מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שורש כף היד,צליל08/09/2011
שלום ברצוני לברר דבר מה, עבדתי כל חיי עבודה פיזית, בשנה וחצי האחרונות מאז לידת בני אני סובלת מכאבים איומים בשורש כף היד מסביב לכף יד עצמה , אולי זה הגידים, הרופא אמר לפני שנה ממאמץ מהרמת עגלה וכו, כרגע מה אני עושה עם כאבים כאלה איומים יש צילום שאפשר לבצע, הכאבים מעירים אותי בלילה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שורש כף היד, - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/09/2011טוהר שלום,
אם את כל כך סובלת פני לאורטופד שיאבחן את מצבך יראה מה כואב לך ויוכל להפנותך לטיפול הנכון.
סביר שמדובר בדלקת של מעטפת הגידים.
ניתן לשלב טיפול בסד, ובטיפול תרופתי, ובמידת הצורך גם הזרקה מקומית.
גשי שוב לרופא ודירשי טיפול.
שם את יכולה להזמין את המכשיר או לשכור אותו. ניתן גם להשיגו בבתי המרקחת של קופות החולים בהנחה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים מסביב כף היד
צליל09/09/2011תדוה על ההסבר רק לא הבנתי דבר מה, איזה מכשיר אני יכולה לשכור? בבית המרקחת לכאבים שיש לי בשורש כף היד,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשורש כף היד, - תגובה - תגובה
ד''ר חגי אמיר11/09/2011מצטער קטע מהתשובה נחתך.
ניתן לטפל הדלקות גידים על ידי הקרנה בליזר רך. פעמיים ביום 8 דקות.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע ברצועה בכף הידשני08/09/2011
שלום, לפני כחודש וחצי מעדתי בחוזקה במדרגות, בלמתי עם כף היד, הופיעה נפיחות וכאבים חזקים ולאחר כ-8 צילומים בשורש כף היד, התברר כי לא מדובר בשבר/סדק, לשמחתי הרבה, אך האבחנה המשוערת היא, קרע ברצועה. לא הומלץ על פיזיותרפיה של האזור, אלא, על חבישה אלסטית בלבד, והודגש כי הכאבים עלולים להימשך מספר חודשים. אני סובלת מכאבים חזקים בשורש כף יד ימין. מה אוכל לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע ברצועה בכף היד - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/09/2011שני שלום.
ממליץ לך לבקש הפניה לפיזיוטרפיה ולריפוי בעיסוק כדי לשפר את תפקוד היד.
כמו כן אם לא ביקרת עדיין אצל רופא אורטופד כף יד, אני ממליץ מאד לעשות כן, כי לפעמים הרופא המנוסה יותר בנושא כף יד יוכל לראות דברים שאורטופד רגיל לא ידע, וכן יוכל להמליץ על טיפול בהתאם.
בהצחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה המלצה על אורתופד:)08/09/2011
שלום,
לפי שנתיים כשהייתי בת 17 פניתי לאורתופד בנושא עקמת, פשוט רציתי לטפל בה - לא היו לי כאבים. נתקלתי באורתופד עם יחסי אנוש כ"כ רעים שלא רציתי יותר לחזור עליו, גם מתברר שלא יכלתי להחליף אותו למשך כמה חודשים וזה מה שגרם לי כל הזמן לדחות את עיניין הטיפול בעקמת. עכשיו החלטתי שוב לבקר רופא. אבל אני לא רוצה לתקל ברופא כזה שוב, יש לכם המלצות על מישהו טוב? גם מקצועי וגם עם יחסי אנוש טובים?
זה הרשימה של הרופאים של קופאת חולים שלי:
ארנביצקי ויטלי
פאן מיכאיל
פיסרנקו בוריס
ספדי ריאד
אוצ'יטל מיכאל
ריידמן דוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה המלצה על אורתופד - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/09/2011מצטער :)
אינני מכיר אישית את הרופאים וגם לו היכרתי לא הייתי ממליץ על אחד יותר מאחר.
את מוזמנת בכל מיקרה לפנות למנהלי הפורם הזה שיוכלו לסייע לך.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לצערי שברתי את הקרסול, זקוק לעזרהגבע08/09/2011
שלום לרופאים הנהדרים באתר,
שמי גבע, בן 31, לצערי, לפני כשבוע שברתי את הקרסול + פריקה.
מאז עשיתי את כל שהרופא הנחה אותי, ובנוסף, קראתי טונות של מאמרים בנושא על מנת לתת לעצמי את סיכויי ההחלמה הטובים ביותר.
אני זקוק לתשובות על כמה שאלות שלא הצלחתי להבין בכוחות עצמי:
הגבהת הרגל
ההגיון אומר שרגל מוגבהת מקבלת פחות דם = פחות חומרים לבניית העצם מחדש. לא כדאי לאפשר לאזור הפגוע זרימת דם טובה כל עוד הכאב נסבל ?
עישון
הפסקתי לעשן על מנת לתת את הסיכויים הטובים ביותר למהירות ואיכות ההחלמה. מצאתי מחקרים רבים המשווים בין קצב החלמה בין מעשנים ללא מעשנים והמסר היה ברור. לא מצאתי מחקרים המשווים בין לא-מעשנים למעשנים שהפסיקו לכבוד השבר. האם אתם מכירים מחקר כזה? מה דעתכם?
תזונה
מאז השבר, אני מקפיד על תזונה באופן מיוחד, אוכל בעיקר מזונות שמופיעים במאמרים בנושא צמיחת עצם [מזון עשיר בקלציום וכדומה].
האם ידוע לך עד כמה תזונה נכונה באמת עוזרת?
כללי
אם ליהיות אופטימי, שבר קרסול + פריקה, כזה זמן עד לנשיאת משקל מלא ?
בנוסף, כמה נפוץ סיבוכים עקב סוג שבר זה (עם הבונוס הנהדר של הפריקה)
מה קורה לרוב האנשים בגילי? מחלימים לגמרי? מחלימים חלקית עם סיבוכים בעתיד?
תודה וסליחה על החפירה,
מאחל לכם - רופאים יקרים, ולקוראים, בריאות עד 120,
בידידות, גבע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצערי שברתי את הקרסול, זקוק לעזרה - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/09/2011גבע שלום.
יש לך שאלות טובות.
1. דם מגיע לכל מקום בגוף.
הראש מוגבה כל הזמן , אז הוא מקבל פחות דם?
מטרת הרמת הרגל היא לא הגעת הדם לרגל אלא לאפשר פינוי טוב יותר של הדם שחוזר ממנה.
בעת שהרגל פעילה, פעולת השרירים עוזרת בהזרמת הדם הורידי המפונה מכף הרגל השוק והירך לכיוון הלב. אם השרירים לא פועלים הרגל מתחילה להתנפח כי הדם לא מתפנה כמו שצריך ואז יש עליה בלחץ הדם הורידי ברגל ומים מתחילים לחדור לרקמות הרקות והרגל הופכת לבצקתית.
הבצקת מונעת מהפצעים ומהרקמות להחללים כמו שצריך.
2. הפסקת עישון מסייעת לך להיות יותר בריא. לא רק בריפוי הפצע או השבר שאתה רואה כרגע אלא בכל פעילויות הגוף גם שאתה אינך רואה מול עיינך.
יש לנו שכל שמאפשר לנו לחשוב יותר מבהמה. אנו יכולים לחשוב אבסטרקטית גם על דברים שאינם כרגע מול עינינו. גם אם אנו איננו רואים את התועלת המיידית. לכן איננו יורדים לכביש מבלי להסתכל גם אם אינננו שומעים או רואים רכב מגיע. ולא נלך באמצע הכביש כי אולי כשיגיע האוטו לא נספיק לעבור למדרכה ואז יקרה לנו משהו רע. העישון לא ניראה רע ברגע שעושעם אותו, אולם רגע אחרי כבר מאוחר מידי. העשן כבר בפנים ועושה שמות מצלי שניראה או נרגיש בכל איבר בגופינו, וניתן למנות את הנזקים בכל איבר ואיבר!!!
בהצלחה בחיים
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה !
גבע08/09/2011וואו, זה היה מהר יותר ממה שחשבתי, תודה דוקטור !
דוק, מה בנוגע לתזונה והשאלה הכללית, מה דעתך?
תודה רבה (:
גבע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ! - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/09/2011תזונה זה חשוב אולם התזונה שלנו בארץ אם אתה אוכל הכל אין בעיה מיוחדת ואתה מקבל כל מה שהגוף צריך לרפא שבר.
לגבי נשיאת משקל סביר שתתחיל לאחר כחדש וחצי מהשבר לשים משקל עד חשיים וחצי תגיע לדריכה מלאה ללא תמיכה.
זה ימשיך לכאוב ולהיות נפוח ביןן חצי שנה ושנה, ולבסוף אם הניתוח היה טוב והחזירו את כל העצמות למקומן, תחזור לפעילות מ ל א ה .
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בכף רגל וכרסוללינה08/09/2011
שלום
ביום שבת נפלתי וגיבסו לי את כף הרגל והקרסול ממתחת לאצבעות עד הברך מאחורה ועטפו בתחבושת. נתנו הוראה לא לדרוך על הרגל עשרה ימים עד הביקורת. (אמרו ששברתי כף רגל וקרסול לא הסבירו בדיוק- הרופא אורטופד במיון היה אנטיפט)
האם בביקורת יורידו את הגבס וישלחו לצילום או יעשו צילום עם גבס? האם יש סיכוי שמורידים לי את הגבס לגמרי אחרי עשרה ימים או ששמים גבס דריכה?
ממש לחוצה ולא מבינה כלום (אפילו ממכתב השחרור לא ניתן להבין כי הכתב לא ברור).
תודה רבה
לינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בכף רגל וכרסול - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/09/2011לינה חמודה כמה שאת צודקת. וחבל שלא היקדישו שתי דקות להסביר לך מה עומד בפניייך.
אילו היה הצילום מול עיני הייתי יכול לפחות לנסות לומר לך מה מצפה לך.
ככה אני רק יכול לנחש.
וניחוש יכול להיות בדיוק הפוך ממה שהתכוון הרופא במיון.
אז או שתיגשי לבית החולים למחלקת הרנטגן ותוציאי את הצילום על דיסק שיהיה לך לצורך התייעצות ולהראות לאורטופד בקופה על מה מדובר, או שכשתגיעי לאורטופד הוא יצטרך לצלם שוב את הרגל, וסביר להניח שלא יקח סיכון ויצלם עם הגבס לכתחילה כדי לא להזיז כלום ממקומו.
בכל מקרה, השתדלי לשכב רגל למעלה כדי להזרים את הדם (ראי תשובתי לשואל לפנייך, הסברתי למה חשוב להרים את הרגל ולהפסיק לעשן)
לקחת משהו נגד כאבים אם כואב.
ולקרא ספר טוב.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות לקרסול שמאל לאחר mriשושי07/09/2011
בני נפגע בינואר האחרון כתוצאה מנפילה בקרסול שמאל במיון שמו לו גבס לשלוה שבועות אך גם לאחר מכן הקרסול לא נרפא.נשלחנו ע"י רופא פרטי לעשות MRI התוצאה הגיעה אך אנחנו לא מבינים מה התשובה .אבקש עזרתכם .
עצמות הקרסול והטרוס-מוקדים בודדים של אות פתולוגי בחלק מהעצמות הטרזליות,כנראה שרידי קונטוזיה.
זה מה שנכתב אבקש הסבר אם אפשר כי הבעיה לא נפטרה עדיין והילד צולע כבר מעל 8 חודשים ואינו יכול לבצע מספר פעולות הכף הרגל ולחזור לשגרה אבקש תשובתכם בהקדם
תודה שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות לקרסול שמאל לאחר mri - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011שושי שלום,
כל מה שתשובת ה- MRI אומרת זה שאין ממצאים מרשימים בקרסול ובכף הרגל. יש אזורים שמראים עדיין סימנים של החבלה שהיתה אולם כלום חוץ מזה.
צריך לבדוק את הבן ולראות מה בדיוק כואב.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץטניה07/09/2011
שלום אני בת 26 ואני סובלת כבר שנים מכאבי גב ורק עכשיו שלחו אותי לעשות ct גב ואני לא מבינה את התוצאות עם אפשר עזרה אשמח
תאור הבדיקה והממצאים
סיבה :lbp
עם שחזורים קורונליים וסגיטליים d12 - סקרום.
ישור של לורדוזיס פיזיולוגיL3-L2 'L1-L2' D12-L1
אין לזהות פתולוגיה דיסקאלית
אין עדות להיצרות ספינאלית
אין עדות להיצרות פורמינאלית, ללא לחץ על השורשים העצביים.
L4-L5. L3-L4
בלט דיסק הקפי אחורי משיק אל השק הטקלי.
אין עדות להיצרות ספינאלית
אין עדות להיצרות פורמינאלית, ללא לחץ על השורשים העצביים.
S1-L5
היצרות המרווח הדיסקלי
בלט דיסק הקפי מרכזי גורם ללחץ על השק הטקלי
אין עדות להיצרות ספינאלית
אין עדות להיצרות פורמינאלית ללא לחץ על השורשים העצביים.
שינויים סקלרוטים קלים ב SIJ דו"צ באספקט האחורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011שלום טניה.
לפי תוצאות ה- CT משם לא תבוא הישועה.
יש צורך בבדיקה טובה כדי לאבחן מה מקור הכאב, ולהמיץ על טיפול בהתאם.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות צילום- חשד לדורבן בעקבאילי07/09/2011
שלום
הופנתי לצילום רנטגן בעקבות כאבים עזים בעקבי הרגליים, ואלו הם התוצאות:
עמדה סבירה של עצמות קרסוליים
אין עדות לשבר או ממצא גרמי אחר
רווח תוך פרקי שמור
אנטוזופיטים אחורים בעקב דו צדדי.
מזה אומר? ומה ניתן לעשות עם כאבים אלו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות צילום- חשד לדורבן בעקב - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011אילי שלום.
לא מטפלים בצילומים .
הרופא האורטופד שלך יבדוק אותך ויראה איפה הכאב. ולפי זה ימליץ על הטיפול.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי ACJ דרגה 1-2 ואני חייב עזרהיקיר07/09/2011
אוקיי, אני יקיר בן 18 מהמרכז, מתגייס לקרבי עוד חודשיים.
יש לי בכתף שמאל ACJ (פריקת עצם הבריח) בדרגה 1-2.
הייתי אצל 2 אורטופדים ששתיהם אמרו לי שאין יותר מדי מה לעשות,
העניין הוא שאני מפחד שלפריקה תהיה השפעה על השירות שלי בצבא,
אני מתאמן בכושר קרבי, הייתי בגיבושים סחבתי משקלים כבדים (15ק"ג) ואחרי שחזרתי לבית תמיד יש לי הרגשה מוזרה כזו בשכמות שלא הייתה לי לפני הפריקה.
ומבחינת אסתטיקה זה בכלל לא יפה כי הכתפיים לא באותו גובה וגם העצם בכתף ממש בולטת ואני לא ארצה להיות עם כזאת כתף כל חיי.
בבקשה אני חייב עזרה זה הדבר הכי חשוב לי בחיים כרגע..
כששאלתי אורתופד אחד בקשר לניתוח הוא אמר שניתוח יכול רק להרע ואני פשוט לא יודע מה לעשות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי ACJ דרגה 1-2 ואני חייב עזרה - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011יקיר שלום,
ל1 ול-2 לא צריך לעשות כלום .התוצאות טובות יותר בלחכות מאשר בלנתח.
לדעתי כדאי לקבוע פגישה עם מומחה כתף בבית חולים גדול. כדי לודא כי אכן מדובר בדרגה 1-2.
ולשאול אותו מה צריך לעשות.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש מישהו שאתה יכול להמליץ לי עליו?
יקיר07/09/2011אני גר בת"א..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש מישהו שאתה יכול להמליץ לי עליו? - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/09/2011מבית חולים תל השומר - דר' אורן אריאל, דר' פרי.
מבית חולים איכלוב - דר' גבריאל מזס , דר' ערן ממן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות CT לאחר נקע בקרסולמיכל07/09/2011
שלום, אני בת 20,
לאחרונה נקעתי את הקרסול בפעם השנייה בחודשיים, ולאחר צילום של האזור היה חשד לOCD ונשלחתי לבצע בדיקת CT
אלו היו התוצאות:
"בדום הלטרלי של הטלוס השמאלי קיים פגם אוסטאוכונדרלי בגודל כ1X0.4 ס"מ עם פרגמנטים גרמיים חופשיים עד 5 מ"מ. מוגדם נוזל במפרק טיביו-טלרי ובמדור הלטרלי משמאל. מרווחים מפרקיים שמורים."
מה התוצאות האלו אומרות? לפני הבדיקה האורטופד הסביר לי שייתכן ואצטרך ניתוח בהתאם לגודל הממצא, האם זה הכרחי ?
תודה רבה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות CT - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/09/2011שלום מיכל,
לפי תוצאות ה-CT ניראה שמדובר בנזק בדרגה 3-4.
נזקים בדרגה זו כדאי מאד לעזות ניתוח דרך טלסקופ, ניקרא ארטרוסקופיה, ולגרד את הנגע "ולנקות " אותו ואת הקרסול. אם לא עושים זאת קיים סיכוי גבוה להתפתחות שינויים ניווניים במפרק היכולים לגרם כאבים בעת פעילות וגם הפאעה בתפקוד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מזרןאלי07/09/2011
שלום, אני לא נוהגת לסבול מכאבי גב. החלפנו מזרן מזה שבועיים ומאז אני קמה לעיתים עם כאב גב שעובר כעבור זמן קצר. האם עלי להסיק שהמזרן אינו מתאים לי? או שמא מדובר בהסתגלות למזרן חדש? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת מזרן - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011שלום אלי,(?)
אם הכאב הופיע לאחר החלפת המזרן סביר להניח שיש למזרן קשר.
יתכן שאם המזרן שונה בקשיחותו מהמזרן הקודם שהיה הגוף לא רגיל לעומסים המופעלים עליו.
אם המזרן היה מתאים לא היו כאבים כלל בקימה מהמיטה.
קיראי את תשובתי לשאלות נפוצות בנושא בחירת מיזרן.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בעצם הזנבנעה07/09/2011
שלום רב.
אני בחורה בת 33,לאחר ניתוח גב.
לפני כ-5 חודשים החלו לי כאבים חזקים בעצם הזנב,הכאבים הם בעיקר במהלך הישיבה ובקימה,לעיתים אפילו לבישת לבנים מכאיבה לי.
הרופא המנתח טען שאין לדעתו קשר בין הדיסק לכאבים בעצם הזנב ולאחר הניתוח לא חל שיפור והופנתי לבדיקת סיטי,מה אומרים הממצאים?לאיזה רופא עליי לפנות?האם יש קשר בין הדיסק לעצם הזנב?
להלן הפענוח סיטי (אני 5 שבועות לאחר ניתוח)
תודה רבה
L1-S1 להלן ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבת של : ע"ש מותני
הסריקה בוצעה במנח אקסיאלי עם שחזור סגיטלי וקורונלי.
מימין. L5-S1 סיבת הפניה: מצב לאחר דיסקטומיה ולמינקוטומיה
ממצאים:
תעלה גרמית ברוחב תקין.
ישור לורדוזיס מותנית.
מבנה גרמי תקין. :L1-2
פורמינות נוירליות שמורות.
ללא בלט דיסק. :L2-3
נקבים בינחוליתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין.
ללא בלט דיסק. :L3-4
נקבים בינחוליתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין.
ללא בלט דיסק. :L4-5
נקבים בינחוליתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין.
זיזים אינטרא פורמינליים ובלט דיסק אינטרא פורמינלי מימין,גורמים להיצרות פורמן :L5-S1
הנאורלי מימין.מצב לאחר למינקטומיה.מלאות רקמתית קלה במיטת למינקטומיה.
הנקבים הבינחולייתיים חופשיים.
מודגמת קולקציה בעלת נוזל סמיך לאורך צלקת ניתוחית.
2.4 ס"מ.לציין הסננת שומן תת עורי סביב הקולקציה. X1.8 X4.1- מימדיו של הקולקציה כ
. L5-S1- סיכום: היצרות פורמן הנאורלי מימין ב
קולקציה תת עורית לאורך צלקת ניתוחית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בעצם הזנב - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011שלום נעה,
במידה ואכן יש קשר בין הקולקציה התת עורית לכאב שלך, זה שייך לניתוח, גשי חזרה למנתח.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זאת אומרת הקולציה התת עורית?
נעה07/09/2011תודה על התגובה
אם מדובר על נפיחות שיש לי באזור הצלקת אז אני לא בטוחה שזה קשור לכאב בעצם הזנב מפני שהכאב בעצם הזנב הוא כבר 5 חודשים והניתוח היה לפני 5 שבועות.
ושוב,תודה על התגובה המהירה,הכאב הזה הוא בלתי נסבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זאת אומרת הקולציה התת עורית? - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011נעה , זה מצריך בדיקה גשי לאורטופד ושאלי אותו.
אם לא יגיע למסקנה פני לאחר.
את מוזמנת להגיע לבדיקה במידת הצורך.
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתון דחוףףףףףףףליאת06/09/2011
שלום וערב טוב,
אני בהריון שבוע 34. הריון תקין. מיום חמישי שעבר יש לי כאבי גב תחתון איומים בחצי גב- צד ימין. אני כל הזמן מחממת את המקום, משתצדלת לא להתאמץ, ממוצא"ש מורחת טראומיל, משחה הומפטית ושום דבר לא עוזר אני חושבת שזה קרה מהמזגן שכנראה נתפס לי המקום או שאולי התפתחתה דלקת. מה ניתן לעשות?................. הכאבים לא עוברים...האם ניתן למרוח בנגיי או וולטרן? כי ממה שקראתי באינטרנט אסור כי זה נספג בדם, האם יש איזושהי זריקה או משהו כזה? לא נראה לי שזה כאבים שגרתיים המתלווים לסוף ההריון כי זה רק בצד אחד ולא עוברים....
אשמח לעזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון דחוףףףףףףף - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011ליאת, גשי להבדק על ידי הגינקולוג ועל ידי אורטופד.
כאבים כאלה יש לבדוק.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באמצע הגבאורטל06/09/2011
אני בת 22 חולת אסתמה קלה מילדות ובתקופה הארחונה סובלת מהתקפים לעיתים קרובות.הייתי אצל רופא ריאות שרשם לי משאף כטיפול מונע לשימוש יומיומי.
לאחר כשבוע תדירות ההתקפים פחתה אך עדיין מרגישה מדי פעם קושי לנשום,מין כבדות כזאת על הריאות וכאבי גב קלים שהתחילו לי לפני כחודשיים בערך לא עוזבים אותי .
השאלה שלי היא:
האם ישנה אפשרות כזאת שכאבי גב גורמים לאיזשהי בעיה בתפקוד מלא ותקין של הריאות או שאין ממש קשר בין שני הדברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים באמצע הגב - תגובה
ד''ר חגי אמיר07/09/2011אורטל שלום,
יתכן אבל יש לבדוק מה גורם לכאבי הגב, ויתכן שהכאבים נובעים בההתקף.
כדאי להבדק על ידי רופא אורטופד.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק בצוואר דחוף!ישראל יהודית06/09/2011
שלום,שמי ישראל יהודית,לפני חודשיים החל להופיע לי נפיחות במפרק יד שמאל שהגיע במהירות לכיוון הצוואר,רופא משפחה הפנה אותי למיון אחרי אישפוז לא גילו אצלי כלום וטענו שכמו שזה בא כך זה יעלם,בהמלצה בשיחרור המליצו שאעשה MRI עמוד השדרה הצווארי, קיבלתי תשובות כאלה:
c2-c3-ללא עדות לבקע הדיסקית.הפורמינותחופשיות.
c3-c4-בקע דיסק לאחור עם לחץ על השק.
c4-c5-בקע דיסק ניכר לאחור עם סימני לחץ על השק ועל החוט.
c5-c6-בלט דיסק קל לאחור.
c6-c7-בלט דיסק קל לאחור עם היצרות קלה של הנקב משמאל.
c7-D1-ללא עדות לבקע הדיסקית.הפורמינותחופשיות.
הבנתי מרופא המשפחה שמדובר בפריצת דיסק וכי לא ניתן לעשות כלום!אני ממשיכה לסבול מכאבים ואפילו מאבדת את התחושה ביד,מנסה להרים משהו וזה נופל לי מהיד.אשמח לקבל תשובה ממך בהקדם האפשרי.
תודה רבה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר חגי אמיר07/09/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_ניתוחי_גב_כאבי_גב_עמוד_שדרה' id=link]ניתוחי גב, כאבי גב, עמוד שדרה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




