מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זריקת קורטיזוןיולה24/01/2012
שלום, קיבלתי היום זריקת קורטיזון בקרסול, מאז אני בקושי יכולה לדרות או להזיז את כף הרגל, האם כך זה אמור להיות????
אם כן תוך כמה זה אני אמורה להרגיש שיפור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך מהבוקר
יולה25/01/2012הבוקר קמתי עם שיפור בכאב, עדיין כואב אבל פחות.
בכל אופן, קמתי עם כאב ראש, בחילות וסחרחורת האם יש לכך קשר לזריקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מהבוקר - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר25/01/2012כאב אפילו מוגבר לאחר הזרקה של קורטיזון יכול להמשך מספר ימים - סבלנות. במידה וחשד לזיהום כגון אודם, חום מקומי - לפנות לרופא.
אין קשר לכאבי ראש וכו'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בכלליסמיילי5224/01/2012
היי לכולם
אני בת 13 וחצי . יש פלאטפוס (נולדתי עם זה ), בשיעורי ספורט המורה כול הזמן מריצה אותנו שזה בסדר , אבל אותי היא מריצה יותר מכול הבנות בגלל שהתוצאה שלי בריצה הכי טובה . אחרי הריצה (אחרי שאני ממש מתאמצת -ריצה,קפיצה בחבל,משחקי כדור סל,שוב ריצה,קפיצה לרוחק -הכול בשיעור אחד !) ממש כואבות לי הרגליים "אני לא יכולה לדרוך עליהן" אחרי מאמץ של ממש ...
ועכשיו שאלה : אם אני אלך לאורטופד להוציא פטור (שכמובן גם אז אני אשתתף )
ואני אספר לו שיש לי פלאטפוס ואני לא יכולה להתאמץ ,הוא יתן לי אישור ?
אם כן איזה בדיקות אני צריכה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בכללי - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר25/01/2012איני בטוח שהכאב הינו על רקע פלאטפוס. הסיפור נשמע יותר לכיוון שברי מאמץ.
בכל מקרה ממליץ ביקור אצל אורתופד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה , ועוד משהו..
סמיילי5225/01/2012אז עם זה על רקע לפאטפוס הוא ינתן לי אישור (בכללי) ?
ושיברי מאמץ יכולים להיות לנערה בגילי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת מיפוי עצמותאורן שרעבי24/01/2012
שלום רב,
ערכתי בדיקת מיפוי עצמות כתוצאה מחבלה שנגרמה לי בברך שמאל.
בפענוח תוצאות הבדיקה שעשיתי כתוב: "הודגמה קליטה מוגברת דיפוזית בברך שמאל עם מוקד קליטה בולט לטרלי אחורי בלוחית הטיביאלית בברך זו.
תהליך ארטריטי עם מרכיב של BONE BRUISE "
האם ניתן להרחיב בשפה פשוטה מה מצאו? האם ישנה איזה סיבה לדאגה?
האם עלי להגביל את עצמי בפעולות מסויימות?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מישהו יכול לענות לי בבקשה...
אורן שרעבי25/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אני נמצא בפורום הנכון?
אורן26/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר אלון בורג29/01/2012שלום
הכוונה לקליטה בעצם היכן שהיתה חבלה למרכיב הספוגי של העצם.
יש לשלול גם פגיעה מניסקיאלית.
פנה לאורטופד עם תוצאות הבדיקות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף!!!אביבית23/01/2012
שלום,
בעטתי במקרה בחוזקה בקיר, אתמול, ומאז כואב לי מאוד הכף הרגל. קשה לי להניע אותה ולדרוך עליה. אתמול עוד הצלחתי לדרוך עליה אחרי הבעיטה אבל היום זה ממש בלתי אפשרי.... בלילה יש לי טיסה והמון סידורים מרגע הנחיתה. אוכל לראות רופא רק בעוד כמה ימים...
כף הרגל התנפחה קצת, אין אדמומיות, כואב בחלק העליון של כף הרגל, קצת מתחת לקרסול, ובחלק שעליו אנחנו דורכים בקימור של הרגל. הבעיה היא לא בקרסול אלא בשרירים (נראה לי) בחלק העליון והתחתון של כף הרגל.
מה אוכל לעשות כדי להעביר את הכאבים כמה שיותר מהר? לפחות עד שאראה רופא?
זה דחוף ביותר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף!!! - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר24/01/2012קירור מקומי + רגל מוגבהת.
צריך לבצע צילום לשלילת שבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת טניס אלבוא.22/01/2012
שלום,
יש לי דלקת טניס אלבו והאורטופד אמר לי לשים חבק טניס (של אוריאל T91) במשך 3 שבועות, ובנוסף אני לוקחת כדורים נוגדי דלקת.
אני הולכת עם החבק כבר שבוע וזה יוצר לי כאבים בשריר שמתחת למרפק (כאבים שהיו לי גם כתוצאה מהדלקת אך עברו בתקופה האחרונה). אני שמה את החבק על אותו שריר מתחת למרפק כמו שנראה בתמונה (אין הוראות על הקופסה).
יכול להיות שאני שמה אותו לא נכון? או חזק מידיי?
אשמח לקצת הכוונה,
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת טניס אלבו - תגובה
ד''ר יונה יניב23/01/2012יכול להיות שאת שמה לא נכון ויכול להיות שחזק מדי. אני מעדיפה דוקא חבק מסוג אפיטריין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בעברית בבקשהלובה22/01/2012
שלום אני לאחר ניתוח אורטופדי בעקבות הוצאת חומרה לאחר שבר קרסול במלוארי הפענוח של הרנטגן רשום:
מצב לאחר שבר מלאוליס לטרלי,ניתוח אורטופדי, פרגמנטים קטנים ממלאוליס מדיאלי.
מה זה אומר בעברית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בעברית בבקשה - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון01/02/2012מצב לאחר שבר מלאוליס לטרלי = פטישון חיצוני,ניתוח אורטופדי, פרגמנטים = חלקיקים קטנים ממלאוליס מדיאלי = פטישון פנימי.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT- קרסולהרצל22/01/2012
ד"ר שלום
ברצוני לשאול האם CT קרסול לא כדאי לבצע אם הזרקה (חומר ניגוד) במיוחד לאחר שצילום הרטנגן לא היה ברור לרופא ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT- קרסול - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון01/02/2012בד''כ אין צורך ב-CT קרסול עם הזרקה.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ממושכים בכף הרגלשיר22/01/2012
שלום רב!
לפני מס' חודשים (למעלה משלושה) התחילו לי כאבים בצד החיצוני הימני של כף הרגל באזור מתחת לקרסול. לא זכור היה לי שקיבלתי מכה או משהו בסגנון אך הכאבים הם כאילו עיקמתי את הרגל (אם לנסות להגדיר את הכאב). חשבתי לעצמי שהם יעברו לבד אך מאז ועד היום הכאב הולך ובא כל הזמן. יש ימים שהכאב מציק ממש ויש ימים שהוא כמעט לא מורגש ואולי בכלל לא מורגש. מכיון שכבר כ"כ הרבה זמן זה לא חולף התחלתי לדאוג. מה זה יכול להיות? למי עלי לפנות? האם אפשר בצילום רנטגן לבדוק דבר כזה?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ממושכים בכף הרגל - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון01/02/2012לצורך מתן תשובה לשאלתך יש צורך בבדיקה אורתופדית מסודרת ובחינת בדיקות עזר.
פני לבדיקת אורתופד באזור מגורייך.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורטפדייה של השלדשולה21/01/2012
יש לי שינויים ניוונים בינוניים עד קשים בתורקס ומותן. קיבלתי בהמלצת רופא אורטופד לעבור טיפול בחימום , בזרמים חשמליים ,תרגילי תנועה ,תרגילי חיזוק הדרכה ו us
אני עדיין סובלת מכאבים ואין לי הקלה ... מה עושים ? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורטפדייה של השלד - תגובה
ד''ר אלון בורג22/01/2012שלום רב
הטיפול בכאבים לא ספציפיים משינויים ניווניים לא ספציפיים הינו טיפול תומך - פיזיותרפיה ורפואה משלימה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת דה קרווין בידסמית19/01/2012
מזה כחודש אני סובלת מדלקת בפרק היד, מטופלת בארקוקסיה וריזולוק, מומחה לכ; יד אמר לי שהפתרון לבעיה יהיה ניתוח, אך אני רוצה לנסות תחילה אופציות פחות פולשניות- האם דיקור סיני יכול לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת דה קרווין ביד - תגובה
ד''ר יונה יניב23/01/2012גם פיזיותרפיה קונבנציונלית וגם דיקור סיני יכולים לעזור, צריך רק קצת סבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בשורש כף הידחייל19/01/2012
שלום,
בעת חופשת סקי בחו"ל שברתי את מפרק כף היד.
מדובר בשבר ריסוק בעצם הרדיוס הדיסטלית.
השבר טופל שם ע"י אורתופד וקובע באמצעות סד.
חזרתי לארץ יום למחרת והגעתי למיון, שם האורתופד החליף את הסד בגבס וקבע לי תור לביקורת לאחר שבוע (ליתר דיוק 9 ימים לאחר שארע השבר).
אולם, מכיוון שאני איש קבע, נודע לי עכשיו שתור זה בוטל ובמקומו נקבע תור בחר"פ (במקום בביה"ח) שבוע לאחר מכן, כלומר 16 ימים לאחר השבר.
שאלתי היא - האם זה לא מאוחר מדי לביצוע ביקורת?
החשש שלי הוא שאם העצם לא הוחזרה למקום כראוי (למרות שנעשו צילומי רנטגן בחו"ל ולאחר מכן גם בארץ, ונראו תקינים),
יותר משבועיים לאחר השבר כבר יהיה קשה לתקן וייאלצו לשבור את העצם מחדש...
אם כן, האם עליי לנסות להיאבק להקדמת התור (כמובן שכבר ניסיתי ללא הצלחה, אך בעזרת סיבות מנומקות ייתכן שיהיה לי יותר קל...).
האם יש הצדקה להגיע למיון כדי לקבל צילום רנטגן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בשורש כף היד - תגובה
ד''ר יונה יניב23/01/2012אתה צודק! בודאי שיש אפשרות להגיע למיון - במקרה של החמרה בכאבים או התנפחות של היד, רצוי לא להמתין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד להמשיך לאחר תוצאת MRI בברך ?מיטל19/01/2012
שלום רב,
ברך ימין שלי כואבת לעיתים, ולאחר בירור מקיף נשלחתי ל MRI.
בפענוח נכתב :
1. Medial joint space degenerative change with a small osteochondral defect in the mid portion of the medial femoral condyle
2. Subtle horizontal inferior surface tear of the mid and posterior horns of the medial meniscus
3.Partial tear and strain of the medial collateral ligament
הרופא המליץ להמשיך לארתרוסקופיה על מנת להבין בדיוק מה ואיך ואם אפשר לתקן ואולי אף ניתוח במניסקוס. אני נרתעת מכל פעילות פולשנית שאולי מיותרת.
מה דעתך ? האם הממצאים מצדיקים המשך בירור פולשני ?
יש לי כאבים בתנועות מסויימות, אבל באופן שכמעט לא משפיע על שגרת החיים.
אשמח לדעת מומחה נוספת.
תודה רבה,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד להמשיך לאחר תוצאת MRI בברך ? - תגובה
ד''ר אלון בורג19/01/2012שלום רב
הכל תלוי במידת הכאב ובגילך.
לפי מה שאת מתארת, הרושם הוא לשינויים ניווניים בשקורים בשחיקת מפרק.
אם זה המצב, אין הוכחות שארטרוסקופיה תעזור לטווח הארוך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בברכייםעבד18/01/2012
שלום ...ביצעתי בדיקה אצל אורתופיד מומחה בשם"ירון בר זיו".עקב כאבים עזים
בברכיים והוא מצא אצלי בטווחי התנועה..כיפוף 85 מעלות יישור 5 מעלות.
האם זו הגבלה קשה?
האם תוצאת הבדיקה שבוצעה אצלי מתאימה לסעיף שאומר
(הגבלה בכושר תנועת הברך מלווה בכיפוף פחות מ..135 מעלות ויישור פחות
( מ..160 מעלות) ?תודה ...אמנון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בברכיים - תגובה
ד''ר אלון בורג19/01/2012שלום רב
אכן מדובר בהגבלה בטווח הברך, שיכולה להשפיע על התפקוד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך בעקבות ריצהאריאל18/01/2012
שלום וברכה,
בעקבות כאבים בברך כתוצאה מריצה הפנו אותי לעשות מיפוי עצמות SPECT של הברכים ורציתי להבין את התוצאות:
כתבו לי : "המיפוי הדגים קליטת יתר ב.rt. femoral protuberance
קליטת יתר קלה בראש הפיבולה השמאלית. אין עדות על קיום לנזק מניסקיאלי."
מה זה אומר?
ומה עושים בנידון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך בעקבות ריצה - תגובה
ד''ר אלון בורג19/01/2012שלום רב
המיפוי אינו ספציפי, והטיפול בהתאם למיקום הכאבים בברך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בעקב הרגלמיטל18/01/2012
שלום
אחת לכמה חודשים יש לי כאב בעקב ושמתי לב שזה קורה לי אם אני הולכת ברציפות עם נעל גבוהה - אני אציין שאני לא הולכת על נעלי עקב גבוהות מאוד . הכוונה היא למגף עם עקב עד 8 סנטימטרים פלוס מינוס.
אני מתאמנת המון - בעיקר ריצה וספינינג ויש לי קשת גבוהה ברגל
לא פעם המליצו לי על מדרסים עקב כך למרות שהיו אורטופדים שאמרו שאין צורך...
ביצעתי אבחון של הרגל בחדר כושר - זו חברה המשווקת מדרסים שבאים פעם בכמה חודשים עומדים יחפים על המכשיר והמכשיר מזהה עומסים / אם עקב הרגל עקומה וכו ... לאחר הבדיקה אמרו לי כי אין לי צורך במדרסים וכי הרגל שלי בסדר גמור ואין לחצים ספציפים . ולבסוף לא עשיתי מדרסים
מה אתם ממליצים לי לעשות ?
האם מעתה עדיף לי לקנות נעליים נוחות יותר / אורטופדיות ? ללכת פחות על גובה ?
אני טסה מחר ומקווה שלא ימשיכו לי הכאבים אשתדל ללכת רק עם נעלי ספורט
אני כרגע בעבודה עם מגף עם עקב (אני לא יכולה להגיע לעבודה עם נעל ספורט...) ואני משתדלת שלא לדרוך על העקב אך קשה לי שלא...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בעקב הרגל - תגובה
ד''ר אלון בורג19/01/2012שלום רב
התשובה פשוטה מאד.
אם יש לך כאבים בזמן הילכה על עקבים, עליך ללכת עם נעליים שטוחות יותר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)