פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בכיתה ב.
    אלון ב.ש.
    29/12/2010

    בני בן ה7 תלמיד כיתה ב. תלמיד טוב שבהפסקות מעדיף ללכת לספריה לקרוא ספרים בספריית בית הספר במקום לשחק עם חברים.
    היו כמה פעמים שבהם הוא קיבל מכות מחברים בהפסקה.
    אני חושש שההליכה לספריה נובעת מכך ששם הוא מרגיש מוגן וזו בשבילו איזשהי סוג של בריחה .
    אנחנו לא יודעים איך לסייע לו בהשתלבות חברתית כדי שישחק עם חבריו בהפסקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בכיתה ב.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה תענו זה מאוד מטריד אותי.

    אלון ב.ש
    30/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בכיתה ב. - תגובה

    סמדר ריינר
    30/12/2010

    שלום לכם,
    אתם אכן צודקים זה נשמע סוג של המנעות מהתמודדות חברתית. כדאי אולי לרשום אותו לחוג שהוא אוהב ולנסות לקרב אותו להתנסויות פחות מאיימות ויותר קצרות מאשר בבית הספר. אפשר גם לדבר איתו על קשייו ולחשוב ביחד על רעיונות, האם יש ילד מסויים שהו אמרגיש נוח איתו ויכול להזמין אותו לפעמים או להיות איתו בהפסקות וכו'. אפשר גם לחפש עבורו קבוצה למיומנויות חברתיות, תנסו לבדוק בגוגל היכן מתקיימות קבוצות כאלה ואם יש משהו באיזור מגוריכם בגיל של הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטול בלילה
    ריקי
    29/12/2010

    שלום,
    ביתי בת שנתיים ו-4 גמולה מטיטולים בהצלחה 3 חודשים.
    אני רוצה לגמול אותה גם בלילה. יש לילות שהיא קמה עם טיטול מלא ורוב הלילות עם טיטול יבש.
    היא לא שותה בקבוק בכלל. אלא יש לה כוס מים ליד המיטה והיא שותה ממנה גם בלילה.
    האם יש צורך לקחת את הכוס קודם ואז להוריד את הטיטול או שין קשר? ובכלל האם כדאי לחכות שהחורף יעבור? ואיך עושים זאת נכון? מה להגיד לה?

    ועוד שאלה, לגבי מוצץ, מתי גומלים? היא לוקחת מוצץ רק בשינה ובזמן שהיא רואה טלויזיה (חצי שעה-3/4 שעה ביום). גם כשהיא בוכה או קיבלה מכה היא מבקשת מוצץ.

    תודה,
    שלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטול בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    ריקי
    30/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתשובה, תודה

    מירי
    30/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ להורים איך להתנהג
    ענבל
    29/12/2010

    הילדים של היום...- ילדים חזקים ואסטרטיבים.
    יש לי 2 ילדים בת 5 ובן 4 , כמובן שרוב הזמן הבנות שלוות וילדות טובות ואילו הבנים הם שובבים. אבל אני פשוט אובדת עצות, הילד בן ה4 משגעעעע אותי, מוציא אותי מכליי , הוא "מנסה" אותי כל הזמן, בודק את הגבולות, מרביץ לי, צועק עליי.....
    איך מתמודדים???.
    זוג הורים שרוב הזמן האבא "לא בשימוש" ואני זאת שרוב הזמן איתם. שמתי לב כי מתי שהוא עם אביו הוא לא "מתנגח" איתו ורגוע.
    אז מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייעוץ להורים איך להתנהג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ להורים איך להתנהג - תגובה

    סמדר ריינר
    30/12/2010

    שלום ענבל,
    קודם כל יש לך תשובה. אם עם אביו הו אמתנהג אחרת אוי כדאי לך ללמוד מה אביו עושה אחרת ממך. ייתכן כמובן שחלק מההתנהגות האחרת נובעת מכך שהאב נמצא מעט ולכן לא רוצים "לקלקל" את הקשר אבל גם ייתכן שהאב יותר נחרץ, אסרטיבי, ועיקבי ממך, ואת זה אולי כדאי ללמוד ממנו.
    וגם אם זו לא ההתנהגות של האב, כדאי לחשוב איך את יכולה לאמץ התנהגות כזו. העיקביות היא מאוד חשובה, אם את אומרת לא צריך לעמוד בו או שמראש אל תאמרי, לא להיכנע להתפרצויות בכי וצעקות, כהם לא ישיגו את מטרתם הם גם ייעלמו. הוא כנראה משיג כך מה שהוא רוצה ולכן אין לו סיבה להפסיק את ההתנהגות הזו אלא דווקא להגביר אותה.
    אם את לא מצליחה, כדאי לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיפה

    רות
    07/10/2013

    נועם הוא ילד בן 4 להורים גרושים

    בזמן האחרון אינו רוצה ללכת לאביו בכלל עם המון כעסים

    מחפשת אבחנה וייעוץ לנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא פונים?

    ענבל
    30/12/2010

    לאן ניגשים לעזרה להורים באזור הדרום (אשדוד-אשקלון)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא פונים? - תגובה

    סמדר ריינר
    30/12/2010

    שלום ענבל,
    את יכולה לברר במכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצייר
    רותי
    29/12/2010

    הילד שלי בן 5 וחצי, עולה שנה הבאה לכיתה א'. שמתי לב בחודשיים-שלושה האחרונים שהוא לא מצייר בגן. לפני כן כן צייר , ציורים יפים לגילו. הוא נהנה מצביעת ציורים קיימים, אבל הייתי רוצה שיצייר בעצמו מהדמיון וגם שידע לצייר דברים "בסיסיים" כמו בית, עץ, פרח. אני חושבת שהוא יודע אך הוא לא עושה זאת. כאשר אני שואלת מדוע הוא אינו מצייר הוא עונה שלא רוצה ולא יודע לנמק.
    לציין כמה דברים נוספים:
    אני מחמיאה לו על כל הציורים ואומרת שמצייר ממש יפה ואף תולה אותם
    אני מתכוונת לומר לגננת שינסו יותר לשדלו לצייר ולא לוותר לא מייד כשאומר שלא רוצה.
    הילד מתעניין מאוד באותיות ומספרים אך הייתי רוצה שיפתח את הצד ההומני גם כן.
    כיצד עליי לנהוג?
    האם יש סיבה לדאגה כשהילד לא מצייר?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מצייר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצייר - תגובה

    סמדר ריינר
    29/12/2010

    שלום תמר,
    לא נראה שיש סיבה לדאגה מכך שאינו מצייר. הוא יודע לצייר ומצייר יפה כשבא לו, ואם לא בא לו, לא הייתי מחליטה בשבילו מה הוא צריך לפתח. לכל ילד יש נטיות שמושכות אותו יותר, וזה חלק מהחופש שלו בעיני, לבנות את עצמו והזהות שלו לפי הנטיות שלו ולא לפי ציפיות ההורים. את נותנת לו את האפשרות וההכוונה אך הוא יכול לבחור, ואם לא מתאים לו ממש לא הייתי לוחצת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סנדוויץ
    שגית
    29/12/2010

    שלום רב,
    יש לי בן בן 7 + ובן 3+. אני בהריון בחודש 9 ומצפה לבן שלישי בקרוב.הילדים מאוד מתרגשים מהולדת התינוק החדש. בני בן ה3+ בתקופה האחרונה יצא מכלל איזון: בוכה הרבה.רב עם כל בני הבית. עקשן בצורה בלתי רגילה, על כל דבר ודבר ובעיקר על דברים לא הגיונים. פתאום מגיע אלינו למיטה בשעות לא שיגרתיות (3-4 לפנות בוקר) ומסרב לחזור למיטה ואז צורח צרחות ובוכה ומעיר את כל בני הבית.הדבר מתחיל כבר מהגעתו מהגן מסרב לשבת לאכול ושוב מתווכח על כל דבר. אני מאוד מכילה מחבקת שואלת מה עובר בגן אבל האמת איבדתי סבלנות ואני כבר מתחילה להתעקש איתו ולהעמיד אותו במקומו!!! ולא לוותר לו.אני לא מצליחה לתת תשומת לב לבני הגדול. לא מצליחה להכין איתו שיעורי בית מיותר לציין שאני עייפה מתוקף מצבי לא ישנה טוב גם ככה,ובנוסף הקטן מגיע בשעות לילה מאוחרות ואני לא מצליחה לחזור לישון . ומה יהיה עוד מעט שהתינוק יגיע הוא יעיר אותו בלילה ואותי שלבטח לא אשן הרבה. איך אצליח לתת לכולם תשומת לב. אבקש עזרתך בנושא. בברכה שגית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד סנדוויץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סנדוויץ - תגובה

    סמדר ריינר
    29/12/2010

    שלום שגית,
    קודם כל אכן יש להציב גבולות ברורים יותר בעניין השינה בלילה. ייתכן שהחזרת הילד למיטה לא נעשית בצורה מספיק נחרצת, ייתכן שאתם מדברים יותר מדי, נואמים, חוזרים שוב ושוב על המסר וממשיכים את הדיאלוג לתוך הלילה. כאן צריך להיות נחרצים וקצרים. אפילו אם הוא בוכה. אם הוא יבין שהכי לא זוכה להד, ולא נמשך הדיאלוג איתו עד אין סוף זה לא יהיה יעיל יותר מבחינתו והוא ייפסק בהדרגה.
    לגבי הבכי ותשומת הלב לאורך היום - כדאי לדבר איתו. ייתכן מאוד ששמחה היא לא הדבר היחיד שכולם מרגישים לקראת התינוק החדש. ייתכן שילד הסנדוויץ' חש גם דאגה גדולה שמקומו יילקח, ואולי הוא כבר נלקח כי משהו בפניות שלכם התשנה עם ההריון. על כך אפשר לדבר איתו כדי לתת לגימטציה למה שהוא חש. שזה באמת קשה ומכעיס, ואולי הוא גם שמח שיהיה תינוק חדש אבל גם כועס ומדאג. זה בסדר להרגיש את כל הדברים האלה ביחד. ייתכן שאתם מצפים שתהיה רק שמחה והתרגשות ולא כל כך נותנים הכרה לרגשות השליליים ולכן הם מתפרצים עוד יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!!

    elli
    30/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרידה בפעוטון
    elli
    29/12/2010

    שלום .
    ביתי בת שנתיים מאוקטובר האחרון בפעוטון , הקליטה היתה קשה אך עברה, הילדה הלכה בשמחה לגן ונפרדה בלי בעיות.
    בשבוע האחרון היא לא מוכנה להיפרד החליפו את המטפלת המחליפה (פעמיים בשבוע) בלי להודיע לא להורים ולא לילדים ככה שזה נפל על כולם בהפתעה וללא הכנה. האם זה נורמלי שהיא תגיב ככה? איך לעזור לה? זה יכול להיות משהו אחר??
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרידה בפעוטון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרידה בפעוטון - תגובה

    סמדר ריינר
    29/12/2010

    שלום לך,
    בודאי שזה יכול להיות משהו אחר גם. אבל הייתי בודקת קודם כל איך היא אחרי הפרידה. האם היא משתלבת בגן בצורה תקינה או שהפרידה הקשה משפיעה על כל ההתנהלות והתפקוד שלה בגן נפגע. אם התפקוד בגן גם הוא לא תקין, הייתי בודקת יותר לעומק האם קרה משהו בגן שהשפיע עליה, מעבר לעניין המטפלת או בבית. אם אחרי הפרידה היא נרגעת תוך כמה דקות ומשתלבת כרגיל - יכול להיות שכל העניין קשור לתגובה שלכם לקושי שלה ולכן הייתי מקטינה את התגובה ומצמצמת אותה למינימום, כי ייתכן שהיא חשה שיש לה רווח מישני של תשומת לב מקשיי הפרידה ולכן ממשיכה לייצר אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    elli
    30/12/2010

    המטפלות אומרות שהיא בסדר אחרי שאני הולכת ואחרי ארוחת הצהריים שהיא יודעת שאני צריכה לבוא היא שוב רוצה את אמא ועצובה.
    ואני נפרדת איתה כרגיל בלי רגשת אשם, אמא תבוא לקחת אותך אחרי ארוחת הצהריים ומשחררת אותה למטפלת או לשחק או שמושיבה אותה ליד שולחן פעילות ואומרת לה שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    סמדר ריינר
    30/12/2010

    שלום לך,
    אם הכל תקין אחרי שאת הולכת, לא הייתי עושה עניין, אוי משאירה לה חפץ מעבר ממך, מטפחת או בובה קטנה של מחזיק מפתחות שתוכל לסמל אותך כשאת איננה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שינה אצל ילד בן 4.5 שנים
    ליאור
    28/12/2010

    שלום רב,
    בני בן 4.5 שנים. מאז נולד היה טקס לילי של מקלחת+סיפור ואז נשיקת לילה טוב וזהו.
    החל מלפני חצי שנה בערך ביקש שנעזור לו להירדם כי הוא מפחד. בגלל שחשבנו שזה משהו זמני זרמנו, אולם מהר מאוד אימץ את זה והוא לא מוכן יותר להירדם לבד.
    בארבעה חודשים האחרונים הוא מגיע באופן קבוע - לילה, לילה בסביבות 3 בלילה אלינו למיטה. בהתחלה היה "מתגנב" פנימה והיינו מתעוררים עימו בבוקר, אולם לאחר כחודש התחלתי להחזירו למיטה. וכיום זה ההרגל. הוא מגיע למרגלות המיטה, קורא לי ומבקש ממנו לעזור לו להירדם.
    הוא נרדם מהר מאוד (בתוך כדקה). הוא עקבי ולא מפספס אף לילה. לעיתים שעה לאחר שחזר למיטה הוא מגיע שוב ומבקש שנית שיעזרו לו להירדם מחדש.

    כאשר הוא הולך לישון אצל קרובי משפחה (פעם בחודש-חודשיים) הוא ישן כל הלילה.

    כיצד להתמודד עם הדבר?
    לציין שיש לו אח גדול (בן )7 ואחות קטנה (בת 11 חודש). הוא ישן בחדר לבד (החל מלפני שנה וחצי), באותה קומה כל המשפחה ישנה.

    אודה לעצה טובה....
    ליאור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שינה אצל ילד בן 4.5 שנים - תגובה

    נעמה סבג שמש
    29/12/2010

    ליאור שלום,

    עליכם להחזיר את הילד למיטתו, ללא שיחה בלילה.
    את השיחה בנושא תעשו ביום. תבהירו שאינכם יושבים לידו או נוכחים שם.
    גם אם יקח לו זמן להרדם, הוא יצטרך לעשות זאת בעצמו. אפשר להציע לו לקחת חבר דמיוני או דמות של דובי מסויים שהוא אוהב, שישנו איתו ויארחו לו חברה.

    אם מדובר בבעיה שנובעת מפחדם, דבר ראשון יש לטפל בה.

    בהצלחה1

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות אצל בת שנתיים
    ל
    28/12/2010

    ביתי בת שנתיים ומאז התחילה ללכת לגן התנהגותה השתנתה מהקצה לקצה. היא בוכה, מכה אותנו, מכה ילדים אחרים, צורחת ונתקפת התקפי זעם, מתבטאת במילים לכו מפה, משליכה אוכל ועוד. אחר כך היא נרגעת, ומתרפקת עם המון אהבה. היא אינטליגנטית מאוד לגילה, ומבינה הכל. פניתי אל הגננת ולדבריה מדובר בגיל מרד. מאחר וכבר גידלתי ילדים ויש לי נסיון לדעתי התנהגותה יוצאת דופן. למישהו יש עצות?.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות אצל בת שנתיים - תגובה

    נעמה סבג שמש
    29/12/2010

    שלום לך,

    גיל שנתיים זה אכן גיל המרד, אך כאמא את יכולה לדעת אם התנהגות זו חריגה עבור ביתך.
    הייתי בודקת מה מפריע לה שמביא להתנהגטת הזאת.
    האם טוב לה בגן? היא הולכת בשמחה? חוזרת שמחה?

    האם קיימת בעית גבולות בבית והיא רגילה שמוותרים לה?

    שאלות אלו נועדו כדי להבין מאין נובעת הבעיה.

    בכדי לפתור אותה יש להגיב נכון להתקפי זעם ולהיות צאד ברורים ועקביים.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה מרביצה?
    שירה
    28/12/2010

    שלום יש לי בת- בת 1.6 מגיל 10 חודשים כאשר התחילה ללכת ולנוע יש בה רצון להרביץ לכל מי שלידה גם בלי סיבה , גני שעשועים בגן לבני דודים
    , היא ילדה מאוד חכמה מבינה טוב מאוד מה היא עושה ואלו השלכות יש לכך ( בגן יושבת על כסא המחשבה) אבל עדיין ממשיכה חשוב לציין שיש לה אחות גדולה ממנה ,שגם לה היא מרביצה לרוב בלי סיבה , האם זה סוג של אופי האם זה יעבור האם היא תשאר ככה? מה לעשות .
    אני ואביה מאוד קשובים אוהבים ונותנים יחס אין בבית צעקות או אלימות כל שהיא שממנה יש לה השפעה - מה יכול להיות הפתרון לכך?
    פוליטיקה עוזרת לזמן קצר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למה מרביצה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה הייתי רוצה תשובה בנושא

    שירה
    29/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה מרביצה? - תגובה

    סמדר ריינר
    29/12/2010

    שלום שירה,
    זוהי התהנגות אופיינית לגיל, לכן אין צורך כל כך לדאוג. זה לא כל כך נכון שהיא מבינה את כל ההשלכות של ההתנהגות שלה. אולי היא מבינה שאתם לא מרוצים מההתנהגות אבל עדיין לא מסוגלת לעשות את הקישור בין מה שהיא עושה לפגיעה שהצד השני חש אפילו אם היא מבינה מילולית. היא עדיין מאוד קטנה וזו הדרך שלה לבטא תסכולים ואולי גם לקבל תשומת לב. אתם יכולים לנסות ללמד אותה דרכים אלטרנטיביות - למשל להגיד ממה היא לא מרוצה, למשל להסתפק בתחליף כשהיא לא מקבלת מה שהיא רוצה ולכן מרביצה וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עקשן וקשה
    לולי
    28/12/2010

    ילדי האמצעי הוא ילד מאוד פיקח וחכם ,אך הוא עקשן , לא רוצה לקום בבוקר לא רוצה לצחצח שיניים ולהתלבש , הרבה פעמים שקוראים לו או שואלים אותו משהו הוא לא עונה ולא רוצה לענות במיוחד כאשר כועס גם לגננת הוא לא עונה לה לפעמים כשהיא פונה אליו
    מכל דבר קטן שקורה לו - כמו וופל שרצה לאכול וכאשר פתח את האריזה הוופל נשבר , הוא כעס ולא רצה לספר
    לא עוזר לא עונשים ולא דיבורים .
    כאשר הוא בשירותים ועושה את צרכיו הוא לא רוצה לנקות ועושה בעיות
    יש לציין שהוא בן 5 , בתקופה האחרונה הוא החל לנשוך בגן ילדים ולדברי הגננת מציק מאוד לילדים .אנחנו משוחחים עמו וכנראה שזה לא עוזר .
    הוא לא רוצה גם להתקלח - בקיצור הוא קשה מאוד , כאשר הוא בוכה הוא מוציא רוק בכוונה מהפה , אנחנו כבר מיואשים ולא יודעים מה לעשות ,
    מה הבעיה ?? איך פותרים זאת ?? ניסנו עם פרסים , עם מחמאות ושבחים ולא עוזר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד עקשן וקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עקשן וקשה - תגובה

    סמדר ריינר
    28/12/2010

    שלום לולי,
    ייתכן שקשה לכם מאוד להציב גבולות בצורה נחרצת ואסרטיבית. חשוב מאוד להיות עיקביים, לא להתחנן, לא לנאום נאומים, לקצר מאוד את ההוראה ולא לחזור עליה פעמיים. אם אתם לא מצליחים ייתכן שכדאי שתפנו להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט מרביץ
    ליבי
    28/12/2010

    שלום רב.
    בני בן שנתיים בדיוק.
    כשהוא מתוסכל, או אם אני אוסרת עליו משהו הוא מרביץ לי.
    בגן הוא לא מרביץ בכלל, ובד"כ ילד מאד רגוע שקט ודי מופנם.
    אין לי מושג מאיפה למד להרביץ לי, אין אלימות בבית בכלל, לא מילולית ולא פיזית (בית מאד רגוע וסבלני)
    ניסיתי לכעוס עליו, לא עזר. להתעלם מההתנהגות הזו, גם לא עזר.
    אני לא מוותר לו ועומדת על שלי, גם אם הוא כועס
    איך אני מתמודדת עם ההרבצות שלו. כשאבא נוכח בזמן המכות שלו הוא גם מאיר לו וכועס עליו. מסבירים לו, בגובה העינים וברוגע, שלא מרביצים לאמא, שאסור וזה לא נעים לאמא.
    מאד מפליאה אותי ההתנהגות שזו, כי אני לא מוותרת ועומדת על שלי. ומתקנת ומעירה לו מיידית. לא צוחקת.
    ממש לא מבינה איפה הוא קיבל את זה.
    אנא עצתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוט מרביץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתן עלי.

    ליבי
    28/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט מרביץ - תגובה

    נעמה סבג שמש
    29/12/2010

    ליבי שלום,

    בגן הילד יכול לראות ילדים אחרים מכים וללמוד גם מהם.
    כשהוא עושה זאת צריך לומר בבירור: אנחנו לא מרביצים בבית שלנו. אסור להרביץ!
    מותר להחזיק לו את היד ולומר: לא, אסור.

    במקביל, נכון לקחת אותו לחדר ולהסביר לו שהולכים להרגע.

    היי עקבית.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה שרוצה פסיכולוג
    פנינה
    28/12/2010

    זקוקה לעצה - בתי, בת 14, רוצה ללכת לפגישות עם פסיכולוג, על בסיס קבוע. היא אומרת שזקוקה למישהו "חיצוני" שיכולה לספר לו דברים ולפרוק ללא חשש שיגיב כמו שמגיב אדם קרוב כמו חברה או משפחה. היא מעדיפה לפרוק את הלב בפני מישהו שלא מכיר אותה ולכן לא אכפת לה לגלות לו דברים. היא חזרה והדגישה באזנינו שאין לה בעייה מיוחדת ולא קרה כלום {ובאמת אין משהו שמעיד על כך} אלא שהיא מתבגרת ומרגישה צורך לשוחח עם מישהו שאיננו הורה/חברה.

    אני לא מודאגת שמא קרה לה משהו אלא שאני לא בטוחה שזה הפתרון המתאים. מחכה לעצתכם
    תודה:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נערה שרוצה פסיכולוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה שרוצה פסיכולוג - תגובה

    סמדר ריינר
    28/12/2010

    שלום פנינה,
    לא אמרת מה בעצם ההתלבטות שלך? פיתרון מתאים למה? ולמה לא בעצם? האם יש משהו ממנו את חוששת?
    ילדה בגיל 14 נמצאת בגיל שבו היא צריכה לעבד משימה של היפרדות מהילדות וההורים. לכן בגיל הזה, הורים הם לא תמיד הדמות המתאימה לספר דברים ובהחלט הגיוני שהיא תבקש ללכת לפסיכולוג. כמובן שאם יש משהו רציני - כמו חלילה סכנת אובדנות, או שימוש בחומרים ממכרים הפסיכולוג חייב לדווח לכם, לגבי שאר הדברים הוא מחוייב לשמור על הפרטיות שלה, וזה לא דבר רע, אם כי הוא באמת יכול להיות קשה להורים לפעמים.
    אני הייתי ממליצה להעתר לבקשתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    פנינה
    28/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    29/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 7
    דליה
    28/12/2010

