פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מסרבת לישון
    אביטל צוקרמן
    12/05/2011

    שלום רב!
    ביתי היחידה והמקסימה
    היא בת 3. ביומולדת שלוש גמלנו אותנו לחלוטין ממוצצים (חשבנו אחר כך בדיעבד שזו הייתה טעות לגמול כך אבל לא נסוגנו). במשך היום היא מתפקדת יפה מאוד אבל בערב היא מסרבת לעלות למיטה, ומתפתח עימות בינה לביני, כאשר היא כבר מסכימה צריך להיות לידה מינימום חצי שעה וגם אז היא לא נרדמת. אם יושבים לידה וקמים לפני שנרדמה היא צורחת ובוכה. ולעיתים כל זה מגיע לשעה 23:00. ניסינו להדביק איתה מדבקות של ילדה טובה שהולכת לישון יפה, ניסינו לשים לה דיסקים עם סיפורים ושירים, ניסינו בלי שנת צהריים (בשבת), ניסינו לשבת על ידה, להרגיע אותה וכל מיני פתרונות.
    דבר לא צלח לנו עד כה וכל ערב הוא מלחמת התשה מחדש.
    עד אז היה כל התהליך של הישנה מאוד פשוט ואינינו רוצים לתת לילדה הרגשה לא טובה. כמו כן זה גורר בבוקר עייפות כי יש לה חסר בשעות שינה בגלל השעה המאוחרת. מיותר לומר שכשנוסעים לסבא וסבתא זה רק גרוע יותר.
    מה עושים????? אני די נואשת ועייפה מכל זה.
    אשמח לתשובות במהרה...
    אביטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסרבת לישון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסרבת לישון - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום אביטל,
    אחרי טקס שינה שיכול לכלול סיפור, שיר ערש, חיבוק ונשיקה וכו', פשוט להגיד לילה טוב ולצאת. גם אם היא צורחת.בסוף היא תתעייף כשהיא תראה שזה לא עוזר לה וחשוב שהיא תתעייף לפניכם. כל סטייה מהעיקביות בעניין הזה רק מאריכה את התהליך ואת הסבל.
    אל תתנו לתחושת האשם שלכם על עניין המוצץ לקלקל את הסמכות ההורית שלכם. זה לא קשור אחד לשני.
    גם אם הגמילה מהמוצץ לא הייתה מוצלחת, זה לא אומר שהפיצוי על כך הוא לא להיות מסוגלים להציב גבול ברור. הילדה זקוקה לגבול הזה בלילה ואתם נחווים כחלשים ולא החלטיים, כפי הנראה בגלל ריגשי האשמה שלכם. זה מיותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה

    nurit
    13/05/2011

    הוא מאוד אוהב את הגננת אך לא פונה אליה ביוזמתו. לסייעות גם כן לא פונה אלא אם כן הן שואלות אותו או מדברות אליו. דמות הגננת היא מאוד דומיננטית בעיניו וזאת ניתן לראות מיד כשמגיע הביתה ועשה מס' חיקויים שלה כמו: לקחת את התוף, לשיר שירים, לשבת על כסא או לדבר כמוה. בנוגע לדוגמת החולצה שנתתי: באותו הבוקר אמרתי לו כי שמתי חולצה בתיק ואם יהיה לו חם שייבקש שיחליפו לו. כשהגיע הביתה אמר כי לא החליפו לו את החולצה ואז אמרתי לו: "למה לא בקשת?" והוא התעלם ולא הגיב.
    הבוקר שוחחתי בקצרה עם הגננת והיא שאלה למצבו ואמרתי לה שגם הבוקר אמר כי הוא לא רוצה ללכת לגן ומוסיף "אני רוצה ללכת לביה"ס". אגב, כמה פעמים הוא אמר לי כי הוא רוצה ללמוד בביה"ס שאני מלמדת. אגב, הגננת ציינה בפניי היום כי צוות הסייעות אמרו לה כי כשהיא יוצאת מהגן (בערך בשעה 13:00) הוא משנה את התנהגותו וכאילו רוצה לבכות.
    אני מקווה שהפרטים שאני מציינת מספיקים.

    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה

    nurit
    15/05/2011

    סמדר שלום,

    שאלת אותי מס' שאלות ופירטתי בהודעה, אך לא כתבת את תגובתך.

    אשמח אם תגיבי.
    יום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה - תגובה

    סמדר ריינר
    15/05/2011

    שלום נורית,
    ממה שאת מתארת, אני מתרשמת שההתנהגות שלו מאוד קשורה לקשר איתך. לכן, כשהוא אומר לך שלא החליפו לו חולצה זה סוג של הזמנה שלו לדיאלוג לא בריא איתך, כאילו מנסה שתדאגי, ושתביני שהסייעות לא מטפלות בו טוב כמוך ובעצם הוא רוצה להישאר עם אמא. חשוב מאוד לא לשתף פעולה עם הדיאלוג הזה. לכן אני הייתי מורידה מאוד את רמת ההתייחסות שלי לדרמות הקטנות שהוא מנסה לייצר. למשל בנושא החולצה הייתי אומרת לו - אז פעם הבאה תבקש, וזהו, לא נכנסת ללחץ, לא מנסה ללחוץ עליו לבקש, יורדת ממנו לגמרי, והרבה פחות מתערבת.נסי להיות פחות מודאגת ממה הוא עושה ומה לא. כשהוא ירגיש שאת הורדת הילוך בעניין, לא יהיה לו קהל לדרמה שהוא מייצר, והוא יהיה פנוי יותר להתמודד עם החוץ, ועם הסייעות והגננת.
    בנוסף בהחלט הייתי מחזקת אצלו חלקים שהוא חזק בהם כמו שהמלצתי לך באחת מתשובותי הקודמות.
    מקווה שהפעם זה עונה לך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה
    nurit
    12/05/2011

    סמדר שלום,

    אשמח לשמוע הצעות פרקטיות בנוגע לאופן בו אני יכולה לעזור לילד לא להיות ותרן, לדעת לעמוד על שלו.
    דבר נוסף שלא ציינתי קודם לכן הוא שבני לא פונה אל הגננת/סייעת אלא אם כן היא שמה לב שהוא רוצה דבר מה. ניסיתי להסביר לו מס' פעמים שברגע שהוא רוצה להחליף חולצה או לשתות מים או כל דבר אחר עליו לפנות אליהן. אני יכולה לומר שאני התחלתי לנסות לעבוד איתו משנה שעברה, אך דבר לא עזר. השאלה היא איך אני יכולה לגרום לו לפנות אל מבוגר (ולא משנה הסיבה). בנוגע למצבו העכשוי של בני אני יכולה לומר כי הפסיק לבכות, אך עדיין ממשיך לומר לי מילים כמו: "אתם מוציאים אותי מאוחר", "אבא מוציא אותי מאוחר ואני אבכה מחר(מעין איום?!) "אני לא רוצה לגדול" וכו'.
    אגב, בשנה הבאה הוא אמור לעבור לגן עיריה ומפי הגננת נאמר לי שהוא אחד הילדים שהיא חוששת מההסתגלות בגן עיריה.
    רציתי לדעת האם שילובו בחוג כמו ג'ודו יכול לסייע לו?

    שיהיה לך ערב טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות חריגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום נורית,
    להבא אבקש להמישך שאלות באותו שרשור של השאלה המקורית כי אין לי אפשרות לזכור את כל השאלות או להתחיל לחפש אותן.
    אני לא יודעת אם חוג ג'ודו יכול לעזור כי אני לא יודעת מה הנטיות הטבעיות של הילד שלכם ואיך הוא ישתלב בג'ודו דווקא.
    אולי יותר מתאים לראות במה הוא מוכשר ושלתחיל לחזק אותו במה שבאופן יותר וודאי יהיה לו יותר קל ויהווה תחושה של הצלחה.
    מה הוא אוהב? מה מעניין אותו? נסו לאתר כיוון כזה ולטפח אותו.
    כשהוא אומר לכם את הדברים שאת מתארת, חשוב לא להיכנס איתו לדיאלוג ולא להראות לו שזה עושה עליכם עליכם רושם. זו דרך לקבל התייחסות, כשהוא יראה שזה לא מניב את התוצאה הרצויה ההתנהגות תפחת.
    במקום זה כדאי לחזק אותו על דברים שבהם הוא מגלה התנהגות בוגרת ועצמאית, אפילו אם הם התחלתיים כרגע.
    כמו כן לא ברור לי איך עובד התהליך שבו נודע לכם על הדברים שהוא לא מבקש מהסייעת. האם זה בגלל שהוא מתלנן שרצה להחליף חולצה ולא היה מי שיעזור לו? אם זה כך, אז דומה לתלונות שלו בנוגע להגעה המאוחרת שלכם. נראה לי שחשוב במקרים כאלה, לא להתרגש ולא להיכנס לנאומים ולהסברים. ההסבר לא עוזר כי מה שהוא קולט מההסברים זה לא את התוכן אלא איך הוא הצליח להכניס אתכם ללחץ ולקבל התייחסות שוב בדרך לא מתאימה. נסו להישאר יותר אדישים, התספקו בהתייחסות חד פעמית קצרה ביותר - אז תבקש - וזהו. עיזבו את הנושא ואל תעשו ממנו סיפור. אם לא תהיה לו ברירה הוא כבר ימצא את הדרך להתנהג בצורה בוגרת יותר, כשזה לא יהיה נושא ביניכם יותר ולא ישתלם לו לחפש דרך זה התייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה

    nurit
    12/05/2011

    תודה רבה על התגובה המהירה!!!

    מה שניסיתי לומר לך קודם בנוגע ליצירת קשר ולפניה למבוגר בגן הוא לא דבר חדש.זהו תחום שאני מנסה לעבוד עליו עוד משנה שעברה. לדוגמה: אם מישהו מציק לו, או אם נעשה לו חם בגן במהלך היום והוא יודע שיש חולצה בתיק להחלפה הוא פשוט לא "יעיז" לומר או לבקש מהגננת/סייעת בגן. נושאים אלו לא פחות מטרידים אותי ואני מנסה למצוא את הדרכים לעזור לילד ולהתגבר על המחסום שנוצר. הייתי רוצה שיגיע למצב בו הוא יוזם ומבקש דברים באופן עצמאי. יתרה מזאת,
    היום כשאספתי אותו היום מהגן, שאלתי אותו דבר מה בגן על יד הסייעות, הוא פשוט קפא במקומו, הסתכל לי בעיניים ולא אמר דבר, אך מיד כשיצאנו החוצה החל לדבר באופן חופשי. התחושה היא שכשהוא נמצא בגן אני כאילו "לא מכירה אותו" וכשאנחנו יוצאים מהגן הוא חוזר להיות "הוא" עצמו.

    לילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה - תגובה

    סמדר ריינר
    13/05/2011

    שלום נורית,
    עניתי לך לנושא הרתיעה מלבקש מהסייעת אך משום מה או שפספסת את זה או שלא היה מובן.
    שאלתי איך את יודעת למשל שהיה לו חם והוא לא ביקש מהסייעת? זו שאלה אחת שמאוד חשובה לאבחנה כיצד לפעול,
    ושאלה שניה, האם הוא בכלל לא מדבר עם הגננת והסייעת? האם הוא גם מתקשה לדבר עם מבוגרים אחרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרו לאמא מודאגת
    רוית
    12/05/2011

    שלום רב,
    בתי בת השנתיים ו-3 חודשים מתחנכת בגן בקיבוץ.
    היא ילדה חברותית שעד כה היתה נכנסת לגן בשמחה , רצה ישר לחברים ולמשחקים.
    בשבועיים האחרונים נאמר לנו שהיא בוכה בגן במהלך היום ומבקשת דברים בבכי ( כמו מוצץ למשל או סיכה שנפלה לה מהראש).
    אתמול למשל בבוקר לפני שיצאו לטיול היא ממש בכתה ולאחר הטיול נרגעה.
    שוחחתי בערב עם הגננת שטענה שאולי זה נגרם כתוצאה מבילוי עם המשפחה כל החופש שהיה גרם לה לקושי בהסתגלות חזרה.
    לא נעשה שום שינוי בבית , וגם לא בצוות של הגן.
    מה שכן הבנתי מאחת המטפלות שהגננת נתנה הנחייה שכשיהלי מייללת אנחנו לא מתייחסים עד שהיא תדבר ותגיד מה היא רוצה.
    גם היום בבוקר כשמתי אותה בגן היא ממש בכתה ולא רצתה שאפרד ממנה , ולאחר מספר דקות נרגעה לטענתם.
    ואח"כ שוב בכתה ולא יצאה לחצר בטענה שהסיכה נפלה לה מהראש.....
    מבקשת את עזרתכם.
    אמא מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרו לאמא מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרו לאמא מודאגת - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום רוית,
    קושי בהסתגלות לגן אחרי פסח הוא תופעה מוכרת. חשוב מאוד לא להתרגש מזה ולהשתדל לא לדאוג. כאשר הילדה חשה שהתנהגותה מדאיגה היא מקווה להשיג באמצועתה את תשומת הלב ולכן אין לה סיבה להניח להתנהגות הזו. הגננת צודקת, וכדאי להרגע ולהיצמד להנחיותיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה
    רתם
    12/05/2011

    שלום,
    בני בן שנה נכנס לפני כחודש למשפחתון חדש,בשבוע הראשון אהב מאוד והלך בלי בעיה ובשמחה.
    לאחר שבוע הכל השתנה, התחילה חרדת נטישה שכוללת בכי בבוקר ו אשר גם בבית אם לשניה מתרחקים ממנו הוא צורח ובוכה,כמובן שגם בלילה קשה מאוד ללכת לישון.
    חשוב לציין שבבוקר כמה דוקת לאחר שאני עוזבת הוא נרגע ומשחק עם שאר הילדים,אבל המטפלת מציינת שכאשר היא מתרחקת..הוא מתלונן....
    הייתי רוצה לדעת מדוע חלה נסיגה כזו בהתנהגות שלו?
    ומה אפשר לעשות בבקרים ע"מ להקל את הפרידה?(גם עליו וגם עליי ... :-) ).
    אשמח לעזרה..
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום רתם,
    הנסיגה שחלה כננאה קרתה כי רק עכשיו הוא קלט את המשמעות של העניין. חשוב מאוד להיפרד ממנו בצורה עניינית וקצרה ולא לעשות עניין, כי זה רק יגביר את הקושי.
    במקביל הייתי בודקת האם הגן הזה מתאים לו מבחינת הצורך שלו בתשומת לב אישית. יכול להיות שבנך עדיין זקוק למסגרת יותר אינטימית ומכילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה-עוד שאלה

    רתם
    12/05/2011

    חשבתי לעשות ניסיון ולהישאר איתו בבקרים בערך 10-15 דקות.
    להניח אותו לשחק אבל שיראה שאני שם. ואז אולי זה ייתן לו ביטחון
    מדובר במשפחתון של 6 ילדים ויש 2 מטפלות. כך שאני רוצה להאמין שהוא מקבל יחס חם ואוהב.
    האם הרעיון שלי טוב?זה יכול לעזור או חלילה להזיק?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה-עוד שאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום רתם,
    את יכולה לנסות. השאלה היא איך הוא יגיב. אם הוא יידבק אלייך ויבכה ב-15 דקות האלה, אז כנראה שזה לא רעיון טוב. וגם צריך לראות אם אחרי 15 הדקות הלאה הוא כן נותן לך ללכת בקלות או שזה בכל זאת לא משנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ננסה ונראה

    רתם
    13/05/2011

    ואז נדע איך לפעול
    תודה רבה!
    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, ובהצלחה.

    סמדר ריינר
    13/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התלבטות- דחוף
    ליאת
    12/05/2011

    שלום. בתי בת חצי שנה אמורה להכניס אותה למשפחתון שבה מטפלת אחת עם 5 ילדים בני שנה עד שנתיים.כולם הולכים, זה עד ספטמבר ואז נשארת רק ילדה אחת בת שנה (היא יכולה לקבל עוד 3 ,מקסימום 5 ילדים) הם 6 זמנית עד ספטמבר. מעבר לחשש שלי שהילדים יעלו עליה כשהיא שוכבת על השטיח אני חוששת שלא תקבל מספיק תשומת לב . האופציה השנייה היא לתת לאימי לשמור פעמיים בשבוע, לחמתי עוד פעם או פעמיים ויום או יומיים למטפלת, עד ספטמבר. בספטמבר תכנס באופן מלא למטפלת. יש לציין שבכל מקרה באוגוסט היא עובדת רק שבוע. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התלבטות- דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התלבטות- דחוף - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום ליאת,
    נשמע לי בהחט שהאופציה השניה היא עדיפה. אומנם הדמויות לא קבועות אך אלה דמויות שהיא מכירה, וזה עדיף על מטפלת אחת ועוד 4 ילדים גדולים ממנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי כיס
    ליאת
    12/05/2011

    שלום. בני בן 4 האם נכון בגיל זה לתת לו לעשות מטלות פשוטות בבית כמו לסדר את המיטה שלו כל בוקר, ואז בסוף השבוע יקבל מטבע אחד של כסף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דמי כיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי כיס - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום ליאת,
    לא. קודם כל המטלה עצמה שאת מציעה לגיל הזה נראית לי קצת גדולה עליו, אבל בכל מקרה אני לא בעד לשלם לילידם עבור מטלות. המטלות בבית או בחדר הם חלק מלהיות שותף במשפחה והו אעושה את זה בשביל עצמו, כדי שתהיה לו מיטה מסודרת. דמי כיס הם חלק ממה שהמשפחה מחליטה לתת כדי לאפשר לילד ללמוד להיות אחראי לתקציב קטן. אין קשר בין הדברים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני צריכה לידאוג?
    יניב
    12/05/2011

    שלום .... אין לי מושג באיזה פורום ליכתוב את זה אבל זה ניראה לי מתאים ליכתוב פה .... אולי תעזרו לי להבין ...

    בת דודה שלי כיום בת 10 וחצי מאז שהיא היתה בת 4 היא הייתה שואלת המון המון שאלותת משגעת את כולםםם .. יש לה משפחה רגילה ואוהבת והיא ילדה רגילה ובריאה אבלל היא לא מפסיקה להיסתקרן נגיד אם היא רואה משו היא ישר שואלת למה הוא ככה וככה אחרי שהיא מקבלת תשובה היא שואלת עוד אלפי שאלות ומתישה

    לא מזמן היא החליטה ליפתוח לעצמה סוג של בית ספר בחדר שלה כשהיתה יותר קטנה אהבה מאוד ללמד את חברות שלה וכעט היא החליטה שהיא לומדת לבד היא לוקחת אנציקלופדיה ומלמדת את עצמה לבד בחדר שלה או שהיא לוקחת מחברת מתימטיקה וכותבת מלא תרגילים ופוטרת היא נורא אוהבת את זה ונוראאוהבת לילמוד לבד סוג של אוטודידקטית אבלל השאלות שלההה מתישות את כולם העירו לה על זה וזה לא אכפת להה היא עדין רוצה לדעת הכל

    אנחנו יודעים איך להיתמודד איתה אבל היתי שמחה אם היתם עוזרים לי להבין מה זאת התופעה ומדוע היא כזאת כי זה מדאיג אותי תודה מראש[=

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אני צריכה לידאוג?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני צריכה לידאוג? - תגובה

    נעמה סבג שמש
    13/05/2011

    אני מצטערת, לא ממש הבנתי מדוע יש בכך בעיה. את מוזמנת להדגיש זאת בפניי,

    בברכה,
    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד לבשר לילדים על פרידת הוריהם
    אנונימי
    12/05/2011

    שלום רב,
    אני ומשפחתי נסענו לשליחות בחו"ל מטעם עבודתו של בעלי. כעבור שנה, הזוגיות נכשלה והחלטנו להיפרד. אני ושני ילדיי (בני 11, 6 ) חוזרים ארצה ובעלי יישאר להמשך תפקידו בחו"ל. מה עלינו לומר לילדים וכיצד? הילדים עברו טלטלה במעבר מישראל לחו"ל לפני שנה וכעת הם נאלצים לחזור ארצה באמצע השליחות ובנוסף על כך ללא אביהם.
    האם עלינו לספר להם על הפרידה או רק לומר שהם חוזרים ארצה עם אמא ושאבא נאלץ להישאר במסגרת תפקידו? אני אובדת עצות ואשמח לקבל תגובה מקצועית בנושא.
    תודה מראש!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד לבשר לילדים על פרידת הוריהם - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום לך,
    אין ברירה בעיני אלא להגיד את האמת. ילדים חשים דברים גם אם הם לא מדוברים. ההבדל היחיד הוא שאז הם לא יכולים לשאול שאלות ולדבר על מה שהם מרגישים. הם נשארים במצב כזה עם החרדות, העצב והדאגות שלהם לבד, כי אף אחד לא מודה שיש בעיה. הם גם לומדים לא לסמוך על בוחן המציאות שלהם, וגם מאבדים אמון בכם ובאמירת האמת שלכם.
    רצוי ששניכם תשבו עם הילדים ותסבירו להם שאבא ואמא לא מסתדרים יותר, שניכם ממשיכם לאהוב אותם ולהיות הורים שלהם. בשלב הזה אבא נשאר בחו"ל והוא ישמור איתם על קשר, טלפוני, אינטנרנטי ובביקורים עד שתסתיים השליחות והוא יחזור ארצה. אז הם יוכלו להתראות איתו כל שבוע על פי מה שתקבעו בהמשך.חושב שתדגישו שזו לא אשמתם ולא קשור אליהם.
    חשוב להיות פתוחים לכל הקשיים שהם יעלו, לכעס, להתנגדות ולעצב, לאפשר להם לבטא את זה, גם אם זה לא יבוא מיד.
    וכן, סביר להניח שיהיו לכך השלכות על ההתמודדות שלהם בהמשך עם החזרה ארצה, אבל זה יקרה בכל מקרה גם אם לא תספרו ותחשבו, בטעות, שהם לא מבינים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לגן ערייה
    שגית
    11/05/2011

    תודה על תשובתך המהירה.. בנוסף.. אני עדיין לא יודעת מהם הגילאים שיהיו בשנה הבאה בגן הנוכחי .. ייתכן שההוא יהיה מבין הבוגרים ואני מקווה שיהיו עוד בני גילו.. אם יהיו חתך של שנה - חצי שנה קטנים ממנו זה יהיה בסדר? זה יתרום להתפתחות שלו הוא יעכב אותו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר לגן ערייה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתן עליי

    שגית
    12/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לגן ערייה - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום שגית,
    בגיל הזה אין ערך התפתחותי לגן ולחברים בגן. הערך העיקרי של גן בגילאים האלה הוא כלכלי. יותר זול ממטפלת. ילדים בגיל הזה מתפתחים הכי טוב בתוך יחס אישי אחד על אחד עם בן אדם מבוגר. רק מגיל שנתיים יש ערך משמעותי לשהייה בגן עם ילדים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שוב..

    שגית
    13/05/2011

    הוא יהיה בגיל 3 באוקטובר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שוב.. - תגובה

    סמדר ריינר
    13/05/2011

    שלום שגית,
    זו הבעיה כשמתחילים שרשרור חדש בלי לחברו לקודם. אין לי אפשרות לזכור את הפרטים מהשאלה הקודמת ששאלת. אני מציעה שתחפשי אם את יכולה את השאלה הראשונית, תוסיפי עליה את השאלה החדשה,על ידי הוסף תגובה וכשאראה את כל התמונה אוכל לענות בצורה מדויקת.
    תודה וסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לגן ערייה
    שגית
    11/05/2011

    היי .. הנני אם לילד כבן שנתיים ושבעה חודשים - יליד אוקטובר. בני היה איתי ועם הסבתות עד גיל שנה ושבעה חודשים , כאשר הוא נכנס לגן פרטי המחולק ל3 קבוצות- הקבוצה אליה השתלב 10 ילדים עם 2 מטפלות. המעבר לא היה קל אך לאחר מכן אהב מאד ללכת לגן .. ונקשר במיוחד לאחת המטפלות .. . בקבוצה זו שהה כארבעה וחצי חודשים. (הכנסתי אותו באפריל). בספטמבר עבר לקב של בוגרים יותר 20 ילדים - עם גננת ומטפלת . ( דמויות שבני ראה בשנה שעברה אך לא טיפלו בו באופן ישיר ). .
    שוב המעבר לא היה קל.. ורצה ללכת כל הזמן למטפלת הקודמת.. ( הגן בנוי מחדרים סמוכים). אחרי שהסתגל ילדתי את בני השני (הפרש של שנתיים) ובתקופה זו הנושא לא השפיע להפתעתי על הליכתו לגן. בתקופה זו הוצאתי אותו בצהריים המוקדמות על מנת שיישן בבית. עם חזרתי לעבודה (לאחר חמישה חודשים ) בי חזר לישון שם צהריים ובאותה תקופה היתה נסיגה ברצונו ללכת לגן.. כיום הולך בלי לבכות אך נראה שעדיין מעדיף להיות בבית.
    בני ילד חכם מאד ורגיש מאד ומאד מפונק.. אני ובעלי משקיעים המון בילדינו ונמצאים איתם רבה זמן איכות..
    באוקטובר בני יכול להשלב בגן עירייה ואני מתלבטת אם להעבירו.. הגן הזה בסך הכל בסדר למרות שאני חושבת שאת בני השני לא אכניס לשם אלא למסגרת יותר מצומצמת.. (המטפלת שעובדת איתו באופן ישיר לא לטעמי.. ) לעומת זאת יש שם מספר מטפלות מדהימות.. שלא עובדות איתו ישירות לצערי..
    באם אני אעביר לגן ערייה אצטרך לרשום את בני גם לצהרון ושם הוא לא יישן.. דבר שיקשה על בני שמאד זקוק לשנת צהריים של 2-3 ש'. או שלמצוא מטפלת שתוציא את בני עד שאחזור.. (לעוד שעה וחצי-שעתיים). מבחינה כלכית זה ייצא אותו הדבר..
    מאחר ובני יליד אוקטובר הוא יצטרך ללהיות שנתיים בטרום טרום חובה- טרום חובה ועוד שנה חובה..
    אני מאד מתלבטת.. אנא עזרתכן ומצטערת על האורך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר לגן ערייה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לגן ערייה - תגובה

    סמדר ריינר
    11/05/2011

    שלום שגית,
    נשמע לי בהחלט שעדיף להשאירו בגן הנוכחי, גם בגלל גילו היחסית צעיר וגם בגלל שלא רצוי להרבות במעברים, וגם בגלל עניין שנת הצהריים שציינת.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך.. מעבר לגן ערייה

    שגית
    14/05/2011

    שלום שוב סמדר..
    האם כדאי להשאירו גם הוא יהיה מבין הגדולים בגן .. והשאר קטנים בחצי שנה-שנה ? ובמידה ואני אשיר אותו בגן הנוכחי אני אצטרך שנה הבא להעביר לגן טרום חובה ולאחר מכן לעוד גן חובה ( יליד אוקטובר..)
    תודה .. האם המודאגת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך.. מעבר לגן ערייה - תגובה

    סמדר ריינר
    15/05/2011

    שלום שגית,
    העובדה שהוא יהיה גדול יותר מהשאר בעיני היא הרבה פחות משמעותית. עדיף בעיני שהוא יהיה גדול ובטוח בעצמו יותר מאשר קטן מול ילדים גדולים שכביכול אמורים למשוך אותו למעלה אבל הוא חרד ולא מסוגל להתפתח במלוא הפוטנציאל שלו בלאו הכי.
    לא הבנתי את עניין המעברים שיש לו אחר כך. אני מבינה שאלה מעברים שבכל מקרה יהיו, אז למה להוסיף עליהם עוד מעבר עכשיו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לגן.. המשך

    רחלי
    15/05/2011

    תודה רבה עזרת לי מאד.. בתחושת הבטן רציתי להשאיר אותו עוד שנה כדי שיתחזק ויצמח .. וחששתי מפני הקבוצה שתישאר בגן.. נראה לי באמת שזה מה שמתאים לו ..
    תודה רבה וכיף שיש עם מי להתייעץ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי מאוד לעזור:-)

    סמדר ריינר
    15/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במודע לא עושהצרכיה בסיר
    ריקי מויאל
    11/05/2011

    בס"ד

    שלום וברכה יש לי ילדה חכמה ופיקחית מאוד. גמלנו אותה מטיטול לפני חודש וחצי בעיקרון היא די יזמה את הגמילה היא לא רצתה טיטול ורצתה לעשות בסיר שבועים ראשונים היו פספוסים ואח"כ היא ממש בקשה לבד והלכה לסיר לבד. עכשיו היא לרוב הולכת רק כשאומרים לה ללכת ולפעמים לבד. וקורה לא מעט במיוחד בבית ולא במעון שהיא במודע עושה במכנסים, אני רואה אותה מתיישבת באוויר ועושה אחרי זה היא מורידה את המכנסים וכשאני רואה היא אומרת לי שהמכנסים רטובות והיא גם לא כ"כ רוצה לשים מכנסים אחרות היא ילדה שנלחמת על כל דבר.כשהיא הולכת לישון היא כמובן לא שוכחת לומר שיש לה צרכים קטנים היא לא מפספסת היא רוצה לצאת מהמיטה כמה שיותר רק כדי לא לישון, בפעם הראשונה היא בד"כ באמת עושה ושאר הפעמים לפעמים כן לפעמים לא, אף פעם אי אפשר לדעת.מבחינתה, היא צורחת עד שלוקחים אותה. רציתי לשאול מה אפשר לעשות שהיא תחזור לומר שיש לה צרכים וללכת לבד לסיר ומה לעשות בעניין של השינה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    במודע לא עושהצרכיה בסיר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתן עלי...

    ריקי מויאל
    12/05/2011

    אשמח לתשובתכם

    ריקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במודע לא עושהצרכיה בסיר - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום ריקי,
    נשמע שזה משהו שהיא עושה כחלק ממאבק כוחות איתכם. זה נשמע כמו דווקא. לכן, הטקטיקה הכי יעילה היא להניח לזה, כשזה יפסיק להיות עניין, היא תאבד את ההנאה והרווח מלעשות דווקא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 חודשים
    נעמה
    11/05/2011

    שלום,
    בני בן 10 חודשים. מאז שנולד הרגשנו שיש לו רגישות גדולה לרעשים, לא לרעשי רקע אלא לקולות פתאומיים וחזקים יחסית. תינוק שצועק לידו (אפילו משמחה..) גורם לו לבכי נורא, כך גם נביחת כלב וכד'. אם שוטפים כלים כשהוא ישן, רוב הסיכויים שיתעורר. האם זו תופעה מוכרת? האם יש מה לעשות בעניין?
    חוץ מזה, הוא הרבה יותר רגוע, משחק לבד וורבלי יותר כשהוא איתנו בבית, או בבית הוריי, אצל אנשים אחרים או במקומות הומים הוא לא רגוע, בוכה הרבה ונצמד אלי. זאת בניגוד לתינוקות אחרים, שתמיד נדמה לי שהם כל היום רק מחייכים ורגועים :). מה אפשר לעשות?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 10 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתן עלי...

    נעמה
    12/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 חודשים - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום נעמה,
    זו תופעה מוכרת. חשוב להרגיע אותו, להסביר לו לפי מידת הבנתו מהו הרעש, להראות לו את מקור הרעש במידת האפשר ולנסות להתחשב ברגישויות שלו עד שיפתח יכולת לסנן את הגירויים טוב יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    נעמה
    12/05/2011

    תודה על התשובה. רק כדי שארגע - זה משהו שצפוי לעבור עם הזמן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    סמדר ריינר
    12/05/2011

    שלום נעמה,
    לא בטוח, אם זה ממשיך ולא מתמתן למרות הניסונות שלכם להקל עליו, פנו להתייעצות במכון להתפתחות הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יום הולדת
    חסויה
    11/05/2011

    היי,
    בסוף החודש יש לי יום הולדת 17.. בחודש הזה יש לי ולעוד 4 בנות (חברות שלי) יום הולדת. לכן הן החליטו לחגוג יחד ושאלו אם אני רוצה להצטרף. הבעיה היא שיש לי כנראה ח"ח (זה לא הובחן על ידי איש מקצוע אבל היועצת יודעת ודרך מבחן ליבוביץ נאמר שיש.) אני לא דברתי על זה עם היועצת\ אמא כי אני חושבת שהן יגידו לי לחגוג כולן יחד, ואני פוחדת מזה כי אני לא מכירה את כל הילדים שיהיו שם, וגם כי הבנות כבר "פרסמו" את זה אז פתאום לצרף מישהו נראה קצת מוזר..
    חשבתי לחגוג אולי לבד וכך זה יהיה מצומצם יותר, אבל אני לא רוצה שהן יחשבו שלא רציתי לחגוג איתן- בגללן, כי הן לא יודעות מהח"ח שהוא זה שעוצר אותי... (להתחיל, אין ברירה, זה עדיף, "ליפול למים"- מרגיש לי מאיים מידי בסיטואציה הזו) ואני לא רוצה לא לחגוג בכלל כי זה עלול להעצים את הפחד
    מה עושים??
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יום הולדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יום הולדת - תגובה

    סמדר ריינר
    11/05/2011

    שלום לך,
    נראה לי שהכי פשוט זה בפשוט להגיד את האמת. שאת סובלת מחרדה חברתית ולכן אירועים המוניים קשים לך וכרגע למרות שאת מאוד רוצה ומאוד אוהבת אותן את לא יכולה לחגוג איתן.
    כמו כן כדאי ללכת ולטפל בזה, כי כמו שאת רואה זה מגביל אותך וגורם לך אי נעימויות.
    חשוב גם שתנסי פחות לנחש מראש מה אנשים יגידו לך לפני שבדקת. איך בעצם את יודעת שאימך או היועצת יגידו לך לחגוג איתן? אולי הן יבינו שאת לא יכולה ויציעו משהו אחר? אוי תהיה לך הפתעה טובה? כדאי לנסות לפעמים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לגן
    יעל
    11/05/2011

    היי,
    יש לי תינוקת בת שנה וחצי שביום ראשון נכנסת לגן,כל הילדים בקבוצת גיל שלה כבר התחילו את הגן בספטמבר והיא מצטרפת עכשיו.
    רציתי לשאול כיצד הכי נכון להרגיל אותה לגן?
    כמו כן קצת מדאיג אותי שהיא תהייה הילדה החדשה בגן , האם יש לזה משמעות בגיל הזה? אשמח לקבל טיפים בנושא
    תודה
    יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כניסה לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לגן - תגובה

    נעמה סבג שמש
    13/05/2011

    יעל,

    בואי נסתכל על חצי הכוס המלאה: היא נכנסת רק עכשיו כי קיבלה עד כה יחס אישי וטיפול אישי.
    כניסתה לגן בשלב הזה תאפשר פניות וזמינות של הצוות כי לא לכולם קשה.

    כדאי וחשוב לעשות זאת בצורה הדרגתית ותהליכית.
    להכיר לה את הגן מבעוד מועד, להיות שם ביום הראשון שעתיים איתה. ביום השני להיות שם, אבל לאפשר לצוות לטפל בה, וביום השלישי ללכת למעט. ועדיף לחכות עם עניין השינה לפחות שבוע
    את מוזמנת לקרו באתר שלי מאמרים בנושא.

    בברכה,

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשת בילבול ותיסכול
    ליאור
    11/05/2011

    מה לעשות שבן זוגי כבן 28 חושב שהכול מגיע לו גדל עם כפית של זהב בפה ממש מפונק ותמיד הוא חושב מהבט ן ללא חשיבה מוקדמת כלל איך אפשר לגרום לו תחשוב קצת הגיונית כי הוא ימבה טעיות אני מרגישה כול פעם שאני אומרת לו משהו או מעירה לו זה פוגע לו באגו מה אני הגבר מה את חושבת שאת אומרת בהרגשה שלי לפחות זה נראה ככה וזה יוצר אנטי מצידו נראה כך כמצב אוטומטי ללא חשיבה של כדאיות בכול מיני מצבים בחיים איך עלי להתמודד עם זה ?
    באילו דרכים ?
    אני ממש מתבעסת מזה גם עכשו שאנחנו נשואים אמא שלו נותנת לו להיות כזה תלוי ולא עצמאי לא מספיק מפותח לפעמים אני מרגישה שאני חיה עם ילד וזה מתיש אותי בקטע הזה אנחנו ההפך הגמור לגמרי אין לי כסף לטיפול וגם לא יודעת מה לעשות איך מתמודדים עם זוגיות מורכבת שכזו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגשת בילבול ותיסכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    סמדר ריינר
    11/05/2011

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_יחסים_זוגיות_ונישואין' id=link]יחסים, זוגיות ונישואין[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום