מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מעקב זקיקים שאלותשרה01/01/2024
היי
אני ובעלי מנסים כבר שנה ללא הצלחה יש לציין שהמחזורים שלי מאוד סדירים ,היריון כימי אחד
נוטלת אטסרופם מדי חודש לדחיית ביוץ עקב ביוץ מוקדם (לאחר בירור מעבדתי בלבד )בנוסף בודקת כל חודש בבדיקות דם ביוץ ,האסטרופם עוזר ונראה כי יש ביוץ מדי חודש
לאחר בירור הורמונלי ובדיקות דם ראדוניות של בירור אי פוריות שיצאו כולן תקינות אצלי ואצל הבעל
החודש נטלתי איקקלומין למשך חמישה ימים כדור אחד מהיום החמישי למחזור
בנוסף אסטרופם למשך שבוע מהיום ה9 לעיבוי הרירית בגלל האיקקלומין
מעקב זקיקים ביום ה14- שחלה ימין זקיק 14 ובשמאל קטנים
מעקב זקיקים ביום ה17 - שחלה ימין נותר 14 ובשמאל גדלו 2 ל12
ביצעתי בדיקת דם של הורמונים ביום ה17-
פרוגסטרון-1.07
Lh-68
הרופא קצת בלבל אותי ואמר בהתחלה שלפי הבדיקות דם אני אחרי הביוץ ואז אמר שבדיקות הדם לא מפענחות ואבחנתיות משום כך שאני בטיפול הורמונלי(איקללומיןמואסטרופם)
ולכן להסתמך רק על מעקב זקיקים
ביקש להגיע שוב למעקב ביום ה19
כמה שאלות
1.האם באמת הבדיקות דם לא אבחנתיות ולא רלוונטיות ברגע שנוטלים טיפול הורמונלי ?
2. מדוע הזקיק בצד ימין נשאר באותו הגודל לאחר כמה ימים?
3. האם יכול להיות שיש לי בעיה כזו שהזקיקים לא מתפתחים כדי להיות מובילים ובגלל זה אין הצלחה?
אני יודעת שזקיק בביוץ אמור להיוץ בגודל 21-24 ממ
4. האם יכול להיות שהאיקקלומין דחה מאוד את מועד הביוץ?ולכן עדיין הזקיקים לא גדלים?
ממש אשמח לעזרה אני מאוד מבולבלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נראה שאת לפני ביוץ וטרם באה לביטוי התגובה השחלתית הייעודית שלך,אם כי הייתי ממליץ להיבדק ביום ה-18 כדי חבסס את האבחנה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי01/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים לאחר העמסת סוכר?נועה01/01/2024
היי פרופ'
שלחו אותי להעמסת 100 כי המי שפיר יצא בערך גבולי של 25
הבדיקץ סוכר טפו טפו יצאה תקינה אבל אני בחרדות שמשהו חילה לא בסדר בגלל כמות המי שפיר למרות שהרופא לא ממש התייחס לזה כי זה גבולי
אילו עוד בדיקות עלי לעשות? כבר קראתי על בעיות בוושט כי העובר לא בולע מספיק מי שפיר
בנוסף פער ל שבועיים בעצם הירך שגם לזה לא כ"כ התייחסו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בשלב הזה הבדיקה גבולית וביצוע העמסת הסוכר ונתוני האולטרסאונד העוברים הנם הבדיקות הנדרשות מעבר למעקב והבדיקות שנדרשת לבצע במהלך ההיריון
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי01/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיסרי אלקטיבי שאלה לפרופ' בידראני31/12/2023
היי פרופ'
לא מזמן רשמתי לך שאני בת 39 עם הריון טבעי ראשון יקר לאחר טיפולים שכשלו ולאחר הריון מחוץ לרחם. בנוסף, יש לי שרירן שגדל בבתחילת ההריון וגרם לכאבים חזקים וייתן שעבר נמק
המלצת לי לאור ההיסטוריה שלי על קיסרי אלקטיבי למרות שהעובר במנח ראש.