    שלום,
    ילדי בן ה-7 זז בכיסאו או נוגע בחולצתו תוך כדי מפגש או משחק או אפילו צפיה בטלוויזיה.
    אודה לכם אם תייעצו לי כיצד לטפל בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 7 - תגובה

    סמדר ריינר
    28/12/2010

    שלום דליה,
    השאלה למה את רוצה לטפל בנושא? למה זה מפריע? האם קיים קושי להתרכז בעוד דברים? איך הוא בלימודים? איך הוא עם חברים? חסרים המון פרטים.
    אם זו בעיה שמפריעה לתפקוד הלימודי והכללי ייתכן שיש מקום לאבחן האם מדובר בבעיית קשב וריכוז. אם זה לא מפריע עד כדי כך, הייתי מציעה להניח לו ולהתערב במה שנוח לו לעשות עם עצמו. לתת לו ספייס עם העניין הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ לגבי המשך ההיערכות

    דליה
    30/12/2010

    סמדר שלום,
    אני רוצה לטפל בזה כי המורה טוענת שזה מפריע לה בשעת מפגש.
    עלי לציין שבלימודים הוא טוב מאוד, המוביל בכיתה.
    האם עלי להעיר לו על זה (מה שאני עושה בד"כ, לא בלב שלם), או להניח לזה, כל עוד זה לא "מפריע" ברמה של קושי להסתדר בכיתה (בסה"כ הוא זז קצת בכיסאו...).
    אשמח על הדרכתך בעניין.
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ לגבי המשך ההיערכות - תגובה

    סמדר ריינר
    30/12/2010

    שלום דליה,
    להעיר זה עלול לא לעזור אך להשאיר אותו עם תחושה נעימה שמשהו לא בסדר והוא לא מצליח להסתדר עם זה. אני מניחה שהמורה כבר העירה וזה לא עזר. אני מציעה כן ללכת ולאבחן בעיית קשב וריכוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטולים
    אמאל'ה..
    28/12/2010

    שלום,
    תחילה אקדים ואתנצל אל אריכות הדברים..
    ולעניינינו,מזה כחודשיים התחלנו לגמול את ביתנו (היחידה לעת עתה) מטיטולים, ( כיום היא בת שנתיים ושלושה חודשיים). נראה כי היא רצתה בעצמה את השינוי ואף ביקשה את התחתונים החדשים שרכשנו בעבורה.בנוסף הסברנו לה שאת הצרכים שלנו אנו עושים רק בשירותים ולא בתחתונים ושצריך לשמור על הפיפי עד לשירותים ואף אנו משתדלים להוות לה דוגמא (" הנה גם אמא עושה בשירותים ורצה מהר שלא יברח .. כמובן שגם משתדלים לומר "כל הכבוד" על כל טיפת פיפי/ צואה שנכנסים לאסלה וכו') עם זאת היא מפספסת המון בתחתונים- רק את השתן ואילו את הצואה היא עושה בשירותים. לעיתים רבות היא עושה פיפי בתחתונים ולא אומרת כלל שיש לה ושעשתה כבר... מה שגורם לחיכוכים עימה והתנגדות מצידה לשבת באסלה ולהמשיך לעשות פיפי.ההתלבטות היא האם לקחת אותה לשירותים כל חצי שעה כדי שתשב באסלה כפי שניסינו בהתחלה ( ואולי בכך לפגום ביכולת שלה להבחין בעצמה מתי יש לה או אין לה וכמו שצויין לעיל גם ירבו החיכוכים כשתתבקש לשבת בשירותים " כדי לבדוק אם יש לה עוד פיפי") או שמא לחכות שזה יעבור מאליו.. אולי היא צריכה יותר זמן.. אציין כי אני בהריון חודש תשיעי ומאוד קשה לי ההתרוצצות אחרי הפיפי שלה בכל מקום בבית והתערמות הבגדים הרטובים.. בנוסף אני מנסה להיות סבלנית כלפיה ולא לכעוס על הפיספוסים והחיכוכים סביב הנושא. אציין כי עלתה בראשי מחשבה שהפספוסים שלה הם על רקע רגשי אך היא אוהבת את הבייבי שבבטן של אמא , מנשקת אותה ובינתיים מראה אהבה כלפי הרעיון שתהיה לנו בייבי חמודה בבית. האם אנו מצפים ממנה לגמילה מהירה וזה נורמלי שתפספס כ"כ הרבה ( כשמונה -עשר פעמים ביום..) או שמא היא לא מוכנה לכך ומתקשה לשלוט בסוגרים - רק בפיפי? אני אובדת עצות..מה עושים?
    ושוב סליחה שהארכתי יתר על המידה.. מצפה בכיליון עיניים לתגובה.. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליבוש מטיטולים

    מלי
    28/12/2010

    מנסיון אישי עם שלש בנות ....פשוט לחכות תחזירו לה את הטיטול ושלום כשהם בשלים לזה זה קורה בד"כ חלק ובלי ענינים ...ועדיף לך לחכות לאביב או לקיץ שגם תהיי כבר כמה חודשים אחרי לידה זה יהיה יותר קל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 ועשרה חודשים ואח חדש
    ענת
    27/12/2010

    תינוק בין 9 חודשים עד לא מזמן ,הבן הגדול קיבל אותו באהבה גדולה ובסבלנות
    לאחרונה החלו אצלו פרצי קנאה קשיים, כשבעלי מרים את התינוק אז הבן הגדול ממש מזנק עליו בבכי שיוריד אותו לריצפה ושבעלי ירים אותו וישחק רק איתו,כמו כן אוסר על התינוק לזחול לחדר שלו /לגעת בצעצועים שלו וכו' ,שוב עד לאחרונה כל התופעות האלה לא היו...(כמו "הצתה מאוחרת" או שעכשיו ירד לו האסימון בעניין אחיו??!!) .
    ובהמשך לכך עד בערך חופשת חנוכה היה יוצא מהגן שמח ומאושר והיה אומר אמא כייף לי..היום אני שואלת אותו איך היה בגן? תשובתו הייתי עצוב,אף ילד לא רצה לשחק איתי (ובברור עם הגננת לא רואה משהו חריג)אשמח לקבל שאלות מנחות לדובב את הילד להגיע לשורש הבעיה (מתנצלת אל האורך....)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אודה לכן מאוד אםתוכלו להתייחס לשאלה

    ענת
    28/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש סיבה שלא

    ענת
    28/12/2010

    ניתנת לי התייחסות?,אודה מאוד להתייחסות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 ועשרה חודשים ואח חדש - תגובה

    נעמה סבג שמש
    29/12/2010

    שלום ענת,

    יכול להיות שעד כה האח הקטן היה פסיבי וכעת הוא אקטיבי, זוחל, מגיע למשחקים, עושה דברים מהם כולם מתלהבים.מעיני בנך הבכור, כעת יש תחרות.

    עליכם לדבר עם הילד על המצב החדש ולהבהיר לו שזה המצב והוא אינו בר שינוי. שיש לכם שני ילדים ואתם אוהבים את שניהם.
    אסור בשום אופן שיבין שאתם מניחים את התינוק כי הוא הורה.
    אפשר להחליט איתועל זמן נפרד איתו, ללא נוכחות התינוק. אפשר להעזר בו, רק אם יסכים, בטיפול בתינוק. הוא צריך לדעת שהבכי שלו לא מנהל אתכם.
    בהחלט כן תכילו את רגשותיו,תאמרו לו שזה ברור שקשה לו והוא מקנא. תשבו איתו ותחשבו יחד איתו מה יוכל להקל עליו.
    לעתים, הרעיונות של הילדים מאד יצירתיים.
    את מוזמנת להכנס לאתר שלי ולקרוא מאמרים בנושא.

    בברכה,

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה!!

    ענת
    29/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום