מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צלב קרסליאורה01/01/2011
אני מורה בתיכון וראיתי תלמיד שמצייר בשיעור צלב קרס מה לעשות לשלוח אותו לטיפול? לשוחח עם הוריו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צלב קרס - תגובה
סמדר ריינר01/01/2011שלום ליאורה,
נראה לי שאת קצת הולכת רחוק מדי. קודם כל כדאי אולי לדבר איתו, לנסות להבין מה המשמעות בשבילו. זו גם שאלה על מה הוא צייר? במחברת שלו? חרט על השולחן? זה לא אותו דבר. בכ אופן הייתי מתחילה בשיחה איתו, ואם את לא מחנכת הכיתה אולי כדאי שהי אתעשה את זה, כדי להבין יותר טוב מה זה אמור להביע מבחינתו, ולסמן לו שאם יש מצוקה כלשהו, יש מי שיקשיב לו. הייתי מתייעצת גם עם פסיכולוג בית הספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 6 התחילה לבקש אישור לדבריםרוני31/12/2010
ילדתי בת ה-6 התחילה בזמן האחרון לשאול שאלות לקבלת אישור לדוגמא:
אמא העגבניה נפלה על השולחן אפשר לאכול אותה?
אמא השרוול נגע לי בצלחת זה בסדר?
... נגעתי בחולצה אני יכולה לאכול או לשטוף ידיים?
... נגעתי בטעות בכלי של האוכל על השיש זה בסדר?
... אין אור בשירותים בואי תדליקי לי את האור.
ההתנהגות הזו חדשה, למרות שאני התחלתי לתת לה הרבה חיזוקים חיוביים על כמה שהיא גדולה ושאני סומכת עליה במה שהיא עושה ושהיא לא צריכה לקבל ממני אישור. עדיין זה נמשך.
מה לעשות???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 6 התחילה לבקש אישור לדברים - תגובה
סמדר ריינר01/01/2011שלום רוני,
הדוגמאות שהבאת לא נראות לי קשורות אישור אלא לחרדה מלכלוך וגם מהחושך. נראה שהבת שלך סובלת מחרדה, והייתי ממליצה לך לפנות לטיפול איתה בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה -מירי31/12/2010
שואלת שוב, נראה שהלכתי לאיבוד בין כל ההודעות כאן.. תודה מראש
שלום,
ביתי בת שנתיים ו-4 גמולה מטיטולים בהצלחה 3 חודשים.
אני רוצה לגמול אותה גם בלילה. יש לילות שהיא קמה עם טיטול מלא ורוב הלילות עם טיטול יבש.
היא לא שותה בקבוק בכלל. אלא יש לה כוס מים ליד המיטה והיא שותה ממנה גם בלילה.
האם יש צורך לקחת את הכוס קודם ואז להוריד את הטיטול או שין קשר? ובכלל האם כדאי לחכות שהחורף יעבור? ואיך עושים זאת נכון? מה להגיד לה?
ועוד שאלה, לגבי מוצץ, מתי גומלים? היא לוקחת מוצץ רק בשינה ובזמן שהיא רואה טלויזיה (חצי שעה-3/4 שעה ביום). גם כשהיא בוכה או קיבלה מכה היא מבקשת מוצץ.
תודה,
שלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה, נשמח אם תענו לשאלות ישנות
מירי01/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנהעדנה30/12/2010
אני מתכננת לצאת לחופשה בת 4-5 ימים לחול ולהשאיר את בני בן השנה עם אביב ואחיו הגדולים בני 7 ו12. הבןשלי לא נמצא במסגרת כלשהיא ורוב שעות היום הוא איתי או עם בעלי שאליו הוא גם מאד קשור.האם זה בעיתי בגיל זה?אני חוששת שאעדר ההתנהגות שלו תשתנה כי אני לא נמצאת ואז הוא יהיה די מסכן-גם התינוק וגם בעלי.אשמח לדעה בנושא.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה
עדנה02/01/2011מחכה לתשובה.ישנה טעות בהודעה.במקום אביב-אביו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4אלינור30/12/2010
מה עושים כשילד חוזר הביתה מהגן בבכי כי ילד אחר אמר לו משהוא פוגע? קשה לדעת איך להתמודד בעיקר כשהילד הפוגע הוא החבר הכי טוב של הבן שלך! מה אומרים לילד איך מכינים אותו להתמודד עם דברים כאלה במיוחד כי ברור שיקרו שוב במהלך חיוו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 - תגובה
סמדר ריינר31/12/2010שלום אלינור,
נשמע מהאופן שבו שאלת את השאלה שבאמת היה לך נורא קשה לראות את הבן שלך פגוע. אפשר להבין את זה. עם זאת חשוב שקודם כל את תיקחי את זה בפרופורציה, ואז תוכלי לשדר לו את המסר שדברים כאלה קורים, זה לא נעים אבל זה גם לא נורא, ואפשר לענות, ולהגיד שהוא לא מוכן שידברו אליו ככה וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4חן30/12/2010
ילדתי בת 4 הינה בת אמצעית. יש לה אחות בת 6.5 ואחות בת 8.5 חודשים
הילדה מתנהגת בבית בעדינות ומוותרת לאחותה הגדולה בהרבה דברים.
היו לי כמה מקרים שהיא הרביצה בגן והיום היא נשכה ילדה - ברצוני לציין שאינה מוציאה אגרסיות בבית ולא מרביצה לאחיותה שלה - לא הגדולה ולא הקטנה. היא לא מביעה קנאה בשום מקרה . אני אובדת עצות ולא יודעת למה דווקא בגן היא מוציאה את האגרסיות האלה ומה אני יכולה לעשות בנושא. אני רוצה שהיא תבין שזה לא משהו שעובר לסדר היום
אודה לעצה בנושא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4 - תגובה
סמדר ריינר31/12/2010שלום חן,
מאוד ייתכן שהי אמוציאה בגן את האגרסיות כי בבית אין לה מקום לכך. יכול היות שנוח לכולם שהי אכל כך נוחה בבית וזה התפקיד לשה, להיות הילדה הנוחה. אם תעודדו אותה בבית לוותר פחות, ותנו מקום יותר נרחב לצרכים שלה, גם כשהם מבוטאים באגרסיביות, ייתכן שהיא לא תצטרך להוציא את זה בגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים מדבר בלשון נקבהליאת30/12/2010
שלום,
בני בן שנתיים ו-3 חודשים, ילד מאוד מפותח, חכם, מדבר יפה מאוד. לאחרונה התחיל לדבר בלשון נקבה. עד כה נמנענו מלתקן אותו בצורה ישירה, אלא רק לחזור על מה שהוא אומר בלשון זכר (למשל - הוא אומר "אני רעבה" ואנחנו אומרים "אוקיי אתה רעב בוא נאכל"). זה נשמך כבר מספר שבועות ואנו לא רואים שום שינוי... האם לתקן אותו באופן ישיר ולהסביר לו איך צריך לדבר בלשון זכר? או להתעלם? האם זה נורמלי או צריך להדאיג?
בנוסף, ממש בימים האחרונים התחיל קצת להמציא מילים ולדבר בג'יבריש, בעיקר כשהוא עצבני וכועס. איך להגיב?
תודה מראש,
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תגובה...
ליאת09/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד ישן איתייפעת30/12/2010
בס"ד
שלום רציתי לשאול עוד שאלה.
אני חד הורית והבן שלי בן שנתיים ו4.
רוב הלילות אני משכיבה אותו לישון במיטתו ובלילה הוא קם קבוע ובא אלי למיטה.
בגלל שאני כ"כ אוהבת אותו ויודעת שהוא קשור אלי אני כמובן מרשה לו לעלות.
לפי מה שאני קוראת ומרגישה זה לא הכי בריא ניסיתי כמה פעמים להפסיק את העניין הזה אך ללא הצלחה.
גיל שנתיים הוא גיל המרד השאלה שלי היא קודם כל מה את חושבת על הנושא והאם לדחות את הנסיון שישן רק במיטה שלו כל הלילה לגיל יותר מאוחר או שמה אז יהיה יותר קשה?
תודה רבה יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד ישן איתי - תגובה
נעמה סבג שמש05/01/2011יפעת שלום,
בעיניי, לא ניתן להגדיר אם זה בריא או לא. זה עניין של סגנון הורות ולכל תגובה יש יתרונות וחסרונות. אם את רוצה לשנות זאת אל תחכי בגלל גיל שנתיים. לכל גיל יש את הקשיים שלו.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מטיטוליםכרמית30/12/2010
שלום רב,
בתי בת השנתיים וחודש התחילה גמילה מטיטולים לפני כשלושה חודשים. הכל החל מזה שהיא ביקשה מדיי פעם לעשות צרכים בסיר ואנחנו זרמנו איתה. עד שיום אחד שאלתי אותה אם היא רוצה תחתונים והיא אמרה שכן ובאמת ראינו שהיא מצליחה להתאפק הרבה זמן וכשיש לה הלכנו איתה לסיר ומאז היא לא רצתה טיטולים.
העניין הוא שלאחרונה יש כמה בעיות עם כל עניין הגמילה -
1 - צריך לגרום לה בהיסח דעת לשבת בשירותים כי אם אומרים לה לבוא לשירותים היא לא מוכנה וממש מתעקשת. אבל אם בהיסח דעת נוביל אותה לשבת על האסלה היא מתיישבת ועושה את הצרכים.
2 - .רוב הזמן היא מצליחה להתאפק אבל יש לפעמים איזה יום אחד שהיא מפספסת כמה וכמה פעמים באותו יום.
3 - היא עדיין לא מתריעה בפנינו שיש לה פיפי/קקי , אנחנו צריכים לגרום לה לשבת לעשות ביוזמתנו.
(בלילה היא עם תחתוני גמילה כי היא עושה פיפי).
אשמח לקבל הכוונה מה מומלץ לעשות עם הילדה ? כיצד ממשיכים מהשלב בו אנחנו נמצאים ?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לי!!!!!!
כרמית03/01/2011.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מיטיטול דחווףשרי30/12/2010
יש לי ילד בן 4.7 וילדה בת 3.7 כאשר אני באה לשים לגדול טיטול לפני השינה הוא לא מסכים (הקטנה דווקא כן)ורק שהוא נירדם חזק אני שמה לו טיטול אני מאוד רוצה לגמול את שניהם רק שהטיטולים שלהם בבוקר מלאים מאוד וכבדים מאוד מרוב מפיפי מה עושים ??? אני חוששת לדלקת ריאות מכך שהם יתרטבו מהפיפי יש לציין שהגדול ניגמל ביום בגיל 2.8 והקטנה בגיל 2.6 אנא עיזרו לי האם לחכות לקיץ??? ותודה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה
שרי30/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה מדלגים עלי זה דחוףףףף
שרי02/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיטול
שרי03/01/2011יש לי ילד בן 4.7 וילדה בת 3.7 כאשר אני באה לשים לגדול טיטול לפני השינה הוא לא מסכים (הקטנה דווקא כן)ורק שהוא נירדם חזק אני שמה לו טיטול אני מאוד רוצה לגמול את שניהם רק שהטיטולים שלהם בבוקר מלאים מאוד וכבדים מאוד מרוב מפיפי מה עושים ??? אני חוששת לדלקת ריאות מכך שהם יתרטבו מהפיפי יש לציין שהגדול ניגמל ביום בגיל 2.8 והקטנה בגיל 2.6 אנא עיזרו לי האם לחכות לקיץ??? ותודה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה עדין לתשובה
שרי19/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף לכ' סמדר ריינראוקסנה30/12/2010
שלום. אני ביקשתי מהגן לא להחזיר לילד טיטול (כשיש לו צואה). אבל כשהילד מתחיל לבכות כן להחזיר טיטול. היום אומרים לי "הוא ישב קצת על אסלה ולא רוצה יותר". הילד בבית יכול לשבת יותר מפעם אחד, אבל לא עושה. הסברתי על זה לגן. בתגובה אני שומעת "אני לא יכולה לעזוב קבוצה! אם הוא לא רוצה, אנחנו מחזירים לו טיטול". אני לא חושבת שהייתי צריכה לשמוע את זה. כי אם אני עושה בבית אחרת ובגן אחרת, הילד לא יפסיק עם טיטול. השנה בגן אין בחורה משירות לאומי שהייתה עוזרת. ואני מתחילה לחשוב שאם יהיה ככה הילד יהיה איפה שהיה. אם אפשר לקבל איזה שהמלצה ממך, כי אני מרגישה שבגן אין אפילו זמן לענות על השאילות. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר30/12/2010שלום אוקסנה,
באמת לא תמיד בגן אפשר להתאים טיפול לכל ילד כמו שהיינו רוצים, כי יש שם הרבה ילדים. ככל שהוא יגדל כך יידרש ממנו להיות יותר עצמאי, ויהיה פחות זמן להתייחס אישית אלייך ואליו. אלה החיים. אני מסכימה איתך שלהחזיר טיטול זה לא רצוי, ואני מאמינה שמי שענתה לך כך ענתה בצורה הזו כי היא עמוסה וגם לה קשה. לא הייתי לוקחת את זה קשה, וממתינה בסבלנות לפעם אחרת כשיהיה יותר זמן לדבר בשקט. יכול להיות שאת לא יכולה לצפות מההגן שיושיבו אותו כמה פעמים, ואולי כדאי להתייעץ עם הפסיכולוג של הגן איזה פיתרון יכול להיות שמתאים גם לילד, גם לך וגם לעומס של הגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר
אוקסנה30/12/2010תודה על תגובתך מהירה. מה עושים פסיכולוגים בשביל לעזור בזה? האם אותו דבר אני יכולה לעשות לבד? ואם כן, האם אפשר לקבל ממך המלצה מה לעשות? (חוץ מזה שיש בשאילות נפוצות). הבעיה של הילד לעשות צואה באסלה (רק בטיטול). אבל הוא לא מפחד לשבת, להתפנות הוא אולך לבד בלי שום בעיה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר31/12/2010שלום אוקסנה,
בגלל שאצלכם יש עוד קשיים, יכול להיות שזה טוב שהפסיכולוג קצת יעזור לכם בעניין הזה. מה שאני ממליצה לך לעשות לבד הוא פשוט להניח לזה, ובכלל להשתדל קצת להניח לפעמים לילד ולהיות פחות מעורבת ופחות להתרגש מכל דבר. ייתכן שהעוצמה של המעורבות שלך וההתרגשות שלך גורמת להגברת החרדה אצלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
אוקסנה31/12/2010שלום ושוב תודה על תגובתך. אני לא חושבת שזה היה נכון, שאני מציקה לילד. ככה אני הבנתי ממך. אני דווקה עושה הכול שלילד יהיה רק טוב ושאף פעם לא יגיד שחסר לו או לא טוב לו. שוב אני לא חושבת שאני מציקה לילד. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
סמדר ריינר01/01/2011שלום אוקסנה,
אני בודאי לא אמרתי שאת מציקה לילד, אני חושבת שאת בדרך כלל מאוד מודאגת וזה גורם לך להיות מעורבת מדי בדברים שהילד עושה ולא משאיר לו מספיק מרחב. בודאי שזה נובע מכוונות טובות שלך, אבל חשוב שתנסי קצת להרפות, כך זה יקל גם עלייך הרגע וגם זה יהיה לטובתו.
זו דעתי, וכמובן שמותר לך לגמרי גם לא לקבל אותה. את לא חייבת:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי "מרימה" חפצים ללא אישור...נבוכה30/12/2010
שלום רב,
לאחרונה נתקלתי בתופעה מדאיגה, ביתי בת שש וחצי, בכיתה א', מגיעה עם חפצים שלא שייכים לה, ובוודאי ללא רשות... לא נעים לי להגיד בקול רם, היא פשוט גונבת....
צעיף של חברה, סביבון אטרקטיבי, ספרים מבית הספר..
יש לציין שאין מחסור בבית ויחד עם זאת, ברור שהיא יודעת שזה לא תקין כיוון שמתחביאה במכנסיים וכד'....
שוחחתי עמה, הבהרתי את המשמעות,חשבתי שהפנימה וביום שלמחרת חזרה עם ציוד חדש שלא שייך לה.
כיצד עליי לפעול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי "מרימה" חפצים ללא אישור... - תגובה
סמדר ריינר30/12/2010שלום לך,
גניבות אצל יידם מצביעות בדרך כלל על קושי ריגשי, לא על קשוי חומרי בבית. אולי כדאי לדבר איתה ולבדוק אם יש משהו שמציק לה. האם חשה שמקבת פחות התייחסות או אהבה לאחרונה? האם בעקבות אח שנולד או משהו אחר שקרה, יציאה שלך לעבודה, פרידה, מעבר דירה וכו' -ייתכן שמשהו חסר לה ולא בהכרח משהו חומרי. אפשר לשחק איתה משחק - נניח אם היו לה שלוש משאלות לבקש מפיה - מה הייתה מבקשת - ייתכן שדרך זה יעלו דברים. אם לא, וזה נמשך כדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 2.5 מתחכךחוה30/12/2010
שלום!
בני השלישי והקטן בן שנתיים וחצי,החל לאחרונה מידי פעם פשוט להתיישב על הרגל שלי ופשוט מתחכך. הדבר מאד מציק ומפריע לי. הייתי פשוט רוצה לדעת - האם זה דבר נורמלי (ברור שלא, השאלה עד כמה) ממה זה בא, והאם צריך לטפל בזה ואיך, האם לתת לו בנתיים לעשות זאת או לא, (כשאני לוקחת לו לפעמים את הרגל הוא יכול גם ממש להתחנן ש"הוא רוצה את הרגל"). אשמח מאד אם תענו לי תשובה בהקדם,
תודה רבה!
חוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן2.5 מתחכך
חוה30/12/2010אפשר בבקשה לקבל עזרה?
זה ממש דחוף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 2.5 מתחכך - תגובה
סמדר ריינר30/12/2010שלום חווה,
אוננות היא תופעה טבעית ויכולה לקרות גם בגיל הזה, אבל מה שאת מתארת לא נשמע טוב, בהחלט אני לא בעד להמשיך לתת לו לעשות את זה. אבל מעבר לזה צריך בהחלט לבדוק מהיכן זה בא. אני מניחה שזה משמש עבורו סוג של הרגעה עצמית, ואולי צריך ללמד אותו עוד דרכים להרגע, כמו דיבור על מה שקורה איתו, להתחיל לקרוא לתחושת בשם, אולי יש לו פחדים, אולי דברים אחרים, אפשר לתת לו בובה רכה שיכול ללכת איתה ולחבק אותה לפעמים, שיר שהוא אוהב ומרגיע אותו וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות לבן 7 מאז השריפה בכרמלפי30/12/2010
שלום רב,
בני בן 7. יש לו חרדות ופחדים שהחלו אחר שצפה בשידורי הטלויזיה של השריפה בכרמל.
יש לו מחשבות רעות של "רעים שבאים להרוג", הוא מדבר על כך שהוא לא רוצה להיות חייל כי הוא מפחד מהרעים, הוא מפחד שתקרה לי או לבעלי תאונה.
הוא שואל שאלות מדוע הרעים נילחמים בנו ורוצים לקחת את המדינה שלנו. מדוע הם חוטפים לנו חיילים, מדוע הם רוצים להרוג אותנו.
הוא לעיתים בוכה מהמחשבות ושוקע בהן.
דיברתי איתו על כך והסברתי לו שצריך להתגבר על המחשבות ע"י חשיבה על דברים טובים ומשמחים. הוא מסביר שכל זה החל מהשריפה בכרמל (אנו גרים באזור המרכז ולא מכירים אנשים מהאזור שם).
אני מניחה שהמחשבות הם גם שילוב של דברים שלמד בבית הספר על מלחמות בישראל, רצח רבין, גלעד שליט וכו'.
אני לא יודעת אם לפנות ליעוץ או לחכות וכן אני לא יודעת כיצד לענות לו על השאלות שלו (האם לצייר לו עולם אידיאלי שהכל טוב ואין מלחמות?) , אני רוצה לתת לו כלים להתמודד עם המחשבות שלו.
אנא עזרתכם הדחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות לבן 7 מאז השריפה בכרמל - תגובה
סמדר ריינר30/12/2010שלום לך,
את יכולה לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" לשאלה הנוגעת לפחדים אצל ילדים. אם זה לא עוזר אכן יש מקום לפנות לטיפול, אצל פסיכולוג/פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים באיזור מגוריכם. את יכולה לקבל המלצה מפסיכולוג בית הספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד ממפלצותאורחת29/12/2010
ערב טוב,
בתי בקרוב בת ארבע, זרקה מיוזמתה את כל המוצצים, הלכה לישון ולמחרת קמה עם בעייה חדשה לחלוטין..פחד ממפלצות. היא לא מדברת כלל על המוצץ והולכת לישון מבלי להזכיר כלל את המוצץ, אך מנגד התחילה עם פחדים. הדבר בעיקר מתבטא בבית. היא מבקשת שנסגור דלתות וחלונות, אם משהו זז מקום, היא אומרת שהמפלצת ברחה מהספארי ומהכלוב והיא הזיזה וכו'. קראתי בעיון את המלצותיכם בעיניין פחדים מסוג זה ואנו משתדלים ליישם. יחד עם זאת שתי שאלות קונקרטיות: ראשית, האם להענות לבקשתה לסגור את החלונות בבית ואת דלת חדר השינה שלה?, כרגע אני בחיוך מראה לה שאין כלום מעבר לחלון או לדלת.. ודבר שני היא רוצה שישנו איתה בלילה, כך שאו אח שלה או אחד מההורים ישן איתה עד שנרדמת, האם להמשיך..או כל פעם לבוא וללכת..?,
אודה על התיחסותכם לשתי סוגיות ספציפיות אלו. תודה, מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד ממפלצות - תגובה
סמדר ריינר30/12/2010שלום מיטל,
אני מפנה אותך לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה הנוגעת לפחדי ילדים, וכן לא הייתי ממליצה לישון איתה בלילה אלא להרגיל אותה בהדרגה, במקביל להתמודדות עם הפחדים, לישון לבד. .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
