פורום אורתופדיה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבר בפטישון הפנימי והחיצוני
    מיה
    14/09/2011

    שלום רב,

    לפני שלושה שבועות נפלתי במדרגות. לאחר כחמישה ימים לאחר הנפילה אובחנו ברגל שמאל שבר בפטישון החיצוני ושבר בפטישון הפנימי ורגל הושמה בגבס. השברים ללא תזוזה.
    לפני יומיים הייתי בביקורת אצל רופא והוא המליץ על הורדת הגבס והשמתה באייר קאסט וכן על איסור דריכה למשך 3 שבועות נוספים.

    שאלתי- האם בסוג כזה של שבר זהו טיפול מקובל- הורדת גבס אחרי שבועיים וחצי והשמת אייר קאסט במקום?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בפטישון הפנימי והחיצוני - תגובה

    ד''ר יחזקאל טיטיון
    22/09/2011

    בשבר ללא תזוזה שנראה בעל אופי יציב אכן ניתן לטפל כך.

    אני אישית לא נוהג כך כי אם מטפל בגבס ששה שבועות, מה שבטוח.

    בברכה - דר' טיטיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בגיד ביד
    חנה
    14/09/2011

    בני בן ה 17 שחקן טניס. החלו לו כאבים בין המרפק לכתף ביד ימין.ניראה כמו דלקת בגיד. מופיע עם מאמץ בזמן אימון. האם יש דרך לזרז את ההחלמה? האם יש פתרון לדלקת מלבד כדורי הרגעה לכאבים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת בגיד ביד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בגיד ביד - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    15/09/2011

    טיפולים פיזיותרפים ומנוחה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בקרסול
    דנה
    14/09/2011

    לפני מס' שנים בעלי נפל מגובה וקיבל מכה חזקה מאוד בקרסול לאחר מס' שבועות הכאבים חלפו ולאחרונה מזה מספר חודשים הכאבים חזרו. הוא עשה צילום קרסול ולהלן הממצאים:
    בקסול ימין ניצפים שינויים בגבולות המפרק.
    וגם גופים מסויידים רבים קידמית למפרק
    SYNOVIAL OSTEOCHONDROMATOSY
    אבקש לדעת מה זה אומר,
    האם יש צורך בניתוח? אם כן האם צריך גבס לאחר הניתוח?
    ובכלל איך אפשר לטפל בבעיה אשמח לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בקרסול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בקרסול - תגובה

    ד''ר יחזקאל טיטיון
    22/09/2011

    ראי תשובה שניתנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לשבר מאמץ ופעילות גופנית
    יובל
    13/09/2011

    שלום למנהלי הפורום,

    אני בן 42 ושוקל כ-130 ק"ג. לאחרונה הופיעו לי כאבים בשוק לאחר אימון טניס (לאחר שהאימון נגמר דווקא, וכן בלחיצה על השוק) והרופא שלח אותי לבדיקת מיפוי עצם בעוד כשבוע וחצי, כדי לבדוק האם יש לי שבר מאמץ.
    חשוב לי מאוד להמשיך בשגרת פעילות גופנית עבור הירידה במשקל והסכרת.
    אם אכן מדובר בשבר מאמץ - האם מותר לי לשחות? האם מותר לרכב על אופניים?

    אודה מאוד אם תוכל להשיב במהרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לשבר מאמץ ופעילות גופנית - תגובה

    ד''ר יחזקאל טיטיון
    22/09/2011

    אם אכן מדובר בשבר מאמץ - האם מותר לי לשחות? - כן.
    האם מותר לרכב על אופניים?- לא.

    בברכה - דר' טיטיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בקרסול וקרע ברצועות עקב תאונה
    טל
    13/09/2011

    שלום רב,
    לפני כ-3 שבועות עברתי תאונת קטנוע שבה כף רגל שמאל שלי התנתקה ממקומה כך שבבית החולים היו צריכים להחזיר לי את כף הרגל למקומה ואובחן לי שבר בפטישון של קרסול בצד שמאל וקריעה של הרצועות בצד ימין. יום לאחר מכן ניתחו אותי ושמו לי פלטינה (או מתכת כלשהי) לאיחוי השבר בקרסול וגיבסו לי את הרגל (6 שבועות גבס). לגבי הרצועות אמרו לי שהן יתאחו בזמן שהרגל מגובסת.
    עברתי כבר שלושה שבועות כמעט מאז הניתוח והכאבים שיש לי מאז הניתוח לא פחתו ואפילו גברו קצת ואין רגע שאני לא מרגיש כאב. במשך כל היום אני במצב שכיבה עם רגל למעלה וכך גם בלילה.
    האם זה סביר שהכאב יהיה כל כך חזק ולא יפחת אחרי 3 שבועות?

    תודה
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בקרסול וקרע ברצועות עקב תאונה - תגובה

    ד''ר יחזקאל טיטיון
    22/09/2011

    סביר שיהיו כאבים אחרי ניתוח אבל אם יש כאבים קשים שלושה שבועות לאחר ניתוח ואין שום שינוי במצב אולי שווה לפנות לבדיקה.

    בברכה - דר' טיטיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרמים חשמליים בידיים
    שרון
    13/09/2011

    לסבתא שלי בת ה80 יש דלקת פרקים וסכרת. לאחרונה חשה זרמים חשמליים בידיים המכאיבים לה ומנטרלים תפקוד. הרופא נתן לה משחות וכדורי ויטמין בי שלא עזרו והציע לשקול ניתוח בשורש כף היד על מנת לנטרל את העצב. סיכויי הצלחה 30%. האם יש אופציות נוספות אולי ברפואה המשלימה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרמים חשמליים בידיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרמים חשמליים בידיים - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    14/09/2011

    יש לקחת אותה לכירורג של יד שיבצע את הבדיקות המתאימות. ניתוח בזמן נכון מוצלח הרבה יותר מ30%. אולי תלוי בהגדרה של הצלחה אבל לפני כן יש צורך בבדיקות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב-דחוף
    דנה
    13/09/2011

    שלום,
    לאחר הלידה השניה החלו כאבים חזקים במרכז הגב שמקרינים גם לצלעות וגורמים גם לקושי ולכאב בנשימה. עם הזמן הכאבים חדלו במהלך היום, אך בלילה הם חזקים ולא מצליחה לישון או להסתובב במיטה.
    צילומי רנטגן תקינים והרופא נתן מרשם של ברקסין 10-20 יום.
    רציתי לדעת
    1. איך הוא יודע שמקור הכאב הוא דלקת?
    2.כמו כן אני נרשמת לפילאטיס. האם בכל זאת לקחת את הכדורים כי אולי הם לא מומלצים?
    3.יש טיפול אחר/נוסף?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי גב-דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים??

    דנה
    17/09/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי גב חזקים בשינה-מחכה לתשובה.תוד

    דנה
    21/09/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה מלפני 10 ימים....

    דנה
    22/09/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה השטויות האלה crps?
    אפרת
    13/09/2011

    ד"ר שלום
    לפני כ3 חודשים עברתי תאונת דרכים נפגעתי בצד הימני של גופי צוואר גב ויד.
    במיון חשדו בשבר הסירה וגיבסו לעשרה ימים.
    לאחר 10 ימים הסירו את הגבס בטענה כי אין שבר .
    הכאבים מאז התגברו מה שגרם לקושי בהוזזת האצבעות.
    emg ומיפוי עצמות פורשו כתקינות.
    היד משנה לעיתים |( די רחוקות ) את ציבעה לכחלחל.
    הרבה פעמים מתנפחת מאוד ( אצבעות כף היד ).
    ישנה רדימות של כף היד ועיקצוצים בכריות כף היד.
    הכאב הוא סטטי אך לפחות פעם ביום מגיע גל של כאב אדיר ותחושה כי עוד רגע העצם מתפוצצת. יש הזעת יתר באותה כף היד אך ההזעה מופיעה רק באצבעות.
    עברתי כבר מספר אורטופדים. האחרון קבע כי מדובר ב crps.
    הרופא המחוזי שלח אותי למרכז רפואי רעות לאישפוז יום.
    נכון שאינני רופאה.. אך לא כדאי לבצע סי טי לפני שקובעים כי מדובר במחלה שכזו?
    קראתי על ה crps באינטרנט ועדיין לא הבנתי האם מדובר במשהו פסיכוסומטי? או נפשי? הרי איך ייתכן שהכל בסדר והכאבים מגיעים לרמה שכזו??? ממש קשה לי עם התפקוד היומיומי.
    אני כבר ממש מתוסכלת.
    1.האם לדעתך אכן מדובר ב crps? ואם כן מה זה ה crps הזה ואיך גומרים עם זה.
    2.אם לא אז מה לדעתך זה כן?
    אודה לך מאוד מאוד מאוד על תשובתך תודה ויום קסום :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה זה השטויות האלה crps?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה השטויות האלה crps? - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    14/09/2011

