פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד להסביר לבתי שמותר לכעוס עליה?
    לירון
    03/01/2011

    שלום רב, ביתי בת ה4.5 מתקשה לקבל את זה שלעתים אנו כועסים ונוזפים בה.

    היא מגיבה בכעסנות רבה כלפינו ולבסוף מתפרצת בבכי שלא מרפה עד שאנו אמורים לבקש סליחה על כך שכעסנו עליה.
    טענתה היא שאם כעוסים אנו לא אוהבים.

    ניסנו להסביר בכל דרך שהיא שגם שכועסים אוהבים, שמותר לכעוס, שכעס הוא חלק מספקטרום הרגשות המותר וכו' וכו'...(במילים לקטנים כמובן).

    חשוב לציין שמאז הייתה קטנטנה לו היו אומרים לה "לא" (גם על ידנו וגם ע"י אחרים) היא הייתה נחרדת ונעלבת ובוכה.

    כיצד אתם מציעים לנוי ללמד אותה שכעס הוא דבר אפשרי, נורמלי, שאין זה אומר שאנו לא אוהבים, אפשר לכעוס.
    חשוב לי שהיא תספר בבית הכל ולא תחשוש מכעס כלפיה, כי בבית תמיד יקבלו אותה (גם זה אמרתי).
    אבל השאלה כיצד להסביר זו לילדה, אמנם חכמה למדי, אבל בת 4.5
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להסביר לבתי שמותר לכעוס עליה? - תגובה

    סמדר ריינר
    03/01/2011

    שלום לירון,
    אין פטנט איך להסביר מעבר למה שהבנתם. אני מציעה להניח לזה אחרי שהסברתם ככל יכולתכם. ייתכן שהיא שמה לב שמאוד מציק לכם שהיא חשובת כך וכבר יש מזה רווח מישני סביב תשומת הלב שהיא מקבלת סביב הנושא.
    נראה לי שאין לכם סיבה לדאגה, לא הולכת לגדול כאן ילדה עם תסביך שהיא לא אהובה רק בגלל שאתם עיתים כועסים עליה. זה נשמע לי משהו שהפך למניפולציה, ובודאי שאין לכם מה לבקש סליחה. זה קצת מוגזם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה

    לירון
    03/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    03/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלב לגבי התנהגות אחרת
    ניקיטה
    02/01/2011

    שלום, בני בן ארבי בעוד כחודש, ילד שובב שעומד על שלו ועם בטחון עצמי, אך שמתי לב שכאשר אני או בעלי נימצאים איתו בגן שעשועים או בקניון ויש מפגש עם ילדים אחרים שלא בגן שלו או ילדים קטנים ממנו שלוקחים לו כדור לדוגמא בגימבורי הוא לא נילחם על הכדור ומסתכל עלי או על בעלי שנעזור לו, אציין שכאשר אני צופה בו גן וגם שאלתי את הגננת הוא ילד שכן עומד על שלו ולא מוותר לילדים אחרים שצריך, אם כן מדוע זה ככה רק ליד הוריו ? כיז ה נראה כאילו אין לו בטחון לידינו והוא צריך את עזרתינו אך הוא ממש לא צריך כיון שיש לו בטחון,אודה לתגובה , תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלב לגבי התנהגות אחרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראי תשובתי בהמשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות מהצגות ומבובות גדולות
    אבא לילד בן 4
    02/01/2011

    היי
    אנו הורים לילד בן 4 וקצת , ילד מאוד בוגר וחכם בגן חובה מסתדר מעולה ומעבר לכל המצופה, משתתף בכל הפעילויות בגן וממש מעורב בכל הפעילות ובמיוחד מתחבר לשכבה הבוגרת בגן (לאלה שעומדים לעלות לכיתה א' גילאי 6) הגננות מאוד מרוצות מהשתלבותו בגן (דבר שפחדנו ממנו שכן הוא אמור עבור שנתיים גן חובה) למרות גילו הצעיר
    הבעיה שבגינה אנו כותבים לך ושואלים את עצתך היא הפחד שלו מהצגות ילדים ומבובות גדולות (כאלה שמתחפשים בהצגות) חשוב לציין שאין לו שום בעיה להסתכל על תוכניות בטלויזיה שיש בהם בובות וכאלה , הוא גם אוהב משחקי מחשב שיש בהם שילוב של כל הדברים שכביכול הוא מפחד לראות אותם בהצגות
    הגבר מפריע לנו מאוד , בגלל שאנחנו מאוד רוצים שהוא ילך להצגות ומופעים , אבל כל ניסיון שלנו לקחת אותו להצגות וכדומה נתקל בסרוב שלו ובשאלות כגון : יהיו בובות? לא רוצה ללכת כי יש בובות , או לא רוצה ללכת יש שם מכשפה ... וכאלה
    האם הדבר נורמלי או דרוש טיפול?
    בבקשה התייחסותך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות מהצגות ומבובות גדולות - תגובה

    סמדר ריינר
    03/01/2011

    שלום לך,
    לפעמים לילדים בגיל הזה יש פחדים כאלה, השאלה אם זה נורמלי או לא פחות רלוונטית השאלה אם זה מפריע, ואם כן צריך לטפל.
    אתם יכולים לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" לשאלה העוסקת בפחדי ילדים, ואם שום דבר לא עוזר וזה ממשיך הפריע אז כן כדאי לפנות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שטוען שמשעמם לו בגן
    נירית
    02/01/2011

    בני בן 5.5 מתלונן כל הזמן ש"משעמם לו בגן". אז נכון, היתה תקופת הסתגלות לא פשוטה. עבר לגן חובה עירוני אחרי שהיה כל השנים בגנים פרטיים מאד מושקעים. אבל...
    כבר יש לו חברים. הוא משחק יפה בחצר ומשתתף בחוגי הגן. בבוקר נפרד יפה ובסה"כ משיחה עם הגננת עולה שהוא די פעיל בגן (במשחק חופשי, פחות במפגשים).
    מדובר בילד מאד מאד אינטיליגנט, עם שפה עשירה, הרבה ידע, דמיון עשיר והבנה ברמה גבוהה לגילו. בבית אוהב מאד מגזיני מדע בנושא החלל והיקום ושואל שאלות ברמת הפשטה מאד גבוהה.
    גם בחשבון כבר יודע אף את מהות הכפל... בעברית מזהה את האותיות (נורמטיבי בגילו).

    בהנחה שמדובר באמת ב"שעמום" והמילה שעמום לא מעידה על קושי אחר (משיחה עימו או עם הגננת לא עולה קושי אחר. הגננת לא חושבת שמשתעמם). מה ניתן לעשות?
    יש לציין שסדר היום בגן מאד מובנה וקבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שטוען שמשעמם לו בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה?????

    נירית
    03/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שטוען שמשעמם לו בגן - תגובה

    סמדר ריינר
    03/01/2011

    שלום נירית,
    כדאי מאוד להתייעץ עם פסיכולוגית הגן כדי למצוא דרכים לייצר עבורו גירויים שמתאימים עבורו, או כל המלצה אחרת שהיא תמצא לנכון להמליץ לאור בדיקתה את הנושא יותר מקרוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 3 וחצי חודשים
    טל
    02/01/2011

    שלום,

    בתי בת שלושה וחצי חודשים ואני איתה בבית מיום הלידה.

    אני מתכננת לחזור לעבוד כשתהיה בת חצי שנה ולכן התחלנו לקחת מטפלת פעמיים בשבוע לחמש שעות בבוקר.הכוונה היא שכאשר אחזור לעבוד המטפלת תהיה איתה חמישה ימים בשבוע.

    הבעיה היא ששלושה וחצי חודשים לאחר שאני חוזרת לעבודה עלי לנסוע לחו"ל לחודש וחצי.

    אני חוששת מטראומה בעקבות כ"כ הרבה שינויים בזמן קצר- קודם היא "מאבדת" אותי למטפלת, אח"כ "מאבדת" את המטפלת ואבא ובסוף כשנחזור לארץ היא תהיה בת שנה ואני מתלבטת האם להכניס לגן או לחזור למטפלת.


    אודה מאוד לעזרה דחופה בעניין כיוון שאנו צריכים לקבל החלטה בהקדם!!!!!!!!

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת 3 וחצי חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 3 וחצי חודשים - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/01/2011

    טל שלום,

    מאד לא מומלץ לעזוב תינוקת בגילה לתקופה כה ארוכה.
    כדאי שתשקלי שוב את העניין.

    מעבר לכך: הילדה צריכה לעבור שינויים רבים וזהיקשה עליה רגשית מאד: אכילה, הרגלי שינה, מצב רוח.

    כדאי לראות איך ניתן לבוא לקראתה.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון

    טל
    05/01/2011

    הכוונה הייתה כי בתי תבוא איתי לשהייה בחו"ל.

    לאחר שקראתי שוב הבנתי שזה לא היה ברור מהמייל.

    בעלי יוכל לבוא לבקר לשבועיים האחרונים.

    אשמח לשמוע המלצה לאור הבהרה זו-

    האם עדיף לא להתחיל עם המטפלת לפני?

    האם עדיף לא להכניס לגן מיד אחרי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון - תגובה

    נעמה סבג שמש
    06/01/2011

    טל,

    אכן הדברים נשמעים אחרת כעת.
    זה בסדר להתחיל עם מטפלת, והייתי ממליצה להחזיר אותה למטפלת לכשתשובו.
    זה הרע במיעוטו. העיקר הוא שהיא נוסעת איתך...

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט שלא מבין "לא"
    יעל
    02/01/2011

    יש לי פעט בן שה ו-9, חכם ונבון מדבר ושר אבל לא מבין שאומרים לו "לא". התגובה הרגילה שלו לכעס או למילה "לא" היא צחוק. האם נתקלת במקרה כזה? כיצד לטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוט שלא מבין "לא"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט שלא מבין "לא" - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/01/2011

    יעל שלום,

    כשאומרים לא, גם עושים פעולה. אומרים לא, בטון החלטי, ומזיזים אותו או לוקחים לו. תתעקשו ותהיו עקביים. הוא ילמד.


    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה
    מירי
    02/01/2011

    שואלת שוב, נראה שהלכתי לאיבוד בין כל ההודעות כאן.. תודה מראש
    שלום,
    ביתי בת שנתיים ו-4 גמולה מטיטולים בהצלחה 3 חודשים.
    אני רוצה לגמול אותה גם בלילה. יש לילות שהיא קמה עם טיטול מלא ורוב הלילות עם טיטול יבש.
    היא לא שותה בקבוק בכלל. אלא יש לה כוס מים ליד המיטה והיא שותה ממנה גם בלילה.
    האם יש צורך לקחת את הכוס קודם ואז להוריד את הטיטול או שין קשר? ובכלל האם כדאי לחכות שהחורף יעבור? ואיך עושים זאת נכון? מה להגיד לה?

    ועוד שאלה, לגבי מוצץ, מתי גומלים? היא לוקחת מוצץ רק בשינה ובזמן שהיא רואה טלויזיה (חצי שעה-3/4 שעה ביום). גם כשהיא בוכה או קיבלה מכה היא מבקשת מוצץ.

    תודה,
    שלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראי תשובתי לשאלתך בהמשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת 3 ועושה תנועות מגונות
    יסמין
    02/01/2011

    הי, אני צריכה תשובה דחוף כי אני מאוד מוטרדת, בתי בת כמעט 3 וראיתי אותה כמה פעמים עושה תנועות מגונות עם בובה. היא לבושה לוקחת בובה ובכל מני פוזות עושה תנועות כאילו של יחסי מין.
    בבקשה תענו לי האם אני צריכה לדאוג , היא ילדה שלישית אצלי ולעולם לא ראיתי משהו דומה לזה אצל ילדים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת 3 ועושה תנועות מגונות - תגובה

    סמדר ריינר
    03/01/2011

    שלום נטלי,
    ייתכן שיש כאן משהו מדאיג. ייתכן שנחשפה ליחסי מין בצורה לא הולמת, כדאי לשאול אותה, בעדינות ובלי לחץ, וכמובן בלי להאשים אותה כי היא לא אשמה היכן ראתה זאת, ואולי אף לפנות לטיפול. כל הכבוד על הערנות שלך, תמשיכי לעקוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר!!!
    דנה
    02/01/2011

    בוקר טוב (ממש...)

    בדכ אני מתעוררת בשש וחצי ואחרי שאני מסיימת להתכונן אני פנויה לילדים והרב זורם...
    הבוקר התעוררתי באיחור של רבע שעה והבוקר היה קשה לכולנו...
    שני הילדים בכו (7 ו-4), אני לא הפסקתי להזהיר מפני איחורים, זרזתי לביגוד, זרזתי לאוכל, זרזתי לשטיפת פנים, פיפי... כעסתי, צעקתי כנראה שגם העלבתי.
    כשהגענו לבית הספר הילד התחיל לבכות, אמר שאני שונאת אותו,שוזה בגלל הבוקר הנורא שהיה,
    כשהגענו לגן הילד אמר שהוא שונא אותי..

    עכשיו אני מלאת רגשות אשמה, מרגישה פשוט רע רע רע. לא בא לי לעבוד בכלל, ומצד שני נמאס לי כל הזמן להאשים את עצמי עם כל מה שקורה עם הילדים.

    מה אני עושה לא בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בוקר!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מומחית, אבל...

    מירי
    02/01/2011

    אני חושבת שלכולנו, האמהות יש רגעים כאלה. זה בסדר, אנחנו בני אדם.
    לפני שבועיית הבת שלי לקחה בקבוק מים ובכוונה שפכה בכל הבית, אני איבדתי את עצמי, צעקתי עליה, התעצבנתי, יצאתי משליטה ואפילו (אני מתביישת להגיד) נתתי לה פליק ביד.
    ייסרתי את עצמי על זה , לא ישנתי שבוע, כ"כ כעסתי על עצמי, ואיזה אימא אני.

    וזה עבר... והבת שלי עדיין אוהבת אותי.
    אנחנו בני אדם והכל בהורות הוא ניסוי ותהייה. את יכולה רק ללמוד מזה.
    לא קרה שום דבר נורא. קחי הכל בפורפורציות הנכונות.
    שתראי את הבן שלך, תחבקי אותו ותגידי לו שאת אוהבת אותו. ואת יכולה אפילו לנסות להסביר לו את הסיטואציה שקרתה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר!!! - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/01/2011

    תות שלום,

    מה את עושה לא בסדר, לא ניתן לענות על סמך בקר אחד לחוץ ואינטנסיבי. אם זה לא דוג' לשגרה שלכם, אז מה טוב.
    אם הילדים מרבים להשתמש באמרות קיצוניות כמו שנאה, כדאי לשקף להם רגשות וללמדם את עולם המושגים, וגם לשקול פגישת ייעוץ כדי לראות מה מפריע לך ומה היית רוצה לעשות קצת אחרת. כי זה אפשרי.
    רגשות אשמה תמיד יהיו לנו...אל תתני לזה לנהל אותך.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד זורק חפצים
    ריקי
    02/01/2011

    שלום ותודה מראש על תשובתכם.
    אני סבתא לנכד בן שנתיים שמשליך את צעצועיו בכוח, לעיתים קרובות על אימו ויש גם תינוק חדש והחשש הוא מזריקת אחד הצעצועים על התינוק....אני רוצה לציין שהשלכת הצעצועים קדמה להולדת התינוק......
    איך מתנהגים עם הילד? מה לעשות? אביו מעניש אותו וכועס עליו מאוד, מכניס אותו לחדרו, לוקח לו את המשחק ומתעצבן מאוד.... האם לא בדיוק יודעת איך להגיב..אני שואלת
    איך להתיחס לילד ומה לעשות. תודה ריקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילד זורק חפצים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד זורק חפצים - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/01/2011

    ריקי שלום,
    אני חושבת שיש להבחין בין מענה לצורך של הילד, כשהוא זורק את החפצים, לבין השאלה לגבי התגובה המתאימה.
    בגיל שנתיים ילדים נוטים להביע הרבה יותר כעס כלפי הסביבה מאשר בעבר, וייתכן שהילד הגיב להריון ולזמינות הנמוכה של ההורים בעת ההריון, וכעת הוא מגיב להולדת התינוק. חשוב לוודא שהוא מקבל מספיק זמן אישי עם כל אחד מההורים, ושכשהוא פונה אליכם המבוגרים, הוא זוכה למענה (אחרת זריקת החפצים תיהפך לדרך תקשורת). עד כאן בקצרה מבחינת הצורך של הילד כשהוא זורק את החפצים.
    במקביל חשוב להציב גבולות באופן תקיף ועקבי - לומר לו שאתם אוסרים לזרוק חפצים, ואם הוא יזרוק, הוא יצטרך לשבת ב"פינת הירגעות" למספר דקות. כדאי להכין מקום מתאים בבית ל"פסק זמן" שכזה, בו הוא יישב וירגע, ויוכל לחזור לפעילות במרחב המשותף לאחר שנרגע. כעס ועצבים לא יעזרו, אבל כמובן שגם חוסר התגובה של האם, לא מסייע בהפסקת ההתנהגות.
    חשוב גם להחמיא לו ולשבח אותו בכל פעם שהוא מתייחס לאחיו יפה, או כשהוא מצליח לשחק מספיק זמן ברוגע יחסי. כדאי לחשוב גם אם יש לילד מספיק הזדמנויות "לפרוק אנרגיה" ולעסוק בפעילות אקטיבית שמותאמת לגילו ולמינו. יחד עם זאת, תוקפנות וכעס הם חלק מהחיים, וחשוב לתת להם מקום במידה מסוימת.
    בהצלחה בתהליך ההסתגלות להרחבת המשפחה, אולי את כסבתא מנוסה תוכלי לייעץ להורים איך להתמודד עם תסכול של הבכור לאור הולדת אחיו.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה אובססיבית
    הניה
    02/01/2011

    שלום רב,

    בתי בת זקונים בת 12, מפונקת, מורכבת, ספורטאית,יפיפיה, מלבד בעיית שמיעה באוזן אחת מכשיר בשל ירידה, והתנהגות מפונקת אוהבת לשלוט בבית, לצעוק לצרוח והגרוע מכל
    לחזור על עצמה ולבקש גם מאחרים שיחזרו שוב על מה שאמרו, בגלל שחשבנו שאולי היא לא שומעת טוב שכן היא לא מרכיבה את המכשיר כל הזמן בבית, חזרנו ואמרנו, עכשיו אני רואה שזה מוגזם, כשאני שואלת אותה למה את חוזרת על משפטים, מילים היא אומרת כי אם לא יקרה משהו רע.... אני חייבת לציין כי יש לה קשיים בלימודים, אבל לדברי המורים היא מקסימה , מתוקה, מנומסת משתדלת מתאמצת וכו כו.... ממש בבית משהו אחד ובבי"ס שונה. איך אפשר לעזור לה??? הני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה אובססיבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה אובססיבית - תגובה

    סמדר ריינר
    02/01/2011

    שלום הניה,
    התהנגות אובססיבית היא סימן לחרדה. וזה גם הגיוני שילדה שלא מצליחים להציב לה גבולות תיכנס לחרדה כי המשמעות מבחינתה שכולם חלשים סביבה וזה אכן מפחיד ילדים. אני ממליצה לכםן לפנות לטיפול והדרכת הורים משולבת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    הניה
    03/01/2011

    תודה רבה. לקחנו לתשומת הלב ונטפל בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה,שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    04/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לנסוע?
    יעל
    02/01/2011

    שלום, יש לנו ילד בן שנתיים ואנחנו חיים בחו"ל. הסבתא של הילד באה לבקר לחודש ואנחנו מתלבטים אם לקחת חופשה של שלושה ימים. הילד רואה את הסבתא פעמיים בשנה בערך אבל הוא אוהב אותה וכשנפגש איתה מרגיש טוב איתה.במשך השבוע הוא בגן לכן הוא יהיה ביום בגן ואחה"צ עם הסבתא. האם זה מומלץ לנסוע לשלושה ימים בגיל כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם לנסוע?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לנסוע? - תגובה

    סמדר ריינר
    02/01/2011

    שלום יעל,
    בגיל הזה ניתן לנסוע לשלושה ימים, אם הילד מבין הסברים ואפשר להסביר לו שתחזרו וגם לשמור איתו על קשר טלפוני.יש כמובן להכין אותו מראש וגם להכין את הסבתא בדיוק להרגלים שלו ולנסות לשמור על שיגרה מוכרת ככל הניתן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן בכיתה ב
    מישל
    01/01/2011

    יש לי בן בכיתה ב. מהכרותי איתו עולה ילד שבהתנהלותו הכל איטי. אוכל באיטיות, מכין שיעורים באיטיות עד כדי כך שלא מסיים עד הערב, מסדר מערכת באיטיות, מתלבש באיטיות, מעתיק מהלוח באיטיות וכו'...
    בכיתה המורה מדווחת לי שצריך מספר פעמים כדי להעיר לו להעתיק מן הלוח, לסיים משימות ולהוציא ציוד דרוש.
    יחד עם זאת, מדובר בתלמיד מאוד חיובי בכיתה, נבון , משיג ציונים טובים מאוד, קליטתו את החומר מהירה ועירנותו השיכלית גבוהה. לי, כאמא נדמה שהוא עם בעיות קשב וריכוז, ושצריך לפקס אותו כל הזמן ולמקד אותו למטרה ספציפית. כשמבקשים ממנו בו זמנית שני דברים הוא מתפזר. בבוקר אנחנו מאחרים בגללו, ואני מרבה לכעוס עליו ומכנה אותו בשמות: איטי שכמותך, אדיש וכו..
    לפעמים הוא שוכח לעשות דברים שמבקשים ממנו, שוכח חפצים וציוד לכיתה, וחוש הזמן שלו לגבי סדר היום משובש לחלוטין. ניסינו למזער נזקים ע"י קניית שעון יד , אירגנו רשימת דברים שצריך לעשות מיד בתום הלימודים או לפני השינה וכו..
    מה לעשות ? אני ממש מתאפקת לא להתפרץ עליו בצעקות?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן בכיתה ב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן בכיתה ב - תגובה

    סמדר ריינר
    01/01/2011

    שלום ליאורה,
    אם נדמה לך שיש בעיית קשב וריכוז, כדאי לאבחן אותה. לא נשמע מהתאור שלך שהילד עושה זאת בכוונה, לכן, עד שתימצא דרך לאבחן ולסייע לו, אם תימצא דרך, צריך גם ללמוד לפתח סובלנות ולהשלים עם המצב. האופן שבו את מעירה לו פוגע מאוד וגורם נזק רב.הרבה יותר גדול, לטווח ארוך, מהאיטיות והאיחורים, עם כל הכבוד. ייתכן שכדאי מראש קחת בחשבון שפעולות מסויימות לוקחות לו יותר זמן ולהיערך בהתאם. להעיר אותו מוקדם יותר בבוקר, ובאופן כללי לתת לו זמן לעשות דברים בקצב שלו במידת האפשר, מי אמר שהזמן שלנו נכון יותר משלו?:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה נוספת

    אמא
    14/01/2011

    עשית לילד בדיקת עיניים? ראיה? אני ממליצה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פינת עצב?!
    אמא ל2
    01/01/2011

    שלום
    בני בן שלוש ו3 חודשים לפני כחודשיים נולד לנו בן נוסף
    לפני כשבוע הבן הגדול יצר לעצמו "פינת עצב" כל פעם שאני אומרת לו משהו שלא מוצא חן בעיניו הוא הולך לפינה הזאת יושב בה ואומר "אני עצוב"
    לדוגמא - בישלתי וביקשתי ממנו לא להתקרב לכיריים כי זה מסוכן וכמובן הסברתי למה אז הוא נעלב ושלח את עצמו לפינת העצב
    איך אני אמורה להתייחס לתופעה - האם להתעלם? האם להתייחס?
    שמתי לב שכשאני מתעלמת הוא מגיע אחרי כמה דקות ומתנהג כאילו כלום לא קרה
    השאלה אם נכון להתנהג ככה
    האם זה קשור לאח הקטן שנולד? אולי זה מצביע על משהו
    אני חושבת שהוא מקבל תשומת לב מאיתנו במיוחד כי אנחנו גרים בחול ועכשיו ההורים כאן לביקור ויש לנו המון זמן לבלות איתו אבל אולי זה לא מספיק???

    תודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פינת עצב?!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פינת עצב?! - תגובה

    סמדר ריינר
    01/01/2011

    שלום לך,
    ייתכןשאכן קשה לילד עקב הולדת האח, אולם האופן בו הוא מבטא זאת מניפולטיבי. לכן הייתי ממליצה לעשות הפרדה, כן לדבר איתו על הקשיים שאולי הוא חש עקב הולדת האח, להקדיש לו זמן איכות בנפרד לא האח, וכו', אך מהאירועים האלה עצמם - להתעלם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן 3 וחצי כמעט ואוהב לפני השינה
    רונן
    01/01/2011

    ללעוס את המצעים ולפעמים לוקח את החולצה שלי ועושה זאת גם.אשמח לשמוע חוות דעת על כך.המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן 3 וחצי כמעט ואוהב לפני השינה - תגובה

    סמדר ריינר
    01/01/2011

    שלום רונן,
    נשמע שזו הדרך שלו להרגיע את עצמו לפני השינה. לא תארת את אופן ההשכבה שלו לישון. אם תתאר יותר אולי אוכל להבין טוב יותר מה ניתן לייעץ לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריך לשבת לידו כדי

    רונן
    03/01/2011

    שירדם.אבל הוא לפעמים כך באמצע היום לוקח לי את החולצה ושם אותה בפיו וכמו לועס אותה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריך לשבת לידו כדי - תגובה

    סמדר ריינר
    03/01/2011

    שלום רונן,
    האם אתם נוהגים לעשות טקס של השכבה לישון? אם לא כדאי לנסות זאת. כדאי מאוד שהטקס יכלול סיפור לפני השינה, סיפורים שמיועדים לילדים מסייעים להם לעבד נושאים שונים שמעסיקים אותם, כגון פחדים, חוויות בגן וכו', וזה עוזר להם להיפרד מהיום לקראת שינה יותר רגועים. כדאי לעשות סדר מבונה של סיפור, שיר ערש חיבוק ונשיקה, הדלקת אור קטן וכו', כדי להכניס אותו לאווירת שינה בצורה משחקים ונעימה, אפשר לאפשר לו לישון עם דובי או בובה שאהובים עליו וכו', ובאופן הזה לתת לו כלים שונים לעיבוד החוויה של מעבר לעולם השינה תוך הפחתת התלות בנוכחות פיסית של מבוגר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום