מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים עזים במפרק הירךאמיר29/02/2012
שלום רב,
אני בן 23. לאחרונה אני סובל מכאבים עזים באיזור עצמות אגן הירכיים. הכאב מחמיר בזמן תנועה ומוקל בזמן מנוחה.
מה משמעות הדבר וכיצד עליי להשלים בירור??? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים עזים במפרק הירך - תגובה
ד''ר אלון בורג01/03/2012שלום רב
ממליץ לפנות לרופא משפחה לבדיקה ראשונית.
במידה ומתרשם שמדובר בבעיה אורטופדית יש לבצע צילום אגן ומפרקי ירכיים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח צילום ע"ששחר28/02/2012
שלום רב אני בת 44 נשלחתי לצילום ע"ש עקב כאבים עזים שנמשכים כבר כחצי שנה מדובר בכאבים בגב עליון עם הקרנה לבתי החזה ולבתי השחי וגם כאבים בצוואר ובשכמות עשיתי בירור קרדיולוגי לפני כשנה כולל מיפוי לב והכל תקין תודה לאל אבקש את פענוח הצילום בתודה מראש גלית להלן הממצאים: ע"ש צווארי: מבנה גרמי תקין של החוליות, גובהן וצורתן של החוליות שמורים הרוווחים הבין חולייתיים שמורים זקיפות יתר בע"ש צווארי צילום ע"ש מותני: לומבוליזציה S1 סקוליוזה קלה קמורה שמאלה בע"ש מותני. ספינה ביפידה בחוליה S1 מרווחים הבין חולייתיים אינם צרים. אודה מאוד על תשובה והאם אפשר להקל על הכאבים באמצעות פיזיותרפיה לדוגמא ניסיתי פלדנקרייז לא עזר וגם שיאצו ודיקור סיני ועיסוי הוליסטי ושום דבר לא עזר ואני ממש מיואשת האם יש איזו שהיא התעמלות שיכולה לעזור לי ולהתאים לי כדי להקל על הכאבים? בתודה מראש גלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח צילום ע"ש - תגובה
ד''ר אלון בורג01/03/2012שלום רב
על פניו הצילומים בגדר הנורמה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לאיחוי גידיםשירה27/02/2012
שלום
נאמר לי כי עלי לעבור ניתוח לאיחוי גידים קרועים לטרליים בכף הרגל
מה אחוזי ההצלחה בדרך כלל לניתוח כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לאיחוי גידים - תגובה
ד''ר אלון בורג01/03/2012שלום רב
אחוזי ההצלחה בניתוחי שחזור יציבות קרסול ינם גבוהים כ90-95%, וזאת בתלותל בשיטת הניתוח.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה וייעוץ בנוגע לניתוח ע"ש או רגלרפי27/02/2012
שלום רב רופאים נכבדים. אני בן53. לא מעשן.
מזה כשלושה חודשים אין לי מנוחה בימים ולילות אני סובל מכאבי גב תחתון ורגל שמאל במיוחד,כאבי ברך שמאל עזים,לאורך הקרסול וכף הרגל ומסביבם תחושת שרפה דקירות ונימולים. תחושות אלו מציקות מטרידות אותי.
הירופרקט ופיזיותרפיסט עם טיפוליהם שונים,תרופות עם מינונים שונים וזריקות ולטרן טרמדקס דיפרוספן ואפידורל,לא שיפרו את מצב בריאותי,עד כה אותם כאבים ותחושות במקומות שציינתי.
בלילות אני נרדם באמצעות בונדורמין,עד מתי? אני מתקשה לישון בצד שמאל,כל בוקר הכאבים והתחושות ברגל שמאל מעירים אותי.
לפי צילומי ומימצאי ct של עמוד שידרה צווארי גבי ומותני ולפי מיפוי עצמות של כל השלד, יש מימצאים. אולי אני צריך וחייב לעבור ניתוח לטובת ולשיפור מצב בריאותי?
באמת נמאס לי מתרופות וזריקות שונות שאני מקבל אצל אורטופד בקופת חולים ובמרפאת כאב. לדעתך מבחינתך הערכתך- האם באמצעות ניתוח ע"ש או רגל, אחרי ניתוח יעלמו לתמיד כאבי ברך שמאל? ואותן תחושות מסביב לקרסול וכף הרגל? אני חושש שאותם כאבים ותחושות יעברו בקרוב לרגל ימין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה וייעוץ בנוגע לניתוח ע"ש או רגל - תגובה
ד''ר אלון בורג01/03/2012שלום רב
לא פירטת את הממצאים.
במידה ומדובר בפריצת דיסק בעמוד שדרה מותני או מחלה ניוונית של הדיסק פנה לאורטופד מומחה לעמוד שדרה בשאלה של ניתוח.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גב תחתון - הקרנה לברךשוש26/02/2012
שלום
מזה כשבוע יש לי כאבי גב תחתון עם הקרנה לברך שמאל.
לוקחת אתופן 600XL פעם ביום מזה חמישה ימים (אורטופד נתן לי).
ישנה הקלה על כאב הגב אך הברך כואבת בעיקר בעמידה. ישיבה הכי נוחה, אז הכאבים פוחתים.
הרופא נתן לי את התרופה ללא ציום, CT וכד.
האם כדאי לחכות עוד קצת לפני שאני חוזרת אליו עקב הכאבים בברך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב גב תחתון - הקרנה לברך - תגובה
ד''ר אלון בורג26/02/2012שלום רב
ממליץ להמתין עד להשלמת נטילת התרופות.
רוב הכאבים האורטופדיים חולפים תוך מספר שבועות ולא ימים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריגר פינגראסתי טל26/02/2012
לד"ר מרדכי ויגלר שלום, בביקור אצל אורטופד קופ"ח, נקבע שיש לי דלקת בגיד האצבע המורה בכף ידי השמאלית. הבעיה המתבטאת בכאב ובחוסר יכולת לקפל את האצבע בחופשיות, נמשכת כבר למעלה מחודש. טבלתי את כף ידי במים חמים ובתוכם מלח מים המלח, השתמשתי במכשיר אינפרא-אדום, אני עושה תרגילי מניפולציות, במהלכם אני מניעה את האצבע בתנועות סיבוביות. מאום לא עוזר. הרופא רשם לי ליטול כדור בשם סלקוקס 200 במשך 10 ימים, כדור אחד ליום אחרי האוכל. אחרי שקראתי את תופעות הלוואי בהתוויות המצורפות לקופסת התרופה, חשכו עיניי. אף שאינני סובלת מלחץ דם גבוה ועוד מרעין בישין, אני חוששת להכניס את עצמי ל'מיטה חולה'. א. האם הכדור הוא מסוכן? ב. האם התופעה עשויה לעבור מעצמה? ברצוני לציין שאני עובדת על המחשב מספר שעות ביום ללא כאבים. אודה להתייחסותך, בתודה, אסתי טל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגר פינגר - תגובה
ד''ר יונה יניב04/03/2012בוקר טוב אסתי. תופעת טריגר פינגר בדכ"ל לא חולפת מעצמה ולא עם כדורים. לעיתים רחוקות! חולפת עם פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק אבל בדכ"ל לא. הזרקה יכולה להועיל לזמן מסוים אבל בהרבה מקרים התופעה חוזרת. ייתכן ותזדקקי לניתוח קטן - בהרדמה מקומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילה עצם הזנב, תעזרו לי בבקשה..נועה26/02/2012
שלום ד"ר,
(בת 24)
שאלותיי הן בעניין נפילה ישירה (עם כל משקל הגוף) על עצם הזנב ממצב של ישיבה על כסא עם רגליים מורמות, שהייתה בעצם לפני שנה וחצי, לפניה מעולם לא היו לי כל בעיות בגב, והיא גרמה לנפיחות מקומית ולכאבים בזמן מאמץ. כשביקרתי לאחרונה אצל אורטופד בנושא אחר וציינתי זאת בפניו הוא אמר שאין צורך בטיפול כלשהו ועליי לחזק את השריר במקום זה (אני שוחה מס' פעמים בשבוע - והדבר מפריע לי בעיקר בשחיה ובנקיון הבית). בנוסף עליי לציין שבזמן שזה קרה המליץ לי רופא המשפחה ואורטופד אחר לאחר צילום לקחת כדורים אנטי דלקתיים מאחר ואבחנו את הכאבים והנפיחות כדלקת, מה שבטיפשותי לא עשיתי בזמנו. לפני מס' חודשים, לאחר התגברות הכאבים, ניסיתי לקחת נורופן כהמלצתם 3 פעמים ביום וטיפול זה עזר בדיעבד במידה מועטה בלבד.
שאלתי אליך, האם ייתכן שאין שום דרך לשפר את איכות החיים שלי בטיפול אחר בבעיה זו? האם מותר לי לאמץ את השריר שם למרות הכאבים בזמן השחייה וכו' וזה בכלל לא מסוכן? האם זהו הפיתרון? שחיין אחר ציין שרופא המליץ לו לקחת וולטרן לבעיה דומה, כדאי לנסות תרופה כזאת?
האם אין מקום לבדיקות נוספות?
תודה רבה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילה עצם הזנב, תעזרו לי בבקשה.. - תגובה
ד''ר אלון בורג26/02/2012שלום רב
במידה והכאבים הם באיזור עצם הזנב, אזי אין איזה שריר ספציפי שניתן לתרגל.
יש לנסות טיפולים מקלים כגון תרופות, חימום מקומי, וכולי.
במקרים עקשים ניתן לנסות זריקה מקומית במרפאת כאב.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה משבר מאמץזיגדון26/02/2012
שלום, אני מתאמן בכושר קרבי ונפצעתי, שבר מאמץ דרגה 1-2.
כאבים בזמן מאמץ, וגם לפעמים לא במאמץ.
הרופא אמר חודש מנוחה, והביא לי תוכנית אימונים.
נחתי חודש, והפסיקו הכאבים.
אני עכשיו נמצא בשלב של התוכנית אימונים, ואין לי כאבים בזמן מאמץ אלא כשאני יושב, עומד ובקיצור לא בזמן מאמץ. מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה משבר מאמץ
זיגדון26/02/2012(השבר הוא בשתי הרגליים בשוקיים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלמה משבר מאמץ - תגובה
ד''ר אלון בורג26/02/2012שלום רב
גם לאחר ריפוי השבר ייתכנו כאבים בשוקיים.
ממליץ להתמיד בשגרת האימונים בהדרגה, אלא אם כן יש כאבים חזקים באימונים עצמם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקע בקרסול ופעילות גופניתפרקר25/02/2012
שלום,
אתמול נפלתי וסובבתי את הקרסול. הוא מעט נפוח באזור העצם החיצונית, אני סובלת מכאבים קלים וצליעה מאחר וקשה לי לדרוך עליו. אני לא בטוחה אם זה נקע או לא אבל עושה קומפרסים של קרח מדי כמה שעות וחובשת אותו בתחבושת אלסטית במהלך היום.
שאלתי - מתי ניתן לחזור לפעילות אירובית? אני נוהגת ללכת ולרוץ ונמצאת בתהליך הרזיה כרגע. במידה ולא, האם ניתן לעשות אופני כושר ביתיים במקום?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקע בקרסול ופעילות גופנית - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר25/02/2012רצוי קודם כל לבצע צילום לשלילת שבר ואז להתקדם בהתאם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בנושא כאבי גבשי24/02/2012
יש לי כאבים בלתי נסבלים כבר תקופה של חודש וחצי(בגלל עבודה)
היתי אצל אורתופד שנתן לי לעשות 6 צילומים
עמוד שדרה גבי , מותני וצווארי (כל אחד שתיים).
קיבלתי תוצאות שממה שהבנתי תקינות (תשובה אחידה בכולם)
"גובה ומנח החוליות והמרווחים הבין חולייתיים שמורים"
שמתי וולטרן ובן גיי..
לקחתי כדור ארקוקסיה 90 מ"ג (בהמלצת אורתופד)
שום דבר מזה לא עוזר וזה מפריע לי במהלך היום יום..
מה הייתם ממליצים לי לעשות עכשיו?
מקווה שהפעם תטרחו לענות לי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בנושא כאבי גב - תגובה
ד''ר אלון בורג26/02/2012שלום רב
פנה להבדק אל ידי אורטופד
במידה ואין ממצאים, אז הטיפול הינו סימפטומטי - פיזיתרפיה, נגד כאבים ,חיזוק שרירים וכולי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם רואים שינוים ב EMG זמן קצר לאחרשירה24/02/2012
לאחר התאונה אותה עברתי בגבי?
האם ייתכן שאני סובל מתסמינים נוירולוגים ובדיקת EMG לא תדגים זאת?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם רואים שינוים ב EMG זמן קצר לאחר - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר25/02/2012בד"כ לוקח כ4-6 שבועות עד שEMG באם חיובי, ידגים בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב במרפקיםעינב23/02/2012
לרופאים שלום
אני בת 31. מספר שבועות לאחר הלידה הופיעו אצלי כאבים בשני המרפקים, וזה נמשך כך כבר מספר חודשים. אני לא מרגישה את הכאבים בזמן פעילות, אבל עצם המגע בהם (בעיקר באזור הגידים, בין שתי העצמות) מאוד מאוד כואב ורגיש. אני רגישה לכל קבוצת תרופות NSAID (לצערי הרב) ולכן אין לי מה לקחת כדי לטפל. האם זה קשור לעומס הנמשך על המרפק (הרמה ממושכת של התינוק?) או שזה משהו ראומטי? איך אפשר לדעת? מה אפשר לקחת לכאבים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדכון "קטן"
עינב24/02/2012אחרי לילה של כאבי תופת, היום בבוקר התנפח לי המרפק הימני. רופא במוקד אמר לי שיש לי בורסיטיס ונתן לי אנטיביוטיקה. האם יש קשר לכך שמששתי את האזור הזה אתמול די הרבה? או שיש קשר לכאבים המתמשכים שהיו לי טרם ההתלקחות הזאת? והכי חשוב- האם יש הצדקה בלקיחת האנטיביוטיקה?
לתשובתכם המהירה אודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון "קטן" - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר25/02/2012אין קשר למישוש האזור. באם יש סימני זיהום כגון אודם, חום מקומי, הפרשה - ממליץ אנטיביוטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בכף הרגל ובשוקנעמי רומיאנק23/02/2012
בעקבות כאבים נמשכים - 4 חודשים בכף הרגל ובשוק הימניים עברתי C.T והממצאים כדלקמן:
הממצא דמוי אקסוסטוזיס עם המשכיות של הקורטקס והאנדאוסטוס של הטיביה
רצוי קורלציה קלינית של הממצא בטיביה הימנית.
בשבילי זה סינית אשמח להבהרות ולעצות לטיפול
תודה מאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בכף הרגל ובשוק - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר26/02/2012EXOSTOSIS הינו תוספת גדילה של עצם + סחוס - ברוב המוחץ מדובר בממצא שפיר. נא לפנות לאורתופד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברךנעמה22/02/2012
שלום רב,
אני בת 33. לפני כמה שבועות התחילו לי כאבים בברך ימין, כאשר אני מכופפת את הברך ושמה עליה משקל. בעקבות הכאבים שמתי לב לנפיחות מאחורי ברך ימין. הכאבים הופיעו כנראה לאחר תחילת פעילות ספורטיבית לאחר זמן רב של חוסר פעילות, וחלה מגמת שיפור מסויימת עם הפסקת הספורט.
השאלה שלי נוגעת לצורת האבחון- האם אורתופד יכול ללמוד משהו או לתת אבחון ראשוני גם ללא צילום רנטגן? ובמילים אחרות - האם בדרך כלל צילום רנטגן יהיה השלב הראשון לצורך אבחון מקור הבעייה, או שגם התבוננות ברגל ובסימפטומים תוכל לספק דיאגנוזה כלשהי, או לפחות תלמד האם צילום רנטגן אכן נחוץ?
בעבר קרעתי רצועות (חלקי) בקרסול באותה רגל וצולמתי רבות, ואני לא רוצה לעבור צילומים נוספים אם אין הדבר הכרחי. האם במקרה שלי אולי אולטרה סאונד מתאים יותר?
הרבה תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך - תגובה
ד''ר אלון בורג26/02/2012שלום רב
תלוי באורטופד ותלוי בחולה.
בעיות רבות מאובחנות גם ללא אמצעי הדמיה.
לעיתים מבקשים אמצעי הדמיה לאשר את החשדות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק?שירה22/02/2012
האם ייתכן שהורדת חבילה לא כבדה של 10 קילו ממדף בגובה 2 מטר פגעה לי בגב עד כדי פריצת דיסק?
ככלל האם הורדת משא משפיעה יותר על הסיכוי לפריצת דיסק מהרמת משא? במידה וכן- מאיזה גובה יחסית אלי (אני גובה 1.71) הורדת משא הגובה משפיעה על פריצת דיסק בגב תחתון באופן פיזיולוגי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




.jpg)