רציתי לברר מה ההשלכות של קיסרי על כניסה להריון בעתיד?
קראתי שזה עלול לגרום לנישות וכל מיני סיבוכים וקושי להרות שוב. האם זה נכון?? אני פשוט בלחץ כי מתקרבת לגיל 40 ומניחה שארצה להרות בשנית בהמשך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיסרי
פרופ` דוד בידר31/12/2023ניתוח קיסרי, לרוב נעשה טוב ללא סיבוכים.
אפשר לנסות להרות לאחר שנה מהניתוח.
גם ללידה רגילה יכולות להיות סיבוכים כמו שכתבתי ומה שאני ממליץ לך זה ללכת לפי המלצתו של הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אני31/12/2023הרופא המטפל טוען שעדיף וגינלי כי העובר במנח ראש ולכן אני מבולבלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר01/01/2024לא צריכה להיות מבולבלת.
צריך ללכת לפי עילת הרופא שלך, בו בחרת למעקב ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אני01/01/2024קודם כל תודה רבה על הפורום שלכם שעוזר המון ולא מובן מאליו
רוצה לציים שאני בהריון בסיכון בגלל שרירן והרופא שלי אמר שתמיד תומכים בלידה וגילנלית כל עוד האישה לא בת 45 אבל הוא זורם איתי כי מבין שלקח לי זמן להשיג את ההריון ולכן קבעתי תור להתייעצות לפני ניתוח
רציתי לציין שהתייעצתי עם עוד מספר רופאים וכוחם תומכים בלידה טבעית
במידה ומחליטה ללדדת קיסרי, מה ההשלכות של הניתוח על כניסה להריון בעתיד? אני ממש בלחת כי מתקרבת לגיל 40 ובמידה שארצה להרות שוב, ממילא אצטרך לחכות שנה וגם עברתי ניתוח להסרת חצורה עקב הריון מחוץ לרחם מה שיותר מגדיל את החזרה לטיפולים
אני שוב רוצה להדגיש שבסופו של דבר זו החלטה שלי וכרגע אני נוטה לקיסרי כי יש לי חרדות מהלידה ואני טפו טפו רוצה ללדת תינוק בריא ורשמת שבלידה רגילה יכולה להיווצר מצוקה עוברית מה שעוד יותר מגביר את החרדות
אז רוצה לברר שוב מה הסיכוי חלילה לפגיעה ברחם בעקבות קיסרי כי זה ממש מלחיץ אותי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שדנים בסיכוני ניתוח קיסרי צריך לקחת בישבון את הנתונים הבאים:
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי01/01/2024ישנם כמה גורמים אשר הביאו לעלייה בשיעור הניתוחים הקיסריים: בטיחות רבה יותר בניתוח, עלייה בגיל היולדות והריונות בסיכון גבוה, שימוש בניטור וזיהוי מצוקה עוברית במהלך הלידה, עלייה במספרן של תביעות משפטיות במיילדות ודרישת הנשים לניתוח קיסרי אלקטיבי (באופן מתוכנן). העלייה באחוז הנשים שילדו בניתוח קיסרי בעבר מביאה אף היא לעלייה בשיעור המנותחות כיום בהריונן השני והשלישי.
ניתוח קיסרי נעשה בדרך כלל בהרדמה אזורית: אפידורל או ספינלית, ולעתים נדירות בהרדמה כללית. עדיף שהיולדת תהיה בצום, שמא תקיא במהלך הניתוח. האישה המנותחת מקבלת נוזלים, ליטר עד ליטר וחצי, כיוון שהרדמה אפידוראלית עשויה לגרום לירידה בלחץ הדם. ההרדמה נעשית כמה דקות לפני ביצוע הניתוח. בניתוח עצמו מבצעים חתך רוחבי בשיפולי הבטן ומבוצעת הפרדת השכבות השונות. חלק זה של הניתוח אורך זמן קצר- בדרך כלל כמה דקות. בעבר היה מקובל לבצע חתך אנכי, אולם כיום מנסים להתחשב בגורמים אסתטיים, ולכן מבצעים כמעט תמיד חתך רוחבי המוסתר על ידי "קו הביקיני".
במהלך הניתוח, פותחים את דופן הבטן ומגיעים לרחם. בדרך כלל גם בחלקו התחתון של הרחם עושים חתך רוחבי. משנחתך הרחם מחלצים את העובר ואת השליה ומנתקים את חבל הטבור. עורכים ביקורת של הרחם, תופרים את החתך ברחם ואת החתך בבטן, והעור נסגר באמצעות סיכות או תפרים. תוך כדי הניתוח היולדת מקבלת, בדרך כלל, מכווצי רחם, תכשיר אנטיביוטי ומסיכת חמצן המשפרים את תוצאות הניתוח. הבחירה בניתוח קיסרי מתקבלת במהלך הלידה או מראש לפני הלידה.
ניתוח קיסרי במהלך הלידה
החלטה על ניתוח קיסרי בלידה מתקבלת כאשר מתפתחים סיבוכים במהלכה ומתגלים סימני מצוקה של העובר. בדרך כלל מתקבלת ההחלטה במקרים הבאים:
לידה המתקדמת בקצב אטי מדי.
היולדת מותשת, וכוחות הלידה שלה אינם מספיקים לקיום לידה רגילה.
במצבים בהם מנסים לסיים את ההריון על ידי השראת לידה, הלידה אינה מתקדמת טוב.
כישלון בלידה מכשירנית.
קרע ברחם.
עובר הנמצא בסיכון.
סבל עוברי הנגרם בשל הפרעות בחמצון. הסימן לכך הוא שינויים משמעותיים בדופק הלב של העובר.
צניחה של חבל הטבור. חבל הטבור יוצא מתעלת הלידה וקיימת סכנה שהעובר ייחנק וימות או שייגרם לו נזק בלתי הפיך.
היפרדות שליה קשה, שאינה מאפשרת להמשיך בלידה רגילה.
מצגים פתולוגיים של העובר (למשל מצג עכוז).
בחירה מראש בניתוח קיסרי
ההחלטה לבצע ניתוח קיסרי מבחירה מתקבלת כאשר יודעים מראש שהלידה עתידה לסכן את האישה או העובר. המקרים הללו מעדיפים הרופאים לא להגיע כלל ללידה, ואם לא נוצר קודם צורך בניתוח דחוף, מבצעים אותו בשבוע ה-39, כדי להיות בטוחים כי התינוק שייוולד אינו פג ושריאותיו בשלות.
המצבים שבגינם מחליטים לבצע ניתוח קיסרי מראש (ניתוח קיסרי אלקטיבי) הם:
כאשר האישה עברה ניתוחים קיסריים קודמים, ויש חשש שלידה רגילה תגרום לקרע של הרחם.
במצב של שליית פתח- שליה המכסה את מוצא הרחם, כאשר ברור שלידה רגילה תגרום לדימום רציני.
כשיש חוסר התאמה בין גודל העובר לאגן האישה. מקרה זה מתייחס בדרך כלל לעובר גדול שמשקלו עולה על 4.5 ק"ג. החשש הוא שעובר גדול מידי ייתקע במהלך הלידה וכתפיו ייכלאו, וחילוצו באמצעות מכשירים שונים עלול לגרום פגיעה בעצבים המוליכים לידיו (ובעקבות הפגיעה ייתכנו מומים או בעיות בתפקוד). זוהי הסיבה השכיחה ביותר.
ניתוחים וגינליים בעבר.
לידות טראומתיות בעבר.
סיבוכים בהריון המסכנים את חייה או בריאותה של היולדת ועוברה כמו רעלת הריון או זיהום מי השפיר.
הריון מרובה עוברים, אם כי לא תמיד אלא בהתאם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה-עוד שאלות
אני01/01/2024לפי הסיבות שציינת לגבי אלקטיבי, אני לא נכללת בהם. מה שכן אני מתקרבת לגיל 40 עם הריון ראשון יקר (בעבר חוץ רחמי והסרת חצוצרה) ויש לי שרירן שעבר התנזלות בחודשים הראשונים וגרם לכאבים חזקים. אני מאוד בלחץ מהלידה ובמיוחד מהסיבוכים חלילה שיכולים לקרות כמו שציינת (מצוקה עוברית ועוד). מאחר ולא צעירה ומדובר על הריון ראשון, מניחה שארצה להרות בשנית ולכן רוצה לדעת האם קיסרי יכול חלילה לגרום לנזק בלתי הפיך ברחם??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
פרופ` דוד בידר01/01/2024לא יגרום לנזק בלתי הפיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד מספר שאלות
אני01/01/2024מוסיפה שמדובר על הריון טבעי לאחר טיפולים כושלים ובנוסף העובר במצג ראש
שאלה נוספת היא, לאור גילי, האם ניתן לחכות פחות משנה על מנת להרות בשנית? האם לאור העובדה שטיפולי פוריות לא עזרו לי, עדיף לנסות טבעי או שמפאת גילי לחזור לטיפולים אפילו להקפאת עוברים? ואם כן אז תוך כמהה זמן מהקיסרי כדאי לחזור לטיפולים (מתקרבת לגיל 40)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה
אני02/01/2024....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד
פרופ` דוד בידר02/01/2024כפי שכתבתי לך יש דעות לכאן ולכאן ולכן כדאי ללכת לפי היעוץ של הרופא שעשה לך מעקב הריון ויש לו נתונים על הכל.
לא צריך להתפלסף יותר מידי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בין התרופותקטי31/12/2023
שלום, בפרוטוקול של החזרת עובר טרי נתנו לי לתמיכה 2 ביום קרינון, העובר לא נקלט, עכשיו בפרוטוקול לבחזרת מוקפא קיבלתי לתמיכה 3 פעמים ביום אנדומטרין.
מה ההבדל בין שני סוגי התמיכה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה
פרופ` דוד בידר31/12/2023אין הבדל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוננות לאחר החזרת עובר- דחוףשני כהן31/12/2023
שלום ד״ר בידר וד״ר אשכנזי,
היום אני לאחר 12 ימים מהחזרת העובר, אתמול אוננתי ולכמה דקות היו לי כאבי בטן ופתאום עד היום נעלמו כאבי הבטן וגב וכן פחתה הרגישות בשדיים.
האם אוננות ואורגזמה יכולה לפגוע בתהליך ונהרסו הסיכויים להיקלט להיריון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון טעות
שני כהן31/12/2023סליחה- פרופסור בידר ופרופסור אשכנזי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לא סביר
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי31/12/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוננות
פרופ` דוד בידר31/12/2023לא פוגע בהשרשה אך שמתי לב שזה מעביר כאבי בטן וגב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי יהיה ביוץ ורירית דקהיעל31/12/2023
היי, בת 35, הזרעה על בסיס טבעי. מחזור כל 27 יום לרוב, לפעמים 28.
יום 9 למחזור - זקיק 16*10, ממוצע 13, משחלה שמאל, בימין קטנים. רירית סדירה, לא תלת שכבתית, 5.4 מ"מ.
חודש שעבר ביקשו שאתחיל מעקב רק ביום 10, שם היה זקיק 18 על 21, ואסטרדיול וlh גבוה, החליטו לא לעשות הזרעה, כי חשבו שאולי זה גופיף צהוב בגלל פרוגסטרון 4.3.
בכל מקרה, עוד לא הגיעו תוצאות בדיקות הדם.
מתי לדעתכם יהיה הביוץ? מתי לעשות שוב מעקב? מחר?
למה הרירית לא תלת שכבתית? יכול להיות שמחר היא תהיה כזו? האם זקיק 16*10 זה זקיק 16 או 13?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף חודש שעבר רירית 6 מ"מ תלת שכבתית, ביום 10
יעל31/12/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
נראה כתחילתו של ביוץ
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי31/12/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף הגיעו תוצאות בדיקות דם
יעל31/12/2023הגיעו בדיקות הדם, אסטרדיול 612, פרוגסטרון 3.3, lh- 9.8, fsh- 4.7
מתי אתה ממליץ לבצע הזרעה?
מזכירה רירית 5.4 סדירה, זקיק 16*10.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בצעי עוד בדיקה מחר כדי חבסס את המועד בצורה מדוייקת יותר
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי01/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי היום שוב מעקב
יעל01/01/2024עשיתי בדיקה נוספת היום, זקיק 17*16, רירית 6.8 עדיין סדירה, אסטרדיול 732, lh- 18.8, פרוגסטרון 3, fsh-6.2.
למה הרירית עדיין לא תלת שכבתית? בגלל האסרדיול שעוד לא גבוה ממש?
מתי לדעתך תהיה הזרעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בצעי הזרעות או יחסים בחמישי בערב,שישי בבוקר
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי03/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעי רגיז שהחמיר בהריוןלירי30/12/2023
בהריון שבוע 33. בתחילת ההריון היה מעי רגיז ויציאות מרובות וזה נרגע בטרימסטר שני עד עכשיו. מההבוקר אני עם יציאות מרובות בשירותים ומניחה שזה קשור לזה שהתחלתי לאכול המון כרוב מבושל מה שלא עשיתי לפני. מחר צריכה לבצע העמסת סוכר בשל חשד לסוכרת סמויה עקב ריבוי קל של מי שפיר (25) ואני ממש חוששת כי אז אצטרך לעבור לתזונה דלת פחמימות מה שעוד יותר יגביר את התסמינים
אני גם מרגישה שככל שנמצאת יותר בשירותים, העובר יותר היפראקטיבי ורציתי לדעת האם יש קשר והאם חלילה מעי רגיז יכול לגרום לנזק בטרימסטר 3??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
המלצה להתיעץ עם הרופא המטפל לגבי מעקב מדדים של העובר
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי31/12/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גושים והפרשות ומחר בדיקת בטאליאור30/12/2023
היי עשיתי החזרת עוברים ב17/12
מחר אני אמורה לעשות בדיקת בטא
והיום כל פעם שהלכתי להיתפנות היו לי הפרשות חומות על הנייר חומות עם קצת אדום/ורוד
רוצה לציין שביום ה11 מההחזרה עשיתי בדיקה ביתית ויצאה שלילית
מזה אומר ההפרשות/גושים האלה
והאם זה אומר משהו ?!
לגביי זה שלא נקלטתי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יתכן והנך לקראת קבלת מחזור
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי31/12/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת פרוגילוטון לא עוזרתליה30/12/2023
שלום רב,
בת 51, ללא מחזור עם בעית רירית דקה בגלל ניתוחים.
טיפול אחרון הופסק כי הרירית לא עלתה יפה. למרות הפסקת הטיפול לא היה דימום. לקחתי פרוגילוטון, ועדיין שבוע אחרי אין דימום.
האם ניתן להתחיל טיפול נוסף ללא דימום? האם זה יכול לפגוע בעיבוי הרירית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובת מומחה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי31/12/2023בצעי היסטרוסקופיה לבחינת חלל הרחם והרירית תחת טיפול הולם באסטרוגנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנסתי את חברה שלי להריון בעל תוכן מיני אזהרהאלפז29/12/2023
אזהרה התוכן הבא מכיל הרבה תכניים מיניים על אחריותכם בלבד
הקדמה לחברה שלי יש וגיניזמוס .בנוסף זאת פעם שנייה שאנחנו מנסים פעם שעברה כאב לה אז הפסקנו .
אז ככה עשינו משחק מקדים אמרה שהיא מוכנה שמתי מלא חומר סיכה על האיבר שלי ושלה ונכנסתי בלי קונדום .כן אני יודע שזה טעות בלי והיא גם בלי גלולות ובגלל זה השאלה הזאת אבל יש לי שפיכה מאוחרת סוג של אז סמכתי על עצמי . שהייתי בתוכה לא הרגשתי כלום כמעט מרוב חומר סיכה חוץ מלחץ המטרה היה לשכב אבל שלא יכאב לה אז בגלל זה כל כך הרבה חומר .ואני יוצא ונכנס כדי שהיא תנשום ובזמן הזה האיבר שלי נופל ועומד ואז שוב ואז שוב נופל משאר שהייתי בפנים סך של 8 דקות ועקת של 20 דקות כזה עם הרבה נשימות והרגה בכל זאת סוג של פעם ראשונה. ולא הייתי על הסף לגמור בכלל ובסוף כאב לה ויצאתי ואז עשו לי ביד 7 דקות וגמרתי.האיבר שלי נכנס 14 סמ לתוכה .
חשוב להוסיף עשיתי ביד יומיים לפני המקרה .ונגמר לה מחזור גם יומיים לפני.
אז השאלה היא האם אפשר להיכנס להריון מנוזל אהבה? ואם בכלל היה לי נוזל אהבה ?
מצטער על כל הפרטים אבל אני לחוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנסתי
פרופ` דוד בידר29/12/2023אין דבר כזה נוזל אהבה ולפי התיאור המסעיר שלך אין שום סיכויים להריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרידה לאחר הריון מולאריבת 3029/12/2023
שלום, אני לא בטוחה אם ההודעה שלי נשלחה, שולחת שוב:
עברתי גרידה לפני חודשיים לאחר הריון חצי מולארי.
ביטא שלילית כבר חודש (4 בדיקות שליליות כל שבוע בחודש האחרון).
קיבלתי 2 מחזורים מאז.
מתי אפשר לנסות להרות שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר
פרופ` דוד בידר29/12/2023אפשר להרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בנושא בבקשה
בת3029/12/2023במקומות מסוימים כתוב 3 חודשים להמתין מהרגע שהביטא התאפסה. במקומות אחרים כתוב גם חצי שנה.
ויש שאומרים חודש.
ממה נובעת השונות בדעות בנושא אם אפשר לשאול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
פרופ` דוד בידר30/12/2023בעבר, כאשר היה הריון מולרי חשבו ששלושה חודשים של בדיקת הורמון שלילית מהווה הוכחה שאין יותר תאי שליה מולרית.
היום עקב האפשרות לעקוב בדיקות עוקבות של בטא ולדעת שהן שליליות אפשר לקצר התקופה.
לדעתי אם קבלת וסת ובדיקת הורמון שלילית אפשר לנסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר לאכול דגים??מיכל29/12/2023
שלום, אני לאחר החזרת עוברים שבוצעה לפני שמונה ימים (עובר בן חמישה ימים) - זוהתה בטא בדם.. האם זה בסדר שאכלתי דגים כמו סלמון וטונה? מותר את זה בשלב כזה של הריון כל כך התחלתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם
פרופ` דוד בידר29/12/2023מותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא בטוחה אם מה שאכלתי זה מותר בשלב זה כל כך מוקדם
מיכל31/12/2023והאם פאד תאי שמבושל עם ביצה טרופה במסעדה יפנית זה מותר? סלט עם רוטב קיסר ואבוקדו מותר? קראתי שרוטב קיסר ואבוקדו לא מומלצים.. אם אכלתי את זה זה בסדר? ההחזרה הייתה ב 21.12.. מתי בכלל העובר מתי להיות ניזון מזרם הדם? כי אני חשבתי שבארבעה שבועות ראשונים אין מניעה כי הוא לא מקבל לזרם הדם.. אשמח לדעת כי אני בחרדות מזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר31/12/2023קודם כל כבר אכלת אז אין מה לעשות.
אני טוען שלא יקרה כלום.
בפעם הבאה על תאכלי משהוא שלגביו יש לך ספקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופסור מה מהדברים בסימן שאלה?
מיכל31/12/2023כן נכון. רק על מה מהדברים הוא בסימן שאלה? אבוקדו/סלט קיסר או פאד תאי? שאדע להבא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופסור
פרופ` דוד בידר01/01/2024כל מה שציינת ניתן לאכילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולטרסאונד וגינלי בשלב מוקדם- האם מסוכן??
מיכל01/01/2024היי פרופסור, תודה. ברצוני לשאול, ההחזרה הייתה כאמור ב 21.12. נתבקשתי להגיע לבדיקת אולטרסאונד רק בעוד שבוע כיוון שאתמול הבטא הייתה רק 337 ונאמר לי שרואים משהו רק מבטא של 1000 בבדיקת אולטרסאונד. לא התאפקתי והגעתי היום, כרגע לא נצפה משהו ברור ואז תהיתי ונלחצתי שמא עצם הבדיקה הוגינלית עלולה לפגוע בעובר בשלב כה מוקדם ורגיש או אין חשש? פשוט זכור לי שהאחות אמרה לי לפני השאיבה שזקיקים יכולים להתפוצץ לפני ביוץ כתוצאה מאולטרסאונד וגינלי, ופתאום תהיתי אם יש חשש כזה כאשר הבדיקה כה מוקדמת… מלא תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולטרה סאונד
פרופ` דוד בידר01/01/2024אין שום חשש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על הכל
מיכל01/01/2024תודה פרופסור שאתה תמיד עוזר כאן, מוערך עד אין סוף!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי תזונה בהריון
לירון02/01/2024אני בטרימסטר 3 וכשגיליתי על ההריון שהפתיע אותי, שתיתי יום לפני אלכוהול ואכלתי סושי ונראה לי ששתיתי עוד כמה פעמים יין. מאז שגיליתי נכנסתי לחרדות והפסקתי לאכול בחוץ ובמיוחד לאור העובדה שיש קבוצה של תזונה בהריון בגוגל וגם תיכנסי למשרד הבריאות ושם בכלל מלחיץ לקרוא שאסור לאכול כ"כ הרבה דברים כמו דגים נאים, פסטרמות ונקניקים, גבינות במים כמו צפתית, בולגרית. מאפים ממאפיה שהם בהישג יד וכל אחד יכול לגעת בהם, בשר לא מבושל, ביצים נאות, נבטים, מיצים סחוטים מדוכנים (ריבר למשל), מוסים וכל עוגה עם קצפות מבחוץ שאין לך מושג כמה הביצים שם מבושלות
ירקות ואבוקדו מותר רק שצריך לשטוף את הקליפה במים או אפילו להשרות (במיוחד למי שלא מחוסנת לטוקסופלזמה), חומסים וטחינות מבחוץ אסור (רק הכנה ביתית), מיונז אסור בהכנה ביתית (אפשר מהסופר אבל גם מזה אני נמנעת)
פיצות מותר רק עדיף בלי תוספות ואז זה כמובן פחות טעים
כמובן שלא באה להלחיץ אבל אלו ההנחיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
מיכל02/01/2024קודם כל תודה- מה בנוגע לאגוז נמרי? הבנתי שאגוזים מומלצים אבל הבנתי שאגוז נמרי זה סוג של פקעת.. איזה אגוזים מותר בכלל? והאם דבש מותר? לא מצוין באתר משרד הבריאות באופן מובן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמותר אגוזי מלך
לירון03/01/2024לא יודעת מה זה אגוז נמרי. אפשר אגוזים ושקדים ובטח עוד כמה דברים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מכאן ואילך נהגי לפי ההמלצות
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי03/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר הריון מולארי חלקיבת 3029/12/2023
שלום,
עברתי גרידה לפני חודשיים לאחר הריון חצי מולארי.
ביטא שלילית כבר חודש (4 בדיקות שליליות כל שבוע בחודש האחרון).
קיבלתי 2 מחזורים מאז.
מתי אפשר לנסות להרות שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לפחות לאחר 3-4 חודשים בנוכחות ביטה שליל(4 פעמים בשלושה החודשים האחרונים)
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי31/12/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
היריון מולרי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי31/12/2023לשאלת תקופת המנעות אחרי היריון מולרי-לאחר 3 בדיקות רצופות שבהן רמת ההורמון היא מתחת לסף הזיהוי יש להמשיך במעקב של פעם בחודש במשך כחצי שנה (ממחקרים עולה שניתן לעיתים להסתפק גם בתקופת מעקב קצרה יותר אם הרמות של הורמון ההיריון הן באופן עקבי מתחת לסף הזיהוי).
עד שמתקבל אישור סופי שאין חזרה של מולה פולשנית יש להימנע מהיריון נוסף, ולכן מומלץ להשתמש באמצעי מניעה. הסיבה: אם נוצר היריון חדש, עולות הרמות של הורמון ההיריון ועלולות להסוות עלייה ברמות של הורמון ההיריון כתוצאה מחזרתה של המולה הפולשנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקות גונאל אף והזרעותאור29/12/2023
שלום,
אני לאחר 3 הזרעות כושלות ים לטרזול.
התחלתי טיפול עם זריקות גונאל אף החל מהיום השמיני כי לא היה לי אישור לזריקה. הרופא עשה לי אולטרסאונד ואמר שהרירית דקה והזקיקים קטנים. לכן אפשר עדיין השלב זה להתחיל טיפול. התחלתי מינון 50. האם גם מהיום השמיני לווסת הטיפול יכול להצליח? יש כאן סיכוי להרות באמת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נראה שבהחלט יש סיכוי סביר להצליח
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי29/12/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שד אחד לא מגיב להריוןסתיו קפורי28/12/2023
היי :) בת 31
אני בשבוע 27 להריון.
1.ברקע- עברתי ניתוח להגדלת חזה בגיל 18 על רקע חוסר התפתחות ושחלות פוליציסטיות
2.סביב גיל 24-25 החלה גדילה בלתי מוסברת של אחד השדיים עד לא-סימטריה משמעותית.
3.בגיל 28 הוצאתי שתלים ובגלל הא-סימטריה, הקטנה של השד שגידל רקמה טבעית.. בביופסיה ללא ממצאים ומוגדר כלא מוסבר, אדיופטי...
4.השד עוד המשיך לגדול לאחר הניתוח ונוצרה שוב א סימטריה בין ימין לשמאל במידה מסוימת
5. אך כעת במהלך ההריון זה ממש החריף-
שד ימין גדול משמעותית משמאל... מרגיש כאילו שמאל בכלל לא מגיב להריון- הוא לא גדל בכלל בכלל, בעוד שימין כן...
מה יכול להיות במצב כזה? מי מביניהם התקין? האם אוכל להניק?
קורה שחזה לא מגיב להריון?
אשמח למענה🙏🙏* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שד
פרופ` דוד בידר29/12/2023עקב כל התהליכים שעברת יש להפנות את השאלה לרופא שביצע את כל הטיפולים ושיסביר לך מה קורה בשדיים עקב הטיפולים שהוא ביצע..
קשה לתת תשובה מדויקת אך כנראה שבשד שמאל תהלכי הריפוי וההחלמה שונים עקב ההשתלה וההוצאה של השתל וקשה להגיד משהוא לעניין ההנקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

