מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חיפוש מגעאסף02/05/2011
שלום רב
בני בן 5.5 הוא ילד ללא בעיות מיוחדות (מעט במוטוריקה עדינה).
לאורך חצי השנה האחרונה אנו מגלים שהוא כל הזמן מחפש מגע, בעבר עם ילדים וכעת יותר ויותר עם מבוגרים (הורים, גננת, משפחה).
הדבר נעשה באופן מוגזם ולעיתים הוא גם מקבל תגובות עדינות כמו "זה לא נעים לי" "אתה כמו דבק (בהומור), וכו'.
כשמעירים לו הוא לפעמים נפגע, אבל לא חדל, ולעיתים אף מגביר את ההתנהגות ונהיה אף יותר "מציק".
ממה זה נובע לדעתכם?
מה אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפוש מגע - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום אסף,
ייתכן שהדבר נובע ממצוקה כלשהי של הילד. לא סיפרתם שום פרטים על המשפחה כך שקשה לי לדעת ממה זה נובע. ייתכן שהוא מרגיש שהוא לא מצליח להכיל את עצמו, אולי הוא חרד וקשה לו להיות לבד לא בצמידות למישהו. מכיוון שזה גם עלול להיות מסוכן, כי הוא עול להיצמד גם לאנשים הלא נכונים שעלולים לנצל זאת לרעתו, אני ממליצה לכם לפנות לטיפול כדי לברר יותר לעומק ממה זה נובע ואיך אפשר לטפל בזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיפוש מגע 2
אסף02/05/2011תודה על תשובתך המהירה.
האמת שכשאני חושב על זה, הילד מאד עסוק כל הזמן בתכנים שנוגעים למוות.
"האם תהיו עצובים כשאני אמות?"
"לא רוצה למות בצבא" וכלמיני כאלה.
אני לא יודע האם זה מתאים לגיל או שזה ממש חריג.
יכול להיות שזה גם קשור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיפוש מגע 2 - תגובה
סמדר ריינר03/05/2011שלום אסף,
תכנים של מוות הם לא חריגים לגיל, אבל ייתכן שאינטנסיביות שבהם התכנים מופיעים אצל בנך היא כן חריגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התארגנות בבוקרעינת וייס02/05/2011
היי, אני אמא לשלושה, בן7, בן 4 וחצי ובת חצי שנה, כרגע אני בחל"ת לאחר הלידה ומתכוונת להשאר עד ספטמבר2011. בעלי יוצא מוקדם לעבודה, כך שמלאכת ההתארגנות והפיזור בבוקר עליי( כך יהיה גם כשאחזור לעבודה אך זו לא הנק'). שני בני מתקשים להתארגן בצורה נעימה וכיפית, למרות שהם קמים בשעה סבירה המאפשרת להם לעשות כן. הם מרבים להציק זה לזה, להתגושש, לעיתים להרביץ ובעיקר לאטום את האזניים שלהם ולא להקשיב לי,במיוחד הבן הגדול. כך שיוצא שאנו יוצאים "עם הלשון בחוץ" כמו שנאמר לאחר כעס, עצבים וצעקות. ניסיתי לעבוד בשיטת הנק' ואז קבלת פרס לאחר מס' נק', זה עבד למשך זמן קצר ואיבד מומנטום, ניסיתי להגיד" בשעה X נצא מהבית ואיך שתהיו כך תגיעו לגן\ בי"ס", ניסיתי להגיד להם שלא נעים לי להתחיל כך את הבוקר,ניסיתי להפריד" אחד מתלבש, אחד הולך לאמבטיה וכו'" ניסיתי לכעוס, לצעוק ולעיתים אני ממש על סף דמעות. אני מרגישה שאין לי סמכות עליהם, הם לא מקשיבים לי ולא מכבדים אותי. באופן כללי מאז הלידה וגם עוד קודם הם מרבים להציק אחד לשני, לריב ואף להרביץ, אני יודעת שחלק מזה זה למשוך תשומת לב וחלק זה התנהגות נורמלית של אחים ובמיוחד שני בנים. יש לציין שזה קורה גם בהתארגנות לסתם יציאה מהבית אחרה"צ, שבת וכו', המצב הזה ממש מציק ומעיק עליי, לא נעים לי להתחיל את היום בכעס ובעצבים במיוחד כאשר אחזור לעבודה ובכלל איך אפשר להשיג יותר הקשבה, אני מרגישה שלעיתים אני ממש לא קיימת עבורם, אשמח לפתרונות, הצעות וכו'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התארגנות בבוקר - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום עינת,
נשמע שיש קושי בסמכות ההורית שלך, שכנראה קיים ומשפיע כל הזמן אך כרגע הוא נתפס אצלך כמפריע בעיקר בהתארגנות בבוקר.
מומלץ לך ללכת להדרכת הורים כדי ללמוד איך לשדר סמכותיות כך שבנייך יכבדו אותך, וזה ישפיע גם על ההתארגנות בבוקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלישת שיער בבת שנתייםאורלי02/05/2011
שלום
בתי בת שנתיים תולשת שיער נראה שזה מרגיע אותה והיא עושה את זה יחד עם מציצת אצבע
פעמיים כבר סיפרנו אותה קצוץ מתוך מחשבה שאם לא יהיה שיער לתלוש היא תתגבר על הצורך הזה וזה לא עזר
מה עושים? למי פונים?
תודה
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלישת שיער בבת שנתיים - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום אורלי,
מומלץ לכם לפנות לבית חוים איכילוב ליחידת אם-תינוק או למרפאת גיל הינקות של קופת חולים כללית ברחוב אורלנסקי בפתח תקווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 7 עם תגובות קיצוניותמיכל02/05/2011
שלום רב,
אני פונה אליכם לאחר בוקר קשה עם הילדה בביה"ס ולהלן הדברים: ילדתי בכיתה א', ילדה חברותית, חכמה מאוד, מסודרת, נבונה ובעלת כל כך הרבה תכונות טובות.
בשנתיים האחרונות החלה בתגובות מאוד קיצוניות לדברים מסוימים לדוגמא: פעם בכמה חודשים מתעוררת מזיעה בלילות מסיוט ומאוד קשה להרדים אותה אח"כ, בתקופה האחרונה אינה מוכנה לישון לבד במיטה ומגיעה כל לילה למיטת ההורים תוך שהיא מחבקת אותי חזק, מיום שישי לקראת יום השואה ולאחר שהמורה חשפה תכנים של יום השואה (הבנתי מהמורה שהיא מודעת לבעיה שלה והיא לא חשפה יותר מידי פרטים) אך הילדה הגיבה בבכי ורעידות בגוף ומאז היא חוששת להגיע לביה"ס ביום השואה ומפחדת שידברו על זה, הבוקר עמדתי שעה שלמה וכולם ניסו לשכנע אותה להכנס לכיתה והיא פחדה מהיום הזה, מהסיפורים, הבטיחו לה שהיא לא תרד לטקס ולא יספרו סיפורי שואה והיא עדיין בכתה והתרגשה מאוד. היו מקרים שמורה סיפרה סיפורים על מלחמות, ילדים נכים לדוגמא המורה סיפרה על ילד שנפגע מקפצונים של פורים והילדה מאוד רעדה מלחץ.
זה קורה רק כשחושפים אותה לסיפורים ופחד בלילה. במשך היום היא ילדה שמחה, משחקת, מבקשת כל הזמן חברים אומנם ביישנית אבל נראית מצוין.
מה עושים? איך מטפלים? האם אני צריכה לקחת אותה לשיחות אצל פסיכולוגית?
תודה רבה.
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 7 עם תגובות קיצוניות - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום מיכל,
אז מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בתשובה המתייחסת לפחדי ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 - פחדים או צומי?ערן01/05/2011
שלום לכן,
אני מתנצל מראש על האורך, אודה לעזרתכם בהתלבטויות עם בני המתוק.
אני אנסה קצת לתאר אותו, בשביל הרקע:
הוא כמעט בן 3, ילד מקסים, חכם, רגיש לפרטים, ילד שיודע להשתולל ולהוציא מרץ, אבל גם זהיר ועדין בסיטואציות לא נוחות לא. בדרך כלל נרתע מסיטואציות חברתיות לא מוכרות, ונצמד להורים/סבתא. בבית הוא יותר משוחרר, יכול לשחק בפאזלים ממש לזמן ארוך. בקיצור ילד מתוק ושובה לב.
יש לו אח בן שבעה חודשים, והם מאוד נהנים זה עם זה (למרות ההרבצות...)
בתקופה האחרונה הוא נוטה להביע פחדים. 'מפחיד אותי, קח אותי עלי...' וכדומה. בדרך כלל אין משהו ברור שהוא מפחד ממנו. כשאני מנסה לשאול לפעמים, הוא יכול להצביע על הדבר הראשון שהוא רואה (מה מפחיד? פרח...). אני מנסה לחדד ולהבחין אם יש רעש או משהו אחר שמעורר פחד, ואינני מוצא סיבה ברורה. יש סיטואציות קבועות שבהן הוא כבר היה עצמאי עד עכשיו והסתדר די לבד - כמו הליכה מהבית לאוטו, הירדמות במיטה - שעכשיו הוא חוזר ואומר 'מפחיד אותי'.
יש לי מין תחושה שהוא רוצה את הפינוק שמגיע ממני/מאיתנו בתגובה (מפחיד אותך? בוא אני אשמור עליך..). כשהוא אומר 'מפחיד', יש לי רושם שהוא מבקש, מתחנן... 'מפחיד אותי'. אני לא יודע מתי זה פחד אמיתי ומתי זה בקשת צומי... ואולי זה כבר הגיל שמתחילים הפחדים? זה לא ממש ברור לנו
אודה לעצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 - פחדים או צומי? - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום יואל,
זה גם וגם. הוא גם פוחד וגם למד שזו דרך טובה להשיג ממכם התייחסות. ההתייחסות שלכם (בוא אני אשמור עליך) היא התייחסות לא מספיקה ומעודדת רגרסיה. אם אתם רוצים שהוא יפחד פחות אתם צריכים לתת לו כלים להתגבר על הפחד ולעודד אותו לעצמאות. כמו משל - אין מה לפחוד מהפרח, כמו למשל להדליק אור קטן כשהולכים לישון, לישון עם בובה של נמר או אריה שתשמור עליו, וכו'. ייתכן שמה שאתם עושים בלי לשים לב, זה לשדר לו שבלי ההורים הוא חסר אונים ורק ההורים יכולים לשמור עליו, וזה מגביר את התלות שלו בכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות מסרט אימהאדוה01/05/2011
שלום רב
לפני כחודש ילדי בן 10 צפה בסרט אימה "הטינה" עם בת דודתו (לא כשהייתי בבית).
בערב הוא סיפר לי שצפה בסרט ומאותו יום הילד חי בחרדות נוראיות.
הוא מסרב להשהות בבית לבד אחרי הביה"ס, דבר שהיה עושה אותו תמיד, מפחד לישון לבד,
להדליק את האור בחדר, להתקלח לבד ובכלל חיינו השתנו מהקצה לקצה והעניין רק רק מחריף.
מה עלי לעשות ? האם יש איזה שהוא דבר / טיפול שניתן לעשות.
בהקדם האפשרי
מחכה לתשובה
תודה
אדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות מסרט אימה - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום אדוה,
את מוזמנת לפנות לעמודת שאלות נפוצות לתשובה העוסקת בפחדי ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואל: מה??מור01/05/2011
בני בן ה4 נוטה כל הזמן לשאול.. מה? מה?.. כאילו הוא לא שומע והבדיקת שמיעה תקינה מדוע זה??
ובנוסף הוא נוטה לשאול שאלות שהוא כבר יודע את התשובה שלהם וזה כל כך הרבה פעמיים ביום שזה כבר משגע אותי שאלות כמו..: מי בא ? או איפה נועם ? ( שזה אחיו הקטן והוא יושב לצידו ואני אומרת לו איפה הוא אז הוא עונה לי פה לידיי.. ) שאלות שהוא מודע לתשובות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שואל: מה?? - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום מור,
ייתכן שמדובר בדרך לקבל תשומת לב, או שמדובר בסוג של חרדה. בכל אופן חשוב לא לשתף פעולה עם השאלות האלה ולא לענות עליהן, ובמקביל למצוא דרכים אחרות לתת לו תשומת לב, סביב משחק, הקראת סיפור, שיחה על מה שעבר עליו במשך היום וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מהאסלה בגןאלין01/05/2011
בני בן שנתיים וחצי, נגמל לגמרי מטיטולים, בצורה חלקה למדי וכמעט ללא פיספוסים.
יחד עם זאת, הוא מסרב בתוקף, להשתמש באסלה בגן ומתאפק כל היום פשוט.
ניסינו עם מקטין אסלה, עם/בלי ילדים נוספים, הפתעות...
מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מהאסלה בגן - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום אלין,
את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בתשובה העוסקת בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצקה בגןאמא ל הילד01/05/2011
שלום רב,
הבן הבכור שלי בן 6 והוא נמצא בגן חובה. זו תקופה די ארוכה, עוד מהשנה הארוכה שהילד שלי סובל מהצקה בלתי נפסקת מילד בגן. זה התחיל באמירת מילה לא נעימה כלפי בני ועד שלל הצקות נוספות . תחילה שוחחנו עם הגננות בעניין והן מצידן טענו שהן דיברו עם שני הצדדים והמעשה לא ישוב. אך זה לא הופסק.
אנו נותנים לילד שלנו את כל הכלים להתמודד עם הנעשה אך הוא רק בן 6 והוא לא תמיד זוכר מה לעשות במצבים בהם הילד השני מציק, הוא יודע רק להיפגע ולחזור הביתה שפוף. יש לציין כי בני חברותי בגן ואיננו סובל מדיכוי חברתי.
לאחרונה שוב, בפעם המי יודע כמה , פנינו לגננות והסברנו להם שההצקה נמשכת, הן מצידן טענו כי הילד המציק הוא ילד טוב ושהבן שלי כבר גדול והוא צריך לדעת להתמודד לבד. אנו מרגישים כי ידינו כבולות . אנא עזרו לנו....
בברכה
ההורים של הילד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצקה בגן - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום לך,
תנסי אם את יכולה לפרט יותר מה כוללות ההצקות, באיזו תדירות הן קורות, איזה כלים נתתם לילד ומה הוא מתקשה ליישם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שש וחצירוית01/05/2011
שלום ,
הבת שלי בת שש וחצי ילדה מאוד חביבה, ותרנית ואוהבת חברה.
הבעיה איתה שהיא חייבת לתקן כל אחד שטועה ולא חשוב במה. כל מה שהיא שומעת ולא אומרים נכון היא ממש כועסת ולא חשוב כמה נאמר לה שמותר להתבלבל ונביא דוגמאות לכך היא תמיד חוזרת לזה וכועסת מאוד כאשר זה קורה. זה יכול להיות ילד וגם מבוגר. גם אם משהו לא מסתדר לה במשחק היא כועסת ומיד בוכה אני ממש לא יודעת מה לעשות ומסבירה לה יפה ולעיתים אף כועסת עליה מחוסר אונים. מה אני יכולה לעשות למענה נראה לי שזה לא בשליטתה כי בסך הכל מדובר בילדה טובת לב .
אשמח לתשובה מקצועית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שש וחצי - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום לך,
ההתנהגות של בתך מעידה על חרדה כאשר משהו יוצא משלמות. אני לא יודעת ממה נובעת החרדה, אני רק יכולה לשער כיוון שלא נתת הרבה פרטים. ייתכן שמדובר בילדה בכורה שיש ממנה הרבה ציפיות? גם אם אתם לא אומרים באופן מפורש ייתכן שהיא גדלה בהרגשה שההישגים שלה מאוד חשובים? ייתכן שמסיבה כלשהי היא לא מרגישה מספיק מרחב "לשחק" עם הדברים והכל נראה לה מאוד נוקשה וחייב להיות רק בדרך אחת ומושלם. אני ממליצה על טיפול במשחק אצל פסיכותרפיסט או פסיכולוג שעובד עם ילדים ,בשילוב הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים ושמונה חודשים.מיכל01/05/2011
שלום . בני בן שנתיים ושמונה חודשים . נמצא במסגרת כבר כשנה שאותה הוא מכיר והתרגל אליה. היינו בחופשת פסח שבה הגן לא היה פעיל במשך כעשרה ימים. כשחזרנו לגן קרה מה שצפיתי ממש שיקרה : קושי ובכי כל בוקר כשמגיעים לגן, ממש בכי עם דמעות .הסייעת אומרת שאחרי שאני הולכת הוא נרגע ואני מניחה שזה נכון. ( לפני שיצאנו לחופש הוא לא היה בוכה בכניסה לגן ) . זה כאילו שהתחלנו מסגרת חדשה. אנחנו כמובן מנסים לא להתרגש יותר מדיי ולא לשדר לו לחץ , אך כבר כמה ימים זה ככה. שאלה נוספת: הוא נורא חושש מאנשים שאינו מכיר. עם הבני דודים לדוגמא הוא אוהב לשחק ולחבק אותם , אבל אנשים זרים שאנו פוגשים הוא ממש נרתע מהם. אם הוא על הידיים שלי ואני מדברת עם מישהו שהוא לא מכיר או עוד לפני שאני מדברת עם מישהו אחר אז הילד מיד מסובב את הראש לכיוון השני, העיקר להימנע ממפגש עם אדם זר. דוג' נוספת: במסיבת חנוכה בגן -הילד לא השתתף כללל ולא רצה לרדת מהידיים שלי ובכה ( מה שעיצבן את הגננת ) לאורך כל המסיבה היה עצבני . כשנגמרה המסיבה והלכנו הבייתה הוא נשם לרווחה . אתמול היינו במסיבת יומולדת של אחיינית שלי גם לא רצה לרדת מהידייים ולא רצה לעשות כלום ממש מפחד .היו שם הרבה אנשים יחסית משהו כמו 10 מבוגרים ועוד 10 ילדים בגילאים שונים . רק כאנשים התחילו ללכת אז הוא השתחרר והרגיש יותר בנוח ( הוא גם מכיר את הבית שלהם כי אנחנו מגיעים לעתים קורובות ) . הרבה פעמים אני חושבת עם עצמי מה הבעיה ? כל הילדים אתמול היו ממש רגועים ומשחקים ולא צמודים להורים ואילו רק שלי על הידיים לא מתעניין בסביבה...
למה זה קשור? לבטחון עצמי? ( הגננת אומרת שאין לו ) לחרדה? ביישנות?
איך לעזור לו?
עוד מספר חודשים הוא עולה לגן עירייה והוא כמובן יהיה בין הקטנים שמה ואני קצת דואגת..
תודה על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים ושמונה חודשים. - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום מיכל,
יכול להיות שהוא חרד וביישן. צריך הרבה סבלנות, יש הרבה ילדים שלא אוהבים מסיבות בגילו ונבהלים מהם, וכן הרבה ילדים שמתקשים לחוזר לגן אחרי חופשות, רק בעמוד הזה יש עוד שאלה אחת לפחות שמתייחסת לכך. חשוב לא ללחוץ ולא להילחץ. לתת לו להכיר אנשים זרים באופן הדרגתי ואחד על אחד ולתת לו בקצב שלו "לצאת אל העולם". בהחלט יכול להיות שגן עירייה הוא לא הפיתרון הכי מתאים עבורו בשנה הבאה, ואם יש לכם אפשרות אחרת,כמו להשאיר אותו בגן הנוכחי או למצוא מסגרת עם יותר צוות ופחות ילדים מגן עירייה, הייתי שוקלת אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות על השואהליאת01/05/2011
שלום, הילד שלנו בן 7 ובוגר יחסית לבני גילו. בדרך כלל מתעניין מאוד בחדשות ושואל המון שאלות. אתמול הראו בטלוויזיה כל מיני דברים על השואה ולא ידענו כל כך איך לענות - מה אפשר לספר בגיל 7 על השואה, ומה עדיף להשאיר לגיל יותר מאוחר, כך שלא ירגיש שמסתירים ממנו דברים ובכל זאת יקבל הסבר על השאלות, אך יחד עם זאת שלא ליצור אצלו פחדים שישנם אצלו לאחרונה גם ככה בגלל שמתחיל להיות מודע לכל מיני עובדות בעולם כמו מוות, עוני של ילדים וכו'. רצינו לשאול מבחינה פסיכולוגית מה כדאי לספר ומה לא בגיל כזה על השואה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות על השואה - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום ליאת,
ילידם בגילו יודעים כמובן על השואה. זה נמצא בחדשות וגם מזכירים זאת בבית הספר. אני חושבת שאתם בודאי יכולים לומר מה שנמצא בלאו הכי בספרי הלימוד של כיתה א' או ב'. מעבר לזה לא הייתי נכנסת לפרטים יותר מדי מפורטים. אבל החומר נמצא שם בלאו הכי והוא חשוף אליו. אתם לא באמת יכולים למנוע ממנו את הפחדים אתם יכולים ללוות אותו כשהוא פוחד במתן כלים להתמודד עם הפחדים. לעזור לו להבין שדברים כאלה הסיכוי שיקרו שוב הוא קטן, להדגיש מה יש היום שלא היה אז (מדינה עם צבא) , להדגיש את הכוחות והיתרונות ולא רק את הקושי והפחד וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפחד לישון לבדדנה01/05/2011
שלום
שלום
זה כבר למעלה משנה שבני מתקשה להירדם לבד, למרות שישן בחדר עם אחיו (קטן ממנו) עד כה אני יושבת לידו מידי לילה ומחכה שירדם. הוא לא מסכים שאלך גם אם יש אור דולק במסדרון וגם אם אני מקפלת כביסה בחדר שליד.
האמת היא שכבר התעייפתי וזה שואב ממני את שארית הכוחות של היום, יתרה מכך - אחיו מתחיל להשמיע את אותם משפטים "אני פוחד לישון לבד" " בואי שבי לידי" " אל תכבי את האור"
אני רוצה לעשות משהו בנידון, נראה לי שלטובתו, לטובת הדימוי העצמי שלו - הוא כבר צריך להרגיש בטוח לישון לבד,
מה עושים?
תודה
יפעת
כיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפחד לישון לבד - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום לך,
אולי תספרי יותר לגבי טקס ההשכבה לישון, לגבי תפקיד האב בסיטואציה אם בכלל הוא מעורב בה (במידה וגר בבית) וגם קצת אם את יכולה לפרט לגבי סדר היום של בנך באופן כללי, כדי שאוכל להשיב בצורה יותר מדוייקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים
דנה01/05/2011תודה על ההתענינות
בעלי מחסיר הרבה מאוד בגלל עבודתו, לרב לא נראה בבוקר ולעיתים גם לא בשעת ההשכבה.
סדר היום של הילד:
מעירה אותו ב06:45, עוזרת לו להתלבש, אוכל/שותה ואני מסיעה אותו לביס, סבתא לוקחת אותו אליה הביתה ואני אוספת אותו משם ב1630. בבית משחק עם אחיו, לפעמים מזמין חבר או הולך לחבר, בסביבות שבע אוכלים ארוחת ערב, מתקלחים ולקראת תשע מצחצחים והולכים לישון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום דנה,
עדיין חסר לי התאור של טקס ההשכבה, אני לא יודעת אם זה בגלל שדילגת עליו או בגלל שאין כזה.
ילידם זקוקים לעזרה כדי לעבור מהערות של היום לשינה של הלילה. הלילה מהווה עבור ילדים רבים פרידה מפחידה משיגרת היום, יכול להיות שהם זקוקים לעיבוד חוויות היום בעזרת מבוגר כדי להרגע, להרפות ולהרדם. לא ציינת בסדר היום שום דבר שקשור לזמן איכות שאת מבלה איתו, מקום שהוא יכול עבד את מה שעובר עליו וכו'.
אני מבינה שאת מתמודדת עם קושי כיוון שחלק גדול מהזמן את נדרשת לתפקד כאם חד הורית, וזה קשה, אני יכולה להבין אותך. אבל זה לא אומר שהילד שלך אשם בזה או שהוא יכול או צריך להתגבר לבד בלי שניתנו לו כלים.
אני חושבת למשל שניצול של זמן ההשכבה לצורך הקראת סיפור, שיחה רגועה כשהבית שקט, יהיו יעילים יותר מלשבת לידו סתם עד שהוא נרדם, וגם יכולים לתת לך כוחות וסיפוק ולא רק לקחת ממך ולעייף אותך. התאור שאת מתארת את סדר היום נשמע טכני מאוד, וחסר לי מאוד התאור של הקשר ביניכם, של האופן שבו את מכילה אותו, מתייחסת למה שעובר עליו, וכו'. יכול להיות שזו הסיבה שהוא מרגיש כל כך לבד ופוחד בלילה, ושאם יהיה שינוי באיכות הזמן שלכם בזמן הערות, יהיה לו קל יותר ללכת לישון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי זעם בגיל כמעט 5דנה01/05/2011
שלום לכן,
בני בן ה-5 מפגין כלפינו התקפי זעם ואינני יודעת כיצד לנהוג עמו.
לדוגמא: הילד שואף לעשות דברים לבד בעצמו. בכל פעם שמשהו הכי קטן לא מצליח לו או לא לפי רוחו הוא מתפרץ, זורק חפצים, מבלגן את החדר ומתחיל לדבר אלי ואל אביו באופן לא ראוי לדוגמא " אני לא רוצה אותכם" , " אני אברח מהבית הזה" ואמרות מהסוג הזה.
מדי פעם הוא מסתגר בחדרו ואומר שהוא כועס, מפריע ומציק לאחותו הגדולה (בת 8),
ממעט להעסיק את עצמו, רב הפעילות שהוא מעדיף זה לראות טלויזיה למרות שאני משדלת אותו לעשות דברים אחרים.
אינו יודע לדחות סיפוקים, מרבה לבכות ולעשות סצנות.
שאלתי היא כיצד עלי לנהוג, איך עלי להגיב בשעה שבה הדברים הללו מתרחשים, האם גישה רכה ומפייסת או גישה קשה וקשוחה. האם עלי לפנות לייעוץ פסיכולוגי?לציין אין שינוי במשפחה או בבית ולא עברנו שום ארוע ש"יצדיק" את ההתנהגות הזאת
אני ממש מודה לכן.דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי זעם בגיל כמעט 5 - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום דנה,
מאוד בולטת הביקורתיות שלך כלפי בנך. אני מניחה שיש לו גם כמה תכונות חיוביות אך קשה לך לראות אותן כרגע. אני מתרשמת שבנך נכנס לתפקיד משפחתי של מי שמבטא את התוקפנות במשפחה. אם זה כך אולי כדאי לפנות לטיפול משפחתי.
לגבי שאלתך איך להגיב באותם רגעים, בגישה רכה או קשוחה, התשובה שלי היא לא זה ולא זה. אלא בגישה עניינית, שמנסה לברר מה קרה, ולהציע לו דרכים אחרות לפתור את הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכיסיגלית01/05/2011
שלום לכם יש בת בת שנתיים היא נמצאת בבפעטון עד היום לא היתה לי שום קושי היתה הולכת לפעוטון בלי שום בעיה לאחרונה לאחר חופשת פסח הבית לא רוצה ללכת היא בוכה מאוד בכי חזק אני לא יודעת מה לעשות ולמה זה קורא . ובנוסף היא קמה בללילה בבכי ללא שום סיבה יש לה אחות חדשה בבית בת חמישה חודשים והיא הבכורה אודה לכם אם תתנו עצה מה לעשות בנידון
בתודה סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי - תגובה
סמדר ריינר01/05/2011שלום סיגלית,
זה קורה לעיתים אחרי חופשות ארוכות שקשה להסתגל לגן בחזרה. חשוב לא להתרגש מזה, לשדר מסר ברור וענייני שמקומה בגן ולהיות סבלניים עד שזה יעבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