    לפי תאורך אכן ייתכן שמדובר בCRPS או "תסמונת כאב". מאופיינת בנפיחות, התקשות הרקמה הרכה, כאבים עזים, אפילו למגע שטחי על העור ואפילו לפעמים למשב רוח על העור. הזעת יתר, שינוי בצבע העור והתקשות של המפרקים אם לא מטופלים כיאות. לא ניתן לאבחן את המחלה בCT כי היא תוצאה, כנראה! של פעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטטית (בלתי רצונית), כתגובה לחבלה (ויכולה להיות חבלה מזערית). ניתן לפעמים לאבחן ע"י מיפוי תלת פאזי.
    הטיפול כולל "בלוק" ליד כדי למנוע כאב ומיד לאחר מכן הפעלה של היד. לפעמים חבישות לחץ עוזרות גם כן. בעיקרון - בעיה קשה ביותר ויכולים לחלוף מספר חדשים ואפילו שנה עד להחלמה. לפעמים נשארים שאריות והיד לא חוזרת למצב נורמלי לגמרי.
    יש לשתף פעותה עם המטפלים למרות הכאבים.
    מאחלת החלמה מהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים במרפק
    מיכל
    13/09/2011

    בוקר טוב

    אני סובלת ממרפק טניס .לפני כשנה בערך עברתי ניתוח מרפק טניס ולאחר מכן פיזיוטרפיה.
    אך הכאבים לא עברו הייתי אצל האורטופד שניתח אותי הוא הפנה אותי לאולטרסאונד ונאמר שיש לי הסתיידות בכתף.האורטופד אמר שהכאבים כנראה נובעים מהכתף והציע לי לעשות זריקות קורטיזון רציתי רק לציין שכבר עברתי כמה פעמים זריקות במרפק לפני הניתוח וזה לא השפיע עליי בכלל.
    כעת יש לי כאבים מאוד חזקים במרפק וזה הגיע למצב שאני לא יכולה לכופף את היד כי ברגע שאני מכופפת או מרימה יש לי כאבים מאוד חזקים.
    השאלות שלי הם
    1.יש לי בעוד חודש תור לזריקות קורטיזון במרפאת כאב והאורטופד רוצה בשביל הזריקה המון כסף האם יש דרך לעשות זאת דרך קופת חולים?האורטופד שלי הוא עצמאי
    2.הרופא אמר שאם הזריקה בכתף לא תשפיע אצטרך לעבור ניתוח שוב ואני לא מעוניינת כי הניתוח הראשון לא עזר לי בכלל להפך הכאבים עכשיו הם בלתי נסבלים
    3.האם יש איזושהיא המלצה כי בלי כדור נגד כאבים אני לא מסוגלת לתפקד

    אודה לכם על תשובתכם כדי שאוכל להמשיך לטפל בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים במרפק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים במרפק - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    13/09/2011

    מיכל שלום,
    אולי כדאי שתגשי לאורטופד הקופה הוא גם יתן חוות דעת נוספת וגם יתן זריקה במידת הצורך.
    כמ וכן יכול להיות שכדאי לנסות שיטות אחרות לטיפול בהסתיידויות כגון גלי הלם.
    בהצלחה
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בקרסול - מעודכן
    דנה
    12/09/2011

    לפני מס' שנים בעלי נפל מגובה וקיבל מכה חזקה מאוד בקרסול לאחר מס' שבועות הכאבים חלפו ולאחרונה מזה מספר חודשים הכאבים חזרו. הוא עשה צילום קרסול ולהלן הממצאים:
    בקסול ימין ניצפים שינויים בגבולות המפרק.
    וגם גופים מסויידים רבים קידמית למפרק
    SYNOVIAL OSTEOCHONDROMATOSY
    אבקש לדעת מה זה אומר,
    האם יש צורך בניתוח? אם כן האם צריך גבס לאחר הניתוח?
    ובכלל איך אפשר לטפל בבעיה אשמח לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בקרסול - מעודכן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בקרסול - מעודכן - תגובה

    ד''ר יחזקאל טיטיון
    22/09/2011


    SYNOVIAL OSTEOCHONDROMATOSY
    אבקש לדעת מה זה אומר, - זה הסתיידות במפרק.
    האם יש צורך בניתוח? במידה וזה כואב ומפריע וטיפול שמרני לא עוזר אז הטיפול הוא ניתוחי. אם כן האם צריך גבס לאחר הניתוח? - תלוי מה עושים בניתוח.

    בברכה - דר' טיטיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרמים בזרוע שמאל
    רחל
    12/09/2011

    מזה מספר חודשים אני חשה זרמים עזים כמכות חשמל שפוקדים במפתיע. מה יכולה להיות הסיבה ואיך ניתן לטפל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרמים בזרוע שמאל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרמים בזרוע שמאל - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    12/09/2011

    רחל יקרה.
    מצטער שלא יכול לעזור. את זקוקה לבדיקת רופא.
    בהצלחה
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בקרסול
    דנה
    12/09/2011

    לפני מס' שנים בעלי נפל מגובה וקיבל מכה חזקה מאוד בקרסול לאחר מס' שבועות הכאבים חלפו ולאחרונה מזה מספר חודשים הכאבים חזרו. הוא עשה צילום קרסול ולהלן הממצאים:
    בקסול ימין ניצפים שינויים בגבולות המפרק.
    וגם גופים מסויידים רבים קידמית למפרק
    SYNOVIAL OSTEOCHONDROMATOY
    אבקש לדעת מה זה אומר,
    האם יש צורך בניתוח? אם כן האם צריך גבס לאחר הניתוח?
    ובכלל איך אפשר לטפל בבעיה אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בקרסול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בקרסול - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    12/09/2011

    דנה,
    לא ציטטת את הכתוב במדויק ולא ניתן להבין ממה שכתבת במה מדובר.
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפידורל בלידה?
    שיר
    12/09/2011

    שלום

    בת 30 , בהריון ראשון שבוע 35

    עוד מלפני ההריון סבלתי מכאבים לאורך צד שמאל של הגוף ובאיזור גב תחתון צד שמאל, עברתי בירור נוירולוגי,ראומטולוגי,CT,MRI,EMG,מיפוי עצם ובדיקות רבות שלא העלו דבר פרט לממצא הבא ב MRI: תופעת וואקום זעירה בחלק הכסלי של המרפק הסקרו-איליאקי משמאל(ממצא זה בעל משמעות תיאורטית בלבד). ב CT: במפרקים הסקרו-איליאקים מודגם מבנה שמור למעט תופעת ואקום שטוחה משמאל בקליפת החלק הכיסלי של המפרק. במיפוי עצם: קיימת קליטה מעט מוגברת ב LT SACROILIAC REGION שיכול להתאים לשינויים ארטריטיים.

    בקיצור-הבירור לא העלה דבר ואני סובלת מאז מכאבים שלמדתי לחיות איתם, למרות שכעת בהריון מחמירים לי.

    ולשאלה: האם לאור הנ"ל יכולה להיות איזשהי בעיה להזריק אפידורל בלידה? אני ממש מתכננת על האפידורל..... אני צריכה ליידע מישהו? או שהממצאים הללו לא קשורים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפידורל בלידה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפידורל בלידה? - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    12/09/2011

    שלום טל,
    ניראה שעברת ברור מאד יסודי שלא העלה דבר ולכן לא ניראה לי כי תהיה בעיה לבצע אפידורל. מי שיחליט זה כמובן המרדים.
    לתופעת הוקום במפרק הסקרו-איליאקלי אין כל קשר לאפידורל.
    בשעה טובה ומוצלחת.
    דר' חגי מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלטינה בירך וכאבים עקב קור
    עידן
    11/09/2011

    שלום,
    לפני כשנתיים עברתי ניתוח מסוג ריצ'ארד עקב שבר בצוואר הירך.

    1. אני מתעתד ללמוד בטורונטו בשנה הבאה, האם אמורות להיות לי בעיות/כאבים עקב מזג האויר הקריר? בחורף בסביבות -5

    2. האם עקב הפלטינה אצטרך בעתיד לעבור ניתוח להחלפת מפרק הירך?

    3. האם מותר לי להיכנס לסאונה?

    בתודה מראש,

    עידן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלטינה בירך וכאבים עקב קור - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    12/09/2011

    שלום עידן.
    גם בקנדה אנשים עוברים ניתוחים אורטופדיים ומקובעים עם מתכות.
    זה לא צריך לגרום לבעיה מיוחדת. באופן כללי באזורי שבר ומפרקים בעייתיים קיימת תופעה של כאבים בעיקר בחילופי מזג אויר וכן כשקר במיוחד.
    אולם אין זה דבר שלבוש חם לא יפתור.
    אם עשו עבודה טובה והמפרק לא ניפגע אין סיכון יתר להחלפת מפרק יותר מאשר כל אחד אחר בגילך באוכלוסיה.
    בהצלחה
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושאלה נוספת ברשותך

    עידן
    13/09/2011

    האם אני חייב להוציא את הפלטינה או שאני יכול להשאיר אותה?
    אני לא מעוניין לעבור שוב ניתוח ושיקום (זה היה עבורי סיוט) אלא אם זה ממש הכרחי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושאלה נוספת ברשותך - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    13/09/2011

    עידן השאלה היא איזה כוחות עוברים במפרק ואיזה ספורט אתה מתכנן לבצע.
    כל עוד יש ברגים בעצם העצם טיפה יותר חלשה באזור זה.
    אם אתה לא הולך לעשות אקסטרים אפשר להשאיר את הפלטה. אולם בכל מיקרה המלצה שלי, כדאי להוציאה תוך שנה שנתיים כדי שהעצם תהיה חזקה וטובה.
    ולא תהיה מוגבל מכל פעילות.
    בהצלחה
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Plantar Fasciitis - לאן מכאן?
    מתן
    11/09/2011

    שלום רב,
    אני בן 22, באופן כללי די בריא, ללא בעיות אורתופדיה בעבר. בתקופת הצבא הייתי רץ די הרבה כחלק מהשירות הסדיר, והתחביב דבק בי גם לאחר השחרור אם כי בעצימות גבוהה. לפני כשנה התחלתי להתאמן באופן חזק, והעלתי נפחים ותכיפות הריצות. בשלב מסויים הייתי רץ כ-50-60 ק"מ בשבוע, בדרך כלל בשלוש עד ארבע ריצות שבועיות. בערך לפני שמונה חודשים החל לי כאב חד בעקב רגל ימין, בזמן מנוחה אבל בעיקר ובעצימות גבוהה לאחר פעילות ספורטיבית או עמידה ממושכת.
    הפסקתי מיד לרוץ, פניתי לאורטופד - שאבחן פלנטר פשייטיס עם חשד להסתיידות בעקב, רשם אנטי-דלקתיים (ארקוקסיה) ושלח למנוחה של שבועיים. לאחר שבועיים חזרתי אליו, עדיין עם כאבים והפעם עם דחיפות - הייתי בדיוק לפני טיול לדרום אמריקה והייתי חייב לפתור את העניין הזה מהר. הוא אמר שהפתרון הכי מהיר הוא זריקת קורטיזון - קיבלתי שתיים במרווח של שבוע - ואכן במשך רוב הטיול לא הציקה הבעיה, למרות שטרקים ארוכים עם משקלים של רבע ויותר ממשקל הגוף, טיפוס הרים וספורט אתגרי אחר היו חלק מהשגרה שלי שם.
    חזרתי בחודש יולי האחרון לארץ ולמרות שכבר לקראת סוף הטיול התחלתי להרגיש את זה שוב, החלטתי לנסות לרוץ שנית - בקטנה, ק"מ וחצי. הכאב חזר ובגדול, באותה רגל, כאילו לא עברה דקה מאז זריקת הקורטיזון. חזרתי לאורתופד, שרשם שוב אנטי דלקתיים, הפניה למדרסים ושלח שוב למנוחה, ולאחר שזה שוב לא עזר - הפנה לפיזיותרפיסט.
    עם הפיזיותרפיסט אני כבר קרוב לחודשיים, פעם-פעמיים בשבוע של עיסויים-עינויים מסוגים שונים, מתיחות, תרגילי חיזוק, מכות חשמל, אולטרהסאונד, אמבטיות זרם, טייפינג... ובטוח שכחתי משהו שניסינו על הדרך. הדבר היחיד שעזר במידה מסויימת הוא הטיפול בחשמל, שהשכיח את הכאב לאיזור ה-48 שעות, אבל לאחר מכן חזר בפול-גז.
    אני ממשיך עם מתיחות ותרגילי חיזוק ביום יום, אבל את הפיזיותרפיסט אני מרגיש שאני לקראת מיצוי. במצטבר כבר קרוב לחצי שנה שאני סובל באופן פעיל מהדבר הזה, ויותר מזה שאני מתבאס שאני לא יכול לחזור לרוץ - זה כבר מתחיל להפריע ביום יום. כואב לי לעמוד ולדבר עם אנשים בעבודה (שבה רוב היום אני על כיסא) ואני כבר לא מסוגל כל כך ללכת למסיבות, להופעות או לדברים שמצריכים עמידה ממושכת.
    האורתופד שלי הזכיר בעבר טיפול בגלי הלם, אבל מכיוון שהדבר אינו מכוסה ע"י הביטוח הרפואי ומשיטוטי ברשת לא הצלחתי למצוא הוכחה ליעילותו אני לא יודע אם זה הכיוון הכדאי. יש גם את האופציה הניתוחית שהיא מוצא אחרון מבחינתי ולמזלי אני עוד לא כזה מיואש.

    מה עצתכם במקרה? אשמח לכל מידע ועזרה שתוכלו לספק...

    תודה,
    מתן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Plantar Fasciitis - לאן מכאן?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Plantar Fasciitis - לאן מכאן? - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    12/09/2011

    מתן שלום,
    ניראה לי כי כבר ניסית כמעט הכל.
    זה עשוי לעניין אותך, יתכן ומדרסים מסוג זה יעזרו לך.
    המדרס הזה שומר על קשת מקסימלית מחד ומלווה את כף הרגל עם הכוחות המופעלים עליה על פי קליברציה הלוקחת בחשבון את משקל הגוף גמישות הרגל והפעילות הנידרשת.
    כך שומרת מפני כוחות יתר המופעלים על ידי הרצועה הכפית.
    אם תהיה מעוניין במדרסים אלא צור איתי קשר.
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר חגי

    מתן
    12/09/2011

    היי חגי,
    קודם כל רציתי לומר תודה על התשובה ועל זמנך.
    שנית, בעבר בהמלצת האורתופד כבר עשיתי מדרסים לפי מידת גבס, לא בטוח לגבי האיכות שלהם, אבל מה שכן בטוח הוא שהם היו נוראיים, לא משנה לאיזה נעל הכנסתי אותם - הם היו גדולים או עבים מדי וזה גרם לרגל להדחס בתוך הנעל, ובכך לכאב גדול שאפילו עלה על הכאב הרגיל של הPF. האם דבר כזה ניתן לפתירה בסוג המדרסים שאתה מציע?
    אני בשלב של קרוב לייאוש מוחלט, היום אחרי העבודה (שהיא במשרד ובישיבה כמעט מוחלטת) הורדתי נעליים ובשני צעדים הראשונים שלי פשוט כאב לי, בצורה שהייתי חייב להתיישב. אני רוצה לפתור את זה כבר ומוכן לנסות כמעט הכל, כמו שכבר אמרתי, לכן אם אתה חושב שיש מצב שמדרסים נוספים הם הסיכוי הכי טוב שלי כרגע, אני מוכן ללכת על זה.
    אשמח אם תוכל לשלוח לי פרטים נוספים במייל (MatanJonas AT Gmail DOT com), כולל פרטים יותר פרקטיים על הביצוע.

    כמו כן, האם היו לך מטופלים שעברו טיפול בגלי הלם (ESWT?) לבעיה זו? יש לא מעט מכונים בארץ שראיתי שמטפלים ב-PF בעזרת זה, אבל עד עכשיו לא הצלחתי למצוא התייחסות ספציפית וחד משמעית לגבי היעילות. גם האורתופד שלי מתעסק בזה והוא ממליץ - אבל מאחר וזה מחוץ לכיסוי של הקופ"ח לא הייתי רוצה לשלם כסף רב בשביל טיפול שלא מומלץ באופן חד משמעי..

    תודה רבה,
    מתן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר חגי - תגובה

    ד''ר יחזקאל טיטיון
    22/09/2011

    ראשית לא כל המדרסים חייבים להיות גסים וגדולים שיתפסו הרבה מקום בנעל ובהחלט יש לכך מקום בטיפול. פנה לדר' חגי אמיר לפי המלצותיו, הוא יודע על מה הוא מדבר.
    במקביל שווה לנסות טיפול בגלי הלם, לא נראה שיש לך מה להפסיד.
    במידה ואכן והבעיה שאתה סובל ממנה היא פאסאיטיס פלאנטארית ובמידה ושום טיפול אחר לא עוזר, ניתן להציע טיפול ניתוחי.

    בברכה - דר' טיטיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום