניתן לאתר מטפל טוב. גם לא כל מטפל טוב בהכרח ניתן לדעת מראש אם הוא מתאים אישית לך. בדרך כלל אנשים מחפשים טיפול דרך המלצות של מישהו מוכר שהם סומכים עליו וגם אז צריך להיפגש ולבדוק את מידת הכימיה והאמון הנוצרת בינך לבין המטפל.
אני מבינה שחשוב לך להיות בטוחה מהתחלה, אבל אין ממש דבר כזה, פשוט מנסים ורואים.
את יכולה בהחלט לפנות דרך קופת החולים שלך, בכל קופות החולים יש הסדר של טיפול פסיכולוגי מסובסד, אם דרך הביטוח הרגיל ואם דרך הביטוח המשלים. בכל קופה זה אחרת. שם יש מטפלים שבהחלט עומדים בקריטריונים של ההשכלה והתעודות המתאימים, אבל זה לא אומר שהם טובים או לא טובים או מי מהם מתאים לך יותר מאשר מטפלים פרטיים רגילים.
את יכולה גם לנסות לפנות לאחת ממנהלות הפורום שעוסקת בטיפול במבוגרים וגרה באיזור שלך, או כאמור לפנות למכרים שלך שהתנסו בטיפול פסיכולוגי ולברר איתם.
לגבי העלויות:
טיפול פסיכולוגי פרטי עולה בדרך כלל בין 300 ל-400 ש"ח לפגישה. בקופות החולים, שוב תלוי בקופה, המחיר נע בין 160 ש"ח לפגישה ל-200. יש לזכור שהסבסוד הוא מוגבל בזמן ולא בהכרח מכסה את אורך הטיפול הנדרש.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ד מדרום הארץ14/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שלא נענתה - לידה שמתקרבתאמא לשתיים13/05/2011
שלום,
יש לנו 2 בנות בגילאי 5, 7 שנים. בקרוב אני אמורה ללדת בניתוח מתוכנן. עליי להתאשפז ערב קודם. הבנות יודעות את השבוע של הלידה אבל לא התאריך המדויק. רציתי לדעת מה כדאי לומר להן בערב בו אני יוצאת מהבית. חשבתי לומר שאני הולכת לרופא וכשבבוקר לא תראנה אותי, אבא שלהן יאמר להן שנשארתי בבית חולים וכנראה שבקרוב אלד. אני לא רוצה לנקוב בזמנים ספציפיים על מנת לא להלחיץ אותן, גם כך הן מאוד מתרגשות ומחכות ללידה בכליון עיניים וכל יום שואלות מתי התינוק יצא (במיוחד הקטנה). האם נכון לנהוג כפי שתארתי? בגדול אני כל הזמן משתפת אותן בבדיקות, בתור לרופא, בעיטות, וכו'.
שאלה נוספת, אני יודעת שנהוג לקנות מתנה מהתינוק לילדים הגדולים, האם אכן כדאי? משום מה אני מרגישה שהן גדולות ולא צריכות את זה. אשמח לחוות דעת גן בסוגייה זו.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שלא נענתה - לידה שמתקרבת - תגובה
נעמה סבג שמש13/05/2011שלום לך,
סה"כ נשמע שת מתנהלת איתן נכון.
מתנה מהתינוק זה אקט סימלי ויכול להיות נחמד בכל גיל, כל עוד את מתחברת לזה.
לידה קלה והצלחה!
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אמא לשתיים13/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 מסרבת לישוןאביטל צוקרמן12/05/2011
שלום רב!
ביתי היחידה והמתוקה היא בת 3 וביום ההולדת האחרון נגמלה ממוצצים, גם בלילה. ביום היא מתפקדת מצוין בלי מוצץ אבל בערב היא מסרבת לעלות למיטה, מסרבת ללכת לישון ודורשת שישבו על ידה במשך זמן רב. אני יודעת שיש לה קושי בהירדמות בגלל שהיא ישנה בגן צהריים ולא מוכנים לוותר לה על זה. היא לא הזכירה את המוצץ בכלל אבל לא נדמת לפעמים עד 23:00 וכל זה מלווה בבכי, קריאות אלינו וכל מיני בקשות. כשיוצאים מהבית זה רק יותר גרוע. ניסינו לשבת לידה אבל זה מינימום 45 דקות וגם אז היא לא נרדמת, ניסינו לשים לה דיסק עם שירים וסיפורים, ניסינו מדבקות בתמורה להתנהגות טובה ודבר לא צלח. אנחנו מותשים כל ערב ואין לנו רגע דל בשעות הערב. כמו כן זה גם יוצר קושי שלה בקימה בבוקר.
נואשים לעזרה...
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עניתי לשאלה זו.
סמדר ריינר13/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת ה6 לא מפסיקה לשקריעל12/05/2011
ילדתי ילדה טובה ,עדינה,בוגרת בהתנהלותה, ממושמעת וחכמה .לכל מקום שאנו מגיעים איתה מתפעלים מהחוכמה שלה מעדינותה ומהתנהגותה הנאותה.
אבל בשנה האחרונה קצתי במסכות השקרים, כאשר הייתה בגן חובה היה השקר הראשון שלה ,היא טענה כי אחת הגננות בגן שלה משכה אותה מהיד ושמה אותה בעונש במטבח. כאמא מיד נבלתי והרמתי טלפון לוועד הגן כדי לברר מה פשר העניין , הגננת נעלבה מעצם הפנייה אליה ,הכחישה והתפטרה.לאחר שיחה ארוכה עם ביתי התברר כי היא בדתה את הסיפור.
השנה היא התחילה כיתה א' נחשבת לתלמידה מצויינת ,והשקרים מופיעים בלי סוף בהקשר של ש.ב היא אומרת שאין שיעורים וכמובן שיש ורק לאחר שאני בודקת את מחברותיה אני מגלה שיש.
פעמיים בשבוע אני יוצאת ללימודים וחמותי שומרת עליה ועל שתי אחיותיה ,היא אומרת לסבתה שהיא מיד חוזרת והולכת לבקר חברה שגרה בסמיכות אלינו.איתי כמובן לא היה מתרחש דבר כזה אבל חמותי חסרת גבולות וביתי כנראה גילתה זאת.
השבוע היא התקשרה אליי מבית הספר בטענה שהיא חולה לי היה ברור שאין אמת בדברים ואמרתי לה זאת כשווחחנו וניסיתי לשכנעה להישאר אך לא הצלחתי.
כשהגיע לבית היא פרצה בבכי וטענה כי מורתה דחפה אותה וזרקה לה את הדף כאשר היא באה להגיש לה אותו עם סיום המשימה. כמובן שלא הראתי לה לחץ כלשהו ובלי ידיעתה הרמתי טלפונים למספר תלמידים לראות אם יש אמת בדברים, אף אחד לא ראה ולא שמע דבר,התקשרתי למורה ושיתפתי אותה בדברים אין לה שמץ של מושג על מה מדובר. לאחר שיחה נוספת וארוכה על חשיבות אמירת האמת היום בשעה תשע בערב גילתי שהיא לא הכינה שיעורים כי היא שיקרה לסבתה וטענה שאין וכרגע גם בשעה עשר בלילה היא ממשיכה להכין את השיעורים. אני ממש חסרת אונים בקשר להתנהלות מולה אני , כעסתי עליה והברהתי לה את דעתי לעצתכן אודה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי בת ה6 לא מפסיקה לשקר - תגובה
סמדר ריינר13/05/2011שלום יעל,
נראה שצריך להבדיל בין שקרים מסוגים שונים. כאשר הילדה מעלילה על איש צוות שהרביץ לה זה סוג אחד של שקר, ולהגיד שהיא חולה כדי שיבואו לקחת אותה או להגיד שאין שיעורים זה סוג אחר.
הסוג השני הוא נורמטיבי יותר, אופייני לגיל, נובע מזה שלפעמים לילדים קשה מהסגרת והמטלות, הם חשים צורך לחזור להיות קטנים,אין להם כלים אחרים להתמודדות או שהם יודעים מראש שהם לא יובנו והם משתמשים במה שהם יודעים. על ההורה לזהות את המניפולציה, להבין את הצורך שעומד מאחוריה, אך אין כאן טעם בהטפת מוסר או במאבק סביב העניין הזה. במקרים כאלה, למשל, לא צריך לכעוס נורא על זה שהיא שיקרה או לבצע חקירה. מספיק שהבנת שהיא לא באמת חולה, כאן הדגש הוא לא על זה שהיא שיקרה, אלא על למה רצתה בוא הבייתה, מה קשה לה, האם מתגעגעת לאמא, האם קשה לה בבית הספר, האם סתם מרגישה קטנה ורוצה פינוק בבית וכו'. כאן אפשר לומר לה, שבפעם הבאה אין צורך לשקר, וכשהיא רוצה קצת להתפנק או להגיד שקשה לה, אפשר פשוט להגיד ואמא תמצא כבר דרך לפנק אותה, גם אם זה לא יהיה על חשבון בית ספר, או שאמא תעזור לה אם קשה לה מדי עם החברות או עם השיעורים וכו'.
אני חושבת שהסוג השני של השקרים, שתוצאה שלו חמורה יותר, התפתח אצל בתך כאשר לא הצליחה לקבל הבנה לקשיים שביטאה על ידי השקרים מהסוג הראשון. ואז היא עשתה משהו שמטרתו לעורר אמפתיה לזה שהיא מרגישה מסכנה וזקוקה להבנה וחום.
יכול להיות שחסרה קצת גמישות בבית. את אולי יודעת להציב גבולות היטב אבל אולי קשה לך להיות גמישה לפעמים. להבין שילד קטן לא יכול להחזיק כל הזמן מעמד ולהיות "גדול"
ולפעמים מותר לוותר קצת, לעגל פינות לראות את הצורך הריגשי מאחורי ההתנהגות ולא רק לחנך כל הזמן אלא גם לטפל, להבין וכו'. נשמע לי שדרך השקרים ביתך מבקשת קצת רכות, קצת חופש מלהיות גדולה ואחראית ומצייתת כל הזמן, וזה נורמלי וזה תקין. אם זה יתקבל בהבנה מדי פעם היא לא תצטרך לשקר כל כך הרבה.
אני אומרת זה כי את ציינת בעצמך שהיא ילדה טובה בדרך כלל. כך שזו לא ילדה שלא מבינה שאסור לשקר, ואם לא תתייחסי נורא בחומרה היא תגדל להיות קרימינלית. אני מתרשמת שכאן צריך משהו הפוך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קינאת אחיםליאת12/05/2011
שלום. בני בן 4 וחצי נולדה לו אחות לפני 5 חודשים. בהתחלה לא קיבל אותה יפה, התפרצויות זעם בעיקר כלפיי. היום הוא בדיוק להפך מתנהג בצורה מדהימה וכל הזמן אומר אני מתנהג יפה אני מקסים נכון? יש לציין שאני כל הזמן אומרת לו שהוא מתנהד מקסים ושאני מאוד נהנת בחברתו. האם הוא קלט שהתנהגות חיובית הביאה פידבק חיובי או שזה השקט לפני סערה נוספת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קינאת אחים - תגובה
סמדר ריינר13/05/2011שלום ליאת,
אי אפשר לדעת. אני לא מספיק מכירה אתכם. אבל חשוב שאת תתני גם לגיטמציה לתחושות לא טובות. יכו להיות שהוא מרגיש שאם הוא מקנא או כועס לא כל כך רוצים לקבל תא זה ולהבין את זה. וזה מכניס אותו לרדה לגבי המקום שלו בבית וגם לגבי מה לעושת עם התחושות הלא טובות שלו.
חשוב להגיד לו שזה בסדר גם לקנא, ושהוא לא חייב להיות כל הזמן מקסים. כולם מרגישים לפעמים דברים לא מקסימים, ומותר לבטא אותם במילים, לא בהכרח בצעקות ומכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
