מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שילוב בגןיפית27/12/2010
שלום,
אני עובדת סוציאלית במקצועי. אין לי ניסיון בעבודה טיפולית עם ילדים.
אני מעוניינת לעבוד כמשלבת בגן לילד עם הפרעות בתקשורת או עם עיכוב התפתחותי. האם אוכל להיות משלבת טובה גם מבלי לקחת קורס או הדרכה תוך כדי עבודה, שכן הורים רבים אינם מציעים הדרכה כזו? (יש לציין, שיש לי גישה לילדים). אני יודעת שתפקידה של המשלבת לעודד את הילד להשתתף בפעילויות בגן ולשחק עם חבריו לגן תוך מתן עידוד וחיזוקים לילד.
האם ישנם היבטים נוספים לתפקיד המשלבת?
אודה על תשבתך,
יפית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב בגן - תגובה
ליאת גרוס28/12/2010שלום יפית
נראה לי שחשוב שיהיה לך ידע בנושא התפתחות והפרעות תקשורת אם כי ייתכן שיש מקומות בהם זה לא הכרחי. אני מציעה לך לפנות למחלקות חינוך במועצות/עיריות הקרובות לביתך ולברר עם האחראי/ת על נושא הגנים. יש מקומות שממש מחפשים...
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת, לפחד אצל בת שלוש וחציאורחת27/12/2010
בהמשך.., האם כדאי לקחת אותה למקום כמו פארק הקופים, על מנת שתראה "כמה הם חמודים..ולא מפחידים..", האם כדאי להקריא לה סיפורים שבהן גורילות "חמודות..", האם זו דרך פעולה נכונה או שזה עלול להחמיר ועדיף להימנע?
ושוב, תודה, אורחת.(ואמא, מלאת ייסורי מצפון..פעם הבאה אחשוב היטב לפני שאני מספרת סיפורים מפחידים לידה..)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת, לפחד אצל בת שלוש וחצי - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום לך,
אנא ראי תגובתי לשאלתך המקורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד פתאומי מחיות אצל בת שלוש וחציאורחת27/12/2010
צהריים טובים,
בתי בת שלוש וחצי, ילדה מלאת שמחת חיים, נבונה מאד, חכמה. תקשורתית וחברותית ובמיוחד מפותחת וורבלית לעומת בני גילה. לפני יומיים בדיוק, פתאום וללא כל תהליך הדרגתי..התחילה בבי לפחד מגורילות, בקשה שאסגור את החלונות וכו. הפחד מלווה אותה כבט יומיים לאורך כל היום. העיניים שלה משדרות פחד, פעורות, היא אוכלת פחות, רוצה שאכניס את כל הבובות לארון שהגורילות לא תחטופנה אותן..וכו, היום בגן פחדה ללכת לשירותים לבד. הגננות לא רגילות להתנהגות זו שלה. בבית כשתחקרתי היא אמרה שהיא פחדה מהגורילות ורצתה שיבואו איתה. העיניין נורא מעציב אותי, מפתיע ומבלבל. ברור שיש לילדים חרדות, אבל כך? ובעוצמה כזו. היא מתנהגת מוזר מזה כיומיים והכל סביב לגורילות. מרבה לבכות..הכל התנהגות זרה ורחוקה כל כך מאיך שהיא תמיד. זו ילדה שתמיד בהשגחתי או בגן, גדלה בבית חם ואוהב ואני בטוחה במליון אחוזים שלא נפגעה חלילה על ידי משהו, שכן היא תמיד איתנו. אפילו חברות אני מזמינה והיא עדיין לא הולכת לבד לאף מקום. היא גדלה בבית אוהב וחם, ילדה מפונקת ואהובה. שום דבר חדש לא השתנה לאחרונה.., לא אח חדש, לא סביבת מגורים.., בנוסף, היא ישנונית יותר, גם היום וגם אתמול, היא נרדמה כשחזרה מהגן. שוב דבר שלא אופייני לה. אני סומכת על הגננות, מכירה אותן אישית ומתכוונת לדבר איתן אחהצ ובכל זאת, מה עליי עוד לעשות?, אני אובדת עיצות..?. ואחרי כל זה, אני נזכרת שלפני כחודשיים סיפרתי לחברה על מקרה מצחיק שקרה לי ולבעלי לפני שנים כשהיינו האפריקה,כשגורילה נכנסה לנו לאוטו וחטפה לנו ממתקים.. ..יכול להיות שהיא שמעה ולא הבינה את ההומור ונלחצה, אבל עברו מאז חודשיים. גם אם זה מקור הבעייה, למה פתאום אחרי חודשיים היא נזכרה..?, בקיצור, מה עליי לעשות, איך לנהוג?הילדה נראית ומתנהגת כאחוזת אימה, אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד פתאומי מחיות אצל בת שלוש וחצי - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום לך,
את מוזמנת לקרוא בעמודת "שאלות נפוצות" בתושבה שמתייחסת לפחדים אצל ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר דירהמירב27/12/2010
יש לי 3 ילדים ולפני כחודשיים עברנו לבית חדש בעיר אחרת. 2 הגדולים עברו לביה"ס בתחילת השנה ונראה שהמעבר עובר בשלום ובהצלחה. אני פונה אליכם דוקא בגלל תגובות של בתי הקטנה , בת ה-3, שנשארה בגן הקודם עם חברים ותיקים. כמעט בכל יום בו אני באה לאסוף אותה הביתה, המשפט הראשון או השני שלה זה שאינה רוצה ללכת הביתה. היא רוצה ללכת לסבתא, או ללכת לחבר אבל לא הביתה. השבוע קרה שהגענו הביתה והיא לא הייתה מוכנה לצאת מהרכב. היא לא רוצה הביתה, היא רוצה להישאר ברכב. הבית אליו עברנו גדול, יש לה חדר משחקים וחצר, כאשר היא בבית היא משחקת ומחייכת ולא נראה שעובר עליה משהו. חוסר הרצון להיות בבית בא לידי ביטוי רק כאשר היא מחוץ לבית. אני רוצה להוסיף, שיש לה חברים בשכונה החדשה שמוזמנים אליה וגם חברים מהגן (מהשכונה הישנה) כבר ביקרו אצלה.
אשמח לדעת האם יש להתנהגות זו משמעות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר דירה - תגובה
ליאת גרוס28/12/2010שלום לך
ייתכן שזו דרכה לבטא את הקושי למעבר. מצד שני חודשיים אצל ילדה בגיל זה הם המון זמן ולכן קשה לדעת. אפשרות נוספת היא שעם הגיל נוצר קושי מסויים במעבר בין החוץ לבין הבית והיא זקוקה למקום מעבר או לזמן מעבר. כך או כך, נכון לתת לה להביע את דעתה, לתת לה תחושה אמיתית שמבינים שלא בא לה הבייתה ובמקביל להסביר לה שאין ברירה, אי אפשר כל יום ללכת למישהו אחר. שתשב קצת באוטו (תישארו איתה)עד שיימאס לה והיא תיכנס הבייתה. במקביל ניתן לעשות איזה שהוא מעבר כמו רבע שעה בגן שעשועים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולוג ילדים
מיכל28/12/2010היא לא ממש יודעת מה זה פסיכולוג .
אני אמרתי לה כדי שלא יהיה לה יותר פחדים ושהיא תרגיש יותר טוב נלך לטיפול כלשהו.
והבטחתי שאני אהיה איתה לאורך כל הדרך - ולזה היא לא מוכנה.
לא שאלתי עם הפסיכולוג נגע בה, מפני שלא רציתי להכניס לה דמיון ומציאות ולערבב לה.
שאלתי מה קרה שם וכדי שהיא תספר מה שהיה כפי שהיה.
בהתחלה היתה אומרת , אני לא רוצה לדבר על זה.
אח"כ אמרה שהוא שאל שאלות והיא לא הצליחה. לא הזכירה נגיעות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולוג ילדים - תגובה
סמדר ריינר28/12/2010שלום מיכל,
מדובר בילדה בת 6 בסך הכל. היא לא מחליטה אם היא הולכת או לא.בשביל זה יש לה הורים. בדיוק כמו שהייתם לוקחים אותה לטיפול רפואי קריטי אם לא הייתה ברירה. אתם לא שואלים אותה אתם מודיעים לה שאתם הולכים, לצד ההרגעה שאתם תהיו לידה ושאף אחד לא אמור לגעת בה שם, לאור העובדה שהפחד העיקרי שאת מתארת הוא פחד ממגע ועדיין לא ברור לי איך הפחד הזה מתקשר לחוסר רצונה ללכת לפסיכולוג כי אין כך כל קשר למגע גופני. ייתכן שהיא לא מבינה במה מדובר וכדאי להסביר לה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 6מיכל27/12/2010
שלום רב,
יש לי ילדה בת 6, כיתה א, אחות לתאומות בנות 3.5
הילדה ילידת דצמבר, ולכן מאלצה לעבור אבחון לעלות לביה"ס.
נכנסנו לאיבחון, לאחר מכו התבקשתי לשבת בחוץ. הילדה יצאה להפסקה ולאחר מכןו נכנסה שוב. לאחר כמה זמן יצאה מהאיבחון בוכה.
הפסיכולוג אמר ששאל שאלות ולא ידעה ניסה שוב , וכנראה מהתיסכול החלה לבכות.
מאז הילדה לא רצתה ללכת לחברים ונסגרה. ניסתי לקחת לטיפול ולהתייעץ.
לא היתה מוכנה דבר.
אמרו תעודדו , תאהבו , לא לעשות עניין.
נתנו ביטחון , אהבו (כרגיל ויותר), והכל...המצב השתפר אך עדיין הילדה עם פחדים, לא רוצה שאף אחד יגע בה. לכבוד יום הולדת 6 רצתה עגילים, נכנסנו לחנות והיא בלחץ שהמוכרת צריכה לגעת לה באוזניים.
ואומרת שהיא תהיה אמיצה כשהיא תגע בה...:( מה אני אמורה לענות?
ולבסוף, כמובן שלא עשינו עגילים ויצאה בוכה מהחנות.
לא נורא אמרתי, אולי בשנה הבאה. אני מנסה לא להראות, אבל אני ממש דואגת לה.
רציתי לקחת אותה לדיקור ועוד, לא מוכנה לשמוע שמישהו ידבר או יהיה איתה במגע כל שהוא. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 6 - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום מיכל,
זה נשמע מוזר ולא פרופוציונלי לאבחון. מדאיג אותי הפחד שלה ממגע וכן ההסתגרות. אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע אחר, ואם יש צורך שאתם תהיו נוכחים בפגישה אם הילדה חוששת להיכנס שוב לבד עם איש מקצוע לחדר, ויש לבדוק אם קרה משהו אחר, או באבחון עצמו או במקום אחר שגרם לכל התופעות האלה. ההסבר שנתן אותו פסיכולוג לא מסביר לדעתי את כל התופעות האלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעובדת עצות
מיכל28/12/2010הבעיה שהיא לא רוצה ללכת לטיפול, היא חוששת מכולם.
לא יודעת מה לעשות ולאן לפנות.
הייתי בתישאול הגוף, כדי שלא יהיה שוב פסיכולוג.
הייתי בדיקור - בכתה שלא יגעו בה. שילמתי לחינם.
התייעצות שלי עם פסיכולוג - תעודדי ותתמכי....עוזר , אבל עדיין בעיתי.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעובדת עצות - תגובה
סמדר ריינר28/12/2010שלום מיכל,
האם היא חוששת ללכת לפסיכולוג גם אם תבטיחי לה שתישארי איתה בתוך החדר? האם ברור לה שהפסיכולוג לא אמור לגעת בה? האם הפסיכולוג הקודם נגע בה? האם שאלת אותה את זה?
לא הבנתי מה זאת אומרת "תשאול הגוף".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיתה א' -בעיות התנהגותנטע27/12/2010
שלום ,בתי הייתה בת 6 בנובמבר. ילדה נבונה מאוד .לומדת בכיתה א' . מתחילת השנה היו לה המון קשיים- לא הסכימה ללמוד, בכתה רוב היום ולא שיתפה פעולה עם המורה. בחודשיים האחרונים המצב השתפר :היא לומדת יפה- מעל הממוצע בכיתה. אבל הבעיה היא התנהגות. היא מקשקשת על השולחן ובמחברות כשמשהו לא מסתדר לה. טוענת שלא מבינה כש המורה יודעת בוואדאות שהיא כן. מושכת המון תשומת לב: מוציאה קולות באמצע השיעור,מתפרצת וקוראת למורה תוך כדי שהיא מסבירה.כששואלים שאלות וצריך להרים יד ולענות-היא פשוט מתפרצת וצועקת את התשובה(שנכונה -תמיד!).בשיעורים שהם פחות פורמייל-שעת סיפור,נושא-מסרבת להשתתף -אלא רק בעברית וחשבון.המורה אומרת שהיא כנראה לא מוכנה לא'-אבל כבר מאוחר מדי. היא גם אומרת שיש לה בעיות התהנגות-רגשיות ומצבי רוח: היא יכולה ללמוד מצויין בשעתיים הראשונות ואח"כ לא לעשות כלום או לקשקש על השולחן. לא משנה מה לומדים.יום אחד היא קוראת שותף ולמחורת מושכת מילים או מסרבת בכלל.יום אחד היא פותרת תרגילים מסובכים בחשבון ולמחורת אומרת שלא מבינה. מה עושים? אפשר לטפל בזה? איך? ע"י מי?לאבחן משהו אם בכלל. זה לא קשב וריכוז.עם זה אין בעיה בכלל. זה ממש התנהגו/רגישות/מצבי רוח/מוטיבציה. בנוסף היא יושבת לבד ולא בזוג כי מפריעה.כשהיא טוענת שמפריעים לה ומעתיקים ממנה. והיא שמחה לשבת לבד.
סליחה על האורך, אני פשוט נורא מודאגת... עוד פרט:היא בת בכורה לאחות בת שנה וחצי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיתה א' -בעיות התנהגות - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום תמי,
הכתובת שלכם היא פסיכולוגית בית הספר. אם יש צורך היא תפנה אתכם לאבחון הרלוונטי או תערוך אותו בעצמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא חורגתחנה27/12/2010
שלום,
בעלי אמר לבתו בת ה-5 כי יש לה אמא ביולוגית ועכשיו יש לה גם אמא חורגת.
ברצוני לברר האם זה היה נכון לספר לה בשלב כל כך מוקדם, האם היה צורך לחכות?
האמא הגיבה בעצבים וביקשה לא לומר את זה יותר לילדה.
רוצה לציין שהילדה אוהבת אותי מאוד, ושהאמא לוקחת כל דבר קשה.
תודה על הייעוץ ויום מקסים (-:
חנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא חורגת - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום חנה,
אני מודה שלא הבנתי. לספר לה מה? היא לא יודעת שאבא שלה נישא מחדש? אני לא בטוחה שהאמא שלה כועסת על העיתוי, היא כועסת על עצם העובדה שמכנים גם אותך אמא. ככה נדמה לי. הרי לא סיפרתם לילדה שום דבר שהיא לא יכולה לשים לב אליו בעצמה, רק כיניתם את זה בשם.
אין כאן לדעתי נכון או לא נכון, אלא סוג של רגישות וניהול היחסים ביניכם לאמה של הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנתיים "הקשה"עדי27/12/2010
יש לי שני ילדים הגדול בן שש וחצי והקטן חודש הבא בן שנתיים.
הבעיה שלי היא עם הבן הקטן, הוא ממש ילד שובב- הוא מציק לאחיו הגדול נושך אותו רוצה רק מה שיש לו ביד ואם לא מקבל מתחיל לצרוח ולבכות.
אחיו הגדול מאוד אוהב אותו ולא יכול לשמוע את הבכי שלו ולכן לצערי הרבה פעמים מוותר לו.
בנוסף הקטן זורק דברים (צעצועים את הבקבוק שלו ועוד) ומנסה לנשוך ולהרביץ גם לנו (אבא אמא סבתא וסבא...).
הוא נכנס השנה לגן אחרי שהיה אצל מטפלת ובגן ברוך השם הכל בסדר, התעניינתי אצל הגננת ונאמר לי שהוא מתנהג בגן בסדר גמור- אין בעיות מיוחדות הוא כמו כל הילדים אין בעיה חריגה.
ניסינו לטפל בשיטת פינת החשיבה אך כאשר אני שמה אותו שם הוא לפעמים מתחיל לבכות, ולפעמים עומד ומחייך.
הוא מדבר יפה וניתן להבין ממנו הכל אך עדיין בבית מתנהג איך שבא לו.
מהי משיטה שבה ניתן לחנך ילד בן שנתיים שמה שהוא עושה לא מקובל על הסביבה?
אני יודעת שגיל שנתיים הוא גיל קשה של בדיקת גבולות, אך איך מציבים לילד כזה קטן גבולות בצורה שיבין?
כי לאחר "עונש" הוא מחכה קצת וחוזר על אותו מעשה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנתיים "הקשה" - תגובה
נעמה סבג שמש27/12/2010עדי שלום,
נשמע שהילד מפותח לגילו ויחסית מבין.
כל פעם שאינו מתנהג כמקובך וחורג מהגבולות, תעירי לו. אל תעירי יותר מפעמיים. בפעם השלישית עשי מעשה. תרחיקי אותו מהמקום, תזיזי אותו. שימי אותו עלייך ותכנסו יחד לחדר להרגע.
עם הזמן הוא יבין את המשמעות. המטרה היא אינה עונש, אלא פסק זמן מהסיטואציה.
היי עקבית וזה יועיל.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות.
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.
היחידים עם שיטת הצילום המתועד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להגן על ילד שלא ייפגע ..אריאלה26/12/2010
שלום, אני זקוקה לעיצה דחופה; אבא של בני בן השלוש וחצי( שלא חי עימנו מעולם )היה רגיל לראות את בני כ -3 פעמים בשבוע, וכעת קרה בינינו מקרה ריב בנושאי כספים ומאז הוא כועס עליי ונוקם בי דרך הילד, כואב לי מאוד על הילד שלי, במיוחד כשאינני יודעת האם יהיה לזה סוף בקרוב או שמא הבנאדם ייעלם לו לנצח.. הוא אוהב את בנו אך הוא איש לא צפוי ונוטה לקיצוניות. שאלתי היא- מה לאמר לבני כששואל איפה אבא ולמה אי אפשר לדבר איתו ומתי הם ייפגשו..בינתיים כששאל אמרתי שהוא מאוד עסוק בעבודה ושהוא מאוד מתגעגע אליו ואוהב אותו... האם אני פועלת נכון? מה עליי לעשות כדי שבני לא יינזק מההיעלמות הזו? הוא לא ראה אותו כבר 3 שבועות..אודה לתשובתכם המהירה. אריאלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להגן על ילד שלא ייפגע .. - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום אריאלה,
אכן סיטואציה כואבת ורגישה,שמקשה על שניכם מאוד. עם זאת זה לא ריאי צפות שאת יכולה למנוע מבנך להיפגע ממנה. את לא יכולה. ואת גם לא יכולה לספק הסברים במקום אביו.
אני חושבת שצריך למצוא את ההסבר שהכי קרוב לאמת ויכול להתאים לגיל שלו.
אני הייתי שוקלת להגיד לו שכרגע אבא ואמא רבו, ואבא כועס. הוא לא כועס עליו, והילד לא אשם, אבל כרגע אבא צריך להרגע ואת מקווה שזה לא ייקח לו הרבה זמן. לא הייתי נכנסת לפרטים מעבר מעבר לזה, אם הוא שואל למה אבא כועס, הייתי ואמרת לו שזה עניינים של מבוגרים, וזה לא עניין של ילדים.
מה שחשוב שתוכלי להכיל את הכאב, ההפתעה הכעס והחששות של הילד בעקבות המצב החדש, ולא שתנסי לגרום לכך שהם לא יהיו, כי הם יהיו בכל מקרה, השקרים הם לא ברורים ולא עוזרים, אבל הילד יבין דרכם שאי אפשר לדבר על מה שכואב באמת ושהוא נשאר לבד עם הכאב שלו כי את לא יכולה לראות שכואב לו.
בהחלט כואב לו ואת צריכה לנסות ללוות את זה, להגיד שכן, זה עצוב, וזה לא פייר, והילד צודק, ואת נורא מצטערת, ואת מקווה שזה ייגמר מהר. את יכולה גם להגיד שאבא אוהב אותו אבל כרגע הוא לא מצליח להראות את זה כל כך טוב. אם זאת האמת ואת מאמינה בה.
מה שחשוב זה לא שהילד יבין את הסיבה כי אי אפשר באמת כל כך להבין אותה אלא שירגיש שהוא לא לבד עם חוסר ההבנה שלו והכאב, וכדי שזה יקרה את צריכה להפסיק לשאוף להגן עליו ועל עצמך ומהכאב שלו, כי זה לא ריאלי, אלא ללמוד ללוות אותו בכאב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תגובתך. עזרת לי מאוד.
אריאלה27/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-) שמחתי לעזור.
סמדר ריינר27/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משפחת אומנה- חדשה בתחוםמיקי26/12/2010
היי אני מיקי אמא ל- 3 בנות בת 6 בת 4.5 ו1.5בת -קיבלנו לפני כחודש ילד אומנה בן 6.5 - אני מעוניינת לדעת באם אתם מכירים פסיכולוג טוב לילד באזור השרון באופן פרטי מאחר ולפי העו"ס הילד זקוק לטיפול ריגשי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משפחת אומנה- חדשה בתחום - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום מיקי,
כל הכבוד לכם על הנדיבות וההתגייסות. ככל הידוע לי לשירותי האומנה יש פסיכולוגים שהם עובדים איתם, תנסי לברר את זה עם העו"ס עצמו.
בכל אופן אני יכולה להמליץ לך על תמר לויטה, היא פסיכותרפיסטית שמקבלת בהוד השרון:
0544831599.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוטפת וצובטתשחר26/12/2010
בתי בת שנתיים וחצי. ילדה חכמה מאוד עם שפה עשירה ומתוקה. עד סביבות גיל שנה וחצי נהגה מאוד בעדינות בחבריה ושחקה יפה. מאז חל שינוי ואט אט היא החלה יותר ויותר לחטוף לילדים משחקים מהידיים ועל אף שפתה העשירה כאשר לא ממלאים את בקשתה היא צובטת ביד או בפנים לעיתים מכה עם צעצוע את הילד השני. אנו נוטים בכל פעם לומר כי איננו מסכימים להתנהגות זו בתקיפות. לעיתים מרחיקים אותה מהמשחק ומיתר הילדים, בדרך כלל מבקשים כי תאמר סליחה ומסבירים מה היא רצתה ומה קרה לילד השני... יחד עם כל נסיונותינו אנו בתחושה כי אין שיפור. דיי מתוסכלים. לעיתים נמנעים ממפגשים עם חברים למנוע את ההתנהגות. האם מומלץ לפגוש פסיכולוג להתייעצות? האם יש פסיכולוג מומלץ בדרום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוטפת וצובטת - תגובה
סמדר ריינר27/12/2010שלום שחר,
לא נראה לי שיש צורך בפסיכולוג, ייתכן ויש לכם קצת יותר מדי ציפיות מילדה בת שנתיים בגלל שהיא חכמה. לילדה בת שנתיים מותר עדיין שיהיה קשה לדחות סיפוקים, ושיהיה לה קשה להבין את הכאב של האחר כשהיא צובטת אותו, זו לא סיבה לפנות לפסיכולוג.
אתם יכולים לנסות להציע לה אלטרנטיבות - למשל אולי היא יכולה בינתיים לשחק עם משחק אחר עד שהמשחק שלה יתפנה, למשל היא יכולה למעוך כדור ספוג קטן כדי לבטא את התסכול במקום לצבוט, ללמד אותה שאפשר לבבקש או לפנות לגננת אם משיהו חטף לה או שהיא רוצה משהו שאי אפשר וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת חנק אצל ילד בן 5אלי26/12/2010
שלום,
יש לנו ילד בן 5 שמתלונן לאחרונה על תחושת חנק.
הוא מסרב ללבוש גופייה בטענה שהיא חונקת אותו, למרות שהגופיה רופפת עליו.
הוא מסרב ללבוש חולצה בטענה שהיא חונקת אותו, כנ"ל...
ברצוני לציין שמדובר בתופעה מהשבוע האחרון בלבד והילד החלטי בנוגע לתחושת החנק.
גם כשאנו מנסים לשכנע אותו ללכת לקניון או לגן השעשועים, הוא מעדיף להישאר בבית, רק עם מכניים, ללא כל חולצה, מאחר והוא לא רוצה להרגיש את תחושת החנק...
ממה זה יכול לנבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח אם תענו לשאלתי
אלי26/12/2010אישתי ואני די לחוצים מהנושא ושוקלים לקחת את הילד לפסיכולוג.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח אם תענו לשאלתי - תגובה
סמדר ריינר26/12/2010שלום אלי,
זה אכן נשמע מעט מוזר ולא ברור, ואם זה נמשך ומפריע לתפקוד היום-יומי, ייתכן בהחלט שיש הצדקה לפנות לפסיכולוג.
אולי כדאי לבדוק האם כשהוא אומר "חנק" הוא מתכוון לתחושה לא נעימה של מגע על העור, וזה יכול לנבוע מרגיושת תחושתית. את זה אפשר לבדוק אצל הרופא או אצל מרפאה בעיסוק. ייתכן שסוגי בד מסויימים יהיו יותר נעימים לו ובלי הטיקט מאחורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות הילדשלי26/12/2010
היי
בני הוא בן 3 שנים וחודש . הוא נמצא בגן עירייה והוא הכי קטן בגן. הוא נראה לי מתפתח יפה אוד גם בהשואה לילדים אחרים . בחודש האחרון אף השפה שלו מאוד התפתחה והוא מתקשר עם חבריו לגן הגדולים ממנו בצורה יפה מאוד .
לאחרונה פנתה אליי הגננת וייעצה לי לפנות למכון להתפתחותה ילד בשל בעיה עם הילד . היא טוענת שכאשר הוא רב עם ילד אחר הוא נסגר ובוכה ואינו מוכן להסביר מה קרה גם אם זה עולה לו בכך שמאשימים אותו שהרביץ לילד אחר למרות שיכול להיות שהוא רק הגן על עצמו או "החזיר" לאותו הילד . גם כאשר הוא נרגע הוא אינו מוכן לסביר או לבקש סליחה כאשר היא מבקשת זאת ממנו . בנוסף היא אומרת שהוא תמיד צריך "הזמנה אישית" להכנס לגן, לשבת במפגש,להוציא מוצץ וכד'.
רציתי לדעת אם זו באמת בעיה התפתחותית או פשוט בעיית פינוק . מדובר בבן יחיד כרגע, שנולד לאחר כ-4 שנות פוריות ודי "המלכנו "אותו בבית . בבית יש לו יותר כבוד לגבולות מאשר בגן. נראה שיש לו בעיה עם הוראות של מישהו אחר מלבד הוריו. כיצד עליי לאבחן מה הבעיה עד שיגיע התור במכון להתםתחות הילד ?
בברכה, אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות הילד - תגובה
סמדר ריינר26/12/2010שלום שלי,
ממה שאת מתארת אני גם לא חושבת שיש מקום לדאגה מיוחדת. לדעתי בהתפתחות הילד יכולים לתת לכם גם הדרכת הורים לגבי מה שאת מתארת כ"פינוק" של הילד, גם אם זו לא בעיית התפתחות. בכל אופן זה נשמע עניין ריגשי לחלוטין, שאפשר לטפל בו.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים קם באמצע הלילהמיטל26/12/2010
שלום
הבן שלי בן שנתיים. יש לו בעיות בשינה. הוא שותה בקבוק לפני השינה ואני מרדימה אותו במיטה שלו כשאני ישנה לידו.
הוא משחק לי בשיער (מאז שנולד) וככה הוא נרדם.
באמצע הלילה הוא מתעורר המון. אם הוא לא רואנ שאני לידו הוא בוכה או בא למיטה שלי ומושך אותי למיטתו. מידי פעם גם רוצה בקבוק.
לדעתי הוא קטן מידי להסביר לו שהוא צריך לישון לבד, אבל זה מקשה עליי את הלילות וגם עליו, הוא לא ישן טוב....
אני ממש נואשת.
אשמח לתגובתכן
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים קם באמצע הלילה - תגובה
נעמה סבג שמש27/12/2010מיטל שלום,
ההסבר אינו צריך להיות מילולי אלא בעיקר מעשי. יש להתנהל בצורה הדרגתית כדי לשנות את הגישה שלך, ובהתאם את גישת הילד.
את מוזמנת לקרוא באתר שלי מאמרים בנושא.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות.
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.
היחידים עם שיטת הצילום המתועד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולדת אח לבן שנתיים.26/12/2010
שלום,
אני בחודש שמיני- בשמירת הריון (כבר חודשיים אינני יכולה להרים את בני ובכלל להתאמץ עקב כך),
בננו בן שנתיים ואני מעוניינת לדעת איך להכין אותו להולדת אחיו.
איזה ספר מומלץ לקרוא לו?
האם מומלץ להמחיש לו את זה בצורה כלשהיא? (אולי לקנות לו בובת תינוק שיטפל בה?)
איך לבשר לו על כך שאימא בהריו ויוולד לו אח בקרוב?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולדת אח לבן שנתיים - תגובה
נעמה סבג שמש27/12/2010שלום לך,
בהחלט נכון להכין את הילד.
לקרוא לו את הסיפור האח החדש של איתמר, להמחיז לו, לתת לו גם בובה לטפל בה. איני יודעת איך הוא מבחינה התפת' ונורא חשוב לדבר אליו בגובה העיניים.
חשוב מאד להכין את הילד למצב החדש. וגם את עצמך. למשל, אם יש בעיה של גבולות או קשיי שינה- זה הזמן לטפל. טרם הלידה.
את מוזמנת לקרוא באתר שלי מאמרים בנושא או ללמוד מכתבות אליהם התראיינתי.
שתהיה לידה קלה!
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות.
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.
היחידים עם שיטת הצילום המתועד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